Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia Tour: Výroba skončí v závěru roku 2010

Reinhard Fleger, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu, potvrdil ukončení výroby Octavie Tour na konec roku 2010. Nejstarší model Škody Auto se tedy asi dočká 14. narozenin.
Zpět na článek
10. 9. 2009 21:49
10. 9. 2009 22:59
11. 9. 2009 07:55
11. 9. 2009 16:49
11. 9. 2009 11:04
12. 9. 2009 21:57
neregistrovaný "tomi1289"
13. 9. 2009 15:42
neregistrovaný "tomi1289"
13. 9. 2009 16:52
neregistrovaný "tomi1289"
13. 9. 2009 18:15
neregistrovaný "tomi1289"
13. 9. 2009 19:37
neregistrovaný "tomi1289"
11. 9. 2009 11:01
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
11. 9. 2009 11:45
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
11. 9. 2009 12:11
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
11. 9. 2009 12:28
neregistrovaný "Kubajsu"
11. 9. 2009 13:43
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
10. 9. 2009 23:27
11. 9. 2009 08:29
11. 9. 2009 13:28
11. 9. 2009 15:59
12. 9. 2009 17:04
14. 9. 2009 12:47
11. 9. 2009 15:16
11. 9. 2009 15:57
11. 9. 2009 16:24
neregistrovaný "nrV"
11. 9. 2009 18:37
11. 9. 2009 09:03
11. 9. 2009 10:33
11. 9. 2009 12:16
11. 9. 2009 13:15
11. 9. 2009 17:14
11. 9. 2009 10:08
11. 9. 2009 13:39
neregistrovaný "ross07"
11. 9. 2009 12:33
neregistrovaný "Hooonza"
11. 9. 2009 12:50
neregistrovaný "mayco"
11. 9. 2009 13:00
neregistrovaný "Hooonza"
11. 9. 2009 13:00
neregistrovaný "Hooonza"
11. 9. 2009 14:04
neregistrovaný "Hooonza"
11. 9. 2009 13:36
neregistrovaný "jiri.v"
11. 9. 2009 14:45
neregistrovaný "nrV"
11. 9. 2009 13:24
neregistrovaný "jiri.v"
12. 9. 2009 09:53
10. 9. 2009 21:49
14 let
je skutečně dlouhá doba. a pomineme-li technickou zaostalost tak hlavně verze kombi vypadá pořád velice k světu
Rozbalit vlákno
4
10. 9. 2009 22:59
Re: 14 let
Mě osobně se OI kombi líbí víc než OII kombi. Přijde mi celkové tvarově vyváženější. OI kombi je podle mě pořád jeden z nejhezčích kombíků segmentu, spolu s Golfem kombi.
11. 9. 2009 07:55
Re: 14 let
jestli myslíš Golfa IV kombi, souhlas. Nejvíc se mi líbí s těma hranatýma světlama z Bory :yes:

Golf V kombi je už mimo mé chápání, prostě generace "Mistr Elegance" >:-[]
Avatar - twistedTSD
11. 9. 2009 16:49
Re: 14 let
no verte neverte, mne se golf variant opravdu libi :yes:
Avatar - rohYpnol
11. 9. 2009 11:04
Re: 14 let
Souhlas. O2 je také fešná, ale na čistotu a eleganci O1 prostě nemá.
10. 9. 2009 22:37
Stará dobrá octavia
Určitě setady vyrojí desítky příspěvků o tom jak tenhle pekáč už měl být aspoň 5 let v důchodu >:-[] ...ale já si myslím, že i když technicky už je tour docela dost zaostalý a prostor uvnitř také není nic moc, má alespoň na našem trhu pořád místo... pokud bych totiž hledal nové rodinné kombi do 300 tis., určitě bych nechtěl kupovat Logany MCV a spol. a asi ani Fabii kombi, ale starší a přesto mnohem elegantnější Octavia by byla určitě nejen pro mě lákavou nabídkou, i když pravda je, že její nástupkyně a současná nižší střední je už někde jinde... :-)
Rozbalit vlákno
38
11. 9. 2009 08:33
Re: Stará dobrá octavia
Prostoru uvnitř touru mi připadá náhodou docela hodně (krom na zadních sedačkách). Zejména vepředu a v !kufru! Fabia kombi se teda kufrem a místem pro posádku (hlavně do šířky nemůže rovnat. Takže pokud bych si kupoval auto pro rodinu a potřeboval často "stěhovat" spoustu věcí rozhodně bych si místo Fabie kombi koupil Tour v kombíku, který vyjde levnějc a je mnohem prostornější (a spolehlivější).
Avatar - ZoomZoom
11. 9. 2009 12:23
Re: Stará dobrá octavia
Taky si už zjistil, že O1 combi má větší kufr a je celkově prostornější než Fabia combi...? Páni :-O :-) Navíc po tomuto zjištění jsem dopěl ještě k dalšímu, a to že můj LandCruiser se kufrem a místem pro posádku (hlavně do šířky nemůže rovnat Octavii Combi... Teda Octavia se nemůže rovnat LC...
Než něco vyplodíš, mysli trochu ;-)
11. 9. 2009 13:10
Re: Stará dobrá octavia
:-) Ne to jsem nezjistil. To vím už dávno, ale řeší se tu co stará dobrá octavia nabízí zákazníkům. A jak napsal stormrider pokud chceš prostorný auto pro rodinu kolem 300k má O1 co nabídnout oproti vyhublý Fabii s nevelkým kufrem. LandCruiser sem netahej o tom se tu nikdo nebavil.
Avatar - twistedTSD
11. 9. 2009 16:53
Re: Stará dobrá octavia
no jo, ale zalezi v tomto zalezi na tom co chces - pokud jde o prostornost a cenu tak je tour samozrejme lepsi...
Avatar - iudex
11. 9. 2009 09:00
Re: Stará dobrá octavia
Ale to sa potom mozeme vrátit k Fabii I (tiez slusné auto, pre mnohých dokonca vydarenejsie ako F II, osobitne v kombíku, technicky novsia ako O I), alebo az k Felicii. Za rozumnú cenu by sa predala Felda i dnes, nemyslís?. A s takouto pomýlenou logikou mozes pokracovat dookola (Golf IV, Focus I atd).
11. 9. 2009 09:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 9. 2009 10:19
Re: Stará dobrá octavia
tak do takéhoto porovnávania by som sa radšej nepúšťal. Felda prišla tuším v 94, vtedy P205 a Uno už končili a nastupovala generácia Punto/206. Felda ponukla viac priestoru, ale motory/výbava/technika/bezpečnosť?
Avatar - iudex
11. 9. 2009 10:27
Re: Stará dobrá octavia
Punto bolo tusím auto roku 93, takze sa muselo uz nejaký cas pred Felíciou predávat. A zrovna co do priestoru Puntu nemohlo vela áut konkurovat, ani Felda. Technicky bola Felda priemer uz pri predstavení (OHV motory vs. OHC, resp. 16v DOHC Fiatu, o turbobenzíne 1,4 ani nehovorím). To samozrejme nemení nic na tom, ze to bolo slusné auto a za tie peniaze vtedy bezkonkurencné.
11. 9. 2009 13:58
Re: Stará dobrá octavia
myslím že Punto bolo 94, 93 bol myslím Golf

