Škoda se připravuje na novinky: Octavia RS 230 končí a Yeti se stěhuje
Škoda Auto v dohledné době zahájí prodej dvou důležitých nových modelů. Na začátku roku 2017 do prodeje vstoupí dlouho očekávané SUV kodiaq, o pár měsíců později pak na trh dorazí modernizovaná octavia. S několikaměsíčním předstihem se už automobilka začíná na příchod těchto aut připravovat.
Důkazem příprav na příchod modernizované octavie je konec Octavie RS 230, respektive ukončení příjmu objednávek na tento sportovní derivát. „Deriváty modelu Octavia a Octavia Combi v provedení RS230 byly k dnešnímu dni v České republice zcela vyprodány,“ přiznává Vítězslav Pelc z tiskového oddělení Škoda Auto.
Podle zákulisních zdrojů je vrcholná verze s výkonem 169 kW náročnější na výrobu, a proto je její produkce do jisté míry limitována. Tyto výrobní kvóty byly nyní na českém trhu naplněny, výsledkem čehož je právě ukončení příjmu domácích objednávek, platné k dnešnímu datu.
V následujících týdnech a měsících bude produkce dnešní octavie dále utlumována, jednotlivé verze budou z nabídky postupně mizet, a to až do února 2017, kdy se v šestém kalendářním týdnu roku začne vyrábět modernizované provedení. To podle dostupných zpráv dostane rozdělené hlavní světlomety, očekáváme i vylepšený multimediální systém, představený v kodiaqovi.
Vedle toho automobilka navyšuje výrobní kapacitu pro model yeti v ruském Nižném Novgorodu. To sice na první pohled nesouvisí s přípravami na příchod novinek, opak je ale pravdou.
Automobilka toto rozhodnutí oficiálně vysvětluje reakcí na neustálou popularitu tohoto vozu mezi zákazníky. Podle zákulisních zpráv je ale skutečným důvodem snaha o uvolnění kapacity továrny v Kvasinách.
Kvasiny jsou pro yeti domovský závod, jenže stařičké SUV nyní zabírá místo plánovaným novinkám. Ve východních Čechách se aktuálně rozjíždí sériová výroba Seatu Ateca a zároveň probíhají přípravy na zahájení produkce kodiaqu. Na yeti tak nyní nezbývá dostatečný prostor a jelikož je o něj mezi zákazníky nadále dostatečný zájem, bylo potřeba pro něj najít volný prostor. A jako nejlepší řešení se ukázalo právě navýšení výrobní kapacity v Rusku, kam se díky tomu větší část produkce yetiho přesune. Vedle Ruska dnes už sedm let staré SUV vzniká též na Ukrajině, v Kazachstánu v Číně.