Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Superb III v prvním videu, pózuje s předchůdcem z 30. let

Škoda Auto zveřejnila první oficiální video třetí generace modelu Superb. Objevuje se zde v detailech po boku svého dávného předchůdce.
Zpět na článek
16. 2. 2015 10:48
16. 2. 2015 11:52
neregistrovaný "Tomáš Kovařík (Auto.cz)"
16. 2. 2015 11:16
16. 2. 2015 11:27
16. 2. 2015 11:28
16. 2. 2015 15:02
16. 2. 2015 19:53
17. 2. 2015 08:49
16. 2. 2015 14:02
16. 2. 2015 11:54
16. 2. 2015 11:58
16. 2. 2015 12:06
16. 2. 2015 12:03
16. 2. 2015 14:06
16. 2. 2015 23:08
16. 2. 2015 11:33
16. 2. 2015 11:59
16. 2. 2015 11:33
16. 2. 2015 13:00
16. 2. 2015 11:38
16. 2. 2015 11:51
neregistrovaný "Tomáš Kovařík (Auto.cz)"
16. 2. 2015 12:13
16. 2. 2015 13:52
17. 2. 2015 15:52
16. 2. 2015 12:25
16. 2. 2015 12:30
16. 2. 2015 12:36
16. 2. 2015 16:00
16. 2. 2015 12:33
16. 2. 2015 12:47
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
16. 2. 2015 13:40
16. 2. 2015 14:02
16. 2. 2015 14:37
16. 2. 2015 18:14
16. 2. 2015 20:05
16. 2. 2015 20:57
17. 2. 2015 02:14
16. 2. 2015 22:56
17. 2. 2015 07:42
17. 2. 2015 16:06
17. 2. 2015 16:29
17. 2. 2015 16:38
17. 2. 2015 17:43
17. 2. 2015 17:48
17. 2. 2015 17:48
16. 2. 2015 10:48
těším se
přiznám se, že se na jeho odhalení moc těším. Tohle totiž vypadá zatreceně pěkně!
Rozbalit vlákno
8
Avatar - _Karel_
16. 2. 2015 11:33
Re: těším se
Taky se těším! :-) :yes:
16. 2. 2015 12:19
Re: VW ŠKODA AUTO GERMANY VYRÁBÍ SPALOVACÍ POPELNICE
na co se těšíš?
článek byl AUTO.CZ bez milosti cenzurován ;-)
16. 2. 2015 20:04
Re: BUDE MÍT TAKY TY DEBILNÍ BLIKACÍ MLHOVKY DO ZATÁČKY??
jj
VW ŠKODA AUTO GERMANY SUPERB KVASINY 2015 bez monočlánků [odkaz]
VW ŠKODA AUTO GERMANY SUPERB KVASINY 2016 s baterkama [odkaz]

JÁVÁM DÁM MIZEROVÉ >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
neregistrovaný "Tomáš Kovařík (Auto.cz)"
16. 2. 2015 11:52
Re: BUDE MÍT TAKY TY DEBILNÍ BLIKACÍ MLHOVKY DO ZATÁČKY??
Zítra se vůz oficiálně předvede, statická světová premiéra proběhne v pražském Fóru Karlín.
Avatar - Warrual
16. 2. 2015 12:07
Re: BUDE MÍT TAKY TY DEBILNÍ BLIKACÍ MLHOVKY DO ZATÁČKY??
To už ale nestihnete mlhovky, zrcátko a tak :'-(
16. 2. 2015 12:18
Re: VW ŠKODA AUTO GERMANY VYRÁBÍ SPALOVACÍ POPELNICE
VW ŠKODA AUTO GERMANY VYRÁBÍ SPALOVACÍ POPELNICE
článek byl AUTO.CZ bez milosti cenzurován ;-)
Avatar - Hittman
16. 2. 2015 12:28
Re: VW ŠKODA AUTO GERMANY VYRÁBÍ SPALOVACÍ POPELNICE
Ty nezní ti v hlavě melodie "Jsem prý blázen jen...."? ;-)
16. 2. 2015 12:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 2. 2015 10:49
Nádech luxusu...
Perfektní video, nádherné detaily... Jsem zvědavý naživo. Nebude to revoluce, o které mluvili, když říkali, že to udělá podobný boom jako kdysi iPod. Nicméně... Designový směr škodovky posledních let si zaslouží :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Hittman
16. 2. 2015 12:17
Re: Nádech luxusu...
Nemluvíš o tom prvním superbu, že? ;-)
16. 2. 2015 12:21
Re: VW ŠKODA AUTO GERMANY VYRÁBÍ SPALOVACÍ POPELNICE
ne ja mluvím o tom posledním
článek byl AUTO.CZ bez milosti cenzurován ;-)
Avatar - pumpkin
16. 2. 2015 12:25
Re: VW ŠKODA AUTO GERMANY VYRÁBÍ SPALOVACÍ POPELNICE
Kto má stále tie tvoje výkriky blázna čítať? Ako to že ešte nemáš ban?!
Avatar - Hittman
16. 2. 2015 12:29
Re: VW ŠKODA AUTO GERMANY VYRÁBÍ SPALOVACÍ POPELNICE
Třeba je najat Auto.cz aby nás tu popichoval k debatám... ;-)
Avatar - Bubáq
16. 2. 2015 14:24
Re: VW ŠKODA AUTO GERMANY VYRÁBÍ SPALOVACÍ POPELNICE
:yes: :yes: :yes:
Avatar - MichalSVK
16. 2. 2015 10:59
Zadné svetlá
vyzerajú teda krásne... a konečne vidieť toľkokrát omieľaný odkaz na český krištáľ. Vyzerá, že Superb bude konečne krásna Škodovka aj keď sa bojím, že interiér pôjde kvalitatívne dole...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - del42sa
16. 2. 2015 11:16
design
Ty světla vypadají fakt moc dobře, jsem zvědavý na celek. :yes:

