Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Rapid dostala motory Euro 6, 1.2 MPI/55 kW skončilo bez náhrady

Povinnost plnění emisní normy Euro 6 si u Škody Rapid vyžádala instalaci nových pohonných jednotek. Nový základ má výkon 66 kW.
Zpět na článek
22. 4. 2015 08:24
22. 4. 2015 12:36
22. 4. 2015 14:58
22. 4. 2015 20:23
22. 4. 2015 21:12
22. 4. 2015 23:11
23. 4. 2015 06:46
22. 4. 2015 21:18
22. 4. 2015 09:13
22. 4. 2015 09:33
22. 4. 2015 10:56
22. 4. 2015 08:42
22. 4. 2015 11:08
22. 4. 2015 18:10
22. 4. 2015 08:44
22. 4. 2015 10:43
24. 4. 2015 12:48
22. 4. 2015 11:44
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
22. 4. 2015 09:10
22. 4. 2015 09:25
22. 4. 2015 10:51
22. 4. 2015 17:16
22. 4. 2015 12:51
22. 4. 2015 11:35
22. 4. 2015 14:13
22. 4. 2015 18:19
22. 4. 2015 16:23
22. 4. 2015 17:04
22. 4. 2015 21:32
22. 4. 2015 18:30
22. 4. 2015 18:54
22. 4. 2015 19:05
22. 4. 2015 20:38
22. 4. 2015 21:38
23. 4. 2015 14:34
22. 4. 2015 23:39
23. 4. 2015 14:34
22. 4. 2015 22:33
22. 4. 2015 17:30
22. 4. 2015 08:06
1.2 MPI nikomu chybět nebude...
...tedy alespoň si myslím
Rozbalit vlákno
13
22. 4. 2015 08:12
Re: 1.2 MPI nikomu chybět nebude...
Ale bude, nenarocnym motoristom, ktorym je jedno aky motor tam maju, hlavne ze ich to odvezie a vacsinou po meste a chcu atmosfericky motor...
22. 4. 2015 08:19
Re: 1.2 MPI nikomu chybět nebude...
no, když to říkáš...
22. 4. 2015 20:47
Re: €JRO 6 a 66kW pořát málo SOUDRUZI z BOLESLAVI !!
jj
TO BUDE CHTÍT PRO PŘÍŠTĚ ELEKTROMOTOR [odkaz] ABY TO SPLNILO €JRO 66 a 666kW >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D to je nuda šáde ...
23. 4. 2015 08:23
Re: €JRO 6 a 66kW pořát málo SOUDRUZI z BOLESLAVI !!
áááá panáček se nám zase teleportoval z buducnosti, aby oblažil naši diskuzi. Vítáme. :-) Hele nechceš nám prozradit ještě nějaký novinky, který budou za 20-30 let běžný?
22. 4. 2015 09:18
Re: €JRO 6 a 66kW pořát málo SOUDRUZI z BOLESLAVI !!
Když je jim jedno, jaký motor tam mají, tak budou spokojeni i s TSi :-)
22. 4. 2015 10:50
Re: €JRO 6 a 66kW pořát málo SOUDRUZI z BOLESLAVI !!
Nebude, jelikož jeho prodeje byl naprosto okrajové. Třeba na Tipcars jsou z ojetých 356 benzínových Rapidů jen tři s touto "motorizací".
Avatar - petrumr
22. 4. 2015 20:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 4. 2015 21:03
Re: €JRO 6 a 66kW pořát málo SOUDRUZI z BOLESLAVI !!
Ne, proto, že vzhledem k cenovému rozdílu MPi vs. TSi, které je výkony úplně jinde, si MPi koupil jen blázen ... Obdobný poměr je mj. i u nabídky nových aut.
Avatar - Đawson
22. 4. 2015 13:19
Re: €JRO 6 a 66kW pořát málo SOUDRUZI z BOLESLAVI !!
nečetl si svět motorů ? >:D dle jejich měření je o světelné roky pružnější, než základní motor astry a to je 1,4 tuším o 74 kw. Zase takovej propadák to moderní htp nebylo.
Držel se statečně i jiných základních 4 válců :-)
22. 4. 2015 13:39
Re: €JRO 6 a 66kW pořát málo SOUDRUZI z BOLESLAVI !!
tak to napsali ve světě nemotorů (v obou významech)
22. 4. 2015 14:55
Re: €JRO 6 a 66kW pořát málo SOUDRUZI z BOLESLAVI !!
Lenze Astra je vyrazne tazsia. Mali ho vyskusat v Corse. ;-)
Avatar - petrumr
22. 4. 2015 20:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
22. 4. 2015 20:26
Re: €JRO 6 a 66kW pořát málo SOUDRUZI z BOLESLAVI !!
Zvlášť ti, co po ránu roztáčí klikou motor.
22. 4. 2015 08:24
Oktávka
Podle ceníku na webu škodovky stojí nejlevnější Oktávka 347.000,- Kč. Takže odstup od Rapidu se docela smrsknul. Hádám, že Rapid už nebude bodovat tím, čím chtěl primárně být - velkým autem za málo peněz, někde uprostřed mezi Fabií a Octavií a že spousta lidí si připlatí několik málo desítek tisíc za modernější a větší Octavii.
Rozbalit vlákno
14
22. 4. 2015 08:30
Re: Oktávka
začni konfigurovat... a pochopíš velice rychle, jak to je s Octomilkou ve skutečnosti
22. 4. 2015 12:36
Re: Oktávka
Ach, tie skodovky. Ked porovnam basic cennik Rapidu Spaceback a Mazda 3 hatch, tak je to zaujimave. A pritom sa Mazda 3 vyraba v Japonsku a este na nu uvalia clo.
22. 4. 2015 13:11
Re: Oktávka
Nechci být zarputilec... ale trojku s Rapiďákem srovnávat moc nelze... vlastně krom toho, že jsou to automobily, nemají prakticky nic společného ;-) (ale nevnímej má slova jako atack)
22. 4. 2015 14:58
Re: Oktávka
Tak som to aj myslel. Rapidak je v tomto pripade predrazena kara. ;-)
Avatar - petrumr
22. 4. 2015 20:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
22. 4. 2015 21:12
Re: Oktávka
Rapid je dražší než mazda 3, citróne.
22. 4. 2015 23:11
Re: Oktávka
Tam, kde Rapid cenově končí, Mazda 3 "skoro" začíná. A to mám Mazdu celkem rád.
Avatar - _Karel_
23. 4. 2015 06:46
Re: Oktávka
To co jsem napsal byla rozčílená reakce na bl.ba, ale jinak- když si nakonfiguruju Rapida na střední výbavu M3, je rozdíl asi 40tis.- Rapid 1,2tsi s torzkou proti M3 2,0i s víceprvkem (Rapid 450t. vs.M3 490t.). Mazda má bixenony, bezklíčový start, hlídání mrtvého úhlu. Rapid oproti tomu bude mít taky něco navíc, úplně stejný výbavy nejdou.
Nicméně za +40tis. máš celkem nepochybně lepší auto s lepším motorem a podvozkem. Value for money M3 lepší, absolutní cena Rapid lepší.
Ale tvoje tvrzení, že kde Rapid končí M3 začíná není vůbec pravda.
22. 4. 2015 21:18
Re: Oktávka
Tyhle dve jsem mel take ve vyberu auta v cene cca 350k a v podobne konfiguraci (75kw, autom. klima, alu kola, kozeny paket ...) byl pred rokem rozdil 80k. Pro mne to tedy bylo dost penez a to Spaceback nabizel jeste delsi zaruku a metlu. Srovnavat cenikove ceny je zavadejici.
Avatar - dal
22. 4. 2015 09:13
Re: Oktávka
Ceníkově je Rapid cca 10tis. pod Leonem a reálné ceny jsou srovnatelné. Stejně se nakonec koupí Rapid, jsme v ČR. Octavia může být pro mnoho lidí už zbytečně velká a ta základní s černými klikami/zrcátky vypadá hrozně.
22. 4. 2015 09:28
Re: Oktávka
no, kdybych byl zaměřen na tuto kategorii vozů, volil bych spíš Seat Leon... kvůli rozmanitosti třeba... ale také kvůli většímu prostoru pro "individuální cenu"
22. 4. 2015 09:33
Re: Oktávka
Rapid se hlavně nezměnil jen motorama ale trochu dospěl i s výbavou. Jsem zvědav jak bude vypadat přední led osvětlení a výbavu převzal z fabie. Tak vyší odstup od fabie combi je namístě a s octavii v základu nebo plně vybavený rapid je otázka u spouty modelů.
Avatar - twistedTSD
22. 4. 2015 09:33
Re: Oktávka
Na první pohled se odstup zmenšil, ale když si zkusíš navolit nějaké "normální" konfigurace, uvidíš, že je stále značný.
22. 4. 2015 10:56
Re: Oktávka
Tak je jasné, že Rapid bude cenově mezi Fabkou a Oktávkou. A vzhledem k této logice jsou ceny naprosto odpovídající. Se slabším 1.2TSi jsou základní ceny 269 / 309 / 347. Se silnějším 1.2TSi jde o 297 / 330 / 383.
22. 4. 2015 08:28
1.6TDI 85KW
Co je to za motor? Octavia konečně koncem května dostane stejné motory jako Golf a Leon, to jest 1.6TDI 81KW. Pokud vím, jediná 1.6 85KW je v Audi A1, i Audi A3 má verzi s 81KW.
Opravdu má tedy Rapid nejlepší koncernovou 1.6TDI? To nějak úplně nechápu.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Jenik3
22. 4. 2015 08:42
Re: 1.6TDI 85KW
Možná novinářský šotek? Je v motoru 85/81 tak velký rozdíl?

