Dokud nebude řádná síť dobíjecích míst i u nás na malých městech, tak se to nerozšíří a bude to jen pro Prahu, měl jsem auto na CNG, kde mi taky bylo slibováno, že se síť rozšíří a za 8 let se to nestalo a já jezdil 40 km daleko tankovat.
Už taky živě vidím natahaný kabely z paneláků a v noci jim je budou bezdomovci krást...
Je to jen utopie.
Budoucnost je v Hybridech a vodíku.
Nemáš pravdu. CNG si doma nenatankuješ. Takéto malé prdítko na elektrinu vpohode. Takže je to skôr naopak, za dobrú cenu by sa mohli elektrické autá rozšíriť aj mimo veľké mestá (Praha snáď nie je jediné väčšie mesto v Čechách?), hlavne tam, kde ľudia žijú v rodinných domoch. Sieť nabíjacích staníc je potrebná pre ľudí žijúcich hlavne v panelákoch a bytových domoch, to potrvá asi dlhšie.
Budúcnosť nie je v hybridoch a vodíku. V hybridoch je už pomaly súčasnosť. Vodík je slepá cesta, na individuálnu osobnú dopravu jednoznačne.
Ja mam cisla a momentalne je na prevadzku najvyhodnejsi CNG pohon, ak sa zarataju aj vstupne naklady. Ak sa uvazuje o domacej CNG plnicke, tak uz to take vyhodne nebude a pre 1 vozidlo sa to neoplati uz vobec.
Vieš o niekom, kto ju doma má?
Elektromobil si doma natankuješ, alebo aspoň čiastočne, aj bez nutnosti veľkej investície. A nenatankuješ tam, kde plyn zavedený nie je (kupodivu je takých dedín ešte docela dosť).
Výnimka potvrdzujúca pravidlo?Akú veľkú nádrž má doma?
Ja som tým chcel povedať len toľko, že auto na elektrinu (pokiaľ bude cenovo dostupné, samozrejme), je šikovnejšie a využiteľné pre väčšiu skupinu ľudí ako CNG, nič iné. ;-)
Je treba mit na pameti, ze rychlonabijeni se lionkam hodne nelibi a druha vec bude cena nabijeni. V okamziku, kdyz se bude nabijet za 7 korun za kWh bude cena jizdy srovnatelna s naftou a benzinem ovsem se ztratou ceny vozu vlivem degradace baterie. Elektromobil ma smysl pro toho kdo nabije v garazi 2kW/h a dojezdova vzdalenost EV mu staci.
Sam Elon uvedl, ze doporucene hodnoty nabiti lion baterie se pohybuji mezi 30 a 80%. Dal uz je to jednoducha matematika kterou ti zadny vyrobce ani prodejce nevysvetli. Kazdy elektromobilista si tady musi natlouct sam.
Tobě vadí, že si neměl kde tankovat CNG, musel si jezdit 40 km daleko a tvrdíš, že budoucnost je ve vodíku, kde v současnosti máme jednu a je v plánu pro ČR mít celých 12 vodíkových stanic v roce 2025? Mimochodem cena vodíkové stanice je od 50 milionů výš a i tak zvládne vyrobit vodík pro maximálně 100 osobních aut denně.
Se mne líbilo, jak jeho první verze vyhrála anketu auto roku Evropy?? To musela být ta porota tehdy notně podmázlá buď prachama a nebo chlastem (ethanolem), protože dodnes nechápu, jak ta obluda to mohla vyhrát. Od té doby je to pro mne nedůvěryhodná anketa. >:D
No asi hlavným kritériom nebol design, ale skôr zavážilo to, že to bol v podstate prvý masovo vyrábaný a relatívne dostupný elektromobil. Ale to len tipujem. :-)
které ujede 200 km. A zatím nebude líp. Ale včera jsem četl, že vědci vymysleli nové baterky, nebudou mít větší měrnou kapacitu než současná špička, ale budou mít jen větší životnost a to za cenu používání agresivních látek. Baterky se už hned tak neposunou, nanotechnologie je strop a musíme počkat na pikotechnologie. Zatím ale klidně můžeme baterky nabíjet doma z fotovoltaiky a nemusíme je tahat po cestách. To mi příjde reálnější.