Ano, priestorovo bolo Punto slušné, ale Felda tiež, a hlavne Felda bola aj v kobmajne :-!
Avatar - twistedTSD
11. 9. 2009 16:56
Re: Stará dobrá octavia
pokud vim tak punto je opravdu 93 ;-)
Avatar - white label
11. 9. 2009 17:45
Re: Stará dobrá octavia
VW GolfIII byl vozem roku 1992...Fiat Punto až v roce 1995...
Avatar - F127
11. 9. 2009 14:01
Re: Stará dobrá octavia
Punto vyjelo v roce 1993 a stalo se autem roku 95.
Avatar - white label
11. 9. 2009 11:42
Re: Stará dobrá octavia
Prosím tě, jaký odstup od konkurence "dosahovala" O1? Kromě většího kufru o ničem podstatném, nebo dokonce zásadním opravdu nevím. O1 vycházela z G4, který na tom technicky a prostorově, (zejméma na svou dobu) nebyl nijak oslnivě, na rozdíl třeba od G3, který suvéreně vyhrával všechny dobové srovnávací testy a sbíral jedno ocenění za druhým, včetně auta roku 1992... a na jeho prostornost čerství majitelé G4 jen mlsně vzpomínali...
[odkaz]
A s příchodem G5 přišla do Golfu téměř technická (i prostrorová) "revoluce", ze které těží O2 dodnes...
A co se vzhledu týče, když srovnám jen konkurenci z vlastní stáje, pak Bora variant byla pro O1 kombi mnohem větší (designová) konkurence, než dnešní G5/6 variant pro O2...
Avatar - Ronault.
12. 9. 2009 16:58
Re: Stará dobrá octavia
:yes: :yes: :yes:
11. 9. 2009 12:59
Re: Stará dobrá octavia
Felicia bola technicky takmer zhodna s poslednymi verziami Favoritu. Bolo to pekne a celkom priestranne auto (urcite v porovnani s Fabiou) ale technologicky to nebola urcite ziadna spicka.
Avatar - Ronault.
12. 9. 2009 17:00
Re: Stará dobrá octavia
Jsou jen tři důvody proč si koupit Feliciu:
1. konstrukčně jednoduché auto, které opraví kdejaký Lojza z kravína.

2. levné náhradní díly

3. existuje verze kombi

Jinak nic. Felicia byla jen zaoblený Favorit, ten byl aspoň osobitý, i když zastaralý.
neregistrovaný "tomi1289"
12. 9. 2009 21:57
Re: Stará dobrá octavia
Asi máš radšej Favorit než Feliciu, ja zase naopak, a preto nemôžem súhlasiť s tím že je len zaobleným Favoritom.

V prvom rade je fakt že obe auta neboli žiadnou špičkou v segmente ale zase ani podpriemernou škatuľou.
Je pravda, že konštrukčne sa nezmenilo takmer nič, ale bolo treba? Viem že tá otázka možno vyznela hlúpo, ale veď Favorit po konštrukčnej stránke bolo pre Škodu úplne nové a pomerne! moderné auto, samozrejme mal svoje muchy...
To čo Favoritu chýbalo veľmi je podľa mňa asi toto: 1.výbava(nemal ani len posilňovač riadenia), 2.pekní interiér, 3.širšia ponuka motorov, 4.bezpečnosť (len pásy boli už vtedy málo...)a Felicia to všetko dostala i keď postupne.
1.Výbava: Felda mala na svoj segment slušnú (príplatkovú) výbavu napr. vyhrievané sedadlá, klimatizáciu, el.okná,zrkadlá, palubný počítač, kožené doplnky atď.
2.Interiér: narozdiel od Fáva patril k tím krajším a pohodlnejším v segmente, vrchnú časť palubnej dosky by jej podla môjho názoru mohlo závidieť aj vtedajšie Polo, veľký rozdiel oproti Fávu bol v kvalite spracovania a interiér bol lepšie odhlučnení.
3.Motorizácie: pribudli motory 1,6MPI a 1,9D, 1,3ky sa ďalej modernizovali, dostali viacbodový vstrek MPI pri modernizácii sa do nich dostali prvky ktoré nemala ani 1,6ka.
4.Bezpečnosť: Felicia má oveľa tuhšiu karosériu, pribudli nové výstuhy, niekoľko krát prepracované deformačné zóny, dostala ABS neskôr aj EDS, 2 neskôr 4 Airbagy, má lepšie a bezpečnejšie jazdné vlastnosti, vďaka prepracovanému podvozku s priečinmi stabilizátormi ktoré Fávo nepoznal, na tomto webe dokonca v teste faceliftovanej Felicie uviedli že jedna z vecí ktoré poteší je "výborná pasivní bezpečnost ve své třídě (potvrzená nezávislými crashtesty)"
je toho viac, ono stačí presadnúť z Fáva do Feldy a je jasné že to neostalo len pri "zaoblení"...

Myslím že dôvodov pre kúpu Feldy bolo viacej, ono to síce nebol žiaden zázrak techniky a asi v ničom nebola najlepšia v segmente, ale vo všetkom bola veľmi slušná a za dobrú cenu...
Avatar - Ronault.
12. 9. 2009 23:14
Re: Stará dobrá octavia
V prvním odstavci napíšeš, že se nesouhlasíš s tím, že Felicie je jen zakulacený Favorit a v druhém odstavci že se nezměnilo nic.

