Spy Photos: Škoda Yeti - první fotografie sériového modelu
Yeti, jehož příchod na trh se očekává v roce 2009, by měl automobilce otevřít cestu do rozmanitého segmentu SUV. Yeti se poprvé představil jako studie v roce 2005 na autosalonu v Ženevě. V listopadu 2006 automobilka oficiálně potvrdila, že počítá s vozem SUV jako s další modelovou řadou.
Nová Škoda bude zřejmě vystavěna na technickém základě SUV nižší střední třídy, který zatím funguje ve Volkswagenu Tiguan a v budoucnu se rozšíří i do SEATu Tribu. Pohon všech kol bude řešen nejnovější generací spojky Haldex, v nabídce ale budou zřejmě i dostupnější verze s pohonem přední nápravy.
Šéf vývoje Škody Auto - Dr. Eckhard Scholz - komentoval loni v létě stav vývoje slovy: "Dojde k několika úpravám projektu, aniž by se změnil základní charakter. Už jsme odzkoušeli první prototypy a poznatky zapracujeme do projektu. Na koncernových přejímacích jízdách vůz vyvolal velké nadšení. Co se variant náhonu týče, budeme Yetiho samozřejmě od počátku nabízet i s pohonem všech kol. Pokud jde o agregáty, budeme moci nabízet nejmodernější koncernové motory, k nimž mimo jiné patří motor 1,8 l EA888 (odchodní označení 1,8 TSI), který čerstvě nabízíme v modelu Octavia. S tímto motorem se jezdí skvěle."
Podle informací časopisu Ekonom ze začátku srpna 2008 bude Yeti nejbližší velkou premiérou zcela nového modelu, kterou Škoda Auto připravuje. Yeti přestihne i uvedení Superbu Combi. Jeho předvýrobní prototypy nového SUV byly již v létě podle Ekonoma hotové, přestože vývoj provázela série změn v zadání.
"Původní termíny pro přípravu a náběh výroby by se neměly příliš měnit. Letos na podzim tak zřejmě dojde ke zkouškám výrobní technologie v rámci 'ověřovací série'. Na přelomu roku by měla následovat nultá série. To se již vyrobí auta, která téměř odpovídají budoucímu sériovému provedení," napsal před měsícem Ekonom.
Podle týdeníku by automobilka měla sériovou výrobu vozu Yeti zahájit nejpozději před začátkem příštích letních prázdnin.