Diskuse

Za volantem Škody Rapid 1.0 TSI: Zkusili jsme všechny verze a známe tu nejlepší! (+videa)

9.5.2017

Modernizovanou Škodu Rapid a Rapid Spaceback jsme otestovali nedaleko Frankfurtu nad Mohanem. Litrový motor se s klikatými silničkami popral překvapivě dobře.

 

  • 84 Reagovat !

    foto Horst-Fuchs

    Horst Fuchs 09.05.  18:58

    Pochvala

    Tentokrát musím chválit, Honzo. I na malé ploše jste dokázal velmi pěkně vypíchnout klady a zápory různých motorizací. Taky si myslím, že silnější litr v kombinaci se 6M bude ideál, ostatně jak tomu bylo dříve u Rapida a Fabie s 1.2TSI. Škoda toho automatu, i u 1.6TDI jsem mu nadával, že drží otáčky nesmyslně nízko, takže nechá vyniknout dieselové turbodíře.
    • 51 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 09.05.  19:58

      « Re: Pochvala

      Mě spíš zaujalo hodnocení kultivovanosti. Nový a starý jsou na tom stejně - přeloženo z "novinářštiny" - nový je na tom trochu hůř. ;-)
    • 31 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 09.05.  21:02

      « Re: Pochvala

      Pod tú pochvalu sa ti rád podpíšem. Keď sa chce tak sa dá. :-) :yes:
      • 71 Reagovat !

        foto jk-81

        jk 81 09.05.  21:17

        « Re: Re: Pochvala

        Myslím si že je třeba pochválit lidi ze škodovky ,protože rapid od svého vzniku ušel kus cesty a dnes je to moc pěkné auto.
        • 12 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 10.05.  08:05

          « Re: Re: Re: Pochvala

          Práve preto kam sa dostal Rapid dnes, by bolo treba položiť otázku, prečo nemohol byť na takej úrovni hneď od začiatku ?
          • 12 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 10.05.  08:33

            « Re: Re: Re: Re: Pochvala

            Hm... a kam že se dostal?

            Má stejnou paletu motorů, jen 1.0 místo 1.2. Má v zásadě stejný design, s drobnými retušemi. Má větší infotainment a trošku vylepšený interiér a nějakou výbavu navíc. A je to pořád auto postavené na mixu platforem, relativně úzké, s malýma kolama.

            Já tam žádný průlom nevidím, v návaznosti na minulé vlákno: design a cena ;-)

            PS: pokud si vybavuju správně, motory se obměnily dvakrát, začínalo se se starší TSI s řetězem...
            • 10 Reagovat !

              foto Redmex

              Redmex 10.05.  09:17

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala

              Tak prve modelove roky otrasne drncali. Ked som mal tu cest s dieslom mr 2016, tak uz to tlmilo akceptovatelne.
              Tiez trochu zrealnili ceny, takze uz to nestoji cenovo voci plnohodnotnej nizsej strednej, ale skor ju oblizuje zo spodnej strany :-)

              Stale je podla mna plnohodnotna nizsia stredna niekde inde, ale zase akcna ponuka (Drive v SR asi Fresh v CR) s cenou 13.7k eur za 81kw a 6st manual je fajn. S nutnymi priplatkami je to okolo 15 a tu vela konkurencie v nizsej strednej nie je. Pre male mesto, kde je to k servisom konkurencie dalej by som ho dokazal aj odporucit >:-[]
            • 00 Reagovat !

              foto wakantanka

              wakantanka 10.05.  13:50

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pochvala

              Ako píše kolega Redmex nižšie. Optikou na SK trhu bol pri uvedení Rapid nacenený povedzme značne ambiciózne vzhľadom k celému setupu. Tvrdé a udrnčané, to pokiaľ môžeme veriť testérovi je pasé. Cena oproti tej pôvodnej v podstate poklesla, nakoľko je v nej viac výbavy a pod. Takže teraz ten Rapid dáva viac zmysel. :-)
    • 10 Reagovat !

      foto kaiserlabus

      kaiserlábus 10.05.  08:58

      « Re: Pochvala

      Dobrý, málem jsem myslel, že je to vážně, pěkně napsaný.
      Míčka chválím za uspokojení sponzora a tajně podané informace o skutečnosti. Akorát já blbec to vykecal. :-!
    • 00 Reagovat !

      foto dal

      dal 10.05.  18:35

      « Re: Pochvala

      Já by jsem jej také pochválil jak to na sebe pěkně v tom videu navazuje. Z venku je totiž Rapid červený a při záběrech zevnitř je zelený! >:D
  • 133 Reagovat !

    foto X236K

    X236K 09.05.  19:08

    VYPNETE ZVUK

    Kdyz uz musite likvidovat nase datove limity zapnutym videem, tak mu ASPON ZTLUMTE ZVUK!!!!
    • 29 Reagovat !

      foto jk-81

      jk 81 09.05.  19:14

      « Re: VYPNETE ZVUK

      Zvuk je ok
      • 111 Reagovat !

        foto X236K

        X236K 09.05.  19:20

        « Re: Re: VYPNETE ZVUK

        Neni! Rve mi to tady do filmu, ktery mam z compu pusteny na TV. A kdyz to pustim v praci, tak to vzdycky zarve na celej kancl.

        Jde to tady do kopru. Kapitoly po dvou vetach, clanky o 2 odstavcich (viz srovnani motoru 1.0 a 1.2). Galerie jsou pomale, jako kdyby se tahaly ze Sudanu zkratkou pres Mesic. Podivejte se na zahranicni servery, jak se to dela! Autoexpress ma galerie rychly jako blesk. Tady se kazdej obrazek nacita nekolik vterin..
        • 13 Reagovat !

          foto jk-81

          jk 81 09.05.  19:30

          « Re: Re: Re: VYPNETE ZVUK

          Tak to potom ano . Já to tak vyzkoušené nemám, vždy mám puštené buď to a nebo to. A v práci musím bohužel pracovat.
          • 40 Reagovat !

            foto X236K

            X236K 09.05.  19:33

            « Re: Re: Re: Re: VYPNETE ZVUK

            i v praci se najde chvilka, aby si clovek proletel novinky na netu... ale bohuzel uz pri tom nepousti auto.cz, protoze jeho vlastnik nema zjevne zajem o zobrazeni reklamy a aktivne proti navstevnosti bojuje
            • 13 Reagovat !

              foto jk-81

              jk 81 09.05.  19:38

              « Re: Re: Re: Re: Re: VYPNETE ZVUK

              Proto píši v pořádku.
              • 31 Reagovat !

                foto jk-81

                jk 81 09.05.  21:38

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: VYPNETE ZVUK

                Už vím o co vám jde... pustil jsem si PC.... Převážně vše sleduji na mobilu , v aplikaci žádné reklamy nebo něco podobného není. Nevěděl jsem to tak přijměte mou omluvu.
                • 01 Reagovat !

                  foto koblih

                  koblih 10.05.  08:20

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VYPNETE ZVUK

                  V aplikaci jsou reklamy v pohodě, ale zase pořádně nefunguje galerie >:D
  • 80 Reagovat !

    foto Skipper

    Skipper 09.05.  19:16

    Děkuji

    Díky za obsažný článek, takhle nějak si pŕedstavuji motoristickou novinařinu! :yes: :yes: :yes: Neskutečný rozdíl proti popisu tabulky 1,0 a 1,2.
  • 40 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 09.05.  19:56

    To video bych nazval:

    "Čekání na 5 tis. otáček/min." :-) :-) :-)
  • 46 Reagovat !

