Škoda Roomster – na vlastní kůži!

Škoda Roomster – na vlastní kůži!

 
 

Konec spekulacím, retuším a špionážním fotografiím! Oficiální fotografie, první dojmy, plakáty...

Oficiální fotografie čtvrté modelové řady mladoboleslavské automobilky naznačují mnohé. My jsme měli možnost zažít asi nejočekávanější novinku domácího automobilového trhu na vlastní kůži jako jediní zástupci on-line medií. A první dojem? Především – Roomster je zcela jiné auto, než na jaká jsme byli dosud zvyklí. Vedení firmy potvrzuje, že k sériové výrobě je přiměl velmi příznivý ohlas na stejnojmennou studii, představenou v roce 2003 na frankfurtském autosalonu. Potvrzeno je i jinak netypické zachování jména studie pro sériový model.

Investice 125 milionů euro umožní vyrábět Roomster v závodě v Kvasinách. Všechna data o novém modelu chystá automobilka zveřejnit až na oficiální premiéře v Ženevě, na český trh se vůz dostane koncem června. Ještě během prázdnin pak budou následovat německý a pravděpodobně i rakouský trh. Shrňme tedy to, co z různých zdrojů víme už nyní.

Modularita v praxi

Přestože je známo, že vůz bude mít podvozek společný s modelem Fabia, překvapením je využití modulů známých z první generace Octavie (některé prvky skeletu, konstrukce zádě), Fabie (příď) či nové Octavie (např. volant.) Zcela svébytný design je tak vyvážen použitím již existujících „neviditelných“ komponent, které výrobu zlevňují. To, jak odlišně Roomster vypadá, je tedy praktickým důsledkem přechodu od sdílených platforem (Octavia I, Toledo II, Bora) ke koncepci sdílených modulů, která je spojována s příchodem Berndta Pischetsriedera.

Kompaktní MPV

Roomster je téměř stejně dlouhý jako současná Fabia Combi, širší je jen o několik centimetrů, zato do výšky narostl téměř o 15 cm. Je tedy výrazně delší a vyšší než například Mazda2, ale současně nižší než Citroen Berlingo či Renault Kangoo. Prostorový trumf ale Roomster vynáší rozvorem, který se podle dostupných informací pohybuje těsně nad hodnotou 2,6 metru, čímž překovává jak Fabii, tak obě generace Octavie.

Design ve službách prostoru

Přídi dominuje výrazný „nos“ prolisu na kapotě, o míře podobnosti s novou Fabií můžeme zatím ale jen spekulovat. Poznávací znak studie, totiž rozdílné výšky a styling předních a zadních dveří byly zachovány, zadní pár dveří se ale otevírá klasicky do stran, nikoli posouváním. Přestože se přední dveře zdají nízké, není nastupování problémem ani pro vyšší postavy. Rozměrné zadní dveře s nízkou spodní hranou prosklení umožňují cestujícím skvělý výhled a při pohledu z boku spolu s navazujícím zadním bočním okénkem odlehčují boky vozu. Zadní čelo přišlo oproti studii o celoplošné prosklení, ale je uchyceno až dál ve střeše a po otevření tak umožňuje pohodlný přístup k zavazadelníku. Zadní sdružené světlomety mají koncová světla stylizována opět do tvaru písmene C a střecha může být doplněna o velkoplošné prosklení.

Interiér jako skládačka

Palubní deska je díky své přehlednosti, volbě barev, materiálů a designu ovladačů důstojným zástupcem v rámci třídy a vzhledem k současné Fabii i nadějným slibem do budoucna. Relativně nízká karosérie nad předními sedadly je jen optický klam – nad velmi zdařile tvarovanými sedačkami je dost místa i pro dlouhány. Vzadu nalezneme trojici samostatně sklopných a vyjímatelných sedadel, které Škoda nazývá VarioFlex. Sedadla lze posouvat podélně i příčně, opěradla jsou sklopná a po vyjmutí je více než 160 cm dlouhá podlaha téměř rovná. V pětimístné konfiguraci je kapacita prostoru pro zavazadla až 530 litrů, podle polohy zadních sedadel. Maximální kapacita vozu po vyjmutí sedaček atakuje hranici 1800 litrů. V zavazadelníku bychom měli najít například klasické zadní plato umístitelné ve dvou výškových polohách.

