Za takovej křáp,prakticky bez výbavy,jednohrnovej motůrek,o desingu se raději nebudu vyjadřovat a o kvalitě rovněž.Včera tady nadšenci koncernu spílali Mazdě 3,která má motor o dvě třídy lepší,výbava,desing za cca520000!!!!Kolik by stála koloběžka Scala v takovém provedení?
Už model Mazdy 3, ktorý končil mohol mať cenu rovnakú ako Rapid, ibaže rozdiel medzi nimi ako autami bol astronomický v prospech Mazdy. Myslím si ale, že nová Mazda 3 bude pomerne drahé auto.
Každopádne Scala bude oveľa viac predávané auto ako Mazda 3, pretože na naších trhoch majú zákazníci bližšie k Škode.
Je už na každom zákazníkovi, čo si za svoje peniaze kúpi.
860 tis KČ (cca 33 500€) je dosť. Ja mám ale zmýšľanie, že isté auto by som kúpil len do určitej ceny. Toľko by som za Mazdu 3 nedal. To už Mazdu 6, alebo ešte niečo iné. Za 33 tis€ je možné si už vyberať.
za 860tis mám doma M6 2.5L Automat v nejvyšší výbavě, včetně zimních kol na al-discích za 35tis, tažného zařízení a přihlášení na dopravce. Když myslím plnou výbavu tak myslím plnou výbavu se vším všudy co si člověk vzpomene.
Po teste octavie za 950tis ma uz pri skodovke nic neprekvapi >:D inak ktovie kolko by stala scala keby mala AWD dobry automat a 180 koni. Mozno aj viac ;-)
Keď dokázal Rapid v pohode dosiahnúť cenu 17 000€+ (437 tis CZK), tak verím tomu, že Scala s podobnou výbavou by presiahla cenu Mazdy. ___ Ibaže ľudia väčšinou vnímajú Škodu ako výhodné auto a Mazdu ako drahú značku.
Ano, Oktávka může. Např. proto, že se jí i přes vysoké ceny prodá v Evropě desetkrát víc, než M6. Říká se tomu "tržní cena". Mě taky přijde za 900t výhodnější M6 2,5i, ale nic to na tom nemění.
Takze z toho vypliva ze Skoda je predrazena. Ako bolo napisane v jednej recenzii na M6. Vyrobia to v japonsku, dovezu to sem,zaplatia clo a este to predaju lacnejsie ako europska konkurencia. Inak Karol este stale je Skodovka v CZ a na SK drahsia a s horsou vybavou ako napriklad v DE?
Ano, škody jsou docela drahé, a i tak se skvěle prodávají. Tak jako tisíce jiných výrobků.
Nevím, co je na tom k sáhodlouhé diskuzi a nadávání (na škodovku). Kdyby Mazda mohla, prodávala by ráda v Evropě za ceny předražených škodovek. A kdokoliv jiný.
Pořád máš svobodu si předraženou škodu nekoupit.
Povedal by som, že Škoda má často iné prednosti ako Mazda - napr veľký kufor . V každom prípade potencionálny zákazník Škody si často Mazdu ani neskúsi. Prečo? Lebo buď chce Škodu, alebo o nejakej Mazde ani netuší, že existuje. Prípadne si myslí, že Mazda je predražená, má nehorázne drahý servis ako všetci "japonci"... Na nekúpenie Mazdy existuje množstvo dôvodov. Na kúpu Škody je tiež veeľa dôvodov, často aj ovplyvnenie okolím. Predsa len po naších krajinách behá viac Škoda pozitívov ako priaznivcov Mazdy.
A ešte jedna negatívna vec sa ťahá s Mazdou... Stretávam sa stále s názorom, že Mazda robí veľmi pekné autá, ktoré však hrdzavejú... Akokoľvek ale pozerám na novodobé Mazdy, okrem 1. generácie 6-ky, žiadnu horšiu koróziu ako majú iné značky v porovnateľnom veku nevidím.
Mazdu musí človek najprv skúsiť a potom to môže byť láska na prvé šoférovanie (ako u mňa) :).
No s tou korozí - moje 3 skyactive po třech letech podvozek jak liška Ryška, nicméně jen povrchově. Ale výfuk byl pomalu na odpis. Takže něco na těch hospodských řečech je.
I když to určitě nebyla tragédie a nebyl by to pro mě důvod nekoupit si Mazdu.
