MF Dnes: Terénní Škoda Yeti vyjede v květnu, Superb Combi na podzim 2009
Termín výroby deníku potvrdilo několik dodavatelů, Škoda Auto se k plánovaným novinkám nevyjadřuje. "Termíny výroby nekomentujeme," řekl MfD mluvčí Škoda Auto Jaroslav Černý. Podle něj automobilka kvůli současné krizi na trhu nijak nezměnila plány na uvedení nových modelů.
S yetim, který se podle MfD nemá příliš lišit od studie představené před čtyřmi lety, vstupuje Škodovka na trh, který je pro ni neznámý a který již neprožívá nejlepší období. Prodej takzvaných SUV zažívá na celém světě největší propady. Lidé od vozů s velkou spotřebou přecházejí více k menším, které jsou navíc levnější, píše.
Šéf prodeje Škody Auto Fred Kappler se prý ale špatných prodejů neobává. Na pařížském autosalonu MfD řekl, že yeti nebude čisté SUV, ale spíše jeho lehčí a menší verze, která by zákazníka mohla přilákat a odlákat od větších konkurenčních modelů.
Škoda Auto podle listu svým dodavatelům oznámila, že mohou počítat s výrobou až 55.000 aut ročně. Další očekávanou novinkou Škody Auto je Škoda Superb Combi. Představit se má ve Frankfurtu, výroba má začít v září, píše Mladá fronta Dnes.
Oba nové modely se budou vyrábět v rozšířeném závodě v Kvasinách na Rychnovsku, připomíná deník.
Škoda Yeti: Co se o ní už ví?
Yeti se poprvé představil jako studie v roce 2005 na autosalonu v Ženevě. V listopadu 2006 automobilka oficiálně potvrdila, že počítá s vozem SUV jako s další modelovou řadou.
Nová Škoda bude zřejmě vystavěna na technickém základě SUV nižší střední třídy, který zatím funguje ve Volkswagenu Tiguan a v budoucnu se rozšíří i do SEATu Tribu. Pohon všech kol bude řešen nejnovější generací spojky Haldex, v nabídce ale budou zřejmě i dostupnější verze s pohonem přední nápravy.
Šéf vývoje Škody Auto - Dr. Eckhard Scholz - komentoval loni v létě stav vývoje slovy: "Dojde k několika úpravám projektu, aniž by se změnil základní charakter. Už jsme odzkoušeli první prototypy a poznatky zapracujeme do projektu. Na koncernových přejímacích jízdách vůz vyvolal velké nadšení. Co se variant náhonu týče, budeme Yetiho samozřejmě od počátku nabízet i s pohonem všech kol. Pokud jde o agregáty, budeme moci nabízet nejmodernější koncernové motory, k nimž mimo jiné patří motor 1,8 l EA888 (odchodní označení 1,8 TSI), který čerstvě nabízíme v modelu Octavia. S tímto motorem se jezdí skvěle."
Podle informací časopisu Ekonom ze začátku srpna 2008 bude Yeti nejbližší velkou premiérou zcela nového modelu, kterou Škoda Auto připravuje. Yeti přestihne i uvedení Superbu Combi. Jeho předvýrobní prototypy nového SUV byly již v létě podle Ekonoma hotové, přestože vývoj provázela série změn v zadání.
"Původní termíny pro přípravu a náběh výroby by se neměly příliš měnit. Letos na podzim tak zřejmě dojde ke zkouškám výrobní technologie v rámci 'ověřovací série'. Na přelomu roku by měla následovat nultá série. To se již vyrobí auta, která téměř odpovídají budoucímu sériovému provedení," napsal před měsícem Ekonom.
Podle týdeníku by automobilka měla sériovou výrobu vozu Yeti zahájit nejpozději před začátkem příštích letních prázdnin.