Škoda Octavia Tour se odebrala do důchodu jen na krátko. Po dvou měsících se vrací jako aktuální generace Octavie v podobě před faceliftem. Jak si stojí při porovnání ceníkových cen s Octavií 1,2 TSI?
Kamarade, vsichni te zname, ty by ses korejce nedotkl ani smetakem, tak nekecej neco o porovnani, vis o tom houby. Hele, nejsi z Brna? Klidne te tim korejcem povozim a na Toura si ani nevzpomenes :-) (ver mi, jezdil jsem a jezdim dost dlouho oboje)
Blbosť... sa choď povoziť s Cruzom a zistíš že rozdiely nie sú vôbec veľké. Cruz je skutočne vyzreté auto ktoré sa musí zbaviť imidžu svojich predchodcov, navyše je na modernom podvozku najnovšej Astry. Jediné čo mu "chýba" je veľký a dobre prístupný kufor (oproti Oktávke), ale aj to je vecou názoru a potrieb spotrebyteľa. ;-\
To je na boba nebo na me? Jinak s kufrem problem nemam, nakladova hrana je o dost niz nez v oktavce a otvor je taky dost velky, ma 450 l, nejsem chalupar ani nestehuju lednicky, takze normalni clovek s kufrem u Cruze problem mit nemuze
Tak hele, jako spravny korejdrzek mam za predni sedackou vlastnorucne vyrezane hulky a dneska staci vystrcit hlavu z okna a strniste je omrzle jak ze zahrady, nebo jaks to psal... >:D
Stalo se, vyzkousel jsem obe auta a Octavka je horsi prakticky ve vsem. Cruze ji porazi jak co do jizdnich vlastnosti, kultivovanosti chodu, pohodli sedacek, ergonomie, kvality zpracovani, tak i materialu. Ty plasty ve Skodovce jsou tragicke. Aby byla cena odpovidajici, nesmela by Octavie Tour stat vic nec 250k.
Hmmmm,tady asi někdo ještě ani nezjistil, že se bavíme o Octavii Tour II, nikoli o Octavii Tour I. A jak známo, mezi Octávií I a II je asi stejný rozdíl jako mezi Cruzem a Nexií... >:D Octavia II má jednoznačně nejlepší jízdní vlastnosti,sedačky,materiály i zpracování ve třídě. (Neberu prémiovou třídu.) Natožpak srovnávat ji s Cruzem! To je jak jezdit v autě a jezdit na koni! >:D
Hm, ale my se bavime o te dvojce a nikdo se tu nespletl, to mi ver. Hele lidi, jdete s predsudkama do prcic a ty auta si projedte, at se tu neztrapnujete.
Absolutní nesouhlas s přízpěvky níže. Zmiňovaná auta se mohou rovnat spíš s Fábií, než s Octavií - ta je kvalitativně úplně někde jinde. Za uvedené peníze na trhu nic lepšího prostě není! Nehledě na to,že z těchto cen dostanete u každého prodejce ještě slevu v řádu desetitisíců... Co ale autor opoměl je závažný nedostatek Octavie Prima, která nemá v základní výbavě palubní počítač a ani ho do ní nelze za žádný příplatek dokoupit. Přesto já osobně bych volil právě Primu. Ten motor prostě nemá chybu! :-):yes:
rozdil mezi Tour2+klima a OII Prima je nejakych 40 litru, pro cloveka co chce z nejakyho duvodu oktavku a nepotrebuje pozlatka ale zakladni a funkcni vybavu a klimu je to nabidka ktera oslovi. Dovybavovat Toura na vyssi urovne nema smysl a odhaduju ze pres 80 procent Touru2 bude opet zaklad s klima paketem a tim to konci.... Jestli je cena rozumna nebo ne netusim, benefitem je totiz pouze a jen velky kufr nic vic, nicmene kdo jej nepotrebuje, sezene za mnohem nizsi penize vybavenejsi, bezpecnejsi, prostornejsi a motoricky vykonnejsi auto, at uz je to Megane, Ceed, i30, Focus atd. ale tak to bylo u Skody vzdycky a asi i bude...
Kupit obe, toura komplet vykuchat po holu kasnu, napchat crevami z octy3, a je to. Najlepsia kombinacia: elegantny, cisty dizajn karoserie z Octavie2, a interier, motory, prevodovky z Octavie3. A mame krasny, aj funkcny hybrid (to je dnes v mode)...
Mě se nejvíc líbí jak se zažil název Octavie3 - pokud berete facelift světel jako další generaci tak upozorňuji na facelift první generace, který byl mnohem větší a donesl kromě vnějších změn úplně novou palubní desku - pak se tedy nejedná v případě současného modelu o Oc3 ale o Octavii4. >:D
Jediný důvod proč bych pochopil tento zvláštní krok, kdy ze stejné výrobní linky vyjíždí dvě absolutně stejná auta ( lišící se velikostí zrcátka, blatníkem, světlem a stříbrným rámečkem v úplně identické palubní desce, je dle mě potřeba uspokojit i zákazníky kterým se tento facelift Octavie2 ( nebo pokud je víc po chuti Octavie3) nelíbí. Navíc je to super způsob jak doprodat starší typ motorů a neztratit dle mého názoru né úplně štastným designem zákazníky.
Pro ilustraci příklad bratra, který si OII tour objednal.
Chtěl oktávku po tom co měl jedničkovou Oct, v základu, 1.6 Mpi a byl plně spokojený 6 let, 240 000 t/km - bez jediné závady, krom opotřebení (nechci rozpoutat věčnou diskuzi o tom když člověk řekne, že je s Ojk spokojený tak všichni musí hned namítnout jak je hnusná, drahá a tádytádydá - když máte rádi fluskuse, tak běžte slovně onanovat do diskuze o fordech - já vám to nepolezu, nebojte.) Prostě normální český tuctový řidič, kterému se Ojk líbí a používá ji na cestu do práce a z práce, na dovču a jenou za rok umyje. Teď se mu facelift OjkII ( Ojk4) nelíbil a přemýšlel nad něčím jiným, v současné chvíli se mu nabídla možnost za 290 000 mít funglovou pěkně vybavenou OjkII před faceliftem (Ojk3) s tím, že bude mít zase 1.6 motor a prostě vyhoněnému 1.2 motoru nevěří - ačkoliv se teď může strhnout odborná diskuze na témo downsizing uědomte si, že škodovka je masovka a rozhoduje právě názor normálních lidí, kteří mají třeba i nesmyslné předsudky, ale mají je a to je podstatné! Oni na nějaké forum na auto.cz nikdy nepůjdou. Můžete kritizovat jak je skodovka masová, ale co, rozhodují prodeje a ty má a to je úspěch - vždyť ani BMW není už tak nekompromisní sport jaký býval a otázka jestli to pro normálního spotřebitele není dobře. Nehrajme si tu na pseudoautolabužníky, když většina z nás stejně auto potřebuje na prvním místě na přepravu z bodu A do bodu B a pak když je chvilka času, tak je super že to auto dokáže přinést i něco navíc - někdo rád luxus, někdo sport, někdo audio které zabere veškerý kufr.
Proto si myslím, že je to dobrý tah a jak se psalo víš, jako většina OI tour bude OII tour tou nejlacinější alternativou tomu kdo chce ojk a určitě spoustu lidí najde. Navíc třeba ťeď do firmy budeme kupovat 10 aut a tam ten rozdíl 50 tis je sakra znát a OII tour je žhavý kandidát.
Souhlas :yes:
A nez se diesel vyplati, trva hodne dlouho, udrzba taky neco stoji. Navic muzes natankovat u nejakyho sejdire a motor v p*deli
Pro firmy by se ale nejaky tdi hodilo, urcite by nebyl problem s pdckem a euro 5..
Jako starý Hamoun, Držgrešle a Kolenovrt na jasnou otázku, které z těch dvou jasně odpovídám že Tourku, protože je levnější. Jako Estét pravím, že Tourku, protože je designově čistší a hezčí. Jako Přizdisráč kážu Vám, že Tourku protože je to osvědčená technika a kdoví co to turbo bude dělat po 50tisících co najedu za deset let. >:D
No ja mám na tom turbe (1,4) už nejakých 40t a v pohode. Myslím, že keby s nimi bol nejaký problém, tak sa o ňom už hovorí. Predsa len kupuje sa to i do firiem a tam sa najazdí "trochu" viac. Takže tohoto by som sa vôbec nebál.
Inak nechápem, čo týmto chce škodovka vlastne povedať(cena na CZ a SK trhu). Napr. taký Ceed v kombi je lacnejší, s lepšou výbavou, bezpečnejší a myslím že aj väčší.
Viem že teraz tu na mňa niekto určite vytiahne že jazdné vlastnosti na hrane má Octavia lepšie, ALE s tou 1,6kou sa na tú hranu nikto nedostane. A s kombíkom už duplom nie.
Čím složitější technika, tím větší riziko poruchy... paralelu je možné vidět u turbodieslů. Ty si tím vším prošly také - superspolehlivé atmosféry, pak přišly turba a vysokotlaké vstřiky... jasně, za 50tkm se to nepokazí, spíš třeba za 150... nebo 250... nebo vůbec... ale turbo je mnohem citlivější na kvalitu paliva, kvalitu oleje, styl jízdy a podobně.
Já jsem všema deseti pro turbo, už jsem pár turbo aut obměnil... a ještě více motorů a turb ;-).
