Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia RS detailně: 19" kola a červené brzdové třmeny

Nemůžete se dočkat nové Octavie RS? Škoda láká pomocí další fotky.
Zpět na článek
11. 6. 2013 14:08
11. 6. 2013 14:13
11. 6. 2013 14:25
11. 6. 2013 14:34
11. 6. 2013 17:05
11. 6. 2013 17:52
11. 6. 2013 19:32
11. 6. 2013 19:59
11. 6. 2013 21:30
12. 6. 2013 08:59
12. 6. 2013 09:09
12. 6. 2013 09:15
12. 6. 2013 09:50
12. 6. 2013 10:09
12. 6. 2013 12:39
12. 6. 2013 13:08
12. 6. 2013 18:42
12. 6. 2013 09:10
12. 6. 2013 10:10
11. 6. 2013 17:42
11. 6. 2013 15:05
11. 6. 2013 15:00
11. 6. 2013 15:13
11. 6. 2013 17:47
11. 6. 2013 14:15
11. 6. 2013 14:29
11. 6. 2013 14:52
11. 6. 2013 15:10
11. 6. 2013 19:35
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
11. 6. 2013 15:16
11. 6. 2013 16:30
11. 6. 2013 14:34
11. 6. 2013 14:42
11. 6. 2013 14:59
11. 6. 2013 14:59
11. 6. 2013 15:13
11. 6. 2013 15:16
11. 6. 2013 15:46
11. 6. 2013 17:47
11. 6. 2013 15:30
11. 6. 2013 15:35
11. 6. 2013 15:51
11. 6. 2013 16:30
11. 6. 2013 16:35
11. 6. 2013 16:58
11. 6. 2013 15:46
11. 6. 2013 16:12
11. 6. 2013 15:32
11. 6. 2013 20:28
11. 6. 2013 19:39
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
12. 6. 2013 08:38
12. 6. 2013 11:45
11. 6. 2013 14:08
XDS
...tuhle "technickou lahůdku" >:D má třeba Fábia RS, Tiguan a jiné vozy už leta letoucí... ;-)
Rozbalit vlákno
23
11. 6. 2013 14:13
Re: XDS
A tvrdí někdo v článku, že jde o novinku?
11. 6. 2013 14:25
Re: XDS
A tvrdím snad já,že to někdo tvrdil? >:D

Ok,zkusím trochu polopatěji: Zmiňovat se o XDS jako o technické lahůdce je asi stejné, jako těmito superlativy častovat třeba ABS, nebo airbagy...
11. 6. 2013 14:34
Re: XDS
Tak o technickou lahůdku skutečně nejde... ona vlastně ani fyzicky neexistuje a je to jen software. Já to původně pochopil tak že narážíš na to že je to už stará záležitost.
11. 6. 2013 17:52
Re: XDS
To platí pro Performance. Ale jinak je to jen SW. Je to součástí balíku stabilizace, kontroly trakce atd.
11. 6. 2013 19:32
Re: XDS
Takže si to můžeš nechat dohrát do jakékoliv ŘJ? ;-)
11. 6. 2013 19:59
Re: XDS
To bych neřekl. Buď to ta jednotka umí, nebo ne. Jen bych řekl, že je to dnes už relativně běžná věc. Viz dostupnost u všech motorizací G7. Mimo tenhle elektronický balík v tom žádný speciální hardware roli nehraje. Jen obyčejný otevřený diferenciál.
11. 6. 2013 21:30
Re: XDS
Ba ne, koukal jsem na to a jen ta elektronika navíc vyjde téměř na 1000 Euro.
12. 6. 2013 08:59
Re: XDS
Hardwarem myslím "železo", tedy mechaniku auta, ne elektroniku. Je to prostě jen elektronická nadstavba. Jestli je na to potřeba přídavná jednotka, nebo jestli to umí už v základu, je jedno. Pořád je to jen software, nehledě na to, kde běží, nebo jestli pro něj budeš muset pořídit další počítač, popřípadě nějaké rozhraní do fyzického světa.

Vzhledem k tomu, že takový systém má dnes každý Golf, každý Focus a kdo ví, která další auta (mimo prémii), tak pochybuji, že mají extra elektroniku za tisíc euro - jen pro tuhle hloupou funkci. To už by snad bylo levnější tam dát aktivní diferenciál.
12. 6. 2013 09:09
Re: XDS
Tak znovu, psal jsem o SW. Tedy software. Pod to spadá vše nehmotné, tedy programy atd. Ale čidla, kabely a řj jsou a vždy byly HW . ;-)
Avatar - iudex
12. 6. 2013 09:15
Re: XDS
Tak pre káblik navyše snáď nebudeš tvrdiť, že je to mechanická záležitosť. Skrátka a dobre nie je to diferenciál so zníženou svornosťou (samosvor), ale elektronická náhrada, ktorá imituje funkciu samosvoru selektívnym pribrzďovaním kolies.
Btw. v jednom teste Focusa ST, ktorý má tiež niečo podobné (elektronické) mu po tom, čo mu pekne podkúrili na okruhu, začali horieť brzdy (ono celá funkcia tejto elektronickej náhrady samosvoru je o brzdení a tie sú pri športovej jazde extrémne namáhané nielen brzdením, keď brzdí vodič, ale aj keď supluje ten samosvor v zákrutách, t.j. na točivom okruhu prakticky neustále).
