4.6. 2017 Jan Mička Jan Mička

Škoda Superb před 15 lety: V základu stála i 1,2 milionu korun, měla však V6

 

Novodobá Škoda Superb první generace se začala vyrábět koncem roku 2001. Dobový ceník odhaluje, kolik vůz tehdy stál a jakou měl výbavu.

Informace o cenách máme na Auto.cz rádi a soudě podle oblíbenosti těchto článku jste na tom podobně i vy, naši čtenáři, dnes se ale namísto do současnosti zabrousíme do minulosti – konkrétně o více než patnáct let nazpátek. Tehdy se, konkrétně na konci roku 2001, začala vyrábět první novodobá vlajková loď automobilky Škoda Auto, model Superb, přičemž pohled do jeho dobového ceníku napovídá, že je současné provedení vlastně levnější.

Kompletní dobový ceník první generace Škody Superb najdete v galerii, proto si shrneme jenom to nejdůležitější. V březnu roku 2002 vůz začínal na částce 689.900 korun (současná generace s 1.4 TSI/110 kW stojí 640.900 Kč), přičemž se jednalo o linii Classic s atmosférickým benzinovým dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 85 kW. Tento motor se vyskytoval pouze u linie Classic, zájemci o silnější zážehové provedení mohli sáhnout po osmnáctistovce turbo (110 kW) za 736.900 Kč, a vyznavači nafty mohli pořídit devatenáctistovku TDI PD s 96 kilowatty. Ta byla také u linie Classic nejdražší, stála nejméně 782.900 Kč.

TEST 2002: Škoda Superb 1,9 TDI/74 kW - Balíček opatření

Základní linii Classic nechyběla manuální klimatizace (Climatronic šel objednat za 17.400 Kč), výškově nastavitelná přední sedadla a bederní opěrou, elektricky ovládaná boční okna a vnější zpětná zrcátka, příprava pro rádio se čtyřmi reproduktory, palubní počítač, čtyři airbagy (hlavové byly bez rozdílu linie za 13.000 Kč), tónovaná skla nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Připlatit jste si museli za tempomat (13.000 Kč), litá šestnáctipalcová kola stála 25.000 Kč, o palec větší už 40.000 Kč, zapomenout jste mohli na navigaci nebo elektricky ovládaná přední sedadla.

Škoda Superb v roce 2002 - základní ceny linie Classic
MotorVýkon [kW]Cena [Kč]
2.085689.900
1.8 T110736.900
1.9 TDI PD96782.900

Prostřední výbava Comfort byla zajímavější hlavně díky širší paletě nabízených motorů. Základní cena 813.900 Kč za tehdejší 1.8 T (110 kW) téměř odpovídá dnešní 1.8 TSI/132 kW s automatickou převodovkou ve výbavě Ambition, před patnácti lety jste se však museli spokojit pouze s manuálem. Sympatická je cena 924.900 Kč za benzinový šestiválec 2.8 30V/142 kW – za podobnou cenu (917.900 Kč) dnes máte Superb 2.0 TSI/162 kW s automatickou převodovkou a ve výbavě Style.

K tématu: Kolik stála Škoda Octavia v roce 1998? Za ABS se připlácelo 26.500 Kč!

Vznětový šestiválec 2.5 TDI/114 kW pak superb právě ve výbavě Comfort poprvé vyhnal nad milion korun, v kombinaci s automatem stál vůz dokonce 1.061.900 Kč. V dnešní době je cenovým ekvivalentem verze 2.0 TDI/140 kW Laurin & Klement s pohonem všech kol a převodovkou – stojí 1.050.900 Kč a jde o druhou nejdražší verzi celé nabídky.

Škoda Superb v roce 2002 - základní ceny linie Comfort
MotorVýkon [kW]Cena [Kč]
1.8 T110819.900
2.8 V6 30V142924.900
2.8 V6 30V (A)142998.900
1.9 TDI PD96859.900
2.5 TDI V61141.004.900
2.5 TDI V6 (A)1141.061.900

Zatímco v dnešní době se u Škody Superb v provedení liftback setkáváme pouze se dvěma případy ceníkové základní ceny nad milion korun, před patnácti lety tomu tak nebylo. U vrcholné výbavy Elegance byl kupříkladu jenom jediný motor, který jste si mohli mít za méně než milion – osmnáctistovka turbo s ceníkovou cenou 956.900 korun. Šestiválec 2.8 30V stál 1.067.900 v kombinaci s manuálem, automat jeho cenu vyhnal vysoko nad 1,1 milionu korun. Lehce nad pomyslnou hranou se držela devatenáctistovka TDI PD/96 kW, milionovou hranici překročila o necelé tři tisíce, šestiválec TDI se však nestyděl přehoupnout přes 1,2 milionu korun, a sice v kombinaci s automatickou převodovkou.

