Škoda zažila v září v Německu úspěšný měsíc. Octavia je poprvé mezi pěti nejprodávanějšími, u privátních zákazníků je oblíbená i Fabia a Yeti. A daří se také Hyundai.
Průběžný výsledek už tak lichotivý není, ale co lze považovat za velký úspěch Škody je průběžná porážka Focusu, resp. toto bych ani příliš nezveličoval jako úspěch Octavie, jako hlavně neúspěch Focusu.
No každopádně gratulace. Koho by před deseti lety napadlo, že na DE trhu v nižší střední Škoda porazí Ford.
nemá smysl psát žádné rozsáhlé elaboráty. Pořadí značek, respektive TOP 20 v pořadí jednotlivých vozů hovoří jasně.
V DE prostě vítězí rozum a evropský vkus. Tady se kukačka z 38. rovnoběžky neusadila a zdá se, že ani neusadí.
V ČR tahle bitva ještě není vyhraná. Doufejme, že se ale kormidlo obrátí k jedinému správnému a to evropskému vkusu
Zbytečně to hrotíš, stačí změnit slovo správný za přirozený. A více než o rozumu, v případě nákupu automobilů v Evropě, je lépe mluvit o prostém pudu sebezáchovy. U Němců evidentně funguje. ;-)
Podstrkováním vět typu "strana, vláda" nebo "Deutschland uber alles" jen ukazuješ vlastní mentální slabost, takto diskutuje primitiv.
Pokud říkám, že Němci dělají nejlepší auta na světě, není adekvátní odpovědí tuhá náprava octavie, pokud pro tebe ano, není o čem diskutovat.
Stejně jako o faktu, že preference domácích produktů je v situaci, do které se Evropa svým "open to all" přístupem dostala, výrazem fungování pudu sebezáchovy. Seriozní diskuse by se v tomto ohledu vedla o protekcionářských opatřeních fungujících při dovozu aut do Japonska, Koree nebo Číny. Jenže to předpokládá, že se člověk orientuje, hugo, z přibllých hlášek o Deutschland uber alles je jasné, že to není tvůj případ.
Dinare - neuvedl jsi jediný argument pro své tvrzení že "Němci vyrábějí nejlepší auta na světě".
Argumentoval jsem tím, že použité technické řešení v Octavii (a VW Golf do 90kW) je horší než má konkurence (např. Ford Focus nebo Hyndai/Kia mají za stejnou cenu lepší podvozek).
Argumentoval jsem tím, že motory TSI mají velké problémy se spolehlivostí a táhnou se roky, aniž je byl koncern schopen uspokojivě řešit - mnohé motory od konkurence tak velké potíže nemají.
Po stránce designu je pro mě (subjektivně) Golf nevýrazné zastaralé auto - Octavia III recykluje zase 10 let starý design Audi.
Němci nevyrábí špatné auta, ale ne nejlepší na světě - mají své problémy stejně jako konkurence.
Tvé hlášky o potřebě regulovat trh jen podtrhují tvou komunistickou mentalitu.
Ty si místo argumentů nasadil urážky => jestli je někdo zaostalý primitiv, pak jsi to ty, proletáři Dinare ;-)
Když řeknu, že Němci dělají nejlepší auta na světě, pak je to obecné prohlášení, o kterém lze diskutovat v obecné rovině. Tj. je tím myšleno, že nejvíce značek řazených mezi luxusní či premiové pochází z Německa, v žebříčcích kvality jak měřitelné (různé statistiky) tak pocitové (zákazníci) jsou na předních příčkách. Podle mého je těžké to zpochybnit, ale proč ne, jde jen o to, jakou formou, můžeme se dohadovat, nakolik jim konkurují v tomto Japonci, například, ale těžko můžu přijmout jako argument proti takovému prohlášení větu o zadní nápravě octavie.
Co se týká mentálních kvalit diskutéra, jestli napíšu svůj názor v tom smylsu, že Němci dělají nejlepší auta na světě, a je mi odpovězeno slovy německé hymny "Deutshland uber alles" evokující německé národovectví ne-li nacionalismus, pak to podle mého je primitivismus diskutéra, protože to s diskusí o autech nemá co dělat.
na tohle téma se již diskutovalo mnohokrát a za sebe mohu říct, že naprosto souhlasím s názorem diskutéra GTI. Přece vkus by měl mít každý v sobě. S tím se prostě narodíš. Nebo taky ne...
Jsi ovlivně vším co je kolem tebe a co považujeme za standard. Můžeš si namlouvat, že tebe to ovlivnit nedokáže, ale omyl. Okolí na nás na všechny působí stejně jako třeba reklama
Nebo ty bys snad chtěl jezdit v tomhle? Fakt se ti to líbí?
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
a zase...Škoda, Škoda, Škoda. Ta ti tedy musí ležet v žaludku. Já v tom žebříčku ale vidím, že Škoda je jednou z 20. To ty ale budeš klidně ignorovat a blekotat pořád jenom o Škodě
Jak říkáš, je to o vkusu, mému tteba po designové stránce Škoda vyhovuje. Bohužel mě statistiky kradených, vyvezených a rozmontovaných aut zastrašili natolik, že vždycky vybírám z jiných vod... ;-\
Ukradnout ti můžou každý auto, třeba i křáp, který si někdo půjčí na to, aby se dostal z bodu A do B...sousedovi zmizelo pomačkaný Clio z 92hýho. a přitom ho měl zabezpečený na maximum! zamknul dveře a zavřel všechna okna. ;-)
ANO jsem rád, že Škodě se daří a poráží v oblíbenosti nejednu zaběhlou značku, tady to máte černé na bílém....a hnujda ta může jen tiše přihlížet ze zadu, tak také patří a nezmění to ani PROPAGANDISTICKÉ, VLEZLÉ, NEVKUSNÉ A URÁŽLIVÉ REKLAMY, KTERÉ UŽ VĚTŠINĚ ČESKÉHO NÁRODA LEZOU KRKEM....(nemám obavy, že u nás také zvítězí zdravý rozum, nad těmihle zájmovými skupinami s praktikami domovních prodejců) :-):-):-)
Taky mám radost, když se daří firmě která zaměstnává naše lidi a dejme ruku na srdce my se nemáme moc čím ve světě chlubit a tak každý úspěch potěší.
Z čeho ale radost nemám, jsou idioti, kteří pravidelně a bezdůvodně napadají jiné výrobce než jsou ti jejich vysnění.
Nebo ti to řeknu zcela krátce jdi do pr... debi..
ale tady přece vůbec nejde a to, jestli je něco vysněné nebo ne. Nikdo nikomu neupírá sen o H i10. Bavíme se tady o tom, že na jedné straně je vkus evropský a na druhé straně vkus Asijský. A tyhle dva směry se jaksi nepotkávají.