Motorizace a bezpečnost

Očekává se využití stávajících motorů Fabie s tím, že zážehový dvoulitr bude u Roomstera nahrazen agregátem 1.6/77 kW, přičemž pouze s tímto motorem bude možno objednat automatickou šestistupňovou převodovku. Oficiální rozdělení výbav bude k dispozici až při uvedení do prodeje, už nyní ale máme téměř za jisté, že součástí standardní výbavy bude dvojice čelních a dvojice předních hlavových airbagů.
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Karty ve hře o Hrad rozdá Zeman Komentář Bohumila Pečinky: Karty ve hře o Hrad rozdá Zeman

Minulý týden skončil v čele Akademie věd, včera vykročil…

Británie zahájila odchod z EU. Sobotka hodlá bojovat za práva Čechů na Britských ostrovech Británie zahájila odchod z EU. Sobotka hodlá bojovat za práva Čechů na Britských ostrovech

Velká Británie formálně oznámila Evropské unii svůj záměr…

CTP staví pro Makro obří distribuční centrum v Praze, vyjde téměř na miliardu CTP staví pro Makro obří distribuční centrum v Praze, vyjde téměř na miliardu

Obchodní společnost Makro Cash & Carry ČR distribuční…

Finále Plzeň nabídne nového Hřebejka Finále Plzeň nabídne nového Hřebejka

Třicátý ročník filmové přehlídky se uskuteční od 20. do…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 




O ojeté Roomstery je stále zájem, prodávají se jich stovky O ojeté Roomstery je stále zájem, prodávají se jich stovky

O model Škoda Roomster je zájem i deset let po uvedení na…

Škoda Roomster II: Známe podobu mladoboleslavského bratra VW Caddy Škoda Roomster II: Známe podobu mladoboleslavského bratra VW Caddy

Druhá generace Škody Roomster měla být jen přeznačkovanou…

 



 
VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

Dnes 12:49

Nástupce Volkswagenu (Passat) CC bude v době zahájení prodeje dostupný výhradně s dvěma vrcholnými motory, 2.0 TDI a 2.0 TSI.




Blesk.cz

Rodiče příštích paterčat si polepší, vláda jim zaplatí pečovatelku

Rodiče příštích paterčat si polepší, vláda jim…

Vláda ve středu odsouhlasila novelu o sociálních službách a posílá ji k posouzení Sněmovně. Norma zavádí…

Vyhlášený Zelný trh v Brně krachuje: Ruinuje ho EET

Vyhlášený Zelný trh v Brně krachuje: Ruinuje ho EET

Tradiční městský trh ničí zavedení elektronické evidence tržeb (EET). Jindy se přes náměstí v Brně nedalo…

 

iSport.cz

Lavický rapuje o Spartě před derby: Jsme špatný! Co tam nejsem, výkony jsou matný

Lavický rapuje o Spartě před derby: Jsme špatný! Co…

Derby song baví internet. Ještě před nedělním výkopem se herec Jakub Štáfek, proslavený jako seriálová postava…

Sparta před derby? Pohovory a změna při bránění. Tým je v pozoru, řekl Rada

Sparta před derby? Pohovory a změna při bránění. Tým…

Změnil systém bránění, během pauzy pracoval s týmem na kondici a ještě stihl individuální pohovory s hráči.…

 

Reflex.cz

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…

Obchod s migranty: Německo dává za návrat 5000 eur, Česko nic. Loni se jich vrátilo domů jen 82 tisíc

Obchod s migranty: Německo dává za návrat 5000 eur,…

Některé státy Evropy lákají migranty nejenom štědrými sociálními dávkami a vstřícným postupem při udělování…