škoda že ten interiér je až moc unifikovaný, kdyby byl vnitřek ve stejném duchu tak to by byla bomba.....
Rozbalit vlákno
2
Avatar - eXp10it
16. 2. 2015 11:27
Re: design
Spousta lidí bude říkat, že jsou světla vykradený design Seatu...
16. 2. 2015 12:20
Re: VW ŠKODA AUTO GERMANY VYRÁBÍ SPALOVACÍ POPELNICE
myslíš že je ukradli Seatu?
článek byl AUTO.CZ bez milosti cenzurován ;-)
Avatar - Ghostyx
16. 2. 2015 11:28
Dle teaseru
bude vypadat skvěle! :yes: Držím moc palce Škode, ať je tady konečně luxusní auto prémiové kvality a ať se i Česká republika tímto počinem zařadí někde hodně blízko k pozici D3. ;-)
Rozbalit vlákno
33
Avatar - Barrichello
16. 2. 2015 11:31
Re: Dle teaseru
prej prémiová kvalita >:D >:D
Avatar - Ghostyx
16. 2. 2015 11:39
Re: Dle teaseru
Co je na tom k smíchu Bariku? Říkám, ať je tady konečně "luxusní auto prémiové kvality". Že Česká republika by si to zasloužila! Pokud rozumíš psanému textu, tak tím zároveň netvrdím, že předchozí verze byla nějaké prémiové terno... ;-)
Avatar - Barrichello
16. 2. 2015 11:41
Re: Dle teaseru
Nu však si počkej a uvidíš, interiér zas bude šetříme kde můžem a ta německá prémiová "kvalita" má k významu toho slova leckdy taky hodně daleko, zvláště za ceny za jaké se nabízí...
Avatar - Ghostyx
16. 2. 2015 11:52
Re: Dle teaseru
OK, musí se Škode ale uznat, že image si svými posledními modely, zvlášť novou Octou a teď i tím Superbem buduje spíše do pozice kvalitativně lepšího mainstreamu a to jak designem (Kabáňovským), tak i kvalitou zpracování a doufejme, že konečně i jízdními vlastnostmi a celkovou spolehlivostí... ;-)
16. 2. 2015 12:55
Re: Dle teaseru
No nevim, ale co buduje nova OIII oproti OII, ktera mela lepsi materialy a konstrukci podvozku?
Co myslis tim jizdni vlastnosti? To jako myslis ty kostritrasy OIII a Rapida z posledni doby? Skoda udelala poslednimi modely krok stranou, mozna zpet, o nejakem budovani nemuze byt rec. Zlepsenim spolehlivosti motoru se diky nahrazeni retezu remenem snad dostane na prumer ;-)
16. 2. 2015 15:33
Re: Dle teaseru
Velmi často a s oblibou píšeš polopravdy.

Jel si Rapida někdy teď? Já asi měsíc zpátky a marně, to zdůrazňuji, jsem hledal ony rázy od podvozku a špatně naladěné pružení. To auto je podvozkově úplně jiné, než ty první kusy. Tak si ho jdi projet, ať se tu neztrapňuješ tvými diskuzními pokusy, které nekorespondují s realitou.
Mimoto, multilink umí i O3. ;-)
16. 2. 2015 13:47
Re: Dle teaseru
Zdá se mi to, nebo jsi tak trochu mimo-ň? >:D

Ještě jsi asi neseděl v O3... například takové čalounění dveří krasným "tvrdým" plastem, to je opravdu kvalitativně lepším mainstreamem.

Ale dokážu si představit, že je to přesně to, po čem zapřísáhlí Škodovkáři touží ve svých vlhkých snech :-!

A ještě víc si dokážu představit sizuaci za takových 6-8 let, až tu bude O4... paráda, všude samé tvrdé plasty, 0.6 BTSI... a všemožné ódy na kvalitu těch nádhených strukturovaných plastů, tvrdých jako kámen :-)
Avatar - Emel
16. 2. 2015 15:02
Re: Dle teaseru
Tak lepší 0.6BTSI než 0.4THP, ne ;-) ?

Žerty stranou... paletu benzínových motorů 1.2TSI - 1.4TSI - 1.8TSI - 2.0TSI mohou Škodovce konkurenti většinou jen závidět... a to kupodivu vč. Golfu, kde se třeba kombík aktuálně nabízí max. s 1.4TSI. Že můžeš mít automat k čemu chceš je samozřejmost (u koncernu, ne tak u konkurence).
16. 2. 2015 17:57
Re: Dle teaseru
Osobně mě více oslovují motory Mazdy... Škodovce nelze upřít velká paleta turbomotorů, ale o té kvalitě, úspornosti a životnosti mně už těžko někdo přesvědčí... ;-)
Avatar - Emel
16. 2. 2015 19:53
Re: Dle teaseru
Kvalita a životnost jsou dvě různé věci? Životnosti rozumím... co je teda ta kvalita?

Úspornost těžko, dle Spritmonitoru se nezdá že by Sky byly nějak významně úspornější než obdobně dynamické turbo - 2.0G 121 proti 1.4TSI, 2.5 proti 1.8TSI.
16. 2. 2015 20:18
Re: Dle teaseru
Kvalita jde ruku v ruce s životností ;-) Kdyby VW používal kvalitnější komponenty do svých motorů, neměl by u TSI z ostudy kabát (sice dlouhodobě "pokrývaný" tzv. odbornou veřejností, ale lež má krátké nohy...)

Ve vztahu ke jejich obsahu se jedná o úsporné motory :-!
Avatar - Emel
17. 2. 2015 08:49
Re: Dle teaseru
Ve vztahu k obsahu je mi to putna, zajímá mě spotřeba ve vztahu k dynamice. A ta je u Skyactive dobrá... ale ne zázračná. Nemůžeš srovnávat 2.0G s 2.0TSI... to nejsou konkurenti.
16. 2. 2015 15:55
Re: Dle teaseru
O jakém čalounění tvrdým plastem to mluvíte? Mám OIII a na dveřích je plast měkčený. Jistě není tam vrstva, že do ní zaboříte ruku po loket ale je to měkčené, mimo madla.
Tvrdé plasty tam jsou, ale to jsou ve všech automobilech dané třídy.

Osobně, mne nauráží ani palubka z tvrdého plastu např. Rapid nebo jsem ji měl v Cliu. Pokud je kvalitně zpracovaná. Stejně si na ni šáhnete jednou za měsíc při úklidu.
16. 2. 2015 17:55
Re: Dle teaseru
Plast je prostě plast - bavím se o boční výplni dveří, nikoliv loketní podpěrce u madla. Já mám zase lepší pocity z čalounění textilního. Je to příjemnější a dokonce odolnější, než kdejaký plast.

