Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Superb III: Jízdní dojmy s 2.0 TDI/110 kW DSG (+video)

Celý včerejšek jsme se na toskánských silnicích zabývali testováním vozu Škoda Superb III s turbomotorem 1.4 TSI a vypínáním válců ACT. Dnes navazujeme jízdními dojmy s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW.
Zpět na článek
5. 5. 2015 16:56
5. 5. 2015 17:05
5. 5. 2015 17:33
6. 5. 2015 09:08
5. 5. 2015 17:33
8. 5. 2015 08:46
5. 5. 2015 17:33
5. 5. 2015 18:04
5. 5. 2015 18:19
5. 5. 2015 20:09
5. 5. 2015 20:22
5. 5. 2015 21:28
5. 5. 2015 22:50
5. 5. 2015 23:01
5. 5. 2015 21:30
6. 5. 2015 09:11
6. 5. 2015 11:41
6. 5. 2015 11:42
6. 5. 2015 12:44
5. 5. 2015 20:05
5. 5. 2015 21:29
5. 5. 2015 21:49
5. 5. 2015 21:51
5. 5. 2015 21:50
5. 5. 2015 22:46
6. 5. 2015 10:42
6. 5. 2015 07:37
6. 5. 2015 08:03
26. 5. 2015 10:34
6. 5. 2015 10:15
6. 5. 2015 07:50
5. 5. 2015 23:17
neregistrovaný "Tomáš Kovařík (Auto.cz)"
5. 5. 2015 23:14
neregistrovaný "Tomáš Kovařík (Auto.cz)"
5. 5. 2015 17:26
5. 5. 2015 17:37
5. 5. 2015 17:46
5. 5. 2015 19:47
5. 5. 2015 19:54
5. 5. 2015 20:28
5. 5. 2015 20:46
5. 5. 2015 19:59
6. 5. 2015 00:33
6. 5. 2015 09:14
6. 5. 2015 18:23
5. 5. 2015 20:05
5. 5. 2015 20:36
5. 5. 2015 21:14
5. 5. 2015 21:25
6. 5. 2015 00:33
5. 5. 2015 21:32
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
5. 5. 2015 21:36
5. 5. 2015 22:21
6. 5. 2015 07:40
6. 5. 2015 09:27
6. 5. 2015 11:18
6. 5. 2015 17:33
6. 5. 2015 14:39
6. 5. 2015 23:59
6. 5. 2015 09:26
5. 5. 2015 22:31
5. 5. 2015 22:50
5. 5. 2015 22:57
6. 5. 2015 06:51
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
6. 5. 2015 11:22
5. 5. 2015 22:56
6. 5. 2015 23:11
7. 5. 2015 20:23
7. 5. 2015 20:57
8. 5. 2015 14:07
6. 5. 2015 05:49
6. 5. 2015 18:01
6. 5. 2015 19:44
6. 5. 2015 18:13
6. 5. 2015 18:52
7. 5. 2015 10:15
7. 5. 2015 07:32
Avatar - Ozzman
5. 5. 2015 16:56
Nádrž
To jako fakt Superb měl jen 60litrů? Myslel sem, že pro takové křižníky dálnic je dnes již 70 litrů standard. Měla to snad už i dvojková Laguna.

Kolik má Octa?

Tenhle Sup měl také DCC? Jak jezdí standart? Jak jezdí oproti konkurenci? To tu ještě nikdo nenapsal..
Rozbalit vlákno
37
Avatar - Honza Mička
5. 5. 2015 17:00
Re: Nádrž
Dobrý den,

minulý Superb měl 60 litrů, Octavia má 50-55 litrů, záleží na motoru.

Tento Superb měl také DCC a myslím, že vozy bez DCC na prezentaci ani nebyly. Jak je to s konkurencí si raději nechám až na chvíli, kdy budu mít auta vedle sebe. Všeobecně je Superb komfotnější než dříve, ale u tohoto TDI možná až moc.
Avatar - Ozzman
5. 5. 2015 17:05
Re: Nádrž
Jel jsem B8 s DCC a při comfort nastavení (dle mne nejlepší možné na naše silnice) se dokázal vyrovnat dle mne skvělému podvozku Mondea. I když plul přes nerovnosti, tak byl krásně tuhý a šel do zatáček velmi ochotně. Superb je tedy asi více "francouzský" ? dalo by se to říct?

Jinak jsem se ptal u 1.4TSI, jak je na tom kabina, co materiály? Jde ve stopách OctavieIII, nebo naopak oproti SUPU II je to lepší? A vynechme sedačky a kožený volant prosím :-)

Děkuji, to auto se mi velmi jinak líbí, ta nádrž mne trochu zarazila.
Avatar - Honza Mička
5. 5. 2015 17:09
Re: Nádrž
V určitých případech by se ten komfort dal přirovnat k podvozku HydractiveIII+ v C5, je to hodně překvapivé.

V samotných materiálech moc rozdíl oproti octavii nebude, jsou kvalitní, měkčené, hezky zpracované, nikde žádné otřepy a podobně. Ve srovnání s dvojkovým supem jsou ale rozhodně hezčí, uvnitř je to auto skutečně hodně útulné.
5. 5. 2015 17:33
Re: Nádrž
>:D , Jím špagety a teď mě teda zaskočilo. >:D
5. 5. 2015 17:44
Re: Nádrž
já bych řekl, že se škoda inspirovala u nejlepších, proč to nepřiznat :-)
Avatar - Dinar
6. 5. 2015 09:08
Re: Nádrž
Snad tam bude díky tomu nastavení do sportu oproti hydractive rozdíl, ono to houpání je hezké, ale jak chceš od C5 nějaké zatáčení, nedej bože přehazování levá pravá na trochu náročnějším povrchu, dočkáš se jen potácení, podvozek nestačí kontrolovat pohyb karoserie a velmi rychlé ztrácí glanc. V tomto jsou systémy založené na klasických pružinách v kombinaci s adapt. tlumiči mnohem lepší než hydrosystém nebo vzduch.
Avatar - _Karel_
5. 5. 2015 17:33
Re: Nádrž
Psal jsem to teď u v diskuzi pod 1,4TSI a raději i sem- nebyla by nějaká fotka bílé palubky včerejšího auta? Předem díky!
Avatar - del42sa
8. 5. 2015 08:46
Re: Nádrž
v tom případě to bude stejně špatné jako u Citroenu a hrozba nedotáčivého smyku (zvlášť když trochu sprchne) se bude ukrývat za každým patníkem, nebo ? >:-[]

díky pane Jungmane :yes:
Avatar - iudex
5. 5. 2015 17:33
Re: Nádrž
V nemeckom videoteste sa na sedačky trochu sťažovali, 190 cm redaktor hovoril, že sú pomerne krátke sedáky i operadlá. Ale na druhej strane v novom Mondeu ma najviac sklamali práve krátke sedáky, rozhodne kratšie (a menej podopierajúce stehná), než minulá generácia.
5. 5. 2015 17:46
Re: Nádrž
tak dobře udělaný videotest jsem ještě neviděl, škoda, že třeba není v nabídce alespon manuální prodloužení sedáku, jako třeba u oplu
Avatar - _Karel_
5. 5. 2015 18:04
Re: Nádrž
První věta je ironie?
Edit: Sorry, nevšiml jsem si, že to byla reakce na "Iudexův německý " videotest.
5. 5. 2015 18:14
Re: Nádrž
ty testy jsou vážně :yes:
Avatar - _Karel_
5. 5. 2015 18:19
Re: Nádrž
Já myslel, že je to na zdejší včerejší videotest. >:D
5. 5. 2015 19:06
Re: Nádrž
jo tak na ty nekoukám, nějak mi to nejde pod nos :-)
5. 5. 2015 20:09
Re: Nádrž
Projed si poslední francouze ve střední tříde, houpavé rozhodně nejsou. Chce to trochu oživit znalosti, zamrznul jsi na Laguně koukám ;-) .
Avatar - _Karel_
5. 5. 2015 20:22
Re: Nádrž
My ostatní jsme pochopili, jak to myslel. ;-)
5. 5. 2015 22:50
Re: Nádrž
Já samozřejmě také, přesto pokud se Škodovka houpe jako Citroen, co je vlastně "francouzsky" měkký podvozek hmm?

