Diskuse

Exkluzivní jízdní dojmy se Škodou Scala: Poprvé za volantem nástupce rapidu!

24.10.2018

Na novou scalu si ještě počkáme, světová premiéra je naplánovaná na 6. prosince. My už jsme však novinku řídili!

 

  • 51 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 24.10.  08:24

    Lowend v novém

    I když je z fotek prd poznat, tak silueta nevypadá zle, pro mne bylo vždy matoucí, když auto nenabízelo klasické karoserie. Tohle není ani HB ani kombi, jestli to správně chápu, něco jako A3 5dv ?

    Potom mne osobně by zajímalo, jestli prodloužený HB má výhody kufru kombi - tzn třeba možnost rovné ložné plochy a zadní sedačky, které vytvoří rovnou ložnou plochu ? Bude mít možnost ližin ?

    I když je tady typická nekritika k Škodovce, najednou se dozvídáme to, co ostatní už ví, že Rapid je uvnitř totálně plastový a bouchá ( zkoušel jsem jak první ročníky, tak i 2018), ale tohle auto, tohle je uplně jiná káva.... takže na realitu si musíme počkat, až bude nástupce SCALY, že ?

    Dále mi příjde, že se lowend začíná dělat novým způsobem, neomezí se už tolik výbava a dle ACZ i materiály v interiéru (na to si počkám na osobní osahání), ale bude se šetřit na technice... bubnové brzdy v roce 2019 u auta, které nebude rozhodně tím nejlevnějším v nabídce automobilky, nebo nemožnost mít lepší zadní nápravu ani v nejlepší motorizaci ( a že ta tyč v Rapidu opravdu mlátí).

    Pokud tohle má být tedy plnohodnotným konkurentem aut jako je Astra, Golf, Fokus, tak s tímhle to moc nepůjde..nehledě na jeden typ karoserie

    Jinak proti autu nic nemám, pokud bude dobře naceněno, nabídne prostor navíc proti Fabii, ale nebude si hrát na mainstreamový C segment, je to vítaný nástupce. Škoda jen, že nedělají i kombi, myslím, že by mělo úspech.
    • 71 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 24.10.  08:43

      « Re: Lowend v novém

      Tak tak, bubnové brzdy mají i nějaké výhody, ale v r.2019? Většina běžných uživatelů to možná příliš nepozná, ale působí to na mě divně. Velké displaye, spousta asistentů, "parádní dekory" v interiéru, a k tomu vlečka a bubnové brzdy. 8-s
      • 63 Reagovat !

        foto ericn

        ericn 24.10.  08:52

        « Re: Lowend v novém

        No a k tomu jen 40l nádrž, to je výsměch ;-\
        • 41 Reagovat !

          foto speedfred

          speedfred 24.10.  09:03

          « Re: Re: Lowend v novém

          s malými nádržami nás pripravujú na malý dojazd aby sme si zvykli. (neskôr u EV)
          • 31 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 24.10.  09:12

            « Re: Re: Re: Lowend v novém

            >:D ;-\ ;-\
          • 20 Reagovat !

            foto ericn

            ericn 24.10.  09:13

            « Re: Re: Re: Lowend v novém

            Jo, taky mám ten pocit. Kombinace u toho CNG je opravdu špatná, 14kg je v reálu na 300km + 9l Benzin na 150km. Tomu se říká omezování individuální dopravy ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Drakuli

              Drakuli 24.10.  17:35

              « Re: Re: Re: Re: Lowend v novém

              Spotřebu CNG u Škody mám vyzkoušenou. Běžný provoz za 4kg, takže 350km
              • 00 Reagovat !

                foto ericn

                ericn 25.10.  09:11

                « Re: Re: Re: Re: Re: Lowend v novém

                Jo to já taky, na G-Tecu mám najeto 130tis km, realita je kolem 4,2-4,5kg. Jezdím hodně po celé ČR... Takže těch 300km je realita. ;-) Ve městě a v zimě počítej ještě s nějakou tou desetinnou kg navíc ;-)
          • 10 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 24.10.  09:55

            « Re: Re: Re: Lowend v novém

            Jo ! A to se děje ve všech třídách... Za chvíli budeš mít nádrž za příplatek...v základu 10 litrů , to stačí ! :/
        • 12 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 24.10.  09:16

          « Re: Lowend v novém

          Jako zase... tohle nebude dálniční křižník, ale hopsadlo s litrovým motorem, který bude v běžném režimu jezdit za 5l...
          • 21 Reagovat !

            foto iudex

            iudex 24.10.  09:29

            « Re: Re: Lowend v novém

            Zmenšovanie nádrží nie je trend, ktorý by som schvaľoval, ale prežil som 50 litrovú nádrž na 2,0TSI, takže polovičný motor s 40l nebude reálne znamenať problém.
            • 20 Reagovat !

              foto ericn

              ericn 24.10.  09:32

              « Re: Re: Re: Lowend v novém

              Je to málo, s tím nic nenaděláš ;-)
              • 20 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 24.10.  09:47

                « Re: Re: Re: Re: Lowend v novém

                Rapid 1.0TSI má na Spritmonitoru průměr pod 6, to ti dává dojezd na nádrž nějakých 650km... já beru že to je obecně špatnej trend, ale přesně jak píše iudex, trápí mě to u těch dvoulitrů, u litrů ne :-)
            • 01 Reagovat !

              foto rokyta-p

              rokyta.p 24.10.  11:03

              « Re: Re: Re: Lowend v novém

              Nejde o velikost nádrže, ale reálný dojezd. Pod 800km je to na hofno. Takže cca 6L x 8 = min 48L. Cokoliv pod bude jen utrpení a zlomyslnost.
              • 10 Reagovat !

                foto Ronault-

                Ronault. 24.10.  13:08

                « Re: Re: Re: Re: Lowend v novém

                A ty jako uděláš více jak 800 km bez přestávky? Nebo bydlíš někde, kde je nejbližší benzinka 400 km. Já jich mám do 10 km asi 12 a to bydlím na vesnici...

                Jezdíval jsem s autem, co mělo na LPG dojezd 330 až 350 km a zvládali jsme vše v pohodě, i Itálii přes Rakousko kde je jedna LPG na 105.km A2.
                Dneska udělám se svým autem běžně 1100 km, ale udělal jsem i 1250 a na dalších 130 tam zbylo (60 litrů, spotřeba 4.47), ale že bych to bral za něco zásadního, když tankování zabere 5 minut....
                • 10 Reagovat !

                  foto rokyta-p

                  rokyta.p 24.10.  13:45

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Lowend v novém

                  Bez přestávky tak 3 - 3,5 hod max. Ale tankovat cestou v neznámém prostředí je oser. V noci v německu toho taky není tolik. Pak jedna pumpa co jsi měl v mapě měla jen do 20:00 atd, takže hned +60Km a novou hledat. Navíc v některych státech tankovat nechci (cena + mít místní měnu jen na tankování ). Beru u nějakeho Citigo, ale ne auta co má být jako +- normální. Jooo, jde to i bez benzínu na bicyklu já vím. Ale pod 800km bych auto nechtěl ani za zadarmo.

                  ps: nádrž bude asi 50L, ne 40L. Kolem 45 měla Fabka a to je větší
                  • 10 Reagovat !

                    foto Ronault-

                    Ronault. 24.10.  13:52

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lowend v novém

                    Tak já nevím, autem mimo Evropu nejezdím a v ní to řeší google maps kde je jasně uvedena zaviracka... a nepamatuji benzinku, kde se nedá platit kartou...a ani nevím, kdy jsem hotově na benzínce platil.

                    Neuvizl jsi v minulém století? >:D
                    • 11 Reagovat !

                      foto rokyta-p

                      rokyta.p 24.10.  14:03

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lowend v novém

                      Já jsem kartou na benzínce ještě neplatil :*) Google maps, no a ty vždy víš kudma pojedeš? V Google bylo jojo. Ale na dveřích je "z technických důvodů ZAVŘENO" >:D Neříkám, že to nejde. Ale rádius pod 800km mi přijde uživatelsky nepříjemný a nepřátelský. ;-)
                      • 20 Reagovat !

                        foto Emel

                        Emel 24.10.  14:27

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lowend v novém

                        Já naopak už dlouho neplatil cash. BTW, byl jsem docela v šoku, že v Rakousku normálně na některých benzínkách neberou větší bankovky než 100€... a ještě si to klidně dají na velkou ceduli. Vzhledem k tomu, že se s tankováním člověk přes 100€ dostane, mi to přijde docela drzost.
                        • 10 Reagovat !

                          foto Ozzman

                          Ozzman 24.10.  14:29

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lowend v novém

                          Já sem zase nikdy neviděl větší bankovku než stoeurovku:D
                          • 00 Reagovat !

                            foto Emel

                            Emel 24.10.  14:34

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lowend v novém

                            Doby tisícimarkovek už jsou fuč, ale 200€-500€ normálně platí a naivně jsem si myslel, že obchodník má povinnost platnou bankovku přijmout (u nás to tak víceméně je, cedule o neakceptaci jakékoli platné bankovky je protiprávní, stejně jako je problematické nepřijímat hotovost vůbec).
                      • 00 Reagovat !

                        foto Ronault-

                        Ronault. 24.10.  15:51

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lowend v novém

                        A ty jako nevíš kam a kudy pojedeš? Já teda když někam jedu, vím kam a kudy. ;-)

                        Benzínka není 4. cenová.