    foto JohnST

    JohnST 09.05.  20:01

    Trojhrnek

    Mne sa paci jak novinari kvetnato opisuju nejaky motorcek do kosacky v Rapide ,aky je to zazrak. Je to motorcek ktori svizne odvezie akurat sofera. Ked ho nalozite dynamika v cudu a spotreba 9L/100km len tak mrskne. :-!
    • 13 Reagovat !

      foto mikesh

      mikesh 09.05.  20:31

      « Re: Trojhrnek

      Jses zbytecne hystericky, ja tam o zazraku nic napsane nevidim. S cim to srovnavas? Dynamiku, spotrebu?
    • 62 Reagovat !

      foto kozakm

      kozakm 09.05.  20:34

      « Re: Trojhrnek

      Má to 81 kW a 200 Nm, proč by to nemělo pohodlně odvézt klidně i čtyři lidi?
    • 62 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 09.05.  21:06

      « Re: Trojhrnek

      Proč by měl být motor se 200 Nm přehnaně citlivý na zatížení?
      • 26 Reagovat !

        foto JohnST

        JohnST 09.05.  21:47

        « Re: Re: Trojhrnek

        Lebo je to turbobenzin a fyzika plati. :-! Litrovy hladky benzin ma max vykon cca 65koni.
        Tu je turbom zdvihnuty vykon o cca 69% co je velmi vysoke cislo.Cize ten motor je hnany na hranu svojich moznosti pri akej takej este unosnej zoivotnosti. Optimum je navysovat vykon o cca 30% nie o 70%. Myslim si, ze zivotnost tychto motorov bude max 200000tis km a potom srot. :no:
        • 02 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 09.05.  22:05

          « Re: Re: Re: Trojhrnek

          To nevím...ale o dynamiku v optimálním spektru otáček bych se nebál.
          • 22 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 09.05.  22:17

            « Re: Re: Re: Re: Trojhrnek

            JohnST se nebojí o dynamiku = ale o životnost a asi spolehlivost vyturbenejch maloobjemovejch tříválců. Fyzika platí = příjem z náhradních dílů a servisu je pravděpodobně zajištěn ;-\
        • 40 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 09.05.  22:31

          « Re: Re: Re: Trojhrnek

          Že je podle tebe hnaný na hranu, nijak nevysvětluje, proč by 81 kW nemělo jet jako 81 kW, respektive 200 Nm při 2000-3500 otáčkách nemělo jet jako 200 Nm (v kW je to 42-73). Tedy měl být na rostoucí zatížení citlivější než motor, který nahrazuje.

          Co se týče té životnosti... přímo v tiskové zprávě k uvedení Golfu s 85 kW 1,0 TSI psali, že díky špičkovým materiálům, nebo nějaký takový marketingový obrat, má řemen životnost jako celé auto a tudíž ho netřeba nikdy měnit. >:-[] Zasmál jsem se. Zjevně tím chtěli říct, že se nemusíme řemenu bát - je doživotní. Ale přitom klidně říkají, že neplánovali životnost větší než cca. 200 (to je snad udávaná životnost těch nejlepších řemenů, ale nedělám v tom). Což mě nepřekvapuje. Ale překvapilo mě, že to napsali do tiskové zprávy. To neznamená, že nemůžou vydržet víc, jen pro to nic neudělali. Ostatně jsem kdysi četl, že je snad podle TÜV životnost automobilu pět let a 150, nebo to možná bylo 125, nejsem si teď jistý, tisíc.
          • 11 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 09.05.  22:38

            « Re: Re: Re: Re: Trojhrnek

            Kde tam čteš že by neměl jet jako 81 kW? :-|

            Nejlepší řemen co vim má životnost 240 000 km. Jestli u tohohle prdítka fakt ručej za 200 t. km sou buď těžký optimisti nebo lháři nebo borci = popravdě řečeno neriskoval bych to :-)
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 09.05.  23:01

              « Re: Re: Re: Re: Re: Trojhrnek

              Předpokládal jsem, že to srovnává s předchůdcem. Pokud je podle něj i 1,2 TSI dobrý tak pro jednoho, tak beru připomínku zpět.

              Nenapsal jsem, že ručí za 200. Pokud má být řemen doživotní, tak životnost auta nemůže být vyšší než životnost toho nejlepšího řemenu (to je prostá logika), kterou jsem dal jako cca. 200. Klidně může být nižší. JohnST se celkem trefil, byť možná jen žertoval/ provokoval. A pořád mi přijde úsměvné, že něco takového klidně prohlásili. Realita samozřejmě do jisté (nemalé) míry záleží na uživateli)
              • 01 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 09.05.  23:13

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojhrnek

                Radši nemyslet na tu nejdrsnější variantu vysvětlení = že nám naznačujou že nejdražší spotřební zboží jaký používáme do budoucna budou mít menší životnost ;-)

              • 10 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 09.05.  23:44

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojhrnek

                No, ještě to lze vydedukovat obráceně, pokud auto vydrží, jako řemen, tak ten se běžněmění u drtivé většiny do 90 - 100 tisíc km ( na ty dlouhověké moc nevěřím ), takže >:D Třeba je ten litr konstruovaný tak >:D A když to vztáhnu k prvním TSI s řetězem, tak tam už končila životnost někdy v 40 tisících >:D
                • 10 Reagovat !

                  foto -MT-

                  _MT_ 10.05.  10:43

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojhrnek

                  Tak v testech výdrže vydržely i déle. Teď je otázka, jestli má člověk nervy na to to riskovat. Výměna řemene bude levnější než oprava potkaného motoru. Nejlepší je samozřejmě stav rozvodů sledovat v rámci pravidelného servisu. Nemám takový problém uvěřit, že v řemenech pokročili; pokročilo se v kde čem. Kam až, to je otázka. Člověk by pak neměl zapomínat, že řemen bude mít i kalendářní životnost.

                  Přechodem na řemeny to nekončí. Dnes opravdu honí snad každý gram, jdou po ztrátách a nestačí jim, že ušetřili něco jako 0,05 litru na 100 přechodem z řetězu. Když můžou řemen udělat o milimetr užší, tak ho udělají. Zjednodušují ty mechanismy, kde můžou. Při takovém vývoji vždy riskuješ životnost (na druhou stranu, když tam žádný napínací mechanismus nedají, tak nemůže ani selhat :-) ).
          • 00 Reagovat !

            foto Bertold

            Bertold 09.05.  23:29

            « Re: Re: Re: Re: Trojhrnek

            Moja informácia od predajcu VW ohľadom životnosti remeňa- remeň sa nemení počas celej životnosti, to znamená 350 000 km.
            • 11 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 09.05.  23:35

              « Re: Re: Re: Re: Re: Trojhrnek

              To je eště lepší než výměna oleje po 50 000 km = a ten se hodně poved :yes: >:-[]
        • 31 Reagovat !

          foto wlken

          wlken 10.05.  07:44

          « Re: Re: Re: Trojhrnek

          Ale ten motor není atmosféra s přidaným turbem, nýbrž motor zkonstruovaný od začátku pro turbo...Stejně jako bys napsal že 1,9 SDi má 44 kW a 1,9 TDI má 96 kW, tudíž bude mít TDI nízkou životnost....
          • 10 Reagovat !

            foto sofer

            šofér 10.05.  10:34

            « Re: Re: Re: Re: Trojhrnek


            No, pokud stále platí, že spalovací motor je složen z pístů, vlálců, klikovky, ventilů jakožto základu, tak já vnímám, že to má každý motor a plynulost jeho chodu je dána tím, jak je plněn či přeplňován a také setrvačnými hmotami.
            Staré motory měly plynulý chod a velké sertvačné hmoty, proto méně točily či trvalo, než se roztočily, ale byly trvanlivější, nové motory jsou vyhnané výkonově v otáčkách / kroutícím momentu ovšem bez setrvačných hmot, což se projevuje zvýšením tlaků v motoru- potřebou buď držení v optimálních otáčkách či přetlakováním (turbem, kompresorem) .
            Mi potom přijde, že každé zvýšení tlaku je na úkor snížení životnosti.
            Nejsem profi automechanik, s motory si občas jen hraju, hlavně s těmi staršími, rád se nechám poučit, že se mýlím.
            • 11 Reagovat !