Ad.1.: Tahle výbava, co přibyla nebylo nic světoborného, byla to z nouze ctnost. Namontovat vyhřívané sedačky není pro konstrukci žádný problém, hlavně když funkční model mají v koncernu.

2. Interiér. Krásný, no, tvary fajn, to neberu, ale ani favorit na tom nebyl zle, navíc vrchní část palubky měl měkčenou, Felda dostala tvrdé duté plasty. I prostoru bylo srovnatelně s Favoritem, čili dost. Jenže Favorit se stavěl jako možný konkurent Golfu II, čili velikost nižší střední třídy, zatímco Felicie se dle tabulek musela řadit mezi malé vozy, kde samozřejmě téměř kralovala, protože v nižší střední by byla malá.
Je fajn, že v interiéru je prostor, ale pohodlí? Hlučnost proti konkurenci byla daleko větší a to patří k obrovským faktorům při posuzování pohodlí.

3. 1,9 D, plus toho motoru? Spotřeba? No... o kolik? Litr? Dynamika žádná a neúměrně těžký na jednoduchou přední nápravu. 1,6 55 kW byl litinový VW motor, dosti zastaralý. Lepší než 1,6, ale stálo to za tu větší pojistku? Nemluvě o pojistce 1,9 D?!!!
Favorit naproti tomu mohl mít 1,6 75 kW, kdyby ho tedy VW schválil.

4. Favorit po faceliftu měl také výztuhy ve dveřích a vzhledem k tomu. že Felicie veškerou nosnou konstrukci včetně jednoduché příčky mezi motorem a kabinou podědila od Favoritu, tak bych moc nejásal. EDS u Felicie? 4 airbagy byly k dostání jen u verze safety. To, že zde uvedli... rozhodně budu raději bourat ve stejně starém Cliu nebo Polu/Golfu než ve Felicii.

Nosné součásti včetně těch NEJDŮLEŽITĚJŠÍCH problémů Favorita zůstaly. Jízdní vlastnosti stále bída, motory slabé, hlučnost!

Nene, já po přesednuté do Felicie z Favoritu nevidím tak velký rozdíl jak při přesednutí z Favoritu do Renaultu 19 a ten je tedy starší jak Felicie.
neregistrovaný "tomi1289"
13. 9. 2009 15:42
Re: Stará dobrá octavia
Reagoval som na to, že sa síce konštrukčne nič podstatné nezmenilo, ale neostalo to len pri zaoblení karosérie - Felicia je hĺbkovo prepracovaný Favorit a nie zaoblený...

1.Ja som nenapísal som že ta výbava bola svetoborná! ale to, že Felda mala na svoj segment(malých automobilov) slušnú výbavu - Fávo mal, teda lepšie povedané nemal ani len výbavu, ktorá bola samozrejmosťou napr. posilňovač riadenia a to bol o triedu vyššie...
2.Favorit nemal síce škaredý interiér a hlavne po facelifte to už bolo slušnejšie, ale tie staré hnedé interiéry vyzerali otrasne, a niektoré veci sa ani po FL nezmenili napr. ovládanie kúrenia... mäkčená palubovka...no ono to bol skôr taký divný materiál (neviem teraz presne jak sa volal) ktorý nič v zlom, pamätal ešte 120ku, navyše pri vysokých teplotách praskal a jeho lícovanie a celkové spracovanie bolo...
Hlučnosť bola ďaleko väčšia proti konkurencii ? pred dvoma týždňami som sedel v starom Pole, okrem škaredej palubovky som si všimol že to odhlučnenie je lepšie len do tích cca 3000ot/min potom to reve podobne, a Felda do spomenutých otáčok hlukom neobťažuje, potom už hej a niekedy dosť - teda žiaden markantný rozdiel tam v tomto smere nieje...navyše odhlučnenie podvozku má Felda slušné a ani aerodynamický hluk neprekračuje štandard triedy.
3. 1,9D by som si osobne nikdy nekúpil, a nikde nepíšem že tie motory boli vrcholom technického pokroku, chcel som tím povedať že pri Felde si mal na výber, nie jak pri Fáve 1,3 vs. 1,3... :-) koncernová liatinová 1,6ka zase tak zastaralá nebola(navyše Škoda ju trošku upravila okrem iného pribudlo vstrekovanie MPI, zvýšil sa krútiaci moment vďaka čomu je vo Felde živšia než v Pole či Ibize), VW a nielen oni liatinové motory tohto objemu požívajú dodnes :-)
- Felda mala v ponuke objemovo a výkonovo najpopulárnejšie - štandardné motorizácie, neponúkala úbohu 1,2 s 33Kw jak Corsa ale zase ani 1,6 16v 75kw...
To že sa do Fáva nedostala 1,6ka s 75kw z vývoja Škody je veľká škoda...Ale nemôžme sa hrať na to čo by bolo keby... keby na Favorite ďalej pracovali tak ako to pôvodne chcel jeho konštruktér P. Hrdlička tak na tom mohol byť celkovo oveľa lepšie...
4. Jednoduchá priečka medzi motorom a karosériu síce ostala (čo je škoda) ale karoséria jej výstuhy a deformačné zóny boli kompletne prepracované! ale dialo sa to postupne, tak či onak ver či never že Felda z 95 je o dosť bezpečnejšia než Favo z 94...

Jediný veľký a závažný problém ktorý neodstránili ani vo Felde bola podľa mňa korózia...ostatné problémy sa buď odstránili alebo niesu tak závažne ako vo Favorite.
Motory vo Felde slabé neboli 1,3MPI ide podľa mňa lepšie než koncernová 1,4 MPI OHC z Ibizi...
K jazdným vlastnosťami, no Focus alebo BMW Felicia naozaj nieje, ale oproti prvému Puntu ich má slušné veľmi slušné, takisto myslím že na svoju triedu štandard ono veď to som už písal že si myslím že síce nebola v ničom najlepšia ale vo všetkom bola aspoň slušná, nič na Felicii nebolo podpriemerné...

