Sportovní podvozek ve verzi Green Line....:o) No, budiž, snížení světlé výšky snižuje spotřebu...ale co ten pětikvalt? Je jasné, že šestka by na delších cestách, a Superb není městské vozítko, snížila spotřebu možná o půl litru....Jenže kdo by pak kupoval dražší dvoulitry, že...:o)
O absenci pokročilejších systémů ani nemluvím...
Takže Škodě za velkohubé naparování se na módní vlně bez reálného přínosu :no::no::no:
Tak tak, ta zelená lajna se sportovním podvozkem, ta mě dostala >:-[]:yes:
Ještě bych rád věděl, co to znamená "sportovní".. Jako že aktivní mezinápravový diferenciál, lichoběžníkové nápravy, elektronicky řízená tuhost tlumičů a ESP s citlivostí pittbulla? A nebo taky letitá klasika snížená o 16 mm :-!
Souhlas, celá tato ekovlna je hodně stupidní, někdy až absurdní. A tím nemyslím jen u Škodovky. Proč tyhle úpravy neudělají u normálních modelů a tím by u nich snížili taky spotřebu. Kromě toho investovat několik desítek tisíc do podobného modelu (a to je tenhle Superb ještě překvapivě levný) abych ušetřil pár decilitrů na sto kiláků? Přeplatím to na všech těch superpneumatikách a pod.
To mipřijde od škodovky jako hloupý vtip. Jestli je tohle reakcí škodovky na současnou ekohysterii pak se tomu můžu jen shovívavě pousmát... :-! Za ten pětikvalt... :yes::yes: >:-[]
gti a matelko budou mít po přečtení testu "luxus po česku" smutek.jízdní vlastnosti nic moc,interier dlouhý,ale šířka stejná jak v oktávce....já jim to řikal!
A už jsi seděl v novém Superbu vzadu? Asi ne, to bys pak tohle nikdy nenapsal. V Superbu 2 je na zadních sedadlech více místa než v nějaké C5.
S čím snese srovnání (ohledně místa vzadu) je A8, případně BMW 7. :-!
Ani v C5 není na zadních sedadlech dost místa pro 3 a naopak v A8 určitě nebudou jezdit vzadu více jak 2.
Superb prostě místo má a to zrovna takové, které je potřeba ;-)
Jde vidět, že neumíš číst. Jazyková bariéra, co?
Psal jsem o tom, že Superb má více místa než A6 a BMW 5 a taky jsem psal o tom, že v ohledu tohoto místa vzadu se může směle měřit s A8 a BMW 7 -nikoli s A6 a 5er.
Takže, jestli nechápeš, že A6 a BMW5 není v ohledu místa konkurence Superbu 2, což je až A8 a BMW7, tak chybu hledej u sebe.
PS: A opravdu doporučuji ať si to sám vyzkoušíš. Jde vidět, že píšeš akorát z obrázků... a pak jsi k smíchu.
Nevím, o čem se tu nějaký studentík, který je ehm. nic, může bavit. >:D
Ty se bav o tom, co se tě týka, což Superb a potažmo ani 5er a A řada audi se tě vůůůbec netýká. :-!
Ale chápu, ty tohle nikdy nepřipustíš, na to jsi příliš ohnivý diskutér >:D
Zdar Tatro, měl bych na tebe jednu technickou, jako na zkušeného blogera. Včera jsem založil blog, napsal článek, dal zveřejnit, a ani do rána není blog resp. článek na něm ve zdejší nabídce. To jen tak trvá nebo je něco špatně?
No tak, ale, T613, já myslel že jsi chytřejší. Přece nemyslíš že za veškerý prach v ovzduší jsou jen a pouze zodpovědné vznětové motory??? !!! :-)
Mimochodem, proč myslíš že jsou u BENZÍNŮ Euro 5 uvedeny limity pevných částic??? :-)
A nebo chceš poslat jinou americkou studii která stanoví, že velkoobjemové americké benzínové motory emitují víc pevných částic než dieselové s částicovým filtrem??? Respektive že nejspíš benzínové motory dostanou částicové filtry také... :-)
Mě zas podceňuješ ;-) Jenom si představ, když je taková hysterie k CO2 a najednou by se zjistilo, že hlavním viníkem je prach? (který samo vzniká vícero způsoby). Uáá to by bylo >:D ;-)
Presne tak. Genialni vynalez marketingovcu, jak na ekologicky vnimavejsich lidech vydelat vice, prelakovanim stareho srotu (1.9TDI) nazeleno. Bez sebemensi snahy o zavedeni novych technologii. Absence 6ti kvaltu, ktery by usetril mozna vice, nez vsechny uvedene upravy dohromady, hovori jasne o brutalnim marketingovem triku. Znovu a znovu nas automobilky presvedcuji, ze dobrovolne od nich nedostaneme nic nez 1000prvni recyklaci zastaralych technologii v kombinaci s marketingovymi zvasty. K zavadeni novych technologii je muze donutit jenom ropna krize nebo tlak politiku (ale politiky maji automobilky ochocene). Krize prinasi nadeji.
Drápalíku, to je jen průhledná snaha vystřílet staré 1,9 TDI. Novou 1,6 TDI s lepšími parametry dostane jako první Golf a Octavia na podzim a to by mohlo znamenat problém pro Superba. Tak se to natře na zeleno, zlevní, přidá se výbava a jedna-devítky se vystřílí. Jak prozaické.
Souhlasim. Navic, podle uvolnenych informaci, bude 6° prevodovka v novem Golfu bezne k dostani i u levnych modelu, nektere info dokonce rikaji, ze v zakladu . ;-\
Mám vážný obavy, že snížení světlé výšky žádnou úsporu nepřinese. Tvar karoserie se nemění, čelní odpor tudíž taky ne. Nebo snad u superba vzduch proudí jenom nad autem?
