Škoda – studie Yeti, Octavia RS ve Frankfurtu 2005

Škoda – studie Yeti, Octavia RS ve Frankfurtu 2005

 
 

Modrou barvu vystřídala oranžová, uzavřenou karosérii obrněného hatchbacku střídá otevřená karosérie s plátěnou střechou a ochranným rámem za předními sedadly.

Studie Yeti

Jediný pár dveří dělá z původního Yetiho studii s tvary opravdového SUV, které je charakteristické mohutnými ochrannými oblouky v zadní otevřené části vozu. Nad cestujícími vpředu zůstává odnímatelná pevná střecha, ti vzadu nepohrdnou v případě nepřízně počasí alespoň střechou látkovou.

Střešní díl nad cestujícími vpředu lze složit na třetiny a sejmout (nechat doma nebo uložit za sedadla), látkový díl je jen jednoduše připevněn na boční ochranné oblouky. Boční skla v zadní části vozu jsou také demontovatelná. Přední pár dveří má bezrámová okna (z rámu vlastně zbyla jen zadní vodící část u B-sloupku).

Automobil přijel při premiéře na scénu po svých, podle zvuku motoru jde zřejmě o tříválec, poté jej představil sám tvůrce šéfdesignér Škody Auto Thomas Ingenlath.

Budoucnost této studie je jako vždy velmi nejistá. V minulosti sice předseda představenstva Škody Auto připustil, že se v Boleslavi pracuje na přípravě sériové podoby studie Yeti, ale zda půjde o univerzálnější uzavřenou karosérii nebo tento otevřený pick-up není vůbec jisté. Na trh by se nový model mohl dostat nejdříve za tři roky, tzn. kolem roku 2008.

Před půl rokem v Ženevě se mluvilo při premiéře modrého Yetiho jen o pohonu jediné nápravy, později si Škoda ponechala otevřenou i variantu pohonu všech kol.

Oranžová barva pro Yetiho není vůbec novinkou. Svět již viděl tři barevná provedení ženevské studie. Vedle modrého ženevského kusu, který byl poté k vidění i na brněnském autosalonu, Škoda Auto vystavovala ještě oranžový exemplář na Shanghai Motor Show letos na jaře a šedý kus při příležitosti výstavy 100 let automobilů Škoda na autosalonu v Brně.

Octavia RS

Nejdůležitější produkční novinkou domácího výrobce se ve Frankfurtu stala nová Octavia RS, představená hned v obou karosářských provedeních. Na rozdíl od předchozích modelů RS nemá nová Octavia RS svůj vzor v soutěžním speciálu. Poznávacími znaky jsou snížený sportovní podvozek, přední a zadní nárazník s integrovaným spoilerem, zadní nárazník s „Cat's eyes”, kola z lehkých slitin „Zenith” (17“ nebo 18“), spoiler na pátých dveřích (u liftbacku).

Modely Škoda Octavia RS a Škoda Octavia Combi RS jsou kromě nových exkluzivních barev Race Blue a Sprint Yellow (od roku 2006) nabízeny v dalších třech atraktivních odstínech – stříbrné diamantové metalíze, červené Corrida a černé magické s perleťovým efektem.

Interiér se dočkal také příslušného oživení. Za nová sportovní sedadla ani tříramenný volant by se nemusela stydět ani mnohem větší sportovní esa současné automobilové produkce. Originální kombinace černé a stříbrné barvy, kůže a látky společně s dekorem „Alu-Look” dokreslují celkovou exkluzivitu vozu.

Srdcem Octavie RS je 2.0 TFSI o výkonu 147 kW dosahovaného mezi 5500 a 6000 ot./min. Tento motor s přímým vstřikováním benzinu dosahuje točivého momentu 280 Nm, který je navíc k dispozici v širokém spektru otáček od 1800 do 5000 ot./min. Díky němu vůz dosáhne rychlosti 100 km/h za 7,3 sekundy, přičemž maximální rychlost činí 240 km/h (kombi: 7,5 s a 238 km/h). Tento motor, který splňuje emisní normu EU 4, přitom průměrně spotřebuje pouze 7,8 l na 100 kilometrů. S charakteristikou motoru je optimálně sladěná standardně montovaná manuální šestistupňová převodovka.

Zážehový čtyřválec 2,0 TFSI je vůbec prvním turbodmychadlem přeplňovaným motorem s přímým vstřikováním benzinu do spalovacího prostoru. Vstřikovače umístěné v hlavě válců pracují s tlaky až 11 MPa (110 barů), přičemž klasické vstřikování do sacího potrubí u zážehových motorů používá tlak přibližně 0,4 MPa (4 bary). Motor 2,0 TFSI vyniká klidným a vyváženým chodem, ke kterému přispívá dvojice protiběžných vyvažovacích hřídelů.

