Jinak Škoda jde vždy s cenou vpřed :). Stejně se to kupuje z 95% do fleetů a takto můžou dávat větší slevy a víc ohromovat... Když si ale jinak člověk doskládá výbavu, zjistí, že Superb stojí jen o málo míň než 3er nebo MB-C.
M-B C ani 3er nekoupíš s normální motorizací a v důstojné výbavě (řekněme na úrovni Fabie Ambition) pod mega. Cenový rozdíl proti srovnatelnému Supu je tam propastný.
propastny zase tolik není. pak tu malou propast smaže prestiž značky a škodovka je stále běžný auto, byť může být kvalitní. Ale MB i Bawec je stále prestižnější a vymakanější. Holt někdo má na průměrné auto a někdo na lepší >:-[]
Cílové skupiny jsou trochu jinde. A cena? Oproti Octavii můžeme položit C-Klasse od 796.000, diesel od 840.000 to už je rozdíl celkem propastný, vezmuli že za tu cenu už je plně vybavená Octavie.
Pravda MB je prémiovka, na druhou stranu víc muziky ale nezahraje.
neustale tu melies o tom, ze kto by si to kupil za svoje zdanené prachy - takže ty nedaníš?
A ked uz si stale tak zvedavý, tak hoď do placu, ze čím jazdíš ty??
ty nechapes co to jsou zdaneny prachy? to je potom tvoje soukromy auto. Pokud to davas do nakladu tak to neni tvoje soukromy ale je to majetek firmy. co mame doma jsem tu uz psal.
Ako mnohí iní si myslíš, že firmy kupujú (napr. autá) za nezdanené peniaze.
Asi firmu nevlastníš, takže dám zjednodušený príklad ako to funguje: firma si kúpi Superb za 36.000 eur v júli / červenci. Do nákladov dá odpisy vo výške 4.500 eur, zo zvyšku (31.500) platí daň normálne ako keby to bol zisk a tie peniaze mala na účte. Nie som účtovník, možno tam je drobná nepresnosť, v každom prípade to, že firmy kupujú z nezdanených peňazí nie je pravda.
tak povidej pro soukromou osobu stoji 36 tis euro vc DPH a pro podnikatele platce DPH stoji kolik? a nedelej ze sebe vetsiho blba nez si. kolik je ucetni hodnota pro odpisy?
No, to je odvážné tvrzení. Já to vidím spíš tak, že "pracovní nástroj" typu lopata je Superb asi podobně, jako je hovězí steak nutný pokrm v závodní jídelně. >:-[]
A to i přesto, že Skyactive for everybody tu "lopatu" vrátil.
Drahé pracovní nástroje jsou snad zakázané? Nebo "zbytečně" kvalitní? Pokud si na to ta firma vydělá... Ten nástroj pak nemáš používat soukromě (pokud z poměrné části nezaplatíš normálně daně a případně i daň z benefitu, což je u aut o 1 % z ceny za každý, myslím započatý, měsíc používání za každé auto zvýšený základ daně z příjmu, pokud si dobře vzpomínám).
Pokud si koupíš dražší osobní auto a necháš si vrátit celou DPH (a nejsi například hotel), tak to musí být pro finančák jak rudý hadr pro býka. Ani nevím, jak to nakonec udělali u paušálu na auto, kdy nemusela být kniha jízd, ale nebylo úplně jasné, jak to bude fungovat u plátců DPH.
Poďme na to postupne:
- vysvetlíš nám prosím aká je podstata DPH?
A všeobecnejšie:
- myslíš si, že firma je dtto ako občan a majú rovnaké dane, odpisy, zákony?
holden_hodlen, kamarát, že Ty patríš k tým, čo si myslia, že to čo dostaneš od firmy na ruku sú všetky jej náklady na Teba ako zamestnanca? Fakt by si si mal založiť vlastnú firmu, potom nám to tu vysvetlíš.
