jj
rekordy se mají překonávat !! Až nahradí dosavadní ROPNÝ SRAČKY SPALUJÍCÍ TSIPOPELNICE [odkaz] alespoň CNG když už ne LPG a na ELEKTRO [odkaz] nemá energy protože je to VolksWageňécký PŘIŠKRCENÝ BÉCKOLE, pak to teprv bude na flašku ;-)
Pokud budeme uvažovat v těchto sekvencích, tak Hyundai je české auto taky. České ruce i mozky pracují ale německé hlavy rozhodují a německé ruce natahují dlaně na nemalé podíly zisků. 2/3 výrobních českých firem si ani neprosadí změnu záchodovýho papíru, aniž by o tom nerozhodli chlapci od bavorských lesů.
Kde ma skoda vyvoj, kde ma sidlo, kde je zapsana v obchodnim rejstriku? S tim, ze je u nas vsechno rozkradeny, zkrachovaly a nebo to patri skopcakum bez na novinky.
Já přece nepíšu rozkradený ani zkrachovalý. Píšu jak jsou rozloženy síly. Naše území je využito Němci pro výrobní účely, většina firem jsou dcery německých matek...je-li to dobře nebo ne, to nechť každý zhodnotí sám. Ale takto to ekonomicky prostě provázené je!
No, Mercedes je arabská automobilka, Jaguar indická, Volvo čínská ale nemyslím, že by se v Německu, Anglii nebo Švédsku v podobných debatách někdo kopal tak do prd.ele, jak to tu předvádíš ty. Není důvod, většina lidí rozdíl mezi vlastnictvím a označením automobilky za českou, německou, anglickou či švédskou vzhledem k sídlu, historii atd. docela dobře chápe. ;-)
Tak to jsi mě asi špatně pochopil, já nic nekritizuji, ani nehaním. Celkově je mi i u zadku kdo koho vlastní. Jde o to, že ČR je vyloženě postavená na výrobě, drtivá většina vývoje je převzata...a výroba bude vždy nejlevnější článek procesu, to znamená nejnižší mzdy, nízká životní úroveň....taky je to dost chatrné, protože výroba se může kdykoliv přestěhovat.
hele, řeknu ti asi toliko...Pár týdnů pracuji ve státní, respektive polostátní firmě a nějak nevím, jestli si mám opět začít hledat práci nebo to zkusit. Chci tím říct, že cokoli státní stojí za vyliž zadel.
A jestli se firma prodá a šlape, pak je mi šumák, jestli ji vlastní Pepík nebo Helmut
Jo i ne...tobě jako zaměstnanci to může být v krátkodobém hledisku jedno....v delším horizontu se prostě musí projevit ty trvalé toky peněz. Pozná to třeba syn nebo vnuk, že ty peníze v tom státě prostě nejsou, ani u lidí. Státní firmy mi taky nesedí...nefandím ani moc Babišovi, ale je třeba mít takové silné české firmy.
Tak tady je ale treba videt rozdil mezi tim co byl jaguar, volvo nebo mercedes bez investoru. Krachujici podnik ano, ale s vlastnim knowhow, vyvojem... podnik ktery mel financni problemy ale jinak mel vsechno.
Skoda byla jen ten krachujici podnik ktery tezil (tezi) z vyvoje a investici volkswagnu, az pozdeji se zacal sam podilet a prizpivat a az pozdeji kluci z vlcihradu rozhodli ze nejaka cast vyvoje pobezi i v CR (taky proc ne, kdyz je o 2/3 levnejsi nez v Nemecku).
Je tam rozdil mezi Jaguarem a Skodovkou a ne ze ne. V Jaguaru by nemeli bez Indu na vyplaty, ve skodovce by bez nemcu nemeli poslednich 25 let podvozky, motory, prevodovky, prvky vybav jako navigace a az k tomu vsemu by jako vysledek nemeli na vyplaty.
ve Škodovce by bez němců neměli nic. Žádná Škoda by dnes nebyla. Vyhlásila by bankrot do pěti let po revoluci nebo by s trochou štěstí byla na úrovni ruské Lady.
Buď by skončila rozkradená jako Česká zbrojovka a spousty dalších nebo by byla schopná konkurovat tak možná v zemích 3. světa
No zase bych puvodni skodovaky tolik nepodcenoval. Bylo tam urcite mnoho schopnych hlav, ktere bohuzel nemely tolik moznosti prosadit se kvuli neprizni v obou dobach. Napriklad skodovacka sestactistovka, kterou VW zatrhl, ze pry motory si muzem vyrabet az si na ne vydelame, coz je pochopoitelne, ktera rozuhanela formana az na dve kila, rozhodne neni produktem nejake "krachujici montovny". On i ten favorit byl docela fajn auto, vzhledem k podminkam. Je fakt, ze bez zasahu z venci by asi dneska zadna skodovka nebyla, rozhodne ne v soucasne podobe, ale treba u toho jaguaru by se taky ve velke mire museli spolehat na externi dodavatele. Napriklad jestli navigace starsich jaguaru byly skutecne jejich vlastni, nebo jeslti pouzili nejakou univerzalni u ktere akorat zmenili grafiku, pripadne si je nechali delat u nejake specializovane firmy.
