Skoda by měla co nejvíce urychlit vývoj nové generacena na nové platformě (Polo, Ibiza). Tahle bude při plus minus stejné ceně jak ibiza a polo (při porovnání výbav) brzy rychle ztrácet a opravdu nevím kdo ji bude kupovat. S proporcemi žádný facelift nic nenadělá - bohužel.
Škoda by mala Fabiu podobne ako je Octavia situovať na pomedzí tried, povedal by som, že niekde medzi malými autami a nižšou strednou, predsa len, 3 modely zhodnej veľkosti v koncerne sú trochu dosť. Celkom by som si také auto vedel predstaviť, tým viac, že v mnohých prípadoch slúži ako jediné auto v rodine. Liftback a kombík v dĺžke okolo 4,15-4,30 metra, s technikou, výbavami a cenou typickými pre malé autá ako súrodenci Polo a Ibiza, alebo hoci GP, Fiesta, alebo Clio. Zároveň by po rokoch opäť mohli obnoviť výrobu pohodového kupátka a po ešte dlhších rokoch malého kabrioletu.
Určite by to bolo lepšie ako to, čo produkujú teraz, a Fabia by nemusela vždy hrať druhé husle po Pole. Skrátka by v rámci koncernu nikomu nekonkurovala, podobne ako Octavia. Úspech Octavie je podľa mňa dobrým receptom na úspech aj pre menšiu Škodu.
Nevidím žádný významný důvod, státem finančně podporovat/dotovat, v období fin. krize, pouze určité prům. odvětví celého hospodářství...
A když už měl někdo tu "nepřekonatelnou potřebu" takto činit, proč aspoň nevybral něco, na co tyto investice nebudou mít jen dočasný a relativně velmi krátkodobý vliv, navíc s pozdějším, mnohdy ještě "těžším" dopadem...
Mnohem raději bych viděl tyto prostředky investované (s rozmyslem) třeba do cestovního ruchu, kde by jejich přínos mohl být nesrovnatelně dlouhodobější a perspektivnější...
"Vyhlášení" šrotovného (zejména díky předčasně předvolebním aktivitám socanů) u nás, jako něčeho "jistě-nejistého", je už pak pouze jakousi další dimenzí "absurdity" s názvem šrotovné....
Ty to vidíš jako podporu autoprůmyslu, někdo vidí vliv šrotovného v trošku širších souvislostech. Někdy je dobré uvěřit lidem co dohlédnou trošku dál. Každý máme své meze a to co nám samotným připadá jako nesmysl má ve skutečnosti svůj význam. Šrotovné v českém podání je jako skoro v tomto státě tragikomické a to nejen zásluhou socialistů. Řici tady ANO nebo NE je obrovský problém.
ono se jich vyrábělo 250ks za den? co vim, tak se jich teď dělá cca 140 za den. tour je asi o 20 nebo třicet aut za den vejš. bohužel ale pro v pátek objednávající vyskakovala výroba na začátku března..
No kdyby nevymysleli takového hnusného krpatce, tak by se prodávala Fabia více. I v testech se zmiňují o nadčasovém vzhledu - je hnusná teď i v budoucnu.
Ale Česi jsou na škodovky, tak si ji koupí stejně, i když je hnusná. Náš trh je ale malý.
cekal jsem ktery vul to vytahne - jsi to ty - takze pokud ti to nedoslo tak pokles prodeje nema nic spolecnyho s designem, a fabia se stejne prodava dobre tak nemel ptakoviny, pokud auta soudis pouze podle designu, klidne si kup treba BYD F3, BS6 nebo podobnyho krasavce...
Když vyrobím hnusné auto, tak je jasné, že se bude málo prodávat. Kdyby měla Fabia parádní vzhled, tak by mohla Škoda dělat těch 1200 aut denně, místo 1000. Tak si zahraniční zájemce vybere něco jiného, třeba Hyundai. Ten má jako jediný nárust celosvětově. Nebo jiné auto, co má 5 hvězdiček na rozdíl od Fabie, co má vždycky jen 4 hvězdičky EURO NCAP.
Je obecně známo, že Fabia je hnusná. Říká to moc lidí. Mužou být rádi, že v době krize aspoň něco prodají.
jak uz jsem psal, pokles prodeju nema s designem nic spolecnyho, a fabia se prodava dobre, stejne tak nemyslim ze zajemce o fabii nejak moc odradi 4 hvezdicky...