Holt se nám to už nějak stírá a některá klišé už prostě neplatí. I koncern už začíná měknout a občas se i po francouzsku zhoupne. Což není vůbec na škodu ;-) .
Avatar - _Karel_
5. 5. 2015 23:01
Re: Nádrž
Že to není na škodu souhlasím :-)
Avatar - Ozzman
5. 5. 2015 21:30
Re: Nádrž
Laguna, kterou sem měl rozhodně houpavá nebyla, ostatní pochopili ;-)
Avatar - Dinar
6. 5. 2015 09:11
Re: Nádrž
Zvlášť aktuální laguna, na víc než 17" je hotový kostitřas.
Avatar - Ozzman
6. 5. 2015 11:41
Re: Nádrž
Měl sem 17" 235/45 a rozbitá silnice nebyla kamarád >:D
Avatar - Emel
6. 5. 2015 11:42
Re: Nádrž
No počkej, ale ty mluvíš o Laguně II, ne? Ta byla ještě měkoučká...
Avatar - Ozzman
6. 5. 2015 12:44
Re: Nádrž
Jo, no na 17" uskakoval zadek a to dost. Naopak pekná dálnice či okrska byla super jízda.
5. 5. 2015 20:05
Re: Nádrž
Francouzi mají obecně větší objem nádrže vždy, takže střední třída má kolem 70l. Koncern měl vždy méně. Platí to i u nižších tříd. Takže 70l standard rozhodně není, naopak se nádrže stále zmenšují, viz Mercedes C nabízí i 41l!
5. 5. 2015 21:24
Re: Nádrž
mensi nadrz lehci auto na test.... kazdej mikrogram se pocita >:D
Avatar - Ozzman
5. 5. 2015 21:29
Re: Nádrž
Mám Mondeo a má 70l.... a neni to francouz >:D
Avatar - Atlis
5. 5. 2015 21:49
Re: Nádrž
Ale mas v nom francuzsky motor. :P
Avatar - Ozzman
5. 5. 2015 21:51
Re: Nádrž
Alespoň pořád funguje ;-)
Avatar - Atlis
5. 5. 2015 21:50
Re: Nádrž
Do C klasy si objednas vacsiu nadrz za par supiek...
5. 5. 2015 22:46
Re: Nádrž
Nikde netvrdím, že ne. Pokud vím, tak v čr se prodává jen s větší nádrží. Přesto 70l beru také jako slušný standard, aspoň ve střední.
Avatar - Hittman
6. 5. 2015 10:42
Re: Nádrž
Není ta větší nádrž pro ČR trh standard?
6. 5. 2015 07:37
Re: Nádrž
Nesmysl, Passat ma take uz nekolik generaci sedmdesatilitrovou nadrz. Tech sedesat (nekde uvedenou jen jako padesatsest) litru nadrz mel jen Superb II, protoze to byla takova natazena Octavka. Mimochodem vyborna velikost nadrze zejmena pro varianty s motorem 3.6. :-!
6. 5. 2015 08:03
Re: Nádrž
Passat 70 l měl, už nemá. Aktuální šel ze 70 na 66. Z nově uváděných aut střední třídy nemá 70 litrů prakticky nikdo, nové Mondeo šlo ze 70 na 62, nová Mazda 6 na 62 litrů, nové MB-C tady BaracudaJ již zmínil.
26. 5. 2015 10:34
Re: Nádrž
Hyundai i40 má 70-litrovú nádrž :-)
6. 5. 2015 10:15
Re: Nádrž
Velikost nádrže se snad také lišila podle motorizace, respektive pohonu, ne?
6. 5. 2015 07:50
Re: Nádrž
no nevím, ale do mého SII Combi 4x4 víc jak 55l nedostanu, je to jedna z největších slabin tohoto auta
Avatar - AUDIRS6
5. 5. 2015 17:07
Taaaaaaak, a teraz nech sa "MMI" ospravedlni !!!
za napadanie p. Kovaříka, ze tieto dojmy podla neho nemali byt uverejnene dnes !
Som zvedavy, ci na to ma gule ! :-!
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ondore
5. 5. 2015 18:34
Re: Taaaaaaak, a teraz nech sa "MMI" ospravedlni !!!
Patrím k tým, čo "držkovali" na sériu nekonečných článkov pri uvedení Fabie, ale myslím si, že v tomto prípade sa redakcia dala zbytočne vyprovokovať a táto recenzia mohla byť pokojne uvedená aj zajtra...

Zo samotných recenzií som na rozpakoch aký ten Superb vlastne je, auto sa mi páči, ale taký rozpor v popise jazdných vlastností s inými webmi som už dávno nevidel, zostáva jediné - testnúť to osobne :-)

Ak by ale redakcia chcela námet na zlepšenie, dal by som do pozornosti Shr3k-ov [odkaz] na Autogefühl - krásna ukážka, ako sa dá v krátkom čase pripraviť videotest na úrovni!
Avatar - AUDIRS6
5. 5. 2015 18:51
Re: Taaaaaaak, a teraz nech sa "MMI" ospravedlni !!!
:-) - tak ta striptizova telenovela menom F III, to bolo teda fakt ze o drzku... 8-s
Ale dufam, ze tu si pochopil, o co mi presne ide. Presne o to, co p. Kovařík slubil, a dodrzal. Proste dnes tu uverejnili vsetko v suvislosti s tou akciou a hotovo. Za nejake "nechanie sa vyprovokovat" by som to ale radsej neoznacoval. Ono o Skodovke je totiz vdaka neustale presakujucim novym informaciam zo zakulisia a z konk. webov furt o com pisat... ;-) Takze moj odhad je skor taky, ze aj v najblizsich dnoch nas este cakaju nejake tie zaujimavosti... >:-[]
Auto ako take je asi naozaj gut, ale tych hodnoteni je fakt kopa a fakt roznych, takze aj ja si pockam, kym ho budem mat pod zadkom v nejakej pre mna zaujimavej konfiguracii, takto je to len tliachanie podla fotiek a videi...Keby sa jednalo aspon o klasicky redakcny celodenny test, alebo o porovnavacku, to uz by bola ina kava, ktora by ma mohla dat trochu do obrazu.
Nic, ...uvidime neskor... ;-)
Avatar - Ondore
5. 5. 2015 19:02
Re: Taaaaaaak, a teraz nech sa "MMI" ospravedlni !!!
Pochopil som a dal Ti palec hore ;-)
Superb sa mi páčil už na fotkách, naživo sa dojmy z exteriéru potvrdili, s interiérom je to trochu horšie ;-\ Aj napriek tomu je to jeden z možných kandidátov na pohodlné dlhé cesty za slušný peniaz, plánujem také pártisíckilometrové "túry" a hodiť si nohu cez nohu sa vždy hodí :-) Škoda len, že nechystajú CNG :-)
neregistrovaný "Tomáš Kovařík (Auto.cz)"
5. 5. 2015 23:17
Re: Taaaaaaak, a teraz nech sa "MMI" ospravedlni !!!
Redakční test samozřejmě bude, musíme si ale ještě počkat, nejdříve v červnu. Všechny novinářské vozy jsou totiž v danou chvíli v Toskánsku.
neregistrovaný "Tomáš Kovařík (Auto.cz)"
5. 5. 2015 23:14
Re: Taaaaaaak, a teraz nech sa "MMI" ospravedlni !!!
Rozhodně jsme se k ničemu nenechali vyprovokovat, takhle rychle standardně pracujeme a přesně tohle byl náš plán. Jeho začátek trochu zkomplikovalo na poslední chvíli oznámené embargo, ale dál už jsme jeli podle našich not.
Avatar - Hittman
6. 5. 2015 10:44
Re: Taaaaaaak, a teraz nech sa "MMI" ospravedlni !!!
Někdo je placený, jiný je objektivní....
5. 5. 2015 17:08
Plochy lakovaného plastu
už nevadí ? Myslím, že v tom místě kterém jsou budou vadit daleko více než tam kde jste je kritizovali věčně ( okolí navigace,rádia, volant apod. ) - tady jsou všude plus na celé ploše kolem řadičky. Nicméně tady jsou luxusní, atakující až prémiový segment >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hittman
6. 5. 2015 10:45
Re: Plochy lakovaného plastu
Také si vzpomínám, jak se tu plulu na lakované plochy s klavírním lakem a pod..
Avatar - praděda7
5. 5. 2015 17:26
Interiér
Když se podívám, jak přístrojová deska "navazuje" na čalounění dveří (obrázek v testu 1.4 TSI), tak mám dojem, že designer interiéru byl ve stavu nemocných a tento detail narychlo "dodělal" někdo z vrátnice... ;-) Jinak, exterier design full mark!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - iudex
5. 5. 2015 17:37
Re: Interiér
No toto sa už stáva pomaly štandardom: z exteriéru sú všetci testéri nadšení, v interiéri trochu hľadajú slová, najčastejšie počuť slová o jednoduchosti a nenaplnených očakávaniach nastavených exteriérom. Skrátka a dobre niekde sa musí prejaviť, že je to "len" Škoda, teda auto v koncernovej hierarchii pod Passatom. Pretože čo do exteriéru tam nad pomerne fádnym a americko-čínsky pôsobiacim Passatom vyhráva o triedu. Preto to v interiéri zrejme bude naopak.
Avatar - praděda7
5. 5. 2015 17:53
Re: Interiér
Když jsem před časem viděl první záběry z interiéru, tak jsem myslel, že to je nějaký "mock up" do Fábie. Šeredně jsem se mýlil. Dojem z interiéru, alespoň na fotografiích, je mizerný. ;-\ Že by až tolik musela Škoda obětovat na oltář koncernu? 8-s
Avatar - wikinko
5. 5. 2015 17:46
DSG
Ako je pri tejto motorizacii nastavene DSG? Radi tak skoro ako v ostatnych modeloch? Pri mestskych rychlostiach 55-60kmh vam to nedunelo?
Rozbalit vlákno
0
5. 5. 2015 18:01
čím rychleji pojedete, tím více zaplatíte ??
u dyzlu je to snad naopak ?? :-)
jako odpurce rakovinometu bych z tehle dvou motoru sel do 1.4tsi.
nejrozumnejsi volba vzhledem k cene a spotrebe je 1.8tsi. skoda ze ma oriznuty tocivy moment jen na 250Nm, nejspis kvůli spojce nebo převodovce. tech 320Nm co by ten motor mel mit, by bylo mnohem prijemnejsi...
Rozbalit vlákno
4
5. 5. 2015 23:23
Re: čím rychleji pojedete, tím více zaplatíte ??
Ale kdepak, vždyť uvádějí 320 Nm! U manuálu teda...
5. 5. 2015 23:45
Re: čím rychleji pojedete, tím více zaplatíte ??
jo mas pravdu, 250Nm ma O3 se stejnejma 132kW
6. 5. 2015 07:38
Re: čím rychleji pojedete, tím více zaplatíte ??
Problem 1.8 TSI je, ze ma opravdu vysokou spotrebu. Ten motor je normovany na evropsky pseudocyklus, takze idealne nekam do Belgie kde se jezdi po dalnicich do 120. Jinak uz pri 130 to neni zadny super usporny motor, pri rychlostech nad 150 je spotreba strasidelna a vicemene srovnatelna s mnohem vykonnejsi 3.6tkou.
6. 5. 2015 08:09
Re: čím rychleji pojedete, tím více zaplatíte ??
Ma kratka zkusenost s aktualni 1.8 tsi v A3 je naprosto opacna. Pri snaze o eco run ten motor nedosahuje nikterak oslnive spotreby, na druhou stranu pri vetsim zatizeni spotreba neleti tolik nahoru jako u jinych turbomotoru a da se dosahnout relativne zajimavych rychlostnich prumeru pri rozumne spotrebe.
5. 5. 2015 18:36
Předohrab nemá DeNOx, ale fitr pevných částic
DeNOx, tedy SCR, tedy vstřikování močoviny mají čtyřkolky, předohraby mají jenom filtr pevných částic. Je škoda, že Škoda šetří za každou cenu kde může, protože s DeNOx/SCR je ten motor daleko lepší.
Rozbalit vlákno
0
5. 5. 2015 19:47
...
Max 9 a 11 litrů? Nevěřím.
Viděl bych to tak na 16 a 25 - i blbá 1.6 TDI si při rychlé jízdě na okresce vezme ke třinácti...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Honza Mička
5. 5. 2015 19:54
Re: ...
Dobrý večer,