Kolega má jednu z prvých 3-jek a vraj je všetko OK. Nič naviac na podvozok nedával. Záleží asi aj na tom, kde s tým človek jazdí. Tam kde sa veľa solí môže byť celkom problém. Samozrejme povrchová korózia podvozku nie je nič hrozné, ale nevyzerá to dobre.
Trochu ale nechápem, prečo tie autá nie sú o 1000 drahšie a nemajú všade poriadnu povrchovú úpravu. Žeby výrobcovia nechceli robiť večné veci? Veď dnes máme rôzne technológie - určite aj proti korózii...
Mě ta cena přijde normální, teda vzhledem k tomu co se prodává v téhle třídě ... Ostatně jsem to nikdy nepochopil ... Vlastním Citroën C4 II což by měla být stejná třída a je to prostě ten typ auta co mi vyhovuje - nepotřebuju nic velkýho protože nemám rodinu ještě, ale nechci zase nějakýho trpaslíka abych občas mohl vzít kamarády a vyjet někam dál aniž by jsme se mačkali ...
Ale prostě kdybych měl takový auto kupovat jako funglovku, či hodně zánovní tak udělám pápá , ty ceny už v tomhle segmentu jsou prostě totálně mimo realitu člověka co maká jak černej a splácí hypotéku >:D přitom to nic tak extra není a kdybych měl uvažovat o kombíku tak to už je doslova smrt ...
Jak už tady psal myslím "ludex", škodivky jsou firemní auta, uvedené ceny jsou pro pár pitomů z řad občanů, kteří v prodejích udělají několik málo procent, tak jim škodivka napálí o třetinu vyšší cenu, protože ji nezajímají. Za uvedené ceny to může koupit jen idiot.
Kdo prachy netiskne, nekupuje uplnou novinku, pocka na akcni modely, popta se na moznost slevy ... a vysledek casto vypada uplne jinak. Ostatne cenu urcuje trh, kdyz ji prestreli, neprodaji,
Přesně tak, také mi přijde že se to moc řeší. Ono důležitá je také jakási vnitřní spokojenost řidiče zákazníka. Aby měl auto takové jaké chce, líbí se mu, jakému věří. Že tam někde v ceníku bylo o 5tkč víc nebo méně mi přijde takové akademické. Je to novinka která ještě ani není sériově v prodeji, tak je jasné, že není důvod zbytečně podlézat. Však ono nějaká pěkná nejlépe tmamě modrá s 1.5 neuteče :yes:
Dle videí a prvních dojmů novinářů je ve Scale skoro stejně místa jak v Octavii. To mluví za vše. Videa kolik tam je místa jsou na YT stačí se podívat.
Uvidím, až si do toho sednu. Suše podle čísel je i moje Clio větší (šířka stejná, délka větší), pocitově mi to tak nepřipadalo. Ale možná spíš tím, že jsem Mégane neměl ideálně nastavený na sebe, byla to jen rychlá zkouška.
Mégane je z hlediska vnitřního prostoru, aspoň na zadních sedadlech, na chvostu třídy. Já si prolezl sedan s prodlouženým rozvorem a i v něm jsem se proti Rapidu cítil stísněněji (v podélném směru). A Scala nebude horší.
Naprosto správný úsudek, dospěl jsem k přesně stejnému praktickému poznání. :yes: A Peugeot 308/308 SW je na tom v prostoru pro nohy vzadu ještě hůř! :'-(:no:
Start Cedníku se zjevně neosvědčil, takže z akčních 380 je akčních 360 a zimní pneu k tomu. To už je přijatelnější. Exclusive 1.4 za 400 může být dobrá volba (hlavně jestli sleví i prodejce). Problém nastane, když nechci atmosféru. 1.0 T-GDi je podprůměrný, takže jedině připlatit za 1.4 T.
Dlouhodobě vychází dobře Mégane, a k tomu výkupní bonus 40t. Ale pro rodinu je nutností Grandtour.
Co to tu prosím zobrazuješ za prasárny? Vetšina lidí se zde baví o autech. A tu takové domečky slepené z použitých dámských hygienických potřeb >:D Ono ať bude Scala jaká chce, tak hnilobný pach z i30 nemůže ulpět ani na vnější straně jejich dveří. I kdyby jsi našel odkaz za 125.000 Kc tak co? Polonez FSO a Tofas Kartal jsou take jina liga. Asi jsi dlouho pil rektální výtoky soudruha Vošického, že se tu snažíš dávat takto humorné odkazy. >:D
O i30 Fastback evidentně v Česku není moc zájem... ;-\ Ani se nedivím. :-! Nová i30 se u nás prodává v podstatě jenom jako kombi, hatchback jsem snad na silnici ještě ani neviděl. ;-)
Jdite s i30 už do háje, stejně ji nikdo moc nechce. Raději můžete někdo najít link na nějaká pěkná jízdní videa se Scalou. Zatím toho k dispozici totiž ještě moc není.
