Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Superb III Combi: Ptejte se, co vás zajímá (aktualizováno)

Jan Mička
Diskuze (91)
Redaktoři Auto.cz se nacházejí v německém Tegernsee, kde od rána testují novou Škodu Superb Combi. Stále ještě můžete psát do diskuse pod článkem, co vás o tomto voze zajímá, a my se pokusíme odpovědět v rámci prvních jízdních dojmů.

Aktualizováno 16:00

Letošní rok je pro Škodu Auto ve znamení třetí generace modelu Superb. Po prvních jízdních dojmech a velkém redakčním testu liftbacku se naše pozornost ubírá k praktičtějšímu kombi, který značka kompletně odhalila teprve nedávno.

Nebylo ale nač čekat a právě díky tomu už máme v ruce také oficiální ceník a kompletní technická data. Superb Combi je ve všech verzích o 30.000 korun dražší než výchozí liftback a výbava je až na pár drobností shodná.

Škoda Superb Combi - srovnání rozměrů s předchůdcem
ModelSuperb III CombiSuperb II Combi
Délka [mm]48564833
Šířka [mm]18641817
Výška [mm]14771496
Rozvor [mm]28412761
Rozchod vpředu [mm]1584 (1586)1545*
Rozchod vzadu [mm]1572 (1574)1517*
Zavazadlový prostor [l]660/1950633/1865
Údaje v závorkách platí pro 2.0 TSI DSG (206 kW), *platí pro 1.6 TDI Greenline

Nová Škoda Superb Combi se oficiálně představí na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, přesto už ale automobilka přijala více než pět set závazných objednávek. A to ve voze zákazníci ještě ani neseděli.

My jsme si jej poprvé nakrátko osahali v polovině května na pražském Strahově, tehdy však šlo o předprodukční exemplář, který byl v pohybu maximálně při otáčení na ploše nevelkého fotoateliéru. Dnes už můžete Superb Combi vidět v běžném silničním provozu, z řidičů byste ale těžko dostávali informace, jak se vůz chová.

Škoda Superb III Combi - technická data a ceny zážehových motorů
Motor1.4 TSI ACT1.8 TSI2.0 TSI2.0 TSI
Zdvihový objem [cm3]1395179819841984
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]110/5000-6000132/4000-6200162/4500-6200206/5600-6500
Točivý moment [N.m/min]250/1500-3500320/1450-3900350/1500-4400350/1700-5600
Převodovka6M (7A)6M (7A)6A6A
Maximální rychlost [km/h]218230243250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8.7 (8.9)8.1 (8.2)7.15.8
Kombinovaná spotřeba[l/100 km]5.05.9 (5.8)6.37.2
Pohotovostní hmotnost [kg]1415 (1545)1485 (1505)15251635
Active629.900*
Ambition696.900*741.900856.900986.900
Style746.900*791.900906.9001.036.900
Laurin & Klement866.900981.9001.111.900
Poznámky: Příplatek za automatickou převodovku činí 65.000 Kč, *Příplatek za 4x4 je 65.000 Kč

Pro první seznámení se Superbem Combi pořádá Škoda Auto mezinárodní novinářskou prezentaci v německém Tegernsee. S automobilem budeme jezdit celý zítřek, tedy 1. července 2015, a ještě ve čtvrtkem dopoledne. Jízdní dojmy pojmeme klasickým stylem, chtěli bychom ale zapojit také vás, naše čtenáře.

Do diskuse pod tímto článkem můžete psát již nyní dotazy na cokoliv, co vás kolem Škody Superb Combi zajímá. V rámci článku o jízdních dojmech, který vydáme co nejdříve po ukončení prvních jízd, se budeme snažit na všechno odpovědět.

Začít můžete třeba tipem, na jakou verzi motoru bychom se měli primárně zaměřit. Vedle toho přineseme i videorozhovory s významnými osobnostmi Škody Auto, které nám přiblíží jak ekonomickou situaci, tak nejnovější technické prvky.

Škoda Superb III Combi - technická data a ceny vznětových motorů
Motor1.6 TDI2.0 TDI2.0 TDI
Zdvihový objem [cm3]159819681968
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min]88/3500-4000110/3500-4000140/3500-4000
Točivý moment [N.m/min]250/1500-3250340/1750-3000400/1750-3250
Převodovka6M (7A)6M (6A)6M (6A)
Maximální rychlost [km/h]204218 (216)235 (233)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11.0 (11.1)8.9 (9.0)8.1 (7.8)
Kombinovaná spotřeba[l/100 km]4.04.0 (4.5)4.2 (4.6)
Pohotovostní hmotnost [kg]1485 (1500)1505 (1520)1525 (1575)
Active630.900670.900
Ambition695.900735.900*781.900*
Style745.900785.900*831.900*
Laurin & Klement860.900*906.900*
Poznámky: Příplatek za automatickou převodovku činí 65.000 Kč, *Příplatek za 4x4 je 65.000 Kč

Jan Mička
Diskuze (91)
2. 7. 2015 16:43
Za mne ano
Musím říct, že novej Superb se mi líbí a to hodně. hlavně pak kombík. sic epro mne cenově nedosažitelný, ale kdyby byl přebytečnej milion a chtěl bych ty penize za něj utretit, tak bych asi zvolil benzin a právě tedy my asi chybí pořádnej motor. Moc nerozumim tomu proč tu 3,6 V6 už nenabízej, když to byl u předchozího modelu snad nejprodávanější benzinový motor v nabídce :-/
Avatar - Shr3k
2. 7. 2015 12:29
Re: Rozhodnutí
Ano přesně tak, já nevím jestli zná kolega nahoře pravidlo, že u atmosférického benzínového čtyřtaktu je točivý moment vždy cca 100 Nm/1 l zdvihového objemu. Nižší hodnota znamená nízkou kompresi (VW 2.0 MPI), vyšší hodnota pak kompresi vysokou. V tomto kontextu nepovažuji motor Mazda 2.0 PE ani v nejmenším za ultratragický.
Avatar - Emel
2. 7. 2015 11:14
Re: Rozhodnutí
Jede adekvátně výkonu 165k a točivému momentu 211Nm@4000o.
Avatar - Shr3k
2. 7. 2015 00:36
Re: Rozhodnutí
Mám diesel 175k automat nejvyšší výbavu. Benzínový dvoulitr jede naprosto adekvátně výkonu 165k a jestli průměrná spotřeba 7,3 l/100 km [odkaz] je "žere jak tank", tak to bude asi nějaký hodně úsporný tank.
1. 7. 2015 18:28
Re: Rozhodnutí
No parametry na papire nejsou spatne... Ale jel jsi v tom nekdy? Ja bohuzel ano... M6 s timto motorem zere jako tank a nejede, proste to vubec nejede. Pro me to bylo obrovske zklamani z jinak docela pekneho vozu. Skyactive proste ne e...