Musíš žít v realitě. Megatovárny na baterie se staví na současnou technologii. I kdyby dneska něco vymysleli, tak než zkoušky a schvalování spustí výrobu řádově lepších baterií uplyne 10 let. Zatím jsou nové lepší baterie reálné jako ten slovenskoamerický motor, který už měl 2 roky jezdit ve formuli 1. Nesmíš čerpat informace s časopisu ekoblesk. Továrna na snad nejlepší baterie HE3DA se teprve staví.
Zadejde si do googlu HE3DA, případně Procházka. Nebo youtube, pan Procházka vysvětluje problematiku baterií srozumitelně. Je to génius, který si na nic nehraje.
HE3DA se vyrabi, jestli se nepletu
a pochybuju, ze vyvoj trval 10 let
dnes vidim spis problem v tom, ze nez rozjedes vyrobu, uz je lepsi technologie a ty to nemusis uz prodat
je to podobny jako s tim povykem kolem lithia, muze se stat, ze nez se rozjede tezba, uz bude jina technologie a kvuli buresovymu kvikotu lithium zustane v zemi, coz ale netvrdim, ze je uplne spatne
musim rict ze citigo na elektrinu s litymi koly, aut. klimou a vyhrivanymi sedadly max za 300.000 bych akceptoval! jako druhe auto a do parkovacich zon do prahy je ok.
aktualni cenik je ale uplne mimo realitu. uz jsem do nej chtel jit a kdyby byl do 200.000 s manualni klimou, elektrony a vyhrivanymi sedadly tak ho beru. ceny jsou ale silene..
dobijel bych doma v garazi kazdou noc a jezdil rano do prahy a vecer domu. tak to ma smysl. pro nekoho kdo bydli v byte a parkuje na ulici ale smysl nema a mit nebude
jj, cena e-up "už od 18.200€", teda 455.000Kč
ak idem k oficiálnej sume - za 18.950€ sa dá kupiť koncernová Octavia G-TEC 1,4 s benzinovo-cng motorom
ich emisie sú pod 100g na km. Kúpi sa väčšie auto, je pro-ekologické, je to o 2 triedy vyššie.
áno, keď malé alaktroautá budú stáť do 12.000€, kupujem. zatiaľ ten čas nenastal...
koncern přehodnotil rizika a usoudil, že "lidový" minivůz na baterky za cca 600 tisíc (levnější to jistě nebude) má větší šanci než "lidový" crossover na baterky za cca milion.
Jenže Citigo je kýbl a neprodává se pořádně ani teď, natož za dvojnásobnou cenu s bídným dojezdem. Tohle nebude expanze, to bude imploze... :-O
Dokud totiž bude na trhu například Yaris hybrid, a hádám, že levněji, nedává mi Citigo-e žádný racionální důvod ke koupi. ;-)
Koncern nic nepřehodnotil, jen narve tak či tak vyvíjenou techniku i do Citigo, čímž sníží emisní průměr a může se chlubit, jak raketovým tempem postupuje v plnění pětiletky. Proč ne, docela chytrý krok.
Hm, dobře, ale bude to muset vyrábět, distribuovat, platit tomu reklamní kampaně, aby nakonec prodal mizivé množství kusů. Zkrátka dobrý hospodář se nezapře...
Ne, tohle je prostě absurdní, není to pro lidi, je to jen pro média. Propaganda. Lhaní, atakdále...
Jo, to mě taky strašně seerre. Pořád se plácá co všechno stát pro lidi udělá a ona je to velká lež. Stát nikomu nic nedává a ani nemůže, protože nic nemá. Stát jen peníze přerozděluje. Vezme Petrovi, polovinu si nechá, zbytek rozdá mezi Pavla, Jardu a Kláru. A chátře pak maže med kolem huby jako že stát něco lidem dává. Fuj!