Fastbacků jezdí po Praze spousta, až mě to překvapuje ... myslím, že se přesně trefil do vkusu a potřeb zákazníků. Nejel jsem s ním, ale designově opravdu velmi povedené auto. :yes:
Díky za úrodu palečků dolů! Sice vůbec nechápu, proč jejich "udíleče" tak rozčílilo, že jezdím často i do Prahy, ale nevadí - když jim to negativní palcování udělá radost, přeju jim to! >:D >:D >:D
Už jsem to psal jinde. Kdo chce koupit "levně" v téhle třídě, jde pro I30 (pokud mu nevadí reklama, atd... a zajde si do Hyundai.
25% sleva na konfigurátor, není problém, jsou případy že i více....dle výbavy, klidně 30 %.
Tuhle slevu (25%) a proto jsou Škodovky SCHVÁLNĚ drahé, dostane u Škodovky jen Fleetový zákazník a ten si to rád koupí, protože má díky tomu do budoucna malej propad ceny.
Problém je ale u standartního zákazníka, ten pak logicky nakupuje dráž, dostane maximalně 10% slevu. Bussinesově to mají ve Škodovce dobře vymyšlené, o tom není sporu....
Až půjdu pro nové auto nižší střední, tak samozřejmě taky budu hodně sledovat ceny, ale pro Hyundai bych nikdy v životě nešel. Musel bych se propadnout hambou jezdit autem této značky! 8-s8-s8-s
Jasně, Fiat mi opravdu nevadí. Proč taky? Dělá designově i prostorově velmi zdařilá auta s nadprůměrně spolehlivými motory (na dnešní dobu). A je to evropská automobilka s historií sahající až do roku 1899. Co v té době dělal Hyundai? >:D
P.S. Fiat by se navíc nikdy nesnížil k tak trapáckým reklamám, jaké používá Hyundai!
na scalu som sa tesil.. ale motoricky pre bezneho zakaznika ( nie firemneho ) je v podstate nekupitelna... rovnako aj nove polo ci T-cross... takze dobuducna to uz vidim skor na nejaku toyotu... ale tak nebol by to prvy japonec v rodine takze v pohode .. popravde koncern ma cim dalej tym viac uz desi ake motory a ake ceny a vybavove konfuguracie dnes uz ponuka... ach jaj ... ;-\ ... este budeme na nejakte 4 valcove fabie I, 1,4ky zo 100 konikmi asi hodne spominat ;-\ ... mam taky citak ze koncern uz straca v tomto smere tie vyhody z minulosti a dnes uz ma viac prave tie na houno kombinacie ako tie sikovne ;-\
1,5tsi je len s automatom a pomerne uz drahe ( 90 percent zaakznikov v tomto segmente pritom nadalej voli manual ) a ma este aj to nezmyselne vypinanie valcov .. no a dizel mi tu uz z principu nepasuje vobec v tomto segmente .. snad pomerne strucna odpoved kratsie to neslo :*)
1.5 TSI je ZATÍM jen s automatem. Již ve II. čtvrtletí se začně vyrábět i se 6st. manuálem! :-):-):-):yes::yes:
P.S. Poctivá ručka je ve standardu! :-):-):-):yes::yes::yes:
Komplikovanost a chaotičnost komentářů H/K_svwet stejně jako jeho nick je již legendární. Toto je jednoznačně nejlepší reakce na ně, kterou jsem četl. Už dlouho jsem se tak od srdce nezasmál.
1.2 TSI a 1.4TSI podle mě byly ideální kombinací. Ale sorry, 3hrnky už jsou prostě na prd. A 1.5 TSI je už docela drahý. Navíc nejspis nebude ani moc úsporný.
Nemáte tam zrovna správně cenu navi, 29t nestojí navi, ale navi+virtual cockpit, což je cca 10t.
Moc tomuto kroku Škody nerozumím, k relativně levnému modelu dají navi jen ve spojení s poměrně zbytným prvkem, 30t mi v této kategorii přijde dost. Oktávka může mít menší navi za 17t.
