Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Superb plošně zdražuje. A omezuje nabídku motorů

Mladoboleslavská automobilka upravila český ceník superbu. Výsledkem je rozšíření základní výbavy o bluetooth, ale také plošné zdražení.
Zpět na článek
18. 9. 2016 15:09
18. 9. 2016 16:23
18. 9. 2016 16:33
19. 9. 2016 09:31
18. 9. 2016 19:19
18. 9. 2016 20:54
18. 9. 2016 21:12
18. 9. 2016 21:26
18. 9. 2016 21:46
18. 9. 2016 21:58
18. 9. 2016 20:08
18. 9. 2016 22:17
19. 9. 2016 13:26
19. 9. 2016 10:23
19. 9. 2016 11:17
18. 9. 2016 21:21
18. 9. 2016 15:09
Oprava.
Aspoň si prečítajte po sebe čo tam dávate, v tabuľke mate bordel. Posunuté riadky.
Rozbalit vlákno
5
18. 9. 2016 15:20
Re: Oprava.
No.. rychlost nic moc 8-s

Max. rychlost [km/h] 8,6 (9,0) 8,0 (8,1) 7 5,8

Jinak Škoda jde vždy s cenou vpřed :). Stejně se to kupuje z 95% do fleetů a takto můžou dávat větší slevy a víc ohromovat... Když si ale jinak člověk doskládá výbavu, zjistí, že Superb stojí jen o málo míň než 3er nebo MB-C.
Avatar - twistedTSD
18. 9. 2016 16:23
Re: Oprava.
M-B C ani 3er nekoupíš s normální motorizací a v důstojné výbavě (řekněme na úrovni Fabie Ambition) pod mega. Cenový rozdíl proti srovnatelnému Supu je tam propastný.
18. 9. 2016 16:33
Re: Oprava.
propastny zase tolik není. pak tu malou propast smaže prestiž značky a škodovka je stále běžný auto, byť může být kvalitní. Ale MB i Bawec je stále prestižnější a vymakanější. Holt někdo má na průměrné auto a někdo na lepší >:-[]
19. 9. 2016 09:31
Re: Oprava.
Cílové skupiny jsou trochu jinde. A cena? Oproti Octavii můžeme položit C-Klasse od 796.000, diesel od 840.000 to už je rozdíl celkem propastný, vezmuli že za tu cenu už je plně vybavená Octavie.
Pravda MB je prémiovka, na druhou stranu víc muziky ale nezahraje.
18. 9. 2016 17:16
Re: Oprava.
No, max. rychlost 5,8 km/h není nic moc, na to, že to má 206 válců a kolem 6 tisíc ventilů (asi to nevědí přesně).
18. 9. 2016 15:14
superb se nekupuje
ale fasuje. je zde nejakej de*bil co vyhodil svoje zdaneny prachy za tenhle zmetek?
Rozbalit vlákno
65
Avatar - WinDiesel
18. 9. 2016 16:08
Re: superb se nekupuje
nezáviď ... >:-[]
18. 9. 2016 16:14
Re: superb se nekupuje
zavidet situaci kdy musim jezdit v tom co mi daji v zamestnani? to mi nepripada nijak zavidenihodne
Avatar - Zappa
18. 9. 2016 16:59
Re: superb se nekupuje
neustale tu melies o tom, ze kto by si to kupil za svoje zdanené prachy - takže ty nedaníš?
A ked uz si stale tak zvedavý, tak hoď do placu, ze čím jazdíš ty??
18. 9. 2016 17:29
Re: superb se nekupuje
ty nechapes co to jsou zdaneny prachy? to je potom tvoje soukromy auto. Pokud to davas do nakladu tak to neni tvoje soukromy ale je to majetek firmy. co mame doma jsem tu uz psal.
Avatar - Ondore
18. 9. 2016 18:14
Re: superb se nekupuje
Ako mnohí iní si myslíš, že firmy kupujú (napr. autá) za nezdanené peniaze.
Asi firmu nevlastníš, takže dám zjednodušený príklad ako to funguje: firma si kúpi Superb za 36.000 eur v júli / červenci. Do nákladov dá odpisy vo výške 4.500 eur, zo zvyšku (31.500) platí daň normálne ako keby to bol zisk a tie peniaze mala na účte. Nie som účtovník, možno tam je drobná nepresnosť, v každom prípade to, že firmy kupujú z nezdanených peňazí nie je pravda.