V dobách O2 byl hlavním zaříkávadlem zdejších Škodofilů kvalitní měkčený plast úplně všude a také multilink... s novou "oholenou" generací Octavie to už neplatí a vlečka s tvrdými plasty v autě za 400+ je najednou na pohodu 8-s

Jediná jistota je, že nový Superb bude to samé co O3... oholený kde půjde, ale zdejší propaganda bude opět kvákat, jak je to v pořádku... a to nám pořád kdosi tvrdí, že Superb býval střední třída... hehe :-!

No, jsem skutečně zvědav na realitu... :-!
16. 2. 2015 18:13
Re: Dle teaseru
Však já myslel boční výplň dveří. Ano textil to není ale měkčené to je.

Co se týká multilinku, pro běžného řidiče je rozdíl zanedbatelný. S OII jsem najezdil ca 500.000 km s OIII zatím ca. 30.000 a pravdu říct je to celkem putna. osobně nepozoruju ani ty omílané rány do podvozku. Ano sem tam na nerovnosti v zatáčce zadek malinko poskočí, ale nic dramatického co by bylo potřeba korigovat. A škodovky nebo koncernová auta nejsou jediná která mají v této cenové kategorii vlečenou nápravu (namátkou H Civic).
16. 2. 2015 19:35
Re: Dle teaseru
Není to pohodlné...

Jsem taky cesťák, měl jsem O2 a s 2.0TDI 103kW, najeto 180tkm... a teď mám O3 s 1.6TDI v Eleganci + několik drobností (debilní firemní politika), s 5tikvaltem. Už mám cca 50tkm. Ceníková cena 633tis. Jedinné co mě těší je, že mě minul Rapid. To je proti O2 teprve tragédie.

Moje poznatky, které mi nedají spát - proti O2:

1. Motor je do 2t. ot. mrtvola, potom ale zabírá "na chvíli" celkem slušně. Dlouhodobá spotřeba 6,8l (převážně dálnice na tempomat 140tkm). S 2.0TDI jsem to jezdil za 6,1...

2. Motor je hůř odhlučněný a má drnčivý zvuk (speciálně když bych poslouchal toho slavného rádce řazení)

3. U O3 mám vlečku... příjezdovka k domu, kde bydlím je samý výmol, prakticky se nedá vyhnout a bouchání je od podvozku jak ve Fabii II. Měl jsem ji nedávnou půjčenou, když jsem řešil v servisu velmi dlouhé starty (v garáži mám temperaci na 15°C)

4. Zavírání dveří, pocit z dveří... plechovka.

5. Pocit z interiéru... design se mi líbí, ale je to "plastové"

Ty úspory jsou prostě znát a každý, kdo může porovnávat to musí uznat. Bez ohledu na to, že design O3 je bezpochyby lepší než u O2.

Osobně si nedokážu představit, že bych měl za O3 dát ze své kapsy to, co vynaložil můj zaměstnavatel (ale jsem samozřejmě rád, že můžu auto využívat k soukromým účelům) ... HOWG
Avatar - Barrichello
17. 2. 2015 09:42
Re: Dle teaseru
Jinde je maj obšité v kůži např. - vrchní část palubky, výplně dveří, madla.
A hliník je hliník a dřevo je dřevo.
Avatar - puki.malu
17. 2. 2015 15:46
Re: Dle teaseru
Plast je plast a kůže je kůže, ale bohužel to nemůžeš mluvit o Octavii! >:-[]
17. 2. 2015 17:21
Re: Dle teaseru
Kůže je standartem této třídy? Když bych chtěl interiér v kůži (mimo malého paketu) u Octavie tak bych hold připlatil nebo šel do LaK. A zas by tam kůže byla v rámci zvyklostí třídy.
16. 2. 2015 14:02
Re: Dle teaseru
"zvlášť novou Octou a teď i tím Superbem buduje spíše do pozice kvalitativně lepšího mainstreamu" kde je ta lepší kvalita na Octavii vidět? Prosím upřesni.
Avatar - Hittman
16. 2. 2015 12:16
Re: Dle teaseru
Také by mne zajímalo, zda motory budou "zcela" totožné s Passatem a nebo pro Škodu na nich bude dělána úsporná opatření...
16. 2. 2015 11:54
Re: Dle teaseru
Na smiech je to, ze to sice bude navonok posobit ako ceska A6 ale dovnutra zase naj*bu motory v style "kde ini zacinaju, my koncime" (aktualne najsilnejsi Superb ma 190 hp, najslabsia A6 ma 178, pritom rozmermi su cca rovnako velke).
16. 2. 2015 11:58
Re: Dle teaseru
To pozor, aktualne nejsilnejsi superb ma 260 a novy by mel jit az nekam ke trem stum, byt z dvoulitru. A6 to neni, ale na mainstream slusne. Kazdopadne osklivy interier a svetla ze seatu to kazi.
16. 2. 2015 12:06
Re: Dle teaseru
Aha, uz vidim, pozeral som na predchadzajucu generaciu. Ale aj tak, z 12 modelov ma 7 zrychlenie 0-100 10 a viac sekund, to je na take auto hanba, A6 to s najslabsim motorom trva 8.7.
Avatar - Barrichello
17. 2. 2015 09:44
Re: Dle teaseru
260 HP z 3,6 V6 v roce 2015 je opravdu výhra.
Cca 60-70 HP manko na ty nejlepší V6 atmosféry, ale to je takový malý detail
16. 2. 2015 12:03
Re: Dle teaseru
Pokud je to pravda, tak vás šidí. V ČR i Německu ho pořád nabízí s 2,0 TSI i 3,6 FSI. U vznětových motorů je to horší a lepší to o moc podle mne nebude.
Avatar - Hittman
16. 2. 2015 11:39
Re: Dle teaseru
Když chceš střední luxus, pořiď si D3, ale když opravdu chceš luxus, pořiď si Bentley či RR ;-)
Avatar - Ghostyx
16. 2. 2015 12:02
Re: Dle teaseru
OK, ale dnes již subjektivně nepoznáš rozdíl v luxusu nabízeném v RR nebo v D3 nebo třeba v Lexu nebo Infiniti, kromě cenovky samozřejmě. ;-) Tím chci říct, že je to o preferencích každého a je to velice subjektivní pohled. Spolehlivost mechanických dílů je všude +- stejná, tudíž někomu stačí Lex někomu D3 a někomu výhradně RR jelikož na důležitou obchodní schůzku přeci nemůže přijít jako looser v nějakém BMW a tím se společensky v očích ostatních podobně postižených "psychoušů" takto znemožnit... >:D
Avatar - Hittman
16. 2. 2015 12:11
Re: Dle teaseru
No, rozdíl mezi Passatem a třeba A6 určitě poznám ;-)
16. 2. 2015 14:06
Re: Dle teaseru
No jestli nepoznáš rozdíl mezi RR - D3 - mainstream tak chybu hledej u sebe, ty automobilky za to fakt nemůžou.
16. 2. 2015 16:37
Re: Dle teaseru
Hmmm, tak si zkus někdy sednout do RR nebo Bentley ;-)
16. 2. 2015 17:36
Re: Dle teaseru
Všechno špatně, kolego Ghostyxi. 1. RR (v menší míře Bentley) vytváří luxus způsobem, který ocení fajnšmekři - ručně napínaná kůže, vznešeně přírodní materiály, záměrně prostá a odtechnizovaná atmosféra na palubě. Je to přesný opak filozofie D3 s jejich technicistním geekovstvím, imitacemi a přehnanou efektivitou. Jestli tohle necítíte, nejste zákazník ani jedné z těchto tříd. 2. O spolehlivost se opravdu nejedná, ta s luxusem nijak významně nekoreluje, nebo dokonce ji čekejte spíš horší u těch dražších aut. 3. S RR se na obchodní schůzky moc nejezdí. Upracovaní lidé, co potřebují jezdit po obchodních schůzkách, ti opravdu patří spíš do BMW.
16. 2. 2015 23:08
Re: Dle teaseru
Veselá kopa tenhleten Ghostyx >:D
16. 2. 2015 11:33
počkajme
treba počkať na celok, lebo aj dvojka odkryla svoju jazvečíkovskú krásu až v celku, aj keď zatiaľ to vyzerá nádejne a zrejme to bude iné plemeno.
Rozbalit vlákno
1
16. 2. 2015 11:59
Re: počkajme
Hodne bych se bal useknuteho predniho previsu. Passat tim znicili, tohle je na stejne platforme a fotky maskovanych prototipu nevypadaji uplne nadejne.
Avatar - Ondore
16. 2. 2015 11:33
Pochvala
Pochvala marketingu Škoda Auto, že nezmrzačila nástup modelu nekonečným seriálom nezmyselných fotografií. Naopak, toto video je umelecký kúsok a dávam :yes:

Teším sa na zajtrajšiu premiéru a som zvedavý na jazdu, predošlý Superb bol podpriemer, tak verím, že tentoraz to klapne!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
16. 2. 2015 13:00
Re: Pochvala
Súhlas, toto video sa im podarilo, a to ako z hľadiska cieľa (nalákať, ukázať niečo, ale stále nie veľa a hlavne tie ukázané detaily vyzerajú hodnotne), ako aj z technického, filmového hľadiska.
Avatar - Hittman
16. 2. 2015 11:38
To
už rovnou mohli ukázat celé auto na jednom picture. ;-)
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Tomáš Kovařík (Auto.cz)"
16. 2. 2015 11:51
Re: To
Vydržte do zítra, kdy je v Praze oficiální světová premiéra.
Avatar - Hittman
16. 2. 2015 12:13
Re: To
Mám takový dotaz. Nevíte, kdy se nový Superb ukáže v Muzeu Škoda? Jde mi o to, za jak dlouho cca se novinky ve výrobě vystaví i v Muzeu... Vzal bych to jedním vrzem..
Avatar - puki.malu
17. 2. 2015 15:52
Re: To
To už bude kolikátý div světa!?? >:D
Avatar - KANKUNEN
16. 2. 2015 11:53
Konečně se tomu velkohubému slovákovi podařilo
udělat auto hezčí než byl předchůdce. Je ale třeba dodat, že překonat jezevčíka nebyl problém. V současné době se všechny škodovky od se liší hlavně rozměry, ale je třeba dodat, že systém ostrých hran se od zbytku dost odlišuje a dělá škodovku designově jedinečnou.
Rozbalit vlákno
6
16. 2. 2015 11:59
Re: Konečně se tomu velkohubému slovákovi podařilo
Nemyslim si, ze hrany za kazdou cenu je uplne spravny pristup.
Avatar - iudex
16. 2. 2015 13:02
Re: Konečně se tomu velkohubému slovákovi podařilo
Ja si myslím, že sa mu to podarilo pri každom aute (Fabia i Octavia) a toto evidentne bude ďalšie v rade. Ty to vidíš tak, že minulá Fabia bola krajšia, ako terajšia? To budeš asi jediný. ;-)
Avatar - _Karel_
16. 2. 2015 17:36
Re: Konečně se tomu velkohubému slovákovi podařilo
Souhlas, žádný z nových modelů není vzhledově horší než minulý. :yes:
Avatar - simply never
16. 2. 2015 19:04
Re: Konečně se tomu velkohubému slovákovi podařilo
Co taka Fabia 2, Megane 3, Laguna 3, Vel Satis, Superb 2, Škoda 120, Mazda 5, Outlander, to su pre mna dizajnove omyly.
Avatar - _Karel_
16. 2. 2015 19:36
Re: Konečně se tomu velkohubému slovákovi podařilo
Tedy překlad toho co jsem myslel: Fabia 3, Octavia 3 a Superb 3 vypadají líp než Fabia 2, Octavia 2 a Superb 2.
16. 2. 2015 18:22
Re: Konečně se tomu velkohubému slovákovi podařilo
Kdyby mela stara proporce te nove, tak si troufam tvrdit, ze minimalne zepredu by byla hezci. Octavia je dobra. Nejhezci by byl rapid, kdyby byl sirsi, mel vetsi kola a LED svetla, jako na konceptu. Ale prijde mi, ze tech hran je nekdy az moc. Treba bodykit na octavii scout pusobi krecovite, trochu jako origami. Sem tam nejaka uvolnenejsi linka neuskodi.
16. 2. 2015 12:25
video
video maj udelane moc pekne :-)

me jen mrzi ze se do Supa asi jiz nepodiva 6 valec
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Hittman
16. 2. 2015 12:30
Re: video
Jo, za chvíli v Evropě už bude těžké sehnat 6ti hrnek i v A4...
Avatar - 3_diamanty
16. 2. 2015 16:00
Re: video
tazko hladat v superbe 6 valec ked uz aj BMW 3 prechadza na trojvalce... ovsem superb bol vynimocny prave aj tym 6 valcom.... ktory inde v skode nemal obdobu..... teraz to bude uz len predlzena octavia ... snad aspon ten dizajn bude uz lepsi a odvaznejsi kedze ide o vlajkovu lod skody
16. 2. 2015 12:33
...
Nemuzu si pomoct, ale vsechen koncern vw je na jedno kopito. Linie stejne, jen par zmen ve svetlech. Ty same rysy mam i na Polu....zklamani.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
16. 2. 2015 12:47
Octavia XL
Bude to Octavia XL, nic viac, nic menej.
Rozbalit vlákno
1
16. 2. 2015 15:40
Re: Octavia XL
Jo a pětka je větší trojka, Á šestka zase větší čtyřka, dokonce Mazda 6 je jen větší verze Mazdy 3!... Je to v podstatě úpně normální. ;-)