Avatar - white label
12. 6. 2013 09:50
Re: XDS
Zrovna v té reakci píše: "...Ale čidla, kabely a řj jsou a vždy byly HW" (což je pravda), ale netvrdí při tom, že je to "mechanická záležitost".
12. 6. 2013 12:39
Re: XDS
Hlavně jde o to, že jde o volbu výrobce systému, jestli to bude jedna jednotka, nebo několik. Stejně tak se může stát, že základní provedení ESP není dostatečně silné pro použití v systémech prevence kolize. Ale jiné ESP může být. Pokud se bavíme obecně, ne o konkrétním systému, tak je to otázka software. A skutečně nevěřím tomu, že taková auta mají v základu extra elektroniku za tisíc euro jen pro přibrzďování vnitřního kola. Tomu bych uvěřil například u McLarenu 12C. Ale ne u Golfu, nebo Focusu.

Tahle funkce si vystačí s tím, co v autech běžně najdeš (akcelerometry, snímači natočení volantu, otáček kol atp.). Jestli to konkrétní systém zvládne, je nad rámec obecné diskuze.
12. 6. 2013 13:08
Re: XDS
Já tu ovšem nezabředávám do obecné diskuze, ale dokonce jsem otevřel katalog, abych se podíval, co to XDS všechno vlastně obsahuje. A jen SW to prostě není. :-!
Avatar - white label
12. 6. 2013 18:42
Re: XDS
Rozumím tomu, jak jsi to myslel, jen jsem (iudexe) upozornil na to, že hw není jen "mechanického" charakteru. Pokud chceš použít sw/hw jako přenesený význam, je lepší dát ho třeba do uvozovek. Přesnější by bylo psát obecně o elektronice, nikoli pouze o sw. Např. řídící jednotka, která zvládá i XDS, může být jiná, než ta bex XDS, a už to není jen otázka sw, ale i hw.
Avatar - iudex
12. 6. 2013 09:10
Re: XDS
Presne tak, nie je to žiadna mechanická nadstavba a neexistuje, aby to stálo 1000 eur.
12. 6. 2013 10:10
Re: XDS
By ses moc divil, kolik stojí obyčejný kabelový svazek třeba do dveří. A na tom není krom pinů a kabelů lautr nic. ;-)
11. 6. 2013 17:42
Re: XDS
Asi jsem se špatně vyjádřil. Spíš jsem měl namysli "zcela běžná záležitost"...
Avatar - white label
11. 6. 2013 15:05
Re: XDS
XDS se objevilo před čtyřmi lety v G6 GTI.
Avatar - white label
11. 6. 2013 15:00
Re: XDS
Nejdří v si to přečti ještě jednou a pozorněji: "... a řízení s variabilním převodem. To je jednou z technických lahůdek nového Volkswagenu Golf GTI, podobné zařízení už nabízí i Ford Focus ST."
A teď mi ocituj text, na základě kterého jsi došel k závěru, že za technickou lahůdku v článku označují XDS u O3RS? ;-)
Avatar - iudex
11. 6. 2013 15:13
Re: XDS
:yes: Niektorí ani poriadne nečítajú, ale hneď musia ako prví reagovať.
11. 6. 2013 17:47
Re: XDS
Ok, pokud ten článek mezitím nebyl redakcí upraven, tak se omlouvám-četl jsem špatně... Variabilní převod řízení je jiné kafe (i když také starší kousek,zdaleka ne rozšířenej mainstreamu)!
Avatar - TeeJay
11. 6. 2013 14:15
Třmeny
Teda ty červené třmeny vypadají. To nemohli udělat hladký povrch těch viditelných ploch? Takhle to vypadá jako moje puberťácké prvotiny se štětečkem a Hamerritem. >:-[]
Rozbalit vlákno
7
11. 6. 2013 14:29
Re: Třmeny
Přesně štěteček a Hamerrit :))))) Btw. ty třmeny mohli trochu vychytat.... :no:
11. 6. 2013 14:52
Re: Třmeny
Absolutní souhlas. Krásná kola, s velkými otvory, takže ty hnusný třmeny jsou o to víc vidět. Lepší snad na ně červenou barvou raději neupozorňovat. ;-\

(Nebo tam dát rovnou Brembo a bude to spravený.) :-)
11. 6. 2013 15:10
Re: Třmeny
Podle mě třmeny jsou dobře tak jak jsou.Oktávka RS není Focus ST,ani BMW 3.Nemá zmysel natom zapracovat,vydávat zato peníze.(natře se doma jinou barvou kdyžtak..co není tak vidět) Hlavní je podvozek a podobně.Frajer s Oktávkou RS hocikde stejně člověk nebyl ani doted.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
11. 6. 2013 19:35
Re: Třmeny
Klientele vRS to bude stacit tak, ako to je.
Avatar - iudex
11. 6. 2013 15:16
Re: Třmeny
Mne tá priznaná štruktúra farby nevadí, skôr myslím, že červené strmene sú obmedzujúce čo sa týka zladenia s farbou karosérie. S bielou či striebornou OK, ale napríklad s tou (krásnou) modrou (ktorú by som jednoznačne na RS volil) sa mi červené strmene silno bijú. Ak už farebné strmene, tak to prispôsobiť farbe karosérie, viď ST: [odkaz]
11. 6. 2013 16:30
Re: Třmeny
Než barva třmenů by mne spíš zajímalo, kolikapístkové ty brzdy jsou, jaké mají kotouče průměr a proč nejsou drážkované a odvrtané. Anebo jsou ty červené brzdiče jen na efekt?
