Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Superb: Nové ceny jsou nižší až o 100 tisíc Kč (přehled cen platných od října 2008)

Ondřej Láník
Diskuze (149)
S koncem října přišlo velké přecenění všech nových Škodovek. Týká se to, trochu překvapivě, i nového Superbu. Zážehové motory jsou levnější o 50 tisíc, vznětové o 75 až 100 tisíc korun.

Při světové premiéře v Ženevě byla zveřejněna startovní cena základní výbavy a základní motorizace na úrovni první generace, tzn. 619.900,- Kč. To samo o sobě znamenalo významné relativní zlevnění, resp. mezigenerační snížení ceníkových cen, protože i kdybychom odhlédli od nového designu a nového uspořádání karoserie, jen dorovnáním dnes již standardních prvků výbavy bychom dostali stejně vybavený starý Superb za podstatně vyšší ceníkovou cenu.

Od října byly ceny všech benzinových motorizací plošně sníženy o 50 tisíc korun, a to znamená novou základní cenovku 569.900,-Kč.

Ceny turbodieselů klesly dokonce ještě více, takže se mírně vyrovnal i relativní rozdíl v cenách benzinových a naftových motorizací. O 75 tisíc Kč se snížily ceny motorizací 1,9 TDI (77 kW), takže první cena Superbu s motorem TDI dnes činí 589.900,-Kč. O rovných 100 tisíc jsou nižší všechny ceny dvoulitrových TDI, a to jak v provedení 2.0 TDI PD (103 kW), tak v provedení 2.0 TDI CR (125 kW). Konkrétní částky naleznete v tabulkách níže.

Nový standard - Výbava COMFORT

Výbava všech Superbů obsahuje standardně přední, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag pro řidiče a set bezpečnostních systémů ESP, ABS, MSR (regulace brzdného momentu motoru), ASR (protiprokluzový systém), EDS (elektronická uzávěrka diferenciálu) a HBA (brzdový asistent). Připlácet není třeba za mlhové světlomety, přístrojový panel s multifunkčním ukazatelem, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el. ovládání oken vpředu a vzadu s dětskou pojistkou a výškové nastavení obou předních sedadel, která mají také nastavitelné bederní opěrky.

Škoda Superb - První jízdní dojmy
Škoda Superb: první jízdní dojmy

Z ceníku zmizela základní verze Superb bez rádia. Naopak jsou zde již také verze s pohonem všech kol. U motorizace 1,8 TSI je příplatek za pohon zadní nápravy 60 tisíc, u motoru 2,0 TDI CR (125 kW) se za 4x4 připlácí také 60.000,-Kč.

Nová Škoda Superb na českém trhu - zážehové motory
Motor1,4 TSI1,8 TSI3,6 FSI 4Motion
Zdvihový objem [cm3]139017983580
válce/ventily4/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]92/5000118/4500-6200191/6200
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min]200/1500-4000250/1500-4200350/2500-5000
Max. rychlost [km/h]201222250
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,58,66,5
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,67,610,0
Cena Comfort [Kč]569.900,-629.900,-844.900,-
Cena Ambition [Kč]649.900,-709.900,-924.900,-
Cena Elegance [Kč]704.900,-764.900,-979.900,-

Příplatkové položky jsou v mnoha případech oceněny atraktivními částkami, které zlákají zákazníky k dalšímu utrácení. Jejich výše se na rozdíl od cen vozů nemění. Tak například přední mlhové světlomety s Corner funkcí pořídíte pro základní výbavový stupeň Comfort za 2.500,-Kč, vyhřívání předních sedadel stojí 7.000,-Kč, za vyhřívání zadních sedadel dáte navíc dalších 6.000,-Kč. Standardní ocelová kola s pneumatikami 205/55 R16 lze za 14.000,-Kč vyměnit za kola z lehkých slitin o průměru 16 palců, ale v nabídce jsou i 18palcová kola za 29.000,-Kč.

V základní výbavě chybí také několik v této třídě nezvyklých prvků. Za tempomat dáte 11.000,-Kč, dvouzónovou automatickou klimatizaci Climatronic si Škoda cení na 17.000,-Kč, kůží obšitý volant v rámci malého koženého paketu dostanete za 6.500,-Kč, ale vybírat lze svobodně ze tříramenného nebo čtyřramenného provedení.

