Premiéra pohonu 4x4 se v Superbu ukázala již v Ženevě v motorizaci 3.6 FSI. V Paříži se nový pohon všech kol představil v kombinaci se dvěma čtyřválcovými motory.
Chtěl bych se hlasujících zeptat, proč je pro ně 4x4 důležité. Tahat sebou ty krámy pokazitelné navíc, abych si 3x za zimu trochu ulehčil. Když člověk chce, tak dojede i s bavorem, kromě fakt už extrémních dojezdů někde na chalupu, ale tam už bude Superb nízký.
Já bych si vybral dvoukolu a nejlíp ten opovrhovaný motor 2,0 FSI, kdyby nechtěl 98ku. Atmosféra není tak náročná na zacházení s plynem, ale nejede odspodu. Baví mě to podřadit o dva stupně a vyrazit.
:yes: obyčejná móda .... co se ale neříká je, že díky těm kilům navíc se prodlužuje brzná dráha, která se pozná při každém bržděním, zatímco zlepšená trakce jenom při pár rozjezdech
hoci som nikdy nebol priaznivcom haldex, tak vy dvaja ste asi pekne po zadu... 4generacia haldex uz naozaj dava zmysel a da sa vyuzit na kazdom vyjazde zo zakruty. Ja by som v tomto videl prave vyhodu superb... hoci je t auto podla mna neuveritelne osklive, ale dostane postupne od koncernu zaujimavu technologiu a predava sa za slusne peniaze.
Co sa tyka 2.0 FSI - no prave, s 95-kou ide strasne tupo. s 98 je to ina kava, ale stale to nie je uplne ono. Hoci som tiez atmosferofil a rad podradim cez medziplyn o dva dole a vyrazim, tak by som mozno bral 1.8 TSI, lebo 4valcove turbo motory ma VW koncern vymakane :yes:
Evidentně jsi nikdy nejel ani klasickou čtyřkolku ani Haldex. Tak tu neplácej nesmysly. Nebo ty snad nerozeznáš při běžné jízdě předokolku od zadokolky? A teď si uvědom, že budeš i při té běžné jízdě mít se 4x4 neutrální chování. Mimochodem, výjezdy ze zatáček na suchém asfaltu se 4x4 (a to i při běžné jízdě) by ti při tvém rozhledu braly dech...
Ty jsi předci závodních do dlouhých táhlých. V Superbech jezdí samí závodníci co vykrajujou vracáky co to jen dá a nedbají zelenou barvu posádky a přesypávající se zavazadla. Projeď se v autě někdy rychle a pak zasahuj do diskuze. Někdo má cit a někdo na to umí šlápnout do kopce a raduje se jak předjel nic netušícího řidiče japonce nebo Fiatu.
- Ani s jedním nesmíš vjet příliš rychle do zatáčky (to platí dokonce pro všechny auta)
- Na kluzku je problém v chybějící informaci o stavu vozovky, protože se 4WD rozjede úplně normálně. Že (a jak moc) to klouže poznáš až při brzdění...
To je problém vždycky. 4WD má výhodu v tom, že s pomocí plynu můžeš libovolně přecházet z přetáčivého do nedotáčivého smyku a obráceně. U ostatních pohonů k tomu potřebuješ ještě (ruční) brzdu.
To co hovorís platí pre permanentný 4x4, nie pre koncernový Haldex, ktorý normálne posiela na prednú nápravu vsetok (alebo takmer vsetok) krútiaci moment. Nech je to akokolvek vymakané a reakcia medzi zmenou adhéznych podmienok a prerozdelením krútiaceho momentu akokolvek rýchla, o nejakom rozhadzovaní prednej a zadnej nápravy v zákrute pomocou Haldexu mozes iba snívat...
Já s tím (Haldex 1) jezdím od roku 2005 a mám to vyzkoušené. Samozřejmě to nejde na suché silnici, na to má O1 4x4 TDI příliš nízký výkon. Golf R32 to zvládá i na suchu.
Ano, fakt to jde. Ale k driftování na suchu potřebuju o doooost větší výkon, než mám k dispozici. Těch 100 koní na suché silnici nemá sílu protočit všechny 4 kola.
aha, tak to mluvíš o něčem jiném - prostě uvedeš auto do smyku, plánovaně. Jasně pak by byla chyba kdyby to nefungovalo, tys ale psal "libovolně přecházet" což prostě s H1 nejde, protože nereaguje dost dobře. S prvními haldexy dokonce docházelo k nehodám, kdy se zadní náprava připojila neočekávaně pozdě ve smyku a auto vlasně poslala do příkopa.
Ty mluvíš o něčem jiném. Nehody Audi TT s tímto systémem byly způsobeny aerodynamikou, která nadlehčovala zadek. Automobilka pak začala na tétéčka dodatečně lepit takový pseudospoiler a bylo po problémech.