Divam se na to strizlive. Skoda mela nekolik dobrych napadu, ale vsichni na trhu mneli podobne dobrych napadu nekolikrat vic a hlavne by je dokazali dostat na trh v case, kvalice a cene jakou tehdejsi skoda proste nemohla zvladnout. Nekde se to 40 lete planovani projevit muselo a projevilo. Favorit byl slusne auto, ano, opustit fabriku o 10-15 let driv.
Skoda auto jako firma stala pred uplnym zanikem, nebo spasou a spasa ve forme VW prisla a ta spasa sebou prinesla vse co Skoda potrebovala, a to nebyli jen penize ale byli to jak vedeni, technologie a technika, procesy... jednoduse dohnani a preklenuti 15let zaostavajiciho vyvoje nebylo jen tak. To tem ostatnim, ktere Dinar zminoval nechybelo, tem chybeli jen penize ale furt operovali slusnou (netvrdim spickovou) technikou. Kdyz pak penize z indie pritekli nepritekli i podvozky, motory, prevodovky z Tata do novych modelu Jagu, ale ty penize se jen natlacili do vyvoje v samotnem jaguaru (na ktere jag sam nemnel) a posunuli jej zase dal. Proto na ne nahlizim jinak a skodu proste povazuju (tak jako hodne nemcu) za nemeckou znacku vic, nez jaguar za znacku indickou nebo volvo za znacku cinskou.
Toto tema je takovej mistni evergreen a zvlast fanousci skody a patrioti v jedne osobe s tim maji casto problem. Je to ale jen muj nazor, kterej nikomu nevnucuju a dal uz to radeji ani nebudu rozvadet. ;-)
Lze se dohadovat, jestli je Škoda česká nebo německá automobilka a s tvými argumenty lze souhlasit, ale značka je to česká. Proto je to Škoda a ne v lepším případě Schkoda. Značku tvoří spousta atributů včetně místa vzniku, historie, hodnot, které představuje, emocí, které vzbuzuje. I v tom Německu, když píší o autech ze Škody, píší Tschechisches Skoda, ne Deutsches Skoda. A nejlepším důkazem je právě ten český patriotismus ohledně Škody srovnatelný s německým ohledně BMW, VW, švédským ohledně Volva atd. To je právě to, co tvoří značku, ne to, kde je registrován majitel.
Dobre ale druhy extrem je potom davat ji na jednu kolej s hyundaiem a to proste jako fanousek skody a patriot neprekousnu. A tech 10-15 let u favorita je zbytecne prisnych. 5 let bych videl jako az az. Je potreba to taky brat optikou tehdejsi doby, kdy favorit proste nepotreboval byt spickou segmentu, ale stacila mu pozice dostupneho auta. Takovy dnesni rapid. Za Skovym mercedesem zaostava mozna i o tech deset let, ale v ramci kategorie jde o velice konkurenceschopne auto. Ona i ta stodvaca, nafintena pro britsky trh, mohla celkem fungovat, i kdyz si z ni cela zeme delala srandu.
@xtad
Nemohlo to fungovat. S jen prumernym (s tim nesouhlasim, podle me podprumernym) produktem na trh nikdy uspesne nevztoupis. Kazda zdejsi firma se tehda potrebovala soustredit na zapad, jen vychodni trhy byli vsechny v utlumu a v nadseni z dostupnosti zapadniho zbozi, ergo by skodu pri zivote neudrzeli. No a na zapad potrebujes budovat sit prodejcu, pretahnout zakaznika od jinych znacek, necim je presvedcit a to s favoritem v ruce proste neslo.
I H&K jsou si toho vedomi a tak pritahli do boje v evrope s cenovou valkou a 5-7 letou zarukou a i tak to maji proti zabehle konkurenci sakra tezke se prosadit. Ostatne dnesni rapid funguje taky jen diky kombinaci renome ktere si skoda vytvorila poslednich par let a diky renome ktere je spojene s ostatnima znackama koncernu. Stejne je zalozen uspech dacie, overena, levna technika s velkym bratrem za zadama, nebyt toho velkeho bratra (ikdyby technika byla podobna/stejna) tipnu si ze by uspech stejny rozhodne nebyl, ostatne by na to dacia do zacatku ani nemela prostredky, se nekde rozumne odpropagovat.
