To si špatně vykládáš. To není tím, že nestíhají testování. To je tím, že mají velké problémy s tím, aby ty motory splňovaly nové emisní normy. Jak správně uvedl jeden ze šéfů Hyundaie, že VW v současné době neumí vyrobit motor, aby splňoval nové emisní normy. S čímž oni problémy nemají. Možná, že se uživatelům může jízdní projev VW motorů proti konkurenci líbit, ale nelíbí se legislativě. Podvod je jenom podvod. Píše se o tom již dlouho. Hlavně, aby za čas nebyl z koncernu VW v báni každý druhý.
Homologace, homologace, homologace, Euro 6 D Temp. Až na určitý model s určitou motorizací přijde čas, bude to. Teď se stojí na homologace WLTP a Euro 6D Temp dlouhá řada.
problém není v tom, že by Škoda nechtěla nabízet více verzí, ale v tom, že příslušné zkušebny nestíhají homologovat všem automobilkám všechny verze podle emisních předpisů platných od 1. září 2018. Ale je to jen můj odhad...
krátké jízdy = 1,5 TSI, dlouhé jízdy, služební vozidla, spořílci = 1,6 TDI >:D ale kdo jednou jel s dvoulitrem asi by se mu do 1,6 TDI moc nechtělo ...
dizel do maleho auta nepatri... co sa opat uz zacina vo svete potvrdzovat ... pritom ja som to tvrdil uz davno davno ... ale tak na moje slova casom ak nejak vzdy "necakane" dojde .. proste som dobry no ... co si budeme klamat... >:D
a urcite taha pekne vocpodu :-) ... klasika.. strieborna ovtavka v dizli... za mna dokonale autoharakiri za 20 tacov...to uz radsej aj taku vitaru v 4x4 ;-)
mne tu vyhovuje benzin... v lifte s 1,5tsi by som si to v pripade potreby vedel predstavit ako rodinne auto uplne v poho :yes:
facelift inak parada ten tiez chvalim ... octavka je za mna momentalne vo vrcholnej forme... lepsie to uz snad ani neslo.... ale stejne sa uz tesim na jej nastupcu ale asi este viac na noveho "rapida" cize na plnotucny hatch od skody ako priameho konkurenta pre golf :yes:
Rapid má být konkurentem Golfu? Opravdu ? A Oktávka tedy bude co?
Já neříkám, že TSI je špatné, jezdil jsem s tím motorem a jede, není to lenoch, ale obecně mi k autu velikosti Oktávky ( tam se to láme) radši sedí diesel a když už benzín, tak něco jako ORS.
niekde som cital ze by mal konkurovat golfu ale na druhej strane som nasiel aj info ze ma byt na upravenej platforme z noveho pola... co je defakto nadalej "male auto".... tak neviem.. ale uz teraz ma rapid 2,6m razvor takze v tomto mensi asi nebude... hlavne asi bude sirsi a celkovo vyspelejsi.... uvidime
ono nova octavka asi zase povyrastie.... takze hatch na urovni golfu by daval zmysel... ja by som to spravil tak ze octavku by som presunul do strednej triedy... superb do vyssej strednej a v nizsej strednej by som spravil rapid co by plnotucny konkurent pre astru golf a pod...
Ale přesun není jen velikostí, ale také technikou. Vyšší střední už nikdo z mainstreamu v Evropě nenabízí. Superb by mohl konkurovat leda tím, čím konkuruje teď, levnějším verzím vyšší střední se čtyřválci. Oktávce, s těmito motorizacemi taky chybí na střední třídu ještě pár věcí i když je velká.
mas tu stinger .. ale sice hej to je uz taka mala premia :-) ... nieco asi ako touareg u vw.. tiez kusok uz taka mala premiovka "stratena" vo vlastnom mainstremovom portfoliu ....
ved mozno sa casom vrati vyssia stredna aj do mainstremu v eu.... kedze auta sa tak nejak zrovnavaju... ja osobne ani take volvo S90/V90 nepovazujem za premiovku ...
cas ukaze... ale je fakt skoda ze peugeot renault opel a dalsi v eu uz rezignovali na vyssiu strednu.... lebo malo to vacsie caro ...