To odbíháme od tématu. Stát má budovy, pozemky, firmy, peníze... i jiné nehmotné statky. Z určitého pohledu je stát svrchovaná autorita nad celým svým územím... třeba v Anglii formálně všechnu půdu vlastní.
Že musí mít nějaké úředníky je všem krom anarchistů jasné... nějaký dohled třeba nad bezpečností, nezávadností potravin, benzínu apod. je potřeba. Stejně jako vyplácení důchodů a naopak výběr daní. Jak je ta služba kvalitní a efektivní je věc jiná. Ale podle mě jsme strašně rychle zapomněli, jak to může být špatné...
Já vím. Protože o tom dost nevíš...jen si pár věcí myslíš....ale jen tak v rychlosti na vysvětlenou. Vše co stát vlastní, buď v minulosti někomu ukradl (obvykle u toho tekla krev), anebo pořídil za peníze daňových poplatníků ze soukromého sektoru.
Nějaké úředníky stát musí mít. Souhlas. Kolik je nějaké? Za poslední 4 roky přistálo na hřbetech daňových poplatníků ze soukromého sektoru dalších 30 000. Jo, a to i při zavádění E governmentu.
Výběr daní? Tak co ševče, už máš zaplacený daně za příští rok? Nemáš? Půjdeš s námi. Konec srandy. Daně vynalezli ve starém Římě, aby Římané nemuseli pracovat a mohli se v Koloseu a v lázních bavit. To se zalíbilo všem v vládám co přišli po nich tak, že u toho zůstali až do dnes. Ale nejen to. Oni ten výběr daní stále vylepšovali. Za feudála se platili desátky (10%), a to jen majetní, a dnes už platí všichni 60%. (V přímých a nepřímých) Paráda pro stát, co? Krom bezpečnosti a soudnictví se o vše ostatní dokáží lidi postarat sami. Žádný stát nepotřebují. To je pro tebe novina, co? Nejsi ty náhodou taky státní úředník, že tomu nechceš rozumět?
No, jak říkám, je to filosofická diskuse. Komu původně patřila půda? Tomu, kdo si tam první postavil plot a začal orat? Tomu, kdo tam ještě předtím běhal s oštěpem a lovil? Má smysl v tom jít třeba 500 let do minulosti? Stát například ukradl něco církvím, ale kde to vzaly ty církve? A pokud jim to chceš i vrátit... už to nejsou ty církve, co tehdy.
Výše daní... a víš, co je největší výdaj státu? Jsou to důchody. A hádej, proč je ten výdaj dneska větší, než v tom feudalismu ;-) . Ten feudalismus si moc nemaluj. Jaká práva myslíš, že měl tehdy normální člověk (ne majitel statku)? Mohl jít kam chtěl, oženit se? Totéž velké starověké národy, ty případné svobody tam byly třeba pro horních 5%.
Já pořád náš stát považuju za v rámci možností pragmatické dobrovolné uspořádání lidí. A jeho hlavní účel je, aby lidé mohli v klidu žít - pracovat, cestovat, studovat, plodit, budovat... bez velké obavy z toho, že je někdo zabije nebo okrade, že umřou bez základní lékařské péče.
Tohle základní patro pyramidy je tak samozřejmé, že tuhle funkci státu jako garanta stability skoro nevnímáme. Ale zkus se podívat trošku za humna a třeba si uvědomíš, jak velký úspěch je to, že si tady v klidu píšeme do diskuse.
Ale beru, já jsem životní optimista, když budeš chtít hledat spíš chyby než úspěchy, tak ti to taky moc práce nedá... a určitě by to šlo i mnohem líp. Proto jsem původně reagoval jen na tu absolutní negaci toho, že by stát mohl něco legálně vlastnit.
Žádná filosofická diskuze. Já tě tu jen zadarmo školím. Napiš konkrétně čemu nerozumíš, já ti to vysvětlím. Napsal jsem to nahoře v příspěvku úplně jasně. Proti tomu neexistují žádné logické argumenty.