ano, pokud pojedete s 1.6 TDI pořád na dvojku, tak to bude i 30 >:D . Ale zkuste to v reálném provozu.
5. 5. 2015 20:28
Re: ...
Největší prase za volantem, co jsem znal, jezdilo s dvoulitrovým TDíčkem za 12 litrů, hodně v městském provozu. Mluvím o dlouhodobém průměru. Co se děje krátkodobě, to se nepočítá.
Avatar - Barry Lyndon
5. 5. 2015 20:46
Re: ...
takovou jízdu si nějak neumím představit... snad leda nějaký permanentně přetočený služebák >:D
5. 5. 2015 19:54
Nějak nechápu ...
Takové obyčejné auto a vzbuzuje tolik emocí. Tolik diskutérů musí uvést alespoň jeden zásadní problém, proč je to auto špatné/nedodělané/nemohou si ho koupit ....
Rozbalit vlákno
3
5. 5. 2015 20:28
Re: Nějak nechápu ...
Mně se docela líbí. Za pár měsíců jich tady bude plno a bude klid...
Avatar - Barry Lyndon
5. 5. 2015 20:48
Re: Nějak nechápu ...
Obyčejné pro lidstvo, neobyčejné pro Českou republiku :-) . Aneb na úspěšnosti Škody auto docela závisí HDP ČR ....
5. 5. 2015 21:16
Re: Nějak nechápu ...
to je preci tady normalni ze lidi diskutujou o aute ve kterem ani nesedeli, natoz jeli....
Avatar - Emel
5. 5. 2015 19:59
Šedá
Šedá je dobrá... jak u GTI bych si asi uměl představit nějaký větší odvaz, tak k Superbu to sedí. Pořád si stojím za tou lava blue, ale tohle je fakt hezký... i ty kola vypadaj v té kombinaci líp.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Jaros71
6. 5. 2015 00:33
Re: Šedá
Jo..vypadá fakt dobře.. :yes:
Avatar - Dinar
6. 5. 2015 09:14
Re: Šedá
Taky u mně zatím vede ta šedá, vč. těch kol. ;-)
6. 5. 2015 18:23
Re: Šedá
Ta šedá je dle konfigurátoru "Business šedá" ?? Pan Mička by to mohl vědět v čem jel, ne?
5. 5. 2015 20:05
test
tak není lepší auto než superb, je lepší než S méďa. Teď si jdu předčíst článek
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Twingo
5. 5. 2015 20:36
Fajn
Konečně krásná a pořádná Škodovka (snad ještě citigo je fajn)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barry Lyndon
5. 5. 2015 20:38
od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
protože menší kola než 18tky nejdou...

I když těžko říct - v konfigurátoru je totiž doslova: "Style - výbavový stupeň Style modelu ŠKODA Superb obsahuje oproti výbavě Ambition navíc například: 17" kola z lehké slitiny ZENITH s pneu 235/45 R18" a dále potom: "L&K - Výbavový stupeň Laurin & Klement modelu ŠKODA Superb obsahuje oproti výbavě Style navíc například: 18" antracitová kola z lehké slitiy PEGASUS s pneu 234/45 R18"

Jako co odstavec, to překlep - fakt profesionální prezentace...

>:D
Rozbalit vlákno
37
Avatar - Dinar
6. 5. 2015 09:16
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
Možná už si nějaký ten článek s jízdními dojmy přečti, na netu je jich dost, ať si pořád necintáš pentli s tím hlukem, drncáním apod. ;-)
Avatar - Barry Lyndon
6. 5. 2015 11:48
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
kromě auto.cz to na 18tkách všem drncá a hlučí (akorát na auto.cz je to bezmála jako Hydractive v C6 :-) ). U výrazně rodinně orientovaného auta bez jakýchkoliv sportovních ambicí je to docela zásadní problém. Druhým je pak údajně špatné odhlučnění motorů a třetím bude zřejmě i aerodynamický, resp. celkový hluk, když dvojitá okna nejsou na rozdíl od Passatu (a nebo i bývalé Octavie 2) možná ani za příplatek)
Avatar - Dinar
6. 5. 2015 12:21
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
Fabuluješ, už v diskusi pod předchozím článkem o superbu jsem ti dal, jako reakci na tvé tvrzení o octavii coby nejhlučnějším autě třídy, odkaz na srovnávací test, kde hluk měřili a výsledek je ve pro octavii ve srovnání s konkurencí naopak velmi dobrý.

Tady je pár odkazů na první jízdní dojmy ze superba od jiných než acz a nikde o špatném odhlučnění není ani slovo, o špatném komfortu jakbysmet. [odkaz] [odkaz]
Avatar - Barry Lyndon
6. 5. 2015 12:42
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
ano - hluk v Octavii měřením průměrný, subjektivně daleko nejhorší. A o co jde zákazníkovi? Nosí snad někdo v hlavě kalibrovaný hlukoměr?

Třeba na idnes se neřešilo včera snad nic jiného než potřeba podhušťování pneu, aby auto nedrncalo... (a pochybuju, že by se jednalo o podlý boj Agrofertu proti VW :-) )
Avatar - Dinar
6. 5. 2015 12:46
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
Stačí napsat, že nemáš rád škodovky a hotovo, jeden vdolky, druhý holky, co na tom. Ale pindat jakože poučeně a při tom nemít jediný argument...možná se drž toho idnes, tam to nebude problém.
Avatar - white label
6. 5. 2015 12:50
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
Kdyby je jen neměl rád..., tohle je spíš normální "Škodakomplex"...
Avatar - Barry Lyndon
6. 5. 2015 12:59
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
nesmysl, býval bych si Superb jako rodinné auto možná i koupil, protože mi vyhovuje karoserie liftback a designem se mi docela líbí (akceptuju i interiér ala 10 let starý VW), ale nedám 950tis za drncající ošizený krumpl...
Avatar - white label
6. 5. 2015 13:04
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
Bohatě stačí poslední tři slova, jako potvrzení toho, co jsem napsal...
Avatar - Barry Lyndon
6. 5. 2015 13:34
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
jako že nedrncá a není ošizený?
Avatar - Emel
6. 5. 2015 13:16
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
A co si teda koupíš :-) ?
Avatar - white label
6. 5. 2015 13:23
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
Zřejmě vznášedlo... ;-)
Avatar - Barry Lyndon
6. 5. 2015 13:30
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
těžko říct, uvidím, až to projedu :-)

(Superba na 16tkách a protihlukové folie si na okna dolepím v rámci samodomo sám >:D )
Avatar - Barry Lyndon
6. 5. 2015 12:51
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
OK, takže cituji: "At low speed, there is a noticeable knocking noise from the suspension, but the ride is fairly comfortable".