@Toman01
Nemci v testech reknou ze je to ceske auto, nemci s kteryma jsem prisel do styku osobne ji povazuji za v CR vyrabeny a levnejsi volkswagen, nemecke auto. Mozna mam smulu na lidi ;-)
Skoda jako znacka je bezpochyb ceska, historie ji tam radi, ale jako automobilka tak jak ji zname dnes je pro me nemecka minimalne stejne jako ceska. Hyundai bych do toho netahal, jestli je skoda ceske auto rekneme z 50%, tak Hyundai tak max z 20% (prave kvuli te chybejici historii i kvuli tomu ze pokud vim se zde Hyundai dale nerozviji, desing, technicke reseni atd. se komplet importuji).
Skodovka v britanii ale neco prodala. Sice byla vysmivana, ale u nas jsme se taky smali trabantum a kolik jich tu jezdilo. Na youtube je spousta dobovych videi, kde ukazuji prave to predprodejni cancani (extra vybava, litaky, dalsi vrstva protikorozni ochrany atd.) a daji se najit i letaky, prospekty, brozurky a dalsi propagacni materialy. Favorita dokonce testovali v Top Gearu a libil se. Nerikam, ze by to skodovku spasilo, ale tvrdit, ze nemela nic, je zbytecne kriticke.
Tak jinak, neprodala by nula kusu, ale urcite by neprodala dost aby mohla inovovat, dohanet skluz ve vyvoji, dohnat vyvoj luxusni vybavy nebo mit prachy na nakup, aby se mohla propagovat, budovat hustejsi sit prodejcu atd... To by nedala.
Já jsem si počkal, a stálo to za to, pěkná ukázka, že občas někdo s nosem nahoru po něm může pěkně dostat. Chodily mi v průběhu smsky od známých z D, jestli se dívám, byli z toho všichni naprosto hotoví. >:D >:D
Ještě, že jsou to Němci! Koncernová Škoda by dnes nebyla tam, kde je. Kdyby to byli třeba frantíci, tak by se tu v MB pravděpodobně vyráběly Renaulty nebo nějaká obdoba laciné Dacie pod značkou Škoda. Takže žádný Superb by dnes nebyl.
vcera som u nas na sidlisku videl bledomodry ukrajinsky peugeot 206 sedan.... pane boze to bol pohlad... voci tomu je aj taky bezny rapid neohrozeny kral dizajnu ;-)
predpokaldam ze na vychode skor leti lift a na zapade skor hatch .. no a u nas vstrednej eu je to tak pol na pol >:D co sa tyka toho rapidu
Ovšem tohle je v tom článku nejlepší : "Například nikdo z více než dvou tisícovek oslovených majitelů vozu Škoda si díky svému autu nepřipadá přitažlivý a jen dvě procenta se domnívají, že svým příjezdem ve voze Škoda vyvolají pozdvižení. Pět procent dotázaných se domnívá, že jim škodovku někdo závidí." Holt Britové nejsou Češi.
Jo svět je legrační. Zkoušel jsi někdy prodat v Číně něco vyrobeného v Evropě? Pokud to má čínský ekvivalent, pak jsou cla taková, že šanci mají jen luxusní nebo hitech věci, které i s enormním celním zatížením někdo koupí. :-!
Ty škodovky v Číně prodané jsou v Číně vyrobené, až budou Číňani stavět své fabriky v EU budou svá auta v EU prodávat stejně jako Korejci.
Môže mi niekto prosím vysvetliť túto českú nenávisť voči Škode?
Máte tam fabriku s viac ako storočnou tradíciou.
Fabriku prebral nemecký kapitál, ale ten citlivo udržiava korene a tradíciu.
A na rozdiel napr. od Hyuandaiu (či ako sa to píše) tu má aj vývoj. Takže sa tu vychovávajú ďaľšie´generácie motorárov, karosárov a všelijakých iných špecialistov.
Naprek tomu bude polovica českej verejnosti nadávať na Škodovku a nazývať ju nemeckou firmou a preto sa za ňu hanbiť...
Ono to máš těžké. My češi jsme velmi debilní národ. Remcáme na všechno kolem, ať je to politika, auta, teď momentálně mrtví vojáci v afghanistánu (dokonce jsem teď slyšel, že jim to i někdo přeje, aspoň vidí, že je to válka a ne jít někam dělat žoldáka za eura)....takoví jsme holt my češi.