Každopádně je dobře, že ta čtyřválcová 1.6 zůstala. Bude-li mít nějaký ten koník navíc, jedině dobře. Zatím byla svým projevem mdlá. Sice jezdila za pět, ale osobně bych čekal o trochu lepší dynamiku.
22. 4. 2015 11:08
Re: 1.6TDI 85KW
Pokud jde o šotek, tak pak přímo ve škodováckém ceníku ...

[odkaz]
22. 4. 2015 18:10
Re: 1.6TDI 85KW
No asi jsem slepý, ale nikde nevidím, jestli má 5ti nebo 6ti kvalt? Pokud druhou variantu, tak to může být hodně zajímavá kombinace.

Btw v konfigurátoru je to zatím ještě postaru ;-)
Avatar - WinDiesel
22. 4. 2015 21:09
Re: 1.6TDI 85KW
Stejné motory dostane, ale bude to 85 kW €6. Golf měl €5 81 kW, Octavia až do poslední chvíle 77 kW. 85 kW se dá samozřejmě podladit aby se Okta odlišila od Golfa.
22. 4. 2015 08:44
EA288
"Základem je nyní dvanáctistovka TSI z Fabie (řada EA288) o výkonu 66 kW" no na to že tíhnete ke škodovkám tak mě celkem překvapuje takovej omyl - fundovaní vědí že to je EA211 ...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Jenik3
22. 4. 2015 10:43
Re: EA288
:yes:
kdepak toto není diesel!
Avatar - Honza Mička
24. 4. 2015 12:48
Re: EA288
Dobrý den,

díky za upozornění, přepsal jsem se, EA288 jsou samozřejmě turbodiesely. Věřím, že na Auto.cz najdete spoustu článků, ve kterých je to správně ;-)
Avatar - Barrichello
22. 4. 2015 09:09
Konečně se to odvážil někdo napsat
[odkaz]
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
22. 4. 2015 11:23
Re: Konečně se to odvážil někdo napsat
nejen ojete... aj u noveho to plati.... vzdy by som volil auto s benzinom ;-) .. a dnesne benziny maju uz ozaj prijemne spotreby... a slusne vykony
22. 4. 2015 11:50
Re: Konečně se to odvážil někdo napsat
Nejen dnešní. V roce 1997 jsem si pořídil Mondeo v kombíku, po faceliftu, s 1.8i motorem, 85 kW... spotřeba 6,5 l/100 dálka, šouračka po městě za 8,5l/100. V roce 1997. A že to byla docela velká plechová kráva... ale současné emisní limity by fakt neplnila. Škoda, že jsem ho po třech letech rozstřelil... rád na něj vzpomínám :-)
Avatar - 3_diamanty
22. 4. 2015 12:37
Re: Konečně se to odvážil někdo napsat
:yes:
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
22. 4. 2015 11:44
Re: Konečně se to odvážil někdo napsat
To to trvalo :-)

Za mna palec hore aj za ilustracnu fotku ;)
Avatar - Barrichello
22. 4. 2015 13:16
Re: Konečně se to odvážil někdo napsat
jojo. Někteří novináři se bojí napsat pravdu, prtože samozřejmě výrobcům se to nelíbí....
22. 4. 2015 09:10
Konfigurator
kazdpadne vedeni skodovky pro CR bych vytahal za koule a povesil do pruvanu, skutecnost ze ani mesici!! po uvedeni Superba nejsou schopni spustit jeho konfigurator na strankach by v kazde jine firme odpovedneho cloveka stala vyhazov na hodinu, Alespon nam ale skodovka velmi dava jasne najevo jak jsou ji cesti zakaznici zcela uhradeni...
Stejne to ocekavam i u Rapida, na stare motory tam budeme koukat jeste dalsi mesic.
Rozbalit vlákno
3
22. 4. 2015 09:18
Re: Konfigurator
posílám ti pro uklidněnou odkaz na konfigurátor vozu, který se také ještě neprodává... přeji hezkou zábavu
[odkaz]
22. 4. 2015 09:25
Re: Konfigurator
Třeba to někoho místo stálo, co ty víš? ;-)
22. 4. 2015 09:29
Re: Konfigurator
spíš jen někdo přešlapuje na místě
Avatar - Uživatel_5340709
22. 4. 2015 09:26
Rapid je v čr jasná volba,
to přijdeš do salonu, ujmou se tě, lehce zjistí zda máš v plánu a hlavně finanční zdroje na oktu, pokud ne, je prodejní politika jasná: "Pane, podívejte se, rapid vypadá jako oktávka, na silici to skoro nikdo nepozná, a ještě ušetříte." ;-) :yes:
/tímto jejich plán nijak neshazuji, spíš chválím/
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Dzakobo
22. 4. 2015 09:36
Re: Rapid je v čr jasná volba,
Konečně soukromým osobám dává koupě Rapidu smysl. Živé, úsporné a snad hlavně spolehlivé benzínové motory v autě, které má příplatky na rozumné úrovni. Firmy budou brát 1,4TDi, což si budou muset zaměstnanci odtrpět. Od teď už bych si uměl představit Rapid o 81kW v garáži, předchozí řetízák ne. Za mne :yes: .
Avatar - Uživatel_5340709
22. 4. 2015 09:47
Re: Rapid je v čr jasná volba,
Nechci tu vypadat jako koncernista, ale v této cenové relaci sedan rapid vypadá i velmi dobře.
22. 4. 2015 09:49
Re: Rapid je v čr jasná volba,
koncernista nekoncernista... Spacebak ve výbavě Monte Carlo je dokonce moc hezkej
Avatar - skejpa
22. 4. 2015 15:22
Re: Rapid je v čr jasná volba,
Škoda, že ve výbavě monte carlo sjede z linky tak jeden ze sta >:D
22. 4. 2015 22:38
Re: Rapid je v čr jasná volba,
Já jich potkávám kupodivu hodně. Oproti běžným verzím, nedej bože Active, vypadá opravdu moc hezky :yes:
Avatar - 3_diamanty
22. 4. 2015 09:51
Re: Rapid je v čr jasná volba,
suhlas... ved niekto prave kvoli starym tsi nechcel rapid a siel radsej do niecoho ineho ... takze nove motory mozu rapidu len a len pomoct .... uvidime ako sa to prejavi na predajoch ale odhadujem mierny narast predaja rapidov ( mozno aj na ukor octavie ) po prechode na tie nove tsi.... uvidime
23. 4. 2015 08:27
Re: Rapid je v čr jasná volba,
já bych teda byl celkem rád, kdyby se konečně koncernu povedlo dotáhnout TSI motory touto generací k bezproblémové funkční podobě. ;-\
22. 4. 2015 12:47
Re: Rapid je v čr jasná volba,
Pan predajca, sorry, ten Rapid mi skor pripomina Fabiu. Vsak aj ta sirka je skoro rovnaka.
Avatar - Uživatel_5340709
22. 4. 2015 14:22
Re: Rapid je v čr jasná volba,
Jste nějakej náročnej, ne? :*)
Avatar - skejpa
22. 4. 2015 15:24
Re: Rapid je v čr jasná volba,
Nejsem fanoušek ani jednoho modelu ale když jsem jel rapidem, tak pro mě to pocitově bylo nějaké AUTO v porovnání s Fabií :-) Ten cenovej odstup není tak velkej aby si lidi kupovali Fabii místo Rapida - teda alespoň já bych si Fabii nekoupil.
Avatar - Emel
22. 4. 2015 15:29
Re: Rapid je v čr jasná volba,
Interiér Fabie v nějaké lepší výbavě mi přijde naopak výrazně lepší než Rapid...
Avatar - Katikakus
22. 4. 2015 23:19
Re: Rapid je v čr jasná volba,
Ve srovnani s konkurenci je to ale bohuzel porad tragedie.
Avatar - Qremp
22. 4. 2015 10:28
Další vylepšení
A co ty další vylepšení? Například hodně kritizované nezakrytí pojezdů sedadel je také v novém MY již také vyřešeno - [odkaz]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
22. 4. 2015 10:43
Re: Další vylepšení
dik za clanocek..... citam ze bocne blinkre uz budu v spatnych zrkadlach teda uz nie v blatnikoch...... aj to je zmena u noveho rapidu ;-)