[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Jáchym
16. 2. 2015 13:01
Hezký, ale mírné zklamání
Podle mě to bude úspěšný model. Těším se. Už teď je jasné, že nejen technicky, ale i designem bude trochu někde jinde než ten aktuální protáhlý "jezevčík". Co mě jediné trochu mrzí je, že Škoda slibovala takovou designovou revoluci a mluvila o nejkrásnějším autu atd. Z tohoto pohledu je to zklamání, už jen ten iteriér je sice maximálně funkční a ergonomický, ale naprosto bez nápadu a spíš evolucí současného deisgnu Škody. Kdyby zbytečně "neslibovali", člověku by se nový design líbil, takhle je to trochu zklamání, protože jsem čekal něco trochu víc.
Rozbalit vlákno
4
16. 2. 2015 14:10
Re: Hezký, ale mírné zklamání
On fakt ještě někdo věří na předběžné PR řeči výrobců? To jsi mě dostal. Jak někdo vtipně poznamenal: Očekávali jsme větší Octavii a........... dostali jsme větší Octavii, toť vše k Superbu.
Avatar - Bubáq
16. 2. 2015 14:31
Re: Hezký, ale mírné zklamání
Ahoj Jáchyme. Myslím, že "PR řeči" o designu nového Superbu měly spíš na mysli pojetí ploch, vyváženost a harmonické navazování tvarů. A v tomhle ohledu půjde opravdu o umělecké dílo. Škodovka nebude (a je to tak- z mého pohledu- správně) vyvíjet design "něco jako Juke". Myslím, že v případě nového Superbu opravdu půjde o dlouhověký design, který zestárne až za hodně dlouho. A pořád bude působit moderně; ještě jsem celé auto neviděl, ale poslední špionážní snímky odhalily více, než je běžné. Proto jeho designu věřím. Z hlediska proporcí půjde o auto atraktivnější (více sportovní), než Passat VIII. A to se mi tenhle Passat opravdu líbí!
Avatar - Jáchym
16. 2. 2015 15:21
Re: Hezký, ale mírné zklamání
Mně osobně se třeba nejvíc líbí Audiny a navíc tady slibovali i plno technologických vychytávek v interiéru, kde teda vzhledově pomalu nepoznám od Octavie.
16. 2. 2015 17:27
Re: Hezký, ale mírné zklamání
Jen co se týče interiéru....... PR fotka je opravdu zavádějící. Je focena z hodně špatnýho úhlu, kdy vypadá, že je zalomená stejně jako například OIII. V reálu bude mít podobnou linii jako A8, tedy pozvolna stoupat a konečné zalomení. Interiér se mi velmi líbí a auto je taky krásné a myslím, že tetokrát bude mít člověk obravdu problém se rozhodnout mezi combi a lift.... a nepíšu to jako člověk, kterej má mokrý sny o škodovkách..... ;-)
Avatar - lukas06
16. 2. 2015 13:40
Moc pěkný!
Z venčí se mi hooodně líbí! :-) Ty přední světla vypadají líp jak na skice, zadní radost pohledět..ještě uvidíme jak bude působit v celku, ale myslím, že velmi solidně! :-) Jen škoda toho tuctovýho interiéru....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ham.
16. 2. 2015 14:02
Dobré utajení
Přední kapotu, která je přetažená až nad blatníky a tvoří boční linku jako třeba na Audi TT (25 s videa), netrefily žádné dosavadní spy foto, výtvory AutoBildů a jiných médií. Všichni kreslili linku na předním blatníku jako prolis na blatníku a spáru s kapotou až jako druhou linku nad ní. Jsem zvědav jak to bude vypadat naživo. Stejně tak nikdo pořádně netrefil zadní lampy. Zdá se, že se Škodovce podařilo tentokrát dobré utajení.
Rozbalit vlákno
1
16. 2. 2015 17:28
Re: Dobré utajení
Opravdu je na co se těšit :-)
16. 2. 2015 14:37
Sakra
Tak kvůli tomu jsem si vzal z práce půl dne volna, abych přišel domů, nachytal manželku s milencem a nakonec viděl tohle? >:D no asi musím počkat do zítřka, protože z tohohle nic nepoznám:)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - nalimer
16. 2. 2015 17:42
superb vs. passat (cenotvorba)
Passat začína cenovku na cca 20.600€ katalogovej ceny s 1,4, 125k. S príplatkom do 21.800€ si kúpite voz s výbavou, ako je farebné rádio s BT, alarm, multifunkčný volant, 4x el. ovládanie dverí, klíma, tempomat, parkovacie senzory, zadné LED svetlá.
125k je tak na hrane, ale priplaťme si ďalších 2.000€ a máme naftovú 1,6 so 120k (ano jeden nie je trhač asfaltu, ale pre sporlivých či mesto jazdiacich to stačí).
Naspäť k Superbu. Ten by mal raziť cestu "lacnejšieho" Passatu. Ak jeho cenovka bude "už od 19.990€" (síce holoauto) a za 25.000€ ponúkne alternatívu priemerne dobrého vybaveného auta, tak super. Ak však bude mať rovnakú výbavu ako Passat s rovnakou cenovkou, tak smola.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ondore
16. 2. 2015 20:31
Re: superb vs. passat (cenotvorba)
Nalimer, Ty si ešte nekupoval koncernové auto, všakže? Cenník passata sa reálne začína niekde pri 25.000 € a to máš stále bez vychytávok, ktoré by ho spravili lepším (rozumej moderným a použiteľným) autom. So Superbom je to rovnako, doterajší začína na 22.500 € za SE verziu (Socka Edition) a raketovo míňa 30tis. ak vyberieš normálny motor pár vecí z príplatkovej výbavy. Osobne tvrdím, že Octavia je nadcenená cca 2.500 euro, Superb cca 4.000 euro. Na druhú stranu ak sa stále nájde dosť takých čo to kúpia, tak prečo by dávali cenu nižšie, všakžeáno ;-)
16. 2. 2015 18:14
Konstatuji
že vedle toho starého Superbu, vypadá opravdu odpudivě. Ale auto to bude bezesporu "fajné" a kdyby mi ho někdo jen tak náhodou daroval, jistě bych se nezlobil >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
16. 2. 2015 20:05
Nová éra
Kolikrát už jme tohle slyšeli... Ale co, tak si to dáme potřetí za poslední rok...
Rozbalit vlákno
0
16. 2. 2015 20:57
do tretice
Tak, ac nerad to priznavam, dle toho, co bylo videt v tom videu, da se predpokladat, ze treti generace superbu uz bude vypadat jako auto. Nafoukly stary passat nebylo osklivy, ale za to aspon nudny. Druha generace se nemohla uprimne libit nikomu, kdo mel sobe aspon kapku estetickeho citeni... Ale tato vypada celkem dobre, a jestli ty tvary budou vyvazene i jako celek, tak to bude hezke auto. Ne nutne muj styl, ale objetivne vzato pekna kara.

