Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia: Víme, kdy dorazí 1.5 TSI a 2.0 TSI/180 kW. Hned tak to nebude

Jan Mička
Diskuze (23)
Že dostane Škoda Octavia zcela nový motor 1.5 TSI a nejsilnější verzi dvoulitru TSI, je už známá věc. Nyní se k nám však dostaly informace o dostupnosti na českém trhu.

Když Škoda Auto zveřejnila první oficiální informace o modernizované octavii, poslala do světa také sestavu pohonných jednotek. Základem se měla stát dvanáctistovka TSI o výkonu 63 kW, vrchol pak představoval dvoulitr TDI se 135 kilowatty, už tou dobou jsme ale věděli, že to není úplně všechno. Čekali jsme na představení zcela nové patnáctistovky TSI a nejsilnější verze dvoulitrového čtyřválce TSI, v ceníku zveřejněném koncem listopadu o nich ale není jediná zmínka a chybí také základní dvanáctistovka. Nyní již víme proč.

Modernizovaná Škoda Octavia se k prvním zákazníkům dostane začátkem příštího roku, dle všeho až po lednové premiéře na autosalonu ve Vídni, současnou sestavu motorů ale zatím berme pouze jako úvodní nabídku. Podle informací našeho důvěryhodného zdroje, které jsme ověřili u českých prodejců, dostane octavia motory 1.5 TSI a 2.0 TSI/180 kW až na přelomu května a června příštího roku v rámci pravidelné modelové péče (tradiční 22. kalendářní týden), přičemž by neměla chybět ani zmíněná dvanáctistovka. Zdroj z automobilky nám nedávno sdělil, že se s ní nadále počítá.

Důvodem současné absence motorů 1.5 TSI a 2.0 TSI/180 kW prý není „čekání“ na to, až je dostane modernizovaný Volkswagen Golf. Už nyní je ale v podstatě jasné, že patnáctistovka poputuje pod kapoty standardních verzí, kde postupem času nahradí stávající 1.4 TSI bez systému vypínání válců, a dvoulitrové TSI/180 kW zůstane vyhrazeno derivátu RS (mohl by nést označení RS 245). Tady už by se měl objevit také diferenciál VAQ, který dosud měla pouze verze RS 230. Faceliftované provedení totiž má 230 koní (169 kW) už v základu a musí si vystačit se systémem XDS+.

Jan Mička
Diskuze (23)
4. 1. 2017 20:59
Re: 1.9 TDI Tour 300,000 Kč
Aby sesneposral ty ekologu a to o cem tu pise kolega uz bylo snad i euro 4
Avatar - O5kar
22. 12. 2016 06:14
Proč krkolomné změny, když se to dobře prodává.
Je třeba koukat do budoucna, aby se měl věrnostní zákazník na co těšit. A ne hned, když něco udělám nového, tak to nacpat do všeho.
Avatar - Kolouš
21. 12. 2016 14:04
Re: Limit článků překročen :)
Ano, škodovky je tu habakuk. Ale musím si rýpnout: Tobě se, jako slovensky píšícímu nelíbít to, že na českém webu je přemíra informací o českém produktu tradiční české značky (i když vlastněné VW, pořád to je česká značka), na úkor značek ostatních.
Napadá mne, kolik asi občanů jiné státní příslušnosti než slovenské, brblá na slovenských moto.webech o tom, že je tam přemíra informací o tradičním slovenském výrobci. Myslím si že jich moc nebude. Možná i tím, že nebude ani moc těch tradičních slovenských značek...
Avatar - Barry Lyndon
21. 12. 2016 13:02
Re: 1.9 TDI Tour 300,000 Kč
no jo, 1.9 TDI Euro 3, smrt městského člověka. Velká životnost v tomto případě rozhodně není klad. Ty krumply už tu smrdí 20 let a bohužel ještě dál budou. Už aby se alespoň zavedly i v Česku emisní zóny...
Avatar - Jenik3
21. 12. 2016 12:52
Re: to zase
1.5 mozna pruser bude, ale dvoulitr by mohl vydrzet stasitice km. Primlouvam se za tu slabsi verzi, okolo 140kW.
Asi me oslnila mazda se svym nefoukanym dvoulitrem.