Moje poslední auto je turbonafta, turbo měněno na 200tkm, dvouhmotový setrvačník 250tkm.... myslím, že těch 150 je tak ta hodnota kdy to je většinou ještě v pohodě.
Turbobenzíny raděj diskutovat nebudu, tam bych asi své zkušenosti nezobecňoval.
No ja mám toto vlastne tretie turbo. Prvé dve (2,5TDI, 2,0D4D) boli nafty. Teraz mám benzín a už by som naftu nechcel. To sa hádam nedá ani porovnávať. Viem že tie dva predtým neboli žiadne novinky, ale jazdil som aj s 35D od BMW a tam je ten diesel tiež cítiť a aj počuť. A mne hlavne vadilo to, že som ho cítil. Tie križovatky a kolóny čo som sa povytriasal! To sa proste nedá ani porovnať ten pocit, keď zastavíš na križovatke a netrasie sa ti volant, páka radenia, sedačka a vlastne celé auto... A teraz sa netrasie nič, tahá to od 1500 otáčok(ako diesel) a dá sa to točiť až do 6000( >:D ) takže ZLATÝ motor! zatiaľ... ;-)
Jasně, že se to nedá srovnávat ;-) Nemít takovej roční nálet, jdu do benzínu taky ;-) i když v nové 530d se ti o vibracích může jen zdát...chybí pouze zvukomalebnost.
no čo som to počítal, tak aby sa zaplatil porovnateľne výkonný diesel, musel by som najazdiť cca 50 000 ročne. +/- to aj najazdím(skôr viac) ale ten kľud a pohoda, to je na nezaplatenie... ;-)
Včera jsem měnil všechny tlumiče po 214000 tisících :-) Zadní tekly ( jsem prase). Vstřiky, turbo zatím původní bez problému. ;-) , až to přijde tak dám vědět.
Já osobně bych koupil Toura. Už jsem navštívil konfigurátor Škody dříve a ve výbavě, kterou já potřebuji mi vyplivl cenovku 321 000. Naklikal jsem tam jen funkční výbavu (plus, tempomat, mlhovky, stěrač a pod.) . Když stejnou funkční výbavu naklikám na Octavia Edition CZ Prima, tak se dostanu na cenovku 361 000. Jesti mám 2, nebo 50 airbagů, mě fakt moc nezajímá. Nepoužívám je. Takže 40 000 jako příplatek za motor se mi zdá zbytečně moc. Navíc Prima bude pořád bez palubního Pc.
Jinak souhlasím s tím, že se dají koupit jiná auta, ale Octa je přecijen větší, takže porovnávat lze spíš kombíky a Octu kombi. A pravda je také taková, že ne od každého auta dostanete, co byste čekali. Takový "ničitel Octavie" Kia CEED nemá na dveřích ani kousek polstru. Fakt "příjemné" auto.
Octavia Tour je podle mě dobrá volba, pokud člověk nemá na FL v naftě a vyšší výbavě :-)
a v cem je jako octa vetsi?!? mozna tak kufr, pro ty co radi vozi vzduch, rozvor ma naopak jeden z nejmensich ve svy tride a sirka taky nic moc, bavim se o vnitrnich rozmerech, vnejsi me nezajimaj....
No s rozvorem bych tu moc nemával. Na délku je jak vepředu tak vzadu místa habaděj. To s tou vnitřní šířkou co tu zmiňuješ je to už horší. Na druhou stranu, ale jel jsem s mým 120 kilovým kamarádem v novým superbu a že bysme měli v šířce ramen nějaký zvláštní rezervy kolem sebe se taky říct nedalo. Takže bych to v tý oktávce viděl jako za ty prachy přijatelný.
Myslel jsem opravdu zavazadelník a podélný prostor, co se týče vnitřní šířky, je dostatečná - jak často člověk jezdí v 5ti?? Pokud často není Octavie auto pro něj!.... Někdy nestačí zkontrolovat čísla na papíře ;-)
Na základe mojich info si dovolím povedať, že kupujúci budgetového auta moc na features ako 6-st. prevodovka nereagujú. Hovorím na základe Meganu, kde 1,6 74 kW má 5°M a 1,6 81 kW má 6°M, rozdiel je ešte menší než pri Octavii/Toure a aj tak si ten Mégane kupujúci odvážajú so slabšou 1,6kou.
tú 6° prevodovku ešte ako tak pochopím, ale je smutné keď tu niekto operuje tým, že mu je jedno či má 2airbagy alebo 10 s tým, že ich nepoužíva.
Ja by som povedal, že môže ďakovať bohu, že ich doposial nepoužil, ale keď raz ten deň príde, tak by som bol rád za každý jeden a určite by som neriešil či mám dvere obšité látkou, alebo nie. ;-\
ABS v podstate tiež nepoužívam. Ale párkrát sa hodil :yes:
Brzdový asistent tiež nepoužívám. Ale párkrát sa hodil :yes:
Airbagy som zatial nepoužil. Ale viem, že niekedy by sa mohli sakra hodit :yes:
No mě osobně je taky srdečně jedno kolik má auto pytlů. Donedávna jsem jezdil v autě úplně bez bagů stejně jako to konec konců dělali všichni a nikdo to neřešil. Teď jsou všichni zmasírovaný reklamama a nutně potřebujou mít auto plný pytlů. Já mám teď 2 a považuju to za naprosto dostatečný. Pokud by byly 4 nebo 6 bránit se tomu nebudu, ale rozhodně podle toho nepůjdu vybírat auto. Prostě je to kritérium, který u mě nehraje roli a že bych si to připlácel jako příplatkovou výbavu to by mě ani ve snu nenapadlo.
podívej se, jak se za ty poslední roky zahustil provoz. Bezpečnost bych nepodceňoval. Určitě bych si raději připlatil za 2 boční pytle než třeba za elektrický zadní okna. Je to o prioritách. Jen asi 2 týdny dozadu mě tesně minul maník, který si to rozhasil z kopce dolů a jaksi nepočítal, že na konci toho klesání je zatáčka. Být tam o sekundu dříve, sejme mě. A to jsem jel svým starším autem, který má 2 bagy. Náraz by přišel zepředu a zboku, takže v druhém autě, kde mám bagů 6 bych vyvázl určitě líp. ;-)
proti rozjetýmu tunovýmu autu z boku nějakej pytlík stejně nepomůže, ale když je budu mít v základu zlobit se nebudu. Teď trochu odbočím. Nedávno mě na dálnici překvapilo v levým pruhu stojící auto, nicméně díky tomu, že jsem jel relativně pomalu (policie podle brzdné dráhy naměřila 100 km/h) a měl jsem ještě asi 25 metrů na brzdění, byla rychlost v době nárazu cca 30 km/h a pytle nevylítly. V servisu jsem se pak dozvěděl, že pytle se aktivují až od určitý síly nárazu a evidentně, i když to byla pěkná šlupka a předek jsem měl fest rozbitej, pytlům se ven nechtělo. Na druhou stranu mají to asi ve Škodovce vymyšlený dobře, protože ono by to taky bylo v týhle rychlosti zbytečný, stačily na to pásy.
když mě ťukli zezadu, taky pytle nevylítli. Oni asi i ostatní výrobce mají software upravený tak, aby to nebouchalo při každý prdlačce.
ono závisí taky na bouračce samotný. jestli to do někoho napálíš v plný rychlosti bez brždění, tam ti fakt nepomůže nic. ale když brzdí oba a tím výrazně sníži rychlost nárazu, může to být docela jinak. Samozřejmě testy NCAP jsou nastavené pro určité modelové situace, a když se ti přihodí nějaká jiná, může do dopadnou úplně jinak.
Takže já raději víc pytlů a nebourat, než míň pytlů a bourat. Na tom se asi zhodneme :yes::-)
To nepopírám, jen upozorňuju... ono spousta lidí v rámci testovací jízdy projede maximálně nějakou okresku a neuvědomí si, jaký rozdíl v akustice i spotřebě udělá ta šestka na dálnici...
No on 6kvalt se slabým motorem je spíš za trest. Jel jsem takhle jednou z Brna do Jablonce se 77kw 4X4 octou v plným obsazení a už mi docela lezlo na nervy to neustálný kvedlování z 5 na 6 a v kopci zase 5.
Jasně, Vím, co udělá šestka. Bravo 2 1,4 16v jede na dálnici za 5,9l / 100km, ale ten, kdo si kupuje Toura, pojede jednou za rok na dovolenou. Tomu postačí pětikvalt. Co se týče českých dálnic, tak to radši nemluvit. Na těch 10 km, omezení, 10 km, omezení 6ka spotřebu nezachrání. Je důležité zohledňovat cílovou skupinu zákazníků.
To neni tak uplne pravda, zalezi o nastaveni, vetsina petek je dneska dlouha jak sobel a naopak u 6kvaltu jsou zkracene, takze ty otacky na dalnici moc rozdilne nejsou, spotreba taky moc ne
Pri vsi ucte, toto je nazor jasneho Pepika. Pokud budes chtit vybavu, co pises, sezenes ji vsude jinde levneji, zkus si to. Navic veta: Airbagy nepouzivam, je pekny drist. Nedejboze se ti budou nekdy hodit, pak je ocenis, ale rikat, ze je nepotrebujes, je ohrozovani vlastni rodiny.
Ono proste a jen zalezi na predsudcich, at si to kazdy prizna
Diskuse je na téma jestli Tour, nebo FL myslím. Octu bych si nekoupil, pokud by nenabídla něco víc, než ostatní (kromě kufru samozřejmě - ten pro mě není dostatečný argument).