EDIT: Vidím, že už si pri čoboloch, v tejto diskusii si nájdi sebe rovného partnera, ok?
ano u nas v CR plati stejna DPH pro nepodnikatele a podnikatele. nevim jak u vas na balkane. ale si jen slovak tak s tebou budu mit trpelivost.
nepodnikatel zaplati za sup 36000euro
podnikatel platce DPH ho bude mit v ucetnictvi v jake cene?
DPH u nákupu prostředků k pomoci dosažení zisku se počítá do mínusu od DPH z vystavených faktur za prodej zboží či služeb. Takže pokud by podnikatel plátce DPH či firma koupili v září superba a to by byla jediná přijatá faktura v září a přitom by v září nevyfakturovali žádnou službu ani zboží, došlo by jim v říjnu zpět DPH od finančního úřadu na účet. Tj. Superb cena: bez dph 800 tis, dph 200 tis, cena celkem vč. DPH 1 000 000 Kč. Takže finanční úřad pošle v říjnu 200 tis. zpět na účet podnikatele.
Odpisy se počítají z částky bez DPH po dobu rovnoměrného odpisování mám dojem pět let (tj. 800 tis : 5 = 160 tis. ročně do nákladů.
hlavne je potřeba zduraznit, ze tech 200tis nejde z kapsy státu, ale tech 200tis státu předtím poslal prodejce toho auta, kterymu je předtím zase poslal ten co to auto koupil
Samozřejmě při prodeji opět musí DPH odvést, ovšem třeba po třech či pěti letech auto prodá třeba i DPH za poloviční či menší cenu, takže by se dalo řici, že na autě ušetřil cca 100 tis na DPH..). Ovšem odpisy vracet nemusí). Takže pokud má odpis 160 tis Kč a vychází mu zisk po odečtení nákladů na 200 tis, odečte ještě odpisy (daňová nákladová položka) a uhradí na dani ze zisku pouze 40 tis Kč (roční zisk po odečtení nákladů činí 40 tis, před odečtením nákladů zisk činil 200 tis. Kč - zjednodušeno, když beru za náklady pouze ten odpis auta).
Konečně to někdo dobře uvedl a správně podotkl, nikdo nedostane nic hned, ale postupně ve formě odpisů. Ale nic na tom nemění fakt, že za ideálních podmínek (neprodá ho do jisté doby) opravdu dostane komplet z5 od berňáku. Klobouk dolů, hezky a správně vysvětleno :yes:
Vzhledem k nepřehlednosti diskuse reaguji na hittmana.
Ještě k tématu: Superb se mi zdá u nás v ČR na to co je a co nabízí vcelku drahý, pokud bych měl kupovat nový čtyřhrnek, šel bych asi do Insignie 125kw či si počkal na novou a nebo 508 po faceliftu se 133 kW HDI je také zajímavé auto.
Jednu jsem si koupil z dědictví a druhou si koupila moja. Pravda obě vozím do audi a platím i tafnu (pro neznalé BS a TH je to nafta))). Takže na žádné vyskakování to není. Navíc jedna 7 a druhá 9 let stáří ) ale u audi věk tak nehraje roli jako spíš stav, motorizace a starost předchozích majitelů o auto.
jen drobna korekce. pokud v zari koupim auto tak danove hlaseni podavam do 25. rijna a prasule mam zpet 25. listopadu
dale jak pises snizuji danovy zaklad o 160tis rocne cili neodvadim statu 24 tisic na dani z prijmu takze za 5 let je to sumicka 120 tis o co jsem to mel levnejsi nez nepodnikatel.
odpisy ti sníží základ daně, ovšem pokud produkuješ ztrátu, tak jsou ti vlastně k ničemu..pokud zisk, krátíš základ a platíš menší daň. Živnostník myslím 15%, firmy přes 20% (22 nebo 25%?)? SRO jsem měl před deseti lety, tak už to v paměti nemám.