                        Naopak já pokud to jde, platim vše kartou. Právě před chvílí jsem udělal ostudu v pekárně, vybral si pečivo, dal do tašky a říkám "kartou" a paní "nevedeme"... tak jsem lítal v okolí a hledal bankomat 8-s
                    • 00 Reagovat !

                      foto Ozzman

                      Ozzman 24.10.  14:32

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lowend v novém

                      Když vyjedes za hranice EU , tak se s Googlem můžeš jít klouzat, protože ty palby ta roaming jsou někdy spíš k pláči. Kolikrát jsem se setkal, že někde něco nešlo, nefungoval terminál nebo nechtěl fungovat a tak... Třeba v Makedonii jsem se chytil až na 5. Benzínce a to sem měl kdyžtak ještě dost rezervní nafty, abych dojel do Řecka... takže větší nádrž je výhoda.. u Scaly mě to asi tak netrápí,ale u větších aut je to nanic...je to prostě jistota.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Ronault-

                        Ronault. 24.10.  16:01

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lowend v novém

                        Za hranice EU, tak to máme v dnešní době v podstatě jedinou cestu a to autem do Řecka... 770 km od Segedínu do Řecka... jedno natankování někde v Srbsku a hotovo...

                        Navíc možná ti nepojede Google, ale Sygic nebo jiné navigace mají v sobě i otevírací doby. Stejně tak zabudované navigace často po zadání trasy upozorní na nedostatek paliva a navrhnou čerpací stanice na trase.

                        Řešit se to dá... ;-) Jezdívali jsme Favoritem, R19 i Lagunou na LPG do Itálie, Chorvatska atd. v dobách, kdy Larry teprve o Googlu přemýšlel a vůbec nevěděl, co je mapa a s dojezdem 350 km jsme si vystačili. Chtělo to jen trochu přemýšlet a předvídat.

                        Neříkám, že je velká nádrž špatná věc, to ne, ale zase kdybych vybíral auto, tak její objem mě nezajímá. Jen se pěkně připravně na dojezd 400 km loudáním u elektroaut, to bude do Řecka teprve horor >:D
                        • 00 Reagovat !

                          foto Ozzman

                          Ozzman 24.10.  16:10

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lowend v novém

                          V Makedonii ale v létě stála nafta 26 Kč za litr... vyplatilo se počkat >:-[] To by se Topten střelil závistí, že je tam nafta tak zvýhodněná >:D

                          A mimo tu EU může být i třeba Chorvatsko, když jedeš přes Bosnu výletně, či Černá Hora, nebo i Bulharsko, protože přes Srbsko je to prostě lepší dálniční cesta... ale tam sem nikdy nikde problém neměl, protože čerpačky jedou nonstop a jsou moderní, modernější, než kolikrát u nás :-)

                          Jo, určitě se vystačit dá, ale u auta nižší střední bych těch 800 na nádrž alespoň uvítal, u střdní třídy alespoň těch 1000km.

                          S tou elektromobilitou to bude ještě zajímavý :/ Představ si až houfně češi budou v létě migrovat do Chorvatska... někde za Vídní bude velká Česká kolonie... a u Záhřebu druhá >:D Čekačka na kabel kolem pěti hodin... pohoda >:D
                          • 00 Reagovat !

                            foto Emel

                            Emel 24.10.  16:12

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lowend v novém

                            Radši se ani neptej, kolik svítilo u Insi v sobotu na PP... na nějakých 800km dojezdu zapomeň ;-)
                            • 00 Reagovat !

                              foto Ozzman

                              Ozzman 24.10.  16:23

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lowend v novém

                              Ehm k tomu bych se taky rád vrátil... >:D Moc jsem si pak při pohledu na zbytek v nádrži a spotřebu nebyl jistý, že mam nafťák >:-[]
                              • 00 Reagovat !

                                foto Emel

                                Emel 24.10.  16:31

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lowend v novém

                                Inu, to je prosté, milý Watsone... může za to woody! Logika je neúprosná...
                                • 00 Reagovat !

                                  foto Ozzman

                                  Ozzman 24.10.  16:38

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lowend v novém

                                  >:-[]
                                • 00 Reagovat !

                                  foto woody-alien

                                  woody-alien 24.10.  16:49

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lowend v novém

                                  No, teda pánové, za mě velká spokojenost. Ano, průměrka mi pravda "trochu" vylítla a následným dálničním letem jsem jí taky moc nepomohl :-) , ale celkově ten výlet (tankoval jsem před vyjetím) za 8.4 podle PP beru.

                                  Btw: Ozzy - nejsem si úplně jistej, jestli by ty barvy na brzdiče zmíněné dole v diskuzi zvládly teplotu tvých brzd po pár okreskových jízdách. >:D >:D ;-)
                                  • 00 Reagovat !

                                    foto Ozzman

                                    Ozzman 24.10.  17:06

                                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lowend v novém

                                    Já bych řekl, že mým autem ještě do té doby takhle nikdo nejel, obyvkle mi ale zasmrdělo při ostrém brzdění i bývalé Mondeo, nebo Kuga >:-[] Takže bylo potřeba to trochu rozhýbat a vybrzdit pavouky >:-[]

                                    Mne se to taky líbilo a přístě dáme ty zatáčky u nás, dokud je ta silnice ještě nevydrolená

                                    :-! >:-[]

                                    Jinak já si neměřil trip (zapoměl jsem), ale měl jsem spotřebu asi na 2 tisíce km dlouhodobě za cca 7 a stouplo to o litr po těch pár km >:-[] Domu jsem jel tak, abych dojel bez tankování >:D Nicméně jsem od té doby zkusil opak: dal jsem ten večer 1x Prahu lehkou nohou a 4,4 na sto a pak ještě otočil u přítelkyně rodičů 2x přes Prahu + dálnice, tempomat a 2x akcelerace přes 200. .výsledek 6,6. (cca 250 km za ten můj ekorun).. Chce to ale 90 % času hodně sebezapření nešlapat na plyn.
                                    • 00 Reagovat !

                                      foto speedfred

                                      speedfred 24.10.  17:15

                                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lowend v novém

                                      To Vám tu radšej nebudem písať moju spotrebu pri “ostrejšej” jazde. :'-(
                                      Neuvidíme sa v sobotu v Moste na okruhu ?
                                      • 00 Reagovat !

                                        foto Ozzman

                                        Ozzman 24.10.  17:32

                                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lowend v novém

                                        Semnou ne.. ještě mi nevychladly brzdy >:D Navíc s naftovým kombikem to není to pravé >:D
                                        • 00 Reagovat !

                                          foto speedfred

                                          speedfred 24.10.  17:45

                                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lowend v novém

                                          Stačí pokec,ja tam mám zaplatené asi 3 jazdy a dúfam že nebude pršať.
                                          • 00 Reagovat !

                                            foto Ozzman

                                            Ozzman 24.10.  17:48

                                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lowend v novém

                                            Škoda že to není v pátek .. v tuhle sobotu už něco mám... Odkud jsi?... Když bude zas něco kolem Prahy, rád ti napíšu :-)Ty máš tu unikatni Alfu ne ?:)
                                            • 00 Reagovat !

                                              foto speedfred

                                              speedfred 24.10.  17:56

                                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lowend v novém

                                              No neviem či unikátnu ale áno je to Alfa. Pôjdem z Vysočiny.
                                              • 00 Reagovat !

                                                foto Ozzman

                                                Ozzman 24.10.  19:19

                                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lowend v novém

                                                Ok, tak až něco bude a bude se ti chtít a hodit se ti to, tak napíšu :-)
                                          • 00 Reagovat !

                                            foto woody-alien

                                            woody-alien 24.10.  18:10

                                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lowend v novém

                                            Škoda, na pokec bych klidně dojel, ale v sobotu nemůžu.
                                    • 00 Reagovat !

                                      foto Ronault-

                                      Ronault. 24.10.  20:24

                                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lowend v novém

                                      Rodiče přítelkyně evidentně žijí v Německu u Autobahnu, jinak se těch 200 nedá smysluplně vysvětlit >:-[]
                                      • 00 Reagovat !