18. 9. 2016 18:48
Re: superb se nekupuje
a DPH neumazne?
Avatar - Ondore
18. 9. 2016 18:59
Re: superb se nekupuje
Nie som si istý, či chápeš podstatu DPH, asi by sme v diskusii mali pokračovať až po tom, ako si to naštuduješ.
18. 9. 2016 19:16
Re: superb se nekupuje
takze znova. ma platce DPH auto o castku DPH levnejsi?
18. 9. 2016 19:20
Re: superb se nekupuje
predstav si, ze platce DPH ma proti neplatci DPH "levnejsi" i lopatu nebo motycku na okopavani kedluben
18. 9. 2016 19:24
Re: superb se nekupuje
to vysvetli tomu cobolovi
18. 9. 2016 19:28
Re: superb se nekupuje
mam pocit, ze on to vi
ty ale zrejme nechapes podstatu DPH
18. 9. 2016 19:39
Re: superb se nekupuje
tak povidej pro soukromou osobu stoji 36 tis euro vc DPH a pro podnikatele platce DPH stoji kolik? a nedelej ze sebe vetsiho blba nez si. kolik je ucetni hodnota pro odpisy?
18. 9. 2016 20:04
Re: superb se nekupuje
auto je podobnej pracovni nastroj jako ta lopata nebo motycka
to jen zavistivi dementi to vidi jinak
Avatar - _Karel_
18. 9. 2016 20:27
Re: superb se nekupuje
No, to je odvážné tvrzení. Já to vidím spíš tak, že "pracovní nástroj" typu lopata je Superb asi podobně, jako je hovězí steak nutný pokrm v závodní jídelně. >:-[]
A to i přesto, že Skyactive for everybody tu "lopatu" vrátil.
18. 9. 2016 20:38
Re: superb se nekupuje
Karle, zalezi jakym uhlem pohledu se na to divas
auto je pro spoustu lidi pouhym pracovnim nastrojem
Avatar - _Karel_
18. 9. 2016 20:50
Re: superb se nekupuje
Ale Superb už je poměrně luxusní nástroj. On pracovním nástrojem je většinou i MB-S, ale jako na lopatu se na něj nekoukám.
18. 9. 2016 20:59
Re: superb se nekupuje
to je prave ten uhel pohledu
Avatar - Emel
19. 9. 2016 09:01
Re: superb se nekupuje
Čím lépe placená činnost, tím lepší lopata ;-)
19. 9. 2016 11:53
Re: superb se nekupuje
Drahé pracovní nástroje jsou snad zakázané? Nebo "zbytečně" kvalitní? Pokud si na to ta firma vydělá... Ten nástroj pak nemáš používat soukromě (pokud z poměrné části nezaplatíš normálně daně a případně i daň z benefitu, což je u aut o 1 % z ceny za každý, myslím započatý, měsíc používání za každé auto zvýšený základ daně z příjmu, pokud si dobře vzpomínám).

Pokud si koupíš dražší osobní auto a necháš si vrátit celou DPH (a nejsi například hotel), tak to musí být pro finančák jak rudý hadr pro býka. Ani nevím, jak to nakonec udělali u paušálu na auto, kdy nemusela být kniha jízd, ale nebylo úplně jasné, jak to bude fungovat u plátců DPH.
Avatar - Zappa
18. 9. 2016 22:50
Re: superb se nekupuje
holden -
si ty len obyčajný jebloid!!!
tvoji slovensky predkovia z teba musia mať radost...
ani nepametám na jednu normálnu vetu od teba!?
18. 9. 2016 23:02
Re: superb se nekupuje
mi slovensti predkove uz zemreli ale ve me to slovenske idiotstvi castecne pretvava >:-[]
Avatar - JirkaV8
19. 9. 2016 03:23
Re: superb se nekupuje
co čekáš, holden je gilgit, daná osoba nepotřebuje komentář >:D >:D >:D
Avatar - Ondore
18. 9. 2016 19:32
Re: superb se nekupuje
Poďme na to postupne:
- vysvetlíš nám prosím aká je podstata DPH?

