Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MF Dnes: Terénní Škoda Yeti vyjede v květnu, Superb Combi na podzim 2009

Ondřej Láník
Diskuze (53)
Sériová výroba nového sportovně-užitkového vozu Škoda Yeti má začít poslední květnový týden, krátce poté začne i prodej. Píše to dnešní Mladá fronta Dnes s tím, že první novodobé české SUV představí Škoda Auto na autosalonu v Ženevě.

Termín výroby deníku potvrdilo několik dodavatelů, Škoda Auto se k plánovaným novinkám nevyjadřuje. "Termíny výroby nekomentujeme," řekl MfD mluvčí Škoda Auto Jaroslav Černý. Podle něj automobilka kvůli současné krizi na trhu nijak nezměnila plány na uvedení nových modelů.

S yetim, který se podle MfD nemá příliš lišit od studie představené před čtyřmi lety, vstupuje Škodovka na trh, který je pro ni neznámý a který již neprožívá nejlepší období. Prodej takzvaných SUV zažívá na celém světě největší propady. Lidé od vozů s velkou spotřebou přecházejí více k menším, které jsou navíc levnější, píše.

Šéf prodeje Škody Auto Fred Kappler se prý ale špatných prodejů neobává. Na pařížském autosalonu MfD řekl, že yeti nebude čisté SUV, ale spíše jeho lehčí a menší verze, která by zákazníka mohla přilákat a odlákat od větších konkurenčních modelů.

Škoda Auto podle listu svým dodavatelům oznámila, že mohou počítat s výrobou až 55.000 aut ročně. Další očekávanou novinkou Škody Auto je Škoda Superb Combi. Představit se má ve Frankfurtu, výroba má začít v září, píše Mladá fronta Dnes.

Oba nové modely se budou vyrábět v rozšířeném závodě v Kvasinách na Rychnovsku, připomíná deník.

Škoda Yeti: Co se o ní už ví?

Yeti se poprvé představil jako studie v roce 2005 na autosalonu v Ženevě. V listopadu 2006 automobilka oficiálně potvrdila, že počítá s vozem SUV jako s další modelovou řadou.

Nová Škoda bude zřejmě vystavěna na technickém základě SUV nižší střední třídy, který zatím funguje ve Volkswagenu Tiguan a v budoucnu se rozšíří i do SEATu Tribu. Pohon všech kol bude řešen nejnovější generací spojky Haldex, v nabídce ale budou zřejmě i dostupnější verze s pohonem přední nápravy.

Šéf vývoje Škody Auto - Dr. Eckhard Scholz - komentoval loni v létě stav vývoje slovy: "Dojde k několika úpravám projektu, aniž by se změnil základní charakter. Už jsme odzkoušeli první prototypy a poznatky zapracujeme do projektu. Na koncernových přejímacích jízdách vůz vyvolal velké nadšení. Co se variant náhonu týče, budeme Yetiho samozřejmě od počátku nabízet i s pohonem všech kol. Pokud jde o agregáty, budeme moci nabízet nejmodernější koncernové motory, k nimž mimo jiné patří motor 1,8 l EA888 (odchodní označení 1,8 TSI), který čerstvě nabízíme v modelu Octavia. S tímto motorem se jezdí skvěle."

Podle informací časopisu Ekonom ze začátku srpna 2008 bude Yeti nejbližší velkou premiérou zcela nového modelu, kterou Škoda Auto připravuje. Yeti přestihne i uvedení Superbu Combi. Jeho předvýrobní prototypy nového SUV byly již v létě podle Ekonoma hotové, přestože vývoj provázela série změn v zadání.

"Původní termíny pro přípravu a náběh výroby by se neměly příliš měnit. Letos na podzim tak zřejmě dojde ke zkouškám výrobní technologie v rámci 'ověřovací série'. Na přelomu roku by měla následovat nultá série. To se již vyrobí auta, která téměř odpovídají budoucímu sériovému provedení," napsal před měsícem Ekonom.

Podle týdeníku by automobilka měla sériovou výrobu vozu Yeti zahájit nejpozději před začátkem příštích letních prázdnin.

Ondřej Láník
Diskuze (53)
Avatar - Katikakus
29. 12. 2008 00:18
Re: JETI V YETI
Hele, ty jsi uz videl nejake narazove testy, ze tady blabolis o bezpecnosti? Zatim vsechny skodovky docela tragedie, na chvostu tridy. Octavka budiz odstrasujicim prikladem, jak to opravdu nedelat.
Superb kombi jsi taky jeste nevidel, tak zabrzdi, a nedelej ze sebe saska, jako obvykle.
Avatar - Ada je zase tady
28. 12. 2008 13:24
Re: mazec...
S necim souhlasim, s jinym ne: Interier je na skodovkach narozdil od prakticky vsech francouzskych aut velice pekny, horsi je to ale s exterierem Fabia/Romster. Zejmena cumak je u nich velice nepovedeny. Pokud bude v te hruze Yeti pokracovat (jak se z linii pod tim hadrem bohuzel zda), bude to spatne. Modifikovany mirny navrat k nadcasovemu designu Octavie I. by pro ucelovy vuz typu Yeti byl velice prinosny. Doufam navic, ze tuhle skodovku designeri nezmrsi opileckou linii bocnich oken jako tu dodavku Rumunster.
Jinou zalezitosti je, kdo by mel tohle auto kupovat - obavam se, ze zacileni na mlade rodiny (velikost/cena) je sporne, mlade rodiny budou mit ted jine problemy. Vetsi zajem bude asi o spolehlive, ucelne, relativne levne a skladne auto, ktere projede i lehkym terenem, zejmena pro firemni pouziti. Pro tenhle ucel ale bude yeti prilis maly - takze se obavam, ze Skodovka zase (stejne jako s negativnim exterierem nove Fabie a Rumunstera) strili na trhu ponekud mimo terc. A to je smula pro celou spolecnost, protoze pokles danovych prijmu od firem i pracovniku, nejak na nasem trhu propojenych se Skodou by v pripade dalsiho neuspechu (po Fabii II.) by nasi ekonomiku asi dost zabolel.
8. 12. 2008 17:09
Re: JETI V YETI
Si adept na ten svoj Ventilek roku - V dálce se bude potácet jen suzuki sx4

Ty si vazne myslis ze Yeti(ktoreho nikto este nevidel :-D) bude na tom lepsie ako SX4?

Ak sa bude podobat SX4 tak, ako je urcita podobnost medzi fabia/swift, tak potom si moze Yeti gratulovat.

Myslim ze to bude skor napopak :-)

V dálce se bude potácet Yeti
6. 12. 2008 17:18
Re: MOTORY
Tak googlím, jestli to už někdo neprozradil za mě, a jak koukám, tak jo. Seznam je třeba tady. :yes:

[odkaz]
5. 12. 2008 18:25
Re: MOTORY
tak se vyšpul,kterej to podle tebe je?