                                        foto Ozzman

                                        Ozzman 24.10.  20:37

                                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lowend v novém

                                        Neděle a Hradecká :-) Taky to bylo chvilkové ... To víš, není to hybridní Auris, aby to trvalo 50km >:D Holt nafta..
        • 00 Reagovat !

          foto Dixik2

          Dixik2 24.10.  09:16

          « Re: Re: Lowend v novém

          Tak je to i u Pola i Ibizy.Bohužel.
          • 00 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 24.10.  09:54

            « Re: Re: Re: Lowend v novém

            Ale Polo a Ibiza není C segment ;) Takže to vypadá, že přesun k mainstreamove c třídě se nekoná :-(
            • 20 Reagovat !

              foto Dixik2

              Dixik2 24.10.  12:41

              « Re: Re: Re: Re: Lowend v novém

              Už je to opraveno na 50 litrů.
        • 10 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 24.10.  10:30

          « Re: Re: Lowend v novém

          V článku je napsáno 50 l.
          Edit: v tabulce už ne...hm, propad z 55 na 40 litrů bude brutální.
        • 00 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 24.10.  13:02

          « Re: Re: Lowend v novém

          Teď jsem z toho ale jelen, v tabulce je zase 50 litrů.
          • 20 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 24.10.  13:09

            « Re: Re: Re: Lowend v novém

            I u konkurence píší o 50 litrech.
      • 20 Reagovat !

        foto JirkaX

        JirkaX 24.10.  12:04

        « Re: Re: Lowend v novém

        Proč by měli dělat takhle velké kombi? To už přece vyrábí 20 let.
        • 00 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 24.10.  12:12

          « Re: Re: Re: Lowend v novém

          ? Nespletl ses s reakcí? :-)
          • 10 Reagovat !

            foto JirkaX

            JirkaX 24.10.  12:21

            « Re: Re: Re: Re: Lowend v novém

            Ne. Vždyť by to bylo velké jako Octávka v kombíku.
            • 00 Reagovat !

              foto -Karel-

              _Karel_ 24.10.  12:23

              « Re: Re: Re: Re: Re: Lowend v novém

              >:D No a já někde pláču, že to není kombík? To asi mělo jít za Ozzmanem.
              Nicméně, když už jsme u toho - tak stejně bys mohl říct - takhle velký liftback už vyrábí 20let.
              • 00 Reagovat !

                foto JirkaX

                JirkaX 24.10.  12:29

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lowend v novém

                Já jsem kliknul na první příspěvek Ozzmana. Tak nevím co se stalo. Ok.
    • 00 Reagovat !

      foto praptak

      praptak 24.10.  13:29

      « Re: Lowend v novém

      Zadní náprava souvisí zřejmě s motorizacemi. Škoda a Seat má do 110 kW výkonu včetně s předním náhonem vlečenou zadní nápravu.
    • 00 Reagovat !

      foto nalimer

      nalimer 24.10.  13:47

      « Re: Lowend v novém

      Plne súhlasím.
      Najprv sa vypisovalo, že pôjde o priameho konkurenta pre VW Golf. Možno pri lepšej výbave bude konkurovať cenovkou.
      Toto auto nebude ani cenou lowcost, ako kvalitou.
    • 20 Reagovat !

      foto silversurfer

      silversurfer 25.10.  11:48

      « Re: Lowend v novém

      porad prodluzuji rozvor , ale jaky to ma dopad na pohodlne a ergonomicke sezeni vzadu? zadne. Kratke a nizko polozene sedaky, hlave, ze si tam muzu skoro dat nohu pres nohu....
  • 31 Reagovat !

    foto pendoch

    pendoch 24.10.  08:51

    konkurenti?

    Takže to má platformu z pola/ibizy ale má to konkurovat golfu a spol.? A proč jste to teda pořád srovnávali s polem a ibizou?
    • 31 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 24.10.  09:46

      « Re: konkurenti?

      V kontexte tej techniky je zvláštna tá snaha novým menom sa odlíšiť od predchodcu. Aj pod článkom o novom mene sa diskutovalo, že Scala už nemá byť lowcost ako Rapid a aj novým menom to chce Škoda zdôrazniť. No a teraz tu máme detaily o technike, ktoré žiadny posun od lowcostu nepotvrdzujú. Tak ako doteraz gro motorizácie sú R3, pričom 1,5TSI bude zrejme rovnako ako 1,4TSI v Rapide len do počtu a pre záujemcov o lacnú Škodu neprijateľný. Naviac 1,5 ako vrchol znamená rovnakú úroveň ako Polo a Ibiza, motoricky to teda nebude môcť konkurovať nielen kompaktom, ktoré majú aj športové HH deriváty s dvojlitrami a 250-300k, ale ani modelom s bežnými top-motorizáciami typu Astra 1,6t 200k. Teda opäť lowend v revíri Tipa a spol. To potvrdzuje platforma pre o triedu menšie autá, výlučne vlečka vzadu a bombónik v podobe bubnových bŕzd.
      Skrátka a dobre ani Scala nebude konkurentom pre plnohodnotný mainstream ako je Golf, Astra či Focus, Ceed či i30 a nové meno na tom nič nezmení.
      Ale aby som len nekritizoval, kvitujem (konečne) väčšie kolesá (malé kolieska Rapidu dosť znižovali jeho komfort jazdy), modernejšiu techniku typu full LED a hlavne vizuálne sa javí, že bude vyzerať krajšie a proporčne vyváženejšie ako Rapid.
      • 50 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 24.10.  10:05

        « Re: Re: konkurenti?

        Vypadá to tak.

        Na druhou stranu MB-A přichází v základu s torzkou, Focus taky... takže celkem chápu, že se u Rapida rezignuje na víceprvek, o 4x4 ani nemluvě... a pak asi není důvod nesáhnout po levnější verzi platformy. Jak říkáš, malá kola byly zásadní problém současného Rapidu, pokud se jim s hydraulickým uložením povede odladit rozumný komfort...
        • 00 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 24.10.  11:08

          « Re: Re: Re: konkurenti?

          Ale jo, technika sa šidí aj u konkurencie, trend bohužiaľ je dávať pre slabšie motorizácie zase torzku, takže Scala vs. konkurenčné základy asi nebude veľký rozdiel (aj keď konkurencia nejde tak ďaleko, že by dala dozadu bubny). Len fakt, že Scala môže (chce) konkurovať tej konkurencii v základe, resp. iba slabších verziách potvrdzuje, že nebude mať nárok považovať sa za plnohodnotný mainstream. Je jasné, že Scala bude mať vyššiu úroveň ako Rapid (bola by chyba, keby nová generácia nepredčila predchodcu), ale žiadna konkurencia Golfu a spol. sa nebude konať.
          • 00 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 24.10.  12:17

            « Re: Re: Re: Re: konkurenti?

            Jasně, i Hyundai už má svoje N, do těhle vod se Scala pouštět nebude... 1.5TSI 96kW DSG bude nejspíš top. Já spíš doufám, že tam ten motor dají s manuálem (teda ne že bych si to běžel koupit...).

            Bubny bych počkal na nějaké testy... možná to u zadních brzd nebude tak žhavé a s patřičným sizingem to může brzdit stejně jako kotouče.
            • 10 Reagovat !

              foto koblih

              koblih 24.10.  13:14

              « Re: Re: Re: Re: Re: konkurenti?

              V článku je jako top 1.5 TSI 110 kW a myslím, že by mělo přijít i RS.
              • 00 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 24.10.  13:30

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: konkurenti?

                Vidíš, to je fakt, 1.5TSI 110kW, volitelně s manuálem i automatem... no tak to je fajn, to je slušný top.

                RS nevěřím, to by to museli celé překopat.
                • 00 Reagovat !

                  foto koblih

                  koblih 24.10.  14:18

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: konkurenti?

                  Někde jsem to četl. Dokonce psali něco o Karoqu RS. Nemusí to být pravda, ale bylo by to hezký.
                • 20 Reagovat !

                  foto Dixik2

                  Dixik2 24.10.  15:08

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: konkurenti?

                  RS by mělo být.Stejná motorizace jak u Pola GTi.
                  • 11 Reagovat !

                    foto Ozzman

                    Ozzman 24.10.  16:45

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: konkurenti?

                    RS nebude hybrid ? Tipoval bych to na 1.0 TSI v kombinaci s elektromotorem... ve stěračích >:-[]
                    • 00 Reagovat !

                      foto Dixik2

                      Dixik2 24.10.  17:18

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: konkurenti?

                      Až Octavia IV RS bude hybrid.
                  • 00 Reagovat !

                    foto twistedTSD

                    twistedTSD 24.10.  19:33

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: konkurenti?

                    To by byla bomba. :yes:
                    • 00 Reagovat !

                      foto woody-alien

                      woody-alien 24.10.  20:01

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: konkurenti?

                      Nějak se mi nechce věřit, že do toho daj dvoulitr.
                • 00 Reagovat !

                  foto white-label

                  white label 24.10.  20:28

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: konkurenti?

                  Celé překopat, proč? Viz aktuální Polo GTI.
      • 00 Reagovat !

        foto koblih

        koblih 24.10.  10:09

        « Re: Re: konkurenti?

        Myslím, že konkurencí pro Tipo nebude. Bude někde mezi, na vyšší úrovni než Tipo, ale níž než Golf. I dnešní Rapid je řekl bych o něco výš. Nevím jak s komfortem, ale interiér, motorizace (aspoň do doby kdy se nabízela 1,4) design (Monte Carlo), to vše má Rapid na vyšší úrovni. Jediný co mě zaráží jsou ty bubny, ale uvidíme jak to dopadne...
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 24.10.  10:27

          « Re: Re: Re: konkurenti?

          Dnešní Rapid podle mě výš není. Tipo má širší nabídku motorizací (1.4T-Jet má taky), má víc karosářských verzí, má větší kola, má šestikvalt i se základním motorem... já bych z těch dvou preferoval Tipo.

          Jediná věc, kde má Rapid výrazněji navrch, je bezpečnost... sice nejde úplně srovnávat hvězdy z roku 2012 a 2016, ale i barvičky na figurkách jsou ve prospěch Rapidu.
          • 00 Reagovat !

            foto koblih

            koblih 24.10.  11:21

            « Re: Re: Re: Re: konkurenti?