rapid sa pomaly ale isto zlepsuje .... a stava zaujimavou volbou .....a taky spaceback sa mi vyslovene paci .. poctive auto... :yes:
22. 4. 2015 17:12
Re: Další vylepšení
Je smutné, že důležité informace o dalších technických vylepšeních Rapidu (mimo motorizací) se musíme dozvídat ze hahraničních webů. Proč to neobsahuje tento článek na Auto.cz ;-\ :'-( A proč součástí článku není také tabulka technických údajů a jízdních výkonů nových motorizací? :-O :'-( Tento web je některými čtenáři stále kritizován za protežování Škodovky, ale v tomto případě je to spíš naopak.
22. 4. 2015 18:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 4. 2015 10:31
automaticka prevodovka
paci sa mi ze uz k zakladu sa da prikupit automat, dvojspojkova prevodovka je velmi dobra, len mi trosku vadi velka páka ktorou sa radí, je prilis velka viac by sa mi pacila radiaca paka ako napriklad u bmw, je mensia a krajsia
Rozbalit vlákno
7
22. 4. 2015 10:54
Re: automaticka prevodovka
ja bych automat nechtel. mozna az budu starej, hluchej a nezmacknu spojku, tak jo. ale není nad to byt vetsim panem nad autem s manuálem nez mensim s automatem.
navíc u tehle 7G se docela resi spolehlivost, kde se uvadi první vetsi oprava uz na 100tis. otázka je co je na tom pravdy, mate někdo zkusenosti s zivotnosti automatu u aut tehle kategorie??
Avatar - _Karel_
22. 4. 2015 19:17
Re: automaticka prevodovka
Připojuji se k otázce, taky by mě to zajímalo.
Avatar - AUDIRS6
22. 4. 2015 19:41
Re: automaticka prevodovka
to asi bude treba pohladat na specializovanych forach na tento problem.
Uz sme sa ale davnejsie na tuto temu bavili, ze v autorizaku mala byt jej oprava za cca 50, a u specialistov cca 15, ci kolko, uz si to napamätam...
Je to proste "suche" DSG-čko. Takze cim viac Newtonmetrovo namahane hlavne pri curackach po meste - rozjazdy, tak tym vacsie riziko, ze ju bude treba riesit skor, ako cakas. Nevsimol som si, kolko Nm ma ten 1.4 TFSi, ale mam taky dojem ze 220, a limit je tu 250. Takze este tu by som tipoval, ze by mohla vydrzat dlhsie, nez pri tom TDi - 1.6, ktora z neho zmyka ten limit 250 Nm.
Nezaujimal som sa o nu nejako viac, nakolko v mojom najblizsiom okoli s nou nikto nejazdi, takze nemzem sudit. A z vyjadreni 3 servismanov, ktory sa uz s nou stretli, tak ani 1 ju zatial neopravoval. Na automaticke prevodovky mame este 1 extra dalsieho specialistu... :-) - s nim som ale este dlhsie nebol... :-!
Takze, ak sa jedna o moj nazor - nebrat, pokial by mala byt s motorom, ktory ma tych jej limitnych 250 Nm, a pokial by mali prevladat mestske jazdy.
je to ale len moja teoria, dufam, ze niekto s praxou ti to svetli lepsie... ;-)
Avatar - _Karel_
22. 4. 2015 19:48
Re: automaticka prevodovka
Kámoš má OII 1,8TSI dsg, najel zrovna 50tkm a já ho začal hnát na výměnu oleje v převodovce. Pak jsme došli k tomu, že má asi suché DSG a jestli v suchém vůbec je olej >:D
Avatar - AUDIRS6
22. 4. 2015 19:58
Re: automaticka prevodovka
:-)
Tak na zaklade jeho skusenosti mozes mat slusnu predstavu o tom, ci je vsetko v pohode...
Ako isto vies, zrovna ta 1.8 TFSi ma tych 250 Nm este aj priskrtenych, a necudoval by som sa, keby jej na brzde namerali viac. Takze ak mu prevlada jazda po meste a vsetko bude ok, je realny predpoklad, ze tie sypuce sa DSG-cka niesu vyslovene pravidlo...
Uvidis, sleduj ho >:D
23. 4. 2015 08:31
Re: automaticka prevodovka
Samozřejmě, že je tam olej, čím myslíš, že by ty kolečka vevnitř asi byly mazaný? ;-). Suchý DSG znamená se suchou spojkou nikoli převodovku běžící nasucho :-)
23. 4. 2015 08:29
Re: automaticka prevodovka
A hlavně příplatek za špajzku 50000 v lowendovým autě je strašně moc 8-s
22. 4. 2015 10:51
no konecne
chceme vymenit druhé male auto do města. myslel jsem jako jasnou volbu fabii, ale nezda se mi tak uplne ten zadek. u rapidu zas odrazovaly stare motory.
ted jedinej problém s rapidem (spaceback) mam, ze mi pripomina astru, kterou jsem kdysi mel, a tak nejak citim, ze to auto není tak uplne OK pro moji vekovou kategorii, resp. vekovou kategorii manželky.
co s tim, když manželku za mladsi menit nechci, a pochybuju, ze bych nejakou mladou utah na rapida ???
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
22. 4. 2015 10:53
Re: no konecne
este je tu jedna moznost.... cerveny rapid spaceback monte carlo... ten uz bude atraktivnejsi aj pre nejednu mladsiu babu ;-) [odkaz]
22. 4. 2015 17:16
Re: no konecne
Až na ty téměř celočerná kola dobrý! :yes:
22. 4. 2015 12:51
Re: no konecne
topten, musis trosku prizmurit oci a hned zbadas A3 Sportback ;-) ;-) ;-)
Avatar - rokyta.p
22. 4. 2015 10:53
dobrá výměna
vyměnit 55 za 66 kW se dá :-)
Rozbalit vlákno
7
Avatar - 3_diamanty
22. 4. 2015 10:57
Re: dobrá výměna
defakto zakladny rapid je teraz silnejsi ako zakladna octavia ;-) ... ktoru niektori stale tlacia kdesi pomaly az do "luxusnej triedy" a povazuju za top auto zemegule .. pritom mne pride rapid napriklad dizajnom omnoho omnoho krajsie strihnuty s krajsim lookom ako nudna nezaujimava a draha octavia
Avatar - twistedTSD
22. 4. 2015 14:11
Re: dobrá výměna
Octavia má zase "dospělejší" proporce. Jinak ale také myslím, že se Rapid zvlášť povedl a po modernizaci půjde o hodně zajímavou volbu.
Avatar - 3_diamanty
22. 4. 2015 14:32
Re: dobrá výměna
suhlas.... rapid je sikovne strihnuty... aj velkostne aj vyzorom ;-)