Prodejnost produktů H/K je jen díky příznivému poměru cena/výkon. Není to hezké, technologicky zastaralé, ale je to levné. A na to ne příliš majetný zákazník slyší. V bohatších zemích, jako třeba v DE se zákazník chová jinak, páč do koupě H/K ho netlačí špatná finanční situace, ale prostě má možnost si více vybrat.
A o ostatních Asijských autech...Co dodat...Totálně zprasené CRV proti předchozí verzi? Totéž RAV4. Civic a ta světla přilepená na kufru? Možná se to někomu líbí, ale za sebe říkám ne. NE, NE, NE!
Jediné co z poslední doby stojí za pochvalu je M3 a M6. Tam jsou ale zase jiné věci, které auto totálně degradují
Pravdu máš v tom, že co se jednomu líbí nemusí se líbit jinému a že je ve vnímání designu rozdíl mezi Evropou a Asií. Proto asi H/K mají německé designéry kteří dříve pracovali pro Audi potažmo pro BMW a proto vyvíjí auta v SRN.
Prodeje H/K už dávno nestojí na ceně, znám pár lidí kteří dali za H SantaFe i skoro mega a plno dalších kupuje např. i30 v cenách nejčastěji mezi 350 a 400 tis.což je cena stejná jako u konkurence.
Technologicky zastaralé? Někdo může považovat za technologicky zastaralé to, že se nedokáže vypořádat s opakujícími závadami, nákladnější výrobou a nevyrovnanou kvalitou výroby.
Ty modely které uvádíš v posledním odstavci se můžou stejně jako japonská zahrada(někdo raději pěstuje brambory) zase někomu líbit, nehledě na jejich neodiskutovatelnou kvalitu.
k prvnímu odstavci - poznej 7 rozdílů
[odkaz]
[odkaz]
Tak tady podobu moc nevidim.
Jinak k cenám. Za i30 můžeš dát 400k, jenže v porovnání s konkurencí ve stejné výbavě stále H/K vychází podstatně výhodněji. Dej mi sem jedno auto, které bude v nejvyšší výbavě cenově srovnatelné. Postav vedle sebe SantaFe a co já vim, třeba Touarega. Cenovky se budou lišit.
K poslednímu odstavci. Tady jsme opět u evropského vkusu...Stále tvrdím, že v evropě jsou bližší brambory než bonsaje. To jest vše
Ty ceny jsem uvedl jako argument, že H/K už dávno nekupují jen ti co chtějí co nejlevnější auto. To že je H/K vybavenější než konkurence za stejný peníz je známá věc i když i to se začíná pomalu měnit.
Iste, prave preto je bulvar v (ne)tlacenej podobe najpopularnejsi, hlupe reality show najpozeranejsie... atd.. a nemecke auta najpredavanejsie. :-O
To su nebetycne dristy.
Ziadne spojenie medzi vkusom a predajom aut neexistuje.
Smutne je, ze nezmyslom, ktore tu jeden diskuter rozsiruje si schopny uverit.
tak potom by mě zajímalo, podle čeho si ty vybíráš auto. Nebo to nemusí být auto, třeba oblečení nebo dekorace do bytu... Není to náhodou podle vzhledu? A na čem záleží co se ti líbí?
Nevím jak ty, ale já první předvýběr dělal pouze na základě vzhledu. Nekoupil bych Renault Scenic neb se mi nelíbí a dál ho vyřazuji. Prostě první selekce je čistě jen podle toho co se ti líbí a co ne. Teprve pak řešíš ostatní detaily...
Auto si vyberas len podla vzhladu ako handry? Nie si snad pozer?
Zaujimave, ze dost majitelov, dokonca aj tu na moje.auto.cz pise, ze sa im napr. Roomster nepacil, ale kupili si ho, to iste plati pre Fabiu.
Trochu psycho, ze?
Nemecke najpredavanejsie skatule nie su krasne, su obycajne a neurazia, navyse su nemecke. Este raz, su NEMECKE.
Neznamena to, ze sa predavaju, lebo maju vynimocny styl.
Napr. prave preto ja vyradzujem VW, lebo vojenske rovnosaty nemam rad. Nevadi mi vsak dalsich X znaciek, ani francuzske, ani korejske, ani talianske, ani japonske auta.
Ta Micra má styl, a asi i proto je jich vidět na silnicích. Jezdím v ní i já. A díky porovnání v VW jako mým prvním autem si taky myslím, že tu žijeme v takovém konzernlandu, chválíce si jako každá liška vlastní ocas, zatímco v Japonsku si klidně dělají taky dobrá auta. Konec konců do Toyoty, nebo jak se jmenuje ta největší automobilka na světe, se chodí učit tahat červený provázek i z Německa.
Tak přidáme pár jiných odkazů ze země vycházející slunce pro vyvážení (i něco co ujede 911 Turbo S a nestojí to ani půl):
[odkaz]
[odkaz]
A od těch sousedů co dělají ty nejlepší auta na světě:
Milý Xaviere - celkový trend Škody za letošní rok je dost velký propad. Pokud jde něco 8 měsíců do háje a pak je 1 měsíc úspěšný tak na vítězoslavná prohlášení o "jediném správném designu" a nabubřelá gesta je dost brzo.
problém tvůj a mnoha dalších diskutérů je v tom, že naprosto všechno obracíš a vztahuješ na Škodu. Evropa je snad jenom Škoda? Podívej se na tabulku. Škoda je v DE okrajovka. Je tam ale VW, prémie, Opel...blablabla.
O tom to je. Tak proč pořád dokola jen o Škodě
Evropa není jen Německo a smiř se s tím, že ne všichni mají německý vkus. Každý jsme jiný a já rozhodně nebudu hodnotit, jestli lepší vkus ma Ital, Němec, Francouz nebo Bulhar.
Statistika tiez jasne hovori, ze jej nerozumies.
Ked si to prekalkulujes, zistis, ze 33% vsetkych predajov Audi a 39% predajov VW je iba v Nemecku, ale napr. uz len 20% Fordov a takych Renaultov len 11.7%.
Tzn. je jasne, ze celkove pocty VW group su velmi vysoke voci ostatnym automobilkam, kedze Nemecko so suverenne najvyssim predajom aut zhltne vyse 1/3 produkcie domacich automobiliek. Len VW sa IBA v Nemecku preda tolko, co Citroenov v celej EU.
Tvoja tabulka nehovori o nicom.
Porovnavat musis predaje v jednotlivych statoch, ak chces zistit miestny vkus, nie celkove pre celu Europu.
8 měsíců se Škoda propadá a pak má v Německu jeden úspěšný měsíc, což ti stačí na to abys začal nadřazovat německý design celé Evropě (evidentně je pro tebe současný stav hodně frustrující záležitost, tak cítíš potřebu si při první příležitosti zchladit žáhu).