            Nemám přesný čísla tak nechci kecat, ale myslím že 1.4 TSI bude pružnější. 1.4t-jet bude tak na úrovni 1.0 TSI 81 kW. Pokud bych mohl dostat 1.4 v Rapidu MC, tak si ho vezmu radši. Hlavně interiér Tipa mi vadí, sice Rapid má taky všude tvrdý plast, ale vzhledově vypadá hezky. Otázkou je, co bych si z těch dvou vybral s limitem třeba 400 tisíc.
            • 00 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 24.10.  11:30

              « Re: Re: Re: Re: Re: konkurenti?

              1.4TSI byla v Rapidu vždycky okrajová záležitost, protože byla jenom se suchým DSG za značný příplatek... a někdy začátkem roku ta verze skončila. I u Rapidu se mluvilo o tom, že reálně nejede o moc líp, než 1.0TSI.
              • 00 Reagovat !

                foto koblih

                koblih 24.10.  11:51

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: konkurenti?

                Že už se 1.4 nenabízí jsem zmiňoval, ta možnost ta ale byla, byť "okrajová". Jinak o malém rozdílu mezi 1.0 a 1.4 slyším prvně, jel jsem s oběma a rozdíl jsem zaznamenal celkem velký.
                • 10 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 24.10.  12:00

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: konkurenti?

                  Řečí čísel:
                  1.0TSI 81kW 200Nm, Vmax 198, 0-100 9,8s
                  1.4TSI 92kW 200Nm, Vmax 205, 0-100 8,9s

                  Jako neříkám že to není rozdíl, ale rozdíl v ceně byl 70t (samozřejmě v tom je příplatek za AT)...

                  BTW: Tipo 1.4T-Jet 88kW 215Nm, Vmax 200, 0-100 9,6s - ono je ale Tipo o dost těžší...
                  • 00 Reagovat !

                    foto koblih

                    koblih 24.10.  12:18

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: konkurenti?

                    Jo, 70 tisíc je velký rozdíl. Pokud bys odečetl automat, tak by to vycházelo na příplatek 35-40 tisíc a to už pak není tak strašný. Za válec navíc, o něco vyšší výkon. Ten rozdíl se projeví hlavně na dálnici, tam se litr tolik nechytá
                  • 00 Reagovat !

                    foto stormrider

                    stormrider 24.10.  22:17

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: konkurenti?

                    Měl jsem jako služební 1.4 TSI DSQ, auta ale měníme rychle a trefil jsem se do doby, kdy zbyl v nabídce pouze "jednolitr", nyní tedy jezdím s 1.0 TSI 81 kW 6. st. manuál.

                    1.4 jezdila samozřejmě lépe, s přesvědčivým tahem v nízkých otáčkách a klidným projevem čtyřválce. Ve výsledku jsem ale rád, že jsem si tříválec vyzkoušel, v absolutní dynamice není velký rozdíl, umí být úspornější a pokud má alespoň 1800+ otáček, táhne opravdu statečně. Jezdím převážně po dálnici a u lehčího 1.0 TSI je znát horší směrová stabilita. Naopak motoricky to zvládá s přehledem, velmi dlouhá "šestka" snižuje otáčky a 130 jezdí s největší pohodou, ještě o 160 se dá mluvit jako o dlouhodobě udržitelné cestovní rychlosti. To např. 1.9 TDI 77 kw v Octavii se v té rychlosti už projevovala dost důrazně. :-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto iudex

                      iudex 25.10.  08:48

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: konkurenti?

                      Tak 110 koní je 110 koní, to s ľahkým Rapidom zacvičí iste slušne. Ja som jazdil párkrát slabší 1,0TSI a to je síce stále výkonovo slušné, ale potrebuje otáčky no a tie mu DSG práve neumožňuje, hádže ho do pásma pod 1500, kde je motor úplne mŕtvy a cítiš len protestné trasenie sa trojvalca. Manuál by to napravil, ale zase so slabším litrom je len 5° a tie prevody sú ťažšie ako pri 6°.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Emel

                        Emel 25.10.  09:31

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: konkurenti?

                        Zase příplatek za tu silnější verzi + 6MT býval nějakých 17t myslím, to je za mě skoro povinnost.
                        • 00 Reagovat !

                          foto iudex

                          iudex 25.10.  10:31

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: konkurenti?

                          Tak že sa oplatí priplatiť si za silnejší motor, v tom sa my dvaja zhodujeme takmer pri všetkých autách. ;-) Jasné, že Rapid sa kupuje s kalkulačkou v ruke a typický kupujúci ráta každú stoeurovku, ale i tak ten silnejší liter je určite lepšia voľba, nielen kvôli tomu výkonu a krútiaku, ale aj kvôli 6° manuálu.
                          • 00 Reagovat !

                            foto Emel

                            Emel 25.10.  13:41

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: konkurenti?

                            Obecná preference silnějšího motoru je jasná, ale jaká tam je price/value je věc druhá. Tady je podle mě super.
                            • 00 Reagovat !

                              foto woody-alien

                              woody-alien 25.10.  13:57

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: konkurenti?

                              V tomhle případě ano...nakonec i já rád vzpomínám na pro mě marginální cenový odstup větší a silnější motorizace s lepší nápravou z nedávného výběru. No a jindy zase je ten odskok hodně citelný, podpořený "vnucenou" výbavou a už jsi jinde o statisíce. Na kolik tě třeba přijde 45 koní navíc u Ma3, jeden válec navíc u Civica atp. ;-) Můj osobní závěr tedy je - jsem vždy pro silnější motor.....jenom to možná nebude u původního kandidáta. :-)
        • 20 Reagovat !

          foto rokyta-p

          rokyta.p 24.10.  10:59

          « Re: Re: Re: konkurenti?

          Mi to subjektivně připadá trochu jak Focus 2 >:D Nad Tipem by to zas být mohlo ;-)
        • 24 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 24.10.  12:08

          « Re: Re: Re: konkurenti?

          Ač mi je Rapid docela sympatický, tak s Tipem se srovnávat opravdu nedá.

          Tipo ve vyšších specifikacích olizuje nižší střední mainstream, Rapid možná tak cenovkou a příplatkovou výbavou, ale nic to nemění na tom, že je lowendové auto.

          Interiér má horší, než mainstream, ale proboha Rapid mimo horní části palubky je jak auto z 90. letch z Asie, všude všechno mlátí, je hlučné ( Naposledy zkušenost MY 2018 1.0TSI 81kw DSG). I ta o třídu menší Fabie je na tom o dost lépe.

          Komfort jízdy je nesrovnatelný, Tipo je dobře utlumené, nemlátí ani na pražské dlažbě, což se Škodovka nemůže vůbec srovnávat ani v základní Octavii.

          Motorizace u Tipa je 1.4T jako ideál, věřím, že 1.4 TSI/1.5TSI mu naklepou, ale stejně se většina Rapidů prodává s litrem a tam pro mne čtyřválec bude mít vždy větší hodnotu.

          Tipo je lowend, ale rozhodně poctivější, než Rapid... Rapid totiž umí navenek zaujmout vzhledem a snažit se tak namluvit, že je kvalitnější, než doopravdy je.
          • 00 Reagovat !

            foto Ronault-

            Ronault. 24.10.  13:18

            « Re: Re: Re: konkurenti?

            A to když tu napíšu, že Fabia jezdí lépe (nemluvě a lepší konstrukcí s větším množstvím vysokopevnostní oceli), tak to tu vždycky schytam... takový Bobanus, co pozná při panickém brzdění bubny vzadu, označuje jízdní vlastnosti Rapidu díky 5 cm rozvoru za super, zatímco Fabia je neřiditelná >:D

            Nicméně poprvé jsem jel Rapida v liftbacku nějak po představení a teď je posun v komfortu podvozku spacebaku obrovský
            • 21 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 24.10.  13:30

              « Re: Re: Re: Re: konkurenti?

              Já jel vždy v liftu a první retardér cítíš ještě pár km... Chápu, že si to někdo koupí, ale že z toho někdo dělá něco víc, než ten lowend , tak to nechápu ...
      • 00 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 24.10.  13:13

        « Re: Re: konkurenti?

        Za 6-8 let se bude představovat nástupce Scaly, který bude mít nové jméno aby se jasně ukázalo, že už to opravdu není lowend, opravdu... >:D

        Mimochodem, fakt jste někdo viděl Rapida na 14"? I ten náš služební holobyt má 15"
        • 10 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 24.10.  13:17

          « Re: Re: Re: konkurenti?

          "Ale tentokrát už naozaj..." >:D
    • 42 Reagovat !

      foto nalimer

      nalimer 24.10.  13:51

      « Re: konkurenti?

      prečo neporovnávajú s Ibizou a Polom?
      Len kvôli marketingu. Pozerajúc si čo dokáže Scala a čo Polo, vyhralo by určite Polo.
      Scala je dlhšia, ale tam to všetko začína a končí.
      Som veľmi sklamaný z tohto vozidla. Nepohlavné. Nekvalitné. Nechcem.
  • 130 Reagovat !

    foto Yazaman

    Yazaman 24.10.  09:01

    Ach ta gramatika

    „Verze, které jsme vyzkoušely, nás potěšily přirozeností a samozřejmostí, s jakou fungují.“
    (kolik vás tam holek bylo?)

    „Také jsme se od Martina Hrdličky dozvěděli, že zadní vlečku uložily do hydraulických lůžek“
    (podvozky v Boleslavi navrhují výhradně holky?)