Takže jako na Škodovku docela dobrý, ale jinak nic moc... :-)
Avatar - Dinar
6. 5. 2015 13:06
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
Žádný na škodovku dobrý, zapomínáš na kontext.

The driving experience is exactly what you’d expect from such a large, stately car. The focus is on comfort, refinement and all-round capability, rather than outright handling poise, but the Superb takes twists and turns in its stride, with fine body control, and faithful responses from all of the major controls.

Větu o zvucích od podvozku v malé rychlosti při přejíždění příčných spár apod. se dočteš v každém testu, podívej se třeba na testy 5er, která je o třídu výš než superb.

Ale je to zbytečná debata, tvé "zaujetí" škodovkami je zjevné.
Avatar - Barry Lyndon
6. 5. 2015 13:23
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
tohle slovíčkaření nemá cenu - prostě to chce srovnávací test (Passat, Mondeo, M6, 508). A vsadím se, že z něj Superb (s tím svým důrazem na komfort) vyjde co do komfortu jako nejhorší... :-)

Žádné zaujetí Škodovkami se u mě nekoná, naopak bych byl rád, kdyby Škoda nevyráběla podřadná auta a klidně bych si ji pak i koupil... Bohužel se nám Škoda v rámci koncernu posunula směrem k lowcostu a tam si příští auto vybírat nehodlám. Mimochodem dá se čekat, že s odchodem Piecha to bude ještě horší ...
Avatar - Dinar
6. 5. 2015 13:32
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
Že bude lepší počkat na srovnávací test sis měl vybavit dřív, než jsi superba "vyřídil" na základě obrázků. Prohlásil´s, že drncá, je špatně odhlučněn od kol a motoru atd., jenže v prvních dojmech na netu se nikde nic takového nepíše, a to napříč redakcemi a zeměmi. Tečka. Zbytek jsou sebezáchovné plky.
Avatar - Barry Lyndon
6. 5. 2015 13:39
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
na autorevue drncá, na idnes drncá, na radiožurnálu drncá, dokonce i v tom tvém odkazu drncá, někde zmiňují i špatné odhlučnění motoru (naštěstí nechci diesel, takže by se to snad dalo překousnout) a dvojitá laminovaná okna jsem v konfigurátoru (na rozdíl od Passatu) taky nenašel... takže tak...
6. 5. 2015 14:32
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
Hele, bejval tu jeden takovej rozumbrada jako ty - miloval BMW a tak na neho neustale nekde nadaval, az se tim tak neskutecne ztrapnil, ze radeji potichu zmizel.
Nejste nahodou brachove, akorat ty to mas se Skodovkama?
A nechtel bys toho moulu nasledovat a tahout nekam, kde anti-VW klika vladne, treba za Honzou ZZR na D-Fens?
6. 5. 2015 15:25
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
Moula, rozumbrada. Nač používat tak slabé výrazy? A víš co, u me si taky jen moula, co si budeme vykládat. Moula s nějakou X1.
BTW: ke svým čtyřicatinam si chci dat hezky dárek. Do výroby půjde BMW M3. Takže s tou nenávisti bych to úplně černé neviděl. To, ze jsem kritizoval chyby na BMW je proste normální, jen idiot si mysli, ze bavorsti mají dokonala auta.
6. 5. 2015 16:04
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
Jasne, po te traumatizujici zkusenosti s petkou a pohlazeni od A3 a A6 si zase kup M3, to je jiste racionalni a moudre rozhodnuti. A pak se tu o ni nezapomen rozepsat, nez ji zase za pul roku prodas, at vime, cim te silene zklamala. A opri se do toho poradne, zacni tim, ze ti mistni BMW fanatici radili, ze si mas koupit eMko, abys poznal to prave BMW, tak si za nej vyhodil dva mega plus - a houby, velebnosti, je to jen navonena bida s nejakymi kilowatty navrch, ale jinak povl a chudoba, stejne jako petka, stejne jako vsechna ostani BMW >:D

Kurnik, ja jsem dneska v razi >:-[]
Avatar - Barry Lyndon
6. 5. 2015 12:46
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
britské a německé testy Škodovek neberu vážně - tam má Škoda úplně jiné postavení. Prostě je vůči konkurenci relativně levná a tak se dá nad ledasčím přimhouřit oko...
Avatar - Dinar
6. 5. 2015 12:47
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
Tak hrubě mimo už tu dlouho nikdo nebyl, Fransoá. ;-)
Avatar - Barry Lyndon
6. 5. 2015 13:10
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
nesmysl, to je prostě fakt...

Pamatujete ten test Yetiho 4x4 1.8 TSI, jak tam Clarkson na úvod říká: Je levnější než Opel Astra...? Předpokládám, že zrovna tohle nemyslel jako vtip, to je v UK fakt... A tomhle kontextu Topgear posuzuje Škodovky...
Avatar - white label
6. 5. 2015 13:20
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
On tam ale neřekl, že Yeti je primárně tak dobrý proto, že je levnější, než Astra, nebo cokoli jiného. To je pouze tvoje zaujatá konstrukce. Ta zmínka byla pouze připomínkou jednoho z bonusů Yetiho, relativně příznivé ceny na UK trhu.
Navíc to lze pochopitelně brát i tak, že cena Astry mu připadala relativně vysoká.
Avatar - Dinar
6. 5. 2015 13:26
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
Ano, levnější než astra s dýzlem a ne o moc dražší než focus, a co jako, o kolik je takový captur dražší než megane?

Ale oháníš-li se tímto "testem", pak jsi to bohužel nepochopil, to jak ho Clarkson pojal a jak yettiho zhodnotil, je jednou z největších pochval, které se Škodovce dostalo, ta srovnání, RR, Ferrari, byť s nadsázkou a humorem pomohla zvýšení image značky stokrát víc, než jakékoliv PR. Pokud ti uniká rozdíl mezi vnímáním škodovky Top Gearem a např. Mayovou "oslavou" dacie sandero, pak si skutečně sedíš na vedení.

A těch testů, kdy se např. ke kombíkům vyšší střední přihodil superb jako auto pro srovnání s mainstreamem taky pár proběhlo, proč tam byl superb a ne třeba insignie nebo mazda 6? Ta tvoje teorie o dacii s vw technikou prostě nefunguje.
Avatar - Barry Lyndon
6. 5. 2015 13:43
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
tak je potřeba se podívat kolik stojí Yeti 1.8TSI 4x4 a Astra s dieselem v Česku.... To vnímání značek je tam prostě jiné...
Avatar - Emel
6. 5. 2015 14:02
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
A nezapomeň mrknout na cenu toho Rollse, možná bys dostal slevu...
Avatar - white label
6. 5. 2015 14:04
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
Tak např. nejen u nás je Opel některými dlouhodoběji vnímám jako jakýsi "německoamerický/podřadnější" mainstream, což se také může v cenách na konkrétních trzích projevit. Vše je relativní..., pak je otázka, jestli je u nás Opel tak levný, nebo naopak Škoda tak drahá, případně jedno s druhým.
Avatar - white label
6. 5. 2015 12:53
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
Oni tam ty Škodovky ani neprodávají, ale rovnou je rozdávají, že jo...
Avatar - Barry Lyndon
6. 5. 2015 13:03
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
prodávají a dokonce i ve velkém kupují, ale koukají na ně prostě pořád jako na takové lepší Dacie s technologiemi VW. ;-)
Avatar - white label
6. 5. 2015 13:08
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
I kdyby..., tak hádej co je mnohem důležitější, to jak na ně někdo údajně kouká, nebo to, kolik lidí si je reálně kupuje...
Avatar - Barry Lyndon
6. 5. 2015 13:12
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
při čtení novinářského testu je samozřejmě důležitější kontext toho, jak se na ně v dané zemi obecně kouká. Kolik se jich prodá je pro správné pochopení článku nepodstatné...
Avatar - Barrichello
6. 5. 2015 15:58
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
jo zadarmo důchodcům, nikdo jinej to nechce >:D >:D
6. 5. 2015 21:29
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
Jestli jsou ceske redakce od skodovky podplacene, tak ty britske musi skodovce rovnou patrit, protoze takovou miru adorace by si u nas nikdo nedovolil. Treba ten test TopGearu, to je Rolls-Royce sem, Audi tam, nedavno u nich vysel clanek o luxusnich autech. Byli tam tri. S-Classe, rolls a superb. Jasne, figuroval tam, jako zastupce lidoveho luxusu, proc ne, ale ten clanek samotny pusobil, jako by vznikl pouze za ucelem zvednuti povedomi o superbu, jakozto luxusnim aute. Jeden britsky novinar taky vzal superba do ulic Washingtonu a poslouchal chvaly americanu, kterym to prislo "jako BMW". A ten stejny novinar jen tak vzal jednickovou octavii s ukrutnym najezdem a rozplyval se, jak porad krasne jezdi. Fifth gear vlastne taky prelepoval superbu znacek a nechal hadat lidi, co je to za auto a mlacenim do palubky presvedcoval lid, ze je to lepsi, nez E-Class, ale za mene penez. No a Clarksonuv test yetiho netreba komentar. Je jasne, ze ve svetle ostatnich testovanych aut by test yetiho pusobil jako nepatricna reklama, tak si z toho udelal srandu a rekl to, co ve skodovce chteli slyset, tedy ze je yeti nejlepsi auto na svete.
7. 5. 2015 11:10
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
Ty musis bejt asi hodne nemocnej, kdyz To vsechno Sledujes, pamatujes si to a pak to tady naraz vyblinknes. Aby jsi ostatni presvedcil, resp. umlatil, ze mas proste pravdu ty. Ale muzes bejt v klidu, ty i drtiva vetsina tlachalu zde, jen muzete dal snit svoje sny. Vysedavanim u pocitace a mlacenim prazdne slamy, na nej mit nikdy stejne nebudes (nebudete). :-P
7. 5. 2015 12:21
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
Co to meles? >:D Jako to, ze si pamatuju, co jsem cetl predevcirem na topgearu je nejaka nemoc? Toho superba ve Washingtonu byl taky plny internet, je to asi mesic zpatky a logicky se mi s tim spojil i test ojete octavky od stejneho novinare. No a test yetiho zaznamenal snad kazdy. Takze jestli ty mas problemy s pameti, tak s tim neco delej a nerozkrikuj se tady na ostatni. A jakou pravdou jsem te mel umlatit? Porad si tu nekdo stezuje, ze jsou ceske redakce podplacene, protoze chvali skodovku, zatimco u britskych, ktere ji chvali jeste vic, nic takoveho nehrozi. Na to jsem zareagoval, koneckoncu, od toho diskuze jsou a je to muj jediny prispevek pod timto clankem. Klidne si ty britsky clanky, nebo videa prohlidni a udelej si svuj nazor, jestli te to tolik trapi. Jinak, ta tvoje posledni myslenka, to je skoro na nobelovku, nevim, koho tim chces ohromit.
Avatar - Barrichello
7. 5. 2015 13:37
Re: od výbavy Style je drncání ve standardní výbavě
Jasně, v americe byly vyšplouchlý ze Superba, bo to nikdy neviděli.

