Škoda Roomster – na vlastní kůži!

Škoda Roomster – na vlastní kůži!

 
 

Konec spekulacím, retuším a špionážním fotografiím! Oficiální fotografie, první dojmy, plakáty...

Oficiální fotografie čtvrté modelové řady mladoboleslavské automobilky naznačují mnohé. My jsme měli možnost zažít asi nejočekávanější novinku domácího automobilového trhu na vlastní kůži jako jediní zástupci on-line medií. A první dojem? Především – Roomster je zcela jiné auto, než na jaká jsme byli dosud zvyklí. Vedení firmy potvrzuje, že k sériové výrobě je přiměl velmi příznivý ohlas na stejnojmennou studii, představenou v roce 2003 na frankfurtském autosalonu. Potvrzeno je i jinak netypické zachování jména studie pro sériový model.

Investice 125 milionů euro umožní vyrábět Roomster v závodě v Kvasinách. Všechna data o novém modelu chystá automobilka zveřejnit až na oficiální premiéře v Ženevě, na český trh se vůz dostane koncem června. Ještě během prázdnin pak budou následovat německý a pravděpodobně i rakouský trh. Shrňme tedy to, co z různých zdrojů víme už nyní.

Modularita v praxi

Přestože je známo, že vůz bude mít podvozek společný s modelem Fabia, překvapením je využití modulů známých z první generace Octavie (některé prvky skeletu, konstrukce zádě), Fabie (příď) či nové Octavie (např. volant.) Zcela svébytný design je tak vyvážen použitím již existujících „neviditelných“ komponent, které výrobu zlevňují. To, jak odlišně Roomster vypadá, je tedy praktickým důsledkem přechodu od sdílených platforem (Octavia I, Toledo II, Bora) ke koncepci sdílených modulů, která je spojována s příchodem Berndta Pischetsriedera.

Kompaktní MPV

Roomster je téměř stejně dlouhý jako současná Fabia Combi, širší je jen o několik centimetrů, zato do výšky narostl téměř o 15 cm. Je tedy výrazně delší a vyšší než například Mazda2, ale současně nižší než Citroen Berlingo či Renault Kangoo. Prostorový trumf ale Roomster vynáší rozvorem, který se podle dostupných informací pohybuje těsně nad hodnotou 2,6 metru, čímž překovává jak Fabii, tak obě generace Octavie.

Design ve službách prostoru

Přídi dominuje výrazný „nos“ prolisu na kapotě, o míře podobnosti s novou Fabií můžeme zatím ale jen spekulovat. Poznávací znak studie, totiž rozdílné výšky a styling předních a zadních dveří byly zachovány, zadní pár dveří se ale otevírá klasicky do stran, nikoli posouváním. Přestože se přední dveře zdají nízké, není nastupování problémem ani pro vyšší postavy. Rozměrné zadní dveře s nízkou spodní hranou prosklení umožňují cestujícím skvělý výhled a při pohledu z boku spolu s navazujícím zadním bočním okénkem odlehčují boky vozu. Zadní čelo přišlo oproti studii o celoplošné prosklení, ale je uchyceno až dál ve střeše a po otevření tak umožňuje pohodlný přístup k zavazadelníku. Zadní sdružené světlomety mají koncová světla stylizována opět do tvaru písmene C a střecha může být doplněna o velkoplošné prosklení.

Interiér jako skládačka

Palubní deska je díky své přehlednosti, volbě barev, materiálů a designu ovladačů důstojným zástupcem v rámci třídy a vzhledem k současné Fabii i nadějným slibem do budoucna. Relativně nízká karosérie nad předními sedadly je jen optický klam – nad velmi zdařile tvarovanými sedačkami je dost místa i pro dlouhány. Vzadu nalezneme trojici samostatně sklopných a vyjímatelných sedadel, které Škoda nazývá VarioFlex. Sedadla lze posouvat podélně i příčně, opěradla jsou sklopná a po vyjmutí je více než 160 cm dlouhá podlaha téměř rovná. V pětimístné konfiguraci je kapacita prostoru pro zavazadla až 530 litrů, podle polohy zadních sedadel. Maximální kapacita vozu po vyjmutí sedaček atakuje hranici 1800 litrů. V zavazadelníku bychom měli najít například klasické zadní plato umístitelné ve dvou výškových polohách.