    To si to nemůže v redakci přečíst před vydáním někdo, kdo slyšel o shodě podmětu s přísudkem?
    :no:
    • 00 Reagovat !

      foto Shr3k

      Shr3k 24.10.  09:43

      « Re: Ach ta gramatika

      To je prostě Babor no ... :-)
  • 30 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 24.10.  09:14

    Rovnaké ako Vision RS?

    "Ale když si k našemu popisu otevřete fotky konceptu Vision RS, s nímž jsme se svezli v pondělí, jste prakticky doma. Scala je od něj v základních rysech k nerozeznání."
    To myslíte vážne? 8-s
    [odkaz]
    vs
    [odkaz]
    • 20 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 24.10.  11:07

      « Re: Rovnaké ako Vision RS?

      Běž od obrazovky pc na 10 metrů a skoro je nerozeznáš >:D
      • 10 Reagovat !

        foto nalimer

        nalimer 24.10.  13:52

        « Re: Re: Rovnaké ako Vision RS?

        Alebo daj si tak jednu celú fľašku vodky a bude to rovnaké.
    • 41 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 24.10.  11:42

      « Re: Rovnaké ako Vision RS?

      Ale když jsem to psal v diskuzi vedle, že to bude bez těch detailů úplně jiné, obyčejná Skodovka, dostal jsem mínusů snad 10... za pravdu se bije ;-)
      • 10 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 24.10.  12:18

        « Re: Re: Rovnaké ako Vision RS?

        Jasné že detaily robia veľa, ono tak je to vždy, daj z akejkoľvek štúdie preč obrovské disky, nízky podvozok, extravagantné tvary zrkadiel a svetiel, zapustené kľučky a dve tretiny dojmu sú preč. Ale tu sú naviac aj odlišné tvary karosérie, základné línie nie sú identické, napr. úplne iné línie a tvary kufra, visionu tie línie klesajú nižšie a to vytvára dynamickejší výzor, kdežto Scala má ten kufor vyšší a oveľa konvenčnejší.
        • 20 Reagovat !

          foto cjoctavian

          cjoctavian 24.10.  13:38

          « Re: Re: Re: Rovnaké ako Vision RS?

          A to by som este doplnil, ze pod prednymi kolesami je aj nieco, co napadne pripomina podlozky...?!

          [odkaz]
          • 10 Reagovat !

            foto iudex

            iudex 24.10.  14:09

            « Re: Re: Re: Re: Rovnaké ako Vision RS?

            No tvl, to fakt vyzerá ako distančné podložky, tak 2 až 3 cm, o toľko širší rozchod, to celkom ovplyvní jazdné vlastnosti (a tiež vizuálne dosť pomôže). Ak je to pravda, tak je to (opätovný) fail Škodovky. :no:
            • 00 Reagovat !

              foto cjoctavian

              cjoctavian 24.10.  14:25

              « Re: Re: Re: Re: Re: Rovnaké ako Vision RS?

              Ved som sa pozeral, karoseria sirsia ako pri O2, naprava uzsia ako pri O2 a podbehy krasne vyplnene...a Scala ma obute 205/50 R17 (tipujem na 6,5" alebo 7" disku)...
              • 00 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 24.10.  14:28

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rovnaké ako Vision RS?

                Tak hlavně bys potřeboval znát ET, ne?
                • 00 Reagovat !

                  foto iudex

                  iudex 24.10.  17:17

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rovnaké ako Vision RS?

                  Tak ET10 tam asi nebude, že a hlavne z tej fotky to fakt vyzerá na podložky.
                • 00 Reagovat !

                  foto cjoctavian

                  cjoctavian 24.10.  18:50

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rovnaké ako Vision RS?

                  Tak moja Octavia ma na 17" ET 54 a Scala tipujem, ze bude mat ET 51, kedze take ma aj nove Polo na 17" diskoch...
                  • 00 Reagovat !

                    foto Emel

                    Emel 24.10.  19:03

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rovnaké ako Vision RS?

                    No jenže právě pomocí ET můžou třeba dohnat větší šířku karoserie oproti Polu... neříkám že to tak je, jenom říkám, že to je mnohem důležitější, než jestli bude disk 6,5" nebo 7".
                    • 00 Reagovat !

                      foto cjoctavian

                      cjoctavian 24.10.  19:14

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rovnaké ako Vision RS?

                      Tak co si vsimam, koncernove auta maju v ramci triedy podobne ET (Fabia, Polo, A1, Ibiza alebo Golf,Leon, Octavia, A3) - rozdiely su vacsinou v rozmedzi 3-4 mm...
                      • 00 Reagovat !

                        foto Emel

                        Emel 24.10.  20:49

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rovnaké ako Vision RS?

                        Je ale otázka, nakolik je tohle "v rámci třídy".
    • 00 Reagovat !

      foto KubikCv

      KubikCv 27.10.  19:49

      « Re: Rovnaké ako Vision RS?

      úplně zapadlo provalení Scaly od škodováckýho rallyovýho jezdce,kterej to hodil na Instagram...vypadalo to na sériové auto a ne Vision RS a předek byl oproti RS tragédie,hlavně světla :-(
  • 13 Reagovat !

    foto Bubaq

    Bubáq 24.10.  10:04

    Ani kupé, ani kabriolet, přesto atraktivní

    Škodovka nalezla- myslím- vhodné řešení za situace, kdy matka nepovolila malosériový atraktivní vůz, který by lákal mladé. Namísto kupé či čtyřdveřového "kupé" přichází s tvarově atraktivním HB, a to je dobré. Rapid SB je populární kvůli svému tvaru a ceně, Scala bude populární alespoň díky tvaru.
    Pozitiva z článku pana Baborovkého: 1) jednoznačně přední sedadla s rozšířením v ramenní části: chvályhodná iniciativa. 2) palubní deska, která trhá pupeční šňůru k octávii a fábii; Negativa: 1) dotykové ovládání všeho u nejvyšší výbavy (jak se zapíná odmlžování zadního okna? V menu?!). 2) malá šířka karosérie: v této třídě se nosí šířka o 2 - 3 cm větší.
    Neutrální hodnocení mám pro 1) bubny vzadu (rád bych znal skutečné a úplné důvody jejich návratu; mohou zanechat dojem lacinosti vozu v době, kdy Dacia vytrvale zvyšuje technickou kvalitu svých vozů); ) trojúhelníková světla: úzký pás hlavních světel by mi přišel atraktivnější- viz Vision X. Zakomponování trojúhelníků v čelní stěně , které dominuje tradiční tvar škodováckého grilu bude myslím rizikové. Zbytečně.
    Rovněž otazníky u mě vzbuzuje neobvykle nízká poloha horní "hrany" přední stěny u konceptu: jistě výhodná z hlediska aerodynamiky i bezpečnosti chodců, poněkud však nevzhledná. Myslím, že fotografie předsériových prototypů ale ukazují, že ve skutečnosti bude příď přeci jen v konvenčnější výšce.
    • 40 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 24.10.  11:45

      « Ani kupé, ani kabriolet, přesto atraktivní

      Fakt nevieš skutočné dôvody návratu bubnových bŕzd? Iba a len nižšia cena, nič iné. A s tými rečami, že to brzdí rovnako dobre ako s kotúčmi nech sa páni zo Škody nenechajú vysmiať, ak by brzdili bubny rovnako dobre, prečo by sa vôbec používali drahšie kotúčové?
      • 00 Reagovat !

        foto KubikCv

        KubikCv 27.10.  19:52

        « Re: Ani kupé, ani kabriolet, přesto atraktivní

        bubnová bude mít bez problémů stejný brzdný účinek jako kotoučová....chleba se ale láme při dlouhodobé zátěži (vlek,dlouhé brzdění z kopce atd)
    • 10 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 24.10.  12:01

      « Re: Ani kupé, ani kabriolet, přesto atraktivní

      Není důvod předpokládat, že by se odmlžování zadního okna zapínalo jinak, než u ostatních modelů škody s dotykáčem - pořád tlačítkem. Stejně jako třeba výhřev sedadel.
  • 80 Reagovat !

    foto Horst-Fuchs

    Horst Fuchs 24.10.  10:18

    Kritika

    Mám radost, že místní redaktoři náhle prohlédli a objevili rapidní nedostkatky stávajícího Rapidu. Až dosud to bylo skvělé téměř bezchybné auto, schválně si přečtěte poslední test.
  • 51 Reagovat !

    foto pave69

    pave69 24.10.  10:19

    Nový Rapid

    Takže když to shrnu, opět auto pro východ Evropy za západní cenu. Troufám si odhadnout, že vzhledem ke koncepci "Rapid přes kopírák" budou i prodeje "Rapid přes kopírák".
    Kdyby dali hybrid, mohli se odlišit od mainstreamu v této třídě a západní Evropa by jim "utrhla ruce" (i vzhledem k různým daňovým výhodám v těch končinách), takhle to všechno vyžere nová Corolla.
    Samozřejmě v Česku se to bude prodávat dobře, tady by frčel i dvoukolák, kdyby měl logo indiána s velkým nosem.
    • 41 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 24.10.  10:41

      « Re: Nový Rapid

      Už jsem to tu parkrát psal... podle mě prodeje Rapidu vůbec nejsou špatné - na to, že to je novinka ve třídě, která se musí prát o zákazníky s Octavií i Fabií combi... skoro bych řekl, že se prodává líp, než si zaslouží :-)