              foto wlken

              wlken 10.05.  11:16

              « Re: Re: Re: Re: Re: Trojhrnek

              Tak ten malý turbo motor na ty tlaky musí být samozřejmě dostatečně dimenzován,musí mít pořádný spodek motoru. klikové ložiska, odolné písty a taky správně dimenzované rozvody, které jsou více namáhané nepravidelnostmi chodu (na což třeba koncern trochu pozapomněl). jde tedy o to,jak se tím konstruktér vypořádá, ale v principu by neměl být problém vyrobil malý foukaný motor který bude mít dostatečnou životnost. Ten motor není celkově malý, mějte na paměti že je to tříválec, je stejně dimenzovaný jako 1.4 tsi,jenom o ten jeden válec kratší
            • 32 Reagovat !

              foto wlken

              wlken 10.05.  12:06

              « Re: Re: Re: Re: Re: Trojhrnek

              Mimochodem, litrový ecoboost od Forda s 92 kW měl v Autobildu po sto tisících km přesně NULA mínusových bodů, žádné abnormální opotřebení, stav srovnatelný anebo lepší s většíma atmosférama...Takže pokud bych měl z 1.0 TSI strach,tak jenom z toho že je to koncern, z přeplňování a malého objemu ne:-)
              • 00 Reagovat !

                foto sofer

                šofér 11.05.  08:03

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojhrnek

                a jak je řešen nepravidelný chod klikovky? co tam je, vyvažovací hřídel? C ose týče toho Fordu, 100 tis km, je nic, to najede auto za dva tři roky, uvidíme co se potento u takových 300 tis. Beru to tak, že foukaný motor je navíc spousta těsnění, turbo, chlazení turba, tedy více "kurvítek"...
                • 00 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 11.05.  08:42

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojhrnek

                  Jak za dva tři roky? 1.0EB snad není motor co by se kupoval na 30-50tkm za rok, ne?
                • 00 Reagovat !

                  foto wlken

                  wlken 11.05.  12:51

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trojhrnek

                  Tak turbo motor bude vždycky náročnější na servis, vždycky bude víc věcí k opotřebení a víc důvodů proč motor nejede jak má,ale to platí o jakkoliv velkém turbomotoru. Tříválec vyvážit pořádně nejde ani vyvažovákama, je to zkrátka jeho vlastnost,ale myslím že nějaký extra vliv na životnost to mít nebude (pokud je ten motor správně navržený). Souhlasím s tím že 100 tisíc je málo na posouzení životnosti, ale pokud je motor po sto tisících jako nový a nevykazuje abnormální opotřebení v porovnání s větší atmosférou, tak se dá usuzovat, že mechanicky vydrží totéž. Problém u těchto motorů vidím spíš v tom,že budou velice svádět k zatěžování na plný výkon, atmosféru málokdo neustále točí do omezovače a šlape na plný plyn, protože to nemá valnou cenu, kdežto u tohoto motoru stačí dát plný plyn a on potáhne velice krásně, vždyť má do cca tří tisíc otáček srovnatelný výkon s dvaapůllitrovým šestiválcem!
        • 22 Reagovat !

          foto george246

          george246 10.05.  12:44

          « Re: Re: Re: Trojhrnek

          Když vyjel motor 1,2TSI tak taky spousta moudrých psala, jak motor nevydrží apod. To se psal rok 2009 myslím. Dnes jsou k vidění i motory 300-400tis.km a normálně fungují....nevidím tedy důvod, proč by to mělo být u 1,0tsi jinak.
    • 22 Reagovat !

      foto wlken

      wlken 10.05.  07:49

      « Re: Trojhrnek

      Je to přesně naopak než si to napsal, ten oturbený litr si bude při zatížení zachovávat dynamiku daleko statečněji než stejně výkonná 1,4-1,6 atmosféra....
  • 100 Reagovat !

    foto kaiserlabus

    kaiserlábus 09.05.  20:02

    Ty, vole !

    Tak to je jak na Zámku (Kafka), :
    - jedu do kopce na 3 8-s
    - zatáčka - vracečka za 1 :-O
    - motor má 4/4,5/5 tis otáček 8-s
    - motor 1.2 se plaší pod rukama :-(
    Výhoda těchto motorů je, že mají celoživotní náplň oleje (30tis.). >:D
  • 51 Reagovat !

    foto KubikCv

    KubikCv 09.05.  20:35

    Rozborka

    Docela by mě zajímal pohled pana Vaculíka na malé TSička , životnost...karbonování. Zápory provozu takového motoru na příměstský provoz,nebo provoz na velmi krátké vzdálenosti. Provoz na krátké trasy vs. prodloužený servisní interval apod. Proč třeba Škoda protěžuje CNG na úkor LPG,kdy už dneska existuje systém pro přímý vstřik kapalného LPG (bez směšovače).
    • 20 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 09.05.  20:40

      « Re: Rozborka

      To dnes ještě pořádně nikdo neví, to ukáže až praxe, jako na předešlých "povedených" TSI.
      • 30 Reagovat !

        foto KubikCv

        KubikCv 09.05.  21:15

        « Re: Re: Rozborka

        Turbobenzíny jsou na trhu už docela dlouho i u ostatních výrobců. Teď když se k nim s velkou pozorností ACZ přidal i koncern takřka ve všech segmentech,bych čekal trošku obsáhlejší článek který se bude věnovat problematice provozu aut s takovým motorem. A pro mě je pan Vaculík jednoznačně špička tady na ACZ. Už v době Fabie mk2 se Škoda svou akcí TSi za cenu HTP snažila dostat turbobenzíny i mezi typické uživatele malých atmosfér (město,krátké trasy). Můj osobní názor je ten,že prodloužený servisní interval + krátké trasy,dojíždění do práce 5-10km...poskakování po městě, časté starty(k tomu stop-start) a zimní provoz na podobné tratě pro tyhle motory nebudou zrovna přínosem :-)
        • 30 Reagovat !

          foto kozakm

          kozakm 09.05.  21:28

          « Re: Re: Re: Rozborka

          Ono to nebude přínosem pro žádný motor.
    • 54 Reagovat !

      foto kozakm

      kozakm 09.05.  20:50

      « Rozborka

      1.2 TSI EA211 je obecně považován za povedený motor bez vážnějších problémů. Jak na tom bude 1.0 TSI ukáže teprv budoucnost.
    • 34 Reagovat !

      foto rohYpnol

      rohYpnol 09.05.  23:06

      « Re: Rozborka

      TSI se na krátké trasy nehodí vůbec, to ti můžu říct rovnou. Žerou N95 jak prokopnutá nádrž... ale to je prostě problém všech moderních motorů.