Bi-xenonové světlomety s funkcí AFS jsou kombinovány pouze v sadě s výsuvnými integrovanými ostřikovači světlometů, dešťovým senzorem, předními mlhovými světlomety s Corner funkcí a MAXI DOTem za 40.000,-Kč. Čtyřletou záruku do 60 tisíc km pořídíte podobně jako u ostatních Škodovek za 6.000,-Kč, do 120 tisíc km za 12.000,-Kč.

Škoda Superb na Auto.cz
PŘEDSTAVUJEME Škoda Superb – Na cestě do vyšší střední třídy
Ženeva živě: Škoda Superb - první dojmy

Střední cesta - Výbava AMBITION

Ceny prostředního stupně Ambition se snížily Stejně jako u Comfortu. K ceně Comfort zákazník platí příplatek 80.000,-Kč, ale dostaně za něj například šestnáctipalcová kola z lehké slitiny, set bi-xenonových světlometů s funkcí AFS, mlhové světlomety s funkcí Corner, dvouzónovou automatickou klimatizaci Climatronic, zadní parkovací senzory, displej MAXI DOT, tempomat, vyhřívání předních sedadel či samozatmívací vnitřní zpětné zrcátko.

Prozatimní vrchol - Výbava ELEGANCE

Nejvyšší stupeň Elegance za příplatek 55 tisíc pak navíc přichází se sedmnáctipalcovými koly z lehkých slitin, kontrolou tlaku v pneumatikách, čtyřramenným multifunkčním volantem, parkovacími senzory vpředu i vzadu, komfortními sedadly, elektricky nastavitelným sedadlem řidiče a spolujezdce či vyhřívanými předními i zadními sedadly.

Za šestistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovku DSG si zájemci připlatí 70.000,- (pro 2.0 TDI PD (103 kW) a 2.0 TDI PD (125 kW)). Agregát 1,8 TSI bude za stejný obnos nabízen nikoliv se šestistupňovou ale sedmistupňovou převodovkou DSG. Všechny motorizace jsou standardně dodávány s manuální šestistupňovou převodovkou s výjimkou agregátu 1,9 TDI, který má převodovku pětistupňovou. Nejsilnější benzinový agregát 3,6 FSI je dodáván pouze s automatem DSG.

Nová Škoda Superb na českém trhu - vznětové motory
Motor1,9 TDI PD2,0 TDI PD2,0 TDI CR
Zdvihový objem [cm3]189619681968
válce/ventily4/24/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]77/4000103/4000125/4200
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min]250/1900320/1800-2500350/1750-2500
Max. rychlost [km/h]190207222
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,510,28,8
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,75,96,0
Cena Comfort [Kč]589.900,-624.900,-684.900,-
Cena Ambition [Kč]669.900,-704.900,-764.900,-
Cena Elegance [Kč]724.900,-759.900,-819.900,-

Ondřej Láník
Diskuze (149)
Avatar - Emel
11. 11. 2008 21:59
Cena
Za tyto peníze je Superb opravdu zajímavá volba, dostává se na ceny běžných mainstreamových hráčů, což jsou ale takřka bez výjimky menší auta.

Ceny se snižují všude, ať už v důsledku krize nebo kurzu koruny. Škoda je v tom stejně jako Kia... jsou to stejné důvody a stejná situace, řeči o jakési prémii a zásadních rozdílech jsou jen... řeči.
11. 11. 2008 17:45
Re: JEMNOCIT
Poposedni si. ;-)
10. 11. 2008 16:44
Re: GTi
presne to som predpokladal, ze je to nejaky ,,vesnicky borec " co jazdi na natunenom trojkovom golfiku a tu sa tvari, ze sto tisic nie je polozka. vidim, ze som nebol daleko od pravdy
10. 11. 2008 11:17
Re: z poloviny souhlasím
ti garantujem, ze ten co kupuje 5rh, A6 alebo E classe za 2 mega, skamre o kazdych 10 000.
10. 11. 2008 10:55
Re: JEMNOCIT
neviem z akej skusenosti vravis, ale ja mam v brandzi mnoho znamych a prave zakaznici priemioveho segmentu ziadaju najvacsie zlavy, uplne bez hanby.