A všeobecnejšie:
- myslíš si, že firma je dtto ako občan a majú rovnaké dane, odpisy, zákony?

holden_hodlen, kamarát, že Ty patríš k tým, čo si myslia, že to čo dostaneš od firmy na ruku sú všetky jej náklady na Teba ako zamestnanca? Fakt by si si mal založiť vlastnú firmu, potom nám to tu vysvetlíš.

EDIT: Vidím, že už si pri čoboloch, v tejto diskusii si nájdi sebe rovného partnera, ok?
18. 9. 2016 19:42
Re: superb se nekupuje
ano u nas v CR plati stejna DPH pro nepodnikatele a podnikatele. nevim jak u vas na balkane. ale si jen slovak tak s tebou budu mit trpelivost.
nepodnikatel zaplati za sup 36000euro
podnikatel platce DPH ho bude mit v ucetnictvi v jake cene?
Avatar - Hittman
18. 9. 2016 21:38
Re: superb se nekupuje
DPH u nákupu prostředků k pomoci dosažení zisku se počítá do mínusu od DPH z vystavených faktur za prodej zboží či služeb. Takže pokud by podnikatel plátce DPH či firma koupili v září superba a to by byla jediná přijatá faktura v září a přitom by v září nevyfakturovali žádnou službu ani zboží, došlo by jim v říjnu zpět DPH od finančního úřadu na účet. Tj. Superb cena: bez dph 800 tis, dph 200 tis, cena celkem vč. DPH 1 000 000 Kč. Takže finanční úřad pošle v říjnu 200 tis. zpět na účet podnikatele.
Odpisy se počítají z částky bez DPH po dobu rovnoměrného odpisování mám dojem pět let (tj. 800 tis : 5 = 160 tis. ročně do nákladů.
18. 9. 2016 21:48
Re: superb se nekupuje
hlavne je potřeba zduraznit, ze tech 200tis nejde z kapsy státu, ale tech 200tis státu předtím poslal prodejce toho auta, kterymu je předtím zase poslal ten co to auto koupil
Avatar - Hittman
18. 9. 2016 21:50
Re: superb se nekupuje
Ano, tím pádem se těch 200 tis dostane podnikatelovi zpět na účet a auto má dalo by se říci za 800 tis místo 1 000 000 Kč.
18. 9. 2016 21:57
Re: superb se nekupuje
ano, podobne jako firma co koupi lopatu za 1000kc aby s ni mohli prekazovat pisek, kterou
ma dalo by se rici za 800kc místo 1000kc
Avatar - Hittman
18. 9. 2016 22:03
Re: superb se nekupuje
Samozřejmě při prodeji opět musí DPH odvést, ovšem třeba po třech či pěti letech auto prodá třeba i DPH za poloviční či menší cenu, takže by se dalo řici, že na autě ušetřil cca 100 tis na DPH..). Ovšem odpisy vracet nemusí). Takže pokud má odpis 160 tis Kč a vychází mu zisk po odečtení nákladů na 200 tis, odečte ještě odpisy (daňová nákladová položka) a uhradí na dani ze zisku pouze 40 tis Kč (roční zisk po odečtení nákladů činí 40 tis, před odečtením nákladů zisk činil 200 tis. Kč - zjednodušeno, když beru za náklady pouze ten odpis auta).
18. 9. 2016 22:00
Re: superb se nekupuje
Konečně to někdo dobře uvedl a správně podotkl, nikdo nedostane nic hned, ale postupně ve formě odpisů. Ale nic na tom nemění fakt, že za ideálních podmínek (neprodá ho do jisté doby) opravdu dostane komplet z5 od berňáku. Klobouk dolů, hezky a správně vysvětleno :yes:

Vzhledem k nepřehlednosti diskuse reaguji na hittmana.
Avatar - Hittman
18. 9. 2016 22:07
Re: superb se nekupuje
Živořím...tedy živnostničím a dělám si krom všeho i účetního. >:-[]
18. 9. 2016 22:10
Re: superb se nekupuje
Respekt ;-)
Avatar - Hittman
18. 9. 2016 22:13
Re: superb se nekupuje
Ještě k tématu: Superb se mi zdá u nás v ČR na to co je a co nabízí vcelku drahý, pokud bych měl kupovat nový čtyřhrnek, šel bych asi do Insignie 125kw či si počkal na novou a nebo 508 po faceliftu se 133 kW HDI je také zajímavé auto.
Avatar - _Karel_
18. 9. 2016 22:13
Re: superb se nekupuje
To je pěkný živoření se dvěma A6 >:-[]
Avatar - Hittman
18. 9. 2016 22:14
Re: superb se nekupuje
Jednu jsem si koupil z dědictví a druhou si koupila moja. Pravda obě vozím do audi a platím i tafnu (pro neznalé BS a TH je to nafta))). Takže na žádné vyskakování to není. Navíc jedna 7 a druhá 9 let stáří ) ale u audi věk tak nehraje roli jako spíš stav, motorizace a starost předchozích majitelů o auto.
18. 9. 2016 22:11
Re: superb se nekupuje
jen drobna korekce. pokud v zari koupim auto tak danove hlaseni podavam do 25. rijna a prasule mam zpet 25. listopadu
dale jak pises snizuji danovy zaklad o 160tis rocne cili neodvadim statu 24 tisic na dani z prijmu takze za 5 let je to sumicka 120 tis o co jsem to mel levnejsi nez nepodnikatel.
Avatar - Hittman
18. 9. 2016 22:18
Re: superb se nekupuje
odpisy ti sníží základ daně, ovšem pokud produkuješ ztrátu, tak jsou ti vlastně k ničemu..pokud zisk, krátíš základ a platíš menší daň. Živnostník myslím 15%, firmy přes 20% (22 nebo 25%?)? SRO jsem měl před deseti lety, tak už to v paměti nemám.
18. 9. 2016 22:26
Re: superb se nekupuje
pokud neprodukujes zisk tak proste nevykazes odpisy. dalsi vec je ze i ztrata je fajn. proste ji pouzijes az budes v zisku.
Avatar - Machýrek
18. 9. 2016 23:15
Re: superb se nekupuje
Od roku 2010 je sazba DPPO 19%
19. 9. 2016 12:19
Re: superb se nekupuje
Záleží, k čemu ho koupil. A jestli předpokládáme, že platí daně (jak se mají). :-) Pokud ho koupí na firmu s tím, že ho bude používat soukromě, tak ho to může vyjít ještě dráž, než si ho koupit na sebe.
19. 9. 2016 09:36
Re: superb se nekupuje
každopádně ty peníze musí firma nejdříve vydělat. DPH je věc poněkud jiná a složitější, ale i to DPH musíte nejdřív zaplatit a pak pokud máte kliku si tedy o to snížíte odvod DPH.
Takže firma zaplatí to samé co vy.
19. 9. 2016 10:12
Re: superb se nekupuje
co to je za hlasku? "pak pokud máte kliku si tedy o to snížíte odvod DPH"
to si myslis ze si hazes kostkou?
proste DPH dostanes zpet vzdy
19. 9. 2016 10:28
Re: superb se nekupuje
Vždy ne, alespoň ne v plné výši.
Třeba soukromé jízdy, i zaměstnanců, s tím umí pěkně zamávat.
19. 9. 2016 11:04
Re: superb se nekupuje
to se prenasi do mezd zamestnancu
19. 9. 2016 11:12
Re: superb se nekupuje
když si jako osvc a platce DPH koupim auto na zivnost a pouzivam ho i k soukromym ucelum, odpočítat si muzu jen část DPH. to samy s naklady na servis a na benzin. a ver, ze tohle financak hodne zajima a i když mnozi tvrdi, ze když mas druhy auto na sebe, tak ze to ukecas, tak to neukecas.