Tady jsou lidi taky vyšplouchlí když vidí Cadillac, Lincoln, Dodge, Scion, Acuru atd.
Avatar - Atlis
5. 5. 2015 20:45
130, 4-5 litrov.
Jo tak to chci videt Karle... >:D
Rozbalit vlákno
2
5. 5. 2015 21:37
Re: 130, 4-5 litrov.
U škodovek se spotřeba počítá na 70km. Pak je těch 4-5 OK.
Avatar - Atlis
5. 5. 2015 21:46
Re: 130, 4-5 litrov.
Aha, tak to potom sedi. ;)
5. 5. 2015 21:14
Video test
Na to že žijeme v 21. století tak zvuk a kvalita videa je opravdu asi nejhorší na celym autě :no: :no: :no:

Kluci z auto.cz zkuste se poohlídnout po něčem modernějším tohle už je opravdu moc!!! Hlas člověka není slyšet při 70% výkonu repro ale hudba by mi utrhla hlavu!

Díky, že už příští video bude minimálně stejně kvalitní jako SUPERB 3
Rozbalit vlákno
0
Avatar - vabis
5. 5. 2015 21:25
dejme tomu
Trošku se divím, že včera. Na youtube totiž straší nějaké jízdní dojmy různých redakcí už pár dní ;-) Auto zřejmě celkem dobrý :yes: Kvalitou interiéru - uvidíme >:D
Rozbalit vlákno
1
6. 5. 2015 00:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
5. 5. 2015 21:32
Treti clanok za 2 dni :)
Len tak dalej, pani :-)

Ukol petiletky splnime!

Edit.

Stvrty. Este je tu jeden s rozhovormi o Superbe...
Rozbalit vlákno
0
5. 5. 2015 21:36
Sláva!
Konečně už má Superb III větší rozchody než i30! Sice jen o "pár-ů milimetrů, ale alespoň něco. Bohužel ta spotřeba při normální jízdě pod 6,5-7l/100km neklesne. A jestli bude tachometr zase točit, jak je běžné u škodovek, více, tak to bude těch 7. To přední sklo je pořád takové nízké, nebo se mi to jen na fotkách zdá? Ve srovnání mi chybí I40.
Rozbalit vlákno
9
5. 5. 2015 22:21
Re: Sláva!
I40 v kvalite jizdy daleko zaostavala i za Superbem II, je to takovy strednetridni lowend pro neridice. Predpokladam, ze Sup3 bude oproti dvojce lepsi.

S 2.0 TDi neni problem v realnem provozu pri svizne jizde jezdit pod 6 litru, po okreskach za dobreho provozu pri 100km/h stabilni rychlosti se da jet zcela realne i pod 5. K sedmi litrum dlouhodobeho prumeru se nedostane ani prase, leda poskakovanim v kolonach. Na dalnici muzete jet nonstop 180 km/h a sedm litru vam to neukaze.
6. 5. 2015 07:40
Re: Sláva!
Jenze i40 je taky auto levnejsi nez o tridu mensi Octavie, takze se s temi nekterymi horsimi vlastnostmi clovek s vidinou usetrenych penez celkem rad smiri.
Avatar - Emel
6. 5. 2015 09:27
Re: Sláva!
Ale jo, nic proti tomu...
6. 5. 2015 08:49
Re: Sláva!
Co to je kvalita jízdy? Jak si ji představuješ? I40 je hodně pohodlná, zadek neodskakuje a dobře sedí v zatáčkách. Všimni si, jak všechny škodovky jezdí pomalu přes kruhové objezdy. Motory škodovek jsou technologicky zaostalé, hlučné a mají nízké kompresní poměry. Navíc dost žerou. Zkus si srovnat údaj o počtu najetých kilometrů na tachometru a na navigaci nebo na www.mapy.cz a bude ti vše jasné. Pokud budeš brát spotřebu podle natankování a dle navigace, budeš u OC III rád za 7 l/100km (sousedova tak jezdí na 15" 195/65, Velemín - Slaný).
Avatar - Hittman
6. 5. 2015 11:18
Re: Sláva!
Nehledě na příděl nafty pro čištění filtrů, který není započítán v udávané spotřebě, jelikož motor s předohrabem nemá močovinku...
6. 5. 2015 14:39
Re: Sláva!
Tak zrovna i40 je - co se tyka modernosti motoru - tridni vrchol, nebot po sto tisicich km ti motor v ramci zaruky cely vymeni. A ver tomu, ze to opravdu je jenom update technologie, s louzemi pod autem kvuli prasklemu bloku to nema fakt nic spolecneho.
6. 5. 2015 23:59
Re: Sláva!
To sa teda museli inspirovat Daskoncernom.
Avatar - dal
6. 5. 2015 09:26
Re: Sláva!
Hodně velká odvaha stavět proti Superbu rozvrzanou i40, která se vzmůže max. na 1,7 v naftě, což není žádnej úspora ani rychlík. Ve střední třídě je i40 suverénně nejhorší auto, jediné v čem dokáže zaujmout je cena a tu docela chápu vzhledem k té kvalitě.
Avatar - Ada je zase tady
5. 5. 2015 22:01
To tomu autu udělali schválně...?
Kde je ruční brzda? Proč to vláčí břicho po zemi? Opravdu musí být čísla na tachometru a otáčkoměru v nesprávné poloze? A proč proboha je pod předními světly ta škvíra, kterou od bláta neumyje žádná automatická myčka?

A když jsme u toho: proč vůbec testovat auto s naprosto nevhodným benzínovým motorem, který má skoro stejný zátah jako obyčejný motor ve Fabii? :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hittman
6. 5. 2015 11:19
Re: To tomu autu udělali schválně...?
Ty snad nejsi ani Čech, že něpěješ ódy slávy??
Avatar - petrumr
6. 5. 2015 19:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - demonicus
5. 5. 2015 22:31
Spotřeba
Ta spotřeba je nějaká vysoká ne?
Mám Mazdu3 nejsilnější dvoulitr benzín 121kW. Mám najeto cca 2000km (tedy motor je syrový) - od zakoupení auta mám dlouhodobý průměr 7,9l/100.