Navíc v tý bílý barvě Sup vypadá otřesně... Jako korejskej taxík... 8-s Jsou auta, i hodně velká - např. Lex LS anebo M-B S-klasse či Audi A8, kterým bílá vysloveně sluší. O Supovi to bohužel říci nelze... :-(
Uprimne receno tahle auto jak jsem z nej byl relativne nadsen mne zklamava cim dal vic- prijde mi divny, nelibi se mi ceny, mam potize pochopit marketing Skodovny ohledne sedanu v N1 a tahle verze mi prijde jako naprosta trotlovina
Je vidět, že zraješ brácho... ;-) Mě nezklamává, mě zklamal hned jak jsem jej viěl na prvních fotkách a setkání na živo mne v tomto mém názoru jen utvrdilo. S cenama problém nemám, myslím že jsou celkem odpovídající. A marketing?? V čem jej nechápeš?? A nakonec N1?? No je to tak trohu divné, ale když může být v N1 třeba C30, BMW 1 anebo Seat Leon, tak mně nepřekvapí už nic. Nicméně vozit klec v takhle velkém sedanu mi přijde spíš jako ostuda majitele... :-!
No prave to si ji rovnou muzes dat do sveho Quattroporte kdyz chces byt za vola :-! . V kombiku, MPV a SUV to dokazu pochopit ( i kdyz ne zrovna rad) v hatchi to rad uz tolik nevidim :no: ale kdyz to tahle zakony umoznujou OK ale v sedanu 8-s8-s8-s
No představa mříže v quattroportu mě docela dostala... >:-[] >:-[]. Ale chápu co chceš říct. Bohužel u nás je v tomhle směru legislativa poněkud na hlavu... :-!
Tak si ho prostě nekoupíš. Vozit mříž v autě asi není pro nikoho otázkou vlastní volby, jenže, je to tak, jak říká Navtech, daňové zákony. My je netvoříme, bohužel s nimi musíme žít a já zvážím trochu toho diskomfortu vždycky když budu moct zamezit vhození svých peněz do tlamy státního nenažrance. ;-)
Hmmm no jasně. Když budu plátcem daně a bude možnost si DPH odepsat, je to u tohoto vozu možnost. Byl bych sám proti sobě cpát peníze státu. Jinak mou volbou by byla tvá první věta. Jednoduše Supa bych si nekoupil. ;-)
ale o tom to právě je , nikdo tam nevozí klec kvůli tomu že se mu tam líbí a nebo aby mu nelitaly při brždění tašky s nákupem do kabiny.Ta přepážka je jen a jen kvůli opočtu DPH
no tos objevil ameriku.. >:-[] to snad ví i malé dítě že ta klec tam není pro slepice... já jsem jen chtěl říci že bych si v sedanu s mříží připadal jako trotl. A především, že bych jej nekoupil... ;-)
Prodavačky Lídlu?Slaví 5. narozeniny, huláká denně Kobzanka na F1 :-! Pak chápu, že asi 6 lidí na auto.cz z 10,5 mil populace má obavy o prodeje,kdo si koupí,že je to hnusné atd..klasika.....přece většinový volič socanů to bude kupovat,ne? :yes: Vaše starosti na moji hlavu a jsem >:D
tyhle hry na ekovozidla mně fakt nebaví, připadá mi to tak že na výrobu opravdového ekovozu zatím není koncernová vůle, tak nasříkáme auta na bílo, dáme tam starej motor ,snížíme světlou výšku a máme ekoauto jak víno >:D:no:
Úplně souhlasím, žádnej pokrok, žádné originální novinky či nápady, jak dosáhnout nižší spotřeby. Hlavně, že se škodovka chlubí jak velké vývojové středisko Škodovka má... To tam ti inženýři chrápou? Jestli teda pracují na něčem utajovaném a revolučním, tak se jim teda omlouvám...
Nevím, proč každý brečí kvůli šestikvaltu. Stejně jsou tak blbě odstupňované, že 6. stupeň není do rychla, ale je tam extrémně krátká jednička. Takže když jezdím po městě, tak mi to leze extrémně na nervy. Zlatý pětikvalt, tam byla jednička použitelná.
Neviem, ako v Superb-e, ale vacsinou je ten 6-ty stupen prave "setriaci", ktory umozni aj na dialnici mat pri 130km/h pomerne nizke otacky motora. V aute zameranom na co najnizsiu spotrebu by sa urcite 6-stupnova prevodovka hodila. Vsak u tohto auta zrejme nikto necaka, ze si ho niekto kupi na cesty po meste do prace. Lenze slaby 77kW motor spolu s 5-kvaltom z toho urobi leniveho sneka...
No jen to Škodovce nandejte, ono se to tak hezky nabízí, že. Jenže produkty typu Superbu Green Line jen naplňují naprosto dokonale rčení, jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Stejně tak, jak jsou nesmyslná evropská legislativní zadání směrem k automobilkám, podstatu neřešící a pouze jedoucí na politické ekologistické vlně, ve stejném duchu na něj výrobci reagují. Nažrání vlků a celé kozy, toť oč tu běží, politickomarketingová hra, přesně toho jsou výsledkem Škody Green line, Fordy FlexiFuel, Opely EcoFlex nebo Citroeny Airdream apod.
A pokud jde o ten pětikvalt, 1,9 tdi je základní motor v nabídce Superbu, navíc přežívající trilobit, který v této výkonové verzi nikdy jinak než s pětikvaltem nebyl. U základních motorizací v této třídě není pětikvalt ničím neobvyklým, a to ani u novinek, jiná věc je, když Subaru předvede svůj dýzlový Hi-tech a dobrovolně ho degraduje pětikvaltem, to je určitě hodno kritiky, jenže to zas není koncern, a to by se tu nedalo tak pěkně ve stádečku křičet.