Ještě bych se rád vyjádřil k airbagům a přirovnáváním jich k elektronickým prvkům AKTIVNÍ bezpečnosti. Ty nafukovací pytle jsou pasivní bezpečnost. Zkusím se někde poinformovat, za jakých podmínek airbagy člověka zachrání. (Síla nárazu a pod.)
No hele jinak nez bys Toura bral se tvuj prispevek pochopit nedal, jinak bys to zhodnotil jinak. A co se tyka bezpecnosti, ani aktivni ani pasivni prvky ti zivot nezachrani, kdyz pojedes jako p rase. Ja osobne si myslim, ze cim vice aktivnich prvku, tim vice si lide dovoli a ocekavaji, ze je auto vytahne i ze skarpy. Pasivni prvky vnimam jako zlepseni moznosti preziti pri nezavinene nehode, tzn kdyz do tebe nekdo napali. Tzn pokud ti nekdo nabidne stejnou cenu a vybavu, rozdil bude v poctu airbagu, beru logicky to, kde je jich vice, nikdo by asi nevolil jinak
Tour dává smysl jen v základě+balík 10tis (klima,okna,počíta
to jsme pod 300tis a když k tomu i přeci jen dohodíme aspoň boční vaky za 11tis, s malou slevičkou od dealera jsme stále ještě pod 300tis...budiž, chápu, že takle se někdo nechá přesvětčit na tourku, když nejsou love. Jinak moje jasná volba je určitě 1.2tsi, ale ne ve výbavě Prima.
Re: Tour dává smysl jen v základě+balík 10tis (klima,okna,po
Súhlas.
Tour má význam práve a len v tej sociál edition (a to nemyslím ironicky). Kto chce usporiť každú korunu, nebude ho trápiť výška príplatku za bočné airbagy, lebo si ich jednoducho nemieni prikúpiť. 90% kupujúcich si priplatí len ten paket s klímou, možno metalízu a majú vymaľované.
Kto chce viac výbavy, oplatí sa mu facelift viac.
TOUR je trefa tohoto století. Vizuálně získáváš hezčí auto (díky klasickým světlům), než je liftingovaný aktuální model, navíc získáváš podíl na silniční image, kterou ti tu prošlapala už druhá generace Octavie RS a aktuální generace scouta. Jestli máš vzadu švihadla nebo tlačítko, to zajímá jen ty, kteří ani ta švihadla ani ta tlačítka nemají. A když už jsme u toho, pak pokud se tu někomu zdá, že krásná, doslova nádherná (zejména v kombi) Octavia TOUR je předražená, stala se někde velká chyba. Na straně Škody ovšem ta chyba neleží.
Neb zajímat se o auta a nemít na dokonalý vůz za pár švestek, ausgerechnet v této třídě, je jako jezdit na Velkou pardubickou a křičet z tribuny do světa, že nemám ani na houpacího koně...
Nabídka TOUR je fantastická, zejména v kombi je vlastně neodolatelná. Mimo koženého volantu tam nechybí nic. Chceš-li větší širší kola (205/16) a chceš-li vizáž zdokonalit (lyžiny), pak i to lze mít. Kdo jezdí a nevylepuje jen plakáty ví, že nabídka Škody je z těch geniálních. Neb tě chytí na první nástřel.
A když se budeš hodně nudit, postav si vedle sebe TOUR a fluence... Myslím, že ti to rychle dojde. Tedy, pokud nechceš být na silnici za panáka.
Ano, pro nás v Česku je to trefa století. Je to v rámci vymezeném financemi to vůbec nejlepší, co lze udělat, tedy... koupit.
Nejde o to, jestli koně máš či nemáš, ale když už bys tu bezostyšně octavii kritizoval že má švihadla, zda máš alespoň na ta švihadla... :-)
Tohle samozřejmě nemířím na tebe, znám tvém postoje, možná tedy speciální věta - opravdu nic lepšího na trhu (v komplexu) za ty peníze není. Pamatuj též na dokonalou image...
Já ti nevím... pro mě je větší trefa ta 1.2TSI, ať už v Octavii nebo třeba Roomsteru. Neříkám že je Tour špatná nabídka, ale žádný zázrak to taky není, ani v porovnání s běžnou Octavií ani v porovnání s konkurencí.
Mě vzadu švihadla nevadí, už jsem psal že bych spíš postrádal třeba ten kožený volant...
Berme do úvahy cenu, a s TSI holt musíš něco přihodit. Motor touru nepovažuji za hendykep, a naopak - kvůlivá světlům bych liftingovanou verzi netrávil.
Motor hendykep není, je to odpovídající konkurenci v základních vodách pod 300... třeba Megane Generation je na tom podobně. Ale příplatek za TSI + 6° mi nepřijde zase tak velký, abych tu nad cenou Touru vykřikoval nadšením... mě naopak nadchla nízká cena TSI u Roomsteru a Fabie, takže pokud už bych měl hledat trefu století u Škodovky, byla by to pro mě asi Fabia 1.2TSI.
Pro Škodovku je docela smutné, že jsou starší světla brána jako výhoda... no, vidím to podobně.
mně u té základní Tour příjde podivná jedna věc - nabízí elektricky ovladatelná a vyhřívaná zrcátka, ale švihadla vepředu (jako základ). Nevím, osobně používám častěji funkci stahování oken než ovládání zrcátek ;-\
a Fabka/Roomster s 1.2TSI mi příjde taky jako zatím nejlepší nabídka od Škodovky :yes:
Tour je účelový a když vynecháš základ (který je teda fakt nic moc), cena rychle roste. To Fabka s 1.2TSI, tam fakt není co vytknout
Ad: "Vizuálně získáváš hezčí auto (díky klasickým světlům), než je liftingovaný aktuální model"... tak pod to sa podpisujem celým menom... ehm, nickom.
Octavia je dnes nejlepším vozem třídy. Těží samozřejmě z větší míry praktičnosti díky lift karoserii oporoti hatchbackům, ale ať je to jakkoli, tohle platí - král své třídy. Podporuje to jak motorová paleta, koneckonců mít v autě (podruhé za sebou) světový motor roku, letos dokonce absolutně, není tak úplně (v mainstreamu) k zahození, tak samozřejmě technika - čtyřkolka, RS mutace, crossmutace, tourverze. Co by za to takový Fiat dal, viď, ty... šedivý podprůměrče ;-)
Teraz trošku zavádzaš (iste nie vedome): motorom roka je 1,4 twincharger, teda turbo-kompresorová verzia (103/110/118/125/132 kW). Octavia 1,4 TSI je iba jednoturbová (90 kW).
Lenže teraz sa tu vôbec nebavíme o Octavii ako takej, ale o TourII. A ako si nedávno spomínal, tak napr. 120koní si videl ako ideál do subkompaktu. Tu ti zrazu 100koňová muzeálna 1,6 ka pripadá ako správna trefa. Tebou zatracovaný Fluence (ak zostaneme pri motoroch), ponúka tri motorové varianty vrátane diesla(!!!). V interiéri si obaja nemajú čo vyčítať, vnútornou veľkosťou je to skoro rozdiel triedy v prospech Fluence, výbavou nebe a dudy tiež v prospech Fluence. Cena veľmi podobná ak nie lepšia.
PS: ani moc nečakám, že na toto budeš reagovať, lebo som vypísal iba fakty a v takej debate ty strácaš pôdu pod nohami... >:-[]
chyba je u teba. Pre subkompakt je 120k ideál. Lenže Oktávka je predsa medzitriedna (aj keď osobne si myslím, že to je jasná stredná trieda >:-[] ) a tu je ideál 100k :-!
Chceš-li mohu ti poslat slovník, abys tu nebyl za prosťáčka. Těch 150 koní je optimim v kompaktu pro toho, kdo si může dovolit koupit kompaktní třídu bez ohledu na cenu. Nyní zde píšeme o Octavii za necelých třista, o tom nejzákladnějším základu. A pro lidi, kteří koupí tento základ je vidina 150 koní bezpředmětná. Ano, octavia by mohla by mít tři sta koní za tři sta tisíc. Ale nemá. Příště se méně snaž, o to více uvažuj.
Kľud, klopeš na nesprávne dvere. Ja nie som z tých, ktorí povedia, že 100 koní nestačí ani na cestu do najbližšej Billy. To Ty si tu prezentoval svoje fixné idey o akomsi 150 koňovom optime, čo je mierne mimo reality nielen našich trhov.
tak a je to vonku! o nič iné nešlo len o ten "TOUR TREFA STOLETÍ" . Priznať farbu, že to nie je žiaden zázrak na kolesách, iba obyčajná základná Octavia za lacný peniaz. Škodovácky (a koncernový) lowend. ;-)
Jsi jediný který to tu zatím neví >:-[] Ovšem současně musíš dodat, že je to zároveň (v kontextu konkurence) trefa století,nejlepší volba v dané cenové kategorii mezi kompakty.
pokud vím tak si ho dobírá za výkonové optimum. A to je u jedné konstrukce jen jedno bez ohledu na cenu. Takže buď je to 150 nebo 100. Rozhazovat cenami je nesmysl.
Nemusíš se tu snažit přesvědčit okolí o tom, žes složil maturitu, to se ti ostatně těžko i podaří, avšak píšeme zde (tedy alespoň já) o motoristickém optimu, tedy o tom, co je v dané třídě optimální pro dobrou jízdu pro řidiče, který rád jezdí.