Jinak si dovolim rypnout, na zahranicnich autowebech, i z posranyho Madarska, kde se ted co do poctu proda asi jen tak desetina aut co v cechach, pisou uz o testech XC90ky ze Spanelska.... a tady nic... :/
Rozbalit vlákno
1
17. 2. 2015 02:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - narona
16. 2. 2015 22:56
Klika
Bude v novém ve výbavě i vyhazovací mechanismus na startování klikou jak má starý? >:-[]
Rozbalit vlákno
0
17. 2. 2015 07:42
Aleluja ...
Konecne vygumovali tie diagonalne prelisy okolo SPZ. :-)
Rozbalit vlákno
0
17. 2. 2015 16:06
Odhalení
[odkaz]
Rozbalit vlákno
7
Avatar - iudex
17. 2. 2015 16:29
Re: Odhalení
Dík za link. :yes:
Avatar - white label
17. 2. 2015 16:30
Re: Odhalení
Vypadá to hodně dobře..., a konečně jsou zadní kola správně rozkročena.
Avatar - iudex
17. 2. 2015 16:38
Re: Odhalení
Veru, zozadu snáď ten Sup vyzerá najlepšie. Predok sa tak nejak dal očakávať, ale zadná časť je podľa mňa najväčším progresom oproti predchodcovi. Konečne čisté línie klasického sedanu, žiadny násilný zlom ako predchodcu. Aj čisto zadný pohľad je výborný, tie svetlá trochu evokujú Audi, auto opticky rozširujú, čisté a elegantné.
Pre mňa ako priaznivca liftbackov je už samotná konfigurácia polovičným úspechom (kombináciu liftback, stredne silný benzín s manuálom v strednej triede skoro nik neponúka), našťastie dizajn je vydarený, nič nekazí a zo Supa sa stáva hneď kandidát č. 1 na nástupcu.
Ak by som mal byť hnidopich, predná maska je už príliš hranatá, nejaký ten oblúk tam byť mohol, obdobne aj prísne geometrické svetlá; interiér tiež aj v najvyššej výbave vyzerá stroho a trochu neútulne, ale to sú detaily, ktoré celkovo pozitívny dojem nekazia.
Avatar - white label
17. 2. 2015 17:23
Re: Odhalení
Tím středně silným benzínem myslíš 1.8 TSI?
Avatar - iudex
17. 2. 2015 17:43
Re: Odhalení
Ano, to sa mi javí ako optimum pre auto strednej triedy a optimálny pomer výkon-cena-spotreba.
Inak s tými benzínmi to nie je moc ružové, aj keď odhliadnem od karosérie, tak v mainstreame je ťažké nájsť primeraný benzín. Z logických dôvodov by to nemalo byť menej, ako 118 kW, zase nad 150 kW je to zbytočný luxus pre rodinné auto.
Takže čo máme:
Passat: 1,8TSI 132 kW, 2,0TSI 162 kW (zatiaľ ani jeden v predaji)
Mondeo: 1,5 EB 118 kW, 2,0 EB 149 kW a 177 kW (1,5ka je degres, dvojlitre sú výhradne s HDM automatom)
Accord: 2,4 VTEC 148 kW (výbehový model, nástupca nebude)
i40: 2,0GDI 130 kW (slabá vysokootáčková atmosféra)
Optima: 2,0 CVVT 121 kW (predáva sa ešte vôbec? inak detto ako i40)
M6: 2,0Sky 121 kW, 2,5Sky 141 kW (prvý pomerne slabý, druhý len s automatom)
Insignia: 1,6T 132 kW, 2,0T 162 kW
508: 1,6THP 121 kW
A ak vylúčim sedany, zostáva mi len Mondeo 1,5EB a Insignia 1,6T a 2,0T. Pri všetkým sympatiám k Mondeu by som k takému veľkému autu chcel viac, ako 1,5ku, slabší dvojliter by bol fajn, ale to je iba s automatom (aj to nijak moderným).
Insignia má síce teoreticky výkonovo optimálne motory, ale ako model ma absolútne neoslovuje subjektívne, ani objektívne nikde nežne chvály, naopak len kritiku. Takže Sup nemusí byť dokonalý, aby týchto dvoch konkurentov porazil.
Avatar - Emel
17. 2. 2015 17:48
Re: Odhalení
Líbí se mi profil..
[odkaz]
Avatar - Emel
17. 2. 2015 17:48
Re: Odhalení
Ještě bych nejásal, třeba tam jsou podložky ;-)
Avatar - Jáchym
17. 2. 2015 16:37
Redakce chrápe.... jednou za pět let něco opravdu význačného
:no:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - iudex
17. 2. 2015 16:39
Re: Redakce chrápe.... jednou za pět let něco opravdu význač
Možno sa len zdržali na afterparty. >:D
Ale nie, myslím, že v tejto chvíli sa článok už píše a odhadujem do 30 minút bude vonku.
Avatar - Jáchym
17. 2. 2015 16:47
Re: Redakce chrápe.... jednou za pět let něco opravdu význač
Legrace je, že nahoře už mám odkaz na článek s fotkama... na blesk.cz... >:D >:D >:D
Avatar - iudex
17. 2. 2015 16:53
Re: Redakce chrápe.... jednou za pět let něco opravdu význač
Tak to je gól (vlastný). >:-[] Holt ťažko sa robí seriózna žurnalistika, keď Ťa vlastní bulvár. >:-[]
Avatar - Jáchym
17. 2. 2015 17:22
Re: Redakce chrápe.... jednou za pět let něco opravdu význač
A teď vyšel nový článek... ale ne o superbu... redakce je uplně mimo >:D
17. 2. 2015 17:33
Tisková zpráva
Působivá světová premiéra nejlepšího vozu ŠKODA všech dob. Nová generace modelu Superb se dnes v pražském Fóru Karlín poprvé představila před početným obecenstvem. Nový Superb znamená revoluci v designu značky. Bohatá nabídka prostoru, inovativní asistenční systémy pro větší bezpečnost, ohleduplnost k životnímu prostředí, komfort, výkonné agregáty splňující normu EU 6 a pro značku ŠKODA typické „Simply Clever” detaily posouvají vlajkovou loď značky na horní hranici střední třídy. Nový Superb je ve zkratce nejlepší vůz ŠKODA všech dob, představuje vrchol největší modelové ofenzívy v dějinách automobilky.

