Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Scala: Velké cenové srovnání s konkurencí. Jak si vede česká novinka?

Nový mladoboleslavský kompakt je v tuto chvíli dostupný se třemi motory, zážehovým tříválcem 1.0 TSI, čtyřválcem 1.5 TSI a turbodieselem 1.6 TDI.
Zpět na článek
18. 1. 2019 19:22
18. 1. 2019 23:18
19. 1. 2019 21:47
18. 1. 2019 19:57
18. 1. 2019 20:17
18. 1. 2019 20:43
18. 1. 2019 22:43
19. 1. 2019 10:53
18. 1. 2019 23:25
18. 1. 2019 23:33
19. 1. 2019 08:45
19. 1. 2019 09:39
19. 1. 2019 21:50
20. 1. 2019 18:16
18. 1. 2019 21:06
18. 1. 2019 21:27
18. 1. 2019 21:34
18. 1. 2019 21:38
18. 1. 2019 22:03
18. 1. 2019 22:43
18. 1. 2019 22:56
19. 1. 2019 09:43
19. 1. 2019 11:29
19. 1. 2019 11:55
18. 1. 2019 22:44
19. 1. 2019 13:31
18. 1. 2019 22:50
19. 1. 2019 00:49
19. 1. 2019 01:41
19. 1. 2019 09:46
19. 1. 2019 10:31
19. 1. 2019 11:01
19. 1. 2019 12:26
19. 1. 2019 19:14
19. 1. 2019 11:01
19. 1. 2019 13:31
19. 1. 2019 11:47
19. 1. 2019 09:56
19. 1. 2019 19:16
19. 1. 2019 19:07
19. 1. 2019 20:16
19. 1. 2019 20:40
19. 1. 2019 22:10
20. 1. 2019 14:28
20. 1. 2019 15:39
20. 1. 2019 19:55
20. 1. 2019 19:27
20. 1. 2019 19:33
20. 1. 2019 21:02
18. 1. 2019 18:58
Jenom aby konkurence letos nepodražila. Potom cena odpovídá
Konkurence nejspíše podraží, řekl bych, že nový Golf a Octavia budou od 499 999.

To víte, každý rok se zvedají platy o 10%, ve státním bude letos průměr kolem 39 000, tak potom čekáme i to zdražení.
Rozbalit vlákno
3
18. 1. 2019 19:13
Re: Jenom aby konkurence letos nepodražila. Potom cena odpov
Pořád je to ale koncern,jehož jsem odpůrce,ale je to věc názoru.
18. 1. 2019 23:16
Re: Jenom aby konkurence letos nepodražila. Potom cena odpov
Bohužel už se stalo - viz nové ceníky Fiatu Tipo... :-O
Avatar - Jaros71
19. 1. 2019 00:37
Re: Jenom aby konkurence letos nepodražila. Potom cena odpov
Scala je tedy dost drahá !
V tabulce chybí nejen Fiat Tipo , ale nelogicky i Hyundai i30 a Peugeot 308...i Seat Leon .
18. 1. 2019 19:12
Přemrštěná cena
Za takovej křáp,prakticky bez výbavy,jednohrnovej motůrek,o desingu se raději nebudu vyjadřovat a o kvalitě rovněž.Včera tady nadšenci koncernu spílali Mazdě 3,která má motor o dvě třídy lepší,výbava,desing za cca520000!!!!Kolik by stála koloběžka Scala v takovém provedení?
Rozbalit vlákno
20
Avatar - palix
18. 1. 2019 19:49
Re: Přemrštěná cena
Už model Mazdy 3, ktorý končil mohol mať cenu rovnakú ako Rapid, ibaže rozdiel medzi nimi ako autami bol astronomický v prospech Mazdy. Myslím si ale, že nová Mazda 3 bude pomerne drahé auto.
Každopádne Scala bude oveľa viac predávané auto ako Mazda 3, pretože na naších trhoch majú zákazníci bližšie k Škode.
Je už na každom zákazníkovi, čo si za svoje peniaze kúpi.
18. 1. 2019 19:55
Re: Přemrštěná cena
Tak Mazda 3 Skyactiv X AWD AT GT Plus v plné ceníkovka 860 100 Kč....
A slevy žádné anebo 20 tisíc Kč...
Avatar - palix
18. 1. 2019 20:24
Re: Přemrštěná cena
860 tis KČ (cca 33 500€) je dosť. Ja mám ale zmýšľanie, že isté auto by som kúpil len do určitej ceny. Toľko by som za Mazdu 3 nedal. To už Mazdu 6, alebo ešte niečo iné. Za 33 tis€ je možné si už vyberať.
19. 1. 2019 13:33
Re: Přemrštěná cena
za 860tis mám doma M6 2.5L Automat v nejvyšší výbavě, včetně zimních kol na al-discích za 35tis, tažného zařízení a přihlášení na dopravce. Když myslím plnou výbavu tak myslím plnou výbavu se vším všudy co si člověk vzpomene.
Avatar - palix
19. 1. 2019 19:21
Re: Přemrštěná cena
Veď práve o tom hovorím. Tiež by som za tú vysokú cenu namiesto 3-ky kúpil rovnakú 6-ku :). Mazda 3 je výborné auto, ale nie za cenu skvelej Mazdy 6.
19. 1. 2019 14:06
Re: Přemrštěná cena
Dobry priklad. Scala sa k takejto konfiguracii ani len nepriblizi >:D
Avatar - woody-alien
19. 1. 2019 19:06
Re: Přemrštěná cena
Víš vůbec na co reaguješ ? Být tady Scala v ceníku za 860, to bys ještě jinak vřískal.
19. 1. 2019 19:17
Re: Přemrštěná cena
Po teste octavie za 950tis ma uz pri skodovke nic neprekvapi >:D inak ktovie kolko by stala scala keby mala AWD dobry automat a 180 koni. Mozno aj viac ;-)
Avatar - palix
19. 1. 2019 19:32
Re: Přemrštěná cena
Keď dokázal Rapid v pohode dosiahnúť cenu 17 000€+ (437 tis CZK), tak verím tomu, že Scala s podobnou výbavou by presiahla cenu Mazdy. ___ Ibaže ľudia väčšinou vnímajú Škodu ako výhodné auto a Mazdu ako drahú značku.
19. 1. 2019 19:52
Re: Přemrštěná cena
No Skodovka je teda inak vyhodna ked octavia moze byt drahsia ako mazda6 2.5 vo fulke:D
Avatar - _Karel_
19. 1. 2019 20:21
Re: Přemrštěná cena
Ano, Oktávka může. Např. proto, že se jí i přes vysoké ceny prodá v Evropě desetkrát víc, než M6. Říká se tomu "tržní cena". Mě taky přijde za 900t výhodnější M6 2,5i, ale nic to na tom nemění.
19. 1. 2019 22:00
Re: Přemrštěná cena
Takze z toho vypliva ze Skoda je predrazena. Ako bolo napisane v jednej recenzii na M6. Vyrobia to v japonsku, dovezu to sem,zaplatia clo a este to predaju lacnejsie ako europska konkurencia. Inak Karol este stale je Skodovka v CZ a na SK drahsia a s horsou vybavou ako napriklad v DE?
Avatar - _Karel_
19. 1. 2019 22:29
Re: Přemrštěná cena
Prosímtě má to nějakou pointu?