Možná je prostě nová koncernová navigace takhle naprogramovaná a potřebuje k fungování druhý displej. Octavia je na starém základě, ostatně má taky brzy přijít nástupce.... Pro VW je to výrobně určitě jednodušší, když bude dělat všem novým vozům jeden typ navigace.
Nebo prostě chtějí virtuál tlačit za každou cenu. Nebylo by to poprvé... napříč všemi.
V podstatě mě už teď zajímá jen průchodnost kufru a ložná délka. Pokud uveze bajka, má Mégane smůlu.
Na druhou stranu, je tam zrcadlení telefonu, případně bezdrátové, za 3500, resp. 4600 (pro Ambition). Pokud to funguje nějak rozumně, je to možná lepší varianta než navi.
Akorát Smartlink ti nezobrazí navigační info do kapličky přístrojů, zatímco s tou navi ti tam konfigurátor hodí rovnou desetipalcovou krávu na zobrazení mapy. Ale za ty peníze je zrcadlení fajn.
Upřímně - nevidím v tom rozdíl. Tak či tak, pokud chci vidět trasu, musím spustit oči z provozu a ani jedno není dobré. Dokonce bych řekl, že pohled na přístroje je horší, než na středový panel, alespoň pro mě. Jo, kdyby to bylo na HUD, to je jiná.
Podle mě je nejlepší koupit virtuál cockpit a přes zrcadlení telefonu si na něj pustit nezávislou navigaci. Je to levnější, navigace z mobilů jsou dnes schopnější než od automobilek a hlavně aktuálnější a lepší v online funkcích a lze si navigaci strčit do kapličky přístrojů, což je podle mě lepší než na středovém panelu i když nic nebrání mít ji alternativně klasicky na tom středovém panelu.
Ceník Scaly je plně orientován na firmy, kterým se reálně prodávají auta se slevou 20%,
a nepodnikající osobě nabídne prodejce slevu nejvýše 2-3% a ber nebo nech být....
Zkrátka na trhu pro firemní vozy se realizuje 4/5 prodejů Škodovky a panuje velká konkurence, tak nějaký retail je pro škodovku téměř nezajímavý.
U takhle nastavených cen za někdy i prapodivné konfigurace výbavových prvků Scaly s technikou z malého VW Pola (škodováckým bonusem jsou bubny na zadní nápravě za jejichž pravidelné roční čištění si autorizovaný servis vezme nejméně 600 korun) nezbude retailu nic jiného, než se podívat na Ford Focus nebo Kiu Ceed a nebo Hyundai I30 (nevím proč zmizel z nabídky HB).
S bubny se podle mě pletes. Scala ma nějaké nové bubnové brzdy, proto jsou tak malé. Údajně účinnost dobrá. Takže předpokládám že budou přinejmenším s 1.0 TSI :-!
Přesně tak to vidím i já. Akorát že ty velké fleety mají slevy mnohem větší, klidně ke 40% u vycházejících modelů i víc. Firma s pár auty nedostane taky skoro nic. Mnohem sdílnější je VW, na Passat mi loni na jaře dali na ičo 30% mezi dveřmi.
Ale kuš ty rozumbrado :-) Škoda počítá slevy pro velkoodběratele procentuálně z prodejní ceny, takže je jedno jestli je to úplná novinka nebo výběhový model. Procentuální sleva bude pořád stejná. No a s výší těch slev jsi taky úplně mimo. Ale to je celkem pochopitelný, protože jen plácáš nějaký tvoje iluze bez toho, abys je měl podložený nějakým reálným případem.
:no: Tak vopred sa ospravedlňujem za neslušný výraz, ale vám to už načisto drb...? 21 000 Eur za derivát Fábie ? To snáď nie :-))) Len dement to zaplatí, veď v tej cenovke mám skoro Passat, octáviu, alebo OPEL insignia ! No a iné !!!! Nie tento nepodarok! Ako štúdi to bolo celkom pekné, produkčná verzia , úplny lacák bwz charakteru ! No a zabili ste to cenou ! :no::no::no::no::no:
Ja som porovnal 1,5 benzín. Ten stojí 21 000 Eur podľa tabulky hore ! U nás Insigniu 1.5 benzín , kúpiš už od 23 000 !! Tak teda porovnaj toto čudo s limuzínou !
To je fakt... fakt, na který se dá dívat ze dvou stran.