Avatar - rohYpnol
11. 6. 2013 14:22
Polovina sezóny
V zimě to stejně půjde na 16p. plecháče, takže polovina sezóny bude s poklicema z lidlu... Takže co řešíte >:-[] Tedy ono to je vlastně podstatná informace - tuneři s Fabiemi HTP musí přeladit na aktuální designovou vlnu. Navíc je třeba přelepit znaky na nový okřídlený šíp... Tolik práce před nima, dobře, že jim to Škoda dávkuje takto postupně. Kdyby viděli změny najednou, rodinnej rozpočet by to nemusel rozdýchat.

Díky Škoda :yes:
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Emel
11. 6. 2013 14:50
Re: Polovina sezóny
Jen aby se šestnáctky vešly přes brzdy...
Avatar - white label
11. 6. 2013 15:16
Re: Polovina sezóny
Řek bych, že vejdou, stejně jako u "NEperformance" G7 GTI.
11. 6. 2013 14:57
Re: Polovina sezóny
Jak kdo. Já mám sice na zimu celá druhá kola, ale disky totožné jako na léto.

(Jistě, pochopil jsem, že to celé myslíš žertem.) Jinak už jsem to psal ve 14:52, kola krásná, třmeny strašný.
Avatar - rohYpnol
11. 6. 2013 16:15
Re: Polovina sezóny
jasně, někdo to nazve že nepřezouvá na zimu (tedy dnes vlsatně na léto), někdo to nazve že přezouvá na totožné disky >:-[] ;-)
11. 6. 2013 18:23
Re: Polovina sezóny
Ale ne, to jsi mě asi nepochopil. Mám 4 obutá kola na léto a další 4 obutá na zimu. Disky stejné modelem a vzhledem, tedy celkem 8 ks.
Avatar - rohYpnol
11. 6. 2013 19:24
Re: Polovina sezóny
neměj péči, pochopil. neber to tak vážně ;-)
Avatar - biscuit
11. 6. 2013 23:34
Re: Polovina sezóny
neco jako bohus, kdyz si kupoval tri stejne obleky, ne?
Avatar - PeterLuk
11. 6. 2013 15:15
Re: Polovina sezóny
Oni väčšinou tuneri ani logá nemajú, dávajú ich preč, >:-[]
Avatar - iudex
11. 6. 2013 15:25
Re: Polovina sezóny
Mať RS a cpať na to 16ky, to je zrelé na návštevu lekára. >:-[] Ono už tie 17ky tam budú vyzerať tak akurát, ak to zoberiem v kontexte nového GTI, tam základné 17ky vyzerajú dosť nevýrazne a Octavia je ešte o kus auta väčšia. Všetci tu (právom) obdivujeme nádherné disky na prezentačných fotkách, ale skúsme si predstaviť sériovky o dva palce menšie, to už nebude žiadne terno.
Avatar - rohYpnol
11. 6. 2013 16:16
Re: Polovina sezóny
kupovat dvě sady 19tek slupek není jen tak. Tady už jde o rodinnej rozpočet ;-)
Avatar - iudex
11. 6. 2013 16:24
Re: Polovina sezóny
Kupovať 19ky na Octaviu je nielen ekonomický nezmysel, ale i hlúposť. Odmysliac od spomínaného stavu našich ciest, Octa RS nie je puristický hotheč na okruhy ako Megane RS cup, preto uvažovať o 19kach na Octavii môže len sadomasochista alebo čistý pozér.
Avatar - rohYpnol
11. 6. 2013 16:29
Re: Polovina sezóny
pro krásu se musí trpět. A myslíš, že nabídnou stejný design i v menším? To rozhodně ne.
Avatar - white label
11. 6. 2013 16:32
Re: Polovina sezóny
Podle těch různých názvů v různých rozměrech zřejmě ne.
11. 6. 2013 20:18
Re: Polovina sezóny
Nevidím důvod, proč ne. Kola (z hlediska vizuálu) prostě dělaj auto. Na rozdíl třeba od takového Mondea, který k obrovskému bočnímu pontonu dá šestnáctky, na nichž to auto vypadá směšně, spíš jako dětská hračka. Ani sedmnáctky moc nepomůžou, snad až s osmnáctkama to auto vypadá vyváženě, jinak ne. U Mazdy6 už to pochopili....a nikoli na úkor komfortu.
Avatar - white label
11. 6. 2013 21:40
Re: Polovina sezóny
Z hlediska "vizuálu", proč ne, ale z hlediska užitných vlastností jsou 19" kola na podobné auto nesmysl. První co bych např. u TTRS/RS3 (nebo FoIIRS apod.) vyměnil jako první, tak by to byly 19" kola za 18". Byly by z nich rázem mnohem příjemnější auta, aniž by jakkoli utrpěla jejich jízdní sportovnost na "otevřených" cestách. Na nedokonalém povrchu se může navíc zlepšit přilnavost pneumatiky s o něco vyšším profilem.