tak ono stinger ma V6... a je to zadokolka/4kolka ... za mna je stinger proste uz premia... rovnako aj novy touareg ktory je v testoch uz v niektorych oblastaich aj pred Q7 .. ale S90/V90 prema pre mna nie je... je to proste furt len volvo >:D:*)
touareg je bozsky... teda neviem ale nejak sa mi tie nove vw arteon a touareg fakt zapacili .. uz polo a T-roc podstatne menej ( alebo teda vobec ) ... som zvedavy aj na ten novy t-cross ( bracek arony ) ... ved mozno taketo nieco by som si do buducna vedel predstavit... vyssi podvozok... len snad to nebude tvarovo ako vajce... :*) ,,,
Ne Stinger není prémie. Je to jen Kia. (byť s velmi dobrou technikou). Na Ba letišti ji máte vystavenou. Manželka kolem ní chodila s obdivem než zahlédla znak na kapotě. Pak už ji to auto nezajímalo. I tohle je síla prémie
Tvoje bláboly, že se rozdíl mezi prémii a zbytkem produkce stírá je nesmysl.
No já myslím, že Kia je mainstreamová značka a Stinger je prémiový produkt (od neprémiové značky). To se nijak nevylučuje. Mainstreamové značky občas vyrobí prémiový produkt a to jak technicky, tak finančně. A na podobný produkt často nemají koule ani tzv. prémiové značky. Jen dva příklady, Honda NSX, je jasně prémiový produkt byť od neprémiové značky a dtto třeba Ford GT. To, že tvoje manželka nad něčím ohrnula fifák je o snobství a neznalosti, o ničem jiném. Ano, pokud se mainstreamové značky chtějí věnovat produkci prémiových modelů trvale a systematicky, tak si k tomu účelu pořídí nějakou prémiovou značku, ale to je jenom o obchodní strategii, nikoliv o vlastnostech produktu.
Nemluvíme ale o préme X mainstream, ale střední třída vs vyšší střední.
Vyšší střední třída může být i v mainstreamu, viz ten Stinger - silnější motory, RWD, V6
Naopak Superb je typická střední třída, FWD, paleta motorů bez V6 - u Kie je konkurentem Optima i když s omezenou nabídkou motorizací.
Toto naozaj mnie je problem auta, ale problem manzelky, ze si potrpi na "imidz". Slusne povedane.
Nemecky Auto Motor Sport robil v Nemecku pokus s prelepenou Kiou Stinger (vnutri aj vonku) a ludia to tipovali na Mercedes, Audi, BMW atd. Takze naozaj to nie su blaboly.
Ono je fajn, tie auta skusit. Volvo S90 je proste premia. Staci si do neho sadnut.
Je chybou, ze tam nemaju 6 valce, ale na druhu stranu T6 este aj poladene od Polestaru islo tak suverenne a linearne, ze mi tam 6 valec vobec nechybal. S dieslom to bude horsie, tam by sa hodil.
O vybave sa ani nema zmysel bavit, mainstream konci, tam kde ma S90 skromnejsiu konfuguraciu. Samozrejme vidiet to aj na cene.
No kdybys poctivě řekl že na diesel nemáš …… jako mi to včera řekl soused … chtěl by nového Superba nebo Kodiaka ale nemá na to, tak si koupí ojeté Éčko samozřejmě v dieselu >:D Ale alespoň nekecá něco o tom.
Jestli na to nemáš, nebo jezdíš krátké trasy, OK, ale nech si ty kecy.
A protože jsou dnes diesely o cca 100 000 dražší než benzíny, spousta privátních kupců na to skutečně nemá, tak si na nic nehrají a jdou si koupit mladé ojeté auto s dieselem.
Už to bylo hodněkrát uvedeno, ale jde hlavně o cenu. Bratrova služební 2.0 TDI Style DSG je ceníkově 750 tis. Kč, ale dle částky pro danění služebního auta, které slouží i pro privátní účely, byla cena pro firmu 530 tis. Kč včetně DPH.