Záleží, k čemu ho koupil. A jestli předpokládáme, že platí daně (jak se mají). :-) Pokud ho koupí na firmu s tím, že ho bude používat soukromě, tak ho to může vyjít ještě dráž, než si ho koupit na sebe.
každopádně ty peníze musí firma nejdříve vydělat. DPH je věc poněkud jiná a složitější, ale i to DPH musíte nejdřív zaplatit a pak pokud máte kliku si tedy o to snížíte odvod DPH.
Takže firma zaplatí to samé co vy.
když si jako osvc a platce DPH koupim auto na zivnost a pouzivam ho i k soukromym ucelum, odpočítat si muzu jen část DPH. to samy s naklady na servis a na benzin. a ver, ze tohle financak hodne zajima a i když mnozi tvrdi, ze když mas druhy auto na sebe, tak ze to ukecas, tak to neukecas.
me třeba prisli na to, ze 1 den kdy sem mel firemni auto na pravidelnym servise, tak sem mel podle faktury pracovni vyjezd - tedy se svým soukromym autem - a na nej sem nepodal silnicni dan, z cehoz bylo dodatecny podani a penale.
Jakože mimo toho jednoho procenta z ceny auta, nepeněžního příjmu, jim připočítám do daňového základu ještě to DPH?
no vlastně šlo by to, nedostanou prémie, nebo strhneme z platu.
ten tvůj předchozí příspěvek si někdo muze vysvětlit tak, ze když si podnikatel a platce DPH koupi za mega auto, tak zaplati o mega mensi dane a ještě vydela na DPH
Ale pro jistotu to tedy uvedu na pravou míru: když se rozhodnu si opravdu dobře nakonfigurovat Superba, tak za něj zaplatím 1.2 milionu... a tečka.
Když se pro něj rozhodne firma (odhlédnuto od fleetových cen), tak zaplatí 1.2 milionu... ale DPH je průběžná položka.
Zbývá milion. Ten 4 roky odepisuje = 250 tisíc ročně. Tím si sníží zákld daně = zaplatí každý rok daně nižší o 47.500,- Kč, to jest za 4 roky o 190 tisíc.
Takže firmu to auto opravdu stálo 810 tisíc... to je 67,5% toho, co stálo mě, jako soukromou osobu.
Už je ta informace kompletní? ;-)
Po započtení obvyklé fleetové slevy se dostaneš asi na polovinu.
Platí i pro levnější konfigurace.
Howgh.
Budeš se divit, ale kupříkladu Lexus dává doktorům dost zásadní slevy na jejich vozy (co jsem slyšel a viděl tak statisíce jsou dolů). Nezávisle, zda je to sdružení či podnikatel.
tyhle auta se odprodavaji tem chudakum co si pro***i sedacky za minimalni ceny. ber to tak ze je to proste odepsany srot. v zentive to bylo nejakych 35-50 tis za oktavku. k tomu jim primlasknou 21%
FO to proste vyradi z majetku a prehlasi z ico na RC
ptal jsem se jestli tu je de*bil co vyhodi svoje zdaneny prachy tak nepis o kamaradech a kamaradech kamaradu. my tady taky meli jednoho co tvrdil tak si to konfiguruje a kolik ho to stoji penez. to tvrdil do doby nez jim na auta nalepili ve firme na dvere loga.
To je jako se ptát, jestli si někdo koupil Ferrari soukromě. Těch se také prodá v ČR většina "na IČO," co si vzpomínám. Otázka tedy spíš je, jestli si mohl vybrat (a z čeho).
Určite, a nie len mňa, by skutočne potešilo, keby začali ponúkať aj Cinch kábel s vyústením do kufra. Výrobne je to určite pár eur a ľudia by nemuseli celé auto pivať! Veď sa hovorí "Hlboký bas v oku jas". :-)
Mohl bys mít pravdu, kdybys to nepokazil tím ironickým vyzněním konce té věty.
