Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Superb 2,0 TDI 103 kW: CR střídá PD, ceny se nemění

Ondřej Láník
Diskuze (141)
Prostřední dieselová motorizace Škody Superb vyměnila dosud používané vstřikování čerpadlo-tryska (PD) za modernější common-rail (CR). Nejvyšší výkon zůstal 103 kW, kombinovaná spotřeba klesla o 0,5 l/100 km.

Dosud se vstřikování common-rail u Škody Superb dodávalo jen do nejsilnějšího z turbodieselů – 2,0 TDI CR o výkonu 125 kW. Zbytek trojlístku TDI tvořil 1,9 TDI PD se 77 kW a 2,0 TDI PD o výkonu 103 kW, přičemž u všech tří byl standardem filtr pevných částic. Nyní dostane i 103kilowattová verze modernější verzi motoru se vstřikováním common-rail.

Nový motor dosahuje shodného maxima točivého momentu 320 Nm mezi 1750 a 2500 min-1 i nejvyššího výkonu 103 kW, který je však dosahován ne ve 4000 min-1 (jako u PD), ale až ve 4200 min-1. Motor se vstřikováním common-rail má kompresní poměr 16,5:1, pumpe-düse mělo 18,5:1.

Kombinovaná spotřeba klesla o půl litru na 5,4 l/100 km. Emise CO2 klesly ze 155 na 143 g/km a nová verze pohonné jednotky vyhoví emisní normě Euro 5. V nabídce bude, jako dosud, šestistupňová manuální převodovka a šestistupňové DSG.

Nového motoru se dočkal Superb i Superb Combi. České ceny motoru CR jsou shodné jako v předchozím provedení PD.

Škoda Superb 2,0 TDI CR vs. 2,0 TDI PD
Motor2,0 TDI PD DPF2.0 TDI CR DPF
Převodovka6M (6DSG)6M (6DSG)
Zdvihový objem [cm3]19681968
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]103/4000103/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]320/1800-2500320/1750–2500
Max. rychlost [km/h]207 (205)208 (206)
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,2-
Komb. spotř. [l/100 km]5,9 (6,8)5,4 (5,9)
Cena Comfort [Kč]629.900,-629.900,-
Cena Ambition [Kč]710.900,-710.900,-
Cena Elegance [Kč]765.900,-765.900,-

Příplatek za verzi s automatem DSG činí 71.000,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (141)
Avatar - white label
18. 2. 2010 23:16
Re: Common-rail
V současnosti už to nelze přímo srovnávat, ale CR je opravdu mělo menší než PD...

P.S. Už jednou jsem tu uváděl příklad:
"Např. PD u Passatu (r.2005!) 2.0 TDI (125 kW/170 k) s piezo-ovládanými ventily, pracovalo s maximálním tlakem 220! MPa (2200 barů)"
V té době pracoval CR s max. tlaky okolo 180 MPa (1800 barů).
Avatar - Ronault.
18. 2. 2010 23:05
Re: Common-rail
No samozřejmě, že zvětšování tlaku by přišlo, ale tvrdit, že CR má menší tlaky než PD není taktéž pravda. ;-)
Avatar - Ronault.
18. 2. 2010 23:03
Re: TDI
Teda, jak dlouho tvému mozku trvalo než tohle vyplodil?
Avatar - Ronault.
18. 2. 2010 23:01
Re: Common-rail
Aha... Zajímavé je, že jsi si toho všiml jako jediný :-O Tak to omluva za ten překlep. Děkuji za upozornění, ale věřím, že víš, jak jsem to myslel. ;-)
18. 2. 2010 17:44
Re: TDI
Ano, třeba právě v této diskuzi. >:D

Ty si fakt prototyp hulvátského ubohého primitiva. A protože nemáš (jako obvykle) nic k autům, nemám dál potřebu s tebou jakkoli diskutovat. :-!