Škoda Superb: Nové ceny jsou nižší až o 100 tisíc Kč (přehled cen platných od října 2008)
Při světové premiéře v Ženevě byla zveřejněna startovní cena základní výbavy a základní motorizace na úrovni první generace, tzn. 619.900,- Kč. To samo o sobě znamenalo významné relativní zlevnění, resp. mezigenerační snížení ceníkových cen, protože i kdybychom odhlédli od nového designu a nového uspořádání karoserie, jen dorovnáním dnes již standardních prvků výbavy bychom dostali stejně vybavený starý Superb za podstatně vyšší ceníkovou cenu.
Od října byly ceny všech benzinových motorizací plošně sníženy o 50 tisíc korun, a to znamená novou základní cenovku 569.900,-Kč.
Ceny turbodieselů klesly dokonce ještě více, takže se mírně vyrovnal i relativní rozdíl v cenách benzinových a naftových motorizací. O 75 tisíc Kč se snížily ceny motorizací 1,9 TDI (77 kW), takže první cena Superbu s motorem TDI dnes činí 589.900,-Kč. O rovných 100 tisíc jsou nižší všechny ceny dvoulitrových TDI, a to jak v provedení 2.0 TDI PD (103 kW), tak v provedení 2.0 TDI CR (125 kW). Konkrétní částky naleznete v tabulkách níže.
Nový standard - Výbava COMFORT
Výbava všech Superbů obsahuje standardně přední, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag pro řidiče a set bezpečnostních systémů ESP, ABS, MSR (regulace brzdného momentu motoru), ASR (protiprokluzový systém), EDS (elektronická uzávěrka diferenciálu) a HBA (brzdový asistent). Připlácet není třeba za mlhové světlomety, přístrojový panel s multifunkčním ukazatelem, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el. ovládání oken vpředu a vzadu s dětskou pojistkou a výškové nastavení obou předních sedadel, která mají také nastavitelné bederní opěrky.
Škoda Superb - První jízdní dojmy |
Škoda Superb: první jízdní dojmy |
Z ceníku zmizela základní verze Superb bez rádia. Naopak jsou zde již také verze s pohonem všech kol. U motorizace 1,8 TSI je příplatek za pohon zadní nápravy 60 tisíc, u motoru 2,0 TDI CR (125 kW) se za 4x4 připlácí také 60.000,-Kč.
Nová Škoda Superb na českém trhu - zážehové motory | |||
Motor | 1,4 TSI | 1,8 TSI | 3,6 FSI 4Motion |
Zdvihový objem [cm3] | 1390 | 1798 | 3580 |
válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 92/5000 | 118/4500-6200 | 191/6200 |
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min] | 200/1500-4000 | 250/1500-4200 | 350/2500-5000 |
Max. rychlost [km/h] | 201 | 222 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,5 | 8,6 | 6,5 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 6,6 | 7,6 | 10,0 |
Cena Comfort [Kč] | 569.900,- | 629.900,- | 844.900,- |
Cena Ambition [Kč] | 649.900,- | 709.900,- | 924.900,- |
Cena Elegance [Kč] | 704.900,- | 764.900,- | 979.900,- |
Příplatkové položky jsou v mnoha případech oceněny atraktivními částkami, které zlákají zákazníky k dalšímu utrácení. Jejich výše se na rozdíl od cen vozů nemění. Tak například přední mlhové světlomety s Corner funkcí pořídíte pro základní výbavový stupeň Comfort za 2.500,-Kč, vyhřívání předních sedadel stojí 7.000,-Kč, za vyhřívání zadních sedadel dáte navíc dalších 6.000,-Kč. Standardní ocelová kola s pneumatikami 205/55 R16 lze za 14.000,-Kč vyměnit za kola z lehkých slitin o průměru 16 palců, ale v nabídce jsou i 18palcová kola za 29.000,-Kč.
V základní výbavě chybí také několik v této třídě nezvyklých prvků. Za tempomat dáte 11.000,-Kč, dvouzónovou automatickou klimatizaci Climatronic si Škoda cení na 17.000,-Kč, kůží obšitý volant v rámci malého koženého paketu dostanete za 6.500,-Kč, ale vybírat lze svobodně ze tříramenného nebo čtyřramenného provedení.
Bi-xenonové světlomety s funkcí AFS jsou kombinovány pouze v sadě s výsuvnými integrovanými ostřikovači světlometů, dešťovým senzorem, předními mlhovými světlomety s Corner funkcí a MAXI DOTem za 40.000,-Kč. Čtyřletou záruku do 60 tisíc km pořídíte podobně jako u ostatních Škodovek za 6.000,-Kč, do 120 tisíc km za 12.000,-Kč.
Škoda Superb na Auto.cz |
PŘEDSTAVUJEME Škoda Superb – Na cestě do vyšší střední třídy |
Ženeva živě: Škoda Superb - první dojmy |
Střední cesta - Výbava AMBITION
Ceny prostředního stupně Ambition se snížily Stejně jako u Comfortu. K ceně Comfort zákazník platí příplatek 80.000,-Kč, ale dostaně za něj například šestnáctipalcová kola z lehké slitiny, set bi-xenonových světlometů s funkcí AFS, mlhové světlomety s funkcí Corner, dvouzónovou automatickou klimatizaci Climatronic, zadní parkovací senzory, displej MAXI DOT, tempomat, vyhřívání předních sedadel či samozatmívací vnitřní zpětné zrcátko.
Prozatimní vrchol - Výbava ELEGANCE
Nejvyšší stupeň Elegance za příplatek 55 tisíc pak navíc přichází se sedmnáctipalcovými koly z lehkých slitin, kontrolou tlaku v pneumatikách, čtyřramenným multifunkčním volantem, parkovacími senzory vpředu i vzadu, komfortními sedadly, elektricky nastavitelným sedadlem řidiče a spolujezdce či vyhřívanými předními i zadními sedadly.
Za šestistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovku DSG si zájemci připlatí 70.000,- (pro 2.0 TDI PD (103 kW) a 2.0 TDI PD (125 kW)). Agregát 1,8 TSI bude za stejný obnos nabízen nikoliv se šestistupňovou ale sedmistupňovou převodovkou DSG. Všechny motorizace jsou standardně dodávány s manuální šestistupňovou převodovkou s výjimkou agregátu 1,9 TDI, který má převodovku pětistupňovou. Nejsilnější benzinový agregát 3,6 FSI je dodáván pouze s automatem DSG.
Nová Škoda Superb na českém trhu - vznětové motory | |||
Motor | 1,9 TDI PD | 2,0 TDI PD | 2,0 TDI CR |
Zdvihový objem [cm3] | 1896 | 1968 | 1968 |
válce/ventily | 4/2 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 77/4000 | 103/4000 | 125/4200 |
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min] | 250/1900 | 320/1800-2500 | 350/1750-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 190 | 207 | 222 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,5 | 10,2 | 8,8 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 5,7 | 5,9 | 6,0 |
Cena Comfort [Kč] | 589.900,- | 624.900,- | 684.900,- |
Cena Ambition [Kč] | 669.900,- | 704.900,- | 764.900,- |
Cena Elegance [Kč] | 724.900,- | 759.900,- | 819.900,- |