me třeba prisli na to, ze 1 den kdy sem mel firemni auto na pravidelnym servise, tak sem mel podle faktury pracovni vyjezd - tedy se svým soukromym autem - a na nej sem nepodal silnicni dan, z cehoz bylo dodatecny podani a penale.
19. 9. 2016 11:52
Re: superb se nekupuje
blbost mohl si jet mhd
19. 9. 2016 12:18
Re: superb se nekupuje
no jiste
přes pul republiky s vybavenim
navíc když na fakture byla cena za cestu uvedena
20. 9. 2016 00:20
Re: superb se nekupuje
Jakože mimo toho jednoho procenta z ceny auta, nepeněžního příjmu, jim připočítám do daňového základu ještě to DPH?
no vlastně šlo by to, nedostanou prémie, nebo strhneme z platu.

DPH se do mezd nijak nepřenáší.
Avatar - Ja Prvni 123
18. 9. 2016 20:44
Re: superb se nekupuje
Jseš úplně mimo... ten zbytek odpisuje následující 3 roky.
Ale odepíše to nakonec celé - sníží si tím daně.
A kromě toho odepíše DPH.
Najednou.
18. 9. 2016 20:48
Re: superb se nekupuje
nechces nam tvrdit, ze to auto ma vlastne zadarmo...
nebo ze az to auto za 3 roky proda, tak ze DPH naopak platit nebude
Avatar - Ja Prvni 123
18. 9. 2016 20:51
Re: superb se nekupuje
Napsal jsem to celou větou, nic víc tvrdit nechci.
Jestli netušíš jak a z čeho se platí daně, tak v tom ti už nepomůžu.
;-)
18. 9. 2016 20:59
Re: superb se nekupuje
ten tvůj předchozí příspěvek si někdo muze vysvětlit tak, ze když si podnikatel a platce DPH koupi za mega auto, tak zaplati o mega mensi dane a ještě vydela na DPH
Avatar - Ja Prvni 123
18. 9. 2016 21:13
Re: superb se nekupuje
>:D

No .. to může jen... polointeligent.

Ale pro jistotu to tedy uvedu na pravou míru: když se rozhodnu si opravdu dobře nakonfigurovat Superba, tak za něj zaplatím 1.2 milionu... a tečka.

Když se pro něj rozhodne firma (odhlédnuto od fleetových cen), tak zaplatí 1.2 milionu... ale DPH je průběžná položka.

Zbývá milion. Ten 4 roky odepisuje = 250 tisíc ročně. Tím si sníží zákld daně = zaplatí každý rok daně nižší o 47.500,- Kč, to jest za 4 roky o 190 tisíc.

Takže firmu to auto opravdu stálo 810 tisíc... to je 67,5% toho, co stálo mě, jako soukromou osobu.

Už je ta informace kompletní?
;-)

Po započtení obvyklé fleetové slevy se dostaneš asi na polovinu.
Platí i pro levnější konfigurace.
Howgh.
18. 9. 2016 21:42
Re: superb se nekupuje
nechces nam tady tvrdit, ze se kazdej podnikatel dostane na fleetove ceny...

ještě osvetli, jak to bude s DPH, az firma auto za 4 roky proda za pul mega. a netvrd, ze ho proda za 0kc, tedy ze DPH bude 0kc.

