Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Pětidveřová Škoda Citigo: První jízdní dojmy

Vyzkoušeli jsme pětidveřové Citigo, informujeme také o verzi na CNG či o nové automatické převodovce.
Zpět na článek
16. 2. 2012 19:37
16. 2. 2012 19:37
15. 2. 2012 10:48
15. 2. 2012 11:01
15. 2. 2012 11:34
15. 2. 2012 11:41
15. 2. 2012 11:44
15. 2. 2012 12:30
15. 2. 2012 17:57
15. 2. 2012 11:20
15. 2. 2012 11:44
15. 2. 2012 14:08
15. 2. 2012 14:13
15. 2. 2012 14:32
15. 2. 2012 14:50
15. 2. 2012 14:55
15. 2. 2012 18:03
15. 2. 2012 16:18
15. 2. 2012 16:27
15. 2. 2012 18:05
16. 2. 2012 07:42
16. 2. 2012 08:25
16. 2. 2012 09:03
15. 2. 2012 22:55
16. 2. 2012 07:46
16. 2. 2012 14:12
16. 2. 2012 08:23
16. 2. 2012 08:25
16. 2. 2012 13:26
17. 2. 2012 08:07
18. 2. 2012 09:40
15. 2. 2012 10:06
Škoda, že nevíme, co přestavba na CGN koštuje,
Myslím, že by to spoustu z nás zajímalo.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Slavek-TDM
15. 2. 2012 10:31
Re: Škoda, že nevíme, co přestavba na CGN koštuje,
Jojo, verze na CNG vypada parametrove slibne a i upravy na motoru vypovidaji o tom, ze to vyrobce mysli vazne :yes: Snad se i rozsiri pocet cerpacich stanic a vzhledem k velkym zasobam zemniho plynu a snadne distribuci existujici rozvodnou siti budou mit tyhle auta velkej potencial.
Avatar - 3_diamanty
15. 2. 2012 10:08
uz som sa bal
ze tu dnes o citigu nebude ziadny clanok, zacinal som mat abstak ;-)

samozrejme 5dverak je ovela praktickejsia volba,

este by to chcelo clanok dizajnovy duel 5dveroveho citiga versus up a mii :)to bude chutovka pre mlsne motoristicke jazycky :yes:

dvere citiga su samy plech:
[odkaz]
[odkaz]

to zadne okno je snad vtip nie?
[odkaz]

picanto:
[odkaz]

este lepsi pohlad:
[odkaz]
Rozbalit vlákno
10
15. 2. 2012 10:38
Re: uz som sa bal
Všimni si, kolik je ve škodovce v zadu místa na nohy. Oproti tomu Picantu. ;-)
Avatar - Choochoo
16. 2. 2012 07:25
Re: uz som sa bal
Rozdil jak v Superbu, Podelny prostor Picanto 1640-1660 vs Cigo 1630-1680.

Rozil vypada spise takhle Golf 1690-1720 vs Jazz 1720-1790. Tomu se rika rozdil o tridu >:D Teda ja zapomel, Jazz je jina trida, asi bych mel teda kouknout na takoveho Pasika jak je na tom, ne? ;-)
Avatar - kari.laz
15. 2. 2012 10:49
Re: uz som sa bal
Picanto je vyslovený skvost. Hlavně ten interier plný všudypřítomného tvrdého stříbrného korejského plastu. To je vysloveně lahůdka

[odkaz]

A ty rozměry?

Picanto vs. Citigo
rozvor (mm): 2385 vs. 2420
podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1040 vs. 850 / 1070
podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 810 vs. 560 / 830
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020 vs. 1050
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 885 vs. 930
šířka vpředu (mm): 1330 vs. 1440
šířka vzadu (mm): 1320 vs. 1440
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 200 / 870 vs. 251 / 951
15. 2. 2012 15:15
Re: uz som sa bal
Zaujimalo by ma, akym zazrakom ma Citigo 251L kufor. Jedine ak sa rata aj objem nad platom, vid. Fabia a Citigo, [odkaz]
Uz len podla fotiek je jasne, ze je tam tak polovica. Tzn moze mat akurat 151L.
Avatar - kari.laz
15. 2. 2012 16:03
Re: uz som sa bal
Nad platem to není, ale nejspíše bude mít vyšší kufr a možná i o něco širší
Avatar - Choochoo
16. 2. 2012 07:01
Re: uz som sa bal
Nebo je Cigo bez rezervy a u Fabie postaru jeste velikost kufru s ni a Picanto take s rezervou. Mam rad kdy je nevyhoda prodavana zakazniku jako plus >:D
16. 2. 2012 19:37
Re: uz som sa bal
Bude mít určitě lepící sadu.
16. 2. 2012 19:37
Re: uz som sa bal
Stříbrné plasty bych zakázal. Není snad většího ukazatele lacinosti.
17. 2. 2012 08:15
Re: uz som sa bal
To máš tak. Stříbrný plast ve Škodě je vrcholem elagantnosti, ale ten samý prvek v Dacii je vrcholem nevkusu >:-[]
15. 2. 2012 10:48
SUPERDOJMY
Tohle, že jsou nějaké první dojmy, tato vy-čer-pá-va-jí-cí informace? :yes: osobně velmi oceňuji komplexnost pohledu, a s odkazem na zavazadlový prostor i jeho hloubku ;-) Ano ano, zavazadlový prostor je důležitou součástí aut.