Na druhou stranu máš v lecčems pravdu. Ono rčení o nažraném vlku a celé koze se zde opravdu nabízí. Škodovka s minimem nákladů vypustila do světa auto s nízkou spotřebou, lehce navýšenou pořizovací cenou, využívající stárnoucí základní motorizaci. Nazvala jej zelenou linií a marketingově nám podsouvá, ýe jde o tzv. ekologické vozidlo. Že k tomu přistupují i jiné firmy (mimo koncern) podobně je fakt. Člověk by s asi měl předem zamyslet, zda žádá skutečně "ekologický" vůz (hybridy, atd.) anebo zda je ochoten platit za tenhle trik. Ohledně pětikvaltu - máš pravdu, sypu si popel na hlavu. Ona 1,9 TDI s šestikvaltem kutečně není. Mým názorem však je, že podobná motorizace do auta formátu superba ani snad nepatří. I kydž to by bylo na delší debatu a polemizování. Shrnuto a podtrženo - kdo chce ať si to koupí a komu se to nelíbí, ať jde vybírat jinam. :-!
Ono je to jedno, ekologičnost hybridů je možná ještě spornější než u podobných dýzlových zázraků, problém je v tom, že celý ten ekologický humbuk některé věci zveličuje o jiných cudně mlčí, je to jen nástroj politické hry.
A ještě k tomu pětikvaltu v superbu GL, on je z hlediska záměru (snížení spotřeby) vhodnější než šestikvalt, má oproti standardnímu pětikvaltu delší stálý převod a myslím, že i pětka je delší, motor se míň točí a míň žere, že to nejede je jasné.
Neekologičnost hybridů spočívá především v jejich neekologické výrobě. Pak je, vzato ad absurdum, jejich zátěž pro ekologii přinejmenším sporná. Že je současná ekománie politickou záležitostí mi začíná být také jasné. Určitá skupina lidí (a ne malá) si z ekologie udělala velice výnosný byznys, který je navíc masivně podporován jak médii, tak i politiky. :-!
hodně zajímavej článek o hybridech je psanej na petrol.cz sice to může zavánět neobjektivitou, ale zkusili spočítat, kolik CO2 se musí vypustit navíc při výrobě takového hybridu (ta ruda co slouží jako surovina pro baterie se těží někde v Kanadě v povrchovém dole - úplná měsíční krajina, pak se musí zpracovat tzn. doveze se někam do číny přes půl zeměkoule, pak do japonska a nakonec do usa, prostě kdyby někdo udělal celkovou energetickou bilanci této šaškárny tak mu vyjde, že hybrid je se svou bilancí CO2 nekde na úrovni auta co žere přes deset litrů...
Ekologie hybridu je sporna jenom v materialech ropne lobby. Ale to se neni cemu divit. Ano uspory energie jsou dobry byznys. Az rostouci cena energii dozene i vase prijmy, tak vam to treba dojde. Mozna se pak stanete take "ekologem", ktery si poridi hybrid nebo elektromobil. Ono konec koncu, v budoucnosti nepujde sehnat nic jineho.
Drápalíku, to hopsání, které tu předvádíš odhaluje jen jedno, skáčeš příliš vysoko a hlavou už mlátíš o strop, o ten svůj, mentální. Nechci být sprostý, ale běž se svými agitkami... kam patříš. Tyhle tvoje eintopfové bláboly, energie, ropa, příjmy, hybrid a elektromobil v jednom kotlíku, to si nech někam na náměstí nebo do "odborné" debaty na nějakém vašem ekoserveru.
StopAndGo nabidne vetsina automobilek letos napodzim, rekuperacni brzdy jsou take v planu na nejblizsi roky. Plan na pristich 5 let prestavila BMW a prakticky v nem neni model bez hybridu. Totez Toyota. Pred tydnem ohlasil VW seriovou vyrobu elekromobilu a hybridu na rok 2010. Jeden ekologicky extremista vedle druheho. Jak sladka je nevedomost.
Ty máš nějaký problém s udržením myšlenky, nejdřív kritizuješ neakčnost automobilek, abys nakonec argumentoval tím, co všechno ty automobilky nedělají. Z toho tvého blábolení trčí dvě věci, chceš nižší spotřebu (už před válkou jste s bráchou předvídali energetickou krizi) a ekologičtější auto (pod čím se ve vaší ekolistické řeči skrývají emise CO2). Na základě toho kritizuješ škodovku za dýzlový superb a meleš o hybridech. Takže jak to je? Hybridní ikona Prius vykazuje tabulkově 103g CO2 na km a spotřebu 4,2l. Vzhledem k faktu, že přes x testů, vč. dlouhodobých, se nikdo k této spotřebě nebyl ani náznakem schopen přiblížit, reál je mezi 5 a 6 litry, pak ani ty emise nebudou 103, ale tak 120. No a u Superbu se udává 136g a spotřeba 5,1 litru, v reálu se s tím autem bude dát jezdit do 6 litrů stejně jako s Priusem. Tak kde je ta dramatická výhoda hybridu, nemluvě o vyšší energetické náročnosti jeho výroby, která znamená také další emise, následnou ekologickou zátěž likvidace baterií atd. atp., a také nemluvě o tom, že ten Superb je pomalu o půl metru větší a mnohem použitelnější auto než zmíněný hybridkní zázrak. Prostě obojí, jak Prius tak Green line je, Drápalíku, jen odpovědí na poptávku, mnohem více by ses měl ptát jak ta poptávka zní, nebo jak by měla znít.
