O dalších karosářských verzích Škody Scala se zatím příliš nehovoří, to ale neznamená, že bychom se jich nemohli dočkat. Jaká budoucnost se rýsuje pro sedan?
Jak přišel autor článku na to, že je na obrázku sedan?
Až na to, že představitelé Škodovky novinářům v různých rozhovorech jasně najevo, že Scala ani nic jiného na její moderní platformě se v Rusku prodávat nebude, protože by to pro tamní trh bylo příliš drahé! Budou tam nadále nabízet Rapid a možná tam dorazí i jeho čtyřdveřová, už dávno vyvinutá verze.
P.S. Já tedy na té malůvce žádný sedan nevidím, je to klasický fastback se zadní výklopnou stěnou (která tedy obsahuje i zadní sklo)! Grafik jen mírně protáhl záď současné Scaly, čímž zvětšil sklon zadního okna, toť vše. Pokud by se autor článku na ilustraci pořádně podíval, tak by si všimnul třeba i toho, že zadní okno je opatřeno stěračem... :-O
Re: Jak přišel autor článku na to, že je na obrázku sedan?
Až na to, že meleš naprosté kraviny. Protože budeš moct klidně mít i Scalu s kotouči na zadních kolech a se čtyřválcovými motory (1.4 TSI, 1.6 TDI). Že VW musel skvělý motor 1.2 TSI (samozřejmě myslím jeho 2. generaci s předělanými rozvody) nahradit tříválcem 1.0 TSI, to rozhodně není vina koncernu, ale zelených ***ů v Bruselu. Co se týče vlečené zadní nápravy, není na ní u auta nižší střední třídy nic tak hrozného. Už ji
používá i nový Focus hatchback a nyní i přicházející generace Mazdy 3. Takže tvé protiscalovské pseudoargumenty jsou naprosto k smíchu. >:D >:D >:D
Re: Jak přišel autor článku na to, že je na obrázku sedan?
Dokonce? Od roku 2020? Nepovídej. K pousmání je akorát tvůj agresivní přístup. Dej si vánoční punč na uklidněnou ;-).
Víš kdo to v Bruselu podporuje konkrétně? Nevíš. Asi by ses divil, že to nejvíce vyhovuje právě velkým koncernům.
Uplne najkomickejsie je, ze ked pred X rokmi nastupoval 1.4TSI, vsetci nadavali, ze to je maly crep oproti doterajsim motorom.
Potom nastupil 1.2TSI, vsetci nan nadavali tak isto a 1.4TSI bol zrazu vtedy bozsky motor.
Ked nastupili 1.0TSI, napriek tomu, ze subjektivne nejdu az tak zle, tak je zase tym bozskym motorom 1.2...
Nad tymto sa da len zabavat.
Re: Jak přišel autor článku na to, že je na obrázku sedan?
A jak prosím tě můžeš vědět, že třeba za pár let Škoda neudělá Scalu RS s tím 2.0 TSI? Na rozdíl od Rapidu se mezi přední podběhy vejde! ;-) Prozatím ale bude čtyřválec 1.5 TSI/110 kW pro cca 95 % potenciálních zákazníků dostatečný. Ovšem možná se do Scaly benzinový dvoulitr skutečně nikdy nedostane a ani bych se tomu moc nedivil. Říká ti něco pojem "koncernová strategie"? Proč by si VW vyráběl třetího přímého konkurenta Golfu a Leona? Scala se s těmito modely musí v nabídce koncernu doplňovat, a ne kanibalizovat, chápeš?
Motor 1.4 TSI v mém příspěvku o Scale je samozřejmě nechtěný překlep a ty to moc dobře víš! ;-)
Tvé označení "nejagresivnější škodofil" mě fakt pobavilo. Pokud bych takový skutečně byl, asi bych hned po uvedení Rapidu v roce 2012 ve svých příspěvcích toto auto silně nekritizoval (nedotažený interiér, nevyvážené proporce karoserie - nedostatečná šířka, malá kola, špatně nastavený poměr cena/standardní výbava atd.) Zkus si v archivu tohoto serveru vyjet první články o tomto modelu a pod nimi si přečti mé příspěvky. A pak si to celé zkus vyhodnotit ve své hlavičce, než mě tady budeš obviňovat z nekritického "škodofilství"! >:D
Re: Jak přišel autor článku na to, že je na obrázku sedan?