      Evropa 1-8/2018 72tks... Tipo má 86t, Ceed 65t, i30 55t...
      [odkaz]

      PS: indický Rapid neřeším...
      • 00 Reagovat !

        foto Nonsens

        Nonsens 24.10.  12:09

        « Re: Re: Nový Rapid

        sory, dlhšie som nebol v nemecku, jazdí sa ešte všade osobákom bez diaľničných?
  • 32 Reagovat !

    foto Nonsens

    Nonsens 24.10.  10:37

    najprv som chcel prskať, ale potom nie

    jasné, je to zas typická škoda vochcáfka a určite to nie je rovnocenný konkurent golf triede, to by musel byť na jeho podvozku. Ale tak to robí škoda od začiatku a darí sa jej. Tu vochčije techniku, tam pridá kufru, tu práskne tvrdé plasty, tam pridá priestor do kabíny, vždy nejaká vochcáfka, ale nakoniec z toho vyjde celkom solídne auto za celkom solídnu cenu. Niekedy lepšie, niekedy horšie, ale darí sa im celkovo, tak asi to nerobia zle. Ja osobne by som si takýto úspech škodovky na začiatku netipol. A trik vošidit techniku im vyjde, lebo pomaly ale iste je to trend, hlavne aby boli asistenti a displej. A s tým novým menom a nafúknutými rozmermi mnohých oblbnú, že je to zlatý český golfík.

    Nedávno som išiel na novej oktáfke kombi dízel laurinklement výbavička a šokol ma na zadných tvrdý nekomfort, to bola za jazdy doslova trestná lavica jak v logane, auto muselo stáť k melónu, ale vzadu zlatý swift. Kamošova kombi benzín okta je pritom v pohode aj vzadu na rovnakých kolesách.
  • 21 Reagovat !

    foto Jaros71

    Jaros71 24.10.  10:51

    Čekal jsem víc...

    Design je asi to jediné ok.
    Interiier bude zřejmě také fajn.
    Zasmál jsem se 18' kola a litrový tříválec? To je pecka.. :no:
    Navíc ty bubnové brzdy... :-!
    Snad do Fabie ok..tady zcela mimo mísu.
    Vzadu jen traverza?
    To se dalo čekat..ale cena by měla odpovídat levnému řešení.
    Konkurent Focusu a Golfu?
    Hmm...snad v 1.5 TSI a 1.6 TDI ano , jenže bez multilinku..prodejní cena bude důležitá!
    • 31 Reagovat !

      foto Ernesto01

      Ernesto01 24.10.  12:50

      « Re: Čekal jsem víc...

      Vzadu jen traverza je i u Octavie. Řidiči tam venku to nemají šanci poznat. Většina z nich celý život jezdila na traverze.

      18" kola a strašně moc neodpružené hmotnosti je trend všude. Každý kokos má na McPhersonu vpředu 18" i na Octaviích a Rapidech. Že to jezdí hrozně je jedno. Důležitý je look & feeling.

      To auto je dobře přizpůsobené trhu a prodávat se bude. Kufr také má. Že stojí za houby nikoho moc nezajímá.
      • 20 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 24.10.  12:53

        « Re: Re: Čekal jsem víc...

        Odkdy má oktávka vzadu JEN traverzu?
        • 10 Reagovat !

          foto Dixik2

          Dixik2 24.10.  13:09

          « Re: Re: Re: Čekal jsem víc...

          Od trojky.A to nad 110 KW je multilink.U RS a 4x4 je multilink vždy.Byl i v CNG,ale s 1.5 TSI 96 KW je vzadu torzka.
          • 00 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 24.10.  13:13

            « Re: Re: Re: Re: Čekal jsem víc...

            Asi špatně pochopeno. Předpokládám, že se původně Jaroš pozastavoval ne nad torzkou, ale nad torzkou JEN, neboli vždy. Spousta konkurentů ji má v základu taky, ale i ta okta - jak sám píšeš - ji nemá JEN, umí i multilink. Tedy okta nemá jen torzku, ale má i torzku.
            • 10 Reagovat !

              foto Dixik2

              Dixik2 24.10.  13:15

              « Re: Re: Re: Re: Re: Čekal jsem víc...

              U Golfa je to stejně jak u octávky.Ceed a i30 má vzadu multilink a jedno s jakým motorem.
              • 00 Reagovat !

                foto twistedTSD

                twistedTSD 24.10.  19:43

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čekal jsem víc...

                Nebyla výkonová hranice pro traverzu u Golfu níže?
                • 10 Reagovat !

                  foto Dixik2

                  Dixik2 24.10.  19:55

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čekal jsem víc...

                  Jo byla.Od 92 KW.
                • 10 Reagovat !

                  foto woody-alien

                  woody-alien 24.10.  19:58

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čekal jsem víc...

                  Byla. Např. 1.4 TSI 110 kW v Leonu i Octě je s torzkou, v Golfu multilink.
        • 00 Reagovat !

          foto praptak

          praptak 24.10.  13:47

          « Re: Re: Re: Čekal jsem víc...

          S předním náhonem do 110 kW včetně vždy. ;-) Takže motorizace, které bude mít Scala.
  • 51 Reagovat !

    foto webpaja

    webpaja 24.10.  11:07

    Reál...

    ...vyjma bubnových brzd mě nic vyloženě na Scale technicky neirituje. Dá se předpokládat rozumná základní cena, evropská konkurence až na vyjímky s podobnými výkony na multilinku nejezdí, nebo je k dispozici až se silnějšími motorizacemi, či výbavami. Důležitější bude, jak se podařila torzka naladit.
    Když jsem tu pod testy psal, že je Rapid prkenné a na naše silnice až nevhodné auto, redakce se tu prezentovala až zajíkavými plky o komfortu.
    Kombinace pohonů a převodovek bude stačit, lepší interiér a hlavně šířka budou ku prospěchu. Ve slušné výbavě za 350-400k a bude to mít pro spoustu lidí smysl.
    • 11 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 24.10.  11:49

      « Re: Reál...

      Stáť a padať to bude na cene. Pamätáš si začiatky Rapida? Tam tiež dosť nadsadili cenu a boli kritikou a trhom prinútení ísť dolu, až neskôr mal Rapid zodpovedajúce ceny. A obávam sa, že s názorom Škody o vyššej úrovni Scaly oproti (dnes už priznane lowcostovému) Rapidu tá cena negatívne prekvapí. Za primeranú cenu myslím to bude slušné auto, ak ale bude cenovo na úrovni Ceedu či Focusu, tak nevidím dôvod neísť do plnohodnotného mainstreamu.
      • 10 Reagovat !

        foto Nonsens

        Nonsens 24.10.  12:05

        « Re: Re: Reál...

        na cenu by som sa netešil, všetko nasvedčuje tomu, že sa snažia hrať C mejnstrím a spoliehajú sa na to, že polo technika im prejde. Cena bude porovnateľná, možno len nejaká konkrétna špecifikácia môže zaujať.
      • 00 Reagovat !

        foto KubikCv

        KubikCv 27.10.  20:09

        « Re: Re: Reál...

        osobně tipuju základní cenu na sebevědomých 349.900,-
    • 00 Reagovat !

      foto woody-alien

      woody-alien 24.10.  13:34

      « Re: Reál...

      Bubny, bubny...brzdit to bude a když se ti nelíbí, tak je schováš za plecháčema, ne ? >:D

      Ale vážně, tvé dohady s redakcí stran komfortu se netýkaly jen Rapida, ale třeba i Karoqa. Přiznání přijde stejně jako v tomto případě až s další generací. ;-)

      S cenou uvidíme. Mám podobný dojem jako někteří jiní diskutující, že si Škodovka mediálně připravuje půdičku pro nacenění na vyšší úrovni. Každopádně mě to tolik netrápí, protože pokud tomu tak bude, no tak má jeden každý z nás možnost koupit jinde. V tom je to kouzlo.
      • 00 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 24.10.  16:12

        « Re: Re: Reál...

        Nebo je nalakuješ a nastříkáš nápis Brembo, jako to dělají vesniční tuneři už od doby Octy 1.

    • 00 Reagovat !

      foto 99matthew99

      99matthew99 24.10.  18:26

      « Re: Reál...