Nehody způsobené haldexem jsou jenom výmysl odpůrců tohoto systému. Ve studijním programu 206 se dočteš, že prokluz je až ten nejzazší případ, kdy k přiregulování dojde. Systém spojuje mimo jiné i při jízdě zatáčkou, protože podmínka činnosti je ne prokluz, ale rozdíl otáček náprav.
Že někdo přecenil fyziku a chtěl sjet v cestovní rychlosti z dálnice, tak se nedivím. Pak je samozřejmě snadné vymluvit se na haldexku.
presne tak... a od mnohych odbornikov som pocul, ze nova AUDI TTS je proste mazec... Je trochu z hladiska historie smutne, ze HALDEX 4G nazvu tiez QUATTRO, ale funguje to vraj velmi slusne
Když jsem loni jezdil s jednou upravenou S3 od B&B, která měla haldex na němž se zkoušela různá nastavení, netušil jsem, že ten člověk, co to tam ladí, dělá na softu pro TTS, chodili tam tehdy všichni s otazníkem nad hlavou. Možná si vzpomeneš, nevím, ale měl jsem tu tehdz, po té zkušenosti s S3, debatu s jedním subaristou na GTIho blogu, myslím, protože ta S3 si na okruhu dávala STi k obědu, myšleno tak, že ten blbý haldex se choval lépe než nejvychytanější verze permanentu od Subaru. Teď je to seriově v TTS, a každému, kdo tu píše o haldexu s opovržením, doporučuju se svézt. Permanent (pro konfekční auta) se začíná dostávat do pozice dinosaura, příliš těžkého a mechanicky komplikovaného, haldex nebo xdrive, to je budoucnost.
a co má jako společného Haldex s xDrive? Vůbec nic, ale vůbec nic. xDrive je permanent, o kterým píšeš že je komplikovaný těžký a bez budoucnosti?
A jak umí "experti" naladit elektroniku to vypovídá třeba ESP u Scirocca, který začne o život brzdit když se ti jedno z předních kol odlepí od země při přejetí obrubníčku :-! Fakt příjemné svezení, když se ti trakce mění pod rukama/nohama
no dobře, ale princip fungování je úplně jiný protože už tím, že haldex musí vybržďovat kola, zatímco xDrive ne. Takže 100% výkonu na kole je u Haldexu pohádka zatímco u xDrive realita. Haldex skončí na typickém lednovém kopci kde na jedné půlce vozovky je led a na druhé sníh.
Typická oběť marketingu. BMW xDrive taky přibržďuje jednotlivá kola stejně jako systém 4Motion. U Volkswagenu najdeš totéž, akorát se to jmenuje EDS (elektronická uzávěra diferenciálu). Problém 4Motion 1. generace tkví v tom, že EDS má pouze na přední nápravě (takže když ztratí trakci obě přední a jedno zadní kolo, auto se nehne). 4Motion druhé a další generace má již EDS na obou nápravách. V neprospěch Volkswagenu budiž řečeno, že toto u systému 4Motion funguje pouze do rychlosti 30 kmh.
To, že jsi trouba, vím, netřeba to dokazovat každým příspěvkem.
Jen pro informaci, aby ses v tom automobilovém světě tolik neztrácel, Audi a Volkswagen jsou dvě firmy, navíc specialista na haldex nedělá ani pro jednu z nich, a teď si k tomu přidej tu svou poznámku o ESP scirocca a mé věty o haldexu v S3, nonsens, že. Co se xdrive týká, stručně ti to píše výše Hooonza, pokud nevíš, raději šoupej nohama... a študuj. ;-)
To s tím šoupáním nohama, by pro tebe mělo být zlaté pravidlo. Ale možná, když budeš dost bušit pěstičkama, tak celý svět uzná, že xdrive je permanent.
permanent... hm... to je systém 4Motion se spojkou Haldex taky. Akorát s jiným rozdělením za std. podmínek (90:10).
Když už jsme u těch detailů:
"xDrive can direct up to 100% of drive forces to one axle."
axle = NÁPRAVA, nikoli kolo
Toto dokáže Haldex taky. Když úplně rozpojí, jde všechno dopředu. Když je úplně sevřená a přední kola nemají žádný grip, jde všechno dozadu.
ale to je ta "jemná" niance, když přední kola nemají žádný grip, která nemůže nastat - tj. ta náprava je vybrzditelná, ale ne odpojitelná. No co už thread se nátáhl na nečitelnost, nechme toho.
Tak to nastane např. když je celý předek na ledě. V takovémto případě Haldex svým sevřením umožní veškerému momentu téct na zadní nápravu. Vybrzďovat se v téhle situaci nemusí nic.
Je to víceméně totéž jako elektrický proud. Styčné plochy s vozovkou, brzdy a lamelové spojky působí úplně stejně jako elektrické odpory na tok proudu. Je-li Haldexka naplno sevřená, má v této analogii nulový odpor. Led pod pneumatikou je zase analogií značně velkého elektrického odporu.
Jo, dík, ale jak funguje xdrive vím docela dobře.