Nastuduj si automobilové názvosloví - liftback má za zadním oknem krátkou rovnou plochu, čímž z dálky připomíná sedan (např. Škoda Octavia). Naopak fastback má celé páté dveře tvarované do jedné neprolomené linie, plech na 5. dveřích pod zadním oknem navazuje zcela plynule (např. ta speciální verze Hyundaie i30). (Jen pro úplnost - hatchback je zase něco úplně jiného - má kratší zadní převis a svislejší zadní okno).
Co se týče Mustangu, tam je to úplně jiný šálek kávy, resp. americké automobilové názvosloví. U něj stačí pro označení fastback jen ta nepřerušeně splývavá záď a za této podmínky nazvou fastbackem klidně i dvoudveřové kupé (viz. ten Mustang), což je v Evropě nemyslitelné... :-O
Re: Jak přišel autor článku na to, že je na obrázku sedan?
Fastback se používal u kupé od 60. let v USA jako typ karoserie. Vše současné je nepochopení. ;-) Ale jak jsme říkal, nerozčiluj se, nepoučuj, dej se třeba eiercognac a přeju klidné svátky.
Re: Jak přišel autor článku na to, že je na obrázku sedan?
Klidně by to být sedan mohl být..ale ty kotouče..na té super akci v Tel Avivu byla vrcholná verze a podle fotek nevím..Jinak asi jo,vlečka na běžný ježdění a s jakžtakž dodržováním rychlostních limitů stačí,pokud je dobře naladěná.
Re: Jak přišel autor článku na to, že je na obrázku sedan?
Alternativní zadní bubny u Scaly jsou zcela nové konstrukce a mají prý stejný brzdný výkon, jako kotouče. Při brzdění stejně dělají cca 70 % brzdného výkonu přední kola, zadní vzhledem k jejich odlehčování při brzdění stejně extra moc brzdit nemusí, zadní kola by se hned zablokovala (pokud by ABS dovolilo jejich větší záběr). Navíc ty bubny mají podstatně větší odolnost a nižší náklady na údržbu. Důležité ale je, že kdo zadní kotouče opravdu chce (ať už kvůli vzhledu auta nebo z psychologických důvodů), u slabších motorizací je dostane za nevelký příplatek a u 1.4 TSI i 1.6 TDI budou ve standardu. Takže absolutně žádný problém, naopak je fajn, že Škodovka svým zákazníkům umožní svobodný výběr! ;-):yes:
Re: Jak přišel autor článku na to, že je na obrázku sedan?
Asi nevíš, o čem mluvís. To na obrázku sedan sice není, ale fastback rozhodně. Je to tzv. Liftback, neboli kufrové dveře jsou otevírány celé i se zadním sklem a pod sklem je vesměs plato. Fastback zdaleka nepoužívali jen v USA u Fordu, to těch asi moc neznáš, byl to klasický styl 60. a 70. Let u sportovních vozidel vsude na světě. Šlo o prodlouženou zkosenou zad, u které se oteviralo pouze víko kufru bez zadního skla. Fastbacky byly Fiaty, BMW, Audiny, japonská vozidla ... Ford udělal pouze to, že si to vložil přímo do názvu, ale tento styl karoserie a její označení nevymyslel.
Počkej si na novou Octavii, už je hotová. Kombi bude cca větší scala, kastle té současné, zadní lampy témeř stejné jako scala. Zmiznou čtyřti světla na čumáku, budou velice podobné jako na scale. Lift jak toto. Zadní nápisy “Škoda” budou na všech modelech.
Obecně lze říci, že design Scaly definoval nový směr a markanty budoucích škodovek.