CITI ohromí, ta vnitřní šíře je zásadním třídním esem, žádná garážová užovka, poctivá šíře pro poctivého šoféra. Okna bez stahování nbemrzí, čudlík na stahování okna spolujezdce nutno na stranu šoféra doplnit, a pak už nebude mít CITI snad ani chybičku.

Co oceňuji především, to je tiché postupné rozprostírání špičkového designu do našich hlav. Každý další pohled jen člověka utvrzuje, že to holt Koncern opět střihl na dalších deset let s takovou grácií, že se tomu nedá odolat. Opravdu třídní exklusivita.

Nová převodovka, úroveň odhlučnění... no, už aby výroba a následné proédeje naběhly na plé obrátky.

P.S. Pandy v ZOO v Praze prý dostaly obojky, neví o tom někdo něco?
Rozbalit vlákno
15
15. 2. 2012 11:01
Re: SUPERDOJMY
:yes:

Jinak k těm pražským pandám jedna poznámka. Pražská ZOO postrádá takové ty klasické černobílé pandy velké, které se člověku při slově panda vybaví. V areálu je pouze výběh pand červených, které se rozhodně vzhledem pandám velkým neblíží :-/ [odkaz]
15. 2. 2012 11:34
Re: SUPERDOJMY
No, až jednou vychladneš z koncernové agonie a začneš psát co si opravdu myslíš a nebo s čím máš konkrétní nezaujaté zkušenosti, až se oprostíš od rádobyvtipných výkřiků na závěr tvých příspěvků, třeba se to bude po tobě zase nechat i číst a spousta tvých oponentů zjistí, že máš v lecčems i pravdu - i takové časy tady s tebou pamatuju. ;-) CITI na to, k čemu je předurčené nemá chybičku ani teď, je to jednoduché dobře udělané vozítko, sloužící plně svému účelu a už i např. klimatizace je tam podle mě zbytečná. Prodeje budou asi největší právě s tou nejjednodušší výbavou a v 5-ti dvéřové verzi, né proto, aby vzadu cestovali lidi, ale když, tak pro krátké převozy, pro snažší hození např. tašky s nákupem za přední sedačky a snažší vystupování např. v podzemních parkovičtích, kde jsou dveře na dveře...atd. Pro dědky na vesnicích na nedělní cesty do kostela ve dvou lidech, k doktorovi do města - zcela ideální jednoduché auto. Jen je to podle mě trochu drahé i v tom základu - to je jediná potíž např. i proti té, tebou vysmívané, pandě současné generace, která bude i nadále nabízená a ve který jezdí nejvíc právě ti dědové a babky. Ale třeba se pletu a spousta lidem se to drahé zdát nebude - zatím to tak moc nevypadá. Ona ta panda nikdy ničím extra nevynikala nad konkurencí ani ve své době, ve spoustě věcí byla horší a přesto se prodávala s oblibou, protože byla levná, jednoduchá účelová a celkem spolehlivá. Teď, když novou generaci narvou všema těma doplňkama a pro tento segment i zbytečnostma, myslím, že právě jednoduché CITI bude prodejnější ( i přesto, že nemá stahovací zadní okýnka a..bla, bla...).
15. 2. 2012 11:41
Re: SUPERDOJMY
Jsem chladný jako břit nože z damašku... Jinak souhlas, CITI je absolutní trefa, ovšem já dodávám, že ten čudlík na stranu šoféra to chce. Jinak nemám výhrady a jsem moc potěšen informacemi v článku. Kdykoli jedu kolem prodejny, mohu si ukroutit krk. Je to nádherný vůz.