Ze strany zákazníka je super, že lze mít novou povedenou Insignii za cenu... ne, za cenu Scaly ne, ale za ceny trošku lepší Octavie. Sice pak asi zaplatí víc za servis, ale pořád je to super nabídka.
Ze strany prodejce z toho trošku čiší zoufalství... zoufalství kdysi přední evropské značky, která drží prodeje nad vodou jen za cenu toho, že prodělává na každém prodaném autě a končí v rukou konkurence.
Hele, co hulíš? :-) Derivát fabie... >:D >:D >:D Zkus si třeba u těchto dvou škodovek porovnat podvozkové platformy, rozchody, rozvor,velikost kol, výběr motorů atd. Pak by ses tady nemusel takhle ztrapňovat. ;-)
A co je na ní špatně? Při maximálním možném natažení je prakticky na úrovni dnešní MQB pro nižší střední, vč. super využití obestavěného prostoru a skvělého poměru tuhost/hmotnost. A že nemůže alternativně mít zadní víceprvek a pohon všech kol? To u Scaly opravdu ničemu nevadí. A jako super bonus navíc máš u MQB A0 jistotu, že ti auto nemůžoe zparchantěz el. P brzdou! :-):yes:
Nemám nic proti tomuto debilnímu zařízení pro řidiče lenochy, pokud ho můžu nemít ve svém autě. :-) Mám prostě u svého auta rád klasické ovládací prvky, co nejvíc aktivního a zábavného řízení a naopak co nejmenší zásahy elektroniky do řízení. ;-)
Máš rád klasické ovládací prvky, co nejvíc aktivního a zábavného řízení, el.ručka je debilní zařízení pro lenochy, ovšem asistent rozjezdu do kopce je pro tebe příjemnost. Umíš pracovat se spojkou a plynem ? Předpokládejme, že ano. Takže jsi jenom lenoch ? :-)
Ne, neodpovídej, jenom tady už nikoho neoznačuj za demagoga, sám máš máslo na hlavě.
Samozřejmě se v poho rozjedu i bez elektronického "hill-holderu", ale právě přítomnost tohoto el. programu ABS eliminuje jedinou skutečnou funkční přednost el. P brzdy. ;-) Navíc u el. P brzdy nemůžeš dávkovat míru ani rychlost jejího zatažení! 8-s
No samozřejmě, já teď ale nemluvím jenom o utrhávání zádě při nedotáčivosti v zasněžené zatáčce nebo při blbnutí na parkovišti (i když ani to není vůbec marné). Prostě se smiř s tím, že existují i řidiči-tradicionalisté, kteří mají z pořádné mechanické páky pod svou pravou rukou prostě dobrý pocit, zatímco ze stejně umístěného tlačítka a trapného skučení elektromotoru pod podlahou vozu dostávají osypky. ;-)
Na hlave , alebo v hlave. Ešte nedávno tu striekal nad tipom, keď bude pod každým článkom o scale diskutovať takýmto tempom, tak na konci roka predbehne našu tetičku hybridnú >:-[] . Na jeho výstreky o rúčke nemá zmysel reagovať, je mi divné, že keď má rád zábavné riadenie s najmenšími zásahmi elektroniky,že si kúpil popelnicu s abs a esp a nie napríklad poctivé železo ako favorit/felicia. Tam ešte mohol otvárať dvere bez do, pekne kľúčom a potom všetky ostatné z miesta vodiča madlom :-!
??? A jak by prosím přítomnost centrálního zamykání měla ovlivňovat pocity z jízdy, resp. radost z řízení?!! >:D Ani ABS či ESP mi nijak nevadí, s autěm nejezdím rally. Ale třeba systém na detekci jízdy v pruzích, který by mi při přejetí čáry na silnici trhal volantem nebo bezpečnostním pásem, to už by mi vadilo hodně. Stejně jako samočinná převodovka nebo ta el. P brzda. Prostě u každého je to o osobních preferencích a výrobci by měli svým zákazníkům vždy nabízet možnost svobodné volby - chceš, dobrá. Nechceš, nevadí, taky ti vyhovíme. :-):yes:
A co je špatné na této nejmodernější platformě s variabilní možností nastavení rozchodů a rozvoru? Její skvělé využití obestavěného prostoru? Nebo super poměr tuhost/hmotnost?Proti té u Octavie nemůže mít vzadu víceprvek (který dnes stejně v nižší střední třídě už jen málokdo používá), vylučuje pohon všech kol (který u Scaly kvůli ceně skoro nikdo nepožaduje) a navíc u ní získáš mechanickou P brzdu! :-):yes: A díky tomu všemu u této platformy dosáhneš niších výrobních nákladů. Mě na tom tedy vůbec nic neuráží, naopak, kvituju to s povděkem. A komu to vadí, nechť si koupí nudný a unylý Golf! ;-)
85 kW trivalec je s manualem nebo s DSG?