Jsou lidi, kteří si myslí, jak jsou chytří, když opakují fráze a "obecné" pravdy a ti se zpravidla poznají tak, že když se po nich chtějí argumenty, tak jim velice rychle dojde dech a buď začnou nadávat a nebo (díky bohu v tomto případě - onen Zocelený Drápalík) začnou odvádět řeč jinam.
Co se týká oné diskuze - tak trocha praxe. Minulý týden jsem jel dvakrát služební oktávií s oním motorem 1,9 TDI - najeto 168 tis km, stáří min. 7 let. Spotřeba byla podle počítače, ale i podle kontroly plná nádrž - plná nádrž 4,6 l/100. Hluk při startu mně zas tak nerozhodil, jako některé zdejší jedince a tak nechápu kde ta ekologie skutečně je. V nabubřelé reklamě kombinované se zjevenými pravdami podporovanými politicko-ekonomickými tlaky a hlásanými kdekým, kdo ani není schopen používat vlastní rozum anebo ve vlastní zkušenosti? Pokud je problémem spotřeba energie - proč používat motory, které jsou žíznivější? Proč byl VW doslova uštván a musel přejít (velice ale velice zjednodušeně řečeno) taky na common rail, který žere prostě o dva litry víc? V tomhle směru mi ten "starý, nemoderní, hlučný (zase jedna ze zjevených pravd, opakovaná donekonečně...) motor v Superbu vůbec nevadí a greenline je mnohem ekologicčtější a poctivější než celý ten Prius o Lexusu ani nemluvě.
Ale jdi ty brepto. Služební Octávii s tímto motorem mám také najeto má cca o 20.000 km méně a využívám ji prakticky denně. Předpokládám, že tvá úžasná spotřeba byla mimo město, nicméně i pokud jezdím předpisově, takových hodnot se mi nepodařilo nikdy dosáhnout. (auto je pravidelně servisované) Nechám stranou tvé rádoby asertivní bonmoty a úvahy nad chytrostí druhých a zeptám se tě narovinu: kudypak vedla tvá služební cesta a jakou rychlostí jsi se pohyboval??? ;-)
Takže já taky nechám stranou ty tvoje rádobyintelektuální vyjádření - Praha - Tábor a Praha - ČB a zpět s dodržováním předepsaných rychlostí včetně úseku na dálnici a průjezdem napříč Prahou. To, že asi neumíš řídit, je tvůj problém, ale asi nejen tvůj, protože když vidím to nesmyslné zrychlování a brzdění některých rádobyřidičů, špatné řazení a zbytečné přetáčení dieselových motorů, tak se nedivím. Takže se někde zeptej, jak jezdit s tímhle turbodieselem a možná se ti to povede, poskakování po městě od semaforu k semaforu doplněné nsmyslným zrychlováním a brzděním skutečně k ekonomické spotřebě nevede.
A jen tak mimochodem, nechtěl bys mně úplně vynechat? Já na to tvoje blábolení nejsem zvědav a můžu ti slíbit, že na něj ani nemíním nijak reagovat (což už se stalo, jak jsi mohl postřehnout), takže bych tě prosil o totéž. Děkuji předem za kladné vyřízení mé žádosti....
Já mám zkušenosti s 81 kW TDI a ten motor musím pochválit. Během trasy, která měřila více než 2000 km, vykázal motor spotřebu 4,3 litru. Pravda, byla to dálková trasa, kdy se nikdy nejelo přes limity a většinou po dálnicích. V běžném provozu, pokud se člověk trošku snaží, dostane se na velmi slušných 4.8. Při dynamické jízdě je to za 6.5.
Také si vzpomínám, jak mi kamarád kdysi říkal, že dovolenou v HR se starou Octavií SDI zvládl s průměrem 3.9 l. Pravda, jel přes Maďarsko.
Nedovolím si tvrdit že kecáš, ale spotřeba 4,3 litru mi přijde podezřelá. I když asi ne nemožná... Já jak píšu jezdím denně a zkoušel jsem to i "na spotřebu". Níž než na 5,5 litru jsem se prostě nedostal...
Zní to neuvěřitelně, leč to je pravda. Měřeno dle čeprání a ujetých km.
Ten motor má v TP napsáno spotřeba při 90 km/h tuším 3.9 l (ta trojka tam je určitě).
Hodně záleží na stylu jízdy, umět jezdit úsporně, je pro někoho neřešitelný problém.
Papírovým hodnotám nevěř, tam si většina automobilek fandí víc než je zdrávo a realita bývá trochu jiná. Jinak ano je to o tom umět jet úsporně. Ale při 4,3 litrech spotřeby jsi musel být místy dobrou brzdou dopravy... ;-)
Težko soudit, jel jsem v noci a to asi většina stíhacích pilotů spí. patřil jsem k té rychlejší půlce - více jsem předjížděl, než byl předjížděný.
Naopak stíhací jízda do rajchu rychlosmni 150-160 se taky nepřehoupla přes 6 litrů.
Jo, už jsem to četl několikrát, jak jezdí lidi do HR 3 dny, chčijou do PET flašek, nemaj klimu, rádio, nesvítí, přehustí gumy... to musí bejt zážitek. Všechno, co je přes tunu a pod 5l se nedá nazvat jízda.
Skús to zase, s jednou zásadou: nebrzdiť, iba v nutných prípadoch, radšej si nechávať väčší odstup od auta pred sebou, rýchlosť korigovať iba ubratím plynu, klesania riešiť pokiaľ možno tiež v prvom rade bez plynu a so zaradenou rýchlosťou. U mňa s 1.5 dCi/60kW to spravilo asi 0,6 litra v prospech pomalšej, ale predvídavej a citlivej jazdy. V začiatkoch ťahal tak 5,8-6,2 litra, teraz jazdím vpriemere za 5,4, asi s polovičným podielom mesta.