rapid sa po tych viacerych upravach ( konecne aj po motorickej stranke ) uz konecne prepracoval tam kde mal byt podla mna hned od zaciatku .... na solidne auto ... a aj jeho ceny su uz dnes prijatelnejsie ako v jeho zaciatkoch... ktore mu trosku stazili rozbeh predaja--- teda aspon u nas.... neviem ako inde.....

zvlast spaceback je moc pekny...... kompaktny a pritom ma kufor stejne vacsi ako vsetky ostatne hatche na trhu ... skratka je to sikovne auto
Avatar - skejpa
22. 4. 2015 15:27
Re: dobrá výměna
Spaceback se povedl, o tom žádná. Ale srovnávat sedan Rapida s Octavií... no zas bych to s chválou nepřeháněl :-) A hlavně Octavia v kombi je hodně vydařené auto. A že já Škodovky moc nechválím >:D
Avatar - rohYpnol
22. 4. 2015 18:21
Re: dobrá výměna
rozhodně. Nicméně v českých poměrech je pravdou, že za cenu Rapida můžeš lovit v čistokrevné nižší střední bez kompromisů...

A otázka jestli raději Rapida nebo Mégane Grandtour je podle mě ryze formální otázkou... ;-)
Avatar - _Karel_
22. 4. 2015 19:20
Re: dobrá výměna
Já bych z těch dvou volil Rapida. I když by se dala logicky zdůvodnit opačná volba.
Avatar - rohYpnol
22. 4. 2015 22:58
Re: dobrá výměna
Rapid může dávat smysl výhodnějším financováním, levnějším servisem a ND obecně. Právě díky starší VW technice a jednodušším řešením.

Pokud ale budu hodnotit vlastnosti nového vozu, pak Rapid prostě hraje druhé housle.
22. 4. 2015 11:35
Fresh
Ceníky Rapidu denně nestuduju, ale mám takový pocit, že se akční modely Fresh posunuly o výbavový stupeň výše (takže k Ambition) a kasovní trhák Fresh Active, který tuším stál pod 290k se slabším TSI EAA 111, je prostě pryč. Kdo chce Rapida s klimou si připlatí oproti minulosti o více než 30k více (Active Plus).
Taky je otázka, nakolik se motor s opačným sklonem podařilo zabudovat do staré platformy. Vždyť Octavi a i Fabia byly vyvíjeny pro nové TSi na MBQ, ale Rapid vycházel z PQ pro Fabii II.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
22. 4. 2015 14:13
Re: Fresh
Fabia nemá MQB, podobně jako Polo, a přesto také využívají nejnovějších motorizací.
Avatar - rohYpnol
22. 4. 2015 18:19
Re: Fresh
Přesně tak, další FL Fabie dokazuje, že se zástavbou novější generace problém není >:-[] >:-[] ;-)
Avatar - Cuba66
22. 4. 2015 14:43
A co změny v interiéru?
Byl jsem se podívat a zaznamenal jsem novou loketní opěrku a zakryté kolejnice u předních sedaček - konečně to nevypadá jakoŠ105L. Všiml jste si někdo ještě dalších změn?
Rozbalit vlákno
3
22. 4. 2015 17:18
Re: A co změny v interiéru?
Omyl, Š 105 měla kolejničky předních sedadel zakryté! ;-)
Avatar - Cuba66
23. 4. 2015 18:35
Re: A co změny v interiéru?
Ježíši, to už je tak dlouho co jsem s tím jezdil, že už si to ani nepamatuju :-)
Avatar - petrumr
22. 4. 2015 20:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 4. 2015 15:00
Cenovky Rapidu
Tak dnes nějak nechápu, proč ten Rapid vznikl, přeci škodárna hlásala, že budou dobré ceny a když vidím co to stojí, tak sorry, proč bych to kupoval.Jo chápu, že kupce si to najde, ale co si pamatuji tak cenově to mělo být jinak,asi to přehodnotily.No když ovwce kupují, tak proč jim to neprodat že jo. ;-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Cuba66
22. 4. 2015 15:15
Re: Cenovky Rapidu
Tohle auto se vyplatí koupit jedině jako předváděčka. Teď jsem zrovna koukal na TipCars a teda raději bych si koupil Seat Leon 1,2TSI 77kW s šestikvaltem než Rapida. Dá se to tam najít za stejný peníze, výbavou je často Leon lepší.
Ale jinak se mi Rapid Spaceback líbí a díky tý ceně jich zas až tolik pořád nejezdí :-) U nás v ulici je zatím jenom jeden, zato Oktávek jako máku :-)
Avatar - 3_diamanty
22. 4. 2015 15:20
Re: Cenovky Rapidu
tak predsa len od fabie k octavii je to uz kusok.. aj velkostne aj cenou... a octavia stejne neponukne majitelovi klasicky hatch... kdez to spaceback ano... to auto predava slusne v europe ... a jeho jednoduche linie funguju a prekapujuco dobre a lepsie ako na octavii... a kto si nepotrpi na extra vybavu a displeje a dalsie zbytocnosti tak pre neho moze byt rapid ideal.... vcelku jedno z mala este dost jednoduchych sympatickych poctivych aut za cenu ktora je este znesitelna ( teda voci octavke urcite ) ......

naopak ja si myslim ze auta ako rapid na trhu zacinaju chybat.. a nie je ich dost.... lebo kazdy sa dnes uz nahana za luxusom a hi tech technologiami a bezne jednoduche auta miznu ako gafor... co je skoda... fandim rapidu aj dacii a som zvedavy kedy pride do eu aj nejaka dalsia dostupna znacka ako napriklad datsun.....
Avatar - rohYpnol
22. 4. 2015 18:17
Re: Cenovky Rapidu
V rámci nabídky Škody je Rapid výrazně levnější než Octavia, přitom se zaškrtáním nějaké té výbavy nutně cenově nevykrvácíš. Příplatky jsou u Rapida docela příznivé.

