Tak o technickou lahůdku skutečně nejde... ona vlastně ani fyzicky neexistuje a je to jen software. Já to původně pochopil tak že narážíš na to že je to už stará záležitost.
To bych neřekl. Buď to ta jednotka umí, nebo ne. Jen bych řekl, že je to dnes už relativně běžná věc. Viz dostupnost u všech motorizací G7. Mimo tenhle elektronický balík v tom žádný speciální hardware roli nehraje. Jen obyčejný otevřený diferenciál.
Hardwarem myslím "železo", tedy mechaniku auta, ne elektroniku. Je to prostě jen elektronická nadstavba. Jestli je na to potřeba přídavná jednotka, nebo jestli to umí už v základu, je jedno. Pořád je to jen software, nehledě na to, kde běží, nebo jestli pro něj budeš muset pořídit další počítač, popřípadě nějaké rozhraní do fyzického světa.
Vzhledem k tomu, že takový systém má dnes každý Golf, každý Focus a kdo ví, která další auta (mimo prémii), tak pochybuji, že mají extra elektroniku za tisíc euro - jen pro tuhle hloupou funkci. To už by snad bylo levnější tam dát aktivní diferenciál.
Tak pre káblik navyše snáď nebudeš tvrdiť, že je to mechanická záležitosť. Skrátka a dobre nie je to diferenciál so zníženou svornosťou (samosvor), ale elektronická náhrada, ktorá imituje funkciu samosvoru selektívnym pribrzďovaním kolies.
Btw. v jednom teste Focusa ST, ktorý má tiež niečo podobné (elektronické) mu po tom, čo mu pekne podkúrili na okruhu, začali horieť brzdy (ono celá funkcia tejto elektronickej náhrady samosvoru je o brzdení a tie sú pri športovej jazde extrémne namáhané nielen brzdením, keď brzdí vodič, ale aj keď supluje ten samosvor v zákrutách, t.j. na točivom okruhu prakticky neustále).
Hlavně jde o to, že jde o volbu výrobce systému, jestli to bude jedna jednotka, nebo několik. Stejně tak se může stát, že základní provedení ESP není dostatečně silné pro použití v systémech prevence kolize. Ale jiné ESP může být. Pokud se bavíme obecně, ne o konkrétním systému, tak je to otázka software. A skutečně nevěřím tomu, že taková auta mají v základu extra elektroniku za tisíc euro jen pro přibrzďování vnitřního kola. Tomu bych uvěřil například u McLarenu 12C. Ale ne u Golfu, nebo Focusu.
Tahle funkce si vystačí s tím, co v autech běžně najdeš (akcelerometry, snímači natočení volantu, otáček kol atp.). Jestli to konkrétní systém zvládne, je nad rámec obecné diskuze.
Já tu ovšem nezabředávám do obecné diskuze, ale dokonce jsem otevřel katalog, abych se podíval, co to XDS všechno vlastně obsahuje. A jen SW to prostě není. :-!
Rozumím tomu, jak jsi to myslel, jen jsem (iudexe) upozornil na to, že hw není jen "mechanického" charakteru. Pokud chceš použít sw/hw jako přenesený význam, je lepší dát ho třeba do uvozovek. Přesnější by bylo psát obecně o elektronice, nikoli pouze o sw. Např. řídící jednotka, která zvládá i XDS, může být jiná, než ta bex XDS, a už to není jen otázka sw, ale i hw.
Nejdří v si to přečti ještě jednou a pozorněji: "... a řízení s variabilním převodem. To je jednou z technických lahůdek nového Volkswagenu Golf GTI, podobné zařízení už nabízí i Ford Focus ST."
A teď mi ocituj text, na základě kterého jsi došel k závěru, že za technickou lahůdku v článku označují XDS u O3RS? ;-)
Ok, pokud ten článek mezitím nebyl redakcí upraven, tak se omlouvám-četl jsem špatně... Variabilní převod řízení je jiné kafe (i když také starší kousek,zdaleka ne rozšířenej mainstreamu)!