      Ceee a i30 ma multilink vzdy bez ohladu na motorizaciu
  • 22 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 24.10.  11:10

    Shrnutí

    + 9 pytlů
    + prostornost, podélně asi nadále z nejlepších
    + vyhřívání skla (Rapid jen pro východní trhy)
    + poloadaptivní tlumiče
    + duální klima
    + motory (vybere si skoro každý, možná jen low-cost hybrid mohl být zajímavý)
    + materiály

    - chybějící průvlak na lyže...v Polu/Ibize chápu, tady bych čekal zachování variability předchůdce
    - nápis místo znaku...nechápu tento trend.
    - posun k tabletoidnímu interiéru s dotykovým ovládáním každé blbosti
    - rapid-ně nižší dojezd

    ? 2 verze LED světel
    ? bubny
    ? design
  • 20 Reagovat !

    foto honza-f

    honza_f 24.10.  11:25

    elektrické otevírání kufru

    Dost se na premiéru těším, vypadá to na povedené auto. Překvapilo mě na fotce tlačítko elektrického ovládání 5. dveří, divím se, že o tom v textu nepadlo ani slovo. Za mě nečekaná výbava v této kategorii (což mimochodem znamená, že to pravděpodobně dostane i příští octavie liftback -super!). Mrzí mě, že nedostane elektrickou parkovací brzdu, autohold je skvělá věc.... V koncernu jsem ho měl a teď mi ve Volvu V40 dost chybí.
    • 10 Reagovat !

      foto Ondrac91

      Ondrac91 24.10.  11:47

      « Re: elektrické otevírání kufru

      Autohold a elektrická parkovačka jsou dvě různý věci, autohold může mít i auto s manuální brzdou ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 24.10.  11:50

        « Re: Re: elektrické otevírání kufru

        Presne tak, mám obe autá (rôznych značiek) v manuále a obe majú autohold.
        • 10 Reagovat !

          foto Dinar

          Dinar 24.10.  12:22

          « Re: Re: Re: elektrické otevírání kufru

          U BMW to nefunguje jako u VW, Tvoje trojka v manuálu zcela jistě nemá tohle tlačítko autoholdu, [odkaz] páč ho nemá ani v automatu, ale ani tam kam se dává, např. 5er, ho s manuálem nenajdeš.
          Směšují se tu dvě věci, schopnost brzd podržet auto na vteřinu na brzdách, např. v kopci při rozjezdu s man. převodovkou, označovaná jako funkce autohold, a plnohodnotný autohold, kdy auto s aut. převodovkou při aktivovaném autohodldu stojí za řidiče na brzdě libovolně dlouho až do chvíle, kdy sešlápne plyn. pedál. Není to totéž, to druhé jde u bmw jen s el. brzdou a automatem.
          • 10 Reagovat !

            foto Dixik2

            Dixik2 24.10.  12:57

            « Re: Re: Re: Re: elektrické otevírání kufru

            To první co popisuješ je Asistent rozjezdu do kopce a a AUTOHOLD s automatem jsi popsal správně. ;-)
            • 10 Reagovat !

              foto Dinar

              Dinar 24.10.  13:41

              « Re: Re: Re: Re: Re: elektrické otevírání kufru

              Byla to reakce na Iudexe, má 3er v manuálu a říká, že v něm "autohold", čímž ale míní toho asistenta rozjezdu do kopce, jakkoliv to někde označují jako autohold, proto říkám, že se tu směšují dvě věci. ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto woody-alien

                woody-alien 24.10.  13:50

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: elektrické otevírání kufru

                Ale chápu to správně, že u VW to takhle (auto stojí za řidiče na brzdě libovolně dlouho dokud nesešlápne plyn) funguje i s manuálem ? Teda aspoň u mě to tak je. Tak aby to nebyla zase nějaká PBG - parking brake gate¨. >:-[]
                • 00 Reagovat !

                  foto Dixik2

                  Dixik2 24.10.  14:05

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: elektrické otevírání kufru

                  Jo.Funguje to tak i s manuálem.Už i Japonci začali dávat Autohold k elektrické parkovačce.A to Mazda,Nissan a Mitsubishi.
                • 00 Reagovat !

                  foto iudex

                  iudex 24.10.  14:06

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: elektrické otevírání kufru

                  Potvrdzujem, Golf to tak mal aj s manuálom. Bolo to dosť otravné, tak som to mal trvale vypnuté. Zmysel toho vidím len pri automate.
                • 00 Reagovat !

                  foto Ozzman

                  Ozzman 24.10.  16:16

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: elektrické otevírání kufru

                  Takto to funguje třeba i u Fordu s MT. Je to dost nepříjemné >:-[] Ale nejsem si jist, která z výše uvedených funkcích to je :-)
            • 00 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 24.10.  14:04

              « Re: Re: Re: Re: Re: elektrické otevírání kufru

              Pre mňa je aj to prvé autohold, teda systém, čo sám (auto) podrží (hold) auto; to druhé je rozšírená funkcionalita (a z môjho pohľadu pre manuál zbytočná, na rovine nepotrebujem, aby mi auto stálo na brzde, to má zmysel len pri kopci).
              • 20 Reagovat !

                foto woody-alien

                woody-alien 24.10.  14:40

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: elektrické otevírání kufru

                Tak pro mě je příjemně pohodlné nemuset držet nohu na brzdě, když čekáš u přejezdu, na křižovatce a všude možně jinde . Ono těch míst, kde ti bez brzdy na neutrál auto ujíždí je možná víc než těch, kde zůstane stát.
                • 00 Reagovat !

                  foto iudex

                  iudex 24.10.  17:09

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: elektrické otevírání kufru

                  Mne to vadilo, lebo to odbrzdenie nebolo také rýchle, ako človek niekedy potreboval a hlavne sa brzda stále zaťahovala pri poskakovaní pred semaformi, v kolónach atď. Opakujem, s automatom, kde by si inak musel stále stáť na brzde, chápem; s manuálom (u nás na absolútnej rovine na brzde nezvyknem stáť väčšinu času) otravná zbytočnosť. Preto som to mal trvale vypnuté (a s tým aj ten asistent rozjazdu do kopca, čo by som zase bol využil). Takže aktuálna situácia, keď v rámci autoholdu je len podržanie v kopci, mi vyhovuje najviac.
                  • 00 Reagovat !

                    foto honza-f

                    honza_f 24.10.  17:19

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: elektrické otevírání kufru

                    Já nemám zkušenost s kombinací autohold + manuál, ale u automatu to bylo skvělý... Žádná prodleva se nekonala (Superb, Passat).
                    • 00 Reagovat !

                      foto Freddka

                      Freddka 25.10.  08:54

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: elektrické otevírání kufru

                      Presne tak - autohold+manual neni vhodny do velkych mest, kde jezdis v zacpe od semaforu k semaforu. U automatu to je dobry, u manualu to spis otravuje.
                      Mimo mesto bych to klidne zapnuty mel, ale tam stejne zastavujes minimalne, takze jsem to mel stale vypnute - kdo by to stale prepinal :-)
    • 10 Reagovat !

      foto Dixik2

      Dixik2 24.10.  11:58

      « Re: elektrické otevírání kufru

      Tu bude mít O IV včetně AUTOHOLDu. ;-)
  • 02 Reagovat !

    foto Ernesto01

    Ernesto01 24.10.  12:47

    Motory

    Absence hybridu je těžký samogól. Alespoň JEDEN ! Vždyť už to dneska jde i proti zájmu samotných zákazníků. Pro typické využití takového dnešního Rapidu je hybrid na spotřebě i emisích fakt znát. Zejména firemní řidiči (80 procent aut u nás je firemních celkově, u samotné Škody auto bude firemních zdaleka více procent) nejezdící výhradně dálnice (většina) by z toho těžili.
    • 40 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 24.10.  13:21

      « Re: Motory

      U nás je firemních aut 72% za 1-9 a 74% za 2017. Škoda má sice o něco víc (83%), ale zrovna Rapid je auto snad nejvíce zacílené na soukromou klientelu.

      Hybridy fajn... všech hybridů dohromady (od Swiftu přes i8 po Q8) se u nás letos prodalo asi 3.300. Třeba Priusů 10. Rapidů 11.300. Ono to určitě přijde, ale zatím to žádný prodejní hit není a automobilky se podle toho chovají.
      • 00 Reagovat !

        foto KubikCv

        KubikCv 27.10.  20:12

        « Re: Motory

        i Rapidů je dost firemních...hlavně u liftbacku..něco mezi služební F3 a O3
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 29.10.  13:34

          « Re: Re: Motory

          Máš čísla? Já si myslím opak, firemní jsou nejvíc Superby, pak Octavie, pak Fabie... a až pak Rapidy. Ale čísla nemám.
  • 00 Reagovat !

    foto steny007

    steny007 24.10.  15:43

    No,

    pokud umíte německy, tak tady je lepší video ...
    [odkaz]

    Vypadá to dobře, osobně tipuju, že Scala v budoucnu předběhne v prodejích Octávku ( která se posune směrem do střední třídy) a převezme minimálně zde její roli etalonu rodiného vozu :yes:
  • 01 Reagovat !

    foto 99matthew99

    99matthew99 24.10.  15:49

    Konkurent golfu?

    Po precitani clanku si niesom celkom isty ci je toto konkurent golfu ceedu a podobne. Mozno zbozne prianie Skodovky a redakcie ACZ. Ked to porovnam s novou Kiou Ceed tak je to ako nebo a zem. Tato skodovka moze konkurovat nanajvys fiatu tipo. Pre mna je to cista bieda. Neviem kto da peniaze za auto s bubnami vzadu, 40l nadrzou a vleckou. Cim ma to auto akoze zaujat? Dizajnom? To naozaj uz zijeme v dobe ze je jedno co je pod kapotou, hlavne ze to ma 9,2" displej a dynamicke smerovky? Nenapada ma ani jeden dovod preco by som mal dat prednost tomuto a nie napr Kii Ceed, ktora ma dobry motor, dobry automat, viacprvok, lepsiu zaruku a kopec dalsich veci. Cena si myslim ze bude podobna
    • 00 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 24.10.  17:14

      « Re: Konkurent golfu?