Vlajková lod značky ŠKODA

Třetí generace modelu Superb navazuje na úspěšnou historii vrcholného modelu palety značky ŠKODA. Dosud bylo zákazníkům dodáno více než 700 000 vozů Superb první a druhé generace.

Elegance, síla, dynamika – revoluční ŠKODA design

Nová ŠKODA Superb svým novým designem dokazuje emocionální sílu značky a uvádí přitom do sériové výroby tvary designové studie „ŠKODA VisionC“. „Rozvor narostl o 80 mm a současně se přední převis zkrátil o 61 mm. Tato nová architektura dodává vozu na přitažlivosti a dynamice,“ říká šéfdesigner ŠKODA AUTO Jozef Kabaň. Nově vyvinutý Superb současně přijíždí s ještě vyšší funkčností a prostorností.

Příď vozu vyzařuje sílu a sebevědomí. Výrazná maska chladiče, ostře řezané světlomety a níže protažená architektura přídě opticky přidávají vozu na šířce. Kapotu charakterizují výrazné prolisy. Dynamickou eleganci vyzařuje i boční pohled. Ostrá Tornádo linie vůz prodlužuje a společně s dalšími plochami umocňuje působivý kontrast světla a stínu. Úzké sloupky, ostře řezané linie oken a mírně se svažující střecha dodávají vozu dojem luxusního kupé. Exkluzivní vzhled automobilu zvýrazňují také velká kola a mohutné blatníky.

Sebevědomá a mohutná je i záď. Také zde je kladen důraz na horizontální orientaci. Dvoudílné, široké a zároveň nízké zadní svítilny jsou standardně vybaveny technikou LED a samozřejmě se v nich uplatní pro vozy ŠKODA typický světelný pruh ve tvaru písmene C. Brilantním detailem koncových svítilen jsou elementy odkazující na český křišťál. Výrazným prvkem je i ostrý prolis pátých dveří. Designové prvky exteriéru pak pokračují i ve zcela nově navrženém interiéru. Patří mezi ně zdůraznění horizontálních linií, díky kterým už tak velmi prostorný interiér navozuje ještě velkorysejší dojem. Výrazné tvary, vysoká kvalita zpracování a použití prvotřídních materiálů působí velmi hodnotně.

Upgrade: Komfort a prostor v nové dimenzi

Oproti předchozí generaci se nabídka prostoru v novém modelu Superb ještě vylepšila. Řidič a spolujezdec si užívají o 39 mm větší šířku ve výšce loktů a více místa nad hlavou. Vskutku „královská“ je nabídka prostoru na zadních sedadlech. Prostor před koleny (157 mm) a nad sedákem (980 mm) je výrazně větší než u kteréhokoli jiného modelu v tomto segmentu. Šířka ve výšce loktů na zadních sedadlech vzrostla o 69 mm. Nejlepší hodnotu v segmentu nabízí také zavazadlový prostor, který překvapí objemem 625 litrů, což je o 30 litrů více než u druhé generace.

Jako první model značky nabízí nová ŠKODA Superb adaptivní podvozek Dynamic Chassis Control (DCC) včetně volby jízdního profilu Driving Mode Select. Nabídka nových systémů klimatizace je završena novinkou v podobě třízónové automatické klimatizace Climatronic, která zajišťuje nejlepší kvalitu a teplotu vzduchu v celém interiéru. Zákazníci si mohou objednat elektricky ovládanou panoramatickou výklopnou a posuvnou střechu. Pro zimní období jsou k dispozici nezávislé topení, vyhřívaná sedadla, čelní sklo vyhřívané průhlednou pokovenou vrstvou a vyhřívané trysky ostřikovačů. Dešťový a světelný senzor zajišťuje automatické spínání stěračů a dle potřeby přepíná mezi světlem pro denní svícení a potkávacím světlem.

Namísto jednoho deštníku v levých zadních dveřích se nyní deštník nachází v obou předních dveřích. Mimořádně komfortní jsou nové elektricky ovládané páté dveře, které lze doplnit o tzv. virtuální pedál. Elektrické páté dveře a virtuální pedál jsou funkčně propojeny se systémem automatického zamykání a startování KESSY. Nový Superb disponuje nejnovější generací systému Park Assist pro automatické parkování a vyjíždění. Poprvé je tento vůz vybaven také zadní parkovací kamerou (Rear View Camera). Klasickou manuální ruční brzdu nahrazuje standardně dodávaná elektrická parkovací brzda.

Perfektní spojení

S třetí generací tohoto modelu dostává téma konektivity zcela nové rozměry. Zákazníci si mohou vybrat mezi čtyřmi novými infotainment systémy na bázi řady zařízení MIB (Modularer Infotainment-Baukasten — modulární stavebnice infotainment systémů) koncernu Volkswagen. Vrcholná verze Columbus disponuje na přání novým integrovaným vysokorychlostním internetovým připojením na bázi standardu LTE. Ve voze značky ŠKODA se jedná o významnou premiéru.