Avatar - JDM
11. 6. 2013 19:54
Re: Polovina sezóny
někteří na vRS cpou na zimu i plecháče ;-) fujtajbl .
Avatar - Carlos Santana
11. 6. 2013 14:34
Kola...
co se týče designu kol, je to naprostá paráda :yes:
Rozbalit vlákno
7
11. 6. 2013 14:42
Re: Kola...
Ale není, je to přece škoda, tak bude vše špatně >:D >:D >:D
Avatar - TeeJay
11. 6. 2013 14:59
Re: Kola...
Souhlasím, ta se hodně povedla. Na Octavii skoro škoda. >:-[]
Avatar - 3_diamanty
11. 6. 2013 14:59
Re: Kola...
paradne kolesa suhlas :yes:

vyzera to tak ze do mody sa dostavaju tmave farebne predvedenia diskov:

[odkaz] [odkaz]
11. 6. 2013 15:13
Re: Kola...
Souhlas kola jsou parádní mají takový "konceptový" styl který se většinou do výroby nedostane.
Avatar - RWD
11. 6. 2013 15:46
Re: Kola...
:yes: :yes: :yes:
11. 6. 2013 14:56
Příplatek za kola
Ty kola jsou bombastické, jen očekávám příplatek jak za půlku vozu.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
11. 6. 2013 16:18
Re: Příplatek za kola
Ak môžme vychádzať z ceny 19" diskov u GTI, bude to asi podobné; u GTI stoja 19ky Santiago 1188 eur (cca. 30t Kč).
Avatar - white label
11. 6. 2013 15:12
rozměr pneu u 19" disku O3RS
Rozměr pneu u 19" není žádným tajemstvím (viz článek), bude to pochopitelně 225/35/19".
Samozřejmě, že cpát na cokoli v téhle třídě (při tomto obvodu kola) 19"ky je nesmyls, zvlášť na našich Česko-Slovenských cestách...
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Jaros71
11. 6. 2013 15:20
Re: rozměr pneu u 19" disku O3RS
Souhlas..ale kola vypadají fakt skvěle!!! :yes:
Bravo Škoda!! :-)
Kdo by to před 20lety kdy řekl.. >:-[]
Avatar - iudex
11. 6. 2013 15:21
Re: rozměr pneu u 19" disku O3RS
Si si istý? Nebude to 235/35 R19?
Samozrejme s rozmerom pneu súhlasím, na naše cesty absolútne nevhodné a v danej triede zbytočné (i keď vizuálne krásne, to áno).
Cez víkend som išiel po nádherne zakrútených cestách v okolí Kremnice a horského prechodu Šturec, kde by sa dalo nádherne vyšantiť, ale kvôli brutálnym výtlkom som musel ísť rýchlosťou naloženej Avie. 8-s
Avatar - white label
11. 6. 2013 15:32
Re: rozměr pneu u 19" disku O3RS
Byl jsem teď o víkendu v Rajecký Teplicích (po pár letech) a stav vozovek na Slovensku se na této trase výrazně zhoršil, plno výtluků... :no:
Avatar - iudex
11. 6. 2013 16:47
Re: rozměr pneu u 19" disku O3RS
Tak to si nebol ďaleko, ja som bol v Turčianskych Tepliciach.
11. 6. 2013 17:57
Re: rozměr pneu u 19" disku O3RS
pesimista, keď sem prídeš za 5 rokov, budeš hovoriť, aké sme tu mali dobré cesty pred 5timi rokmi >:D
Avatar - white label
11. 6. 2013 18:10
Re: rozměr pneu u 19" disku O3RS
Nestraš... ;-)
Avatar - AUDIRS6
11. 6. 2013 23:35
Re: rozměr pneu u 19" disku O3RS
...ale ked daju nakomplet tu Afroditu a este sa im podari vybavit aj to golfove ihrisko...potom asi pridu na radu aj cesty...
len neviem, ci "ti pani podnikatelia" su z toho isteho politickeho kosiara ako aktualne vedenie Zilinskeho samospravneho kraja... :-! - ak nie - to sa bude cesta tazko vybavovat... >:-[]
Avatar - RWD
11. 6. 2013 15:44
Re: rozměr pneu u 19" disku O3RS
si to na tom kole přečti: [odkaz]
je to 225/35 R19
11. 6. 2013 16:05
Re: rozměr pneu u 19" disku O3RS
Prý automobilka je šikovně skryla :)))) Možná tak před auto.cz ... a nebo že by pouze grafik webu fotku oříznul a pisálek Vaverka to hned hraje na šikovnost automobilky :)))

Jinak na těchto galuskách to bude slušnej kostitřas...to si koupí jen někdo, komu se líbí sebepoškozování! >:D
Avatar - biscuit
11. 6. 2013 23:39
Re: rozměr pneu u 19" disku O3RS
škoda páteře :-!
12. 6. 2013 08:16
Re: rozměr pneu u 19" disku O3RS
:yes:
Avatar - iudex
11. 6. 2013 16:09
Re: rozměr pneu u 19" disku O3RS
No ale táto fotka v článku nebola, tak som akosi nemal čo prečítať. Ak je to ale tak, platí vyššie uvedené o extrémnom rozmere (hlavne profil a výška gumy) a absolútnej nevhodnosti na naše tankodromy.