Mě je celkem buřt jaké auto se komu líbí - ať si každý koupí co chce a co mu udělá radost. Líbí se ti VW/Škoda - fajn, ale tvrdit že jediný design je správný je projevem omezenosti a totalitního myšlení.
v dnešní globální ekonomice takhle přemýšlet prostě nejde. To bych mohl rovnou říct, že díky tomu, že velký podíl US ekonomiky vlastně vlastní číňané, tak je všechno z určité části čínské...
Dneska podobné teorie neplatí. Mám Opel a ten byl vyrobený v GB. Je to snad britské auto? Pracoval jsem v nadnárocní společnosti, která byla nejdřív britská, pak americká, pak nevim jaká a teď zase americká. Tím chci jen říct, že řešit národnost vlastníka a z toho vyvozovat závěry a zcestné.
Jinak ano, Škoda je v DE okrajovka. Opět ale opakuji, že není jen Škoda
Ahá tak už chápu o čem to máš, ty to máš o pocitech. Na pocity se vy..r podíl na Mazdě který Ford vlastnil už Mazdě zase odprodal takže pokud tam má pár a to doslova pár procent nedělá z Mazdy americkou značku. Víc studuj než piš oslavných článku.
Pokud vím Ford prodal v roce 2008 20% svého podílu na Mazdě a v roce 2010 to bylo myslím dalších 10% a nyní tam má snad něco kolem necelých 3% takže ty informace nejsou nijak čerstvé, spíš velmi staré a pokud o nich nevíš tak je nepoužívej jako argument.
Tak znovu pro natvrdlého Stefiče: neargumentuj tím o čem nemáš ani páru. Je fajn že znáš aspoň google když jsi jinak natvrdlý jak kominická koule, takže než příště napíšeš blábol jako byl tenhle "mimochodem mám pocit, že Mazda je také součástí koncernu Ford. Takže další americké auto? " tak si to na tom googlu aspoň ověř. To jsem tim chtěl říct ty znalče ničeho.
Máš pravdu a speciálně znalosti Stefiče jsou úžasné. Včera psal o příznivcích korejských vozů jako Hanoi klub a dnes jako Kung Pao. Myslím že věk který má napsaný v profilu je lež jelikož tak fatální neznalost jsem dlouho nezažil ani u chlapců od patnáct let mladší.
Asi si nedaval pozor, ale aj Taliansko a Francuzsko su v Europe - hadam mi nechces nahovorit, ze nemecky a taliansky vkus a dizajn su jedna skola.
Kazdy si kupi to, co uzna za vhodne a co sa mu paci.
Faktom ale zostava, ze niektori pri tom spravia kolosalnu blbost. Rovnako ako faktom je, ze nekvalitna bulvarna zurnalistika predava viac vytlackov ako kvalitny broadsheet a ze Kylie Mingue preda viac CD ako Anathema.
Souhlas, navíc Německo je dlouhodobě zemí zaslíbenou hatchbacku jménem Golf. I Octavie v hb (pokud by byla) by to tam měla proti Golfu mnohem těžší, než v lb/kombi.
Určitě úspěch škodovky. Na druhou stranu, když už se tady někdo ohání správným evropským vkusem, jsem zvědavej, jestli tady na dasauto.cz taky uvidíme výsledky například z Francie... Tam jsou ty čísla naprosto odlišný, a je zajímavý vidět, jak je trh odlišný hned vedle u sousedů (Německa). Tam si Škodovka moc neboduje. Fabia až 55., další modely se nevešly mezi 80 nejprodávanějších.
Je mi jasný, že Vagenfans tady zas budou křičet, jak je Francie nepodstatnej trh, jak jsou frantíci hloupý... Ale v rámci objektivity mi tady ty čísla prostě chyběly... [odkaz]
Francie je taky hodně specifická, Top 10 modely pouze místní a i v top 20 je většina Francouzských (ne že o Německu nelze říct prakticky totéž). Když se tak dívám na EU vs. Fr výsledky, tak si ale říkám, jaké % z produkce FR automobilek jde na čistě domácí trh.
Tady je prostě vidět, jak jsou jednotlivé trhy hodně individuální, silně preferují domácí značky, a úplně nezávislý není asi vůbec nikdo.
je uplne normalne ze v nemecku dominuju nemecke auta rovnako ako vo francuzsku francuzske v japonsku japonske ... atd.....
zbytocne sa tu kazdy ide navazat do francuzov japoncov korejcov.... je predsa jasne ze ti nebudu v nemecku na nemeckom trhu dominovat ked nemecko ma XY vlastnych aut vyhovujucim vkusu domacich zakaznikov ... pozri sa na predaje v USA alebo v japonsku.... tam uz nemci nedominuju... pre niekoho zahada pre ineho proste normalny jav
teprve na trhu, kde mají lidé peníze, se pozná, co je opravdu lepší. Jakmile totiž peníze do porovnání člověk zahrne, tak se všechno zkreslí a zavádějící fráze jako "za ty peníze to není špatné" atd. se budou rojit jak houby po dešti. Nejsem nějakým milovníkem Škody, ale česká klasika, kdy je vždy vychvalován ten horší, ale levnější, už je mi otravná. Podívejme se na západní trhy a jak si tam vede Hyundai a Škoda v porovnání...
Keby bol europsky trh jednym celkom s konkurenciou ako v USA, tak by ceny boli nizsie aj u nas.
Dalsia vec su nizsie vyrobne naklady v NAFTA oproti Europe.
Takze nizsie ceny v USA nie su len vysledkom dominancie lowendu.
Nehovoriac o tom, ze ceny v Kanade, kde sa predavaju takmer vyhradne US modely, su vyrazne vyssie (robil som pred par rokmi porovnanie - z USA dovezena Mazda CX-9 stala po vsetkych poplatkoch v SR (homologizacia, dovoz, dan, clo atd.) presne tolko, ako CX-9 v Kanade).
Ano, ten rozdíl mezi Kanadou a USA je někdy "šokující".
Ale to může být klidně třeba logistikou, nebo co já vím, trhy tak dopodrobna nestuduji.
Jiný je i daňový systém, kdo ví, co je třeba poplatit za auto, co na ceníkové ceně nejde na první pohled vidět atd...
Reagoval jsem na ty peníze.
Evropský trh je nejnáročnější na světě - říká kdo? Nepřebírej všechno co někdo někde napsal. Co když jsou náročnější třeba ti Američané nebo Japonci. Tady jsme ještě nevěděli co je to klima a tam bylo auto bez klimy skoro neprodejné stejně jako dnes u nás a co automaty, zkus tam prodávat 1,2 motory atd.
Říkám já.
Jestli není nejnáročnější, tak jeden z nejnáročnějších rozhodně, a každopádně je náročnější, než trh USA.
Klima byla ještě nedávno i v USA k dispozici jen v lepších výbavách, byť se rozšířila rychleji, než v Evropě.
Motory 1,2 jsou nesmysl, vycházející z USA specifických podmínek, tam je pořád motor V8 normální pohonná jednotka, tak nepleť jabka s hruškami.