Favorit bol dobré auto, koniec koncov bez neho by neexistovala ani Felicia ktorá bola len jeho prepracovanou verziou no nie len zaoblenou...
Avatar - white label
13. 9. 2009 16:37
Re: Stará dobrá octavia
Felicie byla jeho přepracovanou a hlavně celkově zakulacenou verzí...
Když vezmu prvního Favorita ve verzi 136 LS! a první Felicii 1,3 v sériové, ale také nejvyšší výbavě, pak byl Favorit (na svou dobu) celkově lepším autem a Felicie prakticky nic podstatného, nebo zásadního (zejméma uživatelsky) jinak nepřinesla...

S oběma těmito vozy mám i delší zkušenost a právě na bílého Favorita (136LS) vzpomínám raději, než na Felicii GLXi v béžové metalíze...
Navíc Favorit byl i přes svou (designově "starší") hranatost "osobitější"...
neregistrovaný "tomi1289"
13. 9. 2009 16:52
Re: Stará dobrá octavia
Lenže Felda bola o triedu nižšie! navyše Favorit auto nižšej strednej triedy! mal vo verzii LS hmlovky, otáčkomer, lepšie sedadlá, zadný stierač s ostrekovačom a to je asi všetko - dajme tomu v roku 90 bola nižšia stredná inde - Felicia - malí automobil väčšinu z tích vecí ponúkala v základe teda LX neskôr sa štandardné výbavy doplňovali, navyše mala od začiatku o dosť rozsiahlejšiu príplatkovú výbavu a je to automobil ešte raz o triedu nižšie!
Ja sa nechcem a nebudem hádať čo bolo lepšie a čo nie každý má asi na to iný názor...a je to aj mimo tému :-)

My máme Feliciu 1,3MPI LXi 9 rokov, v rodine sme mali bieleho Favorita 135 LS takže tiež necucám s prsta - Favorit mal a má svoje čaro ;-) to nespochybňujem.
Avatar - white label
13. 9. 2009 17:16
Re: Stará dobrá octavia
Někdo tě snad nutí se tu "hádať", nebo vůbec reagovat? 8-s
Tvůj (rádoby) zásadní argument, že Felicie byla o třídu níž, než Favorit je docela mimo. Nějaké "teoretické" zaškatulkování stejně nemělo pro uživatele těchto vozů absolutně žádný význam. Byla snad Felicie o třídu levnější než Favorit, nebo snad měla podstatně jiné rozměry či koncepci?
Jinak interiér působil ve Favoritu, ve výbavě LS mnohem hodnotněji než u jeho základu. Nejen, že sedadla byla včetně opěrek "jinde", ale např. i díky "celoobloženým" dveřím, působil interiér celkově hodnotněji a útulněji...
Navíc přirozená a postupná modernizace např. v podobě "dobově" běžných příplatkových doplňků by se logicky později nevyhla ani Favoritu, kdyby jej nenahradila právě (na svou dobu designově přijatelnější) kulatější Felicie... :-!
neregistrovaný "tomi1289"
13. 9. 2009 18:15
Re: Stará dobrá octavia
:-) nie, nikto ma nenúti sa hádať - ani to nerobím, ani to nebolo tak myslené!!! :-) napísal som to len preto, že keď tieto príspevky bude po mne niekto čítať, aby si nepomyslel že sa tu silou mocou hádam o blbostiach - alebo že kvôli tomu teraz nemôžem spať či čo..., lebo mám pocit že to tak vyzerá... >:D

S tím že teoretické zaškatuľkovanie v tomto prípade nemá pre majiteľa význam súhlasím!
Ty si však napísal :Když vezmu prvního Favorita ve verzi 136 LS! a první Felicii 1,3 v sériové, ale také nejvyšší výbavě, pak byl Favorit (na svou dobu) celkově lepším autem..."
- To si ja nemyslím, a preto som zdôraznil že ani prvý Favorit nebol celkovo lepším autom lebo bol vo vyššej - náročnejšej triede a ponúkal toho na ňu málo - Felicia bola nižšie a ponúkala toho od začiatku viacej - teda bola teoreticky! na tom lepšie (to že táto teória nemala pre majiteľa význam viem a súhlasím s tím) to je všetko čo som tím chcel povedať. :-) inak s tebou súhlasím ;-)
Avatar - white label
13. 9. 2009 18:53
Re: Stará dobrá octavia
Ale zařazení Favoritu o třídu výš, než Felicie je velmi sporadické. Favorit byl ještě v době uvedení na trh v podstatě z jiného světa (železná opona) a zařazovat ho do konkrétní třídy/kategorie mezi západoevropskou konkurenci je minimálně naprosto "nepodstatné".
Mnohem důležitější je, že technika Favoritu (technický základ) byl na svou dobu relativně mnohem "modernější" právě u Favoritu, než mnohem později u "technicky" prakticky téměř shodné Felicie.
neregistrovaný "tomi1289"
13. 9. 2009 19:37
Re: Stará dobrá octavia
To že bol Fávo v podstate z iného sveta tak to dobre viem.
Ale či chceš či nie, aj napriek tomu že Favorit bol vlastne kategóriou sam pre seba, teoreticky patril do triedy ktorú som spomenul, aj keď nie ako plnohodnotný hráč, a keď ho chceš porovnávať s Feldou tak to musíš brať v úvahu, lebo ju brali od začiatku ako malí automobil - dva roky po nej prišla Octavia ako skutočné auto nižšej strednej triedy.

