Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Rapid: Modernizovaná verze pro Indii se dočkala nového 1.5 TDI (+video)

David Bureš
Diskuze (19)

Nový vznětový agregát debutuje v modernizovaném Rapidu pro indický trh. Jednotka nahrazuje stávající 1.6 TDI.

V Indii vyráběná Škoda Rapid se dočkala mírné modernizace. Přestože se očekávalo, že automobil dostane upravený vzhled ve stylu evropského Rapidu, nakonec je hlavní novinkou inovovaná technika.

Indický Rapid je nyní možné objednat s novým vznětovým čtyřválcem 1.5 TDI. Jednotka o objemu 1498 cm3 dosahuje výkonu 77 kW a točivého momentu 250 N.m, spolupracuje s pětistupňovým manuálem, nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Nový turbodiesel nahrazuje stávající 1.6 TDI, který dosahoval stejných parametrů jako nová jednotka. Vznětová patnáctistovka má být ale o tři procenta úspornější než šestnáctistovka. Novou možností je pak kombinace se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Pro benzinovou šestnáctistovku je ale nadále dodáván šestistupňový automat Tiptronic.

Rapid není jediným modelem, který se tento týden dočkal nové jednotky. Nová patnáctistovka je v Indii nově dostupná také pro modernizované VW Polo a VW Vento, které je sesterským modelem indického Rapidu.

Faceliftovaný malý sedan se dále dočkal nového stylového paketu Black, díky kterému bude chtít být vůz atraktivnější. Sada zahrnuje zatmavená hlavní a přední mlhová světla nebo černé detaily, mezi nimiž nechybí kola, maska chladiče a kryty vnějších zpětných zrcátek.

Inovovaný Rapid bude chtít vylepšit výsledky mladoboleslavské značky v Indii. Škoda si od perspektivního trhu mnohé slibovala, v poslední době se jí ale v této zemi příliš nedaří. Třeba v prvním pololetí letošního roku zde Škoda prodala 7.700 aut, zatímco před dvěma lety v tomto období její prodeje činily 20.500 aut.

Zároveň však Škoda chce přibrzdit své investice v druhé nejlidnatější zemi světa, o čemž informoval indický server Business Standard. Automobilka nesouhlasí s některými kroky zdejší vlády, která podle názoru představitelů Škody vytváří nejistotu v automobilovém průmyslu.










Škoda Rapid pro Indii – technické údaje
Motor 1.6 MPI 1.6 MPI 1.5 TDI 1.5 TDI
Převodovka 5M 6A 5M 7DS
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1498 1498
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 77/5250 77/5250 77/4400 77/4400
Největší toč. mom. [N.m/min-1] 153/3800 153/3800 250/1500-2500 250/1500-2500
Spotřeba paliva dle indického cyklu [l/100 km] 6,6 7,0 4,7 4,6

David Bureš
Diskuze (19)
28. 9. 2014 21:16
To je zase krok k úspoře...
.. o ca 6% menší objem = o 3% menší spotřeba.
Papírově...
Ve skutečnosi odhaduji o min. 3% větší spotřebu...
Avatar - twistedTSD
28. 9. 2014 11:03
Re: Dekuji
Tohle nepochopím. Nezajímá tě to, ale zabíjet čas diskutováním o tom, jak moc zbytečné info to pro tebe je, ti problém nedělá. Prostě potřebuješ rýpat...A když už nic, mohlo by jít o motor nahrazující u nás asi nejprodávanější diesel.
Avatar - Choochoo
28. 9. 2014 10:11
Re: "uspornejsiii"...
To ze vw ma nalhanou spotrebu u dieslu jsem uvadel uz nekolikrat. Jak 1,6, tak 2,0 jsou cca 50-60% mimo papirove hodnoty.
1,6TDi zere vice jak konkurencni 2,2 s pomalu 2x vetsim vykonem a kroutakem.
vw umi akorat kvantitu.
Kvalitu, bezporuchovost, nizkou spotrebu a vykonost dela uz davno nekdo jiny
28. 9. 2014 09:24
Re: JOHOHÓÓÓÓÓÓ NENÍ NAD TESLU MODEL S !!
:-)
28. 9. 2014 09:04
Re: PRDÍME NA DÍZLY, CHCEME ELEKTROMOBILY JAKO MÁ TESLA !!!
jj
MÍLÁ ZLATÁ NĚMECKÁ ŠKODOVKO :

1) S JEDOVATÝMA DÍZLAMA [odkaz] [odkaz] [odkaz] ZA NÁMA UŽ NELEZ !!

2) S CNG [odkaz] MÁŠ 15 LET ZPOŽDĚNÍ !! CPALAS DÍZLY, TAKŽE SMŮLA, NA RUSKÝ CNG S PUTINOVÝMA TANKAMA ZA ZADKEM NEMÁME NÁLADU

3) CHCEME ČISTÝ ELKTROMOBILY [odkaz] JAKÝS VYROBILA PŘED VAHLANDEM V ROCE 2011 [odkaz] JAKO MÁ TESLA - MODEL S [odkaz] NEJLEPŠÍ AUTO NA SVĚTĚ NA KTERÝ ZATÍM NEMÁŠ !!

ANI SÍŤ ČERPAČEK JAKO MÁ TESLA MOTORS [odkaz] [odkaz] [odkaz] TAKNOVÁNÍ V CENĚ ELEKTROMOBILU = NEMÁŠ !!!

>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]