Ano, škody jsou docela drahé, a i tak se skvěle prodávají. Tak jako tisíce jiných výrobků.
Nevím, co je na tom k sáhodlouhé diskuzi a nadávání (na škodovku). Kdyby Mazda mohla, prodávala by ráda v Evropě za ceny předražených škodovek. A kdokoliv jiný.
Pořád máš svobodu si předraženou škodu nekoupit.
Avatar - palix
20. 1. 2019 15:48
Re: Přemrštěná cena
Povedal by som, že Škoda má často iné prednosti ako Mazda - napr veľký kufor . V každom prípade potencionálny zákazník Škody si často Mazdu ani neskúsi. Prečo? Lebo buď chce Škodu, alebo o nejakej Mazde ani netuší, že existuje. Prípadne si myslí, že Mazda je predražená, má nehorázne drahý servis ako všetci "japonci"... Na nekúpenie Mazdy existuje množstvo dôvodov. Na kúpu Škody je tiež veeľa dôvodov, často aj ovplyvnenie okolím. Predsa len po naších krajinách behá viac Škoda pozitívov ako priaznivcov Mazdy.
A ešte jedna negatívna vec sa ťahá s Mazdou... Stretávam sa stále s názorom, že Mazda robí veľmi pekné autá, ktoré však hrdzavejú... Akokoľvek ale pozerám na novodobé Mazdy, okrem 1. generácie 6-ky, žiadnu horšiu koróziu ako majú iné značky v porovnateľnom veku nevidím.

Mazdu musí človek najprv skúsiť a potom to môže byť láska na prvé šoférovanie (ako u mňa) :).
Avatar - _Karel_
20. 1. 2019 16:20
Re: Přemrštěná cena
No s tou korozí - moje 3 skyactive po třech letech podvozek jak liška Ryška, nicméně jen povrchově. Ale výfuk byl pomalu na odpis. Takže něco na těch hospodských řečech je.
I když to určitě nebyla tragédie a nebyl by to pro mě důvod nekoupit si Mazdu.
Avatar - palix
20. 1. 2019 16:36
Re: Přemrštěná cena
Kolega má jednu z prvých 3-jek a vraj je všetko OK. Nič naviac na podvozok nedával. Záleží asi aj na tom, kde s tým človek jazdí. Tam kde sa veľa solí môže byť celkom problém. Samozrejme povrchová korózia podvozku nie je nič hrozné, ale nevyzerá to dobre.
Trochu ale nechápem, prečo tie autá nie sú o 1000 drahšie a nemajú všade poriadnu povrchovú úpravu. Žeby výrobcovia nechceli robiť večné veci? Veď dnes máme rôzne technológie - určite aj proti korózii...
17. 1. 2021 18:04
Re: Přemrštěná cena
Bože, ty seš idiot až na půdu...škoda dalších slov na takovýho tupce.
18. 1. 2019 21:23
Re: Přemrštěná cena
Mě ta cena přijde normální, teda vzhledem k tomu co se prodává v téhle třídě ... Ostatně jsem to nikdy nepochopil ... Vlastním Citroën C4 II což by měla být stejná třída a je to prostě ten typ auta co mi vyhovuje - nepotřebuju nic velkýho protože nemám rodinu ještě, ale nechci zase nějakýho trpaslíka abych občas mohl vzít kamarády a vyjet někam dál aniž by jsme se mačkali ...

Ale prostě kdybych měl takový auto kupovat jako funglovku, či hodně zánovní tak udělám pápá , ty ceny už v tomhle segmentu jsou prostě totálně mimo realitu člověka co maká jak černej a splácí hypotéku >:D přitom to nic tak extra není a kdybych měl uvažovat o kombíku tak to už je doslova smrt ...
19. 1. 2019 02:53
Re: Přemrštěná cena
Za tuto cenu máte Scalu ve výbavě Style 1,5 TSI 110 kW se sedmistupňovým automatem (dvojspojkou).
19. 1. 2019 08:30
Re: Přemrštěná cena
Jak už tady psal myslím "ludex", škodivky jsou firemní auta, uvedené ceny jsou pro pár pitomů z řad občanů, kteří v prodejích udělají několik málo procent, tak jim škodivka napálí o třetinu vyšší cenu, protože ji nezajímají. Za uvedené ceny to může koupit jen idiot.
18. 1. 2019 19:22
Pockal bych
Kdo prachy netiskne, nekupuje uplnou novinku, pocka na akcni modely, popta se na moznost slevy ... a vysledek casto vypada uplne jinak. Ostatne cenu urcuje trh, kdyz ji prestreli, neprodaji,
Rozbalit vlákno
4
Avatar - rokyta.p
18. 1. 2019 22:55
Re: Pockal bych
Přesně tak, také mi přijde že se to moc řeší. Ono důležitá je také jakási vnitřní spokojenost řidiče zákazníka. Aby měl auto takové jaké chce, líbí se mu, jakému věří. Že tam někde v ceníku bylo o 5tkč víc nebo méně mi přijde takové akademické. Je to novinka která ještě ani není sériově v prodeji, tak je jasné, že není důvod zbytečně podlézat. Však ono nějaká pěkná nejlépe tmamě modrá s 1.5 neuteče :yes:
18. 1. 2019 23:18
Re: Pockal bych
Přesně, chytrý zákazník minimálně rok počká, až výrobce u novinky vychytá všechny nedostatky. Jen blázen kupuje horkou novinku! >:D
Avatar - Jaros71
19. 1. 2019 00:39
Re: Pockal bych
A pak se diví , že Tipo zdraží... ;-)
19. 1. 2019 21:47
Re: Pockal bych
Nechápu, co tím myslíš, Tipo už je v prodeji podstatně déle, než rok. :-!
Avatar - 3_diamanty
18. 1. 2019 19:39
z danej tabulky
je za mna jasna volba megane 1,3tce a to aj motoricky aj cenou aj imidzom a vybavou
:yes:
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2019 20:14
Re: z danej tabulky
Ještě je otázka, jak na tom bude reálně Mégane vůči Scale prostorově. Obecně je teď francouzská nižší střední slabší v zadním podélném prostoru.
Avatar - rohYpnol
18. 1. 2019 20:46
Re: z danej tabulky
To není otázka. To je jasné. Hůř. Citelně.
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2019 20:51
Re: z danej tabulky
Už jsi v ní seděl, že to dovedeš říci? Jen čísla nestačí.
Avatar - rohYpnol
18. 1. 2019 20:59
Re: z danej tabulky
Dle videí a prvních dojmů novinářů je ve Scale skoro stejně místa jak v Octavii. To mluví za vše. Videa kolik tam je místa jsou na YT stačí se podívat.
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2019 21:35
Re: z danej tabulky
Uvidím, až si do toho sednu. Suše podle čísel je i moje Clio větší (šířka stejná, délka větší), pocitově mi to tak nepřipadalo. Ale možná spíš tím, že jsem Mégane neměl ideálně nastavený na sebe, byla to jen rychlá zkouška.
Avatar - twistedTSD
18. 1. 2019 22:04
Re: z danej tabulky
Mégane je z hlediska vnitřního prostoru, aspoň na zadních sedadlech, na chvostu třídy. Já si prolezl sedan s prodlouženým rozvorem a i v něm jsem se proti Rapidu cítil stísněněji (v podélném směru). A Scala nebude horší.
18. 1. 2019 23:21
Re: z danej tabulky
Naprosto správný úsudek, dospěl jsem k přesně stejnému praktickému poznání. :yes: A Peugeot 308/308 SW je na tom v prostoru pro nohy vzadu ještě hůř! :'-( :no:
Avatar - Emel
18. 1. 2019 22:39
Re: z danej tabulky
Kombík to celkem řeší.
Avatar - zaplosak
19. 1. 2019 06:23
Re: z danej tabulky
takže taky málo... ;-)
18. 1. 2019 23:20
Re: z danej tabulky
Pokud nepotřebuješ vzadu alespoň občas vozit dospělé lidi, tak proč ne? ;-)
19. 1. 2019 02:15
Re: z danej tabulky
Jasně, 2+2 místnej HB Megane proti SCALE, ty vtipe >:D. Megane HB je nepodarok i na poměry Renaultu, třičtvrtě auta za plnou cenu :yes:
19. 1. 2019 19:31
Re: z danej tabulky
Kokso, potom výplň tvojej mozgovne musí byť dobrý repas...
18. 1. 2019 19:50
Ten motůrek.....
Motor ze sekačky?
Rozbalit vlákno
3
18. 1. 2019 20:00
Re: Ten motůrek.....
Tu tvojí sekačku bych chtěl vidět >:D
Avatar - rohYpnol
18. 1. 2019 20:47
Re: Ten motůrek.....
Tyhle sekačky jely Dakar ty zahradníku ...
19. 1. 2019 08:33
Re: Ten motůrek.....
... to místní na velbloudech taky ...
Avatar - twistedTSD
18. 1. 2019 19:57
Ce(d)ník
Start Cedníku se zjevně neosvědčil, takže z akčních 380 je akčních 360 a zimní pneu k tomu. To už je přijatelnější. Exclusive 1.4 za 400 může být dobrá volba (hlavně jestli sleví i prodejce). Problém nastane, když nechci atmosféru. 1.0 T-GDi je podprůměrný, takže jedině připlatit za 1.4 T.

