Škoda Octavia vs. Octavia Tour: Co koupit?

Škoda Octavia vs. Octavia Tour: Co koupit?

 
 

Škoda Octavia Tour se odebrala do důchodu jen na krátko. Po dvou měsících se vrací jako aktuální generace Octavie v podobě před faceliftem. Jak si stojí při porovnání ceníkových cen s Octavií 1,2 TSI?

Pod názvem Škoda Octavia Tour se začíná prodávat druhá generace Octavie s původním designem z roku 2004 a s jedinou specifikací – motorem 1,6 MPI (75 kW) a výbavou Tour. Mnoho zákazníků bude jistě zvažovat, zda zvolit tento model, nebo dát přednost faceliftované Octavii s novým motorem 1,2 TSI (77 kW). Rozhodli jsme se proto porovnat ceny obou modelů.

U Octavie Tour je volba jasná – základní a prakticky jediný nabízený model s cenovkou 282.500,- Kč. Jeho výbava obsahuje mimo jiné dva airbagy, posilovač řízení, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, centrální zamykání nebo volant nastavitelný ve dvou osách. Abychom se přiblížili základní výbavě nové Octavie, musíme zvolit alespoň paket Tour Plus za 10 tisíc Kč, který přidává klimatizaci, elektrické stahování předních oken a palubní počítač. Cena Octavie Tour se tak dostává na 292.500,- Kč.

V případě nové Octavie vybíráme z akčního ceníku Octavia Edition CZ verzi 1,2 TSI Prima – nejlevnější provedení za 334.900,- Kč. Rozdíl v základních ceníkových cenách tedy činí výrazných 52 tisíc korun. Octavia Prima má však navíc nejen klimatizaci a elektrické stahování oken, ale také boční airbagy (u Octavie Tour za příplatek 10.900,- Kč).

Další, i když menší, redukci cenového rozdílu představuje příplatek za dělená zadní sedadla (4.200,- Kč u Octavie Tour proti 2.800,- Kč u Octavie) a skutečnost, že Octavia Tour nemá ve standardní výbavě třetí opěrku hlavy vzadu a deaktivaci airbagu spolujezdce (900,- a 1.600,- Kč).

Ceny dalších běžných příplatkových položek jsou u obou modelů stejné: rádio s MP3 za 8.400,- Kč, okenní airbagy za 10.000,- Kč, ESP za 13.000,- Kč a metalický lak za 11.600,- Kč.

Pokud sečteme všechny jmenované příplatky, dostaneme téměř maximálně vybavenou Octavii Tour za 353.100,- Kč. Oproti tomu shodně vybavená Octavia Prima vyjde na 380.700,- Kč. Rozdíl v ceně obou aut se v takové konfiguraci snižuje na 28 tisíc korun.

Škoda: Srovnání cen a výbavy Octavia TSI a Octavia Tour MPI
ModelOctavia TourOctavia CZ Edition
Motor1,6 MPI (75 kW)1,2 TSI (77 kW)
VýbavaTourPrima
Základní cena282.500,-334.900,-
Airbagy čelníSS
Airbagy boční10.900,-S
Airbagy okenní10.000,-10.000,-
Centrální zamykáníSS
El. nast. a vyhřívání zrcátekSS
El. stahování před. oken10.000,-*S
ESP13.000,-13.000,-
Manuální klimatizace10.000,-*S
Metalický lak11.600,-11.600,-
Pneumatiky195/65 R15195/65 R15
Palubní počítač MFA10.000,-*-
Posilovač řízeníSS
Převodovka5stupňová6stupňová
Rádio (CD/MP3)8.400,-8.400,-
Zadní sedadlo dělené4.200,-2.800,-
Cena při shodné výbavě353.100,-380.700,-

Takový je rozdíl v pořizovací ceně mezi Octavií a o půl generace starší Octavií Tour. Novější model nabízí moderní motor 1,2 TSI, který má o 2 kW vyšší výkon, ale především o 27 Nm vyšší maximum točivého momentu, dostupné v podstatně širším spektru otáček. Má také lepší jízdní dynamiku a nižší kombinovanou spotřebu (mimo jiné díky šestistupňové převodovce).

Na druhou stranu, pokud se zákazník spokojí se starší technikou i designem, může cenový rozdíl v řádu desítek tisíc korun investovat do rozšíření výbavy (lze si dále připlatit např. tempomat, vyhřívání sedadel, přední mlhovky a další) nebo volby karoserie kombi, která je u Octavie Tour i Octavie za příplatek 30 tisíc korun.

Otázkou k diskusi je, který model byste koupili vy a jaké důvody by vás k takové volbě vedly.

Škoda Octavia a Octavia Tour - srovnání technických dat
ModelOctavia TourOctavia
Motor1,6 MPI1,2 TSI
Převodovka5M6M
Zdvihový objem [cm3]15951197
Válce/ventily4/24/2
Největší výkon [kW/min-1]75/560077/5000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]148/3800175/1550-4100
Max. rychlost [km/h]190192
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,310,8
Komb. spotřeba [l/100 km]7,15,7

Anketa

Kterou stokoňovou Octavii za 350.000,-Kč byste vybrali?
  • Octavia Tour 1,6 MPI (77 kW)

    35,0

    Hlasovat

     
  • Octavia Prima 1,2 TSI (77 kW)

    65,0

    Hlasovat

     
Spolupracujeme s TipCars.com
Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia vs. Octavia Tour: Co koupit?







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Prodloužili jsme převody u Octavie 1.6 MPI: Snížila se spotřeba? A co dynamika? Prodloužili jsme převody u Octavie 1.6 MPI: Snížila se spotřeba? A co dynamika?

Jednou z cest ke snížení spotřeby paliva může být…

Těžká nehoda Škody Octavia na D2. Vůz zastavil jen kousek od stojanu benzinky! Těžká nehoda Škody Octavia na D2. Vůz zastavil jen kousek od stojanu benzinky!

K těžké nehodě došlo včera ráno na dálnici D2 směrem na…

 



 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Včera

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako první český vicepremiér

Bělobrádek se chystá na sudetoněmecký sjezd. Jako…

Český vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) se začátkem června zúčastní sudetoněmeckého sjezdu v Augšpurku.…

 

iSport.cz

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do All Star týmu

Češi v KHL zazářili! Kovář i Jeřábek se dostali do…

Obránce Jakub Jeřábek z Podolsku a útočník Jan Kovář z Magnitogorsku byli zařazeni do All Star týmu uplynulé…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se představila v plnohodnotné ukázce

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se…

Nejdřív jsme koukali, jak se rozpouští led s datem vysílání 17. července 2017. Pak jsme sledovali, jak k trůnu…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…