P.S. Pandě se nevysmívám, naopka, legendární slogan - "a neříkej mi bejby" považuji za mistrovskou reklamu, auto jako takové velmi cením (novou zatím nemám ohmátnutou, ale nepochybně to bude výborný vůz).
16. 2. 2012 00:09
Re: SUPERDOJMY
Podle mě a vlastní zkušenosti ten čudlík není až taková pakárna, pokud nejsi o hlavu větší než kýbl, tak ploutev k pravým dveřím v klidu natáhneš... :yes: horší je to, že u 3 dv. není paměť nastavení sedadel, takže odklopíš, šteluješ, vylejzáš, odklopíš, znova šteluješ... :no:
5 dv. toto samozřejmě eliminuje, ale kdo chce 3 dv. , tak to zmrzí...
17. 2. 2012 08:19
Re: SUPERDOJMY
No já nevím, pořád píšou, jak Citigo exceluje ve své šířce, tak nechápu, jak se tam někdo dokáže se zapnutým pásem natáhnout. Zkoušel jsem to ve svém autě a ani náhodou. Naštěstí to nepotřebuju...
15. 2. 2012 11:44
Re: SUPERDOJMY
Proč by v malém autě měla proboha být zbytečná klimatizace? už se vidím, jak stojím v zácpě na magistrále, venku 28 C ve stínu a já mám stažený okýnko, ventilaci naplno a peru na sebe ten teplej vzduch, co jde z výfuku auta joudy přede mnou... tohle by asi neocenil nikdo, obzvláště u vozítka určeného pro městský provoz :X
15. 2. 2012 12:08
Re: SUPERDOJMY
Cudlik je (pro mne u tohoto vyrobce nepochopitelny) prehmat.
Petidver mi stale v teto velikostni tride pripada zbytecny, ale budiz.
Alespon se tim vymazala dalsi (tentokrat absolutne nepochopitelna) hloupost, kterou jsou odklapeci sedadla bez pameti.

Takze:
Petidver, klidne i na elektriku, se sklenenou strechou a nejakou veselou barvou (zluta, cervena) a hura na Rim!
15. 2. 2012 12:30
Re: SUPERDOJMY
:-) :yes: Ta střecha mu sedne co?
15. 2. 2012 12:51
Re: SUPERDOJMY
Jo, perfektne! Doted delal koncern jen takove male sibry, jen na Sciroccu bylo poradne sklo. Ale tohle je do teplejch kraju trefa.
15. 2. 2012 15:20
Re: SUPERDOJMY
Kde je ten spickovy dizajn???
Dakto mi v prehliadaci ukradol fotky a nahradil nejakymi inymi, vidim tam len zeleny hrniec s dizajnom spred 10rokov.
15. 2. 2012 16:04
Re: SUPERDOJMY
Poznáš za pár let. Vizuelně stárnout bude tento vůz velmi, velmi pomalu. ;-)
15. 2. 2012 16:13
Re: SUPERDOJMY
To je pravda.
Stary je uz teraz, lebo vyzera ako tie japonske hranate skatule od topanok z rokov cca 1995-2000, ked chceli ukazat mestske auto buducnosti.
Dalej nez na vystaviska sa nedostali. A ajhla, Skoda prebrala ten futuristicky dizajn.
Ani japonci sa uz tych skatuliek tak nedrzia. :yes:
Avatar - Emel
15. 2. 2012 17:57
Re: SUPERDOJMY
Taky už mě to vyčerpává... většina článku je zkopírovaná z předchozích článků. Mě osobně by vyhovovalo více, pokud by bylo napsáno jen to nové a zbytek by byl řešen odkazem. Ale chápu, že článek, ve kterém by byly dvě věty by asi působil komicky...