"Mnohem důležitější je, že technika Favoritu (technický základ) byl na svou dobu relativně mnohem "modernější" právě u Favoritu"
- Technický základ trebárs koncepcia auta (5dv. hatch. motor vpredu atď.) bola rovnako moderná vtedy aj potom, design +/- tiež, interiér prerobili, bezpečnosť podstatne zvýšili, doplnil výbavu o množstvo prvkov, motory OHV po stránke ventilového rozvodu neboli moderné vtedy ani potom, zmodernizovali ich a pribudli ďalšie OHC ktoré boli relatívne moderné, tak čo z technického základu bolo v dobe keď robili Feldu nemoderné a v dobe keď Fávo zásadne modernejšie?
navyše feldu posunuli nižšie...
Avatar - white label
14. 9. 2009 11:05
Re: Stará dobrá octavia
Tvůj argument s "rozdílnými" třídami u těchto rozměrově prakticky shodných vozů (na kterém tak zarputile trváš) v důsledku vlastně jen potvrzuje to co jsem už napsal a ty znovu "citoval": "...technika Favoritu (technický základ) byl na svou dobu relativně mnohem "modernější" právě u Favoritu".
To co stačilo Favoritu v době jeho uvedení na trh na "kompaktní" třídu, už na ni (v době uvedení Felicie na trh) nestačilo právě Felicii ani přes její částečnou modernizaci... Západní konkurence (za tak relativně dlouho dobu) "utekla" téhle Škodovce ještě mnohem víc na to, aby to vykompenzovaly jen drobnější úpravy a celkové zakulacení vozu...
Třída vozu totiž není zdaleka jen o rozvoru a rozměrech vůbec,.. viz. např. Superb, Logan apod...
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
11. 9. 2009 11:01
Re: Stará dobrá octavia
A Renault s předchozí generací Clia - Storia má taky pomýlenou logiku ? Co třeba Peugeot 206+ , ten ti nevadí ?
Hádanka na závěr: co je pro výrobce větší úspěch - mít v nižší střední jeden úspěšnej model, nebo dva ? ;-)
Avatar - iudex
11. 9. 2009 11:21
Re: Stará dobrá octavia
Samozrejme paralelná výroba výbehového modelu s novinkou nie je zriedkavá, ale v rozumných medziach (1-2 roky). Predávat ale minulú generáciu pocas celého obdobia zivotnosti jej nástupcu, fakticky az do predstavenia dalsej generácie (O II sa vyrába od 2004, pri obvyklom 6-7 rocnom cykle bude 2011 nová O III), to sa mi pomýlené vidí. A áno, obdobne mi to vadí u 206ky.
Ad posledná veta: este vacsí úspech by potom mali mat modely tri, nie?
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
11. 9. 2009 11:45
Re: Stará dobrá octavia
Podstatný je, že to nevadí lidem, který si ty Toury, Storie a 206ky kupujou.
Mimochodem Storia se paralelně nabízí jak dlouho ?
To že se Octavia Tour vyráběla 14 let není "vina" škodovky, je to daný zájmem kupujících. Proto automobilky vyráběj auta.
Hádanka na závěr: co je pro zákazníka lepší - mít v daný třídě na výběr z osmi modelů, nebo z dvanácti ? ;-)
Avatar - iudex
11. 9. 2009 11:49
Re: Stará dobrá octavia
OK, tak inak: Ty bi si si dnes Octaviu I kúpil?
11. 9. 2009 11:55
Re: Stará dobrá octavia
pokud mas moznost pres znameho si dosagnout na slvu pro zamestnance ktera je tam ted nizsi, cca 25 tisic tak uz ses na benzinovym kombiku s paketem na 270 a to nejni spatny, bez kombika za 250, a pak je otazka jestli si tech 50 priplatit a mit treba noévy Megane ktery je naprosto ve vsehc ohledech (and krome kufru) lepsi, nebo tech 50 radis projezdis ale budes mit auto z technologickeho a bezpecnostniho hlediska o 14 let starsi... kolik nam bylo kdyz uz O1 jezdila?!? me 21 a to uz je kurevsky dlouho...
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
11. 9. 2009 12:11
Re: Stará dobrá octavia
Neni přece vůbec podstatný, jestli bysme ji koupili nebo nekoupili my dva.
Podstatný je, že si ji v letech 2004 až 2009 koupilo 450 tisíc lidí.
Já tomu říkám úspěch, ty ne?
11. 9. 2009 13:25
Re: Stará dobrá octavia
Já s O1 už 4 roky jezdím. Je to moje soukromý auto (rok výroby 1998). Jen pro doplnění, v práci jako služebák používám O2 1.9 TDI, takže mám zkušenost s oběma. Vážně uvažuju, že tu svojí prodám a koupím si fungl novou O1 dokud je ještě vyrábí. Neměl jsem v životě tak spolehlivý a na servis nenáročný auto. V O2 se mi moc dobře nejezdí určitě bych si ji nekoupil i kdyby stála stejně jako O1. Ať si píše kdo chce co chce, jak je vidět spousta zákazníků uvažuje podobně jako já. Jinak by se O1 už dávno nevyráběla.
neregistrovaný "Kubajsu"
11. 9. 2009 12:28
Re: Stará dobrá octavia
Viz Opel Astra...
neregistrovaný "arfan - STOP brokolici, cuketám"
11. 9. 2009 13:43
Re: Stará dobrá octavia
Přesně.
Avatar - twistedTSD
11. 9. 2009 16:59
Re: Stará dobrá octavia
no myslim ze pokud se porad najde dost kupcu (dokonce cim dal vic) tak nemaji duvod ji prestat vyrabet
11. 9. 2009 13:16
Re: Stará dobrá octavia
Když se zamyslíš co nabízí za jízdní komfort felicie a auta před tím a porovnáš je s fabií 1 nebo 2 tak vidíš, že tam je propastný mezigenerační skok. (jízdní komfort, malá nabídka motorů, antikorozní ochrana atd.) Když ale srovnáš O1 - 02, F1 - F2 nebo S1 - S2 tak jízdní komfort je srovnatelný (pohodlný sedačky, úroveň hluku v interiéru...) Není problém si koupit všechny tyhle auta s výkoným a přitom úsporným motorem, a i antikorozní ochrana je na stejný úrovni. Prostě ten mezigenerační skok je dost malý. Pokud pominu jiný tvary auta.
11. 9. 2009 17:12
Re: Stará dobrá octavia
Zkus to rict nekde v Rumunsku proc Octavii jo a Logana nee! ;-) Ono zalezi na uhlu pohledu! Mas-li 1,8m tak uz vis proc jo Logana a ne Octavii? Nebo potrebujes odvezt vic jak 4 lidi, tak vis proc Logana jo a Octavii ne? Opravdu zalezi na uhlu pohledu! Vysvetlis tem hloupim nemcum, ze v lonskem roce si koupili pres 100 tis. Loganu? ;-)
10. 9. 2009 23:27
1.8T
trochu skoda ze octavia tour s 1.8T stoji pul mega to uz dneska koupi malo kdo. Kdyby tak stala okolo 350 tak by to byla podle me ferova nabidka. Ale jinak tech 270 nezni uplne nejhur.