Výkonové optimum je jen jedno. Tedy určitý poměr koní/kg vztaženo na daný podvozek. S cenou to nemá nic společného. Auto je pak buď přemotorizované, optimální nebo podmotorizované. ;-)
Pokus se na svět podívat tak, že pozvedneš voči od logaritmického pravítka. Pojem - optimální motorizace - bylo zde zmíněno v jiném kontextu, v kontextu diskuze o tom, co je v dané třídě optimem pro řidiče, a tedy potom platí formule (ve třech předmětných třídách) - 100-150-200.
Nikoliv. Stále nechápeš podstatnou věc. Optimální výkon je jen jeden pro daný typ vozu. Pokud tedy tvrdíš, že optimum pro O2 je 150koní, nemůže být zároveň optimální výkon 100koní u verze Tour, která má shodnou konstrukci s O2.
100koní můžeme tedy označit za maximálně DOSTATEČNÝ. Ale nikdy ne za optimální. To by se mezi sebou navzájem rušilo.
To je to proč si s tebe kluci dělají srandu. Cenově výkonové optimum je kravina.
Já chápu to , jak to myslíš. Ty na věc nahlížíš technicky a konkrétnímu vozidlu přiřazuješ technické optimum. To třídní trojčíslo se pokus však uchopit ve spojitostí s autem a řidičem. Tuším vlastníš kompakt, pak podle tabulky je optimem (šoférským) těch 150 koní. Nevím, kolik koní má tvůj vůz, jak bys tedy tuhle číslovku zhodnotil? Považuješ těch stopade za málo na kompakt nebo za příliš, či za optimální motorizaci pro kompaktní třídu?
Ale ono na věc techniky nejde nahlížet jinak než technicky.
Můj Fofo I má 100koní, což považuji za dostatečné, ale určitě ne za optimální.
Proto tvé "optimum" nijak nerozporuji. Ale nemohu souhlasit s oním cenovým optimem ;-)
No a z té praxe právě vychází to výkonové šoférské optimum. Pokud máš 100, tak v této třídě víš, že bys méně rozhodně nechtěl, kolem 130 už by to bylo (nechytej mě za obojek) dobré skoro všude na silnici a v obsazení, no a těch 150 by mimo Lomnického štítu uspokojilo všude určitě (tedy... optimum). Popravdě píši, že tento vzorec doznává změn, pamatuji doby (cca 1980/90), kdy šoférským optimem v kompaktech bylo koní sto. Zde ovšem myslím jaksi "Západní šoférské optimum". Doba, kvalita silnic a kvalita jízdy umožnila, aby tím kompaktním optimem bylo dnes cca 150.
Ve střední je to také myslím jasné, 200 je supr vlastně vždy (zde se už počítá i třeba s víceméně plným obsazením).
Ještě mám tabulku "ideál" >:D ale to jistě nejen já. Tak třeba ve střední je ideálem - 300. Třeba nová T6 od Volvo 60.
U subkompaktů pak je 100 už opravdu dobrých.
P.S. Vedle na blogu píši o XKR, jel jsem toho se 420... Také dobré číslo :-) Sem bych namísto - optimální - snad zařadil i - maximální... :-)
a vidíš, tak toho som jazdil aj ja. Len nejako nemám potrebu tu vypisovať o tom aké to bolo úžasné a neviem čo. Ak bude mať niekto záujem, tak nemám problém, ale len tak to tu písať? nevidím zmysel...
a PS: napísal som pár slov k tomu tvojmu blogu. ako info, že to auto poznám.
Tebe tu lze jen politovat, indulóno. Po odpadnutí předjezdců, a zejména pak s odkazem na tvé odtržené příspěvky, na to, že za tvůj nejkvalitnější příspěvek je nutno považovat, když kolegu na diskuzi označíš řiťolezcem, jsi získal zdejší letošní putovní korunu vometáka diskuze.
Nikdy nic o autech, Jazvo, vždy zásadně jen přicmrndávač. To je tvá zdejší role - Jsi diskutér bez myšlénky. Otřesná realita.
>:-[] kľud, predsa už nie si najmladší, tak aby ti nepraskla žilka.
Ja autami zásadne najprv jazdím a potom o nich píšem. Že tebe stačí fotka a hneď odhadneš agílnosť podvozku, tak prepáč, za túto vadu ja fakt nemôžem.
A tak isto nemôžem za to, že si schopný napísať, že nič lepšie ako O Tour II v danej triede nekúpiš, a nakoniec sa dopracuješ k tomu, že ono vlastne nič na tom aute úžasné ani nie je.
A ďalej. ani v najdivokejších snoch by som si nedovolil zatiahnuť do diskusie o O TourII skvost ako je Jaguar XKR. na to tu máme špecialistu na všetko, od automatických práčiek až po vesmírne lode, cteného GTI! >:-[]
Škoda, že tu o těch svých jízdách jen významně... mlčíš 8-s >:-[]
Jazvo - jsi než vometák diskuzí. Nikdy nic k autům, jen skákat kolegům na záda. Dej když tak odkaz na nějaký tvůj příspěvek, který se netýká diskuze, kolegů, nýbrž aut. Počkám měsíc... >:D
Keď ťa niečo zaujíma, tak si to nájdi sám. Husy sme spolu nepásli, tak láskavo skludni hormón, lebo ťa vážne porazí... >:D
Budem sa asi opakovať, ale k fakt nedokážem z fotiek vyčítať agílnosť podvozku, a pasovať O Tour II za "trefu staletí" a konštatovať že v danej triede nič lepšie nekúpiš, tak na to treba fakt dosť odvahy, alebo skôr debility. Vzhľadom na tvoje reakcie, odvahu by som za tým nehľadal, lebo väčšieho pokakanca som ešte nezažil. Takže za tým všetci vidíe skôr tú druhú možnosť.
A všetci sa tu na tebe dobre bavíme, tak neprestávaj!
Optimální motorizace pro toho, kdo kupuje kompakt bez ohledu na finance. Jde o myšlenkovou nuanci, kterou nejsi zatím schopen uchopit. Já vím, nejlepší by byl ten nissan GTR za tři sta tisíc korun... >:-[]
Neviem, čo si myslia ostatní v mojej trnavskej dedine (pre Tvoju info rovnako veľké mesto ako Most), ja hovorím, že Tvoje sny o tom, že optimum pre malé auto typu Fabia je 100 koní (kde je výkonová škála od 60 do 105 koní) či u Golfa 150 koní sú len snami, s realitou nemajú vôbec nič spoločné. A možno to chce pozrieť význam slova optimum. ;-) (pozn.: optimum nerovná sa to, čo by som do daného auta chcel).
Optimum, je jak v Trnavě tak v Čiernej pri čope stejné - tedy to, co je optimální motorizací v dané třídě pro toho, kdo si jí může, zejména finančně, dovolit - 100-150-200 to je to třídní (aktuální) optimum.
Opět tu předvádíš neznalého prosťáčka, když argumentuješ výkonnovým spektrem. Možná však, že se ti podprahově jen těžce přijímá fakt, že jsem tvou garáž výkonově nezařadil do toho optima, no s tím se už snad nějak vyrovnáš, ne? Pokus se to ale udělat poměrně elegantněji, než tu zatím předvádíš.
Opäť predvádzaš svoje typické eskapády, ale odbáčaš od témy, keď sa Ti to nehodí. Takže témou je Octavia Tour, ktorú vychváliš ako najlepšiu kúpu v danom segmente a vzápätí definuješ optimum triedy (ktorú naviac Octavia podľa Tvojich slov veľkostne prevyšuje a siaha k strednej triede) o polovicu vyššie, resp. dvakrát viac. Ako Ti to ide dohromady?
Nejlepší koupě v dané cenové hladině v daném segmentu. Asi jsi onemocněl na hlavě, když tohle nechápeš.
Tedy - (slybikuj si): Octavia TOUR je nyní nejlepší, nejvýhodnější koupí ve třídě nižší střední v dané cenové hladině. Tohle se nauč zpaměti, nebudeš tu alespoň za prosťáčka.
písal som mu už skôr, aby sa radšej ukludnil. teraz mu utečú prsty, za chvíľu možno tá žilka. Mali by sme trochu zvolniť, lebo nám dedka klepne pepka... >:D
Pokus se najít, přicmrndávat je role nedůstojná i takovému maloformátu, kterým jsi tu ty. Trochu to tu rozpal, něco o svých zkušenostech s auty, o nich jsi tu zatím nikdy nikde nepsal ani slovo. Tyhle klišé o pepce a o tom abych se uklidnil možná zabírají u vás na návsi na holky z ulice, zde jsi jen k politování.
A niečo novšie nemáš? Holky na vsi, u vás na vsi.... to tu už tisíc krát bolo aj je to už skôr na súcitný úsmev. Ja viem, že starý pes sa už nové kúsky nenaučí, ale aspoň to skús... >:-[]
Nie, "myslénky" tomu nehovorím. ;-)
Myslím, že s tým optimom to celkom vhodne vysvetlil Tatra. Ale keďže ani jeho relatívne polopatistické vysvetlenie u Teba neuspelo, asi sa nebudem snažiť.
Ak ale chceš skutočne bližšie poznať môj názor na Tour II, vyjadril som ho najmä v diskusii pod prvým článkom o Toure II: [odkaz] ;-)
Nemusíš si tu nadávat, tvá slepota je tu obecně známá.
