Škoda připravuje přechod na elektronické servisní knížky
V aktuálním vydání škodováckých firemních novin Škoda Mobil potvrdil Aleš Chyba, vedoucí oddělení Organizace servisních služeb, že automobilka se společně se servisní sítí připravuje na přechod na elektronickou podobu servisních knížek. Celý projekt je zaváděn ve spolupráci s Audi.
Asi polovinu současné papírové servisní knížky zabírají stránky, ve kterých opravny potvrzují provedení servisních prohlídek. Tím servis garantuje, že byly provedeny všechny předepsané servisní úkony a zapíše, kdy má být provedena další prohlídka.
V nové elektronické servisní knížce budou všechny záznamy prioritně uchovávány v elektronické podobě - v počítačovém systému - do kterého budou mít přístup opravci. Zákazník na vyžádání dostane záznam v tištěné podobě jako dosud pro vlastní archivaci.
Asi do dvou let by pak měly být data o servisních prohlídkách a zásazích na vozidle dostupná i zákazníkům prostřednictvím internetového rozhraní. Po zadání přístupových dat pak budou moci majitelé vozů Škoda listovat v záznamech elektronické servisní knížky a uvidí také doporučené datum příští servisní prohlídky.