V textu tvrdite automat, i kdyz dsg automat neni... ale v tabulce je 6M.
Kazdopadne ctyrvalec vyhradne s dsg... sorry jako...
Jasně, dvojspojka není automat, je to přelud. Čtyřválec výhradně s dvojspojkou ? * německý, to takovej Fiat ti třeba 1.3 FireFly v 500X dodá klidně i....sakra, výhradně s dvojspojkou. :-)
DSG není automat? Odkdy? Všechno co nahrazuje manuální řazení převodových stupňů je samozřejmě automat, jestli je založený na HDM, DSG, CVT nebo jiném principu (třeba převod přes elektrický stroj e-CVT) je zcela šumák.
[odkaz]
Cena je určená trhovými podmienkami,nákladmi na vývoj,dopytom,korporátnymi dohodami medzi automobilkami a samozrejme stavom svetovej ekonomiky.Ostatné komenty sú len mlátenie prázdnej slamy!
Koho to zajímá? Tyto předražené nesmysly stejně koupí jen pobláznění fanoušci, nebo je fasují zaměstnanci firem, které tato přemisťovadla kupují za podstatně nižší cenu.
Mě to třeba zajímá, hlupáku.
Potřebuju nové auto, nejspíš skončím v téhle třídě. Scala nabízí za dobrou cenu nejlepší prostorové poměry vůči ostatním.
A ne, opravdu nejsem fanoušek Škody, to ti tu potvrdí každý...
Takovej P 308 vypadá jako mnohem lepší volba třeba a hlavně je asi tak 1000x hezčí >:D a i motory se mi zamlouvají víc ... benzínové PureTechy nejsou vůbec špatné a nafotvý 1.5 BlueHDI je oproti koncernu úplně někde jinde.
Pokud jde čistě o prostor , tak možná ano , nemůžu posoudit ani v jednom jsem neseděl >:D Ale kdybych si měl vybrat a ten rozdíl v prostoru nebyl tak markantní (jestli se někdo bude vzadu mačkat to je mi fuk >:D >:D ) tak by mě o Chcale ani nenapadlo uvažovat a 308 je jasná volba, a dealer by určitě nabídl i zajímavější cenu než u Škody.
Takže jsi v tom ani neseděl, ale už to vypadá jako mnohem lepší volba. Jestli se někdo bude vzadu mačkat, je ti fuk.....a ještě se tomu směješ. >:D Tys nám tady chyběl, Karásku. :-)
A celkem dobré motory... na druhou stranu, hatch je malej, kombík ošklivej, torzka všude, cock-pit... u Peugeota by mě to táhlo zkusit 508, tam bych měl důvod tomu dát šanci.
Výběr benzínových konkurentů je takový zvláštní. Vyjdeme-li z litrového testu Světa motorů (mimochodem opravdu doporučuji prostudovat), není tu jasný vítěz Ford Focus nebo velmi zajímavá Vitara, případně S-Cross. U Golfa se vychází z draze dovybaveného základu místo aktuální Marathon Edition, která stojí přibližně stejně jako Scala. Ale za rok může být samozřejmě všechno jinak.
Důlěžité bude, jaké bude mít Scala 1.0 6M zpřevodování, zda stejně tragické jako Fabia nebo Rapid nebo spíše podobné Oktávce. Nevím, jestli se o tom už někde něco nepsalo...
Kia dnes zverejnila SK cennik Kie Proceed. Zaklad v podobe 1.4 gt line za 21 090 eur.
GT-Line obsahuje napríklad plne diódové predné svetlomety, 17-palcové zliatinové disky, dojazdové rezervné koleso, zadné parkovacie senzory, zadné operadlo delené v pomere 60:40, čalúnenie sedadiel kombináciou koža/látka, vyhrievaný volant a predné sedadlá, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, multimediálny systém so sedempalcovým dotykovým displejom,...
Scala dala opäť priestor pre československých domácich kutilov. Môžu si doma domontovať aj takú základnú vec ako je gumená podložka pod ľavú nohu. To, že ju nemal Rapid za 13.000 €, ok. Ale že ju nebude mať ani Scala za 16.000 €, tak to mi osobne vadí.