Superb je poprvé možné propojit s chytrým telefonem a ovládat vybrané aplikace přes displej infotainment systému. SmartLink zahrnuje rozhraní MirrorLink™, Apple CarPlay a Android Auto. Rozhraní SmartGate, vyvinuté ve společnosti ŠKODA AUTO, umožňuje odesílat vybraná data o vozidle do vlastních aplikací v chytrém telefonu a následně je využívat. S novou aplikací ŠKODA Media Command a Wi-Fi modulem, integrovaným v systému Columbus, mohou cestující poprvé obsluhovat infotainment systém i ze zadních sedadel. Sound System Canton se dvanácti reproduktory a výkonem 610 wattů promění nový Superb v koncertní sál na čtyřech kolech.

Nová dimenze „Simply Clever“

Nová ŠKODA Superb boduje v oblasti „Simply Clever“ prvků. Řidiči i dalším cestujícím ulehčuje život až 29 „Simply Clever“ řešení, z toho 23 řešení se v modelové řadě Superb objevuje poprvé, deset z nich je dokonce úplnou novinkou pro vozy značky ŠKODA. Mezi nová „Simply Clever“ řešení patří i praktické prvky výbavy jako mechanicky sklopné tažné zařízení, dvě místa na uchycení tabletů vzadu, USB-konektor a 230V zásuvka pro cestující na zadních sedadlech, odkládací přihrádka pro tablet v Jumbo boxu mezi předními sedadly, speciální držák na PET láhev o objemu 0,5 litru umožňující její pohodlné otevření jednou rukou, nebo přihrádka pro reflexní vestu ve všech čtyřech dveřích. Do obou předních dveří a obou zadních dveří se nyní vejde po jedné láhvi o objemu 1,5 litru. Variabilitu interiéru zvyšuje i možnost sklopit opěradla zadních sedadel ze zavazadlového prostoru. Zcela vpřed je možné sklopit také opěradlo sedadla spolujezdce. Nové cargo elementy zajistí předměty uložené v zavazadlovém prostoru proti volnému pohybu. Standardně je nový Superb vybaven škrabkou na led ve víčku palivové nádrže. Ve výbavě jsou dále odkládací síťové kapsy na vnitřních stranách předních opěradel, vyjímatelná LED svítilna v zavazadlovém prostoru a ochrana před načerpáním nesprávného paliva.

Maximální efektivita

Nové motory modelu Superb nabízí až o 30 procent nižší spotřebu a emise CO2. Varianta GreenLine má spotřebu pouhých 3,7 l/100 km a emise 95 g CO2 /km. Hmotnost vozu byla snížena až o 75 kg, vylepšena byla také aerodynamika. Na skvělé jízdní dynamice se významnou měrou podílí až o 20 procent vyšší výkon motoru, karoserie se sníženým odporem vzduchu a nižší hmotnost vozu.

Nová ŠKODA Superb je vybavena přeplňovanými motory s přímým vstřikem paliva na bázi konstrukce MQB. Zákazníci si mohou vybrat mezi pěti benzinovými motory TSI a třemi naftovými motorizacemi se vstřikováním common-rail. Všechny agregáty splňují emisní normu EU 6 a jsou sériově vybaveny systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Benzinové motory pokrývají výkonové spektrum od 92 kW (125 k) do 206 kW (280 k). Spektrum naftových agregátů sahá od 88 kW (120 k) do 140 kW (190 k). S výjimkou základní benzinové motorizace jsou pro všechny agregáty k dispozici moderní dvouspojkové převodovky DSG. Čtveřice motorů je v nabídce i s nejvyspělejší variantou pohonu všech kol na bázi spojky Haldex 5. generace.

Bezpečnost bez kompromisů

Nová ŠKODA Superb zaujme špičkovou úrovní bezpečnosti. Nový Superb je standardně vybaven systémem elektronické kontroly stability ESC včetně multikolizní brzdy, pro země Evropské unie pak také systémem Front Assist s funkcí nouzové brzdy City, elektronickou kontrolou tlaku vzduchu v pneumatikách, sedmi airbagy, pěti tříbodovými bezpečnostními pásy se signalizací zapnutí a bezpečnostními hlavovými opěrkami. Na přání může být vůz vybaven také zadními bočními airbagy. Součástí standardní výbavy je dále XDS+, tj. funkce elektronické uzávěrky diferenciálu, od výbavy Ambition navíc také Speedlimiter.

Volitelně může být nový Superb vybaven řadou asistenčních systémů. Adaptivní tempomat Adaptive Cruise Control (ACC) udržuje vůz v bezpečné vzdálenosti od vozů jedoucích před ním. Rozšířená funkce Crew Protect Assist „připraví“ vůz a jeho posádku na hrozící nehodu. S udržením vozu v jízdním pruhu pomáhá systém Lane Assist. Systém Traffic Jam Assist, který je pro značku ŠKODA novinkou, zvyšuje bezpečnost při jízdě v koloně a dopravních zácpách. Není-li řidič náhle schopen jízdy, nový systém Emergency Assist vůz automaticky zabrzdí až do úplného zastavení.

Zcela nový systém Blind Spot Detect pomáhá řidiči při přejíždění z pruhu do pruhu díky varování před vozidly, která se nacházejí v mrtvém úhlu zpětného zrcátka. Součástí systému Blind Spot Detect je funkce Rear Traffic Alert pro vyjíždění z příčného parkovacího místa, která se u značky ŠKODA objevuje poprvé. Driver Alert sleduje bdělost řidiče, varuje před hrozící únavou a snaží se jí předejít navržením přestávky při řízení. Systém Travel Assist s rozpoznáváním dopravních značek, který je pro model ŠKODA Superb k dispozici poprvé, řidiče průběžně informuje o aktuálním dopravním značení.

Přední světlomety vozu jsou vybaveny buď halogenovými žárovkami, nebo bi-xenonovými výbojkami a funkcí AFS a LED svítilnami pro denní svícení. Na přání dodávaný asistent dálkových světel (Light Assist) automaticky přepíná mezi potkávacími a dálkovými světly. K dispozici je také zcela nový systém Smart Light Assist s dynamickým odstíněním dálkových světel. Na zádi nové generace modelu Superb standardně svítí výrazné LED svítilny, v nárazníku je umístěna navíc dvojice úzkých odrazek.

Maximální stabilitu jízdy i na náročnějším povrchu propůjčuje novému modelu Superb zcela nově vyvinutý podvozek s přední nápravou typu MacPherson a víceprvkovou zadní nápravou.
Rozbalit vlákno
0