Jenže ta auta jsou většinou na OL tzn. ta částka předpokládám odpovídá nákupní ceně pro leasingovku, která vlastní přes milion vozů a výše slevy tomu odpovídá. Resp. tak to bylo v mém případě, kdy jsem měl služební oktávku v podobné konfiguraci a hodnota auta dle výplatnice byla taky kolem 500 tis. Jenže majitelem bylo ALD a mého zaměstnavatele samozřejmě zajímala výše měsíční splátky, cena vozu byla v podstatě administrativní položka.
To není jen o nájezdu, ale hodně lidí u nás používá auto i jako stěhovák, přiveze skříň, lednici, sporák, televizi, támhle jede na hory, tady zas k moři, na výlet. V těchto režimech je diesel příjemným společníkem.
Najezdím cca 20 tisíc ročně a minulý týden jsem kupoval nové auto.. na benzín jsem se podíval jen na jeden, Honda civic sedan 1.5T, ale protože je to sedan a protože to už bylo nad můj rozpočet (i když dnes koukam, že bych si na předváděčku sáhl), zvolil jsem jinak a nelituji.
takyto verny fanda a ani si nam nepochvalil ( alebo som si to tu len nevsimol ) .... tak sup sem s nim ... predpokladam ze to bolo nieco vacsie ... ( teda nieco aspon ako octavka ) .... kedze si kusok vyssi ale hlavne asi "solventnejsi" ako ja >:D ... ale nie vazne... pochvalit sa mozes... aspon slovne ked uz foto nie je ;-)
Tak je asi spíše alibismus přehlížet největšího výrobce v Evropě a jednoho z největších na světě, já také koukal na Passat, ale upřímě, ani jsem se nedokopal si projet nějaký konkrétní kus, protože ve střední výbavě, jakou mám, mi příjde Mondeo daleko hezčím a poctivějším kusem auta i když kvality Passatu rozhodně nepodcenuji a vím, že třeba stejně výkonný passat bude na akceleraci krapet svižnější, jenže to zas tak nepotřebuji.
Samozřejmě, že jsem B8 jezdil, ale už kdysi a dokonce s BiTDi, takže představu mám.
Pak už z koncernu zbyl jen Superb a ten byl buď drahý, nebo hodně ojetý a navíc, jezdím Škodovkami v práci, takže nic co bych musel mít doma :D,
hlavne ze si spokojny... tak to ma byt... vlastnenie auta je prave aj o tom.... :-) ... a ktovie.... mozno si vychytil este poslednu generaciu tejto lode... kedze nastupca bohvie ci pride... takze uzivaj.... a nech sluzi :yes:
u nas mame v rodine uz zrazu nejak dost vw... ja ( polo r.v 2016 ) , svokor ( golf r.v. 2010 ), otec Polo ( r.v. 1999 ), akurat bracha ma japonca ( lancer r.v. 2011 ) ... predtym to este bola skoda ( felicia r.v. 2001 ) a este pred nou skoda ( 105L r.v 1986 ) .. a to som este 2 roky mal polo kupene po vtedy este pre mna buducom svokrovi ( r.v 1996 .. v r 2009-2011 ) takze skodu u mna strieda vw.. ale koncern ma opat neopustil >:D ako na potvoru >:D
boze a tak som kedysi vw nemal rad ( aj ked niektore ich auta sa mi pacili .. zrovna prave polo ale aj lupo ci corrado ) a teraz sa mi doslova dostal pod kozu ani neviem ako ;-) .. aky to paradox ... asi osud
este to zlte lupo co vidis v mojom avatarovi.. to je zase kusok mojho dalsieho znameho ( a ma dokonca dizel sila ) .. tiez to bol kedysi velky "fanda" vw >:D ( nadaval neskutocne na ne ) ... a dnes vidis... kupil si jazdeneho evergreena za babku prave s logom vw :-)
PS: ale dvere ma to lupo snad vacsie ako bmw5 .. vpredu kopec miesta sila... som nechapal.. a vzadu zase sklopis sedacky a mas kombik >:D
PS: nadalej fandim aj kii.. a hodne aj mitsubishi aj suzuki jaguaru a dalsim... na tom sa nic nemeni .. akurat realita je aka je... mozno keby mitsu malo dnes aj nejakeho maleho noveho colta tak na polo ani nekuknem ktovie .. ale to je uz je teraz fakt zbytocne riesit... :*):-)
topper inak vymenil som teraz manzelkin golf VI za novy, 1,0tsi 81kw. musim povedat ze som dost prekvapeny z toho trojvalca, ale nikdy som nesiel s 1,2tsi, bol by som zvedavy na porovnanie.
aku ma vyhodu tsi nad tdi? ved uz su aj tsi poriadne zlozite, maju variabilne turbo, vstreky, filter, vypinaju sa za jazdy. aj ucinnost uz dotahuju, ale este nedosahuju tdi.