a nezapomínej na to, ze auto je normalni pracovni prostředek podobne jako ta lopata a motycka
18. 9. 2016 22:06
Re: superb se nekupuje
Budeš se divit, ale kupříkladu Lexus dává doktorům dost zásadní slevy na jejich vozy (co jsem slyšel a viděl tak statisíce jsou dolů). Nezávisle, zda je to sdružení či podnikatel.
18. 9. 2016 22:19
Re: superb se nekupuje
tyhle auta se odprodavaji tem chudakum co si pro***i sedacky za minimalni ceny. ber to tak ze je to proste odepsany srot. v zentive to bylo nejakych 35-50 tis za oktavku. k tomu jim primlasknou 21%
FO to proste vyradi z majetku a prehlasi z ico na RC
18. 9. 2016 22:01
Re: superb se nekupuje
tak hlavně aby to nevyznělo, že stačí ičo a můžu ušetřit třetinu ceny, taky je potřeba na tu slevu vydělat :))
18. 9. 2016 22:08
Re: superb se nekupuje
Ale, ale... už jsme to tu řešili, kolik firem je několik let v úpadku a v mínusu a stále nakupují a jedou...
18. 9. 2016 17:19
Re: superb se nekupuje
Nesouhlasím, mám pár kamarádu, kteří si právě Superb kupují a to nejvyšší verzi v kombi. Podle mě to je ideální rodinné auto.
18. 9. 2016 17:25
Re: superb se nekupuje
ptal jsem se jestli tu je de*bil co vyhodi svoje zdaneny prachy tak nepis o kamaradech a kamaradech kamaradu. my tady taky meli jednoho co tvrdil tak si to konfiguruje a kolik ho to stoji penez. to tvrdil do doby nez jim na auta nalepili ve firme na dvere loga.
18. 9. 2016 18:54
Re: superb se nekupuje
Já mám L&K 206kW za 1.1 a vyhozený prachy v tom nevidim. Asi nás bude víc.
18. 9. 2016 18:58
Re: superb se nekupuje
mas ho napisany na seba alebo na firmu?
19. 9. 2016 13:07
Re: superb se nekupuje
To je jako se ptát, jestli si někdo koupil Ferrari soukromě. Těch se také prodá v ČR většina "na IČO," co si vzpomínám. Otázka tedy spíš je, jestli si mohl vybrat (a z čeho).
18. 9. 2016 18:58
Re: superb se nekupuje
psano na soukromou osobu?
Avatar - Jenik3
19. 9. 2016 08:55
Re: superb se nekupuje
Souhlasim, ze takovy wagen se nejcasteji fasuje a ten, ktery predava to zpravidla bere na operak za +/- 10k bez DPH. Cest vyjimkam.
18. 9. 2016 15:15
Bluetooth je nesmírně
důležitou součástí automobilu,kdo nemá v autě bluetooth,ten jakoby nebyl. >:D
Rozbalit vlákno
10
18. 9. 2016 16:34
Re: Bluetooth je nesmírně
...to samé jako s matonkou >:D Kde není mattoni, tam je hřbitov >:-[]
Avatar - Barrichello
18. 9. 2016 18:53
Re: Bluetooth je nesmírně
Jojo, Mattoni. Takový Evian nebo St. Pellegrino sou 5x lepší jak nějaká matonka za 15 kč (když není v akci)

Stejně tak je to s tím Superbem a konkurencí
Avatar - Hittman
18. 9. 2016 21:44
Re: Bluetooth je nesmírně
To vystihuje Kyselku, kdo tam byl, ví, o čem mluvím....(
18. 9. 2016 17:23
Re: Bluetooth je nesmírně
Mas recht. A proto sem. Auto bez modryho zubu neni nic pro me. Ale treba modry slunce mi do auta nesmi, ani na stopa.
Avatar - Ondore
18. 9. 2016 18:16
Re: Bluetooth je nesmírně
Hlavne bluetooth modul má výrobné náklady 2 €, nechápem, že nie je vo všetkých autách povinne, keďže to prispieva k bezpečnosti jazdy ;-)
19. 9. 2016 10:27
Re: Bluetooth je nesmírně
Určite, a nie len mňa, by skutočne potešilo, keby začali ponúkať aj Cinch kábel s vyústením do kufra. Výrobne je to určite pár eur a ľudia by nemuseli celé auto pivať! Veď sa hovorí "Hlboký bas v oku jas". :-)
19. 9. 2016 10:31
Re: Bluetooth je nesmírně
Určite, a nie len mňa, by skutočne potešilo, keby začali ponúkať aj Cinch kábel s vyústením do kufra. Veď sa hovorí "Hlboký bas v oku jas". :-)
Avatar - Ja Prvni 123
18. 9. 2016 20:55
Re: Bluetooth je nesmírně
Mohl bys mít pravdu, kdybys to nepokazil tím ironickým vyzněním konce té věty.