Tak nakonec proč ne... je to Škodovka, lidi to zajímá a já to nějak přelouskám.
Avatar - jozephko
15. 2. 2012 10:51
Autor článku asi nepochopil riešenie plata
To, čo autor kritizuje, pripadá mne ako veľká výhoda. Keďže kufor nie je extra veľký, dá sa to neho vložiť vyšší náklad bez nutnosti demontáže plata. Takže si vodič môže vybrať, či bude demontovať plato alebo bude mať o niečo horší výhľad.
Neraz pri hatchbacku alebo aj pri kombíku musím riešiť problém, že náklad v kufri je o pár centimetrov vyšší ako hrana plata. Citigo to má elegantne vyriešené.
Mimochodom pri čítaní článku som mal dojem, že ak zabudnem dať plato dolu, tak sa mi prinajmenšom rozbije zadné okno. A ono sa len zhorší výhľad. Tomu hovorím nafukovanie problému.
Rozbalit vlákno
5
15. 2. 2012 11:10
Re: Autor článku asi nepochopil riešenie plata
On se nezhorší, on se bohužel zcela znemožní.
15. 2. 2012 11:23
Re: Autor článku asi nepochopil riešenie plata
Mě v článku chybí aspoň jedna fotka člověka na zadním sedadle a nějaké dojmy z nastupování apod.
Vše ostatní už tu několikrát bylo, tohle zatím ne.
15. 2. 2012 11:36
Re: Autor článku asi nepochopil riešenie plata
Dobrý den, máte pravdu, taková fotka by byla užitečná. Fotil jsem kolegu ze Světa Motorů, tu fotografii do galerie přidáme. Detailněji druhý pár dveří rozebereme v testu, alespoň obecně není s nástupem na zadní sedadla žádná potíž.
15. 2. 2012 11:45
Re: Autor článku asi nepochopil riešenie plata
Díky. :yes:
15. 2. 2012 12:52
Re: Autor článku asi nepochopil riešenie plata
Jen dotazek:
Nevite, jak jsou predni/zadni dvere dlouhe?
15. 2. 2012 11:01
městský pětidvířko
Konečně 5 dveří, které se do města hodí mnohem více než dveře 3. Větší úhel otevření při příčném stání, možnost použít zadní dveře a hodit bundu a notebook na druhou řadu sedadel, aniž bych se musel někam natahovat ze předu... Co ale obecně cením na Citigo nejvíce, je skutečně pozoruhodný vnitřní prostor při zachování pro město pozitivních malých vnějších rozměrů, na vlastní kůži vyzkoušené jisté jízdní vlastnosti(v porovnání s třídními konkurenty) a pro mé oko pohledná palubka bez excesů a módních velrybích vlnek. Aktuálně vážně o Citíčku uvažuju jako městském doplňku k tomu mýmu žroutovi, v červený barvě, nebo zelený metalíze super. Rozhodně to chce ale vyšší výbavu s mlhovkama, dělaj na vzhledu opravdu hodně ;-) momentálně mám ale zamotanou hlavu tou CNG verzí. Tak počkat nepočkat...?
Rozbalit vlákno
2
15. 2. 2012 11:05
Re: městský pětidvířko
:-) Rozhodně koupit :-) Kdy, to už musíš rozhodnout sám :yes:
15. 2. 2012 11:25
Re: městský pětidvířko
Mě CNG nikde zatím nepřesvědčilo.
15. 2. 2012 11:20
Posuvná lavice
Proč to nemá posuvnou zadní lavici?
Posunul bych ji o 9cm dozadu a mám podélný prostor jako ve Fabii. Ano o tolik oproti Fabii v podélném prostoru Citigo zaostává!
Posunul bych lavici o 10 cm dopředu a mám kufr skoro jako ve Fabii.
Takhle mám malinký kufr (velikost na výšku a tím pádem i objem neberu) a také málo místa vzadu.
Jenže to by museli inženýři VW trochu přitlačit a udělat chytrá řešení v praxi.
Jinak auto nekritizuji, cesta je správná.
Ještě pozn.: přístup do kufru přes vystrčený zadeček (nárazník) a vysoký práh je nic moc! Spíš na nic.
Trochu mi vadí, že novináři víc nerozeberou nový motor. Konstrukci, systém 2 termostatů, chlazení výfukového potrubí vodou...
Rozbalit vlákno
9
15. 2. 2012 11:24
Re: Posuvná lavice
Proč by CitiGo mělo nabízet to samé co Fabia? Fabie to přece není a nemá být.
15. 2. 2012 12:32
Re: Posuvná lavice
Posuvná sedadla by dovolila zvětšit kufr/prostor pro cestující i při malých vnějších rozměrech. Mně by se to taky líbilo.
15. 2. 2012 13:16
Re: Posuvná lavice
Moje řeč!
15. 2. 2012 16:05
Re: Posuvná lavice
No, špatné by to nebylo, ale dle mého mínění by to zbytečně (pro škodovku) ohrožovalo Fabii. Tak to tam nedali.
15. 2. 2012 18:56
Re: Posuvná lavice
U nás je to zbytečnost, ale v zahraničí jsou často přecpaná i menší města a o 30cm kratší délka je sakra výhoda.
15. 2. 2012 13:18
Re: Posuvná lavice
Já nechci ze Citiga dělat Fabii. Vysvětlím: Fabia nebídne slušný prostor pro cestující vzadu i kufr, Citigo s pouvnou lavicí by nabídlo buď kufr nebo prostor pro cestující vzadu (dle momentálního požadavku uživatele). Zkrátka variabilita. Dnes ale CitiGo nenabídne ani kufr, ani prostor vzadu. :-( :'-( ;-\
15. 2. 2012 17:27
Re: Posuvná lavice
posuvnou zadni lavici maji v nekterych vybavach Nissan Note, Fiat Panda, Kia Picanto...
Avatar - Emel
15. 2. 2012 17:59
Re: Posuvná lavice
...Twingo...
Avatar - Choochoo
16. 2. 2012 15:05
Re: Posuvná lavice
Yaris a asi i dalsi.

