Škoda Octavia vs. Octavia Tour: Co koupit?

Škoda Octavia vs. Octavia Tour: Co koupit?

 
 

Škoda Octavia Tour se odebrala do důchodu jen na krátko. Po dvou měsících se vrací jako aktuální generace Octavie v podobě před faceliftem. Jak si stojí při porovnání ceníkových cen s Octavií 1,2 TSI?

Pod názvem Škoda Octavia Tour se začíná prodávat druhá generace Octavie s původním designem z roku 2004 a s jedinou specifikací – motorem 1,6 MPI (75 kW) a výbavou Tour. Mnoho zákazníků bude jistě zvažovat, zda zvolit tento model, nebo dát přednost faceliftované Octavii s novým motorem 1,2 TSI (77 kW). Rozhodli jsme se proto porovnat ceny obou modelů.

U Octavie Tour je volba jasná – základní a prakticky jediný nabízený model s cenovkou 282.500,- Kč. Jeho výbava obsahuje mimo jiné dva airbagy, posilovač řízení, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, centrální zamykání nebo volant nastavitelný ve dvou osách. Abychom se přiblížili základní výbavě nové Octavie, musíme zvolit alespoň paket Tour Plus za 10 tisíc Kč, který přidává klimatizaci, elektrické stahování předních oken a palubní počítač. Cena Octavie Tour se tak dostává na 292.500,- Kč.

V případě nové Octavie vybíráme z akčního ceníku Octavia Edition CZ verzi 1,2 TSI Prima – nejlevnější provedení za 334.900,- Kč. Rozdíl v základních ceníkových cenách tedy činí výrazných 52 tisíc korun. Octavia Prima má však navíc nejen klimatizaci a elektrické stahování oken, ale také boční airbagy (u Octavie Tour za příplatek 10.900,- Kč).

Další, i když menší, redukci cenového rozdílu představuje příplatek za dělená zadní sedadla (4.200,- Kč u Octavie Tour proti 2.800,- Kč u Octavie) a skutečnost, že Octavia Tour nemá ve standardní výbavě třetí opěrku hlavy vzadu a deaktivaci airbagu spolujezdce (900,- a 1.600,- Kč).

Ceny dalších běžných příplatkových položek jsou u obou modelů stejné: rádio s MP3 za 8.400,- Kč, okenní airbagy za 10.000,- Kč, ESP za 13.000,- Kč a metalický lak za 11.600,- Kč.

Pokud sečteme všechny jmenované příplatky, dostaneme téměř maximálně vybavenou Octavii Tour za 353.100,- Kč. Oproti tomu shodně vybavená Octavia Prima vyjde na 380.700,- Kč. Rozdíl v ceně obou aut se v takové konfiguraci snižuje na 28 tisíc korun.

Škoda: Srovnání cen a výbavy Octavia TSI a Octavia Tour MPI
ModelOctavia TourOctavia CZ Edition
Motor1,6 MPI (75 kW)1,2 TSI (77 kW)
VýbavaTourPrima
Základní cena282.500,-334.900,-
Airbagy čelníSS
Airbagy boční10.900,-S
Airbagy okenní10.000,-10.000,-
Centrální zamykáníSS
El. nast. a vyhřívání zrcátekSS
El. stahování před. oken10.000,-*S
ESP13.000,-13.000,-
Manuální klimatizace10.000,-*S
Metalický lak11.600,-11.600,-
Pneumatiky195/65 R15195/65 R15
Palubní počítač MFA10.000,-*-
Posilovač řízeníSS
Převodovka5stupňová6stupňová
Rádio (CD/MP3)8.400,-8.400,-
Zadní sedadlo dělené4.200,-2.800,-
Cena při shodné výbavě353.100,-380.700,-

Takový je rozdíl v pořizovací ceně mezi Octavií a o půl generace starší Octavií Tour. Novější model nabízí moderní motor 1,2 TSI, který má o 2 kW vyšší výkon, ale především o 27 Nm vyšší maximum točivého momentu, dostupné v podstatně širším spektru otáček. Má také lepší jízdní dynamiku a nižší kombinovanou spotřebu (mimo jiné díky šestistupňové převodovce).