Dlouhodobě vychází dobře Mégane, a k tomu výkupní bonus 40t. Ale pro rodinu je nutností Grandtour.
Rozbalit vlákno
13
18. 1. 2019 20:08
Re: Ce(d)ník
[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2019 20:17
Re: Ce(d)ník
Fakt skladovky? Zase a znovu?
18. 1. 2019 20:28
Re: Ce(d)ník
na tebe drahé, promiň. :'-(
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2019 20:43
Re: Ce(d)ník
Jsi nepřekvapivě ubohý.
Avatar - twistedTSD
18. 1. 2019 20:39
Re: Ce(d)ník
To nejsou ani skladovky, ale předváděčky.
Avatar - rokyta.p
18. 1. 2019 22:43
Re: Ce(d)ník
Co to tu prosím zobrazuješ za prasárny? Vetšina lidí se zde baví o autech. A tu takové domečky slepené z použitých dámských hygienických potřeb >:D Ono ať bude Scala jaká chce, tak hnilobný pach z i30 nemůže ulpět ani na vnější straně jejich dveří. I kdyby jsi našel odkaz za 125.000 Kc tak co? Polonez FSO a Tofas Kartal jsou take jina liga. Asi jsi dlouho pil rektální výtoky soudruha Vošického, že se tu snažíš dávat takto humorné odkazy. >:D
Avatar - kaa
19. 1. 2019 10:53
Re: Ce(d)ník
Když umřeš tak o tom nevíš, ale všichni kolem Tebe trpí.
Stejné je to i v případě že jsi D.E.B.I.L.
18. 1. 2019 23:25
Re: Ce(d)ník
O i30 Fastback evidentně v Česku není moc zájem... ;-\ Ani se nedivím. :-! Nová i30 se u nás prodává v podstatě jenom jako kombi, hatchback jsem snad na silnici ještě ani neviděl. ;-)
Avatar - bystron
18. 1. 2019 23:33
Re: Ce(d)ník
Jdite s i30 už do háje, stejně ji nikdo moc nechce. Raději můžete někdo najít link na nějaká pěkná jízdní videa se Scalou. Zatím toho k dispozici totiž ještě moc není.
19. 1. 2019 08:45
Re: Ce(d)ník
Fastbacků jezdí po Praze spousta, až mě to překvapuje ... myslím, že se přesně trefil do vkusu a potřeb zákazníků. Nejel jsem s ním, ale designově opravdu velmi povedené auto. :yes:
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2019 09:39
Re: Ce(d)ník
Tak zkus vylézt i za hranice vaší vesnice.
19. 1. 2019 21:50
Re: Ce(d)ník
Jak jsi přišel na to, že bydlím ve "vesnici"? >:D Mj., Dost často se nacházím i v Praze. :-)
20. 1. 2019 18:16
Re: Ce(d)ník
Díky za úrodu palečků dolů! Sice vůbec nechápu, proč jejich "udíleče" tak rozčílilo, že jezdím často i do Prahy, ale nevadí - když jim to negativní palcování udělá radost, přeju jim to! >:D >:D >:D
18. 1. 2019 20:01
Kdyby byl v tabulce Hyundai.....
Už jsem to psal jinde. Kdo chce koupit "levně" v téhle třídě, jde pro I30 (pokud mu nevadí reklama, atd... a zajde si do Hyundai.

25% sleva na konfigurátor, není problém, jsou případy že i více....dle výbavy, klidně 30 %.

Tuhle slevu (25%) a proto jsou Škodovky SCHVÁLNĚ drahé, dostane u Škodovky jen Fleetový zákazník a ten si to rád koupí, protože má díky tomu do budoucna malej propad ceny.