Co myslím tím lowendem, to jsou nároky a očekávání kupujících - materiály a jejich zpracování, řešení detailů a další technické a technologické vychytávky.
Prakticky libovolné americké auto je proti autu evropskému vyrobeno doslova humpolácky, stačí je postavit vedle sebe a odhodit růžové brýle.
Ano máš pravdu že Američané vnitřní materiály v autě neřeší stejně jako nějaké rovnoměrné spáry na karoserii . Když jsem viděl na cabriu Le Baron jak byla na víku zavazadelníku přídělaná třetí brzdovka, prostě mne v tu chvíli napadlo že jí tam někdo jen tak prdnul. Ovšem s tím airconditonem zas až tak pravdu nemáš. ;-)
Mel jsem nejprodavanejsi auto usa toyota camry a mela uplne primitivni techniku, 2ventilovy motor, bubnove brzdy, 2airbagy bez esp atd... Kazda oktavie v cz je technicky lepsi auto na druhe strane seriove byli krasne sedacky v kuzi. Napr. v usa i aktualni passat ma bubnove brzdy, nenabizi dsg, jen 2motory na vyber atd. Kazdy trh ma jine naroky, nejnarocnejsi je z prehledem nemecky, zadna krajina nemuze konkurovat 5er, a6, eklasse, tyto auta v nemecku jezdi v podobnem poctu jak v usa toyota camry, ve francii megane, jejich cesty jsou jinaci a ti lide se tam o auta ani tak nezajimaji jak nemci
Jako nejnarocnejsi trh na svete plati nemecky, je to kvuli nemeckym dalnicim, nikde se neprodava tolik drahych a technicky nadubanych aut jak v D. Co se tyce prodeje i tu nemci maju celosvetove v premiove tride z 80% podilem navrh, dokonce v usa proda bmw, mercedes,porsche, audi v premiove tride mnohem vic aut jak jejich levni konkurenti z japonska lexus, infiniti
To je riadna blbosť, čo píšeš. Keby si mal pravdu, tak sa na silnejších trhoch rebríčky predajnosti veľmi nelíšia, ale on je opak pravdou. Každý trh je špecifický, veľkú rolu hrá národnosť, mentalita, prítomnosť domácej značky na trhu, atď... Kúpyschopnosť je len jeden z aspektov, nie jediný a nie vždy smerodatný.
Hovořil jsem teď specificky o Škodě a Hyundai, jako reakci na včerejší diskuzi pod srovnávacím článkem, kde mi někdo mermomocí vnucoval, že je Hyundai lepší, protože je levnější.
Blbě jsi to pochopil. Cena je jen jeden z důležitých parametrů na který se také přihlíží.
A ten Hyundai ze včerejšího testu je lepší i když by tento parametr nebyl zahrnut. Zahrnutím ceny do hodnocení se rozdíl jen zvětší ve prospěch i30.
1) Test včera vyhrála Škoda. Na základě zjištění z tohoto testu (rychlost, spotřeba, lepší jízdní vlastnosti atd. atd. - citoval jsem to včera v diskuzi) jsem konstatoval, že je Škoda lepší. Je to jen můj názor, postavený na názoru recenzenta.
2) Cena je faktor důležitý maximálně v tom smyslu, že v bohatších státech jsou kupující ochotni si za lepší auto připlatit více. Pokud však chceš říci, že za nižší cenu získává podle tebe určitý model bonusové body, pak poté musí třeba Škoda Rapid suverénně porazit Audi A3 - taky jede, má čtyři kola, interiér jakž-takž a je o x set tisíc levnější.
Prostě můžeš se tu snažit jak chceš, ale cena je na kupujícím. Pokud je ochoten si připlatit klidně i 100 tisíc (těch včerejších 300 bylo dáno výbavou a většina plusů a mínusů se týkala vlastností, které mají všechny verze obou aut v základu) za auto, které je o 0,5 bodu lepší, tak to udělá.
Proč si vlastně Němci kupují více Škodu než Hyundai? Můžu tě uklidnit, že to není tím, že by ji považovali za svoje auto. Z mých zkušeností ji považují spíše za budgetový produkt z východního bloku se zastaralou technikou VW (což už dnes neplatí, ale ještě nedávno platilo). I přesto jí dají přednost před Hyundaiem. To bude určitě tím, že tomu nerozumí a nevědí, jak jsou to skvělá a výhodná auta, že?
1)Test u jiného recenzenta vyhrála i30
2)Rapid a A3 nemůžeš hodnotit cenou, Audi je prémie a navíc je plnohodnotná nižší střední. A3 můžeš porovnávat třeba s MB A nebo BMW 1.
A v USA nerozumí autům protože dávají přednost svým autům a Hyundai je daleko nejen před Škodou?
Jo a docela by mne zajímalo jakou máš tu zkušenost, že víš za co považují Němci Škodu.
Studoval jsem na německé škole, v Německu jsem byl na několika studentských výměnných pobytech a často navštěvuji německé diskuzní servery. Nelze říci, že by Škodu neměli rádi (viz tento žebříček), ale za německé auto ji rozhodně nepovažují (samozřejmě hovořím obecně).
USA je naprosto specifický trh a vůbec bych ho sem netahal - jejich silnice jsou širší, jejich vzdálenosti větší a jejich životní styl je jiný - více jízdy mimo město a zpevněné silnice (prakticky tam neexistuje pojem "městské auto", jako tady v Evropě) a tím pádem tomu musí odpovídat i vozy. Některé evropské vozy jejich podmínky splňují, ale převážně jsou to místní vozy, které jsou pro Američany vhodné. O národnosti produktu to vůbec není, protože třeba japonské vozy (ve zvláštních verzích pro americký trh) se tam prodávají skvěle. Evropské značky však zpravidla zvláštní modely pro americký trh nemají.
Tak se jich zkus zeptat jestli by ji koupili s italským motorem a technikou.
Skoro každý Němec ví Škoda=VW a to je její základ úspěchu na německém trhu.
Němci jsou co se týká zboží hodně velcí nacionalisté a co je německé je pro ně dobré(kvalitní). O jižních národech si až na pár vyjímek nedělají iluze je zajímavé, že Asijské zboží mimo Číny respektují(asi pro pracovitost a důslednost).
Je možné diskutovat o tom, zda je finanční rozdíl odpovídající kvalitativnímu rozdílu... u A3 je ten rozdíl oproti Rapidu propastný, stejně jako ten cenový. Pokud ale budou dvě auta kvalitativně srovnatelná, je logické požadovat, aby mezi nimi nebyl řádový rozdíl v ceně.
PS: zcela obecně, ne nutně ve vztahu k Hyundai vs. Škoda
Od německých znalostech aut svědčí průzkum dělaný BMW kdy majitele jedničkové řady většinou ani netuší jestli jejich auta mají přední a nebo zadní náhon. ;-) Nedělejte za Němců ani Čechů následující kteří nejlépe rozumí autům. Většina v obou národech má o autech stejně vágní představy jako Stefič nebo GTI.