To, že jak haldex tak xdrive se snaží "napodobit" permanent ve svém účinku je jedna věc, to že nejsou permanentími pohony 4x4 z principu své konstrukce, je věc druhá. Tedy permanent se vyznačuje tím, že má mezinápravový diferenciál, což samo o sobě znamená, že vždy půjde nějaký toč. moment na obě nápravy. Auta s haldexem nemají mezinápravový diferenciál, přední a zadní výstupní hřídel z převodovky jsou napevno spojeny a hydraulická spojka, umístěná většinou ve skříni zadního diferenciálu, slouží k připojení nebo odpojení zadní nápravy. Úkolem spojky je přímý přenos výkonu na zadní nápravu, tedy až 100%, při ztrátě adheze na nápravě přední a rozdílu otáček kol. Podobně xdrive nemá mezinápravový diferenciál přenos síly na přední nápravu je pomocí lamelové spojky. V extrémních případech zcela rozpojuje, anebo natuho spojuje přední a zadní nápravu (permanent rozpojit nelze!).
no, tých 90 čo píšeš si človek dovolí, lebo nevie ako to šmýka ( kým nie je v ku.rve ) potom pomôže buď vodič, alebo ESP alebo poisťovňa ( tretiu možnosť som ešte neskúsil, ale cúvať z kopčeka do garáže - nepomôže nič )
nechcel som to cislo dat az take velke, ale je to nad 90% urcite >:D ked sa tu nehrame na pretacave smyky, tak to citit pri ostrych zakrutach... prednokolka ked pridavas viacej plynu v zakrute, tak citis kopanie v riadeni, proste sa Ti pletie pohon do riadenia... u niektorej FWD skor, u niektorej neskor.
no dobre, na kazdom vyjazde je silne slovo... ale v zakrute, kde je odlahcene vnutorne kolo to pomoze urcite, samozrjeme to chce ostrejsiu jazdu. Suhlasim este, ze by som to dal tiez len k V6 asi (alebo aspon 2.0 TFSI). Ale ze by sa to dalo vyuzit 2-kart za rok, tak to tiezs nie je pravda, to bola pravda fakt mozno u haldex 2g.
no počkej, proti haldexu poslední generace nic - ale s těmahle motorizacema že bys ho potřeboval na výjezdu ze zatáčky? Myslím že ne, mám obdobný výkon z atm V6ky, a pokud se nebavíme o výjezdu z vracečky na dvojku na plný plyn na mokru, tak to potřeba prostě není. No a těch 60kg hmotnosti případnou výhodu zase sebere.
Už dost, prosím, je to pořád dokola, možná jsi schopen se svým BMW jezdit tak, že se ti sjíždějí všechna kola stejně, pak gratuluju, ale s tím jestli je xdrive permanent nebo ne, to nesouvisí. Opakuju to už po xté, permanent se vyznačuje tím, že toč. moment přerozděluje mezinápravový diferenciál, což je z principu nerozpojitelný systém, tedy nikdy nelze dosáhnout stavu jedna náprava 100 a druhá 0%. Připojitelné typy pohonu 4x4 se snaží o fci podobnou permanentu, ale jinými prostředky, nemají mezinápravový dif., ale většinou nějaký typ lamelové spojky připojující druhou, primárně nepoháněnou nápravu. Xdrive v posledních verzích (a je to různé u modelů BMW) posílá dopředu konstantně 20% výkonu. Tohle mate v pohledu na xdrive jako na permanent, jenže princip je následující. Elektronicky řízená lamelová spojka v rozvodovce (úplné sepnutí zcela otevřené spojky proběhne za pouhých 100 ms) umožňuje bezestupňové variabilní rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu v poměru od 0:100 do 50:50%. Ve spolupráci se stabilizačním systémem DSC zlepšuje xDrive jízdní vlastnosti tím, že při průjezdu zatáčkou mění poměr přenášeného točivého momentu již při prvním náznaku nedotáčivosti (odlehčení předních kol, až 100% výkonu jde dozadu), resp. přetáčivosti (větším sepnutím lamelové spojky se zvětšuje podíl přední nápravy), čímž lze v mnoha případech předejít zásahu stabilizačního systému. Za jízdy probíhá výše popsané variabilní rozdělování točivého momentu, ale při rozjezdu je i za normálních podmínek lamelová spojka zcela sepnutá až do rychlosti 20 km/h. Naopak při popojíždění s velkým natočením předních kol je lamelová spojka otevřena a přední pohon odpojen. Odpojen znamená NEpermanent. Snad je to už jasné.
Máš v tom trochu hokej. 1. I když AWD systém s mezinápravovým diferenciálem neumí mechanicky odpojit jednu nápravu, tak to vůbec neznamená, že za specifických podmínek nelze dosáhnout stavu 100:0 a nebo 0:100, pokud to jeho konstrukční řešení umožňuje. 2. Některá AWD se označují jako permanent, ne z důvodu přítomnosti mez. dif., ale z důvodu základního rozdělení toč. momentu mezi nápravami. 