Měl bych pro tebe ještě pár tipů - třeba jak jsem tuším včera psal na blogu o Jaguaru XKR a cenil jeho 420 koní. Že bys to jako také uplatnil proti Touru, koneckonců by to tak aspoň zde mohlo věrně dokreslit tvou intelektuální diskuzní brilanci 8-s >:-[]
ty sa radšej nepokúšaj o žiadne "vctiťovanie" sa, lebo to dopadá ešte horšie ako keď začneš písať o niečom o čom nemáš ani potuchy. >:-[] Že ťa hanba nefackuje, ťahať sem ten Jaguár!!!
Tak už sme sa dočkali aj opisu tvojich úchylných predstáv. No nie že by nám to tu do teraz chýbalo, ale na odľahčenie dobré. Tá predstava otca s rákoskou ťa vzrušuje od puberty, alebo to prišlo až vekom? >:-[]
Před tebou nemám co ztrácet. Vytrháváš nahodilé jednotlivosti, motáš sem výkonnové parametry z úplně jiné diskuze o úplně jiných věcech, argumentuješ odtrženě od života v Česku, prostě tvé klasické plácání o ničom.
Já ovšem píši pro lidi, co nemají nad pelestí plakát nissanu GTR, nýbrž o lidech, kteří hodlají utratit za kompaktní vůz necelých 300 tisíc. V česku. A těmto lidém já sděluji - není lepší koupě než kombík od Octavie tour. Nahoře k té tvé fluenci ještě dodávám, že pokud jsou v tomto na vážkách, ať si ty dva vozy postaví vedle sebe. Akorát holt budeme muset chvíli na toho kombíka od renaultu počkat.
Ano, není lepší koupě v dané cenové hladině, v dané třídě. Jedině OCTAVIA TOUR.
Když tak tu můžeš zase argumentovat tím, jak jsem někde psal, že geteičko na dvěstě koních je to pravé kompaktní náčíní. Jako, že bys tu tím demonstroval, že jako tomu nerozumím a unikají mi světové fluencoidní souvislosti >:D
Tak tak, tá bezpečnosť už mierne pokrivkáva: Octa robila crashtest tuším v r. 2005 a získala 4 hviezdy. Pri dnešných sprísnených kritériách by to možno ani na tie štyri nestačilo. 8-s
Ty čtyry hvězdy to byly celkem s přehledem, zůstal bych u "možno"... ono třeba taková Impreza má taky jen 4, záleží jak moc bereš pasivní bezpečnost vážně...
popravde Impreza ma vôbec nezaujíma. Stretnem ich za týždeň 2-3... Ale Octaviu stretávam dosť často. 2-3 za minútu, takže by som ocenil aj tú bezpečnosť. ;-\
ja by som problém videl skor v malom základnom počte bagov. Mechanická odolnosť bude +/- rovnaká ako u ostatných vozov tejto generácie. Veď vieš za aká blbosti sa strhávajú body ;-)
Je to tak. Gro je stále bezpečnosť pasažierov, až potom chodcov a pod. Octavia II získala už v čase testu slabých 27 bodov (pre porovnanie v rovnakej dobe s ňou testovaný Focus získal 35) a i porovnateľné lacné autá majú o dosť viac (Mégane 36 b, i30 34 b.) [odkaz]
ano, někdy se něco nepovede, ale nejsou tam už rozdíly třídy. Nemyslím si, že by někoho rozdíl 1 hvězdičky odradil od koupě. To by pak museli studovat všechny testy dopodrobna a vybírat podle toho, jestli jezdí sami, vozí děti a pod. Spíš je motivující (alespoň pro mně) základní nabídka pasivních bezpečnostních doplňků, případně slušné ceny za jejich doplnění ;-)
Je tam rozdíl hvězdy... a to je v NCAP rozdíl třídy. Dnes je 5 hvězd standard, na který Octavia jako jedna z opravdu mála aut ve třídě nedosáhne... a není to jen díky nějakým nesmyslným pípátkům, výsledek crashtestu je prostě špatný. Pokud je pro tebe bezpečnost priorita, pak máš jeden vážný důvod proti Octavii.
protože požaduji vyhřívaná přední sedadla tak bych zvolil Octavii Tour, do faceliftované verze se v provedení Prima ani Classic totiž nedají objednat (sice to nechápu, ale je to tak).
TOUR II je propadak tohoto století. Vizuálně získáváš sedivy prumer. Plus cena, ktera vybavou nereflektuje soucasnou konkurenci. Chyba ale neni u zakaznika, ale u Skody, ktera opetovne ukazala, co je zac. Predrazeny sedivy podprumer.
Nabídka TOUR je naprosto tradicka, zejména nelakovane zrcadka, kliky a vlastne vsechno. Ve vybave chybi prakticky vse, co je dnes standardem. Kazdy vi, ze nabidka Skody je naprosto tragicka, protoze prvni srovnani ji srazi do kolen.
A když se budeš hodně nudit, postav si vedle sebe TOUR a fluence ... vitez je jasny. Volba taky. Tedy pokud ti nestaci sedivy podprumer Skoda.
>:D >:D Nemám pocit, že by Škoda myslela zrovna na tebe, když přemýšleli o Oct. II tour a cenové politice, ale spíše o trhu a možnosti generovat zisk. Uvidíme, jak úspěšná, nebo neúspěšná bude, ale když si zahraju na proroka, tak neočekávám problém s prodeji.
Tak to je věc už celkem zde známá. A teď si představ osmisetkilovou fabii s obyčejným 1.2 TSI. To auto by jezdilo za čtyři litry benzinu... Jenže takový trend v našich krajích neprojde, zatím bylo jen pár výjimek, které v nové generaci shodily nějaké to kilčo.
Patrně okurková sezóna a myšlenkové prázdno pana autora toho článku. Opravdu objevné... Ve společnosti lidí zajímajících se o auta a automobilový průmysl informační hodnota nula.
tak mne išlo skôr o tú tabuľku. Viem že je to nezastaviteľný trend a autá už budú iba ťažšie, ale takto keď je to v tabuľke a vidím to "čierne na bielom" tak je to o niečom inom. Tie rozdiely sú obrovské... ;-\
Na TOUR budou fronty. A to doslova. Tak jako je vyprodán dokonce roku Golf, jako je vyprodáno POLO, bude zase v Česku TOUR velmi žádaným vozem.
Řada z nás (včetně mně) jsme byli překvapeni tímto škodováckým projektem. Nabízí se aktuální model, pro mnohé vizuálně přitažlivější než model liftingovaný, a to za cenu která nejen nám, nýbrž zejména konkurenci vyráží dech.
TOUR je výbaven takřka vším, co lze rozumně požadovat. Snad jen ten kožený volant by ještě mohl být v nabídce. Potom by ten vůz byl dokonalým. Osazen vynikajícím osmiventilovým, lety odladěným motorem s výkonem, který uspokojí jistě každého, kdo za auto, konkurující Volvu S40/V50 nechce dát více jak necelých tři sta tisíc korun.
Je neuvěřitelné, jak tahle nabídka zacloumá s trhem, s lidmi, s vnímáním aut obecně. Vždyť "dnes" nastala nová historická epocha, EPOCHA SOUMRAKU BAZAROVÝCH KOVBOJŮ. A popravdě... mít možnost koupit Octavii kombi za pět set tisíc je přece terno, i za čtyřista je to trumf, ale berme na vědomí, že od listopadu můžeme mít nádhernou, překrásnou Octavii za méně než tři sta tisíc... Tři, čtyři výplaty jen trochu lépe postaveného zaměstnance a octávka je v garáži.
Ale i když ti třeba život zatím neumožnil tento mzdový rozlet, vždyť tu káru můžeš už zítra mít bratru za padesát tisíc. Zbytek si rozložíš do pěti či šesti let a všem bazarovým plotům můžeš v tu ránu dát jedno dlouhé šklebivé adié.
Osobně považuji OCTAVII TOUR ze jedinou možnou variantu daného segmentu a dané cenové hladiny. Tři sta tisíc... za to jsi před pěti lety nekoupil snad ani subkompakt na povičním výkonu.
Poklekněme do prachu, pozveďněme zraky směrem k Mladé Boleslavi a společně, upřímně a nadšeně zvolejme -
BRAVWO, BRAVWO, BRAVWO :yes:
P.S. Pokud bys tu snad narazil na jízlivé poznámky na margo octavie, myslím, že víš, co si o tom myslet. Jistě, je to hymna s názvem "My nýmandi, my švorcáci všech garáží, křižujme se". Ano, chápu, právě totiž nastal váš soudnej den...
Když "osekám" kudrlinky v textu, tak se s tebou velmi často ztotožňuji. Co mi ale v tomto příspěvku přijde mimo jsou tři, čtyři výplaty jen trochu lépe postaveného zaměstnance. Ještě že používaš neměřitelnou formulaci v podobě jen trochu lépe postaveného...
otázka je, jak mají nastaveno akontaci ohledně minima. Pak jen doufat, že mu na ty tři-čtyři výplaty ještě odpustí nájem a stravu dostane zdarma od charity >:-[]
Myslel jsem to jako na dřevo, hotově. Pokud to má být leasing, pak stačí na hotovosti padesát tisíc... možná i méně, nevím jak u tohoto modelu je to nastaveno.
takže trochu lépe postavený zaměstnanec bere 100papírů měsíčně. Hmm. V Mostě? Protože tady v Praze (a to dělám právě v HR) rozhodně ne. Málokdo si nechává "lépe postaveného zaměstnance" za 100tis. - jestli to nejsou členové managmentu, jsou to už spíš kontraktoři na živnosťák a to pak není zaměstnanec že ;-)
Netlač na pilu a z těch sto tisíc uber tu částku, k níž jsme dospěli, to jest 35 tisíc, resp tedy chceš-li něco kolem 50i hrubého. Už jsem jednou v Praze byl. Znám tam i pár lidí v zaměstnaneckém poměru. Asi znám jiné lidi než ty...