Teda ty červené třmeny vypadají. To nemohli udělat hladký povrch těch viditelných ploch? Takhle to vypadá jako moje puberťácké prvotiny se štětečkem a Hamerritem. >:-[]
Absolutní souhlas. Krásná kola, s velkými otvory, takže ty hnusný třmeny jsou o to víc vidět. Lepší snad na ně červenou barvou raději neupozorňovat. ;-\
(Nebo tam dát rovnou Brembo a bude to spravený.) :-)
Podle mě třmeny jsou dobře tak jak jsou.Oktávka RS není Focus ST,ani BMW 3.Nemá zmysel natom zapracovat,vydávat zato peníze.(natře se doma jinou barvou kdyžtak..co není tak vidět) Hlavní je podvozek a podobně.Frajer s Oktávkou RS hocikde stejně člověk nebyl ani doted.
Mne tá priznaná štruktúra farby nevadí, skôr myslím, že červené strmene sú obmedzujúce čo sa týka zladenia s farbou karosérie. S bielou či striebornou OK, ale napríklad s tou (krásnou) modrou (ktorú by som jednoznačne na RS volil) sa mi červené strmene silno bijú. Ak už farebné strmene, tak to prispôsobiť farbe karosérie, viď ST: [odkaz]
Než barva třmenů by mne spíš zajímalo, kolikapístkové ty brzdy jsou, jaké mají kotouče průměr a proč nejsou drážkované a odvrtané. Anebo jsou ty červené brzdiče jen na efekt?
V zimě to stejně půjde na 16p. plecháče, takže polovina sezóny bude s poklicema z lidlu... Takže co řešíte >:-[] Tedy ono to je vlastně podstatná informace - tuneři s Fabiemi HTP musí přeladit na aktuální designovou vlnu. Navíc je třeba přelepit znaky na nový okřídlený šíp... Tolik práce před nima, dobře, že jim to Škoda dávkuje takto postupně. Kdyby viděli změny najednou, rodinnej rozpočet by to nemusel rozdýchat.
Mať RS a cpať na to 16ky, to je zrelé na návštevu lekára. >:-[] Ono už tie 17ky tam budú vyzerať tak akurát, ak to zoberiem v kontexte nového GTI, tam základné 17ky vyzerajú dosť nevýrazne a Octavia je ešte o kus auta väčšia. Všetci tu (právom) obdivujeme nádherné disky na prezentačných fotkách, ale skúsme si predstaviť sériovky o dva palce menšie, to už nebude žiadne terno.
Kupovať 19ky na Octaviu je nielen ekonomický nezmysel, ale i hlúposť. Odmysliac od spomínaného stavu našich ciest, Octa RS nie je puristický hotheč na okruhy ako Megane RS cup, preto uvažovať o 19kach na Octavii môže len sadomasochista alebo čistý pozér.
Nevidím důvod, proč ne. Kola (z hlediska vizuálu) prostě dělaj auto. Na rozdíl třeba od takového Mondea, který k obrovskému bočnímu pontonu dá šestnáctky, na nichž to auto vypadá směšně, spíš jako dětská hračka. Ani sedmnáctky moc nepomůžou, snad až s osmnáctkama to auto vypadá vyváženě, jinak ne. U Mazdy6 už to pochopili....a nikoli na úkor komfortu.
Z hlediska "vizuálu", proč ne, ale z hlediska užitných vlastností jsou 19" kola na podobné auto nesmysl. První co bych např. u TTRS/RS3 (nebo FoIIRS apod.) vyměnil jako první, tak by to byly 19" kola za 18". Byly by z nich rázem mnohem příjemnější auta, aniž by jakkoli utrpěla jejich jízdní sportovnost na "otevřených" cestách. Na nedokonalém povrchu se může navíc zlepšit přilnavost pneumatiky s o něco vyšším profilem.
Rozměr pneu u 19" není žádným tajemstvím (viz článek), bude to pochopitelně 225/35/19".
Samozřejmě, že cpát na cokoli v téhle třídě (při tomto obvodu kola) 19"ky je nesmyls, zvlášť na našich Česko-Slovenských cestách...
Si si istý? Nebude to 235/35 R19?
Samozrejme s rozmerom pneu súhlasím, na naše cesty absolútne nevhodné a v danej triede zbytočné (i keď vizuálne krásne, to áno).