Problém je ale u standartního zákazníka, ten pak logicky nakupuje dráž, dostane maximalně 10% slevu. Bussinesově to mají ve Škodovce dobře vymyšlené, o tom není sporu....
Rozbalit vlákno
12
Avatar - rohYpnol
18. 1. 2019 20:51
Re: Kdyby byl v tabulce Hyundai.....
Přesně tak. Bohužel cena servisu u háčka z tebe stejně ty prachy vytahá, jen místo německé kvality jezdíš korejskou rejži...
18. 1. 2019 21:29
Re: Kdyby byl v tabulce Hyundai.....
Zase bych tu kvalitu moc nad H neprecenoval
;-)
18. 1. 2019 21:47
Re: Kdyby byl v tabulce Hyundai.....
Pokud kvalitu, spolehlivost tak určitě Hyundai
18. 1. 2019 22:37
Re: Kdyby byl v tabulce Hyundai.....
Ta tvá korejská rejže je dnes výrazně dál než vyčpělá německá kvalita.
18. 1. 2019 22:54
Re: Kdyby byl v tabulce Hyundai.....
No jo..Pokud jde o kvalitu, spolehlivost,tak dnes je to asi Asie.. bohužel.A to zdaleka nejen v autech..
19. 1. 2019 08:47
Re: Kdyby byl v tabulce Hyundai.....
V hodnocení spolehlivosti a spokojenosti (už nevím přesně) v USA ta "korejská rejže" dotáhla Lexus. A tím je pro mě řečeno vše.
18. 1. 2019 23:29
Re: Kdyby byl v tabulce Hyundai.....
Až půjdu pro nové auto nižší střední, tak samozřejmě taky budu hodně sledovat ceny, ale pro Hyundai bych nikdy v životě nešel. Musel bych se propadnout hambou jezdit autem této značky! 8-s 8-s 8-s
Avatar - Ada je zase tady
19. 1. 2019 00:10
Re: Kdyby byl v tabulce Hyundai.....
Mnohem větší ostuda je mít rendlíka :no:
19. 1. 2019 07:46
Re: Kdyby byl v tabulce Hyundai.....
Hm,no jo no..ale říkej to 5ti milionům lidí každej rok..;-)..Pro mě Kona jasná volba.Jen tak mimochodem.. Kona je v USA SUV roku ..
20. 1. 2019 16:16
Re: Kdyby byl v tabulce Hyundai.....
Ale fiját ti nevadí >:D >:-[] >:-[] . Humorista
Avatar - _Karel_
20. 1. 2019 16:22
Re: Kdyby byl v tabulce Hyundai.....
Nevadí, Tipo je údajně "designový skvost", tak proč by s ním styděl.
20. 1. 2019 20:01
Re: Kdyby byl v tabulce Hyundai.....
Jasně, Fiat mi opravdu nevadí. Proč taky? Dělá designově i prostorově velmi zdařilá auta s nadprůměrně spolehlivými motory (na dnešní dobu). A je to evropská automobilka s historií sahající až do roku 1899. Co v té době dělal Hyundai? >:D
P.S. Fiat by se navíc nikdy nesnížil k tak trapáckým reklamám, jaké používá Hyundai!
Avatar - rohYpnol
18. 1. 2019 20:53
Nová doba, nové neřesti
Problémem přestává být výbava. I základ je ok... Problémem začíná být motor. V základu sice dost výbavy, ale hodně málo motoru 8-s 8-s
Rozbalit vlákno
11
Avatar - 3_diamanty
18. 1. 2019 21:17
Re: Nová doba, nové neřesti
na scalu som sa tesil.. ale motoricky pre bezneho zakaznika ( nie firemneho ) je v podstate nekupitelna... rovnako aj nove polo ci T-cross... takze dobuducna to uz vidim skor na nejaku toyotu... ale tak nebol by to prvy japonec v rodine takze v pohode .. popravde koncern ma cim dalej tym viac uz desi ake motory a ake ceny a vybavove konfuguracie dnes uz ponuka... ach jaj ... ;-\ ... este budeme na nejakte 4 valcove fabie I, 1,4ky zo 100 konikmi asi hodne spominat ;-\ ... mam taky citak ze koncern uz straca v tomto smere tie vyhody z minulosti a dnes uz ma viac prave tie na houno kombinacie ako tie sikovne ;-\
Avatar - _Karel_
18. 1. 2019 21:20
Re: Nová doba, nové neřesti
Co je nekoupitelného na 1,5TSI a 1,6TDI?
Prosím bez zbytečných úvah na půl stránky, dík.
Avatar - 3_diamanty
18. 1. 2019 21:27
Re: Nová doba, nové neřesti
1,5tsi je len s automatom a pomerne uz drahe ( 90 percent zaakznikov v tomto segmente pritom nadalej voli manual ) a ma este aj to nezmyselne vypinanie valcov .. no a dizel mi tu uz z principu nepasuje vobec v tomto segmente .. snad pomerne strucna odpoved kratsie to neslo :*)
Avatar - _Karel_
18. 1. 2019 21:39
Re: Nová doba, nové neřesti
1,5TSI je od 430t. S naftou s tebou souhlasím, ale určitě není nekoupitelná.
Avatar - twistedTSD
18. 1. 2019 22:08
Re: Nová doba, nové neřesti
1.5 TSI bude i v nižších specifikacích. Vypínání válců máš dnes i v Mazdě, opěvovaného to klenotu všech staromilců...
18. 1. 2019 23:31
Re: Nová doba, nové neřesti
1.5 TSI je ZATÍM jen s automatem. Již ve II. čtvrtletí se začně vyrábět i se 6st. manuálem! :-) :-) :-) :yes: :yes:
P.S. Poctivá ručka je ve standardu! :-) :-) :-) :yes: :yes: :yes:
20. 1. 2019 23:22
Re: Nová doba, nové neřesti
Zatím. Bude v manuálu od 430, takže reálně i pod 400. Prosím o tip na auto této třídy se 110kw za výrazně nižší cenu ...
Avatar - Verny_2013
19. 1. 2019 13:39
Re: Nová doba, nové neřesti
Komplikovanost a chaotičnost komentářů H/K_svwet stejně jako jeho nick je již legendární. Toto je jednoznačně nejlepší reakce na ně, kterou jsem četl. Už dlouho jsem se tak od srdce nezasmál.
Avatar - Emel
18. 1. 2019 22:41
Re: Nová doba, nové neřesti
Rozumím, nějakou poctivou atmosféru, ne? To už tu dlouho nebylo... >:D
Avatar - woody-alien
18. 1. 2019 23:34
Re: Nová doba, nové neřesti
>:D :yes:
Avatar - rohYpnol
19. 1. 2019 11:41
Re: Nová doba, nové neřesti
1.2 TSI a 1.4TSI podle mě byly ideální kombinací. Ale sorry, 3hrnky už jsou prostě na prd. A 1.5 TSI je už docela drahý. Navíc nejspis nebude ani moc úsporný.
Avatar - _Karel_
18. 1. 2019 21:06
Navi
Nemáte tam zrovna správně cenu navi, 29t nestojí navi, ale navi+virtual cockpit, což je cca 10t.
Moc tomuto kroku Škody nerozumím, k relativně levnému modelu dají navi jen ve spojení s poměrně zbytným prvkem, 30t mi v této kategorii přijde dost. Oktávka může mít menší navi za 17t.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2019 21:27
Re: Navi
Možná je prostě nová koncernová navigace takhle naprogramovaná a potřebuje k fungování druhý displej. Octavia je na starém základě, ostatně má taky brzy přijít nástupce.... Pro VW je to výrobně určitě jednodušší, když bude dělat všem novým vozům jeden typ navigace.
Avatar - _Karel_
18. 1. 2019 21:34
Re: Navi
Já ji mám i bez virtual cockpitu, řekl bych, že jen zkouší, co zákazník skousne a co ne.
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2019 21:38
Re: Navi
Nebo prostě chtějí virtuál tlačit za každou cenu. Nebylo by to poprvé... napříč všemi.
V podstatě mě už teď zajímá jen průchodnost kufru a ložná délka. Pokud uveze bajka, má Mégane smůlu.
Avatar - _Karel_
18. 1. 2019 22:03
Re: Navi
Ano, nesmyslně ho tlačí.
Avatar - Emel
18. 1. 2019 22:43
Re: Navi
Na druhou stranu, je tam zrcadlení telefonu, případně bezdrátové, za 3500, resp. 4600 (pro Ambition). Pokud to funguje nějak rozumně, je to možná lepší varianta než navi.
Avatar - twistedTSD
18. 1. 2019 22:56
Re: Navi
Akorát Smartlink ti nezobrazí navigační info do kapličky přístrojů, zatímco s tou navi ti tam konfigurátor hodí rovnou desetipalcovou krávu na zobrazení mapy. Ale za ty peníze je zrcadlení fajn.
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2019 09:43
Re: Navi
Upřímně - nevidím v tom rozdíl. Tak či tak, pokud chci vidět trasu, musím spustit oči z provozu a ani jedno není dobré. Dokonce bych řekl, že pohled na přístroje je horší, než na středový panel, alespoň pro mě. Jo, kdyby to bylo na HUD, to je jiná.
19. 1. 2019 11:29
Re: Navi
Scenic má digi štít uprostřed,zvykl jsem si okamžitě..a nekoukám na to přece pořád.
Avatar - Ham.
19. 1. 2019 11:55
Re: Navi
Podle mě je nejlepší koupit virtuál cockpit a přes zrcadlení telefonu si na něj pustit nezávislou navigaci. Je to levnější, navigace z mobilů jsou dnes schopnější než od automobilek a hlavně aktuálnější a lepší v online funkcích a lze si navigaci strčit do kapličky přístrojů, což je podle mě lepší než na středovém panelu i když nic nebrání mít ji alternativně klasicky na tom středovém panelu.
18. 1. 2019 22:23
Scala - cena
Ceník Scaly je plně orientován na firmy, kterým se reálně prodávají auta se slevou 20%,
a nepodnikající osobě nabídne prodejce slevu nejvýše 2-3% a ber nebo nech být....
Zkrátka na trhu pro firemní vozy se realizuje 4/5 prodejů Škodovky a panuje velká konkurence, tak nějaký retail je pro škodovku téměř nezajímavý.
U takhle nastavených cen za někdy i prapodivné konfigurace výbavových prvků Scaly s technikou z malého VW Pola (škodováckým bonusem jsou bubny na zadní nápravě za jejichž pravidelné roční čištění si autorizovaný servis vezme nejméně 600 korun) nezbude retailu nic jiného, než se podívat na Ford Focus nebo Kiu Ceed a nebo Hyundai I30 (nevím proč zmizel z nabídky HB).
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Emel
18. 1. 2019 22:44
Re: Scala - cena
Blah... firmy nemají -20 a soukromník zase neodejde jen s 3%. Bubny v ČR v nabídce vůbec nebudou a na údržbu jsou levnější než kotouče.
Avatar - rohYpnol
19. 1. 2019 11:44
Re: Scala - cena
S bubny se podle mě pletes. Scala ma nějaké nové bubnové brzdy, proto jsou tak malé. Údajně účinnost dobrá. Takže předpokládám že budou přinejmenším s 1.0 TSI :-!
Avatar - twistedTSD
19. 1. 2019 12:18
Re: Scala - cena
Kotouče jsou momentálně v základu. Ale v ceníku zatím chybí 1.0 TSI 70 kW.
Avatar - Emel
19. 1. 2019 13:31
Re: Scala - cena
Ambition má kotouče v základu, v ČR zřejmě Active nebude.
18. 1. 2019 22:50
Re: Scala - cena
Přesně tak to vidím i já. Akorát že ty velké fleety mají slevy mnohem větší, klidně ke 40% u vycházejících modelů i víc. Firma s pár auty nedostane taky skoro nic. Mnohem sdílnější je VW, na Passat mi loni na jaře dali na ičo 30% mezi dveřmi.
Avatar - Tomas_2002
21. 1. 2019 08:51
Re: Scala - cena
Ale kuš ty rozumbrado :-) Škoda počítá slevy pro velkoodběratele procentuálně z prodejní ceny, takže je jedno jestli je to úplná novinka nebo výběhový model. Procentuální sleva bude pořád stejná. No a s výší těch slev jsi taky úplně mimo. Ale to je celkem pochopitelný, protože jen plácáš nějaký tvoje iluze bez toho, abys je měl podložený nějakým reálným případem.
Avatar - chalan66
18. 1. 2019 22:46
Ako VÁŽNE ??
:no: Tak vopred sa ospravedlňujem za neslušný výraz, ale vám to už načisto drb...? 21 000 Eur za derivát Fábie ? To snáď nie :-))) Len dement to zaplatí, veď v tej cenovke mám skoro Passat, octáviu, alebo OPEL insignia ! No a iné !!!! Nie tento nepodarok! Ako štúdi to bolo celkom pekné, produkčná verzia , úplny lacák bwz charakteru ! No a zabili ste to cenou ! :no: :no: :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
26
Avatar - Emel
18. 1. 2019 22:52
Re: Ako VÁŽNE ??
Jo, Insignia je u nás již od 27t€, zatímco Scala začíná zatím na 15,5t€ (než přijde levnější litr)... to není ani x2 ;-)
Avatar - woody-alien
18. 1. 2019 23:54
Re: Ako VÁŽNE ??
Jenom ani x2 ? No to ale ani zdaleka nevystihuje rozdíl mezi autem a takýmto nepodarkom. ;-)
Avatar - chalan66
19. 1. 2019 17:47
Re: Ako VÁŽNE ??
Ja som porovnal 1,5 benzín. Ten stojí 21 000 Eur podľa tabulky hore ! U nás Insigniu 1.5 benzín , kúpiš už od 23 000 !! Tak teda porovnaj toto čudo s limuzínou !
19. 1. 2019 18:16
Re: Ako VÁŽNE ??
Proceed gt line 1.4 turbo je za 21000.
19. 1. 2019 20:22
Re: Ako VÁŽNE ??
Btw - na Insigniu na počkanie vybavím zľavu 23% z cenníkovej ceny. Nove, aj pre súkromného majiteľa :-)
Avatar - Emel
20. 1. 2019 00:50
Re: Ako VÁŽNE ??
To je fakt... fakt, na který se dá dívat ze dvou stran.