Rozbalit vlákno
9
11. 9. 2009 08:29
Re: 1.8T
Ona se hlavně 1.8T už ani neprodává. Je k dostání pouze
1.6 75 kw a s 1.9 TD PD 74 kw. Což je mám dojem ten samý motor jako v OII ale naladěný pouze na 74 kw místo 77 kw. Takže žádnou zásadní technologickou zastaralost v tom nevidím.
11. 9. 2009 13:28
Re: 1.8T
1,6MPI už trochu zavání muzeem ale jinak máš pravdu ;-)
11. 9. 2009 15:59
Re: 1.8T
Hele na ježdění do práce je mi úplně jedno, že je to konstrukčně starej motor >:D Zato je spolehlivej a léty prověřenej >:D
Avatar - Ronault.
12. 9. 2009 17:04
Re: 1.8T
Platforma poupravená z Golfu III z roku 1992 ti zastaralá nepříjde? Octavia dnes už je zastaralé auto. Například v bezpečnosti to již žádný výtěz není a to je u rodinného auto podle mě to nejdůležitejší, možná u jakéhokoliv auta.
14. 9. 2009 12:47
Re: 1.8T
No ona je O1 postavená na platformě Golfu 4 ne 3, ale samozřejmě je zastaralá i tak o tom žádná. Nicméně je pro spoustu zákazníků stále dostačující. Každej tu mele o bezpečnosti, ale pokud jsou lidi tak úzkostlivý, aby se jim náhodou něco nestalo v "nebezpečný" O1, která má jen 4 airbagy, nechápu pak jak můžou jezdit třeba na motorce (skůtru)? Tam je přeci riziko poranění (úmrtí) mnohonásobně vyšší než u O1 a nikdo to neřeší. Zajímalo by mě taky jak tihle lidi co kupujou auta podle toho kolik mají hvězd v syntetickém testu EURO NCAP, vůbec mohli přežít dětství bez autosedaček, bezpečnostních pásů, airbagů a aut s mizivejma deformačníma zónama. Bezpečnost je jen nafouknutá marketingová bublina na který se daří úspěšně automobilkám stavět bussines. Jenže spousta lidí jim to sežere a myslí si, že si koupí auta s víc hvězdama koupili bezpečí.
Avatar - Slavek-TDM
11. 9. 2009 15:16
Re: 1.8T
1.8T se jeste vyrabi a prodava. Zacina nekde u 460k.
11. 9. 2009 15:57
Re: 1.8T
jj máš pravdu. Koukal jsem na tour trumf tam jsou jen dva motory, ale pokud si vybereš jen tour tak je tam skutečně i 1,8T, ale je to strašná cena 8-s
neregistrovaný "nrV"
11. 9. 2009 16:24
Re: 1.8T
Ono to, že se stejné motory nabízeji i v O II, ještě nic neříká o jejich technologické úrovni. To, že jsou zastaralé, to je fakt s kterým nic neuděláš.
11. 9. 2009 18:37
Re: 1.8T
Ted si me pobavil ;-) Neda se rict ze 1.9 TDI je v OI moc zastaralej. Zato v OII je to ostuda az na pudu. :no:
Avatar - iudex
11. 9. 2009 09:03
Je to fajn
Náhodou je to fajn. Ak si niekto zamiloval svoju O I, po 14 rokoch, ked uz budú odpadávat plechy z karosérie, majitel si moze zase kúpit svojho milácika nanovo. Ziadny bazár, ziadna vylágrovaná sunka, ale nová vonavá "stará láska". A to se vyplatí... >:-[]
Rozbalit vlákno
5
11. 9. 2009 12:16
Re: Je to fajn
Koukam ze uz zase meles ty svoje kraviny...
Avatar - iudex
11. 9. 2009 13:15
Re: Je to fajn
A koukám ze uz zase nechápes iróniu...
11. 9. 2009 17:14
Re: Je to fajn
:'-( >:D :no: :yes:
Ted si muzete vybrat! (Myslim to ironicky pro mene zdatne jedince!) >:D
Avatar - Ada je zase tady
12. 9. 2009 23:24
Re: Je to fajn
Jenze uz se bohuzel nedela ve verzi 4x4. Jinak bych ji koupil! :-(
11. 9. 2009 10:08
Konecne...
uz bolo na case.... >:-[]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - rohYpnol
11. 9. 2009 11:06
Re: Konecne...
Nemusíš se obávat. Ty bys na ni stejně nestihl vydělat >:D >:-[]
11. 9. 2009 13:37
Re: Konecne...
A preto som nahnevany...Uz som bol tak blizko o oni zastavia vyrobu...
Avatar - rohYpnol
11. 9. 2009 11:15
Odpočívej v pokoji
Octavia byla VELMI povedený vůz. Začínala z nuly, z naprostého bahna. Za ta léta se vypracovala do elity třídy. Postupem času se vychytaly i ty drobné chybky a za ta léta se vyvinul dokonalý vůz. Dokonalý pro každodenní užívání. Kdo na zadních sedadlech nevozí 2metrové chalany, pak ani jediný nedostatek v podobě méně místa (vzhledem k tehdejší konkurenci však žádná tragedie) vzadu nepocítí.
Jen mi přijde, že 1.4 je na takovýto vůz docela málo. S 1.6 se dá normálně existovat bez jakýchkoliv kompromisů, tento motor by měl být podle mě jádrem nabídky Octavie Tour. Je prostě optimální spotřebou, pružností i spolehlivostí.
Pokud se člověk nechce přehoupnout přes onu 300 000 magickou hranici, pak je Octavia Tour jednoznačnou volbou. Pokud je člověk ochoten vydat vyšší částku, přeci jen tu jsou vhodnější kandidáti, jako Mégane Grandtour :-!
Rozbalit vlákno
27
Avatar - iudex
11. 9. 2009 11:23
Re: Odpočívej v pokoji
Niet co dodat. R.I.P.
Avatar - white label
11. 9. 2009 11:58
Re: Odpočívej v pokoji
Tak pokud si opravdu přesvědčený, že v O1 (podobně jako v G4) mají vzadu problémy jen "2metroví chalani" tak už s tím rohYpnolem pomalu brzdi...
;-)
Docela by mě zajímalo kolik měříš ty a kolik km si celkem vzadu v O1 sám "vydržel"...ono z pozice řidiče tam toho místa vlastně opravdu není až tak "málo"...
Místa (vzadu) tam samozřejmě bylo málo i z pohledu tehdejší konkurence, stačí si jen dohledat dobové srovnávací testy, nebo alespoň pporovnat rozvor s tehdejší hlavní "třídní" konkurencí... :-!
11. 9. 2009 12:13
Re: Odpočívej v pokoji
Testy z te doby nemam, takze nemuzu soudit, ale ciste podle rozvoru se na vnitrni prostor usuzovat jeste neda, viz predchozi generace meganu.
Avatar - white label
11. 9. 2009 12:23
Re: Odpočívej v pokoji
"Čistě" určitě ne, přesto to má dost podstatnou výpovědní hodnotu...
Testy mám a ty to jen to ptvrzují... ;-)
Avatar - Katikakus
11. 9. 2009 12:43
Re: Odpočívej v pokoji
Ty testy jsou na tomto serveru, staci umet hledat:
[odkaz]
Cituji:
"Pojďme se tedy podívat do interiéru. O jeho velikosti jste už určitě něco slyšeli nebo četli. Musíme dát za pravdu těm, co tvrdí, že na zadních sedadlech je místa pro nohy velmi málo. Osoby sedící vepředu musí posunout sedadlo vpřed na samou hranici pohodlí, aby bylo možno vzadu sedět."

