Škoda Superb 2,0 TDI 103 kW: CR střídá PD, ceny se nemění
Dosud se vstřikování common-rail u Škody Superb dodávalo jen do nejsilnějšího z turbodieselů – 2,0 TDI CR o výkonu 125 kW. Zbytek trojlístku TDI tvořil 1,9 TDI PD se 77 kW a 2,0 TDI PD o výkonu 103 kW, přičemž u všech tří byl standardem filtr pevných částic. Nyní dostane i 103kilowattová verze modernější verzi motoru se vstřikováním common-rail.
Nový motor dosahuje shodného maxima točivého momentu 320 Nm mezi 1750 a 2500 min-1 i nejvyššího výkonu 103 kW, který je však dosahován ne ve 4000 min-1 (jako u PD), ale až ve 4200 min-1. Motor se vstřikováním common-rail má kompresní poměr 16,5:1, pumpe-düse mělo 18,5:1.
Kombinovaná spotřeba klesla o půl litru na 5,4 l/100 km. Emise CO2 klesly ze 155 na 143 g/km a nová verze pohonné jednotky vyhoví emisní normě Euro 5. V nabídce bude, jako dosud, šestistupňová manuální převodovka a šestistupňové DSG.
Nového motoru se dočkal Superb i Superb Combi. České ceny motoru CR jsou shodné jako v předchozím provedení PD.
Škoda Superb 2,0 TDI CR vs. 2,0 TDI PD | ||
Motor | 2,0 TDI PD DPF | 2.0 TDI CR DPF |
Převodovka | 6M (6DSG) | 6M (6DSG) |
Zdvihový objem [cm3] | 1968 | 1968 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 103/4000 | 103/4200 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 320/1800-2500 | 320/1750–2500 |
Max. rychlost [km/h] | 207 (205) | 208 (206) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,2 | - |
Komb. spotř. [l/100 km] | 5,9 (6,8) | 5,4 (5,9) |
Cena Comfort [Kč] | 629.900,- | 629.900,- |
Cena Ambition [Kč] | 710.900,- | 710.900,- |
Cena Elegance [Kč] | 765.900,- | 765.900,- |
Příplatek za verzi s automatem DSG činí 71.000,-Kč