Avatar - white label
11. 6. 2013 15:47
Re: rozměr pneu u 19" disku O3RS
Som si istý, viz G7GTI a "železné koncernové sdílení"... ;-)
Avatar - iudex
11. 6. 2013 16:16
Re: rozměr pneu u 19" disku O3RS
Máš ako poväčšine pravdu :yes: Čekol som to pri GTI a tam je rozmer 225/35 R19, teda identický rozmer bude mať s najväčšou pravdepodobnosťou aj RS.
Avatar - white label
11. 6. 2013 16:24
Re: rozměr pneu u 19" disku O3RS
Jo, viz i ten odkaz v diskusi na fotku kola...
Avatar - iudex
11. 6. 2013 16:26
Re: rozměr pneu u 19" disku O3RS
Btw. GTI u nás od našej poslednej debaty o cene zlacnelo o 1820 eur, to už tie ceny začívajú vyzerať oveľa reálnejšie. :-)
11. 6. 2013 17:12
Re: rozměr pneu u 19" disku O3RS
Volbu tohoto nesmyslného rozměru upřímně nechápu. Zvlášť když taková A3 Lim. může obouvat 235/35...
Avatar - white label
11. 6. 2013 17:18
Re: rozměr pneu u 19" disku O3RS
A ten nepodstatný rozdíl by měl vyřešit co?
Tím A3 Lim. myslíš zřejmě sedan, ale pro tento rozměr nemusíš chodit k Audi, najdeš ho i u VW, třeba u Scirocca (R).
12. 6. 2013 08:13
Re: rozměr pneu u 19" disku O3RS
Pneu budu naozaj 225/35 R19 - je to vidno aj na oficialnej fotke. Tu len grafik orezal danu fotku, aby bolo o com pisat :no:
Avatar - rohYpnol
11. 6. 2013 16:03
Re: rozměr pneu u 19" disku O3RS
Neměj péči, tohle je stejně určeno především řeckým důchodcům. Holt časy hojnosti už skončily >:-[] ;-)
Avatar - sargis
11. 6. 2013 15:30
no...
nechcem byt zlym prorokom, ale asi to bude za mastnejsi priplatok...inak, co je vlastne teraz OIII RS? GTcko alebo len silny rodinny prerasteny kompakt? Nejak si to neviem zaradit. A ked uz ma predna naprava hnat auto, zatacat, brzdit, tlmit...tak potom Astru OPC alebo Focusik s riadnym diferencialom a riesenim prednej napravy a velkost kufra je mi suma-fuk, jazdim sam, veci co nevojdu do kufra, dam na zadne sedacky. :-!
Rozbalit vlákno
7
11. 6. 2013 15:35
Re: no...
Zapoměl si na Megane RS ;)
Avatar - white label
11. 6. 2013 15:51
Re: no...
Tak ten má ten "riadny" dif zase jen ve verzi CUP.
Takže v tomto ohledu MRS ne, MRS CUP ano :-)
11. 6. 2013 16:30
Re: no...
Megane i bez špéry překvapil... viz test Honzy Koubka. A to jsem ho hned ze začátku odepsal... Megane bez špéry ne Koubka. :-)
Avatar - white label
11. 6. 2013 16:35
Re: no...
To jen dokazuje, že "špéra" (LSD) u hh není všechno, jak tady často mnozí tvrdí, viz i sargis. ;-)
11. 6. 2013 16:58
Re: no...
Přiznám se, že já to také tvrdím. Bohužel vlastní zkušenost mě v tom utvrzuje. Nemám sice HH, ale absence špéry mě docela pije krev, ale to jen občas když to člověka popadne >:D V reálném světě je vlastně úplně k ničemu.
Avatar - white label
11. 6. 2013 15:46
Re: no...
A který aktuální "Focusík" má ten (podle tebe) "riadny" diferenciál?
;-)
Avatar - iudex
11. 6. 2013 16:12
Re: no...
Ako píše wl, diferenciál ST nie je skutočné "železo", ale jeho elektronická imitácia (teda niečo ako ten XDS).
Avatar - guze
11. 6. 2013 15:32
Pěkný
Kola jsou to pěkný, na mě už ale moc složitý, mně by se tam líbily ty z té červené octávky co byla u Worthersee, ty hodně paprskovitý černý + bílej kombík RS....mmmmm :-)
Rozbalit vlákno
1
11. 6. 2013 20:28
Re: Pěkný
Turini 18" - tuším, že jsou k mání ve všech třech barvách
Avatar - rohYpnol
11. 6. 2013 16:11
Těžká volba
Na jedné straně nezpochybnitelný um podvozkářů od Forda. na druhé straně design střižený středoevropskému vkusu v kabaňovském velkolepém stylu. Samozřejmě, v prvé řadě jde o poměr objemu zavazadelníku a počtu koní pod kapotou. Těžká volba. Octavia Combi RS nebo Tranzit SportVan?
Rozbalit vlákno
14
Avatar - iudex
11. 6. 2013 16:14
Re: Těžká volba
Najprv som sa chcel stotožniť s dilemou v naznačenom smere (Octa kombi RS vs. Focus kombi ST), až kým si to nezabil tým Transitom. >:-[] :yes:
11. 6. 2013 16:32
Re: Těžká volba
>:D >:D >:D :yes: díky
11. 6. 2013 17:18
Re: Těžká volba
Podvozek u ST není zrovna moc povedený.