Pokud ti neni 12 let nebo nejsi trpaslik, tak je vzadu mista malo, to je proste fakt.
Avatar - iudex
11. 9. 2009 13:16
Re: Odpočívej v pokoji
Presne tak. :-!
neregistrovaný "ross07"
11. 9. 2009 13:39
Re: Odpočívej v pokoji
... no konečně...už od toho bude pokoj... :-!
Avatar - rohYpnol
11. 9. 2009 13:40
Re: Odpočívej v pokoji
Nezpochybňuji fakt, že vzadu bylo oproti konkurenci méně místa. To jsem ani nikde nenapsal! Jen to není nějaký fatální rozdíl. Obvzláště v kontextu, že někteří novináři byli schopni napsat, že ve Fabii Combi je dostatek místa a je to rodinný vůz. O O1 pak napsali, že je vzadu žalostně málo místa. Ale tak to není! Místa je v O1 vzadu méně orpoti konkurenci, nicméně pro průměrného Evropana dostatek. Při 180 cm se je schopen člověk pohodlně usadit sám za sebe. Nicméně takový Golf IV na tom byl mnohem hůř (osobní zkušenost), byť základ je naprosto totožný (zřejmě jiné tvarování sedadel a palubní desky) :-!
Avatar - white label
11. 9. 2009 18:05
Re: Odpočívej v pokoji
Fabie1 byla ale o třídu níž než O1, takže v ní (na poměry své třídy) bylo vzadu více místa než v O1. Pokud se v O1 (pohodlně) posadil dopředu 180 cm vysoký člověk, tak si za něj v žádném případě pohodlně! další 180cm vysoký člověk nesedl...
Místo na nohy vzadu bylo v G4 bylo naprosto srovnarelné s původní O1, navíc v něm bylo více místa na hlavu, než v O1 liftback..., malé, ale znatelné zlepšení přinesl až face O1, kdy bylo provedeno vybrání v zadní části opěradla a tak mírně zvětšen prostor pro nohy. Původní "nafouklá" a tvrdá palubka O1 byla postupně nahrazena modernější a měkčí, nejdříve, ale jen u vyšších verzí...
11. 9. 2009 17:16
Re: Odpočívej v pokoji
Osobne vyzkouseno v OI se jako spolujezdec opravdu nikde jezdit neda!!! I v pande je vic mista! ;-)
11. 9. 2009 19:35
Re: Odpočívej v pokoji
Jeden velmi důležitý detail, zmíněný článek je o verzi před faceliftem, která měla plná sedadla. Po faceliftu s novými předními seslemi přibyly asi 3cm prostoru, které velmi pomohly. I tak je tam místa méně, ale taková tragedie to zase neni.
Avatar - white label
12. 9. 2009 00:17
Re: Odpočívej v pokoji
Vidíš, zrovna jsem o tom psal v 18:05...
Trágédie není ani chodit pěšky, naopak je to zdravé...
Za totality považovali někteří východní němci za ideální auta ke křižování vých. Evropy s rodinou i své dvoutakty... ani to svým způsobem vlastně žádná tragédie nebyla...
Všechno je velmi relativní...i prostor vzadu v O1 ;-)
neregistrovaný "Hooonza"
11. 9. 2009 12:33
Re: Odpočívej v pokoji
Průměrný středoevropan (178 cm, 77.5 kg) v tomto voze problémy nemá. Já jsem naštěstí lehce podprůměrný (172 cm, 70 kg), takže naprostý luxus i když sedím za sebou :-)
neregistrovaný "mayco"
11. 9. 2009 12:50
Re: Odpočívej v pokoji
naprostý luxus je silný výraz, podľa mňa jediné plus tohto auta je objem batožinového priestoru. Naozaj jediné.
neregistrovaný "Hooonza"
11. 9. 2009 13:00
Re: Odpočívej v pokoji
Podivej se ke mně do recenze na MACZ, mám tam fotky :-)
Avatar - Katikakus
11. 9. 2009 12:53
Re: Odpočívej v pokoji
V tom pripade zrejme patris, z pohledu Octavky, k tem stastnym lidem s dlouhym trupem a kratkyma nohama. Vtakovem pripade by sis za sebe mohl teoreticky sednout celkem pohodlne. Luxus je prehnane slovo.
neregistrovaný "Hooonza"
11. 9. 2009 13:00
Re: Odpočívej v pokoji
Podivej se ke mně do recenze na MACZ, mám tam fotky :-)
Avatar - F127
11. 9. 2009 13:50
Re: Odpočívej v pokoji
Mám 173 cm a luxus na zadních sedadlech v O1 jsem opravdu nezažil.
neregistrovaný "Hooonza"
11. 9. 2009 14:04
Re: Odpočívej v pokoji
A kdo seděl před tebou?
Avatar - F127
11. 9. 2009 14:35
Re: Odpočívej v pokoji
180-185 cm, řidiče jsem nepřeměřoval. Je fakt, že za vyšším člověkem se sedí hůř v každém autě téhle kategorie ale v Oktávce je to extrémní.
11. 9. 2009 13:10
Re: Odpočívej v pokoji
Osobne som s 1,6 chvilu jazdil a podla mna bol ten motor ok, ak tam sedeli tak dvaja ludia. Ked sme v Nemecku isli s plne nalozenym autom v styroch ludoch nad 140, tak to uz bol dost zahul. Auto hucalo a dost zralo. Ja si neviem celkom dobre predstavit jazdu na O1 s 1,4 benzinom alebo 1,9 SDI. To musi byt celkom adrenalin pri obiehani.
neregistrovaný "jiri.v"
11. 9. 2009 13:36
Re: Odpočívej v pokoji