Já skutečně nechápu někoho, kdo dá pár set tisíc za auto, nezřídka připlácí za ptákoviny, a neobjedná si HF... ano, tohle by mělo být povinný.
Ne měření tlaku v pneumatikách.
;-)

Dával bych to třeba místo zcela neužitečného rádce pro řazení.
19. 9. 2016 13:15
Re: Bluetooth je nesmírně
Problém je, že ti, kdo by to potřebovali povinně, to stejně používat nebudou a prostě ten telefon z ruky nedají.
19. 9. 2016 09:41
Re: Bluetooth je nesmírně
No jelikož je auto mojí druhou kanceláří je BT důležitou součástí výbavy. A pro Superba a jeho cílovou skupinu je to pochopitelné.
Avatar - _Karel_
18. 9. 2016 19:19
Náhoda?
Dobré načasování: ráno rozhovor s Vlčkem pro SM, kde Vlček vysvětluje, jak je zdražení většinou doprovázeno navýšením výbavy, a hele ho - už to tu máme!
Že by o zdražení Superbu vyšla tisková zpráva v neděli? >:D
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Ja Prvni 123
18. 9. 2016 20:49
Re: Náhoda?
Přesně to mi šlo hlavou... ráno o plošném zdražování, odpoledne o Supovi... aby v tom nebyl sám.
Vlastně za to nemůže... nic jinýho mu nezbývá.

A teď ještě ty stížnosti Seatu = zdražovat se bude dál. Dokud lidi platí...
Avatar - _Karel_
18. 9. 2016 20:54
Re: Náhoda?
Myslíš, že VW vyslyšel plačky Seatu? I to je možné.
Ale nejpravděpodobněji jen tržní chování. Když všude čtu, jak nestíhají vyrábět, není to zdražení až tak hrozný.
Avatar - Ja Prvni 123
18. 9. 2016 20:58
Re: Náhoda?
Vždyť i to připouštím - dokud lidi platí, byli by hloupí, kdyby nezdražili.

Že nechápu ty lidi je druhá věc - a ano, jen můj "problém".
Ale on to zase až takovej problém není.
;-)
Avatar - _Karel_
18. 9. 2016 21:12
Re: Náhoda?
Tak já třeba příliš nechápu ty (soukromníky), co dají milion za oktávku nebo 1,3 za Supa. Ale jinak - v běžných cenových relacích těchto modelů- nevidím vůbec nic k nechápání.
Někdo si koupí Renault, někdo Hyundai, Ford nebo Škodu, a nikdo z nich mi obecně nepřijde jako blázen.
Avatar - Ja Prvni 123
18. 9. 2016 21:19
Re: Náhoda?
Ta diskuze začala u Suprba, ne?
Nechápu lidi, co si koupí o tolik dražšího Superba, aniž by poskytoval o tolik lepší služby než Oktávka.
A nechápu soukromníka, co si koupí Superba ustrojenýho na 1.1 mio... pokud bych chtěl utratit soukromě tolik peněz, viděl bych příliš mnoho lepších příležitostí.

Ale jak říkám, je to jen můj pohled - a je mi vlastně jedno, co si kdo koupí. Chodíme sem diskutovat o autech, ne?
Avatar - _Karel_
18. 9. 2016 21:26
Re: Náhoda?
No, teď jsi napsal téměř totéž, co já, ne?
Taky bych dal za 1+mio přednost lepšímu autu s menší výbavou.
Jenže tvůj příspěvek, na který jsem reagoval, vypadá spíš tak, že nechápeš kupce škodovek všeobecně.