Pro zmenu ten kdo ted tlaci na pilu jsi ty. Prumerny plat v Praze je kolik 28 000,- hrubeho? to je cisteho cca 21 000,- pocitejme, ze se postesti a oba berou prumer, to mame cca 42 000,- na domacnost. Bydleni? Zacneme s tim, ze si poridili nove - anebo v najmu - tak ci tak prijdou o cca 14 000,- , jidlo? 6 000,- nejake stavebni sporeni 3000,- dalsi nutne vydaje (obleceni, posta, sporty, obcas zabava ....) 8 000,- ? jsme na 31 000 - mame 11 000,- coz znamena na auto kolik 6000 - 7000? Z toho vyplyva Fabie. Kdyz se mrknem na cisla prodeju....fakt to tak +- odpovida. Na druhou stranu tohle je Praha......
Z logiky veci se musime bavit o prumeru, protoze je to mnohem reprezentativnejsi vzorek nez "muj kamarad" nebo "par lidi". Kdyz znam v Mostu "par lidi", kteri vydelavaji 200 000,- asi tezko z toho mohu vyvozovat zavery na cely Most to same plati pro Prahu. Pekny den :-!
předpokládám, že tvý známý v Mostu co berou 200tis dělají na pokladně v supermarketu. Protože "trochu lépe situovaní zaměstnanci" tam rozhodně berou min. půl mega. :-! >:-[]
Jde o to, že reaguješ v nějakám vláknu, které má nějakou pointu a ta pointa nebyla v průměrném příjmu, ale o trochu lépe postaveném zaměstnanci (tedy ne tebou zmiňovaný průměr). Můžeme se tady dohadovat, co kdo vidí v oné formulaci lépe postaveného zaměstnance, ale vytahovat průměr je (zde) nesmysl.
Vycházejme z toho, že rodinný vůz kupuje tedy rodina, současně, že oba v rodině pracují a společně přispějí svými třemi čtyřmi výplatami na vůz. Dohromady šest až osm mezd, 280 děleno osmi je... 35. To by myslím mohlo jít. Co říkáš.
Jen tě uvádím do reality, kolik dneska vydělávají lidi v České republici. Upřímně pochybuju, že někdo, kdo vydělává 70 tisíc bude stát frontu na toura. Pokud to nebude manažer Škodovky fingující nával.
já bych v tom protiřeční skutečně nehledal.
no tak chválně napiš, s jakou mzdou bys koupil jaký auto? pokud se 70 (2x70=140, rozuměj 140 tisíc korun českých hrubého) chceš koupit toura, kolik bys musel vydělávat, aby sis koupil své auto snů (rozuměj apoštola). Uvažujme rovněž to, že nejsi plakátový kovboj a chceš nový. hm?
Apoštola (jako nové rodinné auto) řekněme někde kolem 800 tisíc korun si s přehledem mohou dovolit lidé, kteří se pohybují ve mzdových příjmech až někde kolem těch 150 měsíčně a více. Myslím nyní v rodinném součtu. Samozřejmě, že je možné na Passata také střádat z průměrné almužny, ovšem tomu se těžko dá říkat důstojný život, my tu nyní píšeme o těch, kteří auta kupují tak, jak se kupovat mají a jak je také více méně kupují lidé v zemích vyspělého Západu. Těm se právě ta zdejší příjmová rodina přibližuje (myslím v té možnosti kupovat, nikoliv koupit auto). Asi z nedostatku praxe se totiž domníváš, že auto se kupuje na doživotí...
Dobře inspiruješ, napíši o tom rozsáhlejší príspěvek. Nebo blog?
Naivně se domníváš, že auta lidé kupují tak, že vyberou žlab do dna. Uznávám, že tě k tomuto názoru vede nejspíše tvá životní praxe, no... pochop, že mít v rodině stopade měsíčně a Passata nebo Octavii současně v garáži je poměrně přirozené. Jedni žijí, druzí, Karle... živoří.
můj drahý GTI, položil jsem ti vcelku jednoduchou otázku, na kterou jsem dostal tobě odpovídající odpověď (chápej demagogickou). Žlab nemám. Žlab máš ty a dobytek.
Ani s mou životní praxí jsi se netrefil. Ale to už byl asi ubohý poslední pokus.
Nuže věz, že tys tím prosťáčkem místních diskuzí, který si lže do kapsy a má nad postelí plakát... čeho vlastně? Ojetýho Passata?
A co jako, tvoje manželka je snad bezdomovec? Jistě, že musí být oba výborně postaveni, když chtějí jezdit v nové Octavii. Octavia není auto pro registranty na ÚP.
už se vykrucuješ. Začal jsi jedním platem zaměstnaneckým, najednou tam počítáme už i manželku, která v rámci genderové rovnosti vydělá stejně (neli líp). Nakonec ještě připočítám dědictví po babičce, půjčku od Providentu a pár peněz co jsi vsadil na Váňu a máme Toura i s Wunderbaumem :-!
lži, lži, lži. nejde tě než označit sa ztrapného lháře. Přečti si po sobě (zjevně máš špatnou krátkodobou pamět, nebo jsi konzistentní ve svých názorech jak Paroubek) co si napsal.
"Tři, čtyři výplaty jen trochu lépe postaveného zaměstnance" - doslovná citace. Ať se dívám jak se dívám, nevidím tam množné číslo v souvislosti se zaměstnancem nikde. Takže 1, neboli JEDEN, neboli JEDNA OSOBA, zaměstnance.
Zapojíme matiku, neboj, první 4 třídy ZŠ stačí, žádnej MatFys nemusíš narychlo dodělávat.
282500 základní cena.
Vememe 4 platy.
252500 / 4 = 70625 (v případě 3 platů - 94166)
Takže máme 70625Kč (budu milostivý). Málokterý zaměstnanec, myslím obyčejné zaměstnance, bez manažerské pozice, má podobný plat. U manažerů s podobným platem je velká pravděpodobnost že majú služební vůz.
Podobné peníze nejsou vůbec naopak neobvyklé u různých specialistů (IT, grafika apod.). Ale tady se v 90% případů jedná o lidi pracující na živnosťák
Takže jsem opět viděli krásnou ekvilibristiku alá GTI. Vemeš si vzorek, pokrývající max. 2% sledovaných případů, a pak to generalizuješ jako všeobecno pravdu platnou nejmíň pro 98% případů. A jakousi shodou okolností to má jaksi souvis s koncernem VW....
Doufám, že kandiduješ. Demagogy tvého formátu určitě každá politická strana ocení :yes:
Link nemám, stačí se zeptat na termín dodání Golfu. Octavii k S40/V50 přirovnávat musím, nebo snad ty porovnáváš Octavii s Loganem?
Pochop, Kuko, Octavia není klasický vůz nižší střední třídy. Velikostně je na tom přesně jako Volvo - oba stojí rozkročeni mezi dvěma třídami - kompaktní a střední. Volvo jako subprémie a Octavia jako mainstream.Pravdou ovšem je, že Volvo v kabině svůj model nijak nevyšlechtil (jako je tomu u S/V60) a naopak Octavia je svojí kabinou, ergonimií a kvalitou materiálů minimálně na volvo dotažená. Je to dáno jednak tím, že Volvo akcentuje až větší modely, a u Škody se zase jedná o klenot výroby, takže ano, tyto modely jsou si kupodivu velmi spřízněné.
A terazky mi vysvetlite Kefalíne, čo si predstavujete pod pojmom "Octavia stojí rozkročená medzi dvoma triedami".
Lebo čo sa do veľkosti vnútorného priestoru, použitej techniky, materiálov a možno aj kvality prevedenia týka, tak je to de facto VW Golf. A ten asi nestojí rozkročený medzi dvoma triedami. To že Octavia má metrový previs aj vpredu a aj vzadu, ju ešte nerobí autom o triedu väčším aj keď tak možno vyzerá. Keby sa to dočítam niekde na webe s názvom "Žena a život" tak pochopím, ale tu?! 8-s
Tobě, jaguáre... >:D (nelži si tu aspoň proboha veřejně do kapsy) není co vysvětlovat.
Snaž se alespoň zapamatovat - Každá třída má své velikostní i kvalitativní rozpětí, svůj střed a své přesahy. Tak je například SVWIFT vozem rozkročeným nad třídami Subkompakt a Mini
V případě Octavie a Volva S40 (které je dle tvého postoje vlastně Focus) je velikostní třída definovaná především rozvorem a celkovou délkou v postavení nižším malá a v postavení vyšším pak velká. Oba vozy jsou konfigurovány jako mezitřídní produkt. A právě ty převisy, v Octavii dokonale zúročené v nákladním prostoru katapultují oba vozy do předmětného "mezitřídního" prostoru. V případě Octavie je nutno ještě zmínit třídní přesah v pozici techniky, tedy i kvality (zejména 4x4, karosářské mutace) jakož i materiálové vybavení, které v podstatě vyčnívá nad třídu směrem ke třídě vyšší. Určující ovšem v předmětné věci je než a pouze rozvor a celková délka karoserie, tomu neutečeš, ani kdyby ses tu na loganu křižoval.
V kontextu třídy je Octavia, S40 produkt s třídním přesahem směrem vzhůru. Pak jsou také ti s přesahem směrem dolů. O tom zas někdy příště.