Ja chapu ze tam neni. Ucelem neni jak rika jossalito nabidnout prostor Fabie, nebo vseobecne nabizet neco extra. Ucelem je nabidnout peklo, ktery bude extra laciny na vyrobu a s dobrym marketingem ho prodavat za cenu skoro stejnou jako u Fabie ;-)
15. 2. 2012 11:24
První srovnání NSF vs. Picanto
Tak v AutoBildu už je první srovnání NSF v podobě třídveřového Saetu Mii s jedním z velkých (malých ;-) ) soupeřů, Kiou Picanto. Nová Panda asi ještě nebyla k dispozici.
Viz:
[odkaz]
Závěr srovnávacího testu překvapí (nabízím svůj překlad):
"Seat Mii je talentované malé auto - ale ne takový zázrak (v orig. "Überflieger"), jak nám ho prezentuje marketing VW. Na to si při každodenním provozu dovoluje příliš mnoho funkčních slabin. Ve srovnání s Kiou Picanto působí obzvlášť negativě bručivý tříválec a špatné (v originále "rustikal") zpracování. Korejec naopak přesvědčí dobře zpracovaným interiérem a klidně běžícím motorem. To vše ale není zadarmo, Kia už není žádný výprodej." (konec překladu)

Takže závěr: v německém časopise KIA PORÁŽÍ NSF koncernu VW! :-O
Rozbalit vlákno
7
15. 2. 2012 12:45
Re: První srovnání NSF vs. Picanto
Zaujala mně koncovka: Kia ab 12.790 Euro, Seat ab circa 9600 Euro. Asi se někdo uklepl. I když vzhledem k ceně Picanta s daným motorem od 12 390€ asi hlavně u Seatu.
Avatar - Emel
15. 2. 2012 18:12
Re: První srovnání NSF vs. Picanto
Je tam velký rozdíl ve výbavě... Kia má klimu, rádio vyhřívané sedačky a třeba pět dveří.
15. 2. 2012 18:57
Re: První srovnání NSF vs. Picanto
To předpokládám, pořád je tam ale rozdíl skoro 3000€. Což je dost, ne?
Avatar - Emel
16. 2. 2012 08:22
Re: První srovnání NSF vs. Picanto
No hele, pokud bych to vzal podle Citi... pak klima znamená +15 za Ambition a +5 za klimu, k tomu +10 za motor, +10 za 5 dveří, +4,5 za rádio, nějakých +5 za vyhřívané sedačky a třeba +9 za metalízu. To jsi na nějakých 60k, 2400€... nicméně ano, je to docela velký rozdíl.
Avatar - Emel
15. 2. 2012 18:15
Re: První srovnání NSF vs. Picanto
Po přečtení by sis o Mii ani kolo neopřel... vlastně jediné, za co si vysloužilo pochvalu, je velký kufr. Nojo, ale pětidveřová verze to zlepší... mimo jiné tam nebude nepovedené sklápění sedačky bez paměti.
15. 2. 2012 19:21
Re: První srovnání NSF vs. Picanto
Některé námitky s pětidveřovou verzí odpadnou, ale ty zásadní, tj. motor a zpracování asi ne. Tudíž NSF podle očekávání zřejmě nezaútočí na ty nejlepší v segmentu - Pandu, Picanto a Twingo.
18. 2. 2012 17:18
Re: První srovnání NSF vs. Picanto
>:D >:D :yes:

Kdyz uz tohle napisou v AutoBildu, tak to vazne musi uz byt hruza >:D
15. 2. 2012 11:44
nakup
uvazujem nad tym, ze si jedno kupim, to auto ma dostalo. Stacila by mi verzia 44kW ale zase 10tis. nie je vela. Jedno take na 20rokov by som prijal. Nuz uvidim. Ktovie co povie facelift. Ja osobne by som prijal verziu s rucnym stahovanim okien.
Rozbalit vlákno
7
15. 2. 2012 14:08
Re: nakup
mám to stejně... vzhledem k tomu, k jakýmu účelu si tohleto auto asi budu kupovat by těch 44kW mělo bohatě stačit, ale ten drobnej příplatek 10k mi asi nedá... >:-[]
15. 2. 2012 14:13
Re: nakup
zaujimal by ma jazdny prejav tych dvoch...aby to nebolo tak, ze slabsi bude prijemnejsi. Treba si to ist niekde vyskusat. Najlepsie mat postupne oba na vikend...najlepsie je, ze dnes vsetci jazdia 45 po meste a 65 mimo, takze staci aj 20kW ;-\
Alebo potom 200kW a kredit na pokuty. To je ta je..bnuta masaz o bezpecnosti, co na tom, ze nove vozy zdrzuju v premavke, co na tom, ze spomalenci vyrabaju krizove situacie. Ja nepotrebujem lietat ale vyzadujem plynulost. Niekedy mam chut kupit 1203 sanitku a z amplionu komentovat vodicov.
15. 2. 2012 14:32
Re: nakup
obě motorizace mám projetý, tak tedy jak jsem to cítil já:
v nízkejch a částečně i středních otáčkách je jízda s oběma výkonovými variantami shodná, nebo mě alespoň taková přišla. Ve vyšších otáčkách už má znatelně navrch 55kW.... Naštěstí se mi nezdálo, že by se jednalo o častej případ, že silnější motor je rychlejší jen když se točí, ale slabší má lepší průběh krouťáku, je pružnější a příjemnější. IMHO jde o naprosto stejnej motor, s tím rozdílem, že 44kW verze je nahoře softwarově přišrcená. Takže samozřejmě by bylo možný si koupit citigo se slabší verzí, ušetřit 10k, a pak si to u nějakýho "tunera" nechat udělat na 55kW a zaplatit 5k... ale má takovýhle počínání smysl? ne