… že chybějící modely silně ovlivňují prodeje ale to nebrání některým novinářům vytvářet divoké spekulace o konci dieselů :-):-):-) odborníky na to jsou na autofóru cz, tam vychází alespoň 1 článek o konci dieselu denně :-):-):-)
PROSTĚ JE TŘEBA MÍT TRPĚLIVOST AŽ DO 1/9/2019, KDY SE VŠE USTÁLÍ A Z EURO 6D TEMP SE STANE EURO 6D. Do té doby budou pořád čísla lítat s neudělanými homologacemi, respektive s náběhem nových modelů, protože staré se v 5. roce života již nevyplatí homologovat a po roce uvést na trh nový model.
U velkých modelů prémiových značek to leckdy paradoxně vede k tomu, že v nabídce diesely naprosto dominují... logicky se při omezené možnosti homologovat nejprve prosadí to, co se nejvíce prodává.
Nebude tam trochu rozdíl ve výbavě ? Nevím, jak Sup Active, ale Passatí Comfortline je většinou už dostatečně vybavené auto, co jsem měl tak možnost posoudit, Mondeo Trend taky, pokud se už neprodává s tím vtipným základním rádiem >:D Insi neznám, ale Opel taky nebude zrovna žebrák, což? :-)
Jasne, ze tam je ten zadrhel, co je snad (takmer) vsetkym jasne.
U nas najlacnejsi Superb od 26500 v najnizsej Active vybave s manualom ??? A 28700 s DSG ?
Passat v najnizsej vybave Trendline je lacnejsi ako Superb v zakladnej vybave o 1000E ?
Nie tak davno bol zaklad Superba okolo 20K. Ina vybava, motory, ale i tak...
Mne je to ale ukradnute, ked to ludia zaplatia, ich vec.
Hlavne, ze "maly sused" je ten najvacsi problem.
Nic moc navíc tam není, co si tak vybavuju tak adaptivní tempomat vs. normální (chci normální) a parkovací senzory vpředu i vzadu (Superb má jen vzadu). Jinak je to totéž - 16", halogeny atd. Za 769 koupíš Superb Ambition, který už má proti Passatu 17" a xenony.
Opel je kapitola sama pro sebe, ten má LED světla za příplatek i v GSi, autoklima se připlácí i v Dynamic atd.
Rozdíl je jinde - VW i Opel umí slevy přes 20%, Škodovka pokud vím aktuálně sotva půlku. Ale pokud se bavíme o cenách, tak ty určitě vysoké nejsou.
No alebo si tymto stylom kupis Volkswagen Passat Business Trendline ci dokonca Comfortline (za 29440) s Ledkami, 3zonovou klimou atd., co zodpoveda nejakym 750000.
Skoda, ako ta "lacnejsia" znacka koncernu zdima peniaze z ludi neskutocnym sposobom a sa cudujem, ze jej to ludia zeru vzhladom na to, aka je to masovka a tuctovka.
Nejake neoficialne zlavy do toho netahaj, to je nezmysel. Podstatne su vychodzie cennikove ceny.
Abychom se někam dostali - téma jsou české ceníkové ceny, ok?
V ČR Comfortline LED světla nemá, má normálně halogeny a stojí 773.900Kč. Jestli se máme bavit na úrovni ceníkových cen, tak je Superb výhodnější než jeho přímí konkurenti, klidně si nějakého vyber a můžeme si to projít v detailu.
PS: u nás ve firmě máme volnou car policy, každý si může vybrat co chce, s palivem jakým chce. V poslední době je víc VW než Škodovek... a je to dané většími slevami. Já ze stejného důvodu skončil u Opelu.
Dlouho jsem nechápal, proč tak lpíš na těch lepších světlech s výjimkou estetiky ... dnes se ti musím hluboce omluvit, protože jsem poznal ten rozdíl a je to neocenitelné.