      Keď spomínaš tú Kiu, tak na nový Ceed sú prvé recenzie dosť pochvalné, zjavne sa podaril. Z môjho pohľadu jediná slabina boli motory končiace na 103 kW a trošku fádny dizajn, ale prvé vyriešila verzia GT a to druhé Proceed. Aj keď ešte nevieme presne, aká bude Scala, už podľa týchto informácií si trúfam povedať, že na Ceed nedosiahne.
      • 00 Reagovat !

        foto 99matthew99

        99matthew99 24.10.  20:21

        « Re: Re: Konkurent golfu?

        Myslim ze na tomto aute sa az velmi prejavuje setrenie. A to sme este ani kompletne nevideli. Je skoda ze sa dnes setri uplne na vsetkych miestach ale cenovka tomu bohuzial nenasvedcuje. Toto auto sa bude vyplacat zrejme len v lacnejsich variantach. Inak to bude proste drahe a za tie peniaze sa bude dat zohnat lepsie a kvalitnejsie auto. Je to skoda pretoze o tomto aute sa uz toho popisalo vela tak som cakal ze to bude lepsie.
  • 20 Reagovat !

    foto Dixik2

    Dixik2 24.10.  18:53

    Zahájení prodeje v ČR

    U prodejců bude na přelomu února a března 2019.Přesný den zahájení prodeje se zatím neví.
  • 00 Reagovat !

    foto JirkaV8

    JirkaV8 24.10.  21:51

    otaznik

    Pro me je velky otaznik, co vlastne ocekavat. Soucasna O3 se sice (kupodivu) prodava dobre, jizda v ni je vsak velice neprijemna. Zejmena lomozici betonovy podvozek, interier a rizeni. Scala bude sice "nad Rapid", ale zaroven porad "pod Octavia". Prave proto bych byl v ocekavani velice opatrny a pockam si na osobni zkusenost. Ze tuzemska periodika peji pri prichodu noveho modelu vzdy ody s tim nesouvisi.
    • 00 Reagovat !

      foto palix

      palix 04.12.  12:50

      « Re: otaznik

      Všade čítam rôzne negatívne príspevky na jazdné vlastnosti Škodoviek. Priznám sa, že som na žiadnej modernejšej Škode dávno nešiel. Musím sa ísť previezť, či je to naozaj až také hrozné.
      Každopádne Škoda Scala je zmysluplná len do istej cenovej relácie = niekde, kde začína Kia Ceed a podobné autá. Škoda si to mohla naplánovať trochu ináč = žiadny Rapid / Scala, ale rovno menšia a dostupnejšia Octavia = za cenu, ktorá by konkurovala Ceedu, I30... Teraz sú cenovo modely Škodovky od istej výbavy často dosť mimo.
  • 20 Reagovat !

    foto stormrider

    stormrider 24.10.  22:25

    Scala v reálné podobě

    Shodou okolností jsem dnes mohl vidět, jak vypadá Scala (proč to jenom nemůže být Rapid...) bez maskování. Asi nepřekvapí, že oproti Vision RS se sériová podoba drží při zemi, ale hlavní znaky jsou dost podobné a je to ve výsledku hezké auto. Rozhodně to bude silný konkurent pro Tipo, Ceed, i30 atd.

    Musím uznat, že už i dnešní Rapid umí být velmi příjemné auto. Ke služebním účelům mám Spaceback v takové "novinářské" specifikace, tj. se vším, co tam jde dát, a to auto se mi jako takové líbí. Druhá věc je, že ceníková cena je s 1.0 TSI 81 MQ asi 450 tis., to už je přece jenom revír Golfu, Focusu a spol.
    • 00 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 25.10.  07:51

      « Re: Scala v reálné podobě

      No, toho Golfa za ceníkových 450t bych vážně nechtěl.
      • 00 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 25.10.  08:43

        « Re: Re: Scala v reálné podobě

        Tak za cenníkovú cenu to bude úplná holota, lenže aj Golf v holobyte je proste hodnotnejšie auto, ako Rapid, od materiálov okolo vodiča až po čalúnený kufor. No a na Golfa ako v podstate výbehový model sú už iné zľavy, ktoré ten cenníkový rozdiel stiahnu.
        • 00 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 25.10.  15:28

          « Re: Re: Re: Scala v reálné podobě

          To je otázka priorit. Rapid za 450 k je v podstatě fullka - xenony, navi, kessy, aut. dálková, autoklima, vyhřívaná sedadla vpředu, popř. vzadu. Slevy se dávají taky a když vezmeš lift, máš rodinné auto i s čalouněným kufrem. Na druhou stranu je pravda, že na Golf běží furt nějaké akce. Marathon, kombi za cenu hatche, apod.
          • 00 Reagovat !

            foto palix

            palix 04.12.  12:54

            « Re: Re: Re: Re: Scala v reálné podobě

            Vždy hovorievam - výbava nikdy nespraví auto lepším. Rapid môže mať výbavu akúkoľvek, ale ak prekročí cenu menej vybaveného a lepšieho modelu konkurencie, tak Rapid nekúpim. Za dôležité pokladám, ako auto jazdí, nie aký veľký display má a koľko elektroniky obsahuje. Okrem toho sú na trhu aj iné autá ako Golf, ktoré sú aj lacnejšie a nie sú horšie.
    • 10 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 25.10.  08:40

      « Re: Scala v reálné podobě

      No ja som mal nedávno požičaný Rapid r.v. 2018, 1,0TSI DSG a to by som teda príjemným nenazval ani po 3 jointoch. Podvozok sa síce od prvých verzií umravnil a nie je tak uskákaný, komfortným by som ho ale nenazval. Najväčší problém som mal ale s pohonným ústrojenstvom, jednak samotný motor R3 (nekultivovaný, za studena nituje ako nafta), ale najhoršia bola prevodovka, zladenie s motorom bolo zúfalé do tej miery, že aj keby bol automat za rovnakú cenu ako manuál, bral by som manuál. Proste lowcost skrz-naskrz, môže tam byť Monte Carlo paket a vyzerať to zvonku k svetu, ale techniku neoklameš.
      • 00 Reagovat !

        foto 99matthew99

        99matthew99 25.10.  09:10

        « Re: Re: Scala v reálné podobě

        Ja som nedavno jazdil octaviou 2018 1.0TSi DSG a to zladenie motora a prevodovky by som nazval ako cista tragedia. V D rezime to jazdilo pod 1400ot uplne nonstop. V kruhaci som jazdil aj na 5tku. No proste tragedia. Podvozok bol uskakany ako koza. Nikdy by som si tuto kombinaciu nekupil.
        • 00 Reagovat !

          foto palix

          palix 04.12.  13:05

          « Re: Re: Re: Scala v reálné podobě

          Hodnotenie auta je závislé často na tom, čo mal človek predtým. Ak prešiel na Rapid z Felície, tak bude Rapid takmer dokonalým autom. Ak išiel dole z nejakého jazdeného Passata, tak to môže byť celkom veľké sklamanie.
          Najväčší problém ale je, že auto sa pred kúpou nedá poriadne vyskúšať. Možno nejaké Škody, Toyoty sú v požičovniach, ale na klasickej testovacej jazde toho človek veľa nezažije. Možno tak trochu zistí, ktoré auto mu vyhovuje najviac.
          Najjednoduchšie to má človek, ktorý sa rozhoduje na základe vzhľadu a farby a vyberie si napr červenú Mazdu CX3. Prípadne človek, ktorý chce iba Škodovku a kúpi takú, na akú má peniaze a nepripustí si, že sú aj lepšie autá. Hlavne je aby bol spokojný.
          My, ktorí vyberáme autá na základe iných vecí to máme často ťažšie :).
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Noidova Gábinka (28) porodila! Pohlaví i jméno dítěte však tají

Noidova Gábinka (28) porodila! Pohlaví i jméno…

Gabriela Dvořáková (28) si »nadělila« předvánoční dárek. Stala se dvojnásobnou maminkou. Jméno miminka, které má…

Prostitutky, drogy a chlast: Šestnáctiletý panic vyhrál výlet na ostrov sexu! Rodiče v šoku

Prostitutky, drogy a chlast: Šestnáctiletý panic…

Na nechvalně proslulý ostrov Sex Island, na kterém se opět pořádá nevázaná párty zahrnující prostitutky,…

 

iSport.cz

Nesmíš mrkat! Marpo s Rytmusem si pohlédli do očí, Slovák

Nesmíš mrkat! Marpo s Rytmusem si pohlédli do očí,…

Unikátní souboj, který vzbudil rozruch jako žádný jiný. Duel Marpo vs. Rytmus už se nezadržitelně blíží. Do dne,…

Slavia – Zenit Petrohrad 2:0. Postup v EL zařídili Zmrhal a Stoch

Slavia – Zenit Petrohrad 2:0. Postup v EL zařídili…

Zvládli to! Fotbalisté Slavie porazili v posledním utkání skupiny Evropské ligy Zenit Petrohrad 2:0 a zajistili…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Kdo zaměstná feministku?

Vladimír Pikora: Kdo zaměstná feministku?

V příštím životě chci být ženou. Fakt! Když budu krásná, budu zlatokopkou a třeba se provdám za amerického…

Nesvádějme všechno jen na pomalé úřady. Za šíleným růstem cen bytů a domů stojí i hamižnost developerů

Nesvádějme všechno jen na pomalé úřady. Za šíleným…

14,4 roku. Tak dlouho musí vydělávat Pražan s průměrným platem 39.298 korun měsíčně na to, aby si v metropoli…