Moderní dvoulitr sazomet bude v reálu jezdit o litr méně, než já s benzínem? To je výsměch při cenách nafta vs. benzín >:D
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Emel
5. 5. 2015 22:50
Re: Spotřeba
Záleží jak a kolik člověk jezdí... Octavia se se stejným motorem v manuálu bez problémů vejde do 5,5, Superb s automatem podle mě nebude výrazně přes 6, max 6,5... s tím, že ani na dálnici spotřeba moc neporoste.
Avatar - Ozzman
5. 5. 2015 22:57
Re: Spotřeba
Těch 6.5 na ten dvoulitr bude průměr i s městem. Když i já dokážu s dvoulitrovou naftou občas jet i za 5, tak to dá i řidič Superba >:D Tohle není užrané BiTDi, ale klasika :-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
6. 5. 2015 06:51
Re: Spotřeba
Obcas neni prumer...
Avatar - Hittman
6. 5. 2015 11:22
Re: Spotřeba
2,7 V6 s Quattrem a měničem ve dvoutunovém autě jezdím za 7,2 průměr na 30 tis km. Musím si za to dát :yes:
Avatar - demonicus
5. 5. 2015 23:33
Re: Spotřeba
Věř mi, že nové auto proháním, protože je prostě radost s ním jezdit, takže žádná jízda na spotřebu :-)
Avatar - Ozzman
5. 5. 2015 22:56
Re: Spotřeba
Syrový motor, redaktoři to určitě trochu honí a navíc Superb je o pěkný kus větší, než Mazda 3, nemůžeš srovnávat hatchback s limuzínou. Ale jsme rádi, že si se pochlubil ;)

Jo a ještě je to autmat, na to sem zapoměl.
5. 5. 2015 23:10
Re: Spotřeba
Ty atmosfery od Mazdy maji supr spotrebu. 2.0 TDi realne udela v kombinaci nejmene o 1,5 litru nizsi spotrebu, coz je sice znat (pokud najedu na aute celkem 200.000 km, nez ho poslu do sveta, tak je to 100k Kc rozdil), ale ja priste asi taky vezmu benzin :-)
6. 5. 2015 14:41
Re: Spotřeba
Vsiml sis, ze ten Superb je krapitko vetsi, nez Mazda 3, nebo tu ze sebe delas pitomce zamerne?
Avatar - demonicus
6. 5. 2015 22:33
Re: Spotřeba
Nechovej se jako dobytek :-)
Superb je o cca 130kg těžší, to neospravedlní tak příšernou spotřebu.
Avatar - Ham.
6. 5. 2015 23:11
Re: Spotřeba
O jaké příšerné spotřebě mluvíš? 6,1 litru je na auto střední třídy s automatem a za podmínek, které popsal redaktor (v rámci mezinárodní prezentace jsme se se Superbem 2.0 TDI/110 kW dostali na 6,1 l/100 km, přičemž je třeba brát v potaz ostřejší jízdní styl a zhruba půlhodinové postávání v zácpě u letiště) dobrá a zcela konkurenceschopná hodnota na kterou má problém dostat se i řada konkurentů o třídu níž.
[odkaz]
[odkaz]
7. 5. 2015 20:23
Re: Spotřeba
Souhlasím že 6,1 l/100 km je normální hodnota, ale pochybuji že ji redaktoři v rámci testu skutečně odečítali podle skutečnosti.
Takže to bude hodnota odečtená z tradičně ulhaného palubáku a skutečnost bude min. o 0,5l horší....
Avatar - Ham.
7. 5. 2015 20:57
Re: Spotřeba
Vzhledem k tomu, že tento motor v Passatu má dotankováním odměřenou spotřebu lehce pod 6 l, tak si nemyslím, že v Supu bude vykazovat zásadně odlišné hodnoty.
[odkaz]
8. 5. 2015 14:07
Re: Spotřeba
Nejde jen o váhu, ale i plochu která klade vzduchu odpor. Pak šířku pneumatik atd.
6. 5. 2015 05:49
barva vozu
Co to je za novou barvu vozu, to je ta šedá business? Jakou charakteristiku mají vozy bez adaptivního podvozku? Bude nějaký test?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
6. 5. 2015 07:20
Re: barva vozu
6 cervna co je za mesiac .... zacina predaj.... takze test urcite coskoro bude... ;-)

a ja sa vsadim ze bude este skor ako zacne predaj superbu ( kedze ide o domacu skodu )... takze davam tomu nejake dva - tri tyzdne... a mame tu test

ta siva farba mne osobne na superbe nesedi.... ale je to individualne... ta biela sa mi paci viac.... a zaujimavy by mohol byt napriklad cerveny superb.... ale neviem ci taka "odvazna" kombinacia bude... kedze ide o dost konzervativne zamerane auto.... kazdopadne takej optime alebo XE-cku cervena moc sekne a auta maju v tejto farbe viac emocii ako v tych vsetkych moznych aj nemoznych 50tich odtienoch sivej.
6. 5. 2015 07:43
Otazkou je proc?
Tak auto celkem pekne, ale stale mne nenapada jediny duvod proc si koupit osizeneho Passata od Skodovky, kdyz jak tak koukam na ceny neosizeny Passat od VW stoji uplne stejne penize. Chapu, ze pro mistni patrioty asi jedina volba, ale v zahranici to bude horsi. I kdyz v tom zahranici bude asi jina cenova politika nez v CR, protoze s tou by toho moc neprodali.
Rozbalit vlákno
54
6. 5. 2015 08:32
Re: Otazkou je proc?
Priplatkova vybava je u Superbu podstatne levnejsi. Jenom u navigace a 18" kol (oboji povinnost u auta teto tridy) cini rozdil cca 40 tisíc. Pri srovnatelne vybave mne pak vychazi rozdil vice nez 100 tisic.
6. 5. 2015 08:48
Re: Otazkou je proc?
Neni levnejsi. Zkousel jsem nacenit stejneho Superba a Passata ve vicemene normalni vybave v ramci stredni tridy, tedy dvoulitrovy diesel, automat, kuzi, navigaci, bezklic a par dalsich blbin. Oba dva pak vysly na 950.000 Kc plus minus zanedbatelnych deset tisic. Navic u Passatu mam vyhodu, ze si do vybavy muzu dat veci, ktere Superb ani nema.
6. 5. 2015 09:34
Re: Otazkou je proc?
V "me" vybave vychazi Superb o cca 110 tisic levneji.
6. 5. 2015 08:36
Re: Otazkou je proc?
Nemam srovnani u teto generace, ale u predchozi treba proto, ze mel Superb vzadu mnohem vice mista (coz rodina oceni) a zaroven prakticky v nicem nebyl horsi.
6. 5. 2015 08:49
Re: Otazkou je proc?
Superb nebyl horsi? O tridu mene mista vepredu, malinkata nadrz, horsi jizdni vlastnosti, horsi vybava ... mam pokracovat?
6. 5. 2015 17:53
Re: Otazkou je proc?
No pokud už musíš vytahovat i objem nádrže, abys vyjmenoval alespoň tři parametry, tak snad radši nepokračuj. :-)

Superb II má oproti minulému Passatu má pohodlnější přední sedačky a lepší materiály v interiéru, a podle mne i příjemnější řízení.

Ale ve finále je jediný výraznější rozdíl je v místě vzadu, v tom, že pro lidi, kteří řídí "na krátké nohy", může mít Superb 2 málo místa na kolena, a v tom, že u Superbu si nešlo připlatit za některé top prvky výbavy.
7. 5. 2015 14:08
Re: Otazkou je proc?
Zajimave je, ze spousta vlastniku Superbu II oznacuje malou nadrz za nejvetsi chybu auta. Objevuje se to i tady v uzivatelskych testech. Ona specialne pomerne oblibena motorace 3.6 je v kombinaci s 56 litrovou nadrzi dost zoufalou kombinaci.
Avatar - S8
7. 5. 2015 22:49
Re: Otazkou je proc?
Přesně tak, měl jsem to a největší prohřešky Supa II 3,6 byly:

- malá nádrž
- koženkové boky sedadel (měl jsem alcantaru) = pocení
- navigace hrozně nízko mimo zorné pole
- krátké sedáky

(pořadí podle toho, jak moc mi to vadilo)
6. 5. 2015 08:43
Re: Otazkou je proc?
Domů bych si asi vzal Passata, páč nechci mít moc rozmazlený děti. Pokud bych na něj teda měl, se srovnatelnou výbavou bude furt dražší. Ale do firmy je jasná volba Škodovka, kvůli místu vzadu. Celkem dost vozim návštěvy a doufám, že se zase firma ulakomí a pořídí novej Superb - vzadu je to prostě za ty prachy to nejpohodlnější, co můžeš dostat.
Avatar - Emel
6. 5. 2015 09:36
Re: Otazkou je proc?
Technika je víceméně stejná, fajnšmekr může hledat rozdíly, ale pro běžného kupujícího je to pod rozlišovací schopnost. Pak jde hlavně o to, které auto se ti víc líbí, jak ti sednou výbavy...

Samozřejmě, pokud chceš BiTDI nebo virtuální kokpit, musíš do Passatu. Když trváš na karoserii sedan, musíš do Passatu. Pokud chceš liftback, tak zase do Superbu.