Jinak teda za mě... těch skoro 200kW mám, ale spíš než pokuty mě od trvalý a každodenní jízdy hodně přes rychlostní limity odstrašuje spotřeba... už je sakra rozdíl mezi 10-12l a 20 na sto :-)

S tou sanitkou souhlas... za neplynulej provoz, zdržování a celkově takovou tu šmudlovitost a usmrkanost za volantem, která ostatní zdržuje, bych taky ty vodiče nejradši vyhlašoval nahlas, hlavně v tý praze je to v každodenním provozu "na palici" :-)
15. 2. 2012 14:50
Re: nakup
diky za postrehy aspon si mi priblizil rozdiel medzi motormi...z toho vyplyva, ze 55kW za tych 10tis. stoji...nejde ani tak o peniaz ako vyhnut sa omylu. S tou spotrebou to je druha stranka veci, je pravda, ze potom brzda plyn stoji kopec penazi na palive...poznam to aj ked ciastocne sa to da eliminovat len "jemnym pridanim plynu", lenze zrazuje tam 140 km/h a aj ked o nic nejde radaru to nevysvetlis. To, ze cloveka k tomu donutili ti blbecci co spomaluju a to bezdovodne nikoho nezaujima samozrejme...v podstate nemaju co hladat na ceste a radary y mali pokutovat aj ich
15. 2. 2012 18:07
Re: nakup
Těch 55kW má kratší stálý převod, takže při stejné rychlosti jako 44kW točí větší otáčky. Jinak spotřebou při testu v SM ta 55kW vyšla lépe. Obě auta jeli spolu a aby ta 44kW stíhala, tak na ni museli více šlapat.
Ale je to vždy o tom, co od auta očekávám.
Jako přibližovadlo (např. pro mě na dojíždění do práce, denně cca 120 km, pouze sám) by mě 44 kW bohatě stačilo. No a těch 10k Kč při spotřebě cca 4,5l/100 km vyjezdím až za cca 3 měsíce.
Avatar - Emel
15. 2. 2012 18:03
Re: nakup
Ono je to 10 k 10... chceš klimu? Potřebuješ Ambition s paketem. Pak je ale příplatek za Elegance už jen 10... k tomu 10 za motor a 10 za dveře... jo, Elegance 5dv. 55kW za 230 je asi nejlepší nabídka, ale... není už to trošku hodně?
15. 2. 2012 16:18
Přímé srovnání
Až bude stát v testu vedle sebe nová Panda a tohle, dovolím si tvrdit, že tuhle škodovku zašlape do země.

Ať už designem, tam je to celkem pochopitelný, přednostně však celkovým pojetím jakéhosi dospělejšího auta, ale hlavně zpracováním interiéru, použitým materiálem, výbavou a naprosto drtivě i nabídkou motorů (motor roku Twinair..) a verzí např. 4x4 atd.