Rapid bol na začiatku prezentovaný ako lacnejší kompakt, viac auta za menej peňazí. Aj keď za lacný sa považovať nedá...
Scala je cenovo na úrovni konkurencie, nájdu sa lacnejšie aj drahšie kompakty, kupodivu sa porovnáva s rovnakými autami ako Octavia... Znamená to, že Scala už nemá byť ľudovejšou alternatívou?
Najsilnejší je asi pocit, akoby mala byť akousi HB-verziou Octavie...
To úplně ne, Scala je pořád levnější varianta... na menší platformě, pouze s torzkou, bez možnosti 4x4, bez dvoulitrových motorů, bez adaptivních tlumičů a tak.
Scala není lowcost. Je to klasický HB nižší střední a jako takový má konkurovat Ceedům, i30kám, Focusům, Astrám, Méganům...
Ale je samozřejmě postavena opět simply clever, takže využívá techniku o třídu menších vozů. Běžný zákazník nic nepozná, a VW (Škoda) bude mít větší zisk na výrobě. Zkrátka jak odrbat zákazníka aniž by to komukoliv vadilo... ;-):-!
Mluvíš jako autodemagog první kategorie. Právě že "teraz na to idu iným zposobom". Scala má totiž na rozdíl od Rapidu konečně nejmodernější podvozkovou platformu, správné proporce, odpovídající velikost kol, vhodnou a dostatečně širokou nabídku motorizací, krásný design a hodnotně a moderně působící interiér. Už teď se můžeš vsadit, že to bude prodejní trhák! ;-):yes:
Co ti ja viem dva trojvalceky(z toho slabsi bude v ponuke az neskor), jeden diesel a jeden stvorvalec s ACT. Mne pride pouzitelna len ta 1.5tka. Hodnotne posobiaci interier mozno tak vo verziach Style. To co je na obr1 nevyzera velmi hodnotne. Plasty budu povacsine tvrde, ovladanie niektorych prvkov klimi cez infotaitment, nie prilis spolahliva sucha dsg prevodovka, vzadu torzka. Taka Kia Ceed(pripadne ProCeed) vyzera podla mna zaujimavejsie.
Komu se to libi at si zaplati ale srovnavat to s Golfem nebo Meganem ... Takovy Golf/Leon/Megane jsou v akci bezne za podobne penize (17 az 18 tisic euro) a to clovek dostane navic Climatronic a lita kola, popripade i navigaci. A to uz jsou auta ktere maji slusny podvozek a jsou udelane z normalnich soucastek, coz Rapid (sam ho mam, mam ho rad, ale sorry) je skladacka z toho levnejsiho a na Golf/Leon/Megame opravdu nic nema - a ja neuverim ze Scala je jina dokud to neuvidim.
Byl bych rád, kdyby mi konečně někdo vypsal, v čem je Scala tak nenormální a její podvozek neslušný. Torzku rovnou škrtám, tu máš v základním Golfu, Leonu a Megane taky. Nemluvě o Talismanu. Plasty většinou tvrdé? To nevíte, neseděli jste v tom, měkčených materiálů bude rozhodně více než v Rapidu. Jeden použitelný motor? Mám jiný názor, ale důležité je, že si většina z nás vybere.
Možná trapné a ubohé, nicméně pojmenování je pro český trh zkrátka velkou marketingovou chybou. Tou byla i Fabia, která si o "Fobii" taky přímo říkala.
Bezpochyby bys měl pravdu, kdyby si ovšem Octavia nevysloužila tuhle nelichotivou přezdívku až mnohem později. Navíc to bylo jméno s jistou škodováckou tradicí, což se o Fabii a Scale rozhodně nedá říci. U Fabie se pak ty přezdívky objevovaly v podstatě hned při uvedení.
Pokiaľ ide o Scalu, celkom úprimne - páči sa mi. Má to šmrnc, nadčasový design a aj slušnú techniku. Vyzerá to tak, že MQB A0 je len zjednodušená MQB. Proporcie ako rázvor, rozchody ostávajú na úrovni nižšej strednej. Takže jediná peha na kráse je torzka. Nie je to nič nové, aj Mercedes šaškuje s torzkou v triede A, čo je pri cene 30tis EUR už absolútne zvrhlé.