Není to blbost.
Už dříve jsem psal, že by mně zajímalo cenové rozvrstvení prodaných aut.
Lehce bys pak zjistil (jen si to myslím na základě pár údajů), že takové i30 + Ceed jsou nejprodávanější za "cenu od", do dražších variant jdou kupci jen okrajově. U Škody Octavia už se spíše kupuje dražší varianta a čím blíž k prémii, tím spíše se prodávají dražší modely.
Proto se také o Hyundai/Kia pořád mluví jako o lowendu, byť jejich portfolio je už v podstatě mainstream.
Kdokoliv z nás tady na diskusi by si VŽDY vybral auto, které mu ladí (tedy třeba BMW, nebo MB), kdyby nemusel řešit cenu. Pokud ji ale řeší, bere to pohledem "kombajs jako kombajs", pak se levnějším autům daří právě proto, že jsou levnější.
Na německém trhu je koupěschopnost vyšší a podle toho ten žebříček vypadá - Hyundai kdesi vzadu.
Hyundai a Kiu teď čeká podstatně těžší krok, než bylo proběhnuvší dobytí EU trhu - udržení pozic a zdražení. A ty vlezlé reklamy jsou toho součástí. Co H/K neurve teď, to už neurve nikdy a bude spíše jen ztrácet, přinejlepším stagnovat.
Evropští velcí hráči teď vyrábějí generaci vozů, vyvinutých v "krizi" pro výrobu v krizi = mají cenový polštář a mohou průběžně zlevňovat. Kdežto H/K bude muset nutně buď držet ceny (které se už ale nejeví tak výhodné, jako dříve, a budou stále méně), nebo zlevnit = ubrat na výbavě/konstrukci. Přidat nemají kam, o drahé verze jejich aut moc evropanů nestojí.
Edit: Ještě dodám, že právě korejské značky se snaží dokázat, že jsou jejich auta lepší hlavně pomocí "cetek z Číny" - hromady barevných displejů a blikajících obrazovek, plných nesmyslných údajů, pro mnoho prosťáčků je holt lepší auto to, které má větší displej.
Je snadnější udělat dotykovou obrazovku o dva palce větší, než vyvinout dobrou řadu motorů a převodovek.
Jakékoliv downsizované motory + dvojspojkové převodovky + podlahové plošiny a další konstrukční prvky.
Já vím, že mi chceš napsat, ža TSI se s.e.r.e. v každém autě, ale ta chyba, kterou VW udělal je taky jaksi přirozená součást vývoje, kterou má už VW za sebou, stejně jako Peugeot/BMW zkušenost s motorem 1,6 turbo.
Podívej se, jak nepružně nabíhají asiati obecně s malými turby, i s turbodiesely - prostě nestíhají. A ještě dodám - modlí se, aby se VW s 1,8 TSI nechytl ve USA, neboť pak by na vyvinutí odpovídající konkurenční jednotky neměli prakticky ani minutu.
Ano vyvinout dobrý motor je fuška a chce to čas. Ne to hned za každou cenu dát na trh, a když se to nepovede , tak dát hlavu do písku. Já nevím, jestli ten downsizing (snad jsem to napsal dobře) je ta jediná správná cesta. Já jsem ze staré školy a v benzínu fandím spíše atmosférám. Třeba jsou asiati nepružní, protože jdou jinou cestou. Nevím. Při využívání výkonového potenciálu je úspora paliva a s tím souvisejících emisí diskutabilní. U nafty je to jasné, tam bez turba ani ránu. Co se týče dieslů - měl jsem tu možnost projet pár "asijských" TD a nemohu říct, že jsou pocitově horší než ty koncernové.
Jasně, já bych taky raději měl pod kapotou V6 3,0, než 2,0 turbo.
Ale trend je, jaký je a evropští výrobci mají vývojový náskok - troufám si napsat - nedohnatelný.
Teď záleží, co na to další světové trhy - pokud se menší turba chytí v USA, je s japonci a korejci ámen (samozřejmě to nebude tak drastické, ale utrpí ztráty).
Pokud je turbo cesta správná, tak mají náskok. Ale nedohnatelný neexistuje. Stejný technologický náskok měli evropané a američané v 60/70. letech. Japoncům se smáli. No dnes Lexus potažmo Toyota určitě nezaostává, možná je někde i dál.
V hybridech každopádně, mají technologii, kterou se už nevyplatí vyvíjet, lepší je ji od Lex/Toy prostě koupit (a pokud je značka moc ješitná, nazvat to "spoluprací" :-) ).
Jestli to spíš nebylo šetření, než přirozená část vyvoje. Marketing však zapracoval a z neschopnosti je hned vyhoda. Děkujme VV, že nám ukázal slepou uličku vyvoje. :-)
Jen v motorech to není.
VW měl dlouhá léta nejhorší motory na trhu a přesto se stal jeden z největších výrobců na světě. Honda měla naopak jedny z nejlepších motorů a kde je.
Jen v motorech to není, je to produktovém portfoliu jako celku.
Mimojiné třeba ta Honda je hezký příklad - před pár lety měl Civic víceprvek vzadu a skorozávodní zavěšení vpředu. Ale tlak na cenu je donutil dát na Civic McPh a lešeňovku, jako to má většina kompaktní konkurence - a korejci se tam dostanou brzo taky.
Ještě k té analýze doplním, že evropské značky pořád mají možnost přidat záruku a servis - tedy munice, která korejcům již dochází, mají eurovýrobci stále v záloze.
Zůstaňme u Škody, o té by měla být tato diskuze. Možná by jí stačil trochu vlídnější přístup k zákazníkovi, uznat a snažit se napravit chyby tak, aby na to on (zákazník)nemusel doplácet. Záruka je super, ale taky ji musí uznat a nekličkovat, když nastane problém.
Kdyby to byli schopni ustát, tak by to už dávno udělali, jak jinak vysvětlíš záruku u Škody omezenou na ujetí 60000km. Co je to proboha za záruku? Tady je vidět, že mají přehled jakou kvalitu prodávají.
To si nemyslím.
Rozhodnutí o prodloužení záruky je z těch, která musí být plánována dlouhodobě, proto si je výrobci nechávají v záloze.
S cenou můžeš hýbat volněji (byť spíše směrem dolů).
Tak to už plánují docela dlouho.
Máš pravdu prodloužit záruku není jen tak, chce to mít ty správné technologie aby jsi na to nedojel. Jako příklad si vezmi TSI, to by se asi koncern nedoplatil.
S těmi cetkami nesouhlasím. Podívej se na nový Ceed, jeho šik design, jeho kvalitní kokpit, podvozek s multilinkem, šestikvalt pro všechny motorizace. To nemůžeš odbýt tím, že "korejské značky oblbují prosťáčky". To je prostě po všech stránkách solidně postavené auto, žádný vesmírný koráb, ale ani žádný lowend.