Cez víkend som išiel po nádherne zakrútených cestách v okolí Kremnice a horského prechodu Šturec, kde by sa dalo nádherne vyšantiť, ale kvôli brutálnym výtlkom som musel ísť rýchlosťou naloženej Avie. 8-s
...ale ked daju nakomplet tu Afroditu a este sa im podari vybavit aj to golfove ihrisko...potom asi pridu na radu aj cesty...
len neviem, ci "ti pani podnikatelia" su z toho isteho politickeho kosiara ako aktualne vedenie Zilinskeho samospravneho kraja... :-! - ak nie - to sa bude cesta tazko vybavovat... >:-[]
Prý automobilka je šikovně skryla :)))) Možná tak před auto.cz ... a nebo že by pouze grafik webu fotku oříznul a pisálek Vaverka to hned hraje na šikovnost automobilky :)))
Jinak na těchto galuskách to bude slušnej kostitřas...to si koupí jen někdo, komu se líbí sebepoškozování! >:D
No ale táto fotka v článku nebola, tak som akosi nemal čo prečítať. Ak je to ale tak, platí vyššie uvedené o extrémnom rozmere (hlavne profil a výška gumy) a absolútnej nevhodnosti na naše tankodromy.
A ten nepodstatný rozdíl by měl vyřešit co?
Tím A3 Lim. myslíš zřejmě sedan, ale pro tento rozměr nemusíš chodit k Audi, najdeš ho i u VW, třeba u Scirocca (R).
nechcem byt zlym prorokom, ale asi to bude za mastnejsi priplatok...inak, co je vlastne teraz OIII RS? GTcko alebo len silny rodinny prerasteny kompakt? Nejak si to neviem zaradit. A ked uz ma predna naprava hnat auto, zatacat, brzdit, tlmit...tak potom Astru OPC alebo Focusik s riadnym diferencialom a riesenim prednej napravy a velkost kufra je mi suma-fuk, jazdim sam, veci co nevojdu do kufra, dam na zadne sedacky. :-!
Přiznám se, že já to také tvrdím. Bohužel vlastní zkušenost mě v tom utvrzuje. Nemám sice HH, ale absence špéry mě docela pije krev, ale to jen občas když to člověka popadne >:D V reálném světě je vlastně úplně k ničemu.
Kola jsou to pěkný, na mě už ale moc složitý, mně by se tam líbily ty z té červené octávky co byla u Worthersee, ty hodně paprskovitý černý + bílej kombík RS....mmmmm :-)
Na jedné straně nezpochybnitelný um podvozkářů od Forda. na druhé straně design střižený středoevropskému vkusu v kabaňovském velkolepém stylu. Samozřejmě, v prvé řadě jde o poměr objemu zavazadelníku a počtu koní pod kapotou. Těžká volba. Octavia Combi RS nebo Tranzit SportVan?
To jen ten plátek, kde Polo GTI rozmetalo Fiestu ST, Clio RS a P208 GTi. Nízká cena a nízká spotřeba dělá divy. Po celé Evropě se srovnávají Clio, Fiesta a P208 a tento plátek k nim dá Polo. Všichni čekají, že tam bude do počtu a ono vyhraje. I samotným Němcům už to přišlo směšný.
Jj, to je ten plátek který měří a uvádí podrobné hodnoty a nemíchá dojmy s pojmy.
AMuS v posledních letech Polo GTI netestoval, takže ty Němce co jim přišlo něco směšné bych chtěl vidět/slyšet.
Ne pogo, jsi úplně mimo, pleteš si renomovaný německý AMuS, s českou verzí AutoBildu (AutoTip). Mimochodem, to že Polo GTI v AutoTipu celkově vyhrálo je tam jasně zdůvodněno nejnižší cenou na českém! trhu (což je pro VW na poměry maistreamu atypické), nejnižší spotřebou a nejlepší kvalitou zpracování v testu. Např. o té Fiestě ST tam tvrdí, že její hravost nemá (v testu) konkurenci. Takže to chce číst celé a nejen celková pořadí, které je vždy otázkou stanovených priorit. ;-)
Mimochodem v AutoZeitungu v podobné srovnávačce vyhrálo také nejlevnější auto (na německém trhu) v testu. A tím byla právě Fiesta ST, a hned za ní skončila sesterská (od Pola GTI) Ibiza Cupra, což se ti asi taky líbit nebude. Jak si může koncern dovolit být před novinkami z Francie? 3.CRS, 4. P208GTi, 5. Juke Nismo, 6. DS3 Racing, 7. MINI JCW
Jen tak pro zajímavost, 3.června (četl jsem to ale až dnes v záplavě jiné pošty) mi psal dealer, že FieSTa půjde u nás o 30.000 dolů, o FoSTu zatím žádný konkrétní zprávy. Přitom ta FieSTa zrovna ve srovnání s konkurencí drahá nebyla. Narozdíl právě od Focusu ST.