      Zkrátka zlaté MPI (na krátké trasy) :-!
      • 11 Reagovat !

        foto Radek111111

        Radek111111 10.05.  15:22

        « Re: Re: Rozborka

        Tak to si dovolim tvrdit pravy opak,pac takova 1.6 55kW zrala jak tank a nebal bych se tvrdit,ze ve meste si papla klidne k 10ti litrum o vykonu ani nemluve.1.0tsi je proti tomu raketa s polovicni spotrebou.
        • 00 Reagovat !

          foto KubikCv

          KubikCv 12.05.  20:06

          « Re: Re: Re: Rozborka

          1.6 55kW je pravěký motor...ze série litinových starců...i pan Hrdlička odmítnul nabídku motoru VW 1.1 pro Favorita,kdy škodováci měli daleko lepší a lehčí celohliník.
  • 84 Reagovat !

    foto Blue-Sun

    Blue Sun 09.05.  20:53

    Lžička

    Když se podívám na starší testy Rapida s 1.2 TSI, marně hledám tu obří turbodíru pod dvěma tisíci. U Spacebacku dokonce žádná zmínka, u 81 kW motor táhne od patnácti set...
    Takže, Mičko, když už máš tu potřebu lhát, tak ne tady, kde si lidi dokáží snadno zjistit, co jste napsali dříve. Chápu, že tu novou sra*ku potřebujete vychválit všemi směry a tak použijete vaši obvyklou škodováckou berličku srovnání s předchozí generací, která vlastně byla strašně špatná, ale... My nejsme blbí ani slepí!
    A samospouštěcí video... už ani radši nekomentuju.
    • 41 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 09.05.  22:02

      « Re: Lžička

      Co pamatuju takhle se to dělá odvždycky = kritiky koncernu přicházej až kdy model, motor končí = to neznáš? :-)
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 09.05.  22:52

        « Re: Re: Lžička

        Nejen koncernu. Mně třeba v paměti utkvěla X3 a jak si z toho Dinar dělal legraci. Nové je dobré, staré je špatné (až na výjimky jako bylo třeba Clio RS; tam se fňukání dalo čekat).
        • 11 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 09.05.  22:55

          « Re: Re: Re: Lžička

          Jo určitě se najdou i další = ale u koncernu je to taková klasika :-)
          • 31 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 09.05.  23:46

            « Re: Re: Re: Re: Lžička

            Nejlepší recenze a nejvěrohodnější na Superb 2 a Octavii 2 jsem tu četl cca před 2, respektive 3 mi lety ;) Náhoda? Nemyslím si... >:D
      • 30 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 10.05.  15:14

        « Re: Re: Lžička

        Přesně tak a zároveň s tím i ujištění, že tenhle novej motor je už naprosto dokonalej a bez chyb >:D >:D

        Nicméně musím říct, že tohle nový 1,2 TSI jsem zkoušel ve Fabii a jede výborně. Žádnou obří turbodírou netrpí. To jsou jen novinářský kecy. Jede velice příjemně a svižně a jestli nemá nějakou amatérskou konstrukční vadu, jako jeho starší bráška, tak bych se ho vůbec nebál koupit. Akorát jen ve Fabii eventuálně Rapidu. V těžký Oktávce to je žebrota.
    • 03 Reagovat !

      foto george246

      george246 10.05.  12:53

      « Re: Lžička

      Hele a co takhle podívat se na data vydání článků, kde to nepíše ?? Co třeba uvědomit si, že výrobce mezi tím udělal změnu, která tu turbodíru vytvořila ?? Třeba v souvislosti s přechodem na EU6 (to jsem dal jen jako příklad).

      Jenže to chce přemýšlet proč to tak bylo....jednodušší je o někom napsat, že lhal.
      • 01 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 10.05.  13:36

        « Re: Lžička

        Jasně, ty motory od sebe dělí deset let, že?
      • 30 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 10.05.  15:18

        « Re: Re: Lžička

        Tím to není. Jel jsem s novou F3 pár měsíců zpátky s touhle motorizací a žádnou turbodíru jsem nepostřehl. Motor jede jak z praku. Sbírá se už od nízkých otáček a táhne srdnatě až k omezovači. Až se mi nechtělo věřit, že to je udušený na EURO6. Tenhle novej 1,2 TSI se VW jízdně moc povedl.
  • 80 Reagovat !

    foto JohnST

    JohnST 09.05.  21:53

    Samospustanie videi

    Redakcia si uz robi zo svojich citatelov asi blbov. Samospustanie videi je stupidita najvyssieho rangu. Redakcia by sa mala nad podobnymi pikoskami zamysliet, lebo si myslim, ze takto si iste citatelov neziska ,skor naopak a potom budu vyplakavat, ze nemaju z coho zit. >:-[] :-!
    • 71 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 09.05.  22:03

      « Re: Samospustanie videi

      Tohle byla k tématu právě 1000 výtka = schválně jestli jí bude redakce brát stejně vážně jako předchozích 999 ;-)
  • 51 Reagovat !

    foto Emel

    Emel 09.05.  22:17

    Poklona

    Musím vyseknout poklonu... zejména fotografovi. Galerie je super.

    A pak... takhle si představuju facelift. Zajímavější grafika světel, trošku retušovaný vnitřek (zmizela opěrka ze staré Octavie), hezké dekory... a jinak nespravuju co není rozbité... že? :-)
    • 31 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 09.05.  22:21

      « Re: Poklona

      :yes: :yes: :yes: Takhle to má vypadat. Kvalitní, nadčasový návrh a po letech stačí upravit optiku, nárazníky a dekory.
    • 50 Reagovat !

      foto XTad

      XTad 09.05.  22:35

      « Re: Poklona

      Rapid se vylepsoval prubezne, takze nova operka tam je uz dele, stejne, jako novy panel klimatizace a radia.
  • 42 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 09.05.  22:51

    Logika?

    Přední světla jsou sice jen bixenony, ale svítivost bude slušná... ?! Pane autore, jste vědma?

    Chromová linka je VE STANDARDU od výbavy Style... ?! Pane autore, takže chromová linka je JEN v nejvyšší výbavě, že... a nikoliv ve STANDARDU.

    Děkuji za poloodpověď za zadní (ne)LED světla, nicméně nechápu. Spaceback od prvopočátku měl být stylovým, tak nevím ,proč by preference zákazníků měla být právě ve prospěch liftbacku co se zadních LEDek týká.

    Ale to jen krátká reakce na video ;-)
    • 21 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 09.05.  23:06

      « Re: Logika?

      VE STANDARDU od výbavy Style - to je jasné, ne? Ve Style je bez příplatku, v Ambition za příplatek (konkrétně 3400, vč. lišty pod oknem).
      • 51 Reagovat !

        foto rohYpnol

        rohYpnol 09.05.  23:17

        « Re: Re: Logika?

        ano, je to jasné, ale ne úplně šťastně řečené.

        A hlavně jsem zapomněl:

        Kultivovanost a kultura chodu u 1.0 TSI stejná jako u 1.2 TSI?? Pane autore, Škoda zřejmě zaměstnává kouzelníky místo konstruktérů... ?!

        Kopanec u 1.2 TSI?? 1.0 TSI zabírá UŽ od 2000 ot. naplno?? Bože, pane autore, proč nás krmíte takovou snůškou nesmyslů? Právě 1.2 TSI zabíralo od cca 1500 až 1800 ot. a rozhodně, ale rozhodně netrpělo žádným náhlým kopancem.

        Nechápu, proč tak snadno a lacině přejímáte reklamní PR pohádky. TOhle by nezaujatý autor neměl. I když doba dovolených se blíží a je třeba ... >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 09.05.  23:16

      « Re: Logika?

      Je zjevné, že tím chce říct, že není za příplatek, je v ceně. Dalo by se to formulovat i bez standardu (nebo základu). Jsou modely, kde mimo stupně výbav nic moc není, a jsou modely, kde jsou stupně výbav spíš základ (vybíráš si tedy, na čem začneš stavět) a je nad nimi hromada příplatků. Takže s tím nemám takový problém. Ostatně sám určitě "v základu" používám i u jiných stupňů než těch nejnižších.
      • 11 Reagovat !

        foto rohYpnol

        rohYpnol 09.05.  23:20

        « Re: Re: Logika?

        ale jo, samo o sobě by to bylo vcelku přísné. Celkově to ale zapadá ... do ... :-!
    • 31 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 09.05.  23:23

      « Re: Logika?