Každopádně karty jsou rozdány, evropská top 4 je jasná - Passat, Mondeo, Superb, Insignia - nejspíš v tomto pořadí, až do příchodu nové Insignie. Superb před Mondeem by bylo spíš překvapení.
Avatar - Dinar
6. 5. 2015 10:48
Re: Otazkou je proc?
Jo, v celoevropském měřítku je Škoda pořád značka, která (i z hlediska image) zavedenou konkurenci ve střední teprve dobíhá, ale bude-li jezdit superb jako passat, tak ve světle celkových informací, které z těch dojmů a testů lezou, to bude mít i mondeo se superbem těžké, insignia do příchodu nové generace tím tuplem.
6. 5. 2015 11:08
Re: Otazkou je proc?
Insignií se v roce 2014 prodalo 2x víc než Superbů. Je zcela mimo dosah Superbu.
Avatar - Emel
6. 5. 2015 11:25
Re: Otazkou je proc?
Však ono Aster se v roce 2010 / 2011 taky prodávalo (skoro) dvakrát víc než Octavií...
Avatar - white label
6. 5. 2015 11:30
Re: Otazkou je proc?
Píšeme pod novým Superbem, se kterým to bude mít (a nejen ona) Insignia mnohem těžší, než doposud, zvlášť po náběhu Sup3 kombi a do doby, než přijde nová g. Insignie.
6. 5. 2015 11:35
Re: Otazkou je proc?
Propad Insignie a růst Superbu by musel být tak velký, že je to mimo realitu.
Avatar - white label
6. 5. 2015 11:38
Re: Otazkou je proc?
Očekávám, že růst nového Superbu bude mimořádný, přičemž kombík bude vypadat ještě lépe a bude výrazně prodávanější variantou...
Avatar - Emel
6. 5. 2015 11:39
Re: Otazkou je proc?
Propad Astry a růst Octavie by býval musel být tak velký, že to bylo mimo realitu. Nebo ne? >:-[]
6. 5. 2015 11:48
Re: Otazkou je proc?
Ani těch 5 let jako u té Astry a Octávky by nestačilo. Rozdíl mezi Superbem a Insignií je o dost větší než mezi Octavií a Astrou. Navíc zdejším věštcům na to stačí 1 rok.
Avatar - Emel
6. 5. 2015 12:09
Re: Otazkou je proc?
V roce 2010 měla Astra +70% oproti Octavii, v kusech víc než +125t. V roce 2011 pořád ještě +62%. V roce 2014 je to 14% pro Octavii. To hlavní se událo během tří let.

Superb podle mě udělal generačně větší pokrok než Octavia. Kombík tvoří myslím víc než půlku prodejů, takže je celkem pravděpodobné, že letos ještě Superb žádná zázračná čísla neudělá... ale za 2016 už pojede naplno.

PS: to není nic proti Opelu, cyklické výkyvy prodejů dle generační obměny jsou přirozené...
Avatar - white label
6. 5. 2015 11:50
Re: Otazkou je proc?
Asi tak... ;-)
Avatar - Dinar
6. 5. 2015 12:42
Re: Otazkou je proc?
Insignií se před pěti lety prodalo 137tis., loni 92tis., to je pokles větší než kolik potřebuje superb na dotažení insignie. Letos to jistě nebude, ale během pár let, proč ne, značka jde nahoru a s ní i superb, z marginálního modelu své třídy se s druhou generací stal alternativou, tato třetí ho při svých kvalitách dostane na úroveň standardního hráče. Trh se mění, pro takovou lagunu nebyl superb před pár lety soupeřem, ve 2008 se prodalo 90tis. lagun vs. 19tis. superbů, jenže ve 2014 je to už zcela jinak 46tis. superbů vs. ubohých 16tis. lagun, a to jsou srovnatelné generace. ;-)
Avatar - white label
6. 5. 2015 12:47
Re: Otazkou je proc?
S trendem prodejů Laguny jsi pogovi šlápl přímo na "kuří oko", samozřejmě ve tvaru kosočtverce...
6. 5. 2015 14:44
Re: Otazkou je proc?
Jakoze pogo je kosoctverec?
No, vyvracet to nebudu >:D
Avatar - white label
6. 5. 2015 14:45
Re: Otazkou je proc?
To jsem nenapsal a ani to tím nemyslel...
6. 5. 2015 15:17
Re: Otazkou je proc?
Mas recht, to je pres caru, stydim se. :no:
Avatar - Ronault.
6. 5. 2015 18:15
Re: Otazkou je proc?
No že by byl pogo diamant našich diskuzí, to asi ne >:-[] >:D
6. 5. 2015 23:32
Re: Otazkou je proc?
Tohle vlákno bylo o tom, že Superb převálcuje Insignii. Tak jsem se opovážil napsat, že je to nesmysl. Netušil jsem, že jedete v pětiletkách.
Avatar - Emel
7. 5. 2015 08:36
Re: Otazkou je proc?
Převálcuje ne, takové slovo jistě nepadlo. Mohl by se dostat před Insignii díky posunuté generační obměně. Za pět let tu bude nová Insignia a starý Superb. Šance Superbu je rok 2016, případně 17... a pak záleží na tom, jak dobrá bude nová Insignia.
7. 5. 2015 09:42
Re: Otazkou je proc?
Vy (ty, Dinar, WL,..) jste ale tu Insignii za Superb šoupli hned.
Avatar - Emel
7. 5. 2015 10:29
Re: Otazkou je proc?
Insignia je prostě z té silné čtyřky nejstarší, to je celé. Že se prodeje Superbu rozběhnou až po představení kombíku jsem tu psal už víckrát a pořád to platí, tj. v ročních prodejích nejdříve 2016.
7. 5. 2015 17:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
7. 5. 2015 20:02
Re: Otazkou je proc?
Evropské, pochopitelně.
Avatar - Emel
7. 5. 2015 21:04
Re: Otazkou je proc?
Evropské, s tím, že Insignia se bere jako Opel + Vauxhall.

PS: ironie nebo ne :-) ?
Avatar - white label
7. 5. 2015 12:49
Re: Otazkou je proc?
Nic jsme nikam nešoupli, pouze to (na rozdíl od tebe) časem připouštíme, prostě nic striktně nevylučujeme, na rozdíl od tvého tvrzení, že je to i časem zcela mimo realitu apod.
6. 5. 2015 10:55
Re: Otazkou je proc?
Nevím, jak nabíhá prodej nové generace Mondea, ale Insignia ho i ze začátku letošního roku válcovala. A Passat se smál, měl víc než Insignia, Mondeo a Superb dohromady. 508 trochu ožila. Mazda6 padala jak hruška.
6. 5. 2015 11:05
Re: Otazkou je proc?
Na Insignii prodejně Superb stačit nebude. Podle mě nebude stačit ani na Mondeo. Až reálné prodeje ukážou, zda se Superb dokáže posunout z devátého místa na které se ve střední třídě v roce 2014 dostal.
Avatar - Emel
6. 5. 2015 11:07
Re: Otazkou je proc?
Je fakt, že Insignia loni dost překvapivě rostla a nakonec prodala to co Mondeo a Superb dohromady... ale podle mě je to jen otázka náběhu Superbu a Mondea. Insignia se ale nevzdá snadno, letos Superb bez kombíku ještě nebude plnohodnotným soupeřem.

Mazda má za březen 2015 nejlepší prodeje za celou dobu...
6. 5. 2015 11:30
Re: Otazkou je proc?
Insignia ta čísla udělala růstem, úspěch nestál čistě na propadu konkurence. Otázka je, co za tím stálo a jestli to vydrží. Superb se i na konci držel dobře, neřekl bych tedy, že to bylo díky blížícímu se konci. I za první měsíce roku byl propad u Superbu myslím méně než 10 % oproti 2014.

Za leden a únor byla Mazda6 myslím pomalu -20 %. Březen je takový zajímavý pro Mazdu6. I minulý rok byl rekordní, prodali v něm pomalu dvojnásobek měsíčního průměru. Ale celkově zaznamenala za 2014 propad. A letos má nakročeno stejným směrem.
Avatar - Emel
6. 5. 2015 11:37
Re: Otazkou je proc?
Však já píšu že rostla... podle mě je za tím hlavně čekání na Mondeo, ale je to jen můj dohad. Čekal bych, že třeba v UK budou Mondeo a Insignia hlavní konkurenti a otálení Mondea "přihrálo" kupce Vauxhallu... ale čísla k tomu žádná nemám.

Mazda ok, taky se asi čekalo na facelift, za Q1 je to necelých -9% meziročně... nedělal bych z toho drama, podle mě má Mazda na to aby si udržela pozici těsně za evropskou Top 5... dokud nepřijde Laguna, pak se uvidí.
6. 5. 2015 11:50
Re: Otazkou je proc?
Mezi Insignií a Mondeem je asi rok. Moc se mi tedy nezdá, že by tohle byl ten důvod. A Mondeo nebylo na trhu zase tak dlouho. Ani ne 8 let, což je na té horní hranici, ale nic extrémního.