Ok, nebral som do uvahy rozdiel vo vybave CZ vs SK. Takze to, co si napisal, plati u vas len lokalne.
A kedze to mame k sebe cez kopec, je na kazdom sudruhovi, aby kupil tam, kde je to vyhodnejsie.
Komentoval jsi českou cenu Superbu, tak ji snad budeme srovnávat s českými cenami a výbavami konkurence, ne? Koupit auto na Slovensku asi lze, jenže pak si musíš vyměnit Koruny za Eura, třeba KB má kurs 26,44... K tomu administrativní náklady, problémy s financováním. .. není náhoda že se to nedělá. Kolik stoji Superb na Slovensku nevím. .. a po pravdě mě to ani moc nezajímá.
kedze mi konci operak, volal som dnes s predajcom, kedze octa 135kwTDI mala nebehnut koncom jula, co sa nestalo. teraz je novy termin december 2018. takze si idem pekne pre insigniu ;)
topper, neviem ci je to delo, nemaju nikde na SK na vyskusanie biturbo diesel. u nas v ke maju na vyskusanie slabsi diesel s manualom a benzin s automatom. ani to nejdem skusat, tieto verzie ma nezaujimaju. kazdopadne az biturbo ma jazdne parametre ako moja sucasna 135 kw octavia. dynamicky si nechcem pohorsit.
Jestli to jezdí bez toho otravného klapavého zvuku dieselových variant, nabízí to hutný zátah a zachovalo si to plavnost podvozku, tak to musí být pecka :yes:
Jezdí. Víceméně nabízí, ale 260k a 400Nm by tomu člověk úplně nehádal. Podvozek je super, na 18" je to peřinka, i ty 20" to zvládá s přehledem... ale já zůstal u 18". Pecka... já jsem kverulant, takže u každého auta vidím ty slabiny >:D
Preco nie? Je to liftback a rozmerovo, to zase o tolko vacsie nie je a ze si clovek vyrazne pomoze konfortom je jeden z dovodov na zmenu. Cena bude dalsim, kde Insi ako lepsie auto stoji realne podobne peniaze...
Ja jsem v Insignii nejel ale jel jsem v jinych autech stredni i vyssi stredni tridy a neverim, ze si co do komfortu nejak vyrazne pomuze - oproti Octavii s viceprvkem, tedy. Leda, ze by Insignie jela jak MB Maybach, tam to asi opravdu uz vyrazne bude.. :-) Ale nemyslim. Naopak, auto bude linejsi, nudnejsi diky rozmerum a vaze a to je asi tak vse.
Stredni trida ma cim dal mensi smysl, protoze ten rozdil se proste stira. Zvlast Oktavie/Superb tam uz ten rozdil neni takrka zadny. Dostatek mista ma i Oktavie.
comper, su porovnatelne v tom, ze sa vojdu s dvojlitrovym dizlom automatom a stvorkolkou do podobneho limitu od zamestnavatela. v opli mas zlavu 26%, takze s insigniou dokonca podliezas cenu rovnako motorizovanej a vybavenej octavky.
Už pohled na ceny mě zarazil. Na to, že je to od škodovky pořád to samé, tak si to ale umí nadhodnotit pěkně >:D Tato auta ničím nenadchnou, maximálně tou cenou. Díky, ale takovej předraženej krám opravdu ne !
sup jen v naftě, ptám se proč, když už naftu nikdo nechce
hahaha slavna limuzina, vlajkova lod a jen v nafte :D, nechapu proc to je jen v dieslu to asi aby se vic prodaval passat v benzinu, tak to at si nechaj >:D ja teda auto v nafte uz nechci nikdy!
To se ještě opravdu najde někdo, kdo by si pořizoval takhle předraženého superba? Když za ty nehorázné peníze seženete u konkurence daleko lepší auta? Hold je to koncern a některé ovečky na něj nedají dopustit,že? Nechápu.
Co taky čekat cena přemrštěná jako většina vozů od škodovky,ale kvalitově už to neodpovídá. Dřív hráli na kvalitu teď už je to jen o tom co nejvíce vyrobit a draze prodat...