Omlouvám se, byl to německý Autobild. A Polo GTI tam vyhrálo díky tomu, že bylo nejlevnější, s nejnižší spotřebou, pohodlnější než P208 a Fiesta. Bylo také nejbezpečnější (nešlo vypnout ESP). Autobild to shrnul docela jasně: "Dnes jsou bezpečnost, pohodlí a úspory mnohem důležitější než v roce 1976. Právě proto je dnes málé GTI nejlepší. I tak se dají testovat malé HH.
...se ke kolům O3 RS píše: "...17" ‚Dorado’, 18" ‚Gemini’ v barvách stříbrné a antracitové, ‚Pictoris’ a 19" kola ‚Xtrem’ v černé barvě.
A tohle kolo pod kterým píšeme je rozhodně spíš antracitové, než černé, takže tady něco úplně nehraje.
Jinak má mít O3 RS sériově bi-xenony s denními LED:"...nyní sériově montovanými bi-xenonovými světlomety s integrovanými diodami pro denní svícení."
Tiež sa mojim očiam (síce unaveným) javia ako antracitové, rozhodne nie čierne.
Inak aspoň za tie LED/bixenóny v sérii chvála, u GTI či ST je to za mastný príplatok (narp. 1530 € u GTI).
Je to individuálne. Napr. Focus ST je u nás sériovo s polokoženými Recarami, zatiaľ čo v Nemecku majú v základe len látkové a polokoža/koža je za príplatok.
Edit: obdobne klíma: u nás je v ST sériovo automatická, v Nemecku len manuál.
Ale zase už od nejnižšího stupně máme dvouzónovou klimatizaci a GTI stojí o sto tisíc méně. Takže je z čeho připlácet. Rozdílů bude víc. Z letmého pohledu na ceník mi přišlo, že v základu nemáme károvaná sedadla - tedy čalounění Clark, jestli to teď z hlavy píši správně.
S tým čalúnením si si istý? Lebo ja som po tom dlhšie pátral, ale nezistil; predpokladal som ale, že klasické, charakteristické káro je serienmäsig. U nás v cenníku vidím len príplatok za kožené sedadlá.
Tak jsem zapátral detailněji a Clark je v základu. Za příplatek (16 tisíc) je kombinace Clark/ Alcantara, kterou si ale z Německa nepamatuji vůbec. Předtím jsem sériovou výbavu moc nezkoumal, ale pamatuji si, že byl Clark mezi příplatky. Nenapadlo mě, že jsou dvě. :-)
To jo, ale ta absence xenonů je vidět doslova n první pohled, což se o verzí klimy říct nedá. Navíc zřejmě GTIčko s halogeny nebude mít tu červenou linku ve světlech, takže bude kratší. Celolátková verze čalounění Clark je v základu všude.
To ano, trochu to bude bít do očí. Ale nechápu tuhle část: "Navíc zřejmě GTIčko s halogeny nebude mít tu červenou linku ve světlech, takže bude kratší." Jak jiná světla ovlivní délku? Tuhle kombinaci jsem už myslím viděl a linka je jen v masce, ve světlech ne (ani tam moc dobře být nemůže).
Já to pochopil, ale znělo to opravdu trochu divně. ;-) Samotná kratší linka by podle mě na závadu nebyla, ale ví někdo, jestli ta linka je v obou druzích xenonů - i v těch bez LEDek ?
Měla by být. Architekturu má stejnou, takže tomu nic nebrání. Ale nepotvrdím ti to, jen domněnka. Můžeš zkusit prohlédnout katalog, jestli tam někde nebude vyobrazený. Promo fotku "holého" GTI (v "západní", nebo německé specifikaci) asi neseženeš.