Avatar - white label
11. 6. 2013 17:33
Re: Těžká volba
Můžeš to trosku rozvést, v čem konkrétně.
Avatar - Johny.Rico
11. 6. 2013 18:49
Re: Těžká volba
Tohle by mě zrovna taky velmi, veeelmi zajímalo.
Avatar - Ham.
11. 6. 2013 20:18
Re: Těžká volba
No na dnešní špičku ve třídě HB už trochu ztrácí, ale na Octu by mohl stačit. ;-)
[odkaz]
11. 6. 2013 20:39
Re: Těžká volba
To jen ten plátek, kde Polo GTI rozmetalo Fiestu ST, Clio RS a P208 GTi. Nízká cena a nízká spotřeba dělá divy. Po celé Evropě se srovnávají Clio, Fiesta a P208 a tento plátek k nim dá Polo. Všichni čekají, že tam bude do počtu a ono vyhraje. I samotným Němcům už to přišlo směšný.
Avatar - Ham.
11. 6. 2013 21:00
Re: Těžká volba
Jj, to je ten plátek který měří a uvádí podrobné hodnoty a nemíchá dojmy s pojmy.
AMuS v posledních letech Polo GTI netestoval, takže ty Němce co jim přišlo něco směšné bych chtěl vidět/slyšet.
Avatar - white label
11. 6. 2013 21:00
Re: Těžká volba
Ne pogo, jsi úplně mimo, pleteš si renomovaný německý AMuS, s českou verzí AutoBildu (AutoTip). Mimochodem, to že Polo GTI v AutoTipu celkově vyhrálo je tam jasně zdůvodněno nejnižší cenou na českém! trhu (což je pro VW na poměry maistreamu atypické), nejnižší spotřebou a nejlepší kvalitou zpracování v testu. Např. o té Fiestě ST tam tvrdí, že její hravost nemá (v testu) konkurenci. Takže to chce číst celé a nejen celková pořadí, které je vždy otázkou stanovených priorit. ;-)
Mimochodem v AutoZeitungu v podobné srovnávačce vyhrálo také nejlevnější auto (na německém trhu) v testu. A tím byla právě Fiesta ST, a hned za ní skončila sesterská (od Pola GTI) Ibiza Cupra, což se ti asi taky líbit nebude. Jak si může koncern dovolit být před novinkami z Francie? 3.CRS, 4. P208GTi, 5. Juke Nismo, 6. DS3 Racing, 7. MINI JCW
Avatar - woody-alien
11. 6. 2013 21:15
Re: Těžká volba
Jen tak pro zajímavost, 3.června (četl jsem to ale až dnes v záplavě jiné pošty) mi psal dealer, že FieSTa půjde u nás o 30.000 dolů, o FoSTu zatím žádný konkrétní zprávy. Přitom ta FieSTa zrovna ve srovnání s konkurencí drahá nebyla. Narozdíl právě od Focusu ST.
Avatar - white label
11. 6. 2013 21:35
Re: Těžká volba
Tak to bude Fiesta ST atraktivní nejen jízdně, ale i cenově, což by mohlo ve finále omluvit i její ne tolik atraktivní design... ;-)
12. 6. 2013 15:40
Re: Těžká volba
Omlouvám se, byl to německý Autobild. A Polo GTI tam vyhrálo díky tomu, že bylo nejlevnější, s nejnižší spotřebou, pohodlnější než P208 a Fiesta. Bylo také nejbezpečnější (nešlo vypnout ESP). Autobild to shrnul docela jasně: "Dnes jsou bezpečnost, pohodlí a úspory mnohem důležitější než v roce 1976. Právě proto je dnes málé GTI nejlepší. I tak se dají testovat malé HH.
Avatar - white label
12. 6. 2013 18:22
Re: Těžká volba
O.K. Každopádně v Německu je Fiesta ST levnější, než Polo GTI, ale to možná (teď po slevě Fiesty ST u nás) už bude i u nás.
Avatar - white label
11. 6. 2013 16:14
Na strámkách Škody...
...se ke kolům O3 RS píše: "...17" ‚Dorado’, 18" ‚Gemini’ v barvách stříbrné a antracitové, ‚Pictoris’ a 19" kola ‚Xtrem’ v černé barvě.
A tohle kolo pod kterým píšeme je rozhodně spíš antracitové, než černé, takže tady něco úplně nehraje.
Jinak má mít O3 RS sériově bi-xenony s denními LED:"...nyní sériově montovanými bi-xenonovými světlomety s integrovanými diodami pro denní svícení."
Rozbalit vlákno
21
Avatar - iudex
11. 6. 2013 16:21
Re: Na strámkách Škody...
Tiež sa mojim očiam (síce unaveným) javia ako antracitové, rozhodne nie čierne.
Inak aspoň za tie LED/bixenóny v sérii chvála, u GTI či ST je to za mastný príplatok (narp. 1530 € u GTI).
Avatar - white label
11. 6. 2013 16:27
Re: Na strámkách Škody...
U G7 GTI se za ně příplácí jen na trzích "východní" Evropy. Třeba v Německu má xenony v základu nejen GTI, ale dokonce už výbava highline.