Ovšem objektivní test si budeš muset přečíst jinde, obávám se, že zde by na Goučko nestačilo možná ani Punto2012 s Multiairem.
Rozbalit vlákno
5
15. 2. 2012 16:37
Re: Přímé srovnání
No ja myslim, ze 3dverove Citigo dost objektivne zhodnotil pan Zindulka v Auto moto stylu asi pred 14-ti dny, no a na pochvalu to opravdu nebylo! :'-(
Na to jak je pro WV zameren, Citigo nezvladlo jedinou vec na 100% pro kterou je urceno. I pro mne pri osobnim projetim bylo nejvetsi zklamani motor ( projev )
a prilisny hluk od podvozku, jizda je neslana nemastna, nevim pro mne osobne dost zklamani. Panda ( i stara ) je alespon prijemna a hlavne si ma kam dat clovek nohy, u citigo vypada sice prostorne ale po nasednuti hlavne u spolujezdce to zadna pecka opravdu neni, ten kdo vymyslel u Skody podvozkovou platformu ale hlavne to silene rychle zvednuti podlahy by mel dostat okamzite vyhazov nebo se alespon podivat ke konkurenci jak to delat!
Sorry omlouvam se za mystifikaci, Skoda toho zatim moc nevymyslela! :'-(
15. 2. 2012 16:45
Re: Přímé srovnání
Jo to je pravda, já taky žádné oslavné články kromě těch zdejších, nikde jinde neregistroval.
Tohle auto je podle mě taková znouzectnost, prostě hlavně aby jsme něco měli, nic víc.
Avatar - Choochoo
16. 2. 2012 07:38
Re: Přímé srovnání
Tady to pulka lidi vyrabi a druha prodava, tak co cekas >:D
16. 2. 2012 15:46
Re: Přímé srovnání
suhlas. Vsade citam na Citigo dost silnu kritiku, len na auto.cz ho ide vynachvalit do nebies... Je to ubohe... Chodim sem aby som cital normalne recenzie a nie zaplatene clanky !
16. 2. 2012 18:08
Re: Přímé srovnání
Kritiku? Kde všude, něco nalinkuj.
Avatar - avatas
15. 2. 2012 16:27
Holobyt
Defacto je to Fábia bez kufru ve výbavě holobyt..................tak není co řešit.Za stejné peníze je Fábie s výkonějším motorem,neboť 1,2 HTP má alespoň zátah odspodu. :-!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
15. 2. 2012 18:05
Re: Holobyt
1.0HTP je novější, Citigo je lehčí. Krom toho působí na silnici jako novinka, je širší a má modernější podvozek (co z toho má řidič se uvidí). S tou výbavou to není tak zlé, Active je sice holobyt, ale příplatek za Elegance není zase tak dramatický.
Avatar - Choochoo
16. 2. 2012 07:42
Re: Holobyt
A kdyz je novejsi je aspon lepsi nebo je jen levnejsi a hlucnejsi. Ma to alepson nejakou peknou zkratku spolecne platformy, aby ses mohl chlubit sousedovi? >:D
Avatar - Emel
16. 2. 2012 08:25
Re: Holobyt
Podle dosavadních ohlasů soudím, že Citi bude podvozkově lepší (komfortnější a jistější) než Fabia.
16. 2. 2012 09:03
Re: Holobyt
Na mne dela jednoznacne lepsi dojem Fabka, je to vsechno jak ma byt, Citigo na mne zapusobilo s prominutim takovej ten Tesco slepenec, aby se to tvarilo jako auto ale usetrit absolutne na vsem. Pro mne osobne nesplnilo ocekavani a manzelce se jevilo vylozene hnusne!
15. 2. 2012 20:13
Auto pre prezidenta!!!
:yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KubikCv
15. 2. 2012 22:55
Miniauto?
Achjo...nedá mi to a pustím si auto-moto-styl s Liborem,konečně někdo kdo se nebál říct,že Cígo není mini...trochu vykuchaná Fabka...velikostně útočící na rozměry Škody Favorit.Oproti Pandě opticky i skutečně širší..v tom je asi největší plus (a umístění řadičky..ta u Pandy není pro dlouhány).Ale mediální masáž od Boleslaváků slušná (včetně productplacementu ve filmu).
Zajímalo by mně kam až to zvyšování produkce půjde? Každý další rok vyrobí Boleslaff Motoren Werke víc a víc citigo,fábek..vochcávek..sněžných mužů a supů...zatím je kam expandovat.Jediné řešení tedy vidím v tom,že každé novější auto je čímdál větší spotřební šrot stěží na 5let bezstarostnýho provozu...automobilka nepotřebuje kvalitní a spolehlivá auta klidně i za vyšší cenu....lepší je chrlit spotřební šrot,ušetřit náklady (společné modulární platformy) a prodávat za stejné ceny...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Choochoo
16. 2. 2012 07:46
Re: Miniauto?
Ty vubec nechapes, ze je to pro tebe ale plus, nemusis pak dlouho jezdit ve stary herce a jdes si koupit novy, takze na tom vydelas >:D
Avatar - KubikCv
16. 2. 2012 14:12
Re: Miniauto?
já mám radši ty poctivý herky.Za pár korun..trochu investic a mám auto na denní ježdění.Než kupovat jednou za 5let nový auto (a předchozí dávat na protiúčet) to se mi při vyšším nájezdu km vyplatí operativní leasing.Proč se mohly v devadesátých letech dělat auta se spolehlivýma a jednoduchýma motorama a s pozink. kastlí...dneska je to buď a nebo....sice si pořídím krásnou záruku na neprorezivění 12let...ale mechanické části...škoda mluvit.Za vše hovoří i to,že každá automobilka přesně po zkouškách ví,kdy který díl se po kolika použitích odporoučí.Všude křehký plast...