Teraz som to v konfigurátore pozeral: základné halogény nemajú tú červenú linku, dokonca ani bixenóny za 1130 eur, musíš mať bixenóny s natáčaním do zákruty za 1545 eur a až pri nich je tá červená linka vo svetlách. 8-s
V jakém konfigurátoru? To co píšeš platí jen pro denní LED. Dej si německý konfigurátor s aktivním grafickým zobrazeím změn v konfiguraci a hned uvidíš, že tu červenou linku má GTIčko se všemi verzemi xenonů, takže v Německu je ta linka už v základu, stejně jako "statické" xenony bez LED. :-)
V slovenskom konfigurátore. Samozrejme aj u nás sa výbava graficky znázorní na modeli auta (ak teda je zvonka viditeľná) a tá linka sa objavila až pri najdrahších bixenónoch za 1545 eur; keď som dal lacnejšie xenóny, zmizla; samozrejme nebola ani pri základných halogénoch. Pozri si to na www.vw.sk.
V tomhle směru nelze úplně konfigurátorům věřit. Jeden čas na S5 nebyly v konfigurátoru (německém) kovové kryty zrcátek, byť auto je mělo (je to jedna z markant S modelů). Prostě jen chyba. I proto tam také bývá upozornění, že auto ve skutečnosti může vypadat jinak. :-) Katalog je o něco spolehlivější zdroj, ale v něm nebývají vyobrazené všechny možnosti.
Bodaj by si mal pravdu; ja som v tomto (poznajúc cenovú filozofiu VW) skeptický a myslím, že to bude naozaj tak, že linka bude až za príplatok (a ten najvyšší, čo sa svetiel týka).
Tu sú tie obrázky: základ (obyč. halogény): [odkaz]
statické xenóny: [odkaz]
a natáčacie xenóny: [odkaz]
Ten slovenský konfigurátor má těch chyb víc, zkus si tam dát třeba GTD a bude tam úplně bez kol. >:-[] Rozhodně věřím spíš tomu německému se kterým jsem zatím podobný problém neměl. Ale hlavně si všimni, že ty linky jsou i na statických xenonech, a to i na slovenském konfigurátoru, akorát u GTI nejsou červené, ale stříbrné, jako u běžných verzí, což nemá logiku vůbec. Prostě věř raději německému konfigurátoru.
Taky je možné, že ty LED denní světla mají i statické xenony, jen to u nich prostě není uvedeno , což už se mi u koncernu taky jednou stalo.
mi připomíná v roce 1988 odhalování socialistické bomby Škody Favorit. Také ukazovali postupně části auta, aby v lidech vzbudili touhu. Já jsem si ho bohužel v roce 1990 koupil. Bylo to moje nejhorší rozhodnutí, co se auta týče. A to už mám v pořadí jedenácté... Byla to moje první a poslední škodovka.
Já měl bílého 136 LS ještě před "revolucí" a na svou dobu a "místo" to nebylo vůbec špatné auto... Otázka je, s čím jsi to tehdy srovnával, jestli s tehdejším "žigulíkem", nebo Golfem apod.
Já jsem bohužel měl smůlu, byl jsem s tím každý týden v servisu. Za jízdy samovolně zhasínal motor, při přepnutí z dálkových na tlumená světla TMA. Než přišli na to, že je vadná celá série relé z Polské Lidovědemokratické Republiky. Na volnoběh před prvním seřízením ventilů se mne ptali, jestli je to diesel. Po každém dešti jsem měl v kufru (u rezervy) jezero. Musel jsem udělat dírku do plast.víčka té vany, aby to mělo jak odtékat. Při tankování jsem měl vždy strach při otevírání víčka nádrže - vždycky tam byl přetlak a odfouklo to jak vzduchové brzdy u náklaďáku. V zimě při mrazech kolem -15°C to na třetí rychlost ventilátoru netopilo. A tak bych mohl pokračovat... Zlatý 14 let starý žigul, ze kterého jsem přešel. Možná měl někdo větší štěstí, ale moje zkušenost je taková. Jedinou výhodou bylo, že jsem ho koupil za 84600,- a prodal po roce za 135000,- :-)
tak ono skoda je dnes kvalitou inde ako bola v r 1990... ja by som korejca z roku 1990 tiez nechcel ale naprikald taky sportage z r 2013 je uz ine kafe ze ano ;-):yes:
Tolko onanie co sa dokaze okolo novejOctavie ci Rapidu napisat... "velebnosti jdu blejt". Dufam, ze o skrabke pri nadrzi nezabudnete napisat tiez jeden samostatny clanok. Mam pocit, ze koncern VW a vsetko s nim suvisiace je velkym fetisom tejto ctranky auto.cz