Ale zas je rozdiel, či z tisícdvesto denne klesne výroba na 1000 alebo napríklad z 1500 na 1300, nie? A na to atribúty autá vplývajú primárnym spôsobom. Ak ti nejde o značku, a za rovnakú cenu dostaneš sympatickejšie a bezpečnejšie auto, tak budeš uvažovať...
nerikam ze fabia je nejlepsi, ani ze je krasna, ale ten jeho typickej ,,antiskodovkarskej" prispevek me nastval - je snad naprosto jasny ze design nesouvisi s tim poklesem, jenze kdo chce psa bit, hul si vzdycky najde
Je třeba si uvědomit, že se Škodovka v zahraničí prodává hlavně kvůli nízké ceně. Je to jedna z nejlevnějších značek Škoda bude muset hodně zapracovat na designu a interiérech, kde hodně zaostává za konkurencí. Cena jako hlavní argument dlouho nevydrží. Nevím také jak dlouho bude stačit taktika vyhýbání se konkurenci / přilepení kufru /. Snad se Škodovka vidá cestou Yetiho a Roomsteru a pokud u těchto aut nabídne i konkurenceschopné interiéry, nemusí se bát i v zahraničí přijít s cenou jako v Čechách.
Jedno z nejprodávanějších aut v Německu a v Evropě jako celku vůbec, mistr prodejů (samozřejmě) v Česku. Ano, i mistři, a právě než oni, reagují na krizi, na koupěschopnost, na realitu trhu. Jiní vyrábí stále stejně... málo, mistři ve výrobě pulzují.
Ve třetím roce výroby Fabie II se potvrzuje, že designový záměr Škody, totiž vkomponovat do třídy subkompakt prvky z jiných (příbuzných) segmentů, se zdařil. Fabia na rozdíl od jiných nestárne, naopak, stále získává na přitažlivosti. K velké pochvale je i ta skutečnost, že totiž mezigeneračně zůstává Fabia stále klasickým subkompaktem.
Osobně však bych měl směrem do Mladé Boleslavi malou výtku. Citelně chybí sportovní mutace. Kompaktnost karoserie v tom nejlepším slova smyslu, a zde se nebojím i jistého "pocitového" srovnání s ikonou malých aut, totiž bavoráckým MINI, prostě vyžaduje variaci na sportovní téma. V jízdě je Fabia exceletní, v koncernu jsou i schopné motory, na co se čeká?
A to omezení výroby? Není přece žalostnější pohled, než na potenciálního silničního jezdce, který shání skladovku... Neboť auto vybírej jako ženu. Krouži kolem, testuj, vybírej, dolaďuj, až teprve potom zvol směr. Být skladovým kovbojem, to přece není tvůj cíl.
Neboj, dočkáš se, jde jenom o jedno, o vatu, o děngy, o chechtáky, o love, o škváru. Až budeš mít, brnkni do Boleslavi, uvidíš, zorganizujou na tvůj účet mimořádnou šichtu.
Jedno z najpredávanejších v Európe? To sa ti asi snívalo...
Ktoré prvky z iných segmentov, vkomponované do Fabie myslíš? Okrem jednotnej masky, čo u neprémiovej značky nemá veľkú cenu, nevidno nič také. Jedine že by čerpali z nižších tried... Že Fabia ostáva klasickým autom triedy je skôr na škodu - má silnú konkurenciu aj v rámci koncernu, čo sa nedá nazvať pozitívom.
S tretím odstavcom možno súhlasiť. Ale myslím, že Škoda by mi bola sypatickejšia formou príťažlivého kupátka v štýle 110R, ako niečím tvrde športovým.
S obmedzením výroby by som si tiež hlavu nelámal - je to o peniazoch, tak u výrobcu, ako u zákazníkov. Výroba odzrkadľuje záujem, aj kúpyschopnosť. Fábka by bola podľa mňa úspešnejšia, keby vyzerala trochu inak - už pri svojom uvedení rozdelila verejnosť na dva tábory, a doteraz nie je prijímaná jednoznačne kladne - a asi už ani nebude. Nemá na to predpoklady, táto generácia určite nie.
Celkovo niet za čo veľmi chváliť. Normálny stav - výroba reaguje na trh. Ale mal by naň viac reagovať aj vývoj, a tvoriť autá, ktoré im budú ľudia brať rovno z výrobných pásov, a nebudú stíhať vyrábať...