Takže slušně vybavenej Rapid s použitelným motorem podle mě představuje zajímavou alternativu pro Octavii na výbavovém a motorickém dně :-!
22. 4. 2015 16:23
Budoucnost
No jsem zvědavý na budoucnost Rapidu, teď se tam bude kombinovat několik negativních faktorů - předpotopní technika podvozku, naopak moderní motory, vnější design vynuceně pokřivný snahou zamaskovat malý podvozek, materiály nic moc, a cena nijak extra příznivá. Ta přidaná hodnota mi tam nějak chybí.

K tomu problém v podobě nové fabie, která je oproti rapidu i minulé generaci fabie opravdu o skok dál, a je celkově daleko sladěnější.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - AUDIRS6
22. 4. 2015 17:04
Re: Budoucnost
Logicke pokracovanie tohoto pre Skodovku a jej kupcov ekonomicky zaujimaveho pribehu by mi prislo nasledovne: odstupnovat F III, Rapid FL (neviem kedy bude, ale ked bude...)a O III takto:
F III - je to novinka, ma nejake tie nove ficury, vraj dobry podvozok atd... - ok , asi sa bude chvilu dobre predavat tak, ako je momentalne ponukana.
Rapid FL - kedze je to duchovny nastupca O I, tak pokracovat presne do bodky v jeho zmysle: za priplatok mäkčenú prístrojovku ! >:D - presne ako bola v nie najlacnejsej O I po FL ta krajsia pristrojovka, tak dopriat ju aj Rapidu. :-) Plus, pridat par moznosti novsich el. vychytavok...
O III - na udrzanie odstupu od Rapidu po FL, doplnit lepsie vyplne dveri ! >:D

a mame vyriesene cele portfolio >:D
Avatar - twistedTSD
22. 4. 2015 20:46
Re: Budoucnost
By the way...Paradoxně ta ultra social edition Octavia měkčenou palubku měla...a dokonce i textilní výplně dveří. >:-[]
Avatar - AUDIRS6
22. 4. 2015 21:32
Re: Budoucnost
Joooo, ale dizajnovo bola ta stara uz trochu za zenitom ;-)
Aj ked kvalitativne na omak a tiez vyplne dveri - to je hanba pre celu aktualnu Skodovacku produkciu. :-!
Avatar - rohYpnol
22. 4. 2015 18:14
Re: Budoucnost
Fabia a Rapid jsou dva zcela odlišné světy. Ty auta si naprosto nekonkurují, i když na papíře jsou docela podobné, zvláště pokud vezmu Fabii Combi. Sedni, projeď se a pochopíš :-!
22. 4. 2015 18:30
Re: Budoucnost
Neřekl bych. Je to právě naopak, papírově se vytváří prostor pro rapid tam, kde ve skutečnosti není. Rapid má skutečně jedinou přidanou hodnotu navíc oproti fabii v delším rozvodu, který činí více místa na zadních sedačkách v podélném směru (v příčném nikoliv), jinak je to defacto spíše další karosářská verze Fabie, a konkurentem je tedy Fabii Combi, nikoliv Octavia, ta je úplně o galaktickou míli jinde.
Avatar - rohYpnol
22. 4. 2015 18:50
Re: Budoucnost
Jel jsi s těmi vozy? Já ano, a ty vozy jsou úplně jiné :-! :-!
22. 4. 2015 18:54
Re: Budoucnost
Samozřejmě jel, jiné jsou - fabia je vyladěnější, širší, lepší :-) A v takto malých autech bych stejně ve víc lidech necestoval, takže ta jediná výhoda rozvozu by mě opravdu netrápila.

Postav si vedle sebe Fabii kombi a rapida, podívej se ze všech stran, projeď se, a pochopíš o čem mluvím. Rapid samozřejmě je v některých směrech lepší, ale celkově to je opravdu pouze alternativa k té fabii, zákazník octavie o to nezavadí.
Avatar - rohYpnol
22. 4. 2015 19:02
Re: Budoucnost
Jestli je podle tebe Rabid vepředu užší než Fabia, tak jsi těmi vozy nikdy nejel :-!
22. 4. 2015 19:05
Re: Budoucnost
No to samozřejmě je. To ses možná nechal nachytat na ten optický fígl Rapida, tedy svislé boky, aby se zakryla ta úzkost interiéru a pocitově to bylo vzdušnější. Rapid je o 3 cm užší - sorry oprava.
Avatar - petrumr
22. 4. 2015 20:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 4. 2015 21:38
Re: Budoucnost
Do Spacebacka dam bajka se sundanym prednim kolem, do kratke Fabky ne. Pro bikera to nejsou stejne auta :-)
Avatar - rohYpnol
22. 4. 2015 22:53
Re: Budoucnost
Fabia III
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1380

Rapid
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1410

Ani když zůstanu u metru tak nemáš pravdu, a pocitově je to ještě úplně jinde :-! :-!
23. 4. 2015 14:34
Re: Budoucnost
Škoda Fabia III - šířka 1732
Škoda Rapid - šířka 1706

;-)

Šířka interiéru se měří v několika bodech, chápu že pro podporu tvého tvrzení sis vybral ten kde je rapid o 1 cm!!! lepší. Jestli jsi takový profík a poznáš rozdíl 1 cm v intervalu 141 -142 cm, gratuluju, 99% lidí nikoliv.

Nicméně děkuju, protože jsi potvrdil že jsou tedy v nehorším případě v podstatě stejně široké, takže hraní si na auto o třídu víc nepřipadá v úvahu.

Jinak pocitově znamená opravdu pouze pocitově, nikoliv skutečně. Proto vypadá rapid (a i superb II) z profilu tak otřesně, ty svislé boky maskují a matou, ale fakticky prostornost nemůžou přidat. Fígl spočívá v tom že nejvíce člověk potřebuje šířku v loktech a nejméně na úrovni hlavy, čemuž odpovídá konstrukce a design většiny aut (tedy směrem ke střeše se svažující a zaoblucící profil) , ale jelikož pocitovost řídí hlava, tím že nechám stejnou šíři v oblasti loktů ale zvětším jí v úrovni hlavy (tedy právě ta svislost boků) vyvolám ten dojem jako by i ta šíře v loktech odpovídala podle běžných pravidel té úrovni hlavy. Není to nic nového, je to známý fakt a kdo jezdí dodávkou nebo náklaďákem, zná to.
Avatar - rohYpnol
23. 4. 2015 18:36
Re: Budoucnost
Ty asi opravdu netušíš co píšeš... Takže podle tebe je rozdíl v šířce mezi Fabií a Rapidem především v úrovni hlavy, přitom i v úrovni loktů je ale Rapid širší... A ještě mi tu podsouváš, že jsem si vybral pro mé tvrzení nejpříznivější hodnotu 8-s 8-s