Závěrem snad, kdo důsledně drží status kompaktu? Ano, tušíš správně - GOLF, Gé Golf, Gé jako... Gompakt ;-)
S40 je rozměrově pevně zabetonovaná v nižší třídě. V této oblasti tady žádný přesah není. Ten přesah je jen v rámci motorizací/techniky/interiéru a image.
A oktávka svůj přesah, kromě kubíků převáženého vzduchu, zachvíli stratí taky. Třeba taková Astra jí zachvíli prakticky dorovná a místo DSG nabídne třeba aktivní podvozek a jsou si kvit.
Tím samozřejmě nesnižuji kvality Oktávky. Je až s podivem, jak vyspělou techniku do ní povolili nasadit soudruzi z NDR. Za to mají u mně jedno malé bezvýznamné plus >:-[]
Jo, jaké karosářské mutace? Liftback a kombi? Sorry, to je přece absolutní minimum, dvě varianty má skoro každý. Rozmanitý model v nižší střední nabízí:
Octavia má ZHODNÝ rázvor so všetkými koncernovými autami tejto triedy. Čiže Octavia, Golf, Leon, Altea... To, že má Octavia metrové previsy, z nej ešte nerobí auto vyššej triedy. Sú tu isté pravidlá, čo sa týka zaraďovania áut do tried, tak sa ich v rámci korektnosti snažme dodržiavať. A neoperuj tu prosím ťa motorovou paletou, lebo začať a skončiť pri 4 valcoch(či už diesel, alebo benzín) a to je hádam uznáš, na strednú triedu trochu málo. >:D
To, že octavia je střední třída tu zatím píšeš jenom ty. Octavia (přesně tak jako S40) je mezitřídním modelem. Obdobně to bude nyní u P508.
SVWIFT, MINI, Octavia, S40, V50, Delta, Superb, P508, dříve i Velsatis, to všechno jsou mezitřídní modely. Třída jako jejich těžiště je pak třídou do níž se logicky a účelově řadí. Znáš to ze zdejších článků o prodejích.
Výše to vysvětluji. Volvo je subprémie, Octavia mainstream, proto ty rozdílné ceny, co se týká velikostních tříd, jsou ta auta stejného "rodu", tedy mezitřídní produkt. Jako třeba... SVWIFT.
U octavie je ten důvod jinde, jednalo se (do příchodu Superbu) o potřebu vytvořit větší než třídně velikostně standardní vůz. Tedy jaksi šlo u ty dvě mouchy jednou ranou. A že to vyšlo dokonale, tomu nasvědčuje třeba i horní TOUR.
Jistě, to je jinými slovy totéž - protože si chudá země nemohla dovolit střední třídu jako rodinné auto, proto Škodovka stvořila kompromis a nafoukla nižší střední - tedy opět lowend přístup, vezměme levnější techniku a naplácejme na to víc plechu.
V rámci objektivity je nutné dodat, že technika Škodovky už dávno lowendová není a Škodovka se z role koncernového švorcáka vcelku úspěšně vykroutila. Vzhledem ke stáří modelu je Octavia obdivuhodně schopná rovnocenné konkurence standardní evropské produkci a jedinou pihou na kráse zůstává již zmiňovaná horší pasivní bezpečnost.
chytil jsi si přesně na nahozenou návnadu - mě nezajímají čekačky na Golf. Bež se zeptat, jaké jsou čekačky na Fluence. Pak vlastně každý model, který máš termín dodání po 1.lednu je vyprodaný :-!
My o tom nepochybujeme, je to auto pro opravdovy "Cechy".
My jen pochybujeme o tve inteligenci, experte na auta, ekonomiku rodin, vyplaty a co vubec ty jeste neznas...
Ty si ale magor, jak muzes nekoho posuzovat koho neznas, co ? Ty o tom jen pises, ja v tom i jezdim...jdi si zase psat ty tvy krasozvasty, stejne nic jineho neumis >:D >:D >:D
PS: uz po desate ti pisu, ze mi je 32, nechapu stale tve narazky na nejakou karu...aktualne mam Avensis. Vzpominat na tebe nebudu, protoze mi je z lidi jako ty na bliti, vis proc ? Protoze zatim co ty si tady blinkas sahodlouhe texty, my normalni na tebe musime makat! ;-\
Re: Ani jeden z uvedených vozů nedává žádný smysl.
U Touru dává smysl, protože proč? Protože cena! U OII FL dává smysl taky, protože proč? Protože taky cena, protože šestka, protože ticho v kabině... ;-) A tady máš přece i svobodnou volbu, OII FL ti nabízí diesely hned 3...Já osobně bych volil jasně TSI :-)
Trefa, myslim, ze Skodovka alespon na nasem trhu trochu Renaultu zavari, preci jenom Tour II je mnohem modernejsi auto nez Tour I. Sice muzeme zehrat na vybavu, ale Skoda vi co chce a nechce zakaznik. A cilova skupina lidi fakt nebude resit jestli to ma 6 pytlu, ESP nebo ne.
tiež si to neviem predstaviť. Auto s r.v. 2010 a drbať sa s oknom ručne. V japonsku kde je v elektrike všetko by na nás ukazovali prstom ako na idiotov z pralesa ;-\
Za vůbec z jeden největších triků TOURU můžeme považovat to, že je to první vrcholně reprezentativní auto na trhu za tak malý peníz, tedy levné auto, které budou kupovat i bohatí lidé. Škodě se v kratším čase než Volkswagenu v Německu totiž geniální produktovou a marketingovou politikou zdařilo stvořit TO, co ve společnosti nastavuje laťě.
Jestli jedeš třistaosmu, megána nebo bravo (myslím v Česku) je jedno, jsi tak jako tak než mlha silnic, než klaka, nikoho nemůžeš zaujmout. Ovšem jakmile osedláš Octavii stáváš se tu aktivním spolutvůrcem norem, aktivním spolutvůrcem hodnotového měřítka. Můžeš si o tom myslet cokoliv, to ale tak jediné co proti tomu můžeš vůbec dělat. Tvou zemí je Česko, zde žiješ, zde se motáš. Co je "octávií" v Horní voltě, o to se nezajímej, nemá to pro tebe žádnou vypovídací hodnotu. A když už nedokážeš odtušit ani hodnotová měřítka zde, ve své rodné zemi, hodnotová měřítka deseti miliónů lidí, kdepak by sis asi tak chtěl hrát na světáka? Vždyť by ses utopil ve svých snech už na hranicích...
Velebme Škodu, že dokázala v Octavii stvořit doslovného silničního boha pro největší část naší populace. To je totiž pro předmětnou věc rozhodujícím momentem. Technicky, esteticky, účelově, v kostce - racionálně vzato - samozřejmě není jediný důvod upřednostnit zde jiný vůz než Octavii. Že tohle ví poměrně dost dospělých a evidentně chytrých lidí, o tom svědčí prodeje Octavie.
Ovšem my dnes zažíváme fatální, osudový hodnotový posun v pozicích aut na zdejším trhu, na zdejších silnicích. Můžeš být u toho. A tak jako v Německu nastavil svého času Golf zakladní hodnotová pravidla, nastavuje je nyní i zde naše krásná Octavia.
Máš vatu, děngy, chechtáky? Pak si můžeš být jistý, že tě tvoje plakáty přestanou zajímat do dvou sekund poté, co si ty děngy spočítáš. Vybereš si auto, které koresponduje nikoliv s tím, kolik jsi (proboha) dokázal nastřádat za patnáct let, nýbrž s tvou elegantní životní úrovní. Její součástí je též elegantní nákup svých aut. Ano, pro leckoho je zpráva, že auto se nekupuje na doživotí poměrně traumatizující skutečností, dospělý člověk však ví, že auto s tebou jde časem tu tři, čtyři, pět, možná osm let. Ale jednou ho prodat musíš. Tedy proto akcent na tu životní úroveň.
Auto se totiž kupuje nikoliv podle stavu konta, nýbrž podle stavu duše. Však to znáš - jsi než to, co tvé auto. Jdi do garáže, otevři vrata, koukáš na sebe.
Tak tedy k tomu triku. Ano, ano, tento vůz přitáhne solidně zajištěnou (vyšší) střední třídu, tedy lidi, kteří neokopávají rohy autobusových zastávek. Octavia bude těm lidem dalším vozem v rodině. Neb síla image Octavie, její mimořádná krása a styl, v neposlední radě rodová příslušnost k produkční jedničce Evropy, a citlivě nastavená cena (na to jsou pracháči citliví) to všechno se samozřejmě mezi dospělými počítá. Octavia je taková čistá krásná nevěsta bez poskvrny. Elegantní, neokázalé, však stylové, reprezentativní auto. Musíš na ní ovšem mít...
To jen krysouni, krhavci, liga nýmandů a liga švorcáků, ti gigolové svých snů, ti prostituti svých tužeb, ti pasáci svých dnů totiž v zájmu zachování alespoň zdání jakés takés tělesné a zejména duchovní integrity (je-li vůbec jaká) hledají důvody, pro které by si Octavii neměli chtít koupit. Žádné důvody nejsou.
Škoda s Octavií Tour právě přepisuje dějiny garáží. Asi je možné hledat v nabídkách konkurence levnější airbag spolujezdce, ovšem má rada zní - nauč se žít, nehraj svému okolí roli prosťáčka, klauna, co má sice v hlavě ceny vejfuků napříč spektrem aut, ovšem v garáži pase než pár třesoucích se pavoučků, případně nějakou obrezlou herku z pátého kolena.