Nerozumím té demagogii s feudalismem. Za feudála se platili desátky (10%), a to jen majetní. To jako že se tenkrát měli lidi líp?
Víš co byl za feudalismu desátek? To byl odvod církvi, ne daň "státu". Vlastníkem veškeré půdy byl panovník, ten ji propůjčoval svým vazalům (tzv. léno, neboli feudum, od toho je i ten pojem - kdyby něco bylo moc rychle, tak se ptej). Poddaní na ní pracovali a směli si i něco z úrody nechat, ale rozhodně ne 90% toho, co tam vypěstovali, to spíš těch 10%.
Tak já ti dám něco na protiúčet... desátky se platily - shoda podmětu s přísudkem, protože jsou desátky mužské neživotné, musí být ve slovesu na konci y. Mohlo by se ti to ve tvé funkci kádrováka hodit.
nestaci to auto mit a nabizet, ale musi se i prodavat. a pochybuju ze se nejaky vyraznejsi mnozstvi proda. to jedine ze by mesta uzavrely vjezd nejen dyzlum, ale i benzinakum
FullEV a hybrid jsou trošku jiné kategorie... ale ani jedno se ti v autě béčkového segmentu nevyplatí... dokud nezačneš řešit emise, pokuty za emise, dotace, privilegia v provozu apod.
Jakmile budeš moct s EV do pruhů pro MHD, budeš moct parkovat kdekoli v centru zdarma vč. modrých zón apod... tak najednou to začne být zajímavé.
Městské auto a městská dodávka jsou dva modely, kde mi elektro dává největší smysl.
Jak si přišel na to nevyplatí? Se dělá jako hybrid [odkaz] sou v tom střeva z Priusu předminulý generace a na příměstkej provoz těžká pohoda = lepší malý auto s automatem na tenhle typ denního provozování naopak budeš spíš těžko hledat [odkaz]
Nojo, jenže EV má parkování v modrý zoně zadara a to je pro městský auto dost výhoda. Taky to člověk teda potkává. Docela jsem mile překvapenej, že na P7 jich tu stojí docela dost (potkávám tu asi tak 3 Egolfy a několik i3)
bude to muset byt nejspis dotovany statem i automobilkou aby to vubec nekdo koupil a aspon trochu to snizilo flotilovy emise a je pak otazka, jestli nebude levnejsi tu pokutu 95E za kazdy nadgram CO2 zaplatit
citigo je podle me moc maly aby byl nekdo ochotny za nej vyklopit pres pul mega, to uz je podle me daleko lepsi fapka, s kterou se asi da v nouzi i nekam vyrazit
To je z pohledu člověka, co to má jako "rodinný" auto.
Ale dáme jídlo nebo jak se to jmenuje a rozvozy pizzy Citigo používají.
Sám přemýšlím nad ENV200 a když to napočítám do firmy na 8 let, tak na příměstský provoz se to na tu dobu skoro vyrovná benzínový verzi.
ENV 200 s 40kWh vyjde na 29 tis euro bez daně = 730 tis. Kč.
ENV dci vyjde na cca 450 bez daně
rozdíl tedy kolem 280 tis. Kč.
náklady na 15tkm u elektřiny můžou být kolem 20kWh/100km po 2kč/kWh, tedy 40kč/100km, tedy ročně 6000Kč.
nafta cca 7-8l (městský provoz, krátké trasy), tedy 8*30*150=36 000 Kč.
takže jen na palivu za 8 let je to 240 tis. Kč. K tomu parkování na modrý zoně a je to. Pokud vezmu v potaz roční výměnu oleje a nějaký servis dieselovýho motoru za 8 let a 120tkm, tak se možná přiblížím ceně případné částečné výměně baterie. Krom toho hodnota a stav firemní dodávky po 8 letech bude stejnak nula.
Tím chci říct, že určitý smysl to má. Ale pořád by to ještě chtělo ty EV tak o 20% zlevnit no. Golf za milion je pořád moc.