Motorizace a bezpečnost

Očekává se využití stávajících motorů Fabie s tím, že zážehový dvoulitr bude u Roomstera nahrazen agregátem 1.6/77 kW, přičemž pouze s tímto motorem bude možno objednat automatickou šestistupňovou převodovku. Oficiální rozdělení výbav bude k dispozici až při uvedení do prodeje, už nyní ale máme téměř za jisté, že součástí standardní výbavy bude dvojice čelních a dvojice předních hlavových airbagů.
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
V neděli začne účtenková loterie. Měsíčně se rozdá více než 20 tisíc cen V neděli začne účtenková loterie. Měsíčně se rozdá více než 20 tisíc cen

V neděli začne v Česku fungovat účtenková loterie k…

Silový postup vede do slepé uličky. Rusko prý  hledá lepší řešení severokorejské krize Silový postup vede do slepé uličky. Rusko prý hledá lepší řešení severokorejské krize

Rusko se v zákulisí snaží nalézt politické řešení krize…

Problémy českého zdravotnictví státní peníze nejspíš nevyřeší. Strany téma obchází Problémy českého zdravotnictví státní peníze nejspíš nevyřeší. Strany téma obchází

Současná vláda nalila do zdravotnictví hodně peněz, ale…

V referendu se pro nezávislost iráckých Kurdů vyslovilo až 90 procent hlasujících V referendu se pro nezávislost iráckých Kurdů vyslovilo až 90 procent hlasujících

V pondělním referendu se pro nezávislost iráckých Kurdů…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Obdivovaná šestsettrojka z Expa v Montrealu je už zase v plné kráse Obdivovaná šestsettrojka z Expa v Montrealu je už zase v plné kráse

Z exponátu propagujícího um českých rukou na Světové…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 



O ojeté Roomstery je stále zájem, prodávají se jich stovky O ojeté Roomstery je stále zájem, prodávají se jich stovky

O model Škoda Roomster je zájem i deset let po uvedení na…

Škoda Roomster II: Známe podobu mladoboleslavského bratra VW Caddy Škoda Roomster II: Známe podobu mladoboleslavského bratra VW Caddy

Druhá generace Škody Roomster měla být jen přeznačkovanou…

 



 
Indická Tata má zájem o další značku. Kdo by mohl doplnit Jaguar a Land Rover?

Indická Tata má zájem o další značku. Kdo by mohl doplnit Jaguar a Land Rover?

Dnes 14:52

Automobilka Tata je od roku 2008 vlastníkem britského výrobce Jaguar Land Rover. Nyní má zájem o další nákup. Jaké možnosti se nabízejí?




Blesk.cz

Sharp se vrátí se smartphony do Evropy. Chce se svézt na vlně bezrámečkového designu

Sharp se vrátí se smartphony do Evropy. Chce se…

Sharp plánuje návrat na evropský mobilní trh. V průběhu uplynulého veletrhu IFA v Berlíně to oznámil šéf…

Příští vláda by měla bojovat se suchem a zlepšit pozici Česka v EU, radí Sobotka

Příští vláda by měla bojovat se suchem a zlepšit…

Vyjednat lepší pozici v jádru Evropské unie, posilovat bezpečnost a zvyšovat výdaje na obranu. I to by měly být…

 

iSport.cz

Lavička povolal na Chorvaty tři nováčky. Zaujali ho Král, Piško a Wiesner

Lavička povolal na Chorvaty tři nováčky. Zaujali ho…

Trenér fotbalové reprezentace do 21 let Vítězslav Lavička nominoval na říjnové kvalifikační utkání mistrovství…

Jarolím nominoval. Vzal nováčka z Olomouce i Škodu, chybí Schick

Jarolím nominoval. Vzal nováčka z Olomouce i Škodu,…

Reprezentační trenér Karel Jarolím zveřejnil českou nominaci na závěrečné dva zápasy kvalifikace MS proti…

 

Reflex.cz

Válka mezi USA a KLDR nebude mít vítěze, varuje Čína

Válka mezi USA a KLDR nebude mít vítěze, varuje Čína

Čína dnes vyzvala Severní Koreu a Spojené státy, aby ukončily svou slovní válku, a varovala, že případný…

Pohnutý osud slavné

Pohnutý osud slavné "ušaté" lokomotivy. Zahrála si s…

Sedmasedmdesát parních rychlíkových lokomotiv řady 464 vyrobili v letech 1933 - 1939 v ČKD a plzeňské Škodě.…