      Nevím, zda už to tady proběhlo, ale bi-xenony jsou nakonec zřejmě zase se sníženou svítivostí, v konfigurátoru je totiž označují jako "low bi-xenony."
      • 41 Reagovat !

        foto rohYpnol

        rohYpnol 09.05.  23:31

        « Re: Re: Logika?

        nevadí, od autora přeci již dopředu víme, že svítí skvěle >:-[] ;-)
      • 10 Reagovat !

        foto jk-81

        jk 81 10.05.  06:12

        « Re: Re: Logika?

        Potvrzuji jsou to low Bi xenony.
        • 03 Reagovat !

          foto sargis

          sargis 10.05.  07:26

          « Re: Re: Re: Logika?

          No, keby cennik pisal auto.cz, tak v konfiguratore je toto:
          1 - low bi-xenon ultra high illumination
          2 - 15-inch standard yet looking like 18" alloy
          3 - high-rev bike-like 3-pot
          4 - this autorun video incorporated into the media system as introductionary
          5 - large scale of colors matches your nail polish and lipstick
    • 40 Reagovat !

      foto white-label

      white label 09.05.  23:50

      « Re: Logika?

      Hlavní tam mělo být: "Přední světla jsou sice jen low! bi-xenony...", protože plnohodnotné bi-xenony často svítí celkově lépe, než světla LEDková, viz třeba Polo.
    • 00 Reagovat !

      foto george246

      george246 10.05.  12:59

      « Re: Logika?

      Svítivost slušná :-) tak mě to pobavilo....

      Vhodnější by bylo použít výraz SOUČÁSTÍ výbavy STYLE, ale jinak je ve standardu výbava style :-)

      Mě spíš vadí, že člověk, který o tom má něco vědět, mluvím o STŘÍBRNÉ barvě lišty, přitom lišta je evidentně CHROMOVANÁ. Ledaže, by v MB fakt dělali STŘÍBNÉ lišty, ale to se mi věřit nechce :-)

      Rozdělení SB vs. liftback u LED taky nechápu. Nejspíš to má ale souviset s tím, že venku se prodávají hlavně liftbacky (tvar karoserie vzdáleně připomíná sedan) a proto se tomu více věnují.
      • 10 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 10.05.  13:27

        « Re: Re: Logika?

        To jsou hrozně drobné jazykové nuance, za které bych opravdu redaktora nekritizoval... já to cítím nějak takhle, ale ruku do ohně bych za to nedal:

        Chrom i stříbro jsou prvky. Nejsem si jistý, jestli bys je od sebe dokázal na pohled odlišit. Předpokládám, že reálně ta lišta není ani z chromu, ani ze stříbra (teda ze stříbra určitě není :-) , dříve to býval chrom, dneska nejspíš plast s povrchovou úpravou, ne?).

        Jako označení barvy se ale běžně používá pouze stříbrná, chromová není barva. Klidně bych napsal větu, že prvek chrom má stříbrnou barvu, obráceně to podle mě napsat nejde.
        • 00 Reagovat !

          foto george246

          george246 10.05.  14:05

          « Re: Re: Re: Logika?

          Jen mě to tak praštilo do uší :-) Vycházím ale z toho, že dříve se prvky označovali jako chromové...
          • 00 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 10.05.  14:48

            « Re: Re: Re: Re: Logika?

            To ony se označovaly (a označují)... a ještě dříve i chromové byly.
      • 00 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 10.05.  13:32

        « Re: Re: Logika?

        Já bych si to asi vysvětloval tím, že liftback cílí na východní trhy, kde si na takové "luxusní" prvky více potrpí.

        Mně osobně je to docela jedno. Paradoxně mi přijde praktičtější, když je zadek poctivě osvětlen žárovkami než když jsou v rozměrných světlech tenké červené pásečky.
      • 00 Reagovat !

        foto XTad

        XTad 10.05.  17:52

        « Re: Re: Logika?

        Podle me to je tim, ze spaceback se kupuje v nizsich vybavach a za priplatky se tolik neutraci.
    • 00 Reagovat !

      foto KubikCv

      KubikCv 12.05.  20:43

      « Re: Logika?

      nejsou ledky u lift spíš jednoduše kvůli Číně? Střílím od boku...nevím jestli se tam prodává >:D
      • 00 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 14.05.  18:44

        « Re: Re: Logika?

        Indický Rapid je jiný než evropský. Střílím od boku, ale myslím, že v Číně se prodává ten "indický".
  • 12 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 10.05.  03:03

    Ještě k motorům – ty jsou ve fabii i rapidu naprosto stejné.

    Takže Fabia konečně dostala čtyřválec 1,6TDI? :-)
  • 00 Reagovat !

    foto webpaja

    webpaja 10.05.  06:54

    Proč Škoda Auto vybírá jiné trasy...

    ...pro ACZ než ty pro Autocar? Tam totíž psali, že na hladkých německých silnicích nebylo v zásadě možné zjistit kvalitu tlumení podvozku.
    Musím si jít ten zázrak vyzkoušet, jestli je opravdu minimálně stejně kultivovaný jako 1,2TSI, tak smeknu.
  • 20 Reagovat !

    foto swifter

    swifter 10.05.  09:15

    Nevěřím, že se něco zlepšilo,

    copak se může zlepšit DOKONALOST?

    ;-)
  • 01 Reagovat !

    foto Blue-Sun

    Blue Sun 10.05.  10:26

    Mno

    a když se podíváme k vaší partnerské "konkurenci", tak najednou vidíme jiný titulek - stačí, ale nenadchnou... >:D >:D
    • 20 Reagovat !

      foto Bertold

      Bertold 10.05.  12:06

      « Re: Mno

      Povedal si A, ale nepovedal si B. Na Autorevue skúšali len 70 Kw verziu. Nadpis nie je všetko. Dôležitý je aj text v článku.
      • 00 Reagovat !

        foto mikesh

        mikesh 11.05.  17:13

        « Re: Re: Mno

        No a ty jsi nerekl C, ze v clanku pisou ze jeli se setikvaltem, coz byla asi tezko verze 70kw.
  • 21 Reagovat !

    foto Patt-66

    Patt_66 10.05.  12:24

    Proooč???

    Já to nechápu, proč redaktoři tady na ACZ ale i jíní pořád píší že má spaceback "velký kufr" ?????
    Oněch pořád inzerovaných 415 litrů je podvod a PR od škodovky na nic netušícího zákazníka.
    Zavazadlový prostor je ve skutečnosti možná 384 litrů (a to taky kdoví jestli). A to je normální kufr pro hatchback...... akorát ty hatchbacky jsou uvnitř (myšleno pro lidi) prostornější. ;-\
    • 10 Reagovat !

      foto jk-81

      jk 81 10.05.  12:45

      « Re: Proooč???

      Proč myslíte že uvádějí nesprávnou hodnotu? Možná to dělají i s obsahem motoru. Že by ta tisícovka byla max. osmsetpadasátka?
      • 01 Reagovat !

        foto Patt-66

        Patt_66 12.05.  09:17

        « Re: Re: Proooč???

        Viděl jste někde napsáno že má spaceback průměrný kufr o hodnotě 384 litrů?
        Já rozhodně ne, ve všech článcích psaných o spacebacku je kufr psán jako "velký" o hodnotě 415 litrů. Tato hodnota je ale se započtením prostoru pro rezervu, tento prostor ale musí být podle vyhlášky zaplněn buď rezervou nebo lepící sadou!
        Logicky pak nemůžu do něj dát nic jiného, žádné zavazadlo a není to zavazadlový prostor.
        Je to jen marketingový tah, protože když by se uvedlo že má kufr velikost 384 litrů najednou by slogan "kus auta navíc" nedával žádný smysl. Protože to auto by bylo jako všechny ostatní.....
        • 10 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 12.05.  15:56

          « Re: Re: Proooč???