Podívej se třeba na Ceed SW 1.6CRDI 94kW... v prostřední výbavě, s šestikvaltem a multilinkem za 410.000... to je cena Rapidu Fresh Ambition 1.6TDI 77kW. A tady bych volil Ceed, bez nejmenších pochybností.
Ale samozřejmě, nevztahuj to na konkrétní auto.
Právě ten šestikvalt, multilink - to je gró korejského problému, který zatím není vidět.
Tohle auto, s tímto základem, nejde do nekonečna nabízet za dvěpade, chápeš, co myslím?
Ceed SW 1,6 CRDI 94kW za 410 - OK, klidně ho ber, ale kolik Ceedů za čtyři kila tu jezdí? Pár vyjímek řekl bych (mám jen neofiko data od známého - prodejce Škoda/Hyundai/Kia). Drtivá většina je tu za cenu kolem cca 300 tisíc a to je to, o čem píšu - od Škody si lidé koupí klidně lowend, jako mainstream, jako vyšší třídu, ale od korejců drahé auto nikdo nechce. Octavia za 700 je na cestě normální jev Superb za 800-900 taky, i40 pokud není pod 600, je neprodejná...
nemachruj tady s nakupama skodovek. 80% je vyfasovanejch v praci. a tech zbylejch 20 % si koupej ty upoceny zoufalci v zakladu aby se aspon trochu podobali tomu co ma soused vyfasovany.
Jasně, v Německu za tento rok to má Octavia s Fabií cca 65 000 kusů, takže podle tebe je cca 52 000 služebních Škodovek v Německu? Zbytek pak ty upocený zoufalci = 17 000 kusů? Taks to myslel?
Cosworthe, ty nejsi takový hňup, za jakého se vydáváš, přestaň blbnout a trochu uvažuj, než něco napíšeš.
reaguju na tvuj prispevek kde pises "jezdi tu", "Drtivá většina je tu za cenu kolem cca 300" ty si psal o nemecku?
jo a 52000+17000 neni 65000 ;-)
takze jeste jednou pro tebe - do soukromych ruk se v drtive vetsine od schade prodavaji ty nejvetsi socialy.
Bohužel...většina národa si může dovolit maximálně ojetou a ještě dovezenou z Německa. Nejlíp ještě nějakého "pěkně zajetého" služebáka. Co pak na tom, že si "české" auto stojí tak dobře v evropských testech...
A co je na tom?
Já tomu argumentu se služebáky pořád nějak nerozumím.
Co je v tom za problém, že někdo prodává služebáky, klidně i více než soukromá auta?
Je na tom to, že si to české auto většina lidí v Čechách nemůže kvůli ceně dovolit ani v základu...jasně že to netrápí škodovku, které je jedno, komu auto prodá. Pak si většina čechů, v případě že tu octávku prostě chce, může dovolit maximálně ojetinu. A ojetý škodovky, jak už z toho vyplývá, jsou často služební auta. Většina lidí (neříkám všichni!) se služebním jezdí podle hesla z cizího krev neteče a podle toho to taky vypadá. Vem si například nedávný rozprodej aut od ČD, který chtěla AAA odvážet do Afriky, kde už nikdo nezjistí, co je to za auto...
Za 400 jich podle mě jezdí docela dost... stačí, abys chtěl do auta s větším nájezdem naftu... a vlastně levněji nic moc nekoupíš.
Kia (a víceméně ani Hyundai) žádné zajímavé dražší auto nenabízí. Ceed za těch 400 se dá ještě trošku nabušit výbavou, ale žádný zásadní posun už se nekoná.
Je tu Optima, ale pouze jako sedan a v naftě pouze s 1.7CRDI, to jsou příliš velké limitace. Když už chci dát za auto 700, pak očekávám alespoň dvoulitrovou naftu. Pokud by ale byla Optima v kombíku s dvoulitrem za ceny naftové Octavie...
Co mají? Evropsky střižený kombík v dvoulitrové naftě nemají... v nižší střední to vzal čert, ale ve střední je to vážný problém.
Samozřejmě že problém je i image, čím víc si zákazník může vybírat, tím víc tíhne k "osvědčeným" značkám. Ale pokud by tu byla Optima SW za 550 s dvoulitrovou naftou, šel bych ji alespoň projet, já s Kiou žádný problém nemám.
Podívej se na H nebo Kia fórum, tam máš jaké mají auta za kolik a v jakých výbavách.
Pak se podívej na Škoda forum. Nedejbože zjistíš že tvé argumenty plavou na vodě.
S týmto sa nedá nič iné, len súhlasiť. Ešte dodám, že u nás je čoraz častejšie vidieť, že sa ten Ceed presadzuje aj vo fleete. Nahrádza skôr Fabiu, ale trend je jasný a pokiaľ budú dobré skúsenosti, tak nahradí aj Octaviu... Nemám z toho veľkú radosť, ale je to tak.
Je to o vkusu, mému tteba Škoda vyhovuje. Bohužel mě statistiky kradených, vyvezených a rozmontovaných aut zastrašili natolik, že vždycky vybírám z jiných vod... ;-\
Predaje Oktavky su pochopitelne, ide o solidne postavene auto bez ocividnych prejavov kratenia vyrobnej ceny so zanedbatelnymi nedostatkami....ale Fabia???
Fabia uz momentalne patri snad medzi najhorsie auta B segmentu (vo vybere Polo/208/C3/Punto/i20/Yaris/Fiesta/Corsa atd..) a tie predaje uz jedine prejavom nejakej iracionality kupujucich.
Rád vstávám do nového dne s vědomím, že moje země vyrábí auta, jejichž kvalita obstojí takřka v jakémkoliv (adekvátním) srovnání. Na Octavii nevidím jedinou chybičku, a to ani na její předchůdkyni.
Problém předchůdkyně byla slabší bezpečnost a případně aférky kolem TSI. Problém trojky je vyšší cena standardních konfigurací (1.4TSI Ambiente apod.) a komfort (v souvislosti s jednoduchou nápravou u takřka všech verzí).
Nedávno jsem si tak trochu hrál s konfigurátorem u Rapidu SB a 1,4 TSI s DSG a nijak opulentní výbavou cca. 480t. Když pominu, že za tuto cenu existuje na trhu několik lepších alternativ, tak si z racionálně uvažujícího zákazníka dělá automobilka tak trochu legraci.
Je až komické, možná lepší říci tragikomické, jak někteří diskutéři vyskočí při jakémkoli negativním náznaku otírajícím se o jejich korejské miláčky.
Je doslova směšné číst reakce a názory popírající reálnou tržní situaci v Evropě.
Vážení "Korea fans", říkejte, myslete nebo pište co chcete. Situace je prostě taková, že Hjůndáj je v kategorii "value for money". Tedy výběr z nouze. Nikdo s vysokým rozpočtem na koupi nového vozu prostě nejde do autosalonu Hjůndáj. Tam chodí jen lidé prahnoucí po novém autě za "malé" peníze.