Jinak lidi, co si raději koupí výrazně dražší auto vyšší třídy, i když je lepší o méně než cenový rozdíl, docela chápu.Sám mezi ně patřím.
Tys tvou pětistovku taky spíš chtěl, než potřeboval, ne? A dalo se za tu cenu určitě koupit jiné, rozumnější, ekonomičtější auto, ne? ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
18. 9. 2016 21:40
Re: Náhoda?
To nevím... hodnota auta není jen v kW nebo v centimetrech... a mám za to, že poměr ceny a té hodnoty byla pro mě u toho iXka optimální.

Tím vůbec nezpochybňuju, že někomu jiného to vyjde jinak. To je asi jako jestli lepší zrzka nebo blondýna. Nebo brunetka? Nebo vlasy jak havraní křídlo... ?
Ale hrbatá je pořád hrbatá... a šlapka je pořád šlapkou.
;-)
Avatar - _Karel_
18. 9. 2016 21:46
Re: Náhoda?
JJ, hrbatá šlapka- koncern, viď- ty už jinak neumíš.
Avatar - Ja Prvni 123
18. 9. 2016 21:50
Re: Náhoda?
>:D

Napsal jsem něco takového?!

;-)

Ano, minulé motory TSI byly hrbatý... celá jedna generace.
A "můj" Passat byla teda fakt šlapka... osobní zkušenost prostě těžko přebíjíš článkama na placené inzerci.
Tam je super úplně všecko.
= tady je super vše koncernové, aniž by to znamenalo něco víc, než že je to placená reklama.

Howgh.
Avatar - _Karel_
18. 9. 2016 21:58
Re: Náhoda?
TSI- určitě. Tvůj Passat- ok.
To, že zdejší bulvár dělá PR minimálně Škodě je chabý důvod pro to, aby inteligentní člověk nenáviděl koncernová auta jako Áda Renault.
Avatar - JGucci
18. 9. 2016 20:08
Trzní podíl
Trzní podíl Skody klesá, zdrazení je tedy nejlepsí zpusob, jak to zvrátit! >:-[] :no:
Rozbalit vlákno
6
18. 9. 2016 20:23
Re: Trzní podíl
skoda nestiha vyrábět, na nektery modely se ceka i pul roku
a podíl dlouhodobe roste ;-)
18. 9. 2016 22:17
Re: Trzní podíl
čekačka 5-6 měsíců je celkem běžná, pokud správně, teda "blbě" konfiguruješ a chceš toho moc

Jestli to není jako u toho Applu, jestli schválně moc nezvyšují výrobu, aby mohli prohlásit - "NESTÍHÁME"!!! a akcionáři VW jsou hotoví...
19. 9. 2016 13:26
Re: Trzní podíl
Pokud auto blbě nakonfiguruješ, tak to může být i přes rok (a to se bavím o obyčejných autech, tedy mainstream).
Avatar - Emel
19. 9. 2016 10:23
Re: Trzní podíl
Podíl spíš kolísá než že by dlouhodobě rostl... za srpen byl 27%, za 1-8 někde kolem 32%. Teď je třeba cítit útlum u Yetiho. Ale každopádně těch +-30% je možná až moc.
19. 9. 2016 10:56
Re: Trzní podíl
nehodnot to jen z pohledu malyho ceskyho zahnivajiciho rybniku, ale aspoň z pohledu EU
ta dnesni necela 1/3 (dlouhodobe klesajici) je opravdu asi az dost
Avatar - Emel
19. 9. 2016 11:17
Re: Trzní podíl
Tady je téma zvýšení české ceny Superbu... jak si Škodovka stojí cenově vůči konkurenci v zahraničí a jestli teď taky zdražuje nevím, takže hodnotím český trh.
Avatar - Hittman
18. 9. 2016 21:21
A
zdražil i v jiných zemích nebo se to týká jen ČR, kde je škoda "domácí"?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barry Lyndon
19. 9. 2016 16:37
na ceníkové ceně až tak nezáleží...
... kolik jsou teď slevy?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - grifith
19. 9. 2016 20:23
Re: na ceníkové ceně až tak nezáleží...
Chceš-li jeden kus, pak v řádu procent.