          Jako že se do těch 30l nic jiného než lepící sada dát nesmí? Hele, ještě bych být tebou na tu vyhlášku kouknul.
          • 00 Reagovat !

            foto Patt-66

            Patt_66 15.05.  08:42

            « Re: Re: Re: Proooč???

            Pro jistotu jsem se podíval a tady je to podle vyhlášky:
            Seznam povinné výbavy automobilu
            ćnáhradní pojistky, od každého druhu 1x
            ćnáhradní žárovky, od každého druhu 1x (s výjimkou výbojek)
            ćnářadí potřebné k výměně žárovek
            ćpříruční zvedák, který má nosnost určenou pro vaše auto
            ćreflexní vesta
            ćvýstražný trojúhelník
            ćklíč na matice kol
            ćnáhradní kolo – ráfek s pneumatikou, v případě, že je na autě víc typů kol, musíte mít náhradní kolo pro každý typ. Náhradní kolo nemusíte mít, pokud je vaše auto vybavené indikací defektu nebo pneumatikami s možností nouzového dojetí, nebo pokud mát ve voze certifikovanou sadu na opravu pneumatiky
            ćautolékárnička
            Máš ještě nějaký dotaz????
            • 00 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 15.05.  11:17

              « Re: Re: Re: Re: Proooč???

              Máš tři možnosti:
              - rezerva nebo dojezdová rezerva + klíč + zvedák
              - runflaty s indikací defektu na každém kole (v té tvé citaci je to blbě, nestačí indikace defektu, tu má dneska každé auto, ale indikace defektu + runflat)
              - sada na opravu pneumatik

              Pokud si zvolíš tu první, zabere skoro celé místo. Pokud si zvolíš tu druhou, nezabere žádné místo. Pokud tu třetí, tak samozřejmě taky nějaké místo zabere, ale rozhodně ne celý prostor pro náhradní kolo a do toho zbytku můžeš normálně něco naložit.
    • 10 Reagovat !

      foto mikesh

      mikesh 11.05.  17:30

      « Re: Proooč???

      Ty povazujes normu za podvod? :-) Uplne stejne to udava konkurence. U Spacebacku dokonce pisou o kolik see zmensi kufr pokud ma rezervu, tim se jini ani neobtezuji.
      • 01 Reagovat !

        foto Patt-66

        Patt_66 12.05.  10:21

        « Re: Re: Proooč???

        O jaké normě píšeš? Norma je pokaždé jen norma, podvodem je když měříš a neuvedeš podle čeho, to pak může každému vyjít jiné numero....
        A jinak, ty jsi někde viděl podle jaký normy je objem zavazadlového prostoru spacebacku měřen???
        Já se dívám do katalogu od škodovky a nic o tom podle jaký normy to měřili tam není!!!

        • 10 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 12.05.  15:58

          « Re: Re: Re: Proooč???

          Běžně se používá VDA, která spočívá v ukládání hranolů 20x10x5cm.
          • 00 Reagovat !

            foto Patt-66

            Patt_66 15.05.  08:48

            « Re: Re: Re: Re: Proooč???

            Jak říkám o normě kterou je měřen zavazadlový prostor nikde nic není, že se běžně používá VDA neznamená že byla použita, to je fakt ne doměnka.....
            Taky by mně zajímalo jakým způsobem se hranoly změří kruhový prostor, myslím že hodně nepřesně anebo vůbec. ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 15.05.  11:12

              « Re: Re: Re: Re: Re: Proooč???

              Víceméně všichni výrobci udávají objem podle VDA. Výjimkou byl Peugeot, který udával prostě objem. Byl k tomu článek tady: [odkaz]

              To nás vede i k odpovědi na druhou otázku - hranoly samozřejmě změří "kruhový" (já bych raději řekl válcový, ale dobře) prostor tak, že kolem hran zůstane volné místo a tedy vyjde nižší objem. To je nakonec smyslem té metodiky - neměřit čistě objem, ale reflektovat i jeho využitelnost.
        • 00 Reagovat !

          foto mikesh

          mikesh 19.05.  23:02

          « Re: Re: Re: Proooč???

          Ono je vice oficialnich norem na mereni kufru? Ja myslel ze ISO je jen jedna (tusim 3892?!) prip. ekvivalent oznacovany jako VDA. Pokud tam nekdo sype pingpongove kulicky nebo vypocitava objem kufru na compu kolik tekutiny by tam nalil, to jde za normu povazovat v evropskem meritku asi tezko.
  • 20 Reagovat !

    foto Somperle

    Somperle 10.05.  12:29

    Ekologia

    Z pohľadu ekológie by určite bol najlepší variant motora atmosféra 2,0i, super moderný, ktorý by mal dlhú životnosť a tým pádom by nebolo nutné vyrábať X náhradných dielov+doprava+likvidácia starých atď... Ale tu nejde o ekológiu ale o biznis! Vysokotlaké vstreky, turbá, čerpadlá atď atď.. Dôležité je z hľadiska ekológov koľko ten motor zožerie pri dákom nezmyselnom cykle a nie, koľko tých motorov budete potrebovať za 15 rokov! Ľudstvo sa dostáva na svoj spodok a vyzerá to tak, že keď v budúcnosti budú oligarchovia tak nenažraní ako teraz že fakt asi vymrieme...
  • 02 Reagovat !

    foto ts1990

    ts1990 10.05.  13:36

    Bixenony

    V dnešní době LED se posuneme o krok zpět a instalujeme místo těch rádoby xenonů 25 w bixenony....trochu krok zpět na dnešní dobu..jestli svítivost bude stejná jako u superbu, tak bezva investice >:D
    • 20 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 10.05.  13:41

      « Re: Bixenony

      Holt Rapid je low-cost, u takového Tipa nemáš na výběr vůbec.
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 10.05.  14:58

      « Re: Bixenony

      Noo... viděl jsem docela dost testů, kde bixenony dopadly líp než LED (a nejen ve srovnání s těmi LowLed jako má Renault nebo měl Seat). LED jako takové jsou modernější technologie, dá se s ní snáz řešit vykrývání segmentů, ale jinak je mi osobně celkem jedno, jestli mám světla LED nebo xenon.

      U Rapida je klíčová otázka to, jestli jsou to xenony s nízkým tokem nebo ne. V konfigurátoru je low. Z toho, že tam přibyl ostřik bych tipoval plnohodnotný xenon a chybu v konfigurátoru.
      • 11 Reagovat !

        foto kozakm

        kozakm 10.05.  15:02

        « Re: Re: Bixenony

        Ostřikovač byl v konfigurátoru i u "starého" Rapidu a jeho low xenony svítí velmi slušně.
        • 00 Reagovat !

          foto ts1990

          ts1990 10.05.  16:39

          « Re: Re: Re: Bixenony

          Low cost Rapid s xenonama sviti dobre? No nevim, ale s LED sadou ho v klidku presvitim...tak snad ty bixenony budou aspon za neco stat...jen jsem ocekaval LED v dnesni dobe prece jenom je doba jinde a v praxi u led sad je rada vyrobcu, kde to funguje suprove
          • 00 Reagovat !

            foto twistedTSD

            twistedTSD 10.05.  17:14

            « Re: Re: Re: Bixenony

            Viz Emel, samotnou otázkou LED vs. xenon bych se u Rapidu fakt netrápil, ne vždy je modernější varianta i tou lepší. Navíc LED dnes nedostaneš třeba ani u Maserati. Jen nemám tušení, jak dobře fungují či nefungují "low" xenony.
            • 30 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 10.05.  17:38

              « Re: Re: Re: Re: Bixenony

              ...a ani se snad radši neptám, co je to ta LED sada... jistě to bude něco homologovaného, s výškovou nivelizací a ostřikem... :-)
              • 00 Reagovat !

                foto ts1990

                ts1990 10.05.  18:00

                « Re: Re: Re: Re: Re: Bixenony

                LED sada prvotřídní kvality od předních výrobců, kde jsou stejné parametry pro lom světla jako u klasické žárovky. Svítí víc než některé LED sady. STK i PČR s tím nemá problém, ptal jsem se již několikrát. Naopak ten hnus jako origo LEd co oslňují...
                • 10 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 10.05.  18:12

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bixenony

                  LED sada co svítí víc než některé LED sady? Technicky vzato to platí pro všechny LED sady na trhu krom dvou nejhorších, ne?