Ze strany zákazníka je super, že lze mít novou povedenou Insignii za cenu... ne, za cenu Scaly ne, ale za ceny trošku lepší Octavie. Sice pak asi zaplatí víc za servis, ale pořád je to super nabídka.

Ze strany prodejce z toho trošku čiší zoufalství... zoufalství kdysi přední evropské značky, která drží prodeje nad vodou jen za cenu toho, že prodělává na každém prodaném autě a končí v rukou konkurence.
19. 1. 2019 20:24
Re: Ako VÁŽNE ??
Teda Insignia moze byt od 19500€.. :-)

Len uplny blb za tie prachy vezme Chcalu.
Avatar - Emel
20. 1. 2019 00:03
Re: Ako VÁŽNE ??
U vás je Insignia již od 25.240€, s automatem za 27.440€ - srovnáváme ceníkové ceny, ne?
[odkaz]
18. 1. 2019 23:35
Re: Ako VÁŽNE ??
Hele, co hulíš? :-) Derivát fabie... >:D >:D >:D Zkus si třeba u těchto dvou škodovek porovnat podvozkové platformy, rozchody, rozvor,velikost kol, výběr motorů atd. Pak by ses tady nemusel takhle ztrapňovat. ;-)
Avatar - wakantanka
19. 1. 2019 12:03
Re: Ako VÁŽNE ??
Vieš že je to natiahnutá platforma súčasného Pola či Ibizy a budúcej Fabie ? A strapnujes sa tu pravidelne sám. Nemáš za čo. :-)
19. 1. 2019 15:03
Re: Ako VÁŽNE ??
Pokud vím, tak je to platforma MQB. Tedy ne jenom Pola, Ibizy a budoucí Fabie.
19. 1. 2019 18:15
Re: Ako VÁŽNE ??
Mne sa zda ze je to platforna MQB A0.
19. 1. 2019 21:53
Re: Ako VÁŽNE ??
A co je na ní špatně? Při maximálním možném natažení je prakticky na úrovni dnešní MQB pro nižší střední, vč. super využití obestavěného prostoru a skvělého poměru tuhost/hmotnost. A že nemůže alternativně mít zadní víceprvek a pohon všech kol? To u Scaly opravdu ničemu nevadí. A jako super bonus navíc máš u MQB A0 jistotu, že ti auto nemůžoe zparchantěz el. P brzdou! :-) :yes:
19. 1. 2019 22:03
Re: Ako VÁŽNE ??
Nemam nic proti tejto platforme. Inak mozem sa opytat co je zle na el. brzde?
19. 1. 2019 22:13
Re: Ako VÁŽNE ??
Nemám nic proti tomuto debilnímu zařízení pro řidiče lenochy, pokud ho můžu nemít ve svém autě. :-) Mám prostě u svého auta rád klasické ovládací prvky, co nejvíc aktivního a zábavného řízení a naopak co nejmenší zásahy elektroniky do řízení. ;-)
Avatar - woody-alien
19. 1. 2019 23:02
Re: Ako VÁŽNE ??
Máš rád klasické ovládací prvky, co nejvíc aktivního a zábavného řízení, el.ručka je debilní zařízení pro lenochy, ovšem asistent rozjezdu do kopce je pro tebe příjemnost. Umíš pracovat se spojkou a plynem ? Předpokládejme, že ano. Takže jsi jenom lenoch ? :-)
Ne, neodpovídej, jenom tady už nikoho neoznačuj za demagoga, sám máš máslo na hlavě.
19. 1. 2019 23:52
Re: Ako VÁŽNE ??
Samozřejmě se v poho rozjedu i bez elektronického "hill-holderu", ale právě přítomnost tohoto el. programu ABS eliminuje jedinou skutečnou funkční přednost el. P brzdy. ;-) Navíc u el. P brzdy nemůžeš dávkovat míru ani rychlost jejího zatažení! 8-s
20. 1. 2019 00:32
Re: Ako VÁŽNE ??
Vieš, prečo sa parkovacia brzda nazýva parkovacou?
20. 1. 2019 02:07
Re: Ako VÁŽNE ??
No samozřejmě, já teď ale nemluvím jenom o utrhávání zádě při nedotáčivosti v zasněžené zatáčce nebo při blbnutí na parkovišti (i když ani to není vůbec marné). Prostě se smiř s tím, že existují i řidiči-tradicionalisté, kteří mají z pořádné mechanické páky pod svou pravou rukou prostě dobrý pocit, zatímco ze stejně umístěného tlačítka a trapného skučení elektromotoru pod podlahou vozu dostávají osypky. ;-)
20. 1. 2019 16:30
Re: Ako VÁŽNE ??
Keď to je len pre ten dobrý pocit, tak zvyšok diskusie je asi zbytočný, lebo ti tá rúčka je vlastne na ch.u.j
Avatar - rohYpnol
20. 1. 2019 19:19
Re: Ako VÁŽNE ??
hele, jako je fajn že jako klasik potřebuješ NĚCO držet v pravý ruce, ale jestli někde vidím negativum el. P brzdy, pak jedině v servisních nákladech.
20. 1. 2019 19:58
Re: Ako VÁŽNE ??
Jasně, naprostý souhlas. Damoklův meč budoucích drahých oprav je u el. P brzdy další obrovské mínus. ;-)
20. 1. 2019 16:28
Re: Ako VÁŽNE ??
Na hlave , alebo v hlave. Ešte nedávno tu striekal nad tipom, keď bude pod každým článkom o scale diskutovať takýmto tempom, tak na konci roka predbehne našu tetičku hybridnú >:-[] . Na jeho výstreky o rúčke nemá zmysel reagovať, je mi divné, že keď má rád zábavné riadenie s najmenšími zásahmi elektroniky,že si kúpil popelnicu s abs a esp a nie napríklad poctivé železo ako favorit/felicia. Tam ešte mohol otvárať dvere bez do, pekne kľúčom a potom všetky ostatné z miesta vodiča madlom :-!
20. 1. 2019 18:11
Re: Ako VÁŽNE ??
??? A jak by prosím přítomnost centrálního zamykání měla ovlivňovat pocity z jízdy, resp. radost z řízení?!! >:D Ani ABS či ESP mi nijak nevadí, s autěm nejezdím rally. Ale třeba systém na detekci jízdy v pruzích, který by mi při přejetí čáry na silnici trhal volantem nebo bezpečnostním pásem, to už by mi vadilo hodně. Stejně jako samočinná převodovka nebo ta el. P brzda. Prostě u každého je to o osobních preferencích a výrobci by měli svým zákazníkům vždy nabízet možnost svobodné volby - chceš, dobrá. Nechceš, nevadí, taky ti vyhovíme. :-) :yes:
19. 1. 2019 22:18
Re: Ako VÁŽNE ??
A co je špatné na této nejmodernější platformě s variabilní možností nastavení rozchodů a rozvoru? Její skvělé využití obestavěného prostoru? Nebo super poměr tuhost/hmotnost?Proti té u Octavie nemůže mít vzadu víceprvek (který dnes stejně v nižší střední třídě už jen málokdo používá), vylučuje pohon všech kol (který u Scaly kvůli ceně skoro nikdo nepožaduje) a navíc u ní získáš mechanickou P brzdu! :-) :yes: A díky tomu všemu u této platformy dosáhneš niších výrobních nákladů. Mě na tom tedy vůbec nic neuráží, naopak, kvituju to s povděkem. A komu to vadí, nechť si koupí nudný a unylý Golf! ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
18. 1. 2019 23:40
Tak jak to teda je...
85 kW trivalec je s manualem nebo s DSG?
V textu tvrdite automat, i kdyz dsg automat neni... ale v tabulce je 6M.
Kazdopadne ctyrvalec vyhradne s dsg... sorry jako...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - woody-alien
18. 1. 2019 23:51
Re: Tak jak to teda je...