Motor 2,0 TFSI pracuje výhradně v homogenním režimu, aby byla dosažena jeho maximální odezva. Geometrie sacích kanálů byla oproti nepřeplňované verzi 2,0 FSI upravena, aby bylo dosaženo ještě intenzivnějšího víru nasávaného vzduchu uvnitř válce, tzv. „tumble”, který přispívá k lepšímu hoření směsi. I díky tomu může mít tento motor se čtyřventilovou technikou a s přeplňováním turbodmychadlem kompresní poměr 10,5 : 1, což je hodnota dosahovaná pouze moderními nepřeplňovanými agregáty. Právě turbodmychadlo spolu se sofistikovaným systémem přímého vstřikování benzinu má největší zásluhu na dosažení vynikající termodynamické účinnosti, která je lepší než u motorů se systémem vstřikování benzinu do sacího potrubí i u konvenčních přeplňovaných motorů.

Fabia 1.4 TDI (51 a 59 kW)

Dosud dodávaná jednotka 1.4 TDI s výkonem 55 kW bude nahrazena slabší variantou s výkonem 51 kW a točivým momentem 155 Nm a také silnější verzí s výkonem 59 kW a točivým momentem 195 Nm. Nové motory se pod kapotu Fabie nastěhují ještě letos. Všechna TDI (51, 55, 74 a 96 kW) budou nyní plnit emisní normu Euro IV. Na vybrané trhy bude dodáván motor 1.9 SDI (47 kW), který plní pouze normu Euro III.

Octavia Tour

Ve 44. týdnu bude ukončena výroba Octavií Tour s motory 1.9 TDI (66 a 81 kW) a nahradí je vylepšený motor 1.9 TDI (74 kW), který plní emisní normu Euro IV. Na konci roku pak bude ukončena výroba Octavie Tour se zážehovým motorem 2.0 85 kW a všech verzí Octavie Combi Tour 4x4. S zahájením výroby nové Octavie RS končí výroba předchozího modelu s motorem 1.8 T 20V (132 kW).

Filtr pevných částic pro Octavii a Superb

Filtr pevných částic bude nabízen ještě v průběhu letošního roku pro motor 2.0 TDI jako standardní výbava u modelu Superb a jako volitelná výbava u řady Octavia. Později bude DPF k dispozici pro motor 1.9 TDI PD (77 kW) u modelové řady Octavia a u dalších vybraných vznětových agregátů.

Proces regenerace je zajištěn konstrukční úpravou (Octavia) nebo je podpořen samočinným přidáváním aditiv do paliva (Superb).

Pro vybrané trhy nabízí Škoda Auto dodatečnou montáž filtru pevných částic pro motory které plní normy Euro III a Euro IV, resp. Euro II v případě Octavie Tour.

Superb

Škoda ve Frankfurtu představila rovněž Superb s dvěma novými vznětovými motory 1.9 TDI PD (77 kW) a 2.0 TDI PD (103 kW) a filtrem pevných částic DPF. Motor 1.9 TDI (74 kW) je vyřazen, 1.9 TDI (96 kW) bude nabízen jen na vybraných trzích.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: redakce

Štítky Škoda Frankfurt 2005

 












Blesk.cz

Písničkář Jan Nedvěd: Proč s ním jeho Pavlínka nechce nikam chodit?

Písničkář Jan Nedvěd: Proč s ním jeho Pavlínka…

Jan Nedvěd (70) s Pavlínkou (34) žije už přes deset let. A oba si skvěle rozumí. Pavlínka s ním už však nechce…

Bydlení v Česku je druhé nejdražší v Evropě. Pro seniory bývá nájem likvidační

Bydlení v Česku je druhé nejdražší v Evropě. Pro…

Bydlení Čechům v evropském srovnání spolyká téměř největší část jejich příjmů. Hůř už jsou na tom jenom Dánové.…

 

iSport.cz

Jihlavu jsme přehráli a 13 bodů je parádních, radoval se střelec Mašek

Jihlavu jsme přehráli a 13 bodů je parádních,…

Pět zápasů, tři góly. To je interesantní vizitka Dominika Maška (21), kterou zušlechtil trefou na Vysočině.…

Překvapivá čísla. Courtois je nejhorší brankář v Premier League

Překvapivá čísla. Courtois je nejhorší brankář v…

Po působivém startu zažila Chelsea v Premier League pořádný pád. Značnou měrou k tomu přispěly výkony celé…

 

Reflex.cz

Opar na rtu a onemocnění mozku může způsobit stejný virus

Opar na rtu a onemocnění mozku může způsobit stejný virus

Stejné viry, jaké vyvolávají běžný opar na rtu, mohou za určitých okolností způsobit i nejzávažnější onemocnění mozku.

Jaká byla nejpopulárnější píseň v roce, kdy jste se narodili?

Jaká byla nejpopulárnější píseň v roce, kdy jste se…

Hudebně-byznysový časopis Billboard vydal první žebříček populárních písní neboli hitparádu v roce 1940. Server…