                  No dobře, ale vážně... pokud mají světla pořádně svítit, ale nikoli oslňovat, tak musí mít automatické nastavení výšky. Pokud si doděláš sám nějakou "LED sadu", tak to buď uděláš s malou svítivostí a pak asi ok, nebo to uděláš se svítivostí běžnou pro xenony a LED a pak je to podle mě bez výškové nivelizace (kterou předpokládám nedoděláváš) jednak nelegální, dvak obtěžující pro ostatní.
                  • 01 Reagovat !

                    foto ts1990

                    ts1990 10.05.  18:42

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bixenony

                    Vyměnil jsem halogen za LED sadu, sjel na STK a za dva roky no problem. Lom světla je shodný - ověřeno na regloskopu, takže není důvod k oslnění. Ale tyto sady vyrábí jen 4 výrobci, o kterých vím...vše ostatní jednak nesvítí a o kvalitě se raději nebavím...viz aliexpress nesmyslný parametry. Sada s čipy Z ES od Philipsu je reálně použitelná. Nejhorší jsou auta s rozsvícením segmentu. Dost to oslňuje a pozdě zhasíná, to zatím moc domyšleno není. Navíc origo LED jsou někde kolem 6000 K odhadem, možná i lehce víc a za deště dost nepříjemné.
                    • 00 Reagovat !

                      foto kozakm

                      kozakm 10.05.  20:11

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bixenony

                      A teda ten konkrétní odkaz a nějaký odkaz, že jsou LED náhrady halogenů homologované, by byl?
                    • 00 Reagovat !

                      foto kyklop

                      kyklop 11.05.  13:28

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bixenony

                      Môžeš dať odkaz,? Ja som zatiaľ pri led sadách našiel vždy poznámku "nie je určené na použitie na pozemných komunikáciach"
                • 00 Reagovat !

                  foto kozakm

                  kozakm 10.05.  18:28

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bixenony

                  A odkaz na homologovanou treba H7 by nebyl?
  • 44 Reagovat !

    foto Jaros71

    Jaros71 10.05.  15:57

    Tříválce TSI ?

    Osobně bych je nechtěl ani do Rapidu či Fabie.
    Octavia je s 1.0 TSI výsměch.
    Zatížená 4 lidmi a zavazadly tyhle auta opravdu moc nejedou , jen řvou a spotřeba jde nahoru.
    Pro jednoho človíčka je ten motor dejme tomu dostatečný..jen se nehodí na krátké trasy do města.
    Tam je vždy lepší čtyřválcová atmosfera...viz Toyota Yaris či Mazda...
    • 20 Reagovat !

      foto ts1990

      ts1990 10.05.  16:42

      « Tříválce TSI ?

      Presne...u faceliftovanyho Yarise poctiva ctyrvalivcova 1.5, velmi slusna vybava, za kterou se u koncernu priplaci tucna castka
    • 41 Reagovat !

      foto kozakm

      kozakm 10.05.  17:12

      « Re: Tříválce TSI ?

      Ten motor má 81 kW a 200 Nm. Proč by to nejelo? Do Octavie 2 se montoval třeba 1,6 MPI se 75 kW a 148 Nm, výkonově tedy o kus slabší (a to ani nemluvím o průběhu výkonu/krouťáku). A existoval tehdy ještě slabší 1.4 MPi.

      Samozřejmě nikdo netvrdí, že je to pro oktávku ideální motor, ale jako základ naprosto ok.
      • 51 Reagovat !

        foto King-of-rain

        King of rain 10.05.  17:50

        « Re: Re: Tříválce TSI ?

        Nejsem přiznivec "litrů" ale tyhle vykřiky alá Jaroš 71, to je vysměch.Vůbec v tom nejel, ale má "všeobecně" jasno.On tě to někdo nutí kupovat? Jinak to jede "stejne" jako 1,2 TSI a ta jezdí v pohodě.Tohle fakt nechápu, tyhle kydy.

        Přitom kdyby se svezl třeba v O1 v 1,6 55kW, tak tenhle litr to je raketa. >:-[]
        • 10 Reagovat !

          foto Reco

          Reco 11.05.  08:59

          « Re: Re: Tříválce TSI ?

          Nezabudni este na: ked nalozis 4och ludi (lebo zasadne ide o 100kg kazdy - aj ked v tom vozis dve 20kg deti) + plny kufor a samozrejme s tym ides na dialnicu, kde to budes valit 180. A onanovat nad otazkou, kde ten pokrok je.
      • 10 Reagovat !

        foto CHerokee

        CHerokee 10.05.  21:19

        « Re: Re: Tříválce TSI ?

        Otázka je proč máme na trhu tolik tříválců - odpověď rozhodně není v rovině určené pro řidičský komfort nebo nižší spotřeba paliva a už vůbec ne výdrž nebo levnější servisní náklady. Dokonce to ani není levnější. A to mě štve! Důvodem jsou evropské pseudozelené ekonormy, proto ostatně tento fenomén je jen v Evropě. Já už se jednou spálil, podruhé tu chybu neudělám.

        Své též udělá přístup zákazníků. Lidé se o motory vůbec nazajímají. Když vidím nebo spíše slyším v ulicích rozjíždějící se bmw 216d, to je tedy poslech! Málokdo si u řady 1er, 2er připlatí za motor 20 i/d. A koncern VW bohužel položil novou laťku. Slyšet za studena nastartovat jejich R3, to je jak návrat Wartburgu. A přibývá toho ... to divná doba automobilismu. Pravda dřív stačil i smradlavý dvoutakt. Dokonce dřív lidi bydleli i v jeskních. A taky žili. Jen nerozumím, proč někdo touží po cestě do pravěku!
        • 00 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 10.05.  23:20

          « Re: Re: Re: Tříválce TSI ?

          Protože sme blbé ovce? ;-)

          Tak jako neni nutný volit Zemana, Babiše, Sobotku a i po poslednim tejdnu dvou je nejspíš voliči zase zvolej :yes: >:D
          Neni nutný kupovat tříválce = dneska sem vyzkoušel R4 1,2 Toyoty = za stejný prachy jako tři válce. Většina lidí dá přednost menšímu objemu do míň válců = kdo chce kam.. >:-[]
          • 00 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 11.05.  08:52

            « Re: Re: Re: Re: Tříválce TSI ?

            Well... a před minulými volbami bys napsal, že není nutné volit staré struktury Sobotku a Kalouska, když je tu Babiš? Nebo kdo je ve tvém přirovnání Toyota, ten strážce hodnot :-)? Nechme raděj tu politiku být...

            Jasně že není nutné kupovat tři válce... jsou ale ty tři válce problém samy o sobě? Kdysi jsem někde četl, že z hlediska termodynamiky je optimální objem spalovací komory někde okolo 0,4l.
            • 00 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 11.05.  19:31

              « Re: Re: Re: Re: Re: Tříválce TSI ?