Avatar - iudex
11. 6. 2013 16:48
Re: Na strámkách Škody...
Je to individuálne. Napr. Focus ST je u nás sériovo s polokoženými Recarami, zatiaľ čo v Nemecku majú v základe len látkové a polokoža/koža je za príplatok.
Edit: obdobne klíma: u nás je v ST sériovo automatická, v Nemecku len manuál.
11. 6. 2013 16:54
Re: Na strámkách Škody...
Ale zase už od nejnižšího stupně máme dvouzónovou klimatizaci a GTI stojí o sto tisíc méně. Takže je z čeho připlácet. Rozdílů bude víc. Z letmého pohledu na ceník mi přišlo, že v základu nemáme károvaná sedadla - tedy čalounění Clark, jestli to teď z hlavy píši správně.
Avatar - iudex
11. 6. 2013 16:58
Re: Na strámkách Škody...
S tým čalúnením si si istý? Lebo ja som po tom dlhšie pátral, ale nezistil; predpokladal som ale, že klasické, charakteristické káro je serienmäsig. U nás v cenníku vidím len príplatok za kožené sedadlá.
11. 6. 2013 17:21
Re: Na strámkách Škody...
Tak jsem zapátral detailněji a Clark je v základu. Za příplatek (16 tisíc) je kombinace Clark/ Alcantara, kterou si ale z Německa nepamatuji vůbec. Předtím jsem sériovou výbavu moc nezkoumal, ale pamatuji si, že byl Clark mezi příplatky. Nenapadlo mě, že jsou dvě. :-)
Avatar - white label
11. 6. 2013 17:28
Re: Na strámkách Škody...
V tomto ohledu je to stejně u nás i v Německu. Základ je káro komplet v látce, za připl. v kombinaci s alcantarou, nebo komplet kůže.
Avatar - white label
11. 6. 2013 17:32
Re: Na strámkách Škody...
Je to tak, ale ještě je možnost připlatit si za alcantaru ke Clarku, což považují za nejlépší volbu.
Avatar - white label
11. 6. 2013 18:15
Re: Na strámkách Škody...
To jo, ale ta absence xenonů je vidět doslova n první pohled, což se o verzí klimy říct nedá. Navíc zřejmě GTIčko s halogeny nebude mít tu červenou linku ve světlech, takže bude kratší. Celolátková verze čalounění Clark je v základu všude.
11. 6. 2013 20:03
Re: Na strámkách Škody...
To ano, trochu to bude bít do očí. Ale nechápu tuhle část: "Navíc zřejmě GTIčko s halogeny nebude mít tu červenou linku ve světlech, takže bude kratší." Jak jiná světla ovlivní délku? Tuhle kombinaci jsem už myslím viděl a linka je jen v masce, ve světlech ne (ani tam moc dobře být nemůže).
Avatar - white label
11. 6. 2013 21:14
Re: Na strámkách Škody...
Psal jsem to z mobilu..., kratší (o "světla") bude logicky ta červená linka vpředu, nikoli auto samotné. >:-[] ;-)
Avatar - woody-alien
11. 6. 2013 21:23
Re: Na strámkách Škody...
Já to pochopil, ale znělo to opravdu trochu divně. ;-) Samotná kratší linka by podle mě na závadu nebyla, ale ví někdo, jestli ta linka je v obou druzích xenonů - i v těch bez LEDek ?
11. 6. 2013 21:24
Re: Na strámkách Škody...
Měla by být. Architekturu má stejnou, takže tomu nic nebrání. Ale nepotvrdím ti to, jen domněnka. Můžeš zkusit prohlédnout katalog, jestli tam někde nebude vyobrazený. Promo fotku "holého" GTI (v "západní", nebo německé specifikaci) asi neseženeš.
Avatar - white label
11. 6. 2013 21:30
Re: Na strámkách Škody...
Velmi pravděpodobně ano.
11. 6. 2013 21:23
Re: Na strámkách Škody...
>:D
Avatar - iudex
12. 6. 2013 13:56
Re: Na strámkách Škody...
Teraz som to v konfigurátore pozeral: základné halogény nemajú tú červenú linku, dokonca ani bixenóny za 1130 eur, musíš mať bixenóny s natáčaním do zákruty za 1545 eur a až pri nich je tá červená linka vo svetlách. 8-s
Avatar - white label
12. 6. 2013 18:38
Re: Na strámkách Škody...
V jakém konfigurátoru? To co píšeš platí jen pro denní LED. Dej si německý konfigurátor s aktivním grafickým zobrazeím změn v konfiguraci a hned uvidíš, že tu červenou linku má GTIčko se všemi verzemi xenonů, takže v Německu je ta linka už v základu, stejně jako "statické" xenony bez LED. :-)
Avatar - iudex
13. 6. 2013 10:05
Re: Na strámkách Škody...
V slovenskom konfigurátore. Samozrejme aj u nás sa výbava graficky znázorní na modeli auta (ak teda je zvonka viditeľná) a tá linka sa objavila až pri najdrahších bixenónoch za 1545 eur; keď som dal lacnejšie xenóny, zmizla; samozrejme nebola ani pri základných halogénoch. Pozri si to na www.vw.sk.
14. 6. 2013 11:08
Re: Na strámkách Škody...