Obecně češi škodovku rádi nemají, spousta lidí ji nenávidí a byly by nejradši, aby zkrachovala. A úplně nejhorší je, že jsme ji pustili do ruky němcům, kteří na tom teď vydělávají, kde my jsme mohli být a jaká auta by škodovka dělala, kdyby byla jen naše....to slyším pořád. Lidé si holt nevidí do huby a mají krátkou pamět a mnohdy dobrou, ale nechtějí to vidět. Těžko spousta lidí pochopí, že kdyby to VW nekoupil, tak by dnes z té továrny byly rozkradené rujny, protože v podobném duchu se tady v 90. letech privatizovalo. nejvíce se na tom podepsali naši slavní "kapitalisté", kteří ze spousty podniků vycucali, co jen šlo a pak to poslali do krachu. Největší zahraniční kanibalové byli frantíci. Ti zde koupili cukrovary čokoládovny a udělali z toho sklady a výrobu zrušili, aby se mohli poslat své laskominky.
O dalších podnicích nemluvě. Bohužel tohle si lidé neuvědomí, jak to tady probíhali a jak můžeme být rádi, že to VW koupil a tu výrobu dostal tam kde je.
Ať se to někomu líbí nebo ne, tak škodovka dělá sakra dobrá auta a já se sám divím, co vše ji VW dovolí. kdyby i škodovka přežila s ryze českým vlastníkem, tak by se nikdy nedostala tam, kde je pod VW, měli bychom tu asi tak 12 faceliftů favorita a to by bylo tak vše.
Jistě lidé mají představu, že když je to naše značka, že by ty auta měli stát tak do 100 tis Kč v případě plně vybavené fabie a maximálně 200 v plně vybavené octavii a superba by zrušili, protože ten si kupují ti, kteří kradou a to auto si vlastně koupí z jejich peněz....
Jasně někde by škodovka mohla být levnější, ale cožpak kdyby oni sami prodávali něco, po čem je velká poptávka, tak by si na tom přirazili oni také. To víš, že ano, ale tohle lidem nevysvětlíš.
A pak tu máš další skupinu lidí a to ti, kterým naše výrobky nevoní a musí mít něco zahraničního, protože je to IN.
Já jsem třeba hrdý na to, že škodovku máme, dává práci tisícům lidí, spousta pro škodovku dělá nějaké ty serepetičky, ať už jsou koberečky, loketky, čalounění, potahy a díky ní ve spoustě dalších krajů mají lidé práci. a hanba by mě fackovala, kdybych měl někdy jezdit v autě jiné značky, ale samozřejmě ať si každý koupí co se mu líbí, máme obrovskou výhodu, že si můžeme vybírat, ale nikdy by mě nenapadlo, ač mám k některým značkám výhrady tady permanentě držkovat, jak je ta značka na houby, nebo někomu to auto hanit. máme obrovskou výhodu, že si můžeme z aut vybírat, podívejte třeba na Kubu, nebo jiné státy, kde jsou nechutná cla, že jim nic jiného nezbyde.
Typický krátkozraký pohled. Kdyby Číňany fackovala hamba že by jezdili v jiném než čínském autě tak by poslední krizy nepřežilo podstatně víc automobilek. Btw. pokud by se nedařilo VW včetně Škody v Číně měla by škodovka taky problémy a tomu věř. Takže mi nejvíc vadí ti co se bijou v prsa jací jsou vlastenci a oslavujou úspěch Škody která kdyby žila jen z domácího trhu tak je dávno pod drnem, a všechny ostatní automobilky ať už jsou Francouzi, Italové, Japonci nebo Korejci. To zase vadí mně. Jak tady vyřvávají někteří my jsme Češi maximálně Evropané a zbytek nás nezajímá. Kdyby si to řekl VW a nevyráběl a neprodával po celém světě, neměl by tenkrát ani na akvizici Škody. Takže se někdy páni vlastenci zamyslete že za úspěchem Škody stojí i to že má kdo prodávat. A až zase budete o Číňanech mluvit jako žluťácich, šikmáčich nebo kdoví jak jim říkáte uvědomte si že bez nich by úspěch Škody nebyl a nejsou to o nic horší lidé než vy, hrdí Evropané.
To mi řekni, co ty jsi s prominutím za ignoranta? Kde se v příspěvku obouvám do číňanů? Kde se obouvám do korejců ve svém příspěvku? Co je na tom za krátkozraký pohled, že píšu, jak to je? Vybíráš si z toho jen to co si hodí, aniž bych to napsal. Jasně jsem napsal, ať si každý jezdí na co chce, ale do škodovky se tu poměrně neprávem obouvá kde kdo a to zase vadí mě.
Pro mě za mě, ať si tady auta prodává kdo chce, ať je to klidně číňan nebo korejec.
V ČR se úspěch neodpouští. Dokladem budiž současné útoky na Kvitovou, která se kvůli daním odstěhovala do Monaka a hned se našlo dostatek ubožáků požadujících odebrat ji české občanství.