Jasně, dvojspojka není automat, je to přelud. Čtyřválec výhradně s dvojspojkou ? * německý, to takovej Fiat ti třeba 1.3 FireFly v 500X dodá klidně i....sakra, výhradně s dvojspojkou. :-)
Avatar - _Karel_
18. 1. 2019 23:53
Re: Tak jak to teda je...
To je ale něco úplně jinýho, to nemůžeš porovnávat. :-)
18. 1. 2019 23:59
Re: Tak jak to teda je...
DSG není automat? Odkdy? Všechno co nahrazuje manuální řazení převodových stupňů je samozřejmě automat, jestli je založený na HDM, DSG, CVT nebo jiném principu (třeba převod přes elektrický stroj e-CVT) je zcela šumák.
[odkaz]
Avatar - twistedTSD
19. 1. 2019 00:13
Re: Tak jak to teda je...
Oba motory budou i bez DSG.
Avatar - dock37
19. 1. 2019 00:49
dohody
Cena je určená trhovými podmienkami,nákladmi na vývoj,dopytom,korporátnymi dohodami medzi automobilkami a samozrejme stavom svetovej ekonomiky.Ostatné komenty sú len mlátenie prázdnej slamy!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Aoyagi
19. 1. 2019 01:41
Hm.
Koho to zajímá? Tyto předražené nesmysly stejně koupí jen pobláznění fanoušci, nebo je fasují zaměstnanci firem, které tato přemisťovadla kupují za podstatně nižší cenu.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2019 09:46
Re: Hm.
Mě to třeba zajímá, hlupáku.
Potřebuju nové auto, nejspíš skončím v téhle třídě. Scala nabízí za dobrou cenu nejlepší prostorové poměry vůči ostatním.
A ne, opravdu nejsem fanoušek Škody, to ti tu potvrdí každý...
19. 1. 2019 10:31
Re: Hm.
Takovej P 308 vypadá jako mnohem lepší volba třeba a hlavně je asi tak 1000x hezčí >:D a i motory se mi zamlouvají víc ... benzínové PureTechy nejsou vůbec špatné a nafotvý 1.5 BlueHDI je oproti koncernu úplně někde jinde.
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2019 11:01
Re: Hm.
Jenže jen na design to nejezdí. Mně se sice 308 taky líbí a Peugeoty obecně, jenže uvnitř jsou 308 i kombi prostě malé a to je špatně.
19. 1. 2019 12:26
Re: Hm.
Pokud jde čistě o prostor , tak možná ano , nemůžu posoudit ani v jednom jsem neseděl >:D Ale kdybych si měl vybrat a ten rozdíl v prostoru nebyl tak markantní (jestli se někdo bude vzadu mačkat to je mi fuk >:D >:D ) tak by mě o Chcale ani nenapadlo uvažovat a 308 je jasná volba, a dealer by určitě nabídl i zajímavější cenu než u Škody.
Avatar - woody-alien
19. 1. 2019 19:14
Re: Hm.
Takže jsi v tom ani neseděl, ale už to vypadá jako mnohem lepší volba. Jestli se někdo bude vzadu mačkat, je ti fuk.....a ještě se tomu směješ. >:D Tys nám tady chyběl, Karásku. :-)
Avatar - twistedTSD
19. 1. 2019 11:01
Re: Hm.
308 má teď hodně dobré ceny, jen si člověk musí zvyknout na některé francouzoviny.
Avatar - Emel
19. 1. 2019 13:31
Re: Hm.
A celkem dobré motory... na druhou stranu, hatch je malej, kombík ošklivej, torzka všude, cock-pit... u Peugeota by mě to táhlo zkusit 508, tam bych měl důvod tomu dát šanci.
19. 1. 2019 09:56
Výběr
Výběr benzínových konkurentů je takový zvláštní. Vyjdeme-li z litrového testu Světa motorů (mimochodem opravdu doporučuji prostudovat), není tu jasný vítěz Ford Focus nebo velmi zajímavá Vitara, případně S-Cross. U Golfa se vychází z draze dovybaveného základu místo aktuální Marathon Edition, která stojí přibližně stejně jako Scala. Ale za rok může být samozřejmě všechno jinak.
Důlěžité bude, jaké bude mít Scala 1.0 6M zpřevodování, zda stejně tragické jako Fabia nebo Rapid nebo spíše podobné Oktávce. Nevím, jestli se o tom už někde něco nepsalo...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Verny_2013
19. 1. 2019 13:49
překvapila mě jediná věc
V článku je uvedeno a to dokonce 2x, že 1,6 TDi bude s manuálním 6-ti kvaltem. Není to nějaká kachna?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
19. 1. 2019 14:02
Re: překvapila mě jediná věc
Podle konfigurátoru je tam fakt šestikvalt.
Avatar - Verny_2013
19. 1. 2019 14:08
Re: překvapila mě jediná věc
V tom případě se 1,6 TDi stává velmi zajímavou motorizací. Ten 5-ti kvalt co dává VW group dosud tento motor degradoval do podprůměru.
19. 1. 2019 17:46
Kia Proceed
Kia dnes zverejnila SK cennik Kie Proceed. Zaklad v podobe 1.4 gt line za 21 090 eur.
GT-Line obsahuje napríklad plne diódové predné svetlomety, 17-palcové zliatinové disky, dojazdové rezervné koleso, zadné parkovacie senzory, zadné operadlo delené v pomere 60:40, čalúnenie sedadiel kombináciou koža/látka, vyhrievaný volant a predné sedadlá, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, multimediálny systém so sedempalcovým dotykovým displejom,...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Avanti
19. 1. 2019 19:16
Re: Kia Proceed
Na webe bol už v stredu, ale pravda, neporovnateľne atraktívnejšia ponuka od Kie :yes:
Avatar - Avanti
19. 1. 2019 19:07
Opäť
Scala dala opäť priestor pre československých domácich kutilov. Môžu si doma domontovať aj takú základnú vec ako je gumená podložka pod ľavú nohu. To, že ju nemal Rapid za 13.000 €, ok. Ale že ju nebude mať ani Scala za 16.000 €, tak to mi osobne vadí.
Rozbalit vlákno
0
19. 1. 2019 19:43
Rapid vs. Scala vs. Octavia
Rapid bol na začiatku prezentovaný ako lacnejší kompakt, viac auta za menej peňazí. Aj keď za lacný sa považovať nedá...
Scala je cenovo na úrovni konkurencie, nájdu sa lacnejšie aj drahšie kompakty, kupodivu sa porovnáva s rovnakými autami ako Octavia... Znamená to, že Scala už nemá byť ľudovejšou alternatívou?
Najsilnejší je asi pocit, akoby mala byť akousi HB-verziou Octavie...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2019 20:04
Re: Rapid vs. Scala vs. Octavia
Myslím, že takhle to Škoda i prezentuje, jako Octavii hatchback.
Avatar - Emel
20. 1. 2019 00:05
Re: Rapid vs. Scala vs. Octavia
To úplně ne, Scala je pořád levnější varianta... na menší platformě, pouze s torzkou, bez možnosti 4x4, bez dvoulitrových motorů, bez adaptivních tlumičů a tak.
Avatar - Blue Sun
20. 1. 2019 09:08
Re: Rapid vs. Scala vs. Octavia
Přesto ji takhle Škoda prezentuje, bylo to i v jejich prohlášení, viz článek na idnes.
Avatar - rohYpnol
20. 1. 2019 19:23
Re: Rapid vs. Scala vs. Octavia
Scala není lowcost. Je to klasický HB nižší střední a jako takový má konkurovat Ceedům, i30kám, Focusům, Astrám, Méganům...