Díky za odpověď. Opět jsi nezklamal a jen mne utvrdil v mém názoru na tebe. Ale to sem jaksi nepatří. Je docela fajn číst jaký jsem rádobyřidič, rádobyintelektuál a podobná moudra. Na můj dotaz jsi však odpovědět nedokázal. Jedna věc je jet do Budějek a tvrdit že to mám za čtyři a půl, druhá pak jak jsem jel. On koneckonců i ten Švejk se do Budějek nějak dostal a možná k tomu těch 4,5l na sto ani nepotřeboval...
Víš chlapče, jsou lidé, kterým když šlápneš na kuří očko, okamžitě reagují jako malé nevychované děti a hned okolo sebe kopou nohama. Bohužel ty jsi toho poměrně názorným příkladem, což jsi nám tu již několikkrát předvedl. Osobně proti tobě nemohu nic mít a ani nemám, neznám tě a ani nehodlám jakkoliv soudit. Bohužel jsi to ty kdo tu navozuje v prakticky každém svém příspěvku konfrontační notu. Dokážeš psát celkem rozumně, ale rejpnout si do někoho nikdy neopomeneš. Takže tohle své honění ega si nechej pro jiné. Moc lidí tu na to zvědavých není, to mi věř. Navíc u dospělého chlapa to může o lecčems napovídat. Jestli tedy máš jakýkoliv problém sám se sebou, na auto.cz jej stejně nevyřešíš, zkus se obrátit na odborníka, možná ti i pomůže.
Add. k mým reakcím - pokud se slušně zeptám, očekávám i podobnou , v rámci možností slušnou odpověď. Jak je vidět, ne vždy se jí dočkám, že??
A na závěr - klidně budu tvé příspěvky ignorovat ale odpust si svá invektiva. V tvém podání bohužel zní jako fóry od strýčka Jedličky...
>:-[] Jinak hezkej den ty jeden náš mudrlante... ;-)
A kterým testům můžeš věřit?Jen agituješ za TDI,hybrid má dle tebe a některých testů horší spotřebu,ale v praxi mám zkušenost s 2,0TDI v Octavii a spotřeba je kolem 6až 6,5litru.Jak mám věřit testům kde je 2litr od BMW úspornější než hybrid.Přitom diesel od BMW má mít(protože je to CR) podle všech zastánů koncernu vyšší spotřebu než TDI.Přitom při tomto britském testu prý s hybridem jeli co nejúsporněji a s BMW se nesnažili nijak šetřit.
VW nikdo nic nevnucoval,to bylo jejich rozhodnutí a dobře vědí proč.
Ještě k tomu uštvání a vnucení technologie CR místo TDI VW.Kdyby bylo TDI konkurence schopné ve všech směrech VW by ho neopustil.Naproti tomu hybridní pohony prosazuje hlavně Toyota v menší míře Honda,a ačkoliv osamocení,zdá se že v blízké budoucnosti nezůstanou sami.
Trh si určuje sám co je životaschopnější.Stačí jen se nefixovat na jednu značku(nebo koncern).
Nefixuji se na jeden koncern. To jsi asi nepochopil. Jako soukromé auto mám Mazdu6 v benzínu a diesela jsem soukromě nikdy neměl. Neměl jsem ani žádný výrobek od VW - první auto - Favorita jsem koupil ještě před nákupem Škodovky Volkswagenem. Soukromě jsme nikdy diesel neměl. A mnohem víc kilometrů najezdím soukromě. Nikdy jsme neměl půjčené auto (přď dovolených a zahraničních cestách) v dieselu. Že BMW umí motory je jasné, nicméně důvody, které vedou k opuštění TDI nejsou primárně jen ve spotřebě a ekologii - sám píšeš ono "ve všech směrech" konkurence schopné. Problém je, že například povyk kolem hluku udělal své (pravda je, že nastartování docela hlučné je a řada řidičů nechápe, že s dieselem se musí jet jinak než z benzínem...zejména prvních pět až deset minut), ale důležitější je i to, jaká kritéria z hlediska ekologie budeš preferovat a jaká ne. Podle mně je co nejnižší spotřeba to nejekologičtější a potom - je potřeba hodnotit celý cyklus a ne jenom to, co se mi hodí. Baterky v hybridech jsou neekologické (co stojí předtím...co s nimi...potom), vozidlo je těžší, menší objem přepravovaného nákladu ve vazbě na spálené palivo... a co je nejhorší - trh je doformovám právě lobbistickými tlaky, demagogií a politikou. Kdybys viděl stánek Toyoty na posledním Frankfurtském autosalonu, kde propagovali Prius byla demagogická propaganda v nacisticko-komunistickém duchu. Já bych tomu bavoráku versus hybrid věřil, máš pravdu že TDI je v řadě směrů horší než CR, ale rozhodně to nění spotřeba. Spokojenej?
Volam po modernich technologiich cistych a uspornych. Na zaklade toho ty mne prohlasis za extremistu. Ja reknu ze vsechny mnou pozadovane technologie jsou na spadnuti a automobilky s nimi pocitaji. A ty - no tak vydis, nejde o nic prevratneho. Tak extremista nebo ne? Nechapes? Vsechny ty vyjmenovane technologie, uz jsou davno pripravene a davno mohly byt na trhu. Neni to zadny technologicky zazrak. Automobilky jenom cekaji, az situace bude hrozit poklesem prodeju kvuli vysokym provoznim nakladum nebo zacnou platit nove emisni limity a nejakou tu technologii pusti.