Vnější šířka je argument úplně mimo, to jsi předpokládám vůbec nemyslel vážně. A ve vnitřní šířce je Rapid měřitelně širší. Co z toho tedy vylývá? Že jsi napsal blábol jak hrom >:-[] :-!
22. 4. 2015 23:39
Re: Budoucnost
Ve skutečnosti je Rapid širší než Fabia nejen pocitově, ale i fakticky. Jel jsem s oběma vozy.
23. 4. 2015 14:34
Re: Budoucnost
Právě naopak. viz výše.
22. 4. 2015 22:33
Re: Budoucnost
v čem je předpotopní technika podvozku oproti např. autu roku P308, Hcivic, Rmegane, atd.....
mimochodem rozvor má rapid větší než Octavia II, takže je vzadu i víc místa, je užší ale čtyři lidi odveze celkem na pohodu.
22. 4. 2015 17:30
Zraje jako víno
Když se Rapid objevil, byla to Škodovka s nejproblematičtějším rozjezdem prodejů na českém trhu od spojení Škody s VW - přestřelené ceny vůči chudé standardní výbavě, chudě působící interiér, nevhodně naladěný podvozek...a minimální zájem zákazníků. Naštěstí Škodovka se k tomu postavila čelem a poměrně rychle zareagovala na kritiku - přeladila podvozek k podstatně lepšímu komfortu jízdy (ovšem při zachování velmi dobré ovladatelnosti), vylepšila interiér a nabídla i zákaznicky příznivější ceníky. Situaci taky výrazně zlepšil příchod modelu Spaceback, jehož záď s přídavnými bočními okénky v C sloupcích je prostě sexy, navíc přináší při ještě velmi slušném objemu kufru více místa pro hlavy zadních cestujících a principiálně tužší karoserii, hlavně v krutu. Tím ovšem nechci říct, že by verze liftback neměla své kouzlo, ta zase boduje obrovským kufrem a image většího auta s mohutnou zádí... No, Rapid se nakonec svými vlastnostmi i designem Čechům perfektně trefil do noty - druhé (a po příchodu nové Fabie těsně třetí) místo v české hitparádě mluví za vše.
No a nyní přichází další várka velmi pozitivních změn - na příchod druhé generace spolehlivějších, úspornějších a přitom výkonnějších motorů TSI spousta zákazníků čekala jako na smilování a nyní je to tady, zatímco odchodu slabých motorů HTP asi bude u takto velkého vozu litovat málokdo. A v neposlední řadě - konečně jsou zde kryty pojezdů předních sedadel, které za pár korun výrazně zlepšují dojem z interiéru. A co je také důležité - tyto kryty lze koupit jako náhradní díl a snadno nasadit i na sedačky dosavadních Rapidů (a zřejmě i Citiga). Ano, nová Fabia/Fabia Combi je určitě také velice atraktivní volba, ale jen pro toho, kdo nepotřebuje vzadu vozit dospělé osoby. Protože fantasticky štědrá nabídka protoru pro nohy zadních cestujících je u Rapidu tím nejdůležitějším bonusem! :-) :yes: A ceny? Jistě, materiálově úsporně pojatý interiér i starší komponenty podvozku by si zasloužily o něco příznivější ceny, proč by je ale Škodovka na českém trhu nasazovala, když se zde Rapid tak dobře prodává? Lepší ceny lze proto očekávat až na konci životního cyklu, takže pokud člověk nechce ještě několik let čekat, je nyní ta správná doba ke koupi. :-!
P.S. Jeden návrh ke konstrukčnímu vylepšení Rapidu bych přece ještě měl - zavést odklopné zadní sedáky jako u Fabie Combi. Díky této úpravě by šlo zadní opěradla sklopit do mnohem vodorovnější polohy, což by výrazně zlepšilo využitelnost zvětšeného kufru, přitom náklady na dvě přivařená oka k podlaze a dvě k sedáku + dva ohnuté dráhy jsou jistě minimální a jedná se přitom o typické Simply Clever řešení, které za pár korun výrazně zvyšuje užitné vlastnosti vozu, takže Škoda by se ho určitě neměla zříkat. :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
22. 4. 2015 18:11
Dokonalá recyklace
VW to má vymyšlené opravdu výtečně. Škoda jako dojížděč koncernové techniky vyrobená v banánové republice kdesi uprostřed EU za z pohledu západních zemí směšné peníze.

Ba co víc, Češi dokážou vždy obelhat sami sebe a jak se ukazuje, tenhle recept funguje vlastně všude. Z laciných dílů poskládáme rodinnej wágen, co se tváří jako plnohodnotný vůz, zákazníkovi dáme kufr jak almara, naplácáme tám pár PR simply clever chytáků, které jsou beztak vesměs za příplatek (ale v katalogu to dobře vypadá), a rázem je na úspěch zaděláno.

1.2 MPI skončilo? No já bych spíš napsal, že ani nikdy nezačalo >:-[] Neznám statistiky, ale s tímhle motorem to z výrobní linky sjelo možná tak pro novináře...

Nicméně Rapid díky neustálé péči představuje dnes poměrně zajímavou nabídku. Nejen svojí filozofií, ale i výrobním cyklem tak kopíruje Octavii I, která v průběhu různých vylepšení a modernizací dospěla z původně laciného Golfu s kufrem v docela vyspělý model.

No, jsem zvědavý, co všechno se nakonec vylepšilo...
Rozbalit vlákno
41
22. 4. 2015 18:22
Re: Dokonalá recyklace
No, ono v dnešní době vůbec neznamená, že novější automobilová technika můsí být vždy lepší. Jak známo, dnes totiž automobilky řeší hlavně výrobní náklady. Pro mě je například mnohem důležitější, že Rapid nabízí výborně naladěný podvozek, citlivé řízení a perfektní řazení, než to, že mu "chybí" nějaký p.o.d.ě.l.a.n.ý dotykový displej nebo jiná "nezbytná" elektronika! :-)
Avatar - rohYpnol
22. 4. 2015 18:29
Re: Dokonalá recyklace
Když si vzpomenu na Octavii II Tour, tak ta bude nepochybně na dlooouhou dobu nepřekonatelnou nabídkou. Rapid je vedle toho naprostým spotřebním krámem ;-)

Fabia používá lacinější řešení, takže to není jen o starší technice. A znamená to jediné - je to ještě větší spotřební plechovka jak Octavie, Golfy či Leony ;-)
22. 4. 2015 18:41
Re: Dokonalá recyklace
Zajimave, kolik vysmechu a kritiky tady ta O2 Tour sveho casu sklizela...
Avatar - rohYpnol
22. 4. 2015 18:49
Re: Dokonalá recyklace
záleží na pohledu. Výbavově to bylo na pováženou. Jinak to ale i za ty peníze pořád byla Octavia 2 s víceprvkem, měkčenými plasty atp.
22. 4. 2015 18:42
Re: Dokonalá recyklace
No jo, ale Octavia Tour II 1.6 MPI s měkčenými interiérovými plasty a víceprvkovou zadní nápravou za 279 900 Kč, to už se nikdy nevrátí... ;-\ :no:
22. 4. 2015 18:36
Re: Dokonalá recyklace
Tak nevím s čím to porovnáváš, ale momentálně je Rapid nejhůře podvozkově naladěná škodovka. Což není nic divného, vzhledem k tomu jaká skládačka komponentů z různých platforem je tam mixlá, od toho nikdo žádné zázraky očekávat nemůže a vzhledem k určení rapidu ani neočekává.
22. 4. 2015 18:41
Re: Dokonalá recyklace
Jistě, mezi Škodovkami je to podvozkově nejslabší nabídka, ale pořád ještě dost dobrá ;-) Rapid (samozřejmě ne ten s původním naladěním) jezdí pořád líp, než třeba takový Renault Mégane. Rapid samozřejmě je naprostý spotřebák, ale sympatický.
22. 4. 2015 18:49
Re: Dokonalá recyklace
Když se zamyslíš nad porovnáním rapidu a octavie I, tak to moc podobné není. Octavia I vyšla v té době jako top model značky, s použitím nejmodernější dostupné techniky, celkem pohledným desigem a bylo jí děláno PR typu že se s ní majitel nemusí bát zaparkovat vedle Passatu.
Rapid naopak vyšel už na začátku jako low-end model, konstruovaný výhradně ze starší techniky a materiálů (horší než měla Octavia I), designem velmi pokřiveným tou snahou o optiku velkého auta na malém podvozku, akorát to PR že se s tím dá stát vedle o třídu většího auta (golfu) zůstalo :-)

Podle mě by dokonalá recyklace bylo to co bylo provedeno z výrobní linkou Audi A4 8E, která se celá převezla do Seatu. Kdyby se toto udělalo s Octavii II, byla by to bomba. Není tomu tak z dnes pochopitelných důvodů - prodávat Tour s víceprvkovou zadní nápravou a interiérem z kvalitních plastů vedle nové octavie s příčkou vzadu a div né plechama v interiéru, to by jaksi nešlo.
Avatar - rohYpnol
22. 4. 2015 18:56
Re: Dokonalá recyklace
Ano, jenže ta nejmodernější dostupná technika pro Škodu znamenala v rámci koncernu naprosté dno nabídky... TOP motorizace dostávala Octavia vždy se zpožděním a některé se k ní ani nedostaly. Zatímco Golf IV nebo Toledo II měly např. 2.3, Octavia měla strop na 1.8T (výběhový dvoulitr nepočítám...).

