Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Superb 2,0 TDI 103 kW: Konec pumpe-düse, od února nastupuje common-rail

Diskuze (206)
Prostřední dieselová motorizace Škody Superb vymění dosud používané vstřikování čerpadlo-tryska (PD) za modernější common-rail. Nejvyšší výkon zůstane 103 kW, kombinovaná spotřeba klesne o 0,5 litru.

Dosud se vstřikování common-rail u Škody Superb dodávalo jen do nejsilnějšího z turbodieselů – 2,0 TDI CR o výkonu 125 kW. Zbytek trojlístku tvoří 1,9 TDI PD se 77 kW a 2,0 TDI PD o výkonu 103 kW (u všech tří je standardem filtr pevných částic). Nyní 103kilowattová verze také dostane modernější verzi motoru se vstřikováním common-rail. Informoval o tom německý dovozce značky Škoda.

Při nezměněném výkonu klesne kombinovaná spotřeba o půl litru na 5,4 l/100 km. Emise CO2 klesnou ze 155 na 143 g/km a nová verze pohonné jednotky vyhoví emisní normě Euro 5. V nabídce bude, jako dosud, šestistupňová manuální převodovka a šestistupňové DSG.

Nového motoru se dočká Superb i Superb Combi. České ceny zatím nebyly zveřejněny, měly by však zůstat stejné jako u 2,0 TDI PD.

Diskuze (206)
5. 2. 2010 17:38
Re: Superb vs. Mondeo
Platforma není otázkou velikosti, ale použitých platformových dílů a z toho vychází že Superb II je PQ35+PQ46, rozhodně ne PQ46. Příklad Phaetonu a A8 ukazuje to že slovo platforma není jen podvozek potažmo podlaha. MQB je zatím alespoň pro mě velkou záhadou.
4. 2. 2010 23:52
Re: Jossalito
Presne :yes:
Avatar - white label
4. 2. 2010 23:19
Re: Jossalito
Viz má reakce z 02:17...
Velmi podrobný test (na rozdíl od toho z autowebu), včetně všech možných objektivních měření je právě v tomto aktuálním/posledním čísle:
[odkaz]
4. 2. 2010 20:27
Re: Jossalito
No zrovna k tomuto testu toho je treba dodat celkem dost (na rozdil od testu zde na auto.cz):

- zacnu od konce, celkem vtipne na sebe autor provalil ze chtel mit vysledky testu 1.Mondeo, 2.Opel, 3.Skoda, ale pres vlastni velkou nechut zacal scitat aritmeticky body. Nuze, cosi jaksi vyhodnotil a vyslo mu k jeho velke nevoli, kterou celkem jasne v zaveru testu prezentuje, ze chtel aby Skoda Superb skoncila az 3., ale udajne "jaksi stastne" mela v pozadovane vybave vyhodnou cenu, takze to neslo. Tomu rikam zaver hodny objektivniho profi auto novinare. Nacez to zazdil jeste lepe, to kdyz omlouval vysokou cenu Mondea tim, ze prece vime jak to chodi a cenikova cena neni cena konecna. Ze se da v realu uhadat cena i u ostatnich dvou aut jaksi decentne zapomnel podotknout.
- jako minus prezentuje tvrdy chod motoru Superbu, cloveku nezbyva nez kroutit nad tim hlavou... ma se to projevovat zhasnutim pri nepovedenem rozjezdu, ja teda zazil zhasnuti auta (dieselu) pri rozjezdu v Mondeu i ve Skodovce, ale nikdy bych to nepovazoval za chybu auta ale za chybu ridice. Nebo mozna ma pan autor nejakou metodiku na nepovedeny rozjezd,
kterou standardne meri vsechna auta, tu bych ale docela rad znal.
- Superb má krátké sedáky. Jeden by si myslel ze konci v pulce stehen - fakta Mondeo 510mm, Superb 500mm (jako napr. Mercedes C nebo Audi A4), jeste ze neporovnaval s Octavii, jejich 530mm by asi nerozdychal.
- Skodovka se krouti - pan autor ma asi nejaky 8.smysl, je zvlastni ze je jediny v cele evrope ktery podobny ukaz zaznamenal. Zato na druhou stranu hnedka vi, ze Mondeo ma karoserii pevnou, ze ma skvele ulozene tlumice, jezdi nejlip, je nejkomfortnejsi atd. Dival jsem se do dvou nemeckych casopisu, u obou ma hodnoceni jizdnich vlastnosti i komfortu stejne jako u Mondea. No, asi jsou to amateri, vsak jsou to jen nejvetsi casopisy v zemi, kam se hrabou na nejaky svetoznamy autoweb.cz.
- co me nejvic pobavilo je pasaz Na nakup, tj. hodnoceni kufru. Nuze, pokud by si clovek myslel ze auto s nejvetsim kufrem a s nejvetsim prostorem po sklopeni sedadel vyhraje, ma zcela scestne nazory. Skoda Superb skoncila jako posledni. Duvod? Nejdulezitejsi parametr pro hodnoceni kombi je prevoz lednicky - to doslova (oblibena to Katikusova disciplina). A protoze ma Superb asi 5cm schod po sklopeni sedadel, je to dle autora auto nanic. Ze existuje neco jako mezipodlaha, dokonce vysuvna! autor velmi zdarile ctenarum zamlcel.
Muzete jen hadat 3x kdopak asi vyhral v teto discipline...

Zaverem, me je fuk ktere auto ktery test vyhraje, rohliky kvuli tomu levnejsi nebudou, ale kdyz uz se neco vydava za test, melo by to jako test vypadat.
Avatar - Ada je zase tady
4. 2. 2010 19:14
Re: Ze PRY klesne spotreba?
Jasne. Kvuli Euro 5 bylo zapotrebi snizit kompresi a vstrikovaci tlaky, tim padem klesla energeticka ucinnost motoru a stoupla spotreba... :no:

Zlaty motor TDI PD!