Tak víš co,omezit výrobu z tisícdvesto na tisíc,to zas není až tak strašný,ale nečet sem to,cos napsal,předpokládám ňáký ivektiva vůči škodě,takže po slovensky go to *,my jedem dál >:D
Tak nevím, nic proti tobě, ale takhle to vypadá, že spíš ty máš problém se kterým se tady potřebuješ svěřit, soudě podle srovnání smysluplnosti textů vás dvou (myslím geroc.I vs. ty). ;-)
Citelně ti chybí sportovní mutace? Zvláštní... Jako bych si pamatoval na něco jiného:
Fabia RS
"Myslím, že zrovna tahle mutace je pro fabii jako... nestvořená. Fabia přece karoserií míři jinam. Je to avantgardní subkompakt, ve své třídě jedinečný svým pojetím "jiného" auta. To se Škodovce moc povedlo, ostatně také tomu napovídají prodeje. Ovšem RS? To mi nějak nepasuje."
Zásah, dobrý postreh. :yes:
Evidentne si tu niekto našpinil do vlastného hniezda...
Ovšem nie som si istý, či sa dočkáme zmysluplného vysvetlenia, alebo reakcie vôbec...
K tomuhle poznání jsem dospěl po opakovaných silničních setkáních s fabiemi, které si jejich vlastníci alespoň vizuálně zesportovněli, tedy zejména širšími koly s nižším profilem. Došlo mi, že i ve sportovním pojetí to Fabii moc sluší. A kdyby tedy fabia (RS?) dostala i silný motor, bylo by to moc fajn.
Na rozdíl od tebe, Beaumonte, já vedle obrezlé brery u tří áček neměl kolébku. Hlavu a voči mám od toho, abych si tvořil názor. A pokud jsou pro to i zřejmé důvody, aby se ten názor třeba i vyvíjel.
Je mi jedno, jestli jsi advokát, ale pokud sis dotáhl ojeté volvo z reichu, jak píšeš, zkus ty hadry. Jak tak ale koukám na tvůj věk, počítám, že sis z toho reichu nechal spíše dotáhnout dřevěnýho kačera 8-s >:D
Klid, je krize, i VW musí šetřit. Takže když už jednou má formu na nová přední světla, musí je použít na všechny modely od Foxu po Transporter...
BTW ještě že VW nevyrábí motorky, tam by to teprve vypadalo úžasně :-)
To vyzerá jak podľa receptu majstra kuchára, čo chcel za každú cenu ušetriť: V pondelok navaril fazuľovú polievku, v utorok ju ešte ohrial, v stredu prilial trochu mlieka, vo štvrtok zapražil, v piatok prisolil, a v sobotu tú gebuzinu pridal do gulášu...
... řekl mluvčí s tím, že během obou směn bude zvýšena produkce....
a to se da jak? zrusi prestavky na koureni? no podle mne je produkce zavisla na rychlosti montazni linky a jeji kapacita je urcena technologii. nebo snad jedou podle vzoru filmu "moderni doba" (ch.chaplin)
Vidno, že si nikdy pri páse nestál - robí sa to presne podľa toho Chaplina - proste sa zrýchli takt, a namiesto povedzme 25 úkonov za hodinu ich pracovník bude musieť stihnúť 30. A tam, kde nebudú stíhať, tak pridajú ešte jednu pracovnú silu, a je vymaľované. ;-)
dik za info. ale to je poradna svinarna. ti lidi su plateni za hod. nebo podle poctu zatazenych sroubu, a co kvalita? a kde bude ta doplnena pracovna sila? chaplin fakt davno prekukol tychto novodobych managerov. cest jeho pamatce!
Hm dobre jsem se zasmal, to jsou odpovedi, to hned tak nekdo nevymysli! >:D Pry nestandartni stav, krize... Houby krize, krize je pouze v hlavach politiku!!! V jinem clanku se zde pise, ze vyroba aut v CR klesla o cca 5%, to ze je krize? Ja bych to nazval spise "navratem k normalu" a "neschopnost reagovat na zmenu podminek a vkus zakazniku". Kdyby byla krize situace by vypadala hooodne ale hooodne jinak. ;-) U Skody se jen a pouze projevuje naprosto spatne portfolio vozu, kdy vsadila pouze na jednu kartu a to se ji stava osudne! Kde je mala dodavka, kde je stredni dodavka, kde je velka dodavka???? Jo i za nepriznivych okolnosti musi pekari rozvazet chleba, reznici maso, topenari opravit topeni atd... Doufam, ze uz to snad Skode dojde, ze nepatri k tem automobilkam ktere dokazi chrlit statisice kusu od daneho modelu! K tomuto Skoda opravdu jeste bohuzel nedorostla a vedeni to ignoruje! :-(