Pak oblibeny argument - Prius. Ano ten 12 let vybehovy stary stroj, prvni "hledac cesty" se porovna s novymi konstrukcemi ktere za sebou maji desitky let usilovneho vyvoje a prohlasi se za nevykonny. Budte si jisty, ze hybrid dneska a Prius, se budou lisit jako dizl z pocatku devadesatych let a ten dnesni. Cili zasadne. Proto ho take BMW, Toyta, Marcedes, VW a dalsi urychlene zavadi do vyroby pro cele modeleove spektrum. Samozrejme do te doby nez ho budou mit masiruji sve zakazniky marketingovou omackou, ze to vlastne neni ani tak prinosne, ze to je obtizne a blabla. A zakaznici jim veri. Automobilky s vami hrajou betla a tahaj vas za nos. Vsechny ty nove technologie tu jiz nekolik let mohly byt a dnes uz by byly radove levnejsi a dnesni chovani ropy by vzbuzovalo jen lehke pousmani - to uz jsme poresili. Neni take priznacne, ze prvni opravdu pouzitelny elektromobil musela vytvorit firma zcela mimo autoprumysl - Americka Tesla? A nestaci vyrabet. Mala firma to dokazala, gigant se tvari, ze to je nemozne a vy jim opet verite. Jsou trhy rizene poptavkou a jsou trhy rizene nabidkou. Ten automobilovy patri spise do te druhe kategorie. A opravdu nechapu jak normalni clovek muze souhlasit se situaci, kdy automobilky rizene brzdi nastup novych technologii a tim odcerpavaji vice penez z vasi kapsy a zaroven prodluzuji dobu po kterou si z vyfuku vypoustime tuny karcinogenu navzajem pod nosy. A kdo se dokonce aktivne dozaduje zachovani starych technologii a nekoho, kdo chce tento stav zmenit nazve extremistou, tak tomu uz nerozumim vubec.
Pokud mam posledni informace, tak problemy jsou jiz poreseny a pred par tydny odstarovali vyrobu. Maji vice nez na rok vyprodanou produkci. Kazdopadne maji muj obdiv, ze se pustili do neceho, co giganti odmili jako rizikove. A pres nejake detske nemoci, ktere ale u takovehoto kroku do neprobadaneho uzemi jsou ocekavatelne, se jim to vicemene dari.
Co jsem nasel na netu, tak po rozjezdu letos (asi 300ks), je plan vyrabet 300 ks/za 3mesice 2009 a vyrobu zvysovat. samozrejme neni to zavratne mnozstvi, ale kdyz vezmeme do uvahy kategorii vozu, zcela novy pohon a to ze nejde o firmu z autoprumyslu, tak je to dost. A pokud bychom zjistovali kolik velkych znacek vyrabi elektricke supersporty (zatim nikdo), tak je to dokonce nejvice na svete. ;-)
Souhlasím s tebou. Např. nechápu co by těch 1500 inženýrů ve vývoji škodovky jen tak dělalo. Snaží se nás ještě co nejvíc podojit (jak ropnál lobby tak automobilové koncerny) a pak až bude benzín za 50 60 80 kč/l tak nám předhodí spásné nové technologie a my se budem všeho zbavovat a budem houfně nakupovat jejich novinky. Nu což, já bych to dělal stejně. Snažil bych se co nejvíc vydělat >:-[]
Takze kdyz automobilky recykluji donekonecna stare technologie, a kdyz moderni technologie ignorovaly tak dlouho az najednou nemaji jedinou realnou odpoved na ropu za 140USD, muzou za to vlastne politici. Jak politici brani automobilkam aplikovat StopAndGo system, rekuperacni brzdy, 6ti stupnovou prevodovku, o hybridu a elektromobilu snad ani nebudu mluvit? Automobilky se sami vehnaly do slepe ulicky ignorovanim rizik drahe ropy a rostouci cena nafty drti to na co kratkozrace spolehaly - dyzl. Ted horecne hledaji cesty jak z toho ven, ale nemaji v ruce nic, co by se dalo pouzit drive nez za nekolik let. Tak zpozdeni na poli technologii zkouseji dohnat marketingem.
Az zjistis ty a tobe podobni, ze eko je kryci nazev pro to co setri prachy za nekrestansky drahy palivo, tak se v ekobunce potkame vsichni a muzeme se pozdravit osobne. V budoucnu tam bude husto. Zatim jeste mnohym nedoslo, ze nove technologie setri jejich penezenky. A to je take jeden z duvodu, proc jim je automobilky dobrovolne nenabidnou.
Nic si z nich nedělej oni na to dojdou až bude třeba příští rok stát nafta 50 kč/l. Loni nebo kdy dosáhla produkce ropy vrcholu a to vím, že nabídka převyšovala poptávku o 2 miliony barelů ročně(velmi zanedbatelné) a teď? Nechci ani domyslet, i když třeba v USA poptávka klesla o nejaky tři procenta, tak čínani indové a další dynamicky se rozvíjející ekonomiky poptávku stejně poženou nahoru. Proč? Protože prostě v těchto zemích je mít auto luxus a poptávka po takových věcech roste daleko rychleji než disponibilní příjem...
Ještě malej dodatek, v roce 2003 nebo tak nějak možná později připadalo na 1000 obyvatel USA přes 500 aut. V číně na 1000 obyvatel jen 8! To je obrovskej potenciál... bůh s námi!
Ropa roste především z poklesu důvěry vůči USD na světových trzích. Investoři prostě ukládají peníze na bezpečnější místo. A ropa se bude kupovat vždy.
Letmy pohled na graf vyvoje cen ropy za poslednivh 40 let ti rekne, ze ten trend je jiz 40 let nastaven stejne - exponenciala. Trend ropy jiz desitky let rostouci - to je v dobe, kdy o nejakych problemech s dolarem jeste nikdo nemel ani tuseni. Bohuzel svet se meni a slovo "navzdy" neplatilo ani ve spojeni "se Sovetskym Svazem".