508 ve stejném období rostla a za první dva měsíce měla myslím pomalu dvojnásobné prodeje. Tak si těsné držení nepředstavuji. ;-) Jak jsem napsal, březen byl anomální i v minulém roce (únor 2,4, březen 4,9, duben 2,4 v tisících, i celkově to odpovídalo zhruba dvojnásobku měsíčního průměru).
6. 5. 2015 11:54
Re: Otazkou je proc?
Insignia si letos prodeje drží i přes velký růst Mondea. Navíc loňské prodeje Insignie nejsou žádný extrém. Je to spíš standard.
6. 5. 2015 12:01
Re: Otazkou je proc?
Jak jsem napsal hned na začátku. Válcování je hyperbola, je to spíš držení si zdravého odstupu. Alespoň v prvním čtvrtletí. Ale nevím, jak Mondeo nabíhalo.

Insignia zaznamenala velký propad z 2011 na 2012 a znovu na 2013. Za dva roky šla pomalu na polovinu. V 2014 se pak vrátila prakticky na úroveň 2012. Nenazval bych to tedy standardem.
Avatar - Emel
6. 5. 2015 11:59
Re: Otazkou je proc?
Jenže Ford navíc odradil kupce tím, že nebyl schopen dát na trh existující auto. Podle mě byl právě pokles Mondea ten faktor, který pomohl Superbu i Insignii...

Březen je anomální i u té Insignie... zajímavý jev :-)
6. 5. 2015 12:01
Re: Otazkou je proc?
V březnu jsou v Británii vždy prodeje 2x větší než v jiných měsících.
6. 5. 2015 12:03
Re: Otazkou je proc?
Kolik "běžných" lidí takhle přemýšlelo? Fusion byl jiný model a žil si vlastním životem (jeho životní cyklus je zhruba o dva roky posunutý).

Březen bude asi obecně silný, ale u Mazdy je to extrémnější než u Insignie, 508, nebo Passatu.
Avatar - Emel
6. 5. 2015 12:14
Re: Otazkou je proc?
Mondeo mělo dvouciferný propad setrvale od roku 2008... a je fakt, že 2014/2013 byl ten propad relativně nejmenší, těsně pod 10%. Problém byl, že se v Evropě nový model ukázal... a pak nic.

Insignia má za březen taky skoro dvakrát víc než normálně.
6. 5. 2015 14:10
Re: Otazkou je proc?
Mondeo nezažilo propad jako jediné a v roce 2008 bylo na trhu teprve rok (prodej začal myslím v polovině 2007). Pochybuji, že už v té době ho lidé brali za zastaralé a kousali si nehty v očekávání nástupce. ;-) Insignii vydržely silné prodeje až do začátku 2012 (měla tři silné roky od uvedení). Spíš bych to tedy interpretoval tak, že tahle generace nebyla tak úspěšná.

Kdy tu Ford ukázal Mondeo?

Pokud si dobře pamatuji, u Insignie je to +50% (9 místo 6 tisíc). PS: Tak ne, smíchaly se mi v hlavě čísla Mondea (9 za březen) a Insignie (6-7 za leden/ únor).
Avatar - Emel
6. 5. 2015 14:29
Re: Otazkou je proc?
Jo, připouštím že Insignia už od uvedení byla výrazně před Mondeem, což jsem si až do pohledu na čísla úplně neuvědomoval.

Oficiálně ho ukázal až loni, ale neoficiálně.. nevím, 2012?
6. 5. 2015 14:40
Re: Otazkou je proc?
Však víš, kolik spekulací se objevuje (tenkrát to myslím nebylo oficiální). Je tu One Ford, ale EU má své požadavky, které nelze moc dobře ignorovat. Nebylo to tak jednoduché. A v automobilovém průmyslu se hodně věcí vyvíjí průběžně (to k té zastaralosti). Běžní zákazníci o těchto věcech podle mne nemají přehled.
Avatar - _Karel_
6. 5. 2015 17:32
Re: Otazkou je proc?
Mazda nejspíš padala čekáním na FL.
Avatar - twistedTSD
6. 5. 2015 10:28
Re: Otazkou je proc?
No já když si srovnával 1.4 TSI v obdobné výbavě, vyšel mi Passat výrazně dražší.
Avatar - centrum
7. 5. 2015 12:36
Re: Otazkou je proc?
Krásny voz bratia z Čiech, úplne vám závidím :*) :-! :yes:
Avatar - Barry Lyndon
6. 5. 2015 12:04
velikost kol by se neměla odvíjet od stupně výbavy
proč nemůže být Style a nebo i L&K na 16tkách (max. 17tkách)? Přece je nelogické nutit zákazníkovi kola, která nechce, zvlášť když na nich auto neumí fungovat. Radu 18tky doma vyhodit a koupit 17tky neberu... Takový postup je možná akceptovatelný u Lady nebo Dacie, ale ne u auta za milion +.
Rozbalit vlákno
3
6. 5. 2015 14:44
Re: velikost kol by se neměla odvíjet od stupně výbavy
Protože jsou brány jako "lepší," žádané. Rozumný prodejce by ti měl vyhovět. A je možné, že jejich ceníky na to myslí (stejně jako se u některých aut můžeš vzdát klimatizace, která je jinak ve výbavě obsažena), veřejné neobsahují nutně všechny možnosti.
Avatar - Emel
6. 5. 2015 14:54
Re: velikost kol by se neměla odvíjet od stupně výbavy
S tím prodejcem si nejsem jistý. Prodejce není schopný zadat auto do výroby jinak než co mu dovolí konfigurátor, v té podobě to auto standardně sjede z náklaďáku. Prodejce samozřejmě může vzít na sebe menší kola z katalogu příslušenství, koupit gumy a přehodit to... přehodit to s nějakou skladovkou... nebo to zkusit nějak vyjednat v automobilce, ale podporovaný proces to není :-) .

Ptal jsem se u Mazdy, 17" k Revolution nelze.
6. 5. 2015 15:08
Re: velikost kol by se neměla odvíjet od stupně výbavy
Rozumným jsem myslel, že ti může dát 16" (koupené jako ND/ příslušenství) výměnou za tvé (dražší) 18". Pokud nemají možnost se těch kol zbavit při objednávce (jak jsem napsal, ne všechny možnosti jsou nutně veřejně dané, protože by to komplikovalo ceníky). Pokud to nemáš v ceníku, nemůžeš se toho dožadovat, ale nic ti nebrání oslovit vícero prodejců. Zrovna Škoda jich má jak hub po dešti. To celé za předpokladu, že tam větší ráfky nejsou kvůli jiným brzdám (což by neměl být tenhle případ).

Nebavíme se tu o Mazdě.
6. 5. 2015 18:01
1000km
"1000km bez prestavky, nemam problem" a tohle zminuje ve videu redaktor ktereho maji brat lide vazne? a pak se nemaj stavat nehody, kdys nekteri Pepici (Pepici prominou) jedou bez prestavky 1000km

Honzo prosimte kdy jsi naposledy jel 1000km v kuse? ja bych takovou streku v kuse bez prestavky nechtel absolbovat ani v S kovem Mercedesu, za ty streky co obcas jezdim 650 a 400km si minimalne jednu zastavku vzdy udelam, ale je me jasny ze ty das proste Praha-Zeneva v kuse a bez prestavky >:D

myslim ze ani ve Skodovce nejsou takovi blazni aby neco takoveho vypustili verejne, a docela verim ze 2 hodinovej limit jako idelani na udelani zastavky bude hlasit i tenhle novej Superb
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petrumr
6. 5. 2015 19:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
6. 5. 2015 18:13
Vzor
Chápu, že je Honza fanoušek Škodovky, věřím, že se Superb vydařil, ale to video je tak trochu... no... neuvěřitelné.

Tohle jsem si přečetl od M. Karpata a mám z toho pocit, že to auto i řídil a nejen o něm měl napsat za domácí úkol legendu či báji. ;-)
[odkaz]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - _Karel_
6. 5. 2015 18:52
Re: Vzor
Mám pocit, že vůbec konkurenční weby mají podrobnější "první dojmy", resp. jinde to vypadá jako test, tady jako první dojmy po pětiminutové jízdě. O zbytečných chvalozpěvech nemluvě.
Avatar - del42sa
7. 5. 2015 10:15
Re: Vzor
líp bych to nenapsal :yes:
7. 5. 2015 07:32
líbí
kluci a holky, mi se to líbí :-) passat si pohlídají aby byl domazlenější, ale už teď to vypadá jako nádherný a fajný vůz :-! Služebáček jak vyšitý ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar -
7. 5. 2015 09:09
Individuální interiér Škoda Superb
Když se vám nelíbí fádní standardní interiér nového Superbu, podívejte se na galerii individuálních interiérů s autopotahy pro Superb na míru:
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
7. 5. 2015 10:09
Re: Individuální interiér Škoda Superb
a vasa firma meni aj palubku budiky a vyplne dveri ? lebo interier nie su len potahy sedaciek a volantu.
Avatar - rokyta.p
7. 5. 2015 09:22
vypadá dobře
ten nový design je luxuskaaaaa :-!
Rozbalit vlákno
0
15. 9. 2015 20:12
Superb a jeho nové funkce
Skvělá recenze, Jen tak dál ! :-)

Mě se nejvíce na novém Superbu líbí ty jejich smart simply clever vychytávky..viz..

https://youtu.be/iOlc-m3VcFQ
Rozbalit vlákno
0