Ano, ano, tvůj vůz o tobě do světa křičí mnohé. Zejména pak i to, co bys nahlas neřekl ani svému největšímu kamarádovi. Pokud to nevíš, časem to všechno pochopíš.
Pamatuj - Nemít a snít je něco úplně jiného než nesnít a mít...
Jen takove dve male vsuvky: na zapad od nas je dosti castym jevem, ze i stredni management a nekdy i ten nejvyssi jezdi do prace mestskou hromadnou dopravou - opravdu jet metrem, autobusem neni znakem svorcaku.
Tour II si budou kupovat dve skupiny:mlade rodiny a stari, pro ktere to auto bude konecna - coz mi pripomnelo Tvoji historku pri vymene pneumatik - kdy klouboucnik vystupoval ze sve Octavie (po faceliftu) zabouchl dvere a kapesnickem utiral kliku..... >:D
Tos poplet´byl to majitel fakt fungl čerstvého méganu, setkal jsem se s ním v barumce při výměně gum - Žádal přezutí, mechanik se ho ptal - a na co to vobujem? No... na tohle... a ukázal na své letní plecháče... >:D Méganista, co naděláš, dodávám já ;-)
Nezapomeň na ten "mezitřídní" společenský tourtrik - bohatí lidé budou kupovat Toura jako další (fantastické) auto do rodiny. A jinak souhlas, že to bude inspirace i pro chytré mladé lidi co mají rodinu a nikoliv moc peněz, případně ti starší. Dobré portfolio zájemců, co? Škoda to trefila.
Autobusem mohou jezdit dobrovolně jen hlávkoví saláti. Zbytek je komplet švorcliga, študáci a starobní důchodci. Neznám člověka, který by nechal z vlastního svobodného rozhodnutí zahálet pětkový bávo v garáži a pověsil se dobrovolně na tyč v metru... >:D
Nepopletl, ta Tvoje historka mi vyskocila kdyz jsem videl toho v te Octavii, jak lesti.
Ano, Tour budu dobrym prvnim krokem do sveta dospelych aut pro mlade. Otazkou je jestli ti mladi neudelaji chybu kdyz pujdou do konkurence a odpoved je ze neudelaji, pak uz je to o preferencich a ne o nejakych zasadnich rozdilech.
Ze vším se dá souhlasit, jen mi nesahej na autobusové zastávky. To chceš jako říct, že cestou autobusem netvořím hodnotová měřítka ? To pak nevím, jak to vyřešit, abych nebyl pro sousedy za losera. Renaulta jsem schoval do garáže, začal jezdit autobusem a zase špatně.
Špatně už jen to, že se tu najde jedinec, který upřednostní renaulta před domácí produkcí. Těma zastávkama to nevyvážíš. Prodej renaulta (podaří-li se ti to), kup TOURA a ti na těch zastávkách, až pojedeš kolem, budou salutovat ;-)
Když já se cítím jako Evropan a Renault je taky domácí. Navíc mám docela dost chyb a proto mně Renault vyhovuje. Dokonalost pro mě není a hlavou se taky moc neřídím. Vždycky když kupuji auto, tak poctivě obejdu i ostatní značky, samozřejmě se stavím i do Škodovky. Nakonec stejně koupím Rencka a jak setak znám, lepší už to se mnou nebude. Navíc se mi u něj libí ty jeho mezigenerační revoluce. Vždycky se těším, co z těch Frantíků zase vyleze. Neznám člověka, který by alespoň vzdáleně tušil, jak bude příští Megan nebo Scenic vypadat.
Je na čase vrátit se z výšin do naší postkom reality. Nákup jakéhokoli nového vozu tě vyděluje z davu švorcáků a směřuje tě na druhý břeh těch, kteří něco dokázali. A jestli je to Tour nebo Mégane je nepodstatné.
Nechci polemizovat jestli je to dobře nebo špatně, ale do šedé mlhy člověk zapadne právě s tou Octávií, zatímco třeba třídveřový Megane nebo 308 v kombíku nabízí šanci, jak se trošku odlišit. Nikdo se neotočí za Octavií, to by se defacto otáčel pořád :-), ještě tak možná RSko může zaujmout.
Rozhodně nevěřím na Octavii Tour jako druhé auto do rodiny... bohatá rodina obvykle vlastní jedno velké dražší auto a pak jedno menší. Pro střední třídu to může být třeba Octavia - Panda, pro tu vyšší třeba Superb a C3... ale velká lowendová Toura mi do role druhého auta nepasuje.
Já přemýšlím o Yetim s DSG jako o druhém autě do rodiny. Manželka by zase ráde Jukeho. A Juke asi vyhraje. Je to přízeň Renaultu a manželka se má poslouchat.
Ty to posuzuješ povrchně, a jako zásadní chybu v tvém pohledu vnímám to, že šeď odvádíš od četnosti výskytu. Emele, jak tě mám rád, v tomhle se velmi mýlíš.
Já netvrdím, že to bude zítra masový jev, ale bezpečně vím, že TOUR dnes "zaťal" dráp.
Přesně tak... já neříkám, jestli je šedá dobrá nebo špatná, mě se Octavia líbí a nijak se tím netajím... ale v Čechách je Octavia daleko nejprodávanější auto (myslím že aktuálně má dvojnásobek prodejů Fabie a čtyřnásobek Focusu). Proto pokud se chceš odlišit, je potřeba sahnout někam jinam. Pro mě to není rozhodující kritérium, ale přece jen bych asi dal spíš přednost autu, které není na každém rohu...
Zajímavé téma. Obecně je to o povaze člověka, ať už jde o auto nebo třeba oblek... na společenské akci najdeš lidi, kteří se budou nejlépe cítit v elegantním černém obleku jako všichni ostatní... a pak pár těch, kteří budou naopak spokojení ve zlatém.
Mě třeba těší, pokud své auto poznám všude na první pohled a vzbuzuje v okolí nějaký zájem... ale není to pro mě zase taková priorita, auta jsou složitější než obleky a kvalita je důležitější než design. Stačí?
Auto, r.v. 2010 - 2airbagy, bez klimy, bez radia, bez hmloviek, bez tempomatu, bez OKIEN v elektrike ( kvidlať s pákou aby som vôbec okno otvoril), bez palubného počítača a s 5 kvaltom (o tom, že ESP má byť od roku 2010 v štandardnej výbave Škodovka asi nepočula)
Tlieskam tým, čo nájdu odvahu kúpiť si v auto v takejto špecifikácii a modlím sa za nich, keď raz zažijú náraz do boku auta alebo vojdú do hustej hmly či na zmrznutú vozovku.
Škodovke nič nezazlievam. Využíva len debi.litu ľudí, lebo keby im to nik nekúpil, tak by to neponúkali.
P.S.: V japonsku kde je v elektrike všetko by na nás ukazovali prstom ako na idiotov z pralesa ;-\
Nevím co řešíte... obdobnou základní motorizaci má i Megane a další... a dokonce i to Volvo S40 vyjíždí v základu se stokoňovou šestnáctistovkou. Běžně se s ní dá jezdit za těch 7-8, ostatně půl litru sem nebo tam není zase tak zásadní... a může se ti stát, že při první opravě commonrailu za 50.000 budeš litovat, že jsi raděj nevzal obyčejný atmosferický benzín.
O1 je podle mě spolu se superbem 2 nejhezčí auto který se kdy v MB vyrábělo
a i tenhle očesanec není špatná koupě jen ne za tu cenu
dejte to v základu za 180k-200k bude to tak odpovídat výbavě
vůbec cenová politika VW koncernu je vtipná elektrický stahování okýnek za příplatek 11k je zlodějna ale nepochybuji že si to své hejly najde
Ta výbava to je opravdu “trefa“. Připlácet si za něco, co je nejmíň 10 let naprostým standartem...to chce žaludek. Nevím jestli by se zákazníci neměli ptát, jestli to má třeba v motoru olej a ostatní kapaliny, jestli si je nezapomněl žaškrnout v položce výbava atd....
Připlácet si můžeš, ale nemusíš. Pokud si holo***ník a chceš oktávku, tak ber, co je v holobytu a nebreč. Neni to model, aby tam někdo rval výbavu za 200 litrů, ale aby ušetřil.
Ja osobne by som do toho rodinu neposadil, ani keby to rozdávali zadarmo ...
Škoda dobre pozná náš trh a vie, že stačí značka Škoda, štyri kolesá a ono sa to predá ...
Pre najakého deda v dedine na ceste medzi dedinami to určite stačí, ale pre mladú rodinu na diaľnici to považujem za pokus o ekonomickú, ale i fyzickú samovraždu ...
Pôvodne ma "oživenie" starej O2 potešilo, lebo sa mi dizajn páči. Ale s takou "výbavou" a motorom je to len kopa pekného šrotu ... resp. ideálny "nekonkurent" pre Golfa ...
Zda se mi ze redaktor neumi pocitat, nebo se pletu?
Pane Vaverko, redakce
zajimalo by mne z jakych cisel jste pocital cenu Touru vc TSi.
Ja kdyz si vezmu za zaklad vasi tabulku porovnani, musim bohuzel konstatovat ze byste se mel vratit do zakladni skoly.
Oni totiz ta cisla vypadaji trochu jinak nezli uvadite.
Tour:
zakl. 282500 + vsechny polozky ve vybave vc. packetu za 10000 (el.okna, pocitac, klima) dostavam cenu 350600 Kc....u verze pro TSi je soucet spravny (380700)