Ale je samozřejmě postavena opět simply clever, takže využívá techniku o třídu menších vozů. Běžný zákazník nic nepozná, a VW (Škoda) bude mít větší zisk na výrobě. Zkrátka jak odrbat zákazníka aniž by to komukoliv vadilo... ;-) :-!
19. 1. 2019 20:16
fail roka
Takze tu mame Ibizu za cenu Golfa.

Ok.

S Rapidom to tiez skúšali, predávať srot za cenu normálneho auta a nevyšlo.. :-))

Teraz na to idu znovu rovnakým spôsobom.

Len hlupak robi rovnaké chyby.


A to hovorím ako majitel O3 ;-)
Rozbalit vlákno
9
Avatar - twistedTSD
19. 1. 2019 20:35
Re: fail roka
Úplně rovnakým ne. Minimálně se dá říct, že Scala ten low-costový původ maskuje mnohem lépe, než kdysi Rapid.

Mimochodem, Ibiza stojí ve srovnatelné konfiguraci skoro jako Scala.
Avatar - _Karel_
19. 1. 2019 20:40
Re: fail roka
A to musíš pominout, že Ibiza je o třídu menší auto.
19. 1. 2019 22:10
Re: fail roka
Mluvíš jako autodemagog první kategorie. Právě že "teraz na to idu iným zposobom". Scala má totiž na rozdíl od Rapidu konečně nejmodernější podvozkovou platformu, správné proporce, odpovídající velikost kol, vhodnou a dostatečně širokou nabídku motorizací, krásný design a hodnotně a moderně působící interiér. Už teď se můžeš vsadit, že to bude prodejní trhák! ;-) :yes:
20. 1. 2019 10:09
Re: fail roka
Co ti ja viem dva trojvalceky(z toho slabsi bude v ponuke az neskor), jeden diesel a jeden stvorvalec s ACT. Mne pride pouzitelna len ta 1.5tka. Hodnotne posobiaci interier mozno tak vo verziach Style. To co je na obr1 nevyzera velmi hodnotne. Plasty budu povacsine tvrde, ovladanie niektorych prvkov klimi cez infotaitment, nie prilis spolahliva sucha dsg prevodovka, vzadu torzka. Taka Kia Ceed(pripadne ProCeed) vyzera podla mna zaujimavejsie.
20. 1. 2019 14:28
Re: fail roka
Komu se to libi at si zaplati ale srovnavat to s Golfem nebo Meganem ... Takovy Golf/Leon/Megane jsou v akci bezne za podobne penize (17 az 18 tisic euro) a to clovek dostane navic Climatronic a lita kola, popripade i navigaci. A to uz jsou auta ktere maji slusny podvozek a jsou udelane z normalnich soucastek, coz Rapid (sam ho mam, mam ho rad, ale sorry) je skladacka z toho levnejsiho a na Golf/Leon/Megame opravdu nic nema - a ja neuverim ze Scala je jina dokud to neuvidim.
Avatar - Emel
20. 1. 2019 15:39
Re: fail roka
Podle mě Rapid ze všeho nejvíc trpěl na malá kolečka... a potom na malou celkovou šířku. Tyhle dvě věci se zdají být u Scaly lepší.
Avatar - twistedTSD
20. 1. 2019 17:10
Re: fail roka
Byl bych rád, kdyby mi konečně někdo vypsal, v čem je Scala tak nenormální a její podvozek neslušný. Torzku rovnou škrtám, tu máš v základním Golfu, Leonu a Megane taky. Nemluvě o Talismanu. Plasty většinou tvrdé? To nevíte, neseděli jste v tom, měkčených materiálů bude rozhodně více než v Rapidu. Jeden použitelný motor? Mám jiný názor, ale důležité je, že si většina z nás vybere.
20. 1. 2019 19:55
Re: fail roka
Tak takového "vypsání" se od zdejších antifans škodovky nikdy nedočkáš, protože se těmto lidem v případě Scaly jaksi nedostává konkrétní "munice". >:D
Avatar - rohYpnol
20. 1. 2019 19:27
Re: fail roka
Scala nemá TOP techniku koncernu. Naopak. Proti TOP nižší střední nebude mít co nabídnout.