Octavia I začínala na staré mizerné 1.6 55 kW a 66 kW TDI... To nejmodernější v koncernu? To sotva :-!
22. 4. 2015 19:02
Re: Dokonalá recyklace
Octavia I jezdila na PQ34 dřív než samotný Golf, a Golf jak známo vždy byl nejdůležitější model, takže to dno nabídky bych neřekl :-) Kdežto Rapid jezdí na PQ25, tedy nižší platformě. S nabídkou motorů a jiných věcí máš samozřejmě pravdu, ale myšlenka toho že v rámci škody to tenkrát bylo top a dneska (kdy je stále škrcena oproti jiným značkám VW) low-end.
Avatar - rohYpnol
22. 4. 2015 19:04
Re: Dokonalá recyklace
To, že Octavia I jako první vyjela na nové platformě v rámci svých koncernových bratrů stejně jako později Fabia I nic nemění na věci, že dostávala z koncernu naprosto to nejhorší, resp. pouze základní.
22. 4. 2015 19:10
Re: Dokonalá recyklace
Platforma byla stejná pro všechny, žádný jako dnes víceprvek/příčka a pod. A ano, jak jsem již napsal, škoda byla, je a bude škrcena, ale tím pádem to porovnání právě lze provést, protože jsou podmínky stejné.
Avatar - Emel
22. 4. 2015 22:20
Re: Dokonalá recyklace
Že měl SEAT 2.3 R5 125kW přece neznamená, že 1.8T 20V 132kW je "naprosté dno" nabídky. Octavia i Superb měli v každé své generaci solidní motorizace, i když třeba ten úplný top chyběl... jako dneska chybí BiTDI Superbu a 200kW+ TSI Octavii.

Třeba Supeb 2.0TSI 206kW 4x4 určitě není "naprosto to nejhorší, resp. pouze základní".
Avatar - rohYpnol
22. 4. 2015 22:47
Re: Dokonalá recyklace
Podívej se, na čem Octavia I začínala. Ano, s postupem času jí bylo dovoleno získávat lepší a lepší motorizace či výbavové prvky, ale i tak prostě vždy končila v rámci Octavia/Golf/Toledo nejdřív, ostatní prostě měly vždy výkonnější motory.
1.8 T byl naladěn v koncernu na 120 až 165 kW, a tohle opět Octavia nedostala :-! :-!
23. 4. 2015 08:48
Re: Dokonalá recyklace
1,8 20V Turbo měl 110 - 165 kW, a z toho Octavia dostala 110 kW a ve verzi RS 132 kW, coz byl v podstate prvni pokus o rychlou Skodovku. A dopadl dost dobre, i vzhledem k tomu ma dnes Octavia RS pod kapotou to, co ma.
Octavia a Skodovky obecne nemly byt nikdy nejrychlejsi, coz neni nejake omezovani dane koncernem, ale jan normalni tvorba image, kde to nejvykonnejsi jde cestou Audi, pod nim VW? pod nim sportovne ladeny Seat a az na konec Skoda. Ja v tom vidim jen logiku, zadny zaklad, a uz vubec ne to nejhorsi. Naopak bych rekl, ze dobre nakonfigurovana Skoda je to nejlepsi v pomeru cena-vykon, co si muzes od koncernu doprat.
Avatar - Emel
23. 4. 2015 09:16
Re: Dokonalá recyklace
Začínala s 1.6 55kW, 1.8 20V 92kW a 1.9TDI 66kW. Pak se objevila 1.9TDI 81kW, 1.8T 110kW, 1.6 74kW, RS bylo až po faceliftu. A víš co je legrační? Ty motory z roku 1998 by úplně klidně stačily jako top motorizace i dnes, po 17 letech... mnohá konkurence ve třídě nemá nic silnějšího než 110kW benzín / 81kW nafta.

Jaký motor myslíš že byl v Golfu GTI IV? No jasně, 1.8T 132kW. 165kW verze byl motor určený primárně do TT a pokud vím tak v Golfu nikdy nebyl. Že ho dostal Leon jako Cupra R bylo prostě díky pozicování Seatu jako sportovní značky... pokud cítíš jako křivdu že Octavia takovou variantu nedostala, tak budiž.

Uvědom si to v kontextu doby, po Felicii 1.6MPI L&K přichází Octavia...
Avatar - rohYpnol
23. 4. 2015 18:22
Re: Dokonalá recyklace
Ano, pohledu Škody byla Octavia o vesmír dál. Nicméně z pohledu koncernu Golf/Toledo/Leon vždy dostaly víc, tak to prostě je a tohle nikdo neokecá.

Golf sice nikdy nedostal silnější 1.8T, jneže měl VR6, takže z jeho pohledu silnější ladění 1.8T nedávalo smysl... >:-[] ;-)
Avatar - Emel
23. 4. 2015 21:42
Re: Dokonalá recyklace
Můžu taky napsat, že pro Octavii nebyl silnější motor nutný, protože nad ní (na rozdíl od SEATu) byl (je) ještě Superb. Můžu filosofovat o tom, proč byla Škoda dlouhá léta jediná, kde se dalo koupit "rychlé kombi"... Golf Variant ještě nedávno končil na 1.4TSI.

Celkem v tom ale nevidím velký smysl. Jasně, Golf měl VR6 a Octavia ne. Pokud jsi chtěl šestiválec, no tak jsi holt musel k VW... to ale neznamená, že 1.8T byl špatný motor. Mimochodem, v testech obvykle GTI dopadalo líp než šestiválcové eRko.
Avatar - beibej
22. 4. 2015 21:34
Re: Dokonalá recyklace
" Zatímco Golf IV nebo Toledo II měly např. 2.3, Octavia měla strop na 1.8T " no záleží na úhlu pohledu. Třeba 1,8 20V byla na svojí dobu velmi výkoný a modermí motor. A O1 ho dostala stejně jako později 132 kw turbo. To golf dostal jen do extra verze GTI aniversary.
Avatar - rohYpnol
22. 4. 2015 22:41
Re: Dokonalá recyklace
1,8 20V byl nepovedený krám, který záhadně, ač je to k nevíře přidáním turba získal takřka dokonalost.
Avatar - _Karel_
23. 4. 2015 06:40
Re: Dokonalá recyklace
Naprostá blbost. Měl jsem ho v A4 a byl to dobrej motor. Jen v octě byl myslím jinak uloženej a moc v ní nefungoval (bez turba). To nebyla chyba motoru, ale jeho konkrétního zabudování a s tím spojených úprav.
22. 4. 2015 22:10
Re: Dokonalá recyklace
este si zabudol na 1.4 MPI - 44 kW !!!! :'-(
Avatar - AUDIRS6
22. 4. 2015 22:20
Re: Dokonalá recyklace
nie, ta 1.4 mala 55 kW, ale krutiak len cca 126 Nm. Preto som z nej po 2 dnoch skoro osedivel 8-s
Avatar - _Karel_
22. 4. 2015 22:22
Re: Dokonalá recyklace
[odkaz]