Tímto rozhodně nesnižuji majitele těchto "automobilů". Vždyť i ten Hjůndáj je lepší než ojetá plečka z Německa, leč porovnávejme porovnatelné.
Tedy prosím diskutéry, sundejte si růžové brýle a podívejte se na čísla. Je to tvrdé, ale je to realita. Suchá, nudná ovšem absolutně pravdivá statistika. Tady prostě není o čem diskutovat. Pravdu má vždy zákazník a ten mluví naprosto jasně
joj, tak to tě ovšem důražně žádám o odkaz, kdy jsem vypadaj jakkoli rozlobeně. Páč tomu tak není a rád bych si vzal poučení z formulací, které patrně vyzněly jinak než byly myšleny :-)
Ano, soused pracuje u Renaultu a je obrovská škoda, že se dokonale vyprofiloval jako výrobce lowendů. Podle toho co mi říkal je třeba Laguna prakticky neprodejná. I když mi jako špatné auto rozhodně nepřipadá.
Kvalitativně jsou na tom obě automobilky naprosto stejně, v dnešní době šetření o to spíš. Snad si nemyslíš, že by snad Octavia byla v top 5 proto, že by v nějakém z měřitelných parametrů byla Octa výrazně lepší? Němec, který si ji koupí, si ji koupí proto, že a) dostane větší zavazadlový prostor než v Golfu b) proto, že pod kapotou dostane stejnou techniku jako by byla v Golfu, ale o něco levněji. Jinými slovy, Octavia je racionální volbou pro ty chudší z Němců, na tom samozřejmě není nic špatného, ale nic víc a nic méně v tom nehledej. Jinak, za úspěch v Německu Škoda zaslouží pochvalu, o tom žádná, ale tuto si tam kupují z poněkud jiných důvodů než u nás.
FINLAND: 1) tento topic je o prodejích Schade, je OK se držet tématu. To už tady rovnou můžeš psát o Ivetě Bartošové 2) svobodu Tvého výběru respektuji, ale napsat že auta jsou kvalitativně stejná je blbost jak mraky! Jde vidět, že jsis na žádném autě ještě neměnil olej, destičky nebo ho jen stříkal zespodu po zimě hadicí. Pak bys rozdíl viděl i za tmy a nemusel bys ani projet. Že Ty rozdíl nepoznáš, přinesl jsis celý šťastný z předváděčky prospekt a balónek neznamená že tam není. Je, a větší než si myslíš.
1) Neřekl jsem, že i30 je moje volba, pokud to někde v mé reakci vidíš, tak já nikoli. 2) Zrovna ty destičky a olej jsem nedávno měnil, takže mi tady prosím, přestaň "věšet bulíky na nos." Myslet si, že Škoda, (a to zejména v dnešní době) dělá nějak výrazně kvalitnější auta než konkurence, je bláhovost, bohužel, co se týká pocitu kvality a robustnosti, časy Octavií I. a II. jsou bohužel pryč. Dnes šetří všichni, jeden na mechanice, druhý na kvalitě interiéru, třetí na obojím, i tak Škodě úspěch neupírám, právě naopak, tak vlastně nechápu smysl Tvé reakce. Co se týká té části, kde jsem psal o postavení Octavie v Německu, skutečně věř tomu, že to tak je, drtivá většina lidí si ji tam koupí jako čistě racionální volbu, protože má pod kapotou domácí (německou) techniku a té Němci přirozeně věří, což je pro ty co pracují v MB samozřejmě dobře a vlastně, ne jen pro ně.
Kvalitativně jsou na tom obě automobilky naprosto stejně, v dnešní době šetření o to spíš. Snad si nemyslíš, že by snad Octavia byla v top 5 proto, že by v nějakém z měřitelných parametrů byla výrazně lepší? Němec, který si ji koupí, si ji koupí proto, že dostane dlový prostor než Golf 2) proto, že pod kapotou dostane stejnou techniku jako pod kapotou Golfu, ale o něco levnější. Jinými slovy, Octavia je racionální volbou pro ty chudší z Němců, na tom samozřejmě není nic špatného, ale nic víc a nic méně v tom nehledej. Jinak, za úspěch v Německu Škoda zaslouží :yes: o tom žádná, ale tuto lidé si ji tam kupují z poněkud jiných důvodů než u nás.
Keďže mám "kórejca" už siedmy rok, tak nemusím písať o pocitoch, ale o realite ... a realita je taká, že som kúpou Ceedu 1,6 CVVT ušetril oproti Octavii 1,6 na cene a i na spotrebe .....
Priznám sa, že prvý krát som tiež ohŕňal nos .... a nepozeral som na "nejakú" Kiu ....
No a "value for money" platilo v minulosti .... dnes už tie rozdiely nie sú tak veľké .... a za hranicami je to práve Škoda čo je v tejto kategórii ....zas naše krajiny by som nebral ako bernú mincu ....mimochodom kolega v práci chcel Ceeda, ale vyšlo mu len na výbehovú Octaviu I. ....
A "kórejca" majú i rodičia (starú i30) i brat (nový i30) a sú spokojní ....
No neviem ako za riekou Moravou, ale na Slovensku už určite nie je nejaký veľký rozdiel vo vnímaní bežných značiek .... ešte tak Dacia je považovaná typické lacné auto - čo je ale oficiálne i tak prezentované ....
shark11: Snít o Škodě je docela humorné (kdyby Aventador neřeknu), ale proč ne. Schade má výhodou v tom, že tě nikdo nepozná a máš servis v každé ulici. Proč by neměli? Samozřejmě že na ni mají, aspoň Superb 1.8tsi každému pracujícímu. Jen by museli chtít. Já ničím mimořádným nevynikám, přesto jsem už dva roky před zakončením VŠ měl vyděláno a koupeného méďu esko. Tak mi neříkej, že x lidí tady nedosáhne na nějaké blbé A6 s šestiválcem, o Schade nemluvě. (pominu priority= né každý auto chce nebo ho vnitřně řeší,ok). Ale je to jenom o chtění a pohodlnosti. Dokud se někdo potí celý den u pásu za 13 čistého, tak je prostě blbej, že s tím nic nedělá. Demokracie nabízí tolik (a legálních) příležitostí. Škoda nevzít ne? Že se na všechny nedostane a někdo musí obrazně řečeno špinavý záchod uklidit je jasné. Ale za to si ti lidé můžou sami. Stejně jako žák když donese opakovaně pětku.