Já skutečně nechápu někoho, kdo dá pár set tisíc za auto, nezřídka připlácí za ptákoviny, a neobjedná si HF... ano, tohle by mělo být povinný.
Ne měření tlaku v pneumatikách. ;-)
Dával bych to třeba místo zcela neužitečného rádce pro řazení.
Dobré načasování: ráno rozhovor s Vlčkem pro SM, kde Vlček vysvětluje, jak je zdražení většinou doprovázeno navýšením výbavy, a hele ho - už to tu máme!
Že by o zdražení Superbu vyšla tisková zpráva v neděli? >:D
Myslíš, že VW vyslyšel plačky Seatu? I to je možné.
Ale nejpravděpodobněji jen tržní chování. Když všude čtu, jak nestíhají vyrábět, není to zdražení až tak hrozný.
Tak já třeba příliš nechápu ty (soukromníky), co dají milion za oktávku nebo 1,3 za Supa. Ale jinak - v běžných cenových relacích těchto modelů- nevidím vůbec nic k nechápání.
Někdo si koupí Renault, někdo Hyundai, Ford nebo Škodu, a nikdo z nich mi obecně nepřijde jako blázen.
Ta diskuze začala u Suprba, ne?
Nechápu lidi, co si koupí o tolik dražšího Superba, aniž by poskytoval o tolik lepší služby než Oktávka.
A nechápu soukromníka, co si koupí Superba ustrojenýho na 1.1 mio... pokud bych chtěl utratit soukromě tolik peněz, viděl bych příliš mnoho lepších příležitostí.
Ale jak říkám, je to jen můj pohled - a je mi vlastně jedno, co si kdo koupí. Chodíme sem diskutovat o autech, ne?
No, teď jsi napsal téměř totéž, co já, ne?
Taky bych dal za 1+mio přednost lepšímu autu s menší výbavou.
Jenže tvůj příspěvek, na který jsem reagoval, vypadá spíš tak, že nechápeš kupce škodovek všeobecně.
Jinak lidi, co si raději koupí výrazně dražší auto vyšší třídy, i když je lepší o méně než cenový rozdíl, docela chápu.Sám mezi ně patřím.
Tys tvou pětistovku taky spíš chtěl, než potřeboval, ne? A dalo se za tu cenu určitě koupit jiné, rozumnější, ekonomičtější auto, ne? ;-)
To nevím... hodnota auta není jen v kW nebo v centimetrech... a mám za to, že poměr ceny a té hodnoty byla pro mě u toho iXka optimální.
Tím vůbec nezpochybňuju, že někomu jiného to vyjde jinak. To je asi jako jestli lepší zrzka nebo blondýna. Nebo brunetka? Nebo vlasy jak havraní křídlo... ?
Ale hrbatá je pořád hrbatá... a šlapka je pořád šlapkou. ;-)
Ano, minulé motory TSI byly hrbatý... celá jedna generace.
A "můj" Passat byla teda fakt šlapka... osobní zkušenost prostě těžko přebíjíš článkama na placené inzerci.
Tam je super úplně všecko.
= tady je super vše koncernové, aniž by to znamenalo něco víc, než že je to placená reklama.
TSI- určitě. Tvůj Passat- ok.
To, že zdejší bulvár dělá PR minimálně Škodě je chabý důvod pro to, aby inteligentní člověk nenáviděl koncernová auta jako Áda Renault.
Podíl spíš kolísá než že by dlouhodobě rostl... za srpen byl 27%, za 1-8 někde kolem 32%. Teď je třeba cítit útlum u Yetiho. Ale každopádně těch +-30% je možná až moc.
nehodnot to jen z pohledu malyho ceskyho zahnivajiciho rybniku, ale aspoň z pohledu EU
ta dnesni necela 1/3 (dlouhodobe klesajici) je opravdu asi az dost
Tady je téma zvýšení české ceny Superbu... jak si Škodovka stojí cenově vůči konkurenci v zahraničí a jestli teď taky zdražuje nevím, takže hodnotím český trh.