To ale nikomu vadit nebude, Škoda míří na mainstream. Pro toho, kdo bude chtít víc, tu bude Golf (a Leon?).
19. 1. 2019 20:47
Sprosté slovo v titulku
Nechápu proč píšou již v titulku, že "scala". Kdyby napsali, že byla na toaletě tak by to bylo alespoň slušné. :-) >:D
Rozbalit vlákno
4
19. 1. 2019 22:06
Re: Sprosté slovo v titulku
Ha, ha, ha. Jak trapné a ubohé... :no: :no: :no:
Avatar - Blue Sun
20. 1. 2019 09:09
Re: Sprosté slovo v titulku
Možná trapné a ubohé, nicméně pojmenování je pro český trh zkrátka velkou marketingovou chybou. Tou byla i Fabia, která si o "Fobii" taky přímo říkala.
Avatar - rohYpnol
20. 1. 2019 19:29
Re: Sprosté slovo v titulku
to můžeš napsat rovnou že chyba byla i Octavia, kde se vybízela "ochcávka"...
Avatar - Blue Sun
20. 1. 2019 20:07
Re: Sprosté slovo v titulku
Bezpochyby bys měl pravdu, kdyby si ovšem Octavia nevysloužila tuhle nelichotivou přezdívku až mnohem později. Navíc to bylo jméno s jistou škodováckou tradicí, což se o Fabii a Scale rozhodně nedá říci. U Fabie se pak ty přezdívky objevovaly v podstatě hned při uvedení.
20. 1. 2019 14:55
Súmrak automobilového priemyslu
Pokiaľ ide o Scalu, celkom úprimne - páči sa mi. Má to šmrnc, nadčasový design a aj slušnú techniku. Vyzerá to tak, že MQB A0 je len zjednodušená MQB. Proporcie ako rázvor, rozchody ostávajú na úrovni nižšej strednej. Takže jediná peha na kráse je torzka. Nie je to nič nové, aj Mercedes šaškuje s torzkou v triede A, čo je pri cene 30tis EUR už absolútne zvrhlé.
Cenovo sa Scala zaradila na očakávanú úroveň. Odstup od Octávie je docela slušný, v Style až 3000 EUR, čo je podľa mňa OK. Podstatne horší je fakt, že Škoda je ďalšou automobilkou čo si z nás robí vrtulu. Mňa nezaujímajú základné motorizácie. Zaujíma ma 1.5 TSI v manuále. A tu je ten problém. Že je 1.5 TSI v ponuke len v Style ma neprekvapuje. Ale je zatiaľ iba s DSG... a obávam sa, že to tak aj ostane. Podobná demagogická politika bola aj pri Rapide. 1.4 TSI len s DSG, samozrejme drahá ako sviňa, nikto to nekupoval tak to stiahli z ponuky. Podobná politika je u Hondy Civic, predražená verzia s 1,5 VTI turbo. Mazda 3 tak isto katastrofa - mám na mysli SkyActiv X. U Peugeotu 308 si v praxi taktiež môžete kúpiť tak dva motory možno tri..všetko ostatné je predražené, mimo akciovej ponuky.
Výrobcovia sa proste rozhodli ľudí prinútiť nekupovať ostrejšie verzie HB. Dôvod? Poondiata Eurototalita.. Flotilové emisie. V súčasnosti je stále väčší problém kúpiť výhodne auto so silnou motorizáciou v rámci modelovej rady. Automobilový priemysel ide proste do hovien a je to len vinou tých degenerovaných jedincov z Bruselu.
Rozbalit vlákno
3
20. 1. 2019 15:27
Re: Súmrak automobilového priemyslu
Scala bude aj s manualom pri 1.5tke. ceska cena tusim 429000.
20. 1. 2019 19:53
Re: Súmrak automobilového priemyslu
Přesně tak. Ona by Škodovka nabídla 1.4 TSI s manuálem klidně i do Rapidu, ale prý se tam 6st. manuál nevešel mezi přední podběhy té úzké platformy. Tu už ale Scala pochopitelně nemá. ;-)
20. 1. 2019 22:47
Re: Súmrak automobilového priemyslu
S tym Rapidom mi to akosi uniklo, dufam ze mate pravdu a ponuka sa rozsiri. Snaha niektorých automobiliek davat silnejsie motory do roznych GT verzii s patricnou cenovkou je vsak nesporna... Ponuka bola kedysi podla mna podstatne modularnejsia. Hlavne pri europskych znackach. Je pravda, ze napr. Octavia je jeden z poslednych modelov kde clovek moze kombinovat 1.5 tsi aj s Active vybavou ale zase ta vybava je naozaj slaba...az tak ze si to racionalne zmyslajuci clovek nekupi.
Pokial bude 1.5 tsi v manuale, vybave Style vratane Full Led AFS za 17 -17500 eur, tak to bude dobry kauf. Ak tam ostane len to 1.5 DSG za 20-ku, tak je jasne, ze si to nekupi kazdy a radsej vyberie iny model, znacku. A skodu to trapit nebude ked preda mraky trojhrncekov.
Avatar - rohYpnol
20. 1. 2019 19:33
Vše sedí
až na motorizace. Nerad to říkám, ale ocenil bych výběhovou koncernovou techniku v podobě 1,2 TSI a 1,4 TSI >:-[] :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Tomas_2002
21. 1. 2019 08:57
Re: Vše sedí
To by ocenili všichni kromě soudruhů z Bruselu >:D
20. 1. 2019 21:02
scala rozmery
Vedel by niekto potvrdit alebo vyvratit ? Vo vsetkych mediach po premiere auta bol rozvor naprav 2649 mm a dlzka 4362 mm a teraz pozeram skoda-auto.cz a v technických udajoch je uvedeny rozvor 2636 mm a dlzka 4349 mm, ostatne udaje su OK. Objem kufra je 467 l, je to uz s rezervou, pripadne kolko treba odpocitat na rezervu ?
Rozbalit vlákno
2
20. 1. 2019 22:50
Re: scala rozmery
Kufor 467 litrov hovorili ze by mal byt bez rezervy ale nezda sa mi to. Vizualne na fotkách by som povedal ze by mohol mat okolo tych 460 litrov a tam bol dojazdak...
20. 1. 2019 22:53
Re: scala rozmery
Mne osobne, ked neberiem do uvahy celkom podareny design, sa paci prave ten priestor - slusny posed v zadu a zaroven cez 400 litrov v kufry. Pritom to auto nie je prilis dlhe. Kombiky su predsa na mesto uz trochu prerastene.
21. 1. 2019 16:52
SCALA je na podvozku POLA, ne Golfu
Kdo nerad čte tech. data = Scala je postavená na podvozku Pola. Dokonce Kia Rio má vzadu větší rozchod kol.
Takže Scala není plnohodnotný hatchback třídy C, ale něco jako Clio Grandtour :-)
Jenže český honza naletí povrchním informacím Škody stejně jako volebním sloganům Babiše :-)
Rozbalit vlákno
2
31. 1. 2019 09:52
Re: SCALA je na podvozku POLA, ne Golfu
prostě korejci mají lepší výbavy za menší prachy a škodovka opět nezklamala a chce zas za prdlačku výbavu raketu, thats all
21. 2. 2019 19:41
Re: SCALA je na podvozku POLA, ne Golfu
Svatá slova, Polo/Ibiza, nikoliv Golf/Astra/Megane, jsou konkurenti se stejnou úrovní techniky. :-!

Škodovka dřív dělala vybavená ne moc hezká auta za slušnou cenu, teď je to hezky vypadající, předražená s*račka.

V konfigurátoru jsem se dostal za 1,5 TSI s výbavou jakou bych chtěl na 650 000 Kč !!!, za prodloužené Polo/Ibizu či budoucí Fabii, stejná pitomost jako T-roc na podvozku Pola za 700 000 Kč. Kolik bude stát Kamiq (=Arona=T-Cross), radši ani nechci vědět.