Už 20 let je Škoda partnerem MS v hokeji
Poprvé se u hrací plochy objevily ještě tehdy právě radikálně modernizované Favority a Formany. Psal se rok 1993 a MS v nejrychlejší kolektivní hře na světě se konalo v Německu. Ano, je to jen 19 let, ale letošní ročník bude dvacátý v nepřetržité řadě, tak proto ta kulatá oslava.
Mnozí z nás se pamatují i na tehdy čerstvě modernizované logo Škody se zeleným okřídleným šípem a černým orámováním ve středu hrací plochy a na mantinelech. Také jste byli tehdy překvapeni? A vzpomínáte si na slavné reklamy s 548 zlepšeními, kdy muž v obleku umisťoval na změněná místa modrého favoritu „přísavky“ s vlaječkami? Od té doby se změnilo v portfoliu mladoboleslavské automobilky hodně, nový je i emblém, ale hlavní sponzoring hokejového mistrovství jí zůstal.
Mimochodem, jedná se o nejdelší partnerství v historii světového šampionátu v jakémkoli sportu. Tady nejde o reklamní trik, ale o údaj, který je dokonce zapsán v Guinnessově knize rekordů, takže mu můžeme s klidným srdcem věřit. Že je ale reklama důležitá, je nasnadě. V loňském roce bylo logo Škody v televizních přenosech z MS v této hře vidět v přepočtu na celkový vysílací čas 1628,5 h, což odpovídá 195.400 půlminutovým spotům. A to je úctyhodné číslo. Obraz z MS je přenášen i do zemí, které jsou pro automobilku klíčové a jejichž národní týmy se ho pravidelně účastní. Ať už se jedná o naši republiku, Rusko nebo Německo.
Činovníci a hosté se během klání šestnácti zemí samozřejmě vozí také škodovkami, čím jiným? K dispozici je pro ně vždy až padesátka vozů. Automobilka spočítala ujetou vzdálenost za dosavadních devatenáct sezón a vyčíslila jí na hodnotu přes 5 milionů kilometrů. Nezapomněla se pochlubit, že během této doby nezaznamenala byť jedinou technickou poruchu.
Smlouvu o partnerství s IIHF (Mezinárodní hokejovou federací) podepsala Škoda až do roku 2017, poté ji může samozřejmě dále prodloužit. V tom následujícím ovšem už chce prodávat 1,5 milionu aut s okřídleným šípem.