Odpovídám panu "plannerovi". Mluvím ze zkušenosti. Zážehový motor 1.6 kw /100 koní/ je jeden z nejlepších motorů VW nízké třídy. V papírech má oktávka s 1.6 nejvyšší rychlost 192 km/h. Ve třech lidech jsem jezdil po německých dálnicích 190 až 200 km/h běžně.
neregistrovaný "nrV"
11. 9. 2009 14:45
Re: Odpočívej v pokoji
Tak za prvé, pokud tachometr ukazuje 200 tak auto v žádném případě nejede 200 km/h, vem si navigaci a zkontroluj si skutečnou rychlost, budeš nepříjemně překvapenej, že auto nepojede ani těch 190 km/h.
Za druhé, měl jsem možnost protáhnout Oktávku 1,6 po německých,rakouských a italských dálnicích, no a ve 160 (tachometrovejch) to auto mělo tak akorát dost, a o nějakým svižnějším předjíždění si mohlo nechat jenom zdát. Další velká nepříjemnost byla, že díky malému rozvoru a dlouhým převisům, ve vyšších rychlostech, docela dost plavala (pneumatiky Barum Bravuris.
Avatar - rohYpnol
11. 9. 2009 15:18
Re: Odpočívej v pokoji
Tak předně plaváí určitě pomohly ony úžasné pneu (jedny z nejhorších značkových ;-) ). Souhlasím s tím, že pro auto jsou vhodné rychlosti do 160 km/h. Pak už to žádná sláva není. Ale to přeci není vada! Konkurence tehdejší doby na tom nebyla lépe a řešit rychlosti 150+ podle mě v ČR vůbec nemá smysl. Všichni přece dodržujeme dopravní předpisy ;-)
13. 9. 2009 01:21
Re: Odpočívej v pokoji
Nehnevajte sa, ale velmi pochybujem, ze jazda s tymto motorom je v 190 nejako prijemna o spotrbe nehovoriac. Nevravim, ze 1,6 MPI je vylozene zly motor, ale jednak ma svoje limity a to zvlast s relativne tazkym autom ako Octavia a okrem toho dnes uz rozhodne nepatri medzi najmodernejsie.
Avatar - rohYpnol
11. 9. 2009 14:02
Re: Odpočívej v pokoji
Naopak mezi 140 a 160 je podle mě dynamika nejlepší, motor se dostává do oprimálních otáček. 180 (tacho) není problém i v plném obsazení. Nad 180 už to žádná sláva není, ale kdo jezdí touto rychlostí??? Do 160 dynamika naprosto dostatečná a víc snad nikdo nejezdí (na DiamondRace jsou opravdu jiná auta ;-) ). Pokud byl vůz nad 140 líný, pak bylo evidentně něco špatně.
Avatar - Ada je zase tady
12. 9. 2009 23:26
Re: Odpočívej v pokoji
Je videt, ze to s tim rohypnolem prehanis. Srovnavat Octavii a rendlika... brrrrr!
neregistrovaný "jiri.v"
11. 9. 2009 13:24
Zdravím příznivce "oktávek"!!!!
Vystřídal jsem již 3 octavie kombi od r. 1998. Poslední "tour". Zcela spolehlivé. Najel jsem na každé přes 200 tis. km. Ideální auto pro rodinu s dětmi, dozadu poberete kvantum věcí. Když máte čtyřkolku - nemá chybu ani v zimě. Výhody zdaleka přavažují nad malým prostorem před zadními sedačkami. Poraďte, co dál koupit, když "jednička" končí. Mějte se :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - rohYpnol
11. 9. 2009 13:52
Re: Zdravím příznivce "oktávek"!!!!
Zase jedničku - ještě neskončila :-) :-)
Avatar - Ada je zase tady
12. 9. 2009 23:27
Re: Zdravím příznivce "oktávek"!!!!
Jenze uz bohuzel neni ve verzi 4x4 :-(
11. 9. 2009 13:55
Re: Zdravím příznivce "oktávek"!!!!
Nech si ji dovézt z Činy, tam se bude určitě ještě dalších 14 let vyrábět.
11. 9. 2009 14:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
11. 9. 2009 17:32
to urcite...
tohle neslysim poprve...jen prijde skoda tour evo, a ta nas jeste prezije! >:-[] >:D
Rozbalit vlákno
0
12. 9. 2009 09:53
Nástupce...
...netřeba nad končící "legendou" plakat... nástupce bude dost dobrý na to, aby ji nahradil... ;-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - white label
12. 9. 2009 10:20
Re: Nástupce...
Proč jen bude..., on už dávno je.... a dost dobrý je na to určitě taky... ;-)
12. 9. 2009 10:59
Re: Nástupce...
A nějaké bližší info by nebylo? Zajímá mě koncepce vozu a přibližný vzhled. >:-[]
Avatar - Blue Sun
12. 9. 2009 11:11
Re: Nástupce...
Zatím škodováci dost mlží, ale auto by mělo být "něčím mezi", tj. velikostně a prostorem mezi Fabií a Octavií, přičemž by mělo zachovat cenovou výhodnost Octavie Tour.
12. 9. 2009 11:33
Re: Nástupce...
Ano tohle jsem kdesi četl. Roomster je taky mezi Fabií a Octavií, takže mě spíš zajímá k čemu se to bude přibližovat. Dost silně pochybuji o tom, že by Škodovku nechali dělat něco osobitého, když tu je hromada koncernových modelů, které by pouhým přelepením štítků mohli tuto roli bez problému plnit. A proto, překvapí škodovka něčím svým?
Avatar - jenik1
12. 9. 2009 15:55
Místo Tour bude Populár!
Alespoň podle Idnes
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0