              Well = před minulejma volbama sem napsal to samý = pár lidí na mou radu dalo :-)

              Většina ne :-|

              Jo 3 válce sou z principu problém sám o sobě. Dokud je za podobnou cenu volba 4 válců případně o 25% vyššího objemu = jasná jednoznačná volba ;-)

              Tos čet správně = i když já čet že spíš 0,5 ale to je hodně podobný. Nedám odkaz na zablokovanej zdroj s výčtem proč sou 3 válce z principu horší než 4 ale kdo chce najde si, koho to zajímá ví :-)
              • 00 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 11.05.  22:34

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tříválce TSI ?

                Dobře, ale někoho volit musíš... já vím že tam je třeba ODS, s Fialou... pak ten žlutej xenofob... koho jsi teda doporučil a koho teď? Koho nevolit vím taky :-)

                Větší objem je obecně lepší, jasně. Počet válců, tam si tak jistej nejsem... jako jasně že je třeba lepší šestiválec než čtyřválec, ale zase dvoulitrový šestiválec možná smysl nemá... a stejně 1.0-1.2 už je na čtyřválec malej objem. Vybral bych si 1.2TSI, ale neměl bych problém ani s litrem.

                • 00 Reagovat !

                  foto Hammunasakra

                  Hammunasakra 11.05.  22:44

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tříválce TSI ?

                  Xenofoby slibující snadný řešení složitejch souvislostí nevolim. Teď před francouzskejma volbama byl myslim na novinkách pěknej přehled jaký sou rozdíly mezi kandidátama. Ne podle politickejch žvástů ale spočítaný čistě ekonomický rozdíly. Bejvaj gigantický

                  Takže i když třeba mě Fiala fakt hodně zklamal, furt lepší než večerníček Sobotka. Je fakt že je snadný určit koho nevolit než naopak :-)

                  1.0 je na 4válec malej objem, z praxe víme že 1.2 může bejt R4 a může to bejt furt eště slušnej motor. Když je navíc za podobnou cenu jako R3 litr = snadná volba
                  Tipuju že u nás se prodá drtivě víc R3 1.0 než.. >:D
          • 01 Reagovat !

            foto Freddka

            Freddka 11.05.  09:18

            « Re: Re: Re: Tříválce TSI ?

            Ted mi dost vrta hlavou do kterych aut dava Toyota 1.2?

            Moc Toyotu neznam, nejak jediny co me z hlavy napada je 1.2 turbo v CR-H, nebo to davaji jeste jinam? Nebo maji nejakou 1.2 bez turba?
            • 10 Reagovat !

              foto Reco

              Reco 11.05.  09:41

              « Re: Re: Re: Re: Tříválce TSI ?

              Auris, Yaris, C-HR. V Aurise mi to uz pride malo 85kW/185Nm
              • 12 Reagovat !

                foto Freddka

                Freddka 11.05.  10:02

                « Re: Re: Re: Re: Tříválce TSI ?

                No vidis, takze to je ekvivalent 1.2 TSI, ktery prisel na trh myslim pred 8 lety (a mluvilo se o nem presne stejne posmesne jako o dnesnich litrovych trivalcich).
                O osm let pozdeji je to uz proste nova generace - trivalec 1.0 TSI s vyssim vykonem i tocivym momentem.
                A samozrejme i s nizsi spotrebou.
                • 00 Reagovat !

                  foto Hammunasakra

                  Hammunasakra 11.05.  19:32

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Tříválce TSI ?

                  Fakt upřednostňuješ za stejnou cenu tři válce a litr než R4 a o čtvrtinu větší objem? ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto Reco

                    Reco 11.05.  20:56

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tříválce TSI ?

                    Ty si kupujes motor, alebo auto ako celok? Tie motory su si rovnocenne, naco by mal bezny clovek riesit ci je tam o dva deci vysii objem, alebo o valec menej, ked to bude jazdit rovnako? Niekomu toyota sadnut nemusi. Mne sa napriklad auris pozdaval, ale ta 1.2T mi v tom prisla slaba a nakoniec som zobral vykonnejsi 3valec u inej znacky, toyotacky sa nan nechytal a aj auto mi sadlo viac.
                    • 10 Reagovat !

                      foto Hammunasakra

                      Hammunasakra 11.05.  22:30

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tříválce TSI ?

                      Proti výkonnějšímu motoru nic nemám. Proti míň válcum za stejnou cenu jo. Proti menšímu objemu zrovna tak. Když sou navíc vyhoněný na větší výkon = fyzika platí
                      Proto je ta blbá Toyota většinou taky spolehlivější
                      Zkoušel sem C-HR = snad krom toho když vozíš tchýně nebo děti na zadních sedačkách což se mě netýká = moc povedenej celek :yes:
                  • 00 Reagovat !

                    foto Freddka

                    Freddka 11.05.  21:30

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tříválce TSI ?

                    Kdybych prisel do obchodu a zeptali se me "chcete trivalec 1.0 nebo ctyrvalec 1.2", vezmu si ctyrvalec.
                    Ja je povazuju za ekvivalentni motory, na vyber bych stejne nemel, takze klidne trivalec. Vzdyt jde o obycejnej zakladni motor, 200Nm mi prijde dostatecnych (petikvalt bych urcite nechtel, takze tim linejsim bych se ani nezabyval).
                    • 00 Reagovat !

                      foto Hammunasakra

                      Hammunasakra 11.05.  22:23

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tříválce TSI ?

                      Takže upřednostňuješ tři válce a minimální objem :-)

                      Kdo chce kam = žádnej Brusel, my sme ty paka který.. :-|

                      Já radši za stejný prachy lepší motor ;-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto Freddka

                        Freddka 12.05.  00:56

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tříválce TSI ?

                        Umis cist?
                        Pisu ze uprednostnuju 4 valce.
                        A taky pisu, ze nemam s tremi valci problem.

                        Ted nevim, jestli ma smysl nejaka debata, kdyz nectes me odpovedi.

                        Jinak osobne prave zvazuju 340i, takze asi tolik k tomu, co je podle me spravny pocet valcu, jak maji byt narovnane, jaky typ paliva, a kde ten motor ma byt v aute ulozeny... :-)
    • 10 Reagovat !

      foto wlken

      wlken 11.05.  13:45

      « Re: Tříválce TSI ?

      To cos napsal prostě není pravda, co se týče výkonu v běžně používaných otáčkách, má tento motor cca 20 kW náskok před stejně výkonnými atmosférami a do 3000-3500 otáček jede srovnatelně s dvouapůllitrovou atmosférou :-! Takže rozhodně není pro jednoho človíčka:-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak, autodráha v obýváku a další ukázky ARCore

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak,…

Google před pár týdny představil svůj vlastní systém pro rozšířenou realitu ARCore, který by měl být dostupný…

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční můra všech rodičů na vlastní kůži

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční…

Let z Británie do Austrálie neprobíhá zrovna podle Joanniných představ. Má vysokou teplotu, její devítitýdenní…

 

iSport.cz

TOP 5 gólů 7. kola: Jovovičova raketa, Houskova drzost, Hušbauerova chytrost

TOP 5 gólů 7. kola: Jovovičova raketa, Houskova…

V 7. kole HET ligy se rozstřílely Jablonec a Olomouc, které svým soupeřům nasypaly po pěti gólech. Také mají oba…

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal, chválí Švancara

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal,…

Danny? Už ukázal kvalitu a lehkost, ale brzdí ho zranění. Halil Altintop? Nic. Ruslan Rotaň? Dříč ve středu…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…