Cenovo sa Scala zaradila na očakávanú úroveň. Odstup od Octávie je docela slušný, v Style až 3000 EUR, čo je podľa mňa OK. Podstatne horší je fakt, že Škoda je ďalšou automobilkou čo si z nás robí vrtulu. Mňa nezaujímajú základné motorizácie. Zaujíma ma 1.5 TSI v manuále. A tu je ten problém. Že je 1.5 TSI v ponuke len v Style ma neprekvapuje. Ale je zatiaľ iba s DSG... a obávam sa, že to tak aj ostane. Podobná demagogická politika bola aj pri Rapide. 1.4 TSI len s DSG, samozrejme drahá ako sviňa, nikto to nekupoval tak to stiahli z ponuky. Podobná politika je u Hondy Civic, predražená verzia s 1,5 VTI turbo. Mazda 3 tak isto katastrofa - mám na mysli SkyActiv X. U Peugeotu 308 si v praxi taktiež môžete kúpiť tak dva motory možno tri..všetko ostatné je predražené, mimo akciovej ponuky.
Výrobcovia sa proste rozhodli ľudí prinútiť nekupovať ostrejšie verzie HB. Dôvod? Poondiata Eurototalita.. Flotilové emisie. V súčasnosti je stále väčší problém kúpiť výhodne auto so silnou motorizáciou v rámci modelovej rady. Automobilový priemysel ide proste do hovien a je to len vinou tých degenerovaných jedincov z Bruselu.
Přesně tak. Ona by Škodovka nabídla 1.4 TSI s manuálem klidně i do Rapidu, ale prý se tam 6st. manuál nevešel mezi přední podběhy té úzké platformy. Tu už ale Scala pochopitelně nemá. ;-)
S tym Rapidom mi to akosi uniklo, dufam ze mate pravdu a ponuka sa rozsiri. Snaha niektorých automobiliek davat silnejsie motory do roznych GT verzii s patricnou cenovkou je vsak nesporna... Ponuka bola kedysi podla mna podstatne modularnejsia. Hlavne pri europskych znackach. Je pravda, ze napr. Octavia je jeden z poslednych modelov kde clovek moze kombinovat 1.5 tsi aj s Active vybavou ale zase ta vybava je naozaj slaba...az tak ze si to racionalne zmyslajuci clovek nekupi.
Pokial bude 1.5 tsi v manuale, vybave Style vratane Full Led AFS za 17 -17500 eur, tak to bude dobry kauf. Ak tam ostane len to 1.5 DSG za 20-ku, tak je jasne, ze si to nekupi kazdy a radsej vyberie iny model, znacku. A skodu to trapit nebude ked preda mraky trojhrncekov.
Vedel by niekto potvrdit alebo vyvratit ? Vo vsetkych mediach po premiere auta bol rozvor naprav 2649 mm a dlzka 4362 mm a teraz pozeram skoda-auto.cz a v technických udajoch je uvedeny rozvor 2636 mm a dlzka 4349 mm, ostatne udaje su OK. Objem kufra je 467 l, je to uz s rezervou, pripadne kolko treba odpocitat na rezervu ?
Kufor 467 litrov hovorili ze by mal byt bez rezervy ale nezda sa mi to. Vizualne na fotkách by som povedal ze by mohol mat okolo tych 460 litrov a tam bol dojazdak...
Mne osobne, ked neberiem do uvahy celkom podareny design, sa paci prave ten priestor - slusny posed v zadu a zaroven cez 400 litrov v kufry. Pritom to auto nie je prilis dlhe. Kombiky su predsa na mesto uz trochu prerastene.
Kdo nerad čte tech. data = Scala je postavená na podvozku Pola. Dokonce Kia Rio má vzadu větší rozchod kol.
Takže Scala není plnohodnotný hatchback třídy C, ale něco jako Clio Grandtour :-)
Jenže český honza naletí povrchním informacím Škody stejně jako volebním sloganům Babiše :-)
Svatá slova, Polo/Ibiza, nikoliv Golf/Astra/Megane, jsou konkurenti se stejnou úrovní techniky. :-!
Škodovka dřív dělala vybavená ne moc hezká auta za slušnou cenu, teď je to hezky vypadající, předražená s*račka.
V konfigurátoru jsem se dostal za 1,5 TSI s výbavou jakou bych chtěl na 650 000 Kč !!!, za prodloužené Polo/Ibizu či budoucí Fabii, stejná pitomost jako T-roc na podvozku Pola za 700 000 Kč. Kolik bude stát Kamiq (=Arona=T-Cross), radši ani nechci vědět.