Jo. Na netu je grafu ocistenych o inflaci hromada. Napr. [odkaz] . Valky, politicke nestability atd zpusobuji jenom vlnky na zretelenem trendu. Prolozte si krivku od roku 1970, ropnou krizi v 70 letech ignorujte - to byla umela politicka manipulace, a vyjde vam exponenciala. Muj prijem ani svetova ekonomika bohuzel neroste exponencialne. Ropa, potazmo energie, ano.
Bingo. Ja souhlasim. Ted co s tim - nove technologie jsou jedinym resenim. Neni na co cekat. Hlad vyjmenovanych statu jen tak nepolevi. Naopak poroste. Jsem zvedat, co s tim provede napr. nova vlna indicke motorizace - Tata Nano.
Víš co? Ropa bude dražší, a tím pádem si to tamní chudí nebudou moci dovolit, a tudíž auta odstaví, resp.přestaví, a ceny zase lezou dolů. Nabídka a poptávka aneb neviditelná ruka trhu :-)
Ale tato spasna myslenka jiz nekdy od roku 90 nefunguje - viz graf. Ropa je drazsi a drazsi a pocty automobilu v Cine a Indii rostou primo raketove. Oni treba nebudou jezdit tolik, ale bude jich jezdit vice a vice.
Hovorim o trendu a rychlosti rustu cen ropy. Pro tyto veliciny je jedno kolik ceho se z ropy vyrabi. Do rustu cen paliv se ten graf projevi procentualne stejne jako do rustu cen jinych "ropnych" produktu (napr. plastu, hnojiv atd).
S dieslem od Subaru bych to nesrovnával. Jde o jeden z nejlepších dieselů dneška. Při 130km rychlosti točí v Legacy míň, než kdejaká šestka.
Jinak se zbytkem souhlas.
Jenže i když je 1,9 tdi trilobit, tak má pořád nejnižší spotřebu ze všech tdiíček, kromě teda 1,4 ale ten tam asi nedají >:D A musíme si objektivně říci, že PD bude vždycky efektivnější než common rail ;-\
Určitě máš také zkušenost se Š120 4-ti kvalt,5-tikvalt měl také lepší spotřebu.Když chceš snížit spotřebu,převodovka je velmi důležitá,6-tka by tam seděla.Naproti tomu u dieslu Subaru moc nechybí.
(Škodu 120 jsem zvolil pro osobní zkušenost mnohých)
marketing vdycky byl a vzdycky bude tim nejdulezitejsim clankem prodejnich uspechu, lidi co ctou recenze, testy a pak podle nich nakupujou je pomalu, mnohem vic je tech co koukaj na telku a videj v ni reklamu mezi spravama a jejich oblibenym serialem, takze akce kde podle reklamy usetrite, ale veskutecnosti jeste zaplatite vic ( no kdo by to pocital ze ) je v telce vic nes dot, proste kdys slisi marod chytlavou melodii "ja nato mam" tak si poskoci, vyskoci a nakonec zaplati treba o 10-20k vic nes kdyby si nepovyskocil a nebezel hned kupopvat ten reklamni trik, o serii GreenLine od Skodovky us se nechutne vyjadrilo spousta evropskych automobilovich novinaru a presto v ni Skoda pokracuje, moc dobre vi ze ty novinare posloucha/cte jen male mnozstvi lidi co sou potencionalnimi zakazniky Skody :-!
Kecy, kecy, kecy.... Inteligent vie ratat a evidentne sa aj Skode dari. Tiez vedia ratat. Len ty nie. Lebo to o tej dlhsej navratnosti pri drahsej cene za PHM, to je presne Tvoja vizitka. >:D:no::no::no:
Nesouhlasím s kritikou.
Nakonec u všech vyhraje pohodlí a skončíme u ekonomických aut. Nebudeme se chtít vzdát komfortu ježdění a platit deseti a víc litrovou spotřebu bude brzy neúnosné.
Koupit SuperB Greenline kombi (až bude na trhu) se vyplatí. Za několik let bude mít i jako ojetina hodně vysokou cenu.
Len nerozumiem preco pises "SuperB" a nie "Superb". Taktiez nerozumiem, preco to takto mnohy citaju (Super Be, super becko...atd). To je anglicke slovo "superb" az taky jazykolam?
Tato verzia sa mi paci najviac. Za cca 24000.-Sk dostanem nizsiu spotrebu a vybavu navyse. Pri sucasnych cenach nafty sa mi investicia vrati po 90000km, ale cena nafty pojde len hore, takze navratnost je rychlejsia. A este dostanem nejaku tu vybavu navyse. Toto auto si nekupi asi nikto, kto sa chce pochvalit vztahom k zivotnemu prostrediu, takto posluzi len imagu znacky, ale kazdy kto je niekto aj bez imagoveho auta, jazdi slusne a vobec jazdit vie, si v modelovom rade superbu pride na svoje vyberom dostatocne dynamickeho, usporneho a najma financne vyhodneho modelu. Ja by som snad zvolil len ine kolesa. ...Rozumne a pritom plnohodnotne komfortne, velke a aj prakticke auto. :yes:
"ale cena nafty pojde len hore, takze navratnost je rychlejsia" ? pri stoupajici cene se to prave navratnosti prodlouzi, navic 0.6litru je tak zanedbatelna hodnota, ze klidne veskutecnosti s timto modelem muzes jezdit s vetsi spotrebou nes treba se 103kW dvoulitrem ;-) je to hodnota vypoctena posle nejakych kriterii a ne ze skutecnych testu v provozu, takze spotreba je ridic od ridicea auto od auta ;-) , proste ses jen dalsi kdo veri reklame
Navratnost sa predlzi? To snad nemyslis vazne... A okrem toho tie spotreby su normovane. Ano, realne mozu byt ine, ale aj realne bude mat Greenline nizsiu ako obycajny 1.9 TDI, nie to este ako 2.0 TDI. Bavime sa o tom istom vodicovi, pochopitelne, nakolko sa bavime o realnej uspore. Ale tou dedukciou s navratnostou, tou si ma dojal. :no::no::no:8-s8-s8-s
samozdrejme navratnost diesel versus benzin, pac cena nafty roste rychleji nes cena benzinu ;-) tudis navratnost dieselu vuci benzinu se tedy prodluzuje ;-) protoze nakladyna provoz stoupaji rychleji nes v pripade benzinaku ;-)
Co tu meles o benzine. V texte sa porovnava Greenline s obyc. 1.9 TDI, rovnako aj v mojom prispevku, na ktory si reagoval s tym, ze sa navratnost predlzi. Trapny pokus vycuvat. 8-s:no:
ze sem si nevsim ze ve tvem prispevku zminujes puvodni 1.9TDI ? a na spatecku si klidne jezdi, ale nezapoment troubit, aby si lidi varoval, malokdo ocekava ze to bile nejsou potkavacky ale couvacky >:D
Tak to je mi nářez! Auto s dieslovým motorem a klimou má být ekologické. Jako pseudoekologie na druhou už vypadá jenom takové obrovské auto. Jediné, co podle mého názoru má možnost být ekologickým autem je malé auto s lehkou karoserií, poháněné motorem s vysokou účinností a s co nejmenšími exhalacemi. Superb je na hony vzdálen byť jenom jediné z podmínek.