PS: Expandovat na úkor konkurence??
Výrobní kvóty zvyšují všechny automobilky...TPCA se bije do prsou jak každým rokem zvyšuje produkci..AZNP se bije do prsou jak bude Cígo úspěšné a prodejné.
Máme skoro celosvětově našlápnuto do recese...Škoda táhne celou zemi...netěším se až se dostaneme do doby..kdy bude problém s odbytem
Avatar - Emel
16. 2. 2012 08:23
Re: Miniauto?
Expandovat na úkor konkurence ;-)
Avatar - asfalt
16. 2. 2012 08:25
Re: Miniauto?
tady je ten test :-)
[odkaz]
16. 2. 2012 13:26
překvapení
"Základem popisu jízdních dojmů z pětidveřového Citigo musí být konstatování, že rozdíl v chování vozu oproti třídveřové verzi není žádný" - tak to bych fakt nečekal
Rozbalit vlákno
4
Avatar - KubikCv
16. 2. 2012 14:14
Re: překvapení
už jsem si zvyknul na nekritické recenze >:D
16. 2. 2012 14:32
Re: překvapení
Zrejme cakal, ze zadnymi dverami bude mavat, aby sa ako tak dokazalo vysplhat na kopec, lebo motor na to nestaci. ... a ono nic! :-!
Avatar - Choochoo
16. 2. 2012 14:59
Re: překvapení
Spise bylo konstatovano ze se to nekrouti diky druhym dverim jako hadice z Tesca >:D
16. 2. 2012 15:44
Poprosim trochu sudnosti.
Poprosim autorov recenzii o trochu sudnosti. Sice chapem ze je to novy model "Ceskeho" auta a pravdepodobne aj VW silne lobuje, ale s tymito clankami o citigo to uz naozaj trochu prehanate. Nepamatam si ktore ine auto dostalo na strankach auto.cz tolko chvaly ako Citigo. Ved to je snad lepsie auto ako Ferarri....
Rozbalit vlákno
1
Avatar - KubikCv
16. 2. 2012 18:54
Re: Poprosim trochu sudnosti.
je to nejspíš první Škodovka která si nehraje na víc než je...i když se všude vehementně tvrdí jaké je to auto do města.Možná bych si to měl přečíst ještě jednou,ale nevšiml jsem si údaje o poloměru otáčení,manévrovatelnosti...zpřevodování (na popojíždění po městě).Jak se chová na kočičích hlavách podvozek..jestli odskakuje atd.To co člověka zajímá na autě do města...pořád se mele o dalším páru dveří,velikosti kufru....kdo to řeší? Pokud je to auto do města...tak něco hodím do kufru...případně na zadní sedačky.Vejde se do kufru skládací přepravka,nebo basa piv? Netušíme.
Fabia si hrála na rodinné auto...otypována pro pět...Cígo "miniauto" se skoro stejnou vnitřní šířkou a otypováno pro 4...nakonec u citigo budou vyklápěčky výhodou při přepravě prcků..nebudou moct nic vyhodit z okna >:D Navíc 4dvéř má kratší a lehčí dveře...nehrozí utahaný závěsy dveří tolik jako u 3dv. S příchodem "Popularu" by se mohly trochu zamíchat ceny Cígo-Fabia-Popular-Octavia atd. Kolíňata prodělala jen důkladnější facelift,takže si cenu udrží podobnou jako teď.
Avatar - Choochoo
17. 2. 2012 08:07
Foto
Nevim jak komu, ale na te uvodni fotce mi v te zelene prijde jak nejaky korejec, ze by Daewo?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Aladeen
18. 2. 2012 09:40
zmysel ?
podľa mňa to auto nemá žiadny zmysel keď chce niekto prevážať ľudí tak nech si kupi Van a nie citigo s 44kw motorom ktorí potrebuje pomoc vetra aby sa pohol >:D , keď citigo tak jedine 3 dverové , poskytuje lepšie nastupovanie vodičovi a komfort na palube ,ale toto mi pripomína kokpit raketoplánu , strašne stiesnené :no: :-!
Rozbalit vlákno
0
21. 2. 2012 01:11
Ne že bych ho chtěl,
ale taky jsem ho zkusil. Po přesednutí ze Seicenta. A narovinu, Citigo není auto do města. Kam se vejdu se Seicentem v pohodě, tam s tímto vůbec nezajedu, a že jsem se o to pokusil. Nevím, jestli se mi to jen zdálo, ale jakoby Seicento dokázalo víc zatočit kola. Sedadlo bez aretace mě začalo okamžitě s*** - jelo nás víc. Seicento aretaci má a mnohem líp sklápí sedadlo - kéž by tohle od Fiatu opsali. Motor Citigo je tak nějak bez reakcí, ale to je asi dnes normální. Seicento je takové živější, okamžitě reaguje na plyn a má subjektivně lepší zvuk. Jasně že Citigo není taková malá papírová atrapa auta jako Seicento, ale díky tomu je bohužel do města moc dlouhé (40 cm rozdíl v délce už je hodně), a taky zbytečně široké. Výhled ven se mi zdál taky horší do všech stran a to považuju ve městě za hodně důležité. Spotřeba co jsem četl je stejná jako u Seicenta. Cena dobrá, ale do města žádné velké terno, tedy pokud musí člověk řešit parkování v centru...
Rozbalit vlákno
0