Tak tady bys zbělel >:-[]
Avatar - AUDIRS6
22. 4. 2015 22:41
Re: Dokonalá recyklace
COOOOOOOZEEEEEEE ???????? 8-s 8-s 8-s 8-s
furt dufam, ze sa niekto pomylil...ak nie, tak som asi mal stastie, ze toho kamarata svokor sa o takejto motorizacii nedozvedel, inac by som mal na tie 2 dni asi toto, ale to uz by som tu teraz s vami nedebatil... :-!
22. 4. 2015 20:26
Re: Dokonalá recyklace
No, ona ta podvozková platforma Octavie I nebyla žádný zázrak - jen těžko lze i v tehdejších měřítcích najít auto nižší střední třídy s horší nabídkou místa pro kolena zadních cestujících - rozvor 2513 mm při použití velkých kol (a tedy i podběhů), to byla prostorová tragédie (a to platí o i o Golfu IV, Leonu I a Toledu II). To Rapid je v tomto směru chválabohu pravý opak! :-)
22. 4. 2015 22:12
Re: Dokonalá recyklace
... a chod si vyskusat komfort vzadu na starsich BMW 3. Tiez katastrofa.
23. 4. 2015 11:46
Re: Dokonalá recyklace
Proboha, jak můžeš srovnávat prostorové řešení auta klasické koncepce (motor podélně a u BMW spíš za nápravou než nad ní, pohon zadních kol) s koncepcí motor vpředu napříč a pohon předních kol?! To je přece úplná blbost! 8-s
Avatar - Dinar
22. 4. 2015 18:52
Re: Dokonalá recyklace
Banánovou republiku kolem sebe vidí pouze banáni bez rozhledu a sebevědomí. Kocourkov? To ano, bohužel velmi podobný těm eu kocourkovům od nás na západ.

A pokud jde o rapida, výše zmiňuješ megana jako jasnou volbu mezi ním a rapidem za stejné peníze, ok může být, ale oháníš-li se při tom recyklovanou technikou vw, nevidím v technice megana za stejné peníze nic pokrokovějšího, lepšího nebo méně recyklovaného. A mluvíš-li dále o evr. trhu, nech si od poga vysvětlit, že diskont megana se týká pouze českého trhu, jinde je dražší než rapid.
Avatar - rohYpnol
22. 4. 2015 19:01
Re: Dokonalá recyklace
samozřejmě že jsem srovnával cenu v rámci našeho trhu. Myslíš že to nevím?

Nejsme nic než banánová republika uprostřed Evropy. V rámci ČR běží Praha+středočeský kraj + Mladoboleslavsko. Jinde v zásadě "chcípl pes". A to, co je u nás možné z hlediska práva a jeho vymahatelnosti a fungování úřadů, je prostě evropský unikát :-! :-!
22. 4. 2015 20:22
Re: Dokonalá recyklace
Bohužel máš vpodstatě pravdu... :-(
22. 4. 2015 20:58
Re: Dokonalá recyklace
Bez toho, abys teď hned běžel na gůgl - co si jako představuješ pod pojmem "banánová republika"?
Avatar - rohYpnol
22. 4. 2015 22:39
Re: Dokonalá recyklace
S trochou nadsázky bych řekl, že země je buď "právním státem", "diktaturou", nebo "banánovou republikou", jinými slovy v banánové republice si každý dělá co chce... A ano, je to nadsázka ;-)
23. 4. 2015 08:42
Re: Dokonalá recyklace
No, kdyz to napises dvakrat po sobe, tak mi to zrovna jako nadsazka nepripada.
Za mych mladych let byla jako bananova republika oznacovana rozvojova zeme nekde v latinske americe, ktera nemela lautr nic a zivila se vyvozem nejake nenarocne plodiny - treba bananu. Jeji kapital drzelo v ruce par (skoro doslova) bohatych lidi, kteri vladli a zbytek = 99,9% obyvatel byli chudaci bez jakekoli vyhlidky na lepsi zitrky.
A nase zeme mi tedy jako bananova republika rozhodne nepripada, ani s hodne velkou nadsazkou, ani presto, ze to pise d-fens.
Avatar - rohYpnol
23. 4. 2015 18:31
Re: Dokonalá recyklace
A co je u nás? Kapitál se pomalu ale jistě kumuluje v rukou pár bohatých, ti stále bohatnou, většina je chudší a chudší, bez jakékoliv naděje na lepší zítřky. Kdo má peníze, dělá si co chce. Reálná vymahatelnost práva nula, poctivý podnikatel je po zásluze potrestán. Není právě tohle znak banánových republik?
23. 4. 2015 20:51
Re: Dokonalá recyklace
Asi zijeme kazdy v jine zemi...
Avatar - _Karel_
23. 4. 2015 21:16
Re: Dokonalá recyklace
Souhlas s mizernou vymahatelností práva, už to nás asi udržuje někde tam, kde píšeš. To ostatní o bohatých a chudých - kde to neplatí? A nemají bohatí třeba v USA také daleko lepší podmínky u soudu? To jsou spíš důkazy mizérie naší západní demokracie.
Avatar - Dinar
23. 4. 2015 06:34
Re: Dokonalá recyklace
Raději zůstaň u těch textů o testování Fabie apod., z nich ten nulový rozhled jde poznat, ale nebije tolik do očí. :-!
Avatar - rohYpnol
23. 4. 2015 18:29
Re: Dokonalá recyklace
nulový rozhled má ten, kdo nevidí dál než za ceduli Praha >:-[] :-!
Avatar - Emel
22. 4. 2015 22:08
Re: Dokonalá recyklace
Škoda má napříč spektrem aktuální techniku... od CitiGo až po Superb. Rapid je jediný model, který je záměrně postavený jako levnější alternativa...

VW by mohl ze Škody udělat svoji Dacii... a dávalo by to tak i smysl. Mohl, ale nedělá to. A dokud to bude fungovat, tak to dělat nebude. O budgetové značce VW se mluví dlouho, ale zatím pokud vím jen mluví.
Avatar - rohYpnol
22. 4. 2015 22:39
Re: Dokonalá recyklace
jistě, a tady je diskuse, která se týká Rapidu ;-)
22. 4. 2015 22:45
Rapid po čase
To nám ten Rapid hezky dospívá, výbava i technika jde hezky nahoru. Jen teda bohužel při pohledu do ceníku bych brečel :-) Kdyby od Ambitionu byl aspoň tempomat, ale bohužel v těch výbavových stupních spousta věcí pořád chybí, přibývají jen příplatky a s těmi Rapid bohužel nedává žádný smysl, protože třeba ten zmíněný tempomat je nepochopitelně drahý. Nicméně se to prodává, takže je jasné, že není motivace ceny srážet dolu... Ať se nám to líbí ne, tak za to Škodovka zaslouží palec nahoru :yes: :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - rohYpnol
22. 4. 2015 23:05
Re: Rapid po čase
klasický životní cyklus ve výrobním programu Škody - výbava se potichu, tajně a bez povšimnutí vytrácí a vytrácí >:-[] ;-) ;-\
23. 4. 2015 01:15
Re: Rapid po čase
Bohužel máš pravdu, ale to přece není nic nového, tato "strategie" se bohatě uplatňovala již u Fabie I....
Avatar - Emel
24. 4. 2015 08:51
OT: Škoda zdražuje
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
25. 4. 2015 17:28
Hmm... a konfigurátor pořád nic.
Halo halo... budíček!
:-)
Rozbalit vlákno
0