Na druhou stranu, pokud se zákazník spokojí se starší technikou i designem, může cenový rozdíl v řádu desítek tisíc korun investovat do rozšíření výbavy (lze si dále připlatit např. tempomat, vyhřívání sedadel, přední mlhovky a další) nebo volby karoserie kombi, která je u Octavie Tour i Octavie za příplatek 30 tisíc korun.

Otázkou k diskusi je, který model byste koupili vy a jaké důvody by vás k takové volbě vedly.

Škoda Octavia a Octavia Tour - srovnání technických dat
ModelOctavia TourOctavia
Motor1,6 MPI1,2 TSI
Převodovka5M6M
Zdvihový objem [cm3]15951197
Válce/ventily4/24/2
Největší výkon [kW/min-1]75/560077/5000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]148/3800175/1550-4100
Max. rychlost [km/h]190192
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,310,8
Komb. spotřeba [l/100 km]7,15,7

Anketa

Kterou stokoňovou Octavii za 350.000,-Kč byste vybrali?
  • Octavia Tour 1,6 MPI (77 kW)

    35,0

    Hlasovat

     
  • Octavia Prima 1,2 TSI (77 kW)

    65,0

    Hlasovat

     
Spolupracujeme s TipCars.com
Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny

Politika slabé koruny přestala být atraktivní i pro…

Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry

Tak nám tu prý začala revoluce. A zase tarifová. Při…

Turci oznámili konec operace v Sýrii Turci oznámili konec operace v Sýrii

Turecko dokončilo svou vojenskou operaci na severu Sýrie,…

Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh

Ukrajina nedokázala uspokojivě vysvětlit, proč nesplatila…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia vs. Octavia Tour: Co koupit?







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Prodloužili jsme převody u Octavie 1.6 MPI: Snížila se spotřeba? A co dynamika? Prodloužili jsme převody u Octavie 1.6 MPI: Snížila se spotřeba? A co dynamika?

Jednou z cest ke snížení spotřeby paliva může být…

Těžká nehoda Škody Octavia na D2. Vůz zastavil jen kousek od stojanu benzinky! Těžká nehoda Škody Octavia na D2. Vůz zastavil jen kousek od stojanu benzinky!

K těžké nehodě došlo včera ráno na dálnici D2 směrem na…

 



 
Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Včera

U minulé generace picanta jsem měl pocit, že vlastně řídím malé auto. Že je minikia celkově velmi dospělá. Došel jsem ke stejnému závěru i v případě novinky?




Blesk.cz

Povstalci v Kongu zavraždili 2 unesené experty OSN. Ženě sťali hlavu

Povstalci v Kongu zavraždili 2 unesené experty OSN.…

Dva experti OSN, kteří se pohřešovali v Demokratické republice Kongo, byli nalezeni mrtví. Američana Michaela…

Gábina drsně o Noidovi, se kterým se rozvádí: Je to alkoholik! Byl závislý na drogách

Gábina drsně o Noidovi, se kterým se rozvádí: Je to…

Rozpoutala se rozvodová válka! Gábina Dvořáková (28) odmítá, že by se její manželství rozpadlo kvůli provalené…

 

iSport.cz

"Boží ruka" i zářez Chelsea či Irů. Kdy by video…

Po úterním přátelském utkání Francie se Španělskem (0:2) je video ve fotbale opět aktuálním tématem. V duelu…

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV, krajánci i mazák v brance

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV,…

Jednoho si piplají v nizozemském PSV Eindhoven, jako velký talent pro svůj A tým. Druhý zase pravidelně…

 

Reflex.cz

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Už se nám to blíží. Slib udržet kurs 27 korun za euro dala Česká národní banka do konce března. Pak jej může…

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…