Pravdou nicméně zůstává, že jste s linií Elegance dostali velmi slušně vybavené auto. Ve standardu nechyběla sedmnáctipalcová kola, dřevěný vnitřní dekor, malý kožený paket, výsuvné ostřikovače světlometů, které byly standardem pro bixenonové svítilny, automatická klimatizace, elektricky nastavitelná a vyhřívaná přední i zadní sedadla, rádio s CD přehrávačem nebo tempomat. Tehdy ještě frčely vestavěné telefony, takže jste za 24.500 korun mohli mít i manažerskou Nokii 6210. Asi největší „zářez“ však stejně udělala vestavěná navigace – stála 76.000 Kč.

Škoda Superb v roce 2002 - základní ceny linie Elegance
MotorVýkon [kW]Cena [Kč]
1.8 T110956.900
2.8 V6 30V1421.067.900
2.8 V6 30V (A)1421.141.900
1.9 TDI PD961.002.900
2.5 TDI V61141.147.900
2.5 TDI V6 (A)1141.204.900

Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Martina Čabana: Pytel oranžových blech Glosa Martina Čabana: Pytel oranžových blech

V Jihlavě se v pátek sešli členové platformy Zachraňme…

Komentář Jana Šindeláře: Korouhvička jménem ÚOHS Komentář Jana Šindeláře: Korouhvička jménem ÚOHS

Před pár měsíci byl na tomto místě komentář k průběhu…

 
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Superb před 15 lety: V základu stála…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu

Závod ve sprintu, který se jen tak nevidí. Na…

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

Nová platforma MEB koncernu Volkswagen je určena výhradně…

 



Ojetá Škoda Suberb I (3U): Vyplatí se vůbec ještě kupovat jedničkový superb? Ojetá Škoda Suberb I (3U): Vyplatí se vůbec ještě kupovat jedničkový superb?

Čas letí, takže i nejmladším ojetým superbům první…

Crash test na vlastní oči: Když tramvaj narazí do auta (video) Crash test na vlastní oči: Když tramvaj narazí do auta (video)

Dne 31. května proběhl na zkušebním polygonu v…

 



 
Škoda Fabia 1.0 TSI (70 kW) Style – To dobré zůstává!

TEST: Škoda Fabia 1.0 TSI (70 kW) Style – To dobré zůstává!

Dnes 13:00

Před čtyřmi lety představená Škoda Fabia III prodělala nedávno modernizaci. Vyzkoušeli jsme motorizaci 1.0 TSI se 70 kW splňující normu Euro 6.2.




Blesk.cz

Zemřela klíčová žena Gottovy minulosti: Janu Kocianovou (†72) miloval, ona ho odmítla!

Zemřela klíčová žena Gottovy minulosti: Janu…

Ve věku 72 zemřela populární slovenská zpěvačka Jana Kocianová, bývalá dlouholetá vokalistka Karla Gotta (79).…

Další nepříjemnost pro Primu: Tátové na tahu ztrácejí diváky. Dopadnou jako zrušená show 1 proti všem?

Další nepříjemnost pro Primu: Tátové na tahu…

Zatímco kriminální seriál Dáma a Král nabírá na obrátkách a v neděli večer přesáhl milionovou hranici ve…

 

iSport.cz

Krpálek v sukni? České judo si hýčká obří talent: Dáváme si do držky!

Krpálek v sukni? České judo si hýčká obří talent:…

České ženské judo v posledních letech skomíralo, reprezentantky chyběly od roku 2012 na všech vrcholných akcích.…

Federer a Zverev dali jistotu! Evropa vyhrála i druhý ročník Laver Cupu

Federer a Zverev dali jistotu! Evropa vyhrála i…

Tenisté Evropy vyhráli i druhý ročník Laver Cupu. Na vítězství z loňského premiérového ročníku v Praze navázali…

 

Reflex.cz

Vyhrožují mi. Česko pod Babišem je na tom ještě hůř, než před ním, řídí ho PR tým, tvrdí Petr Ježek

Vyhrožují mi. Česko pod Babišem je na tom ještě hůř,…

Padouch, nebo hrdina? Europoslanec Petr Ježek, který se rozešel s hnutím ANO, se necítí jako zrádce, za kterého…

10 rad, jak v Dubaji přežít horko, jak překonat velké vzdálenosti a na co raději zapomenout

10 rad, jak v Dubaji přežít horko, jak překonat…

O norském hlavním městě Oslu se říká, že si musíte dát několik panáků, abyste se tam neužírali nudou. V Dubaji,…