Mám vypozorované (klidně nesouhlas a Tvá vyjímka to potvrdí) že v korejcích jsou takoví rádoby naleštění počáteční důchodci. Vždycky děda tu jak by rybářskou vestu v khaki barvě, babina trvalou + leské brejle. A nebo právě takoví mladí 20+ co žijou ze dne na den, Žaneta růžovou šustku, týpek vymlácené zuby a mastné vlasy. ...Ne tito lidé nesní o Schade. Ti jsou prostě mimo, stejně jako ti co kupují v supermarketu ty 2L červené nebo fosforově zelené limonády "s vitamíny" za 2,90,- Holt když nemám, tak si doma uvařím čaj, nebo si dám do kohoutkové trochu citrónu a mám to lepší a levnější a nemusím se s tím ještě tahat. Nicht waht? Neee, oni spodní patro vozíku karton fosforových 2L limonád á 2,90,- Jim to nevysvětlíš !!! Budou tady skandovat své jondé z hnojdé, protože si za špičku nosu nevidí a neznají nic lepšího než to, kde jim dali prospekt a balónek. Kim Ir Sen se pak jenom směje a mastí si kapsu jak doběhl "bílou cvičenou opici". Jo přikup si, třeba tři a ať slouží! Nejlíp s kérkou na dveřích, aby to líp jelo. Komu není rady, tomu není pomoci. Fakt v korejci nějakého chlapa středních let slušně oblečeného a VŠ jen tak nevidíš. Je jen a jen na Tobě, kam se chceš řadit.
K autu blahoželám ... ale zhodneme sa, že len málo ľudí na to má ... resp. vôbec chce mať ....
Ja som osobne tvrdý "HOMO ECONOMICUS" a priznám, že musím si sám pred sebou obhajovať kúpu nového auta ... lebo pokým staré šlape ... priestorovo (zatiaľ) stačí a nové škrabance už nevadia ... zatiaľ dôvod na kúpu nevidím .....
Radšej som za tie roky kúpil garáž a parkovacie miesto, lebo to mi pripadalo rozumnejšia investícia ako nové auto .... v čase krízy boli dobré ceny :-!
No moji rodičia sú "počiatoční dôchodcovia" ... takže to sedí : ).
Viem si predstaviť vraziť i 100 tis. do vozidla ... ale určite nie do nejakého "normálneho" Mercedesu, BMW, alebo Audi, ale do historického military vozidla - čo je oblasť čo ma baví a kde teda i nejaký ten čas a peniaze obetujem ..... a keďže v tejto kategórii sú horné hranice ceny prakticky neobmedzené, tak sotva budem kedy ochotný vyhodiť väčšie peniaze za vozidlo, ktoré má za pár rokov hodnotu šrotu ....
A keby som mal i na to, tak radšej podporím nejaké združenie na záchranu hradu (tomu sa tiež venujem), alebo možno pre seba kúpim byt a pod.
Takže to S-ko mi asi nehrozí .... >:D
Okrem toho.... okolo baráku mám teda dosť veľa zaparkovaných aút, ale zlodeji sa "povenovali" len tým lepším .... Mercedes a BMW ... síce nič (zatiaľ) neukradli, ale autá "zrichtovali" poriadne .....a takéto "radosti" si rád odpustím ....
Mimoto, tá "prémia" tiež nie je vždy výhra ... ak sa "zadarí" ... netvrdím, že je to časté, ale taká "štrajkujúca" automatická prevodovka (Q5), kabeláž (S-ko) ... na cca 3 ročných autách ma tiež veľmi nepovzbudzujú na zamýšlanie nad nejakou prémiou ....
Samozrejme uznávam, že pre niekoho kto jazdí veľa a na dlhé trate je to iné ... hlavne ak má firmu ... tam by som určite rozmýšľal ináč .... tam to je o nevyhnutnosti, nie o potrebe .....ale zatiaľ nie som ten prípad.
Ináč, keď som len tak zo srandy počítal, koľko vyjde taká "radosť života" akou je dieťa tak mi vyšli zaujímavé veci ... jedno dieťa - Škodovka, dve deti - Mercedes : ).
Ináč povedané ... ten "mercedes" mi pobehuje po byte ;-)
Dobrá, Ty jsis to obhájil, pravé hodnoty nám běhají v dětských pokojíčcích :yes: Pokud se nejezdí denně, garáž je good, dneska na to hodně lidí kašle.
PS: njn, některá "prémie" spolehlivostně polojasno jj. Ne v celé té korejské flame jde o to, že se z toho dělá hogo fogo. Jejich radikální křídlo si nevidí do úst. Místo aby řekli, auto je takové a makové a tečka.
Tak tos mě pobavil (bez ironie), sice nejsem příznivec podobného zobecňování, ale některé pasáže jsou velmi trefné a mám v tomto směru často podobné osobní zkušenosti, které jsem dodnes považoval za více/méně náhodné... ;-)
Měsíční příjem nad 40.000 má asi 10% obyvatelstva. Aby si člověk mohl dovolit tu Audinu bez nějakého stresu, musí nutně do této skupiny patřit. Ty tak svým tvrzením šmahem označuješ 90% obyvatelstva za lemply... to je přece jen trošku přehnané.
Co se korejských aut týče, s tvým pozorováním nesouhlasím. V Ceedech vídám normální mladé rodiny, v i40 často podnikatele i takové ty "běžné" manažery a obchoďáky. Pokud bych musel šetřit, nikdo by mě nepřesvědčil, abych vzal místo Ceeda Rapida. A ani Octavia vs. Ceed by zdaleka nebylo jednoduché... v nějaké 1.6 naftě například. 1.4TSI nebo RS budiž, tam už Ceed nemá co nabídnout.
Je na tom to, že si to české auto většina lidí v Čechách nemůže kvůli ceně dovolit ani v základu...jasně že to netrápí škodovku, které je jedno, komu auto prodá. Pak si většina čechů, v případě že tu octávku prostě chce, může dovolit maximálně ojetinu. A ojetý škodovky, jak už z toho vyplývá, jsou často služební auta. Většina lidí (neříkám všichni!) se služebním jezdí podle hesla z cizího krev neteče a podle toho to taky vypadá. Vem si například nedávný rozprodej aut od ČD, který chtěla AAA odvážet do Afriky, kde už nikdo nezjistí, co je to za auto...
To bol prvý dojem kolegu z nového služobného Golfu 1,6 TDI ....
Osobne som tiež presvedčený, že v dnešnej dobe je tá 6-ka v manuály už štandartom .....a nazachránia to nejaké "dlhé" stupne, kde sa musí robiť väčší komromis medzi prižnosťou a spotrebou ....
Jediný. A to vidíš kde? Samozřejmě myšleno k absenci domácí značky, koupěschopnosti Finů atd.. k DISKUZI zcela jistě objektivnější než většina zemí Evropy.
Hm, možná jsem na toto téma trošku přecitlivělý, ale diskuse na blogu s mariankem mě stála hodně sil :-) . Jestli jsem to dobře pochopil, tak marianek tam ovšem aspoň bydlí...
[odkaz]
Já nevím, každý trh má svoje a bez nějakého hlubšího porozumění nemá smysl vytahovat čísla z Finska nebo Švýcarska nebo Barmy.