V tomhle směru nelze úplně konfigurátorům věřit. Jeden čas na S5 nebyly v konfigurátoru (německém) kovové kryty zrcátek, byť auto je mělo (je to jedna z markant S modelů). Prostě jen chyba. I proto tam také bývá upozornění, že auto ve skutečnosti může vypadat jinak. :-) Katalog je o něco spolehlivější zdroj, ale v něm nebývají vyobrazené všechny možnosti.
Avatar - iudex
14. 6. 2013 15:00
Re: Na strámkách Škody...
Bodaj by si mal pravdu; ja som v tomto (poznajúc cenovú filozofiu VW) skeptický a myslím, že to bude naozaj tak, že linka bude až za príplatok (a ten najvyšší, čo sa svetiel týka).
Tu sú tie obrázky: základ (obyč. halogény): [odkaz]
statické xenóny: [odkaz]
a natáčacie xenóny: [odkaz]
Avatar - white label
14. 6. 2013 15:18
Re: Na strámkách Škody...
Ten slovenský konfigurátor má těch chyb víc, zkus si tam dát třeba GTD a bude tam úplně bez kol. >:-[] Rozhodně věřím spíš tomu německému se kterým jsem zatím podobný problém neměl. Ale hlavně si všimni, že ty linky jsou i na statických xenonech, a to i na slovenském konfigurátoru, akorát u GTI nejsou červené, ale stříbrné, jako u běžných verzí, což nemá logiku vůbec. Prostě věř raději německému konfigurátoru.
Taky je možné, že ty LED denní světla mají i statické xenony, jen to u nich prostě není uvedeno , což už se mi u koncernu taky jednou stalo.
Avatar - Iv8
11. 6. 2013 18:02
To uvádění fotek
mi připomíná v roce 1988 odhalování socialistické bomby Škody Favorit. Také ukazovali postupně části auta, aby v lidech vzbudili touhu. Já jsem si ho bohužel v roce 1990 koupil. Bylo to moje nejhorší rozhodnutí, co se auta týče. A to už mám v pořadí jedenácté... Byla to moje první a poslední škodovka.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - white label
11. 6. 2013 18:21
Re: To uvádění fotek
Já měl bílého 136 LS ještě před "revolucí" a na svou dobu a "místo" to nebylo vůbec špatné auto... Otázka je, s čím jsi to tehdy srovnával, jestli s tehdejším "žigulíkem", nebo Golfem apod.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
11. 6. 2013 19:39
Re: To uvádění fotek
Ono, aj ten 20 rocny zigulik mal OHC motor, namiesto OHaVy vo Favorite :-)
Avatar - white label
11. 6. 2013 21:28
Re: To uvádění fotek
Díky někdejší licenci od Fiatu (124). Ale samotné rozvody nedělají ani celý motor, natož auto. ;-)
Avatar - Iv8
12. 6. 2013 06:06
Re: To uvádění fotek
Já jsem bohužel měl smůlu, byl jsem s tím každý týden v servisu. Za jízdy samovolně zhasínal motor, při přepnutí z dálkových na tlumená světla TMA. Než přišli na to, že je vadná celá série relé z Polské Lidovědemokratické Republiky. Na volnoběh před prvním seřízením ventilů se mne ptali, jestli je to diesel. Po každém dešti jsem měl v kufru (u rezervy) jezero. Musel jsem udělat dírku do plast.víčka té vany, aby to mělo jak odtékat. Při tankování jsem měl vždy strach při otevírání víčka nádrže - vždycky tam byl přetlak a odfouklo to jak vzduchové brzdy u náklaďáku. V zimě při mrazech kolem -15°C to na třetí rychlost ventilátoru netopilo. A tak bych mohl pokračovat... Zlatý 14 let starý žigul, ze kterého jsem přešel. Možná měl někdo větší štěstí, ale moje zkušenost je taková. Jedinou výhodou bylo, že jsem ho koupil za 84600,- a prodal po roce za 135000,- :-)
Avatar - 3_diamanty
11. 6. 2013 19:40
Re: To uvádění fotek
tak ono skoda je dnes kvalitou inde ako bola v r 1990... ja by som korejca z roku 1990 tiez nechcel ale naprikald taky sportage z r 2013 je uz ine kafe ze ano ;-) :yes:
Avatar - guze
11. 6. 2013 21:16
Re: To uvádění fotek
Mně korejská "káva" chutná furt stejně, nicméně je to pouze moje "chuť"....
Avatar - biscuit
11. 6. 2013 23:49
Re: To uvádění fotek
mne zatim taky... jeste maji co dohanet ;)
12. 6. 2013 01:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Stewee
12. 6. 2013 08:38
Cervene strmene
Tolko onanie co sa dokaze okolo novejOctavie ci Rapidu napisat... "velebnosti jdu blejt". Dufam, ze o skrabke pri nadrzi nezabudnete napisat tiez jeden samostatny clanok. Mam pocit, ze koncern VW a vsetko s nim suvisiace je velkym fetisom tejto ctranky auto.cz
Rozbalit vlákno
1
Avatar - white label
12. 6. 2013 09:55
Re: Cervene strmene
Nechápu, proč se při tom "velebném blití" zbytečně zdržuješ psaním příspěvku do diskuse... ;-)
Avatar - Stejsn
12. 6. 2013 11:45
K těm brzdám:
[odkaz] ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
0