no podle udaju prave moc ekologicke neni ani ve sve tride, vetsina kunkurentu ve tride ma jak mensi spotrebu tak nizsi emise a to zadne oznaceni ekologickeho auta nenesou :-)
Jo, ekologický diesel TDI, to je asi jako kvalitní boty od vietnamců (omlouvám se vietnamkým prodejcům obuvi) Když u TDI dáš plyn až na podlahu, např. při předjíždění, trochu vytočíš, tak máš u výfuku oblak jako od Avie... tomu se říká ekologie by VW >:D
Jaj, další kdo automaticky šoupne Lagunu. Nechtěl bych se přít o hodnotách TDI a CR, ono to stojí všechno za prd... i kdyby to dělal R-R, tak to do ekologie bude mít daleko v osobáku
Jaj, další kdo se ukájí nad třemi písmeny TDI. Je úplně jedno jestli je to TDI, TDCI, DCI, HDI, CDI, CRDI a nevim co všechno ještě jiného. Všechno je to víceméně stejný systém spalování nafty a když to nemá filtr pevných částí (což mimo jiné Superb má), tak z toho budou padat brikety. Takže TDI příspěvek sice pompézní, ale hodnota žádná.
Kdyby ses jednou zkusil zbavit pocitu ušlápnutého majitele vozu Škoda, kterému se všichni ostatní vysmívají, protože ví, že ho to provokuje, tak bys hned z prvního mého příspěvku vyčetl, že veškerý diesel a TDI neomíjíce je ve spojení s pojmem ekologie výsměch. Ale to je marná snaha asi 8-s
Jinak řečeno, to že mám nick Ronault ještě neznamená, že vše od Renaultu je nejlepší, že Škoda je nejhorší a dokonce to ani neznamená, že jezdím Renaultem, kupodivu vozem z Bolky
Snažíš se žehlit marně a pozdě, tvé příspěvky na zdejším serveru moc dobře znám a navíc zde zmiňuješ pouze TDI, nikoliv diesel všeobecně. Jinak snažit se odvést tvůj problém ke mně viz. ušlápnutý majitel apod., je dost úsměvné. Toť tak asi k tématu vše.
Jestli se podíváš na původní příspěvek em.toma, tak tam vidíš diesel a píšu o TDI, protože článek je o Superbu a ten, světe div se, má motor TDI a ne HDI.
Jestli tak pracně pozoruješ mé příspěvky na zdejším serveru, tak jistě dodáš nějakou diskuzi, kde Renaulty vynáším do nebe. Takových podobných jako jsi ty, tady už bylo více. Tvá reakce o sedmikráskách o tvém ušlápnutí jen vypovídá, kdybys napsal nějaký důvod pro vyvrácení mého názoru na absurdní spojitost TDI a ekologie, tak bys udělal daleko hodnotnější krok, bohužel jsi se snažil zaujmout sedmikráskami. Toť vše.
udelal sem takove male srovnani zakladnich dieselu v teto tride, nejsou tam zdaleka vsechny auta v tomto segmentu, ale hledat se us dal nechtelo, takze pokud to nemaj kuci od BMW vycucane z prstu, tak maj celkem povedenou "ekologickou" trojku :-)
Tolko prace a nulovy vysledok. Porovnavas ceny neporovnatelnych vybav, chyba Ti tam Passat Bluemotion a nejako si tam nespomenul tu vacsinu konkurentov s nizsou spotrebou. Akosi ju tam nevidim (vacsinu). 8-s8-s8-s:no::no::no:
tobe hrabe v kokosu vid ;-) zaprve, tam neni spousta modelu, jako treba Legacy, Sonata a dalsi, proste spousta aut z teto tridy, a zadruhe blumotion v ceniku na internetu neni navyber ;-) a ceny sem porovnaval u zakladnich vybav u zakladni dieselove motorizace, tak jako ji ma ten Superb ;-)
Ano, spomenul som Bluemotion, nakolko si pisal o konkurencii, ktora ma nizsiu spotrebu (vraj vacsina >:D ) a az na Bluemotion (ten ma rovnaku) si spomenul vsetku a su to len 2 (!!!!!) modely. :no: Porovnavat najnizsie ceny ma nulovu hodnotu. Treba porovnavat porovnatelne. A hrabe Tebe, ako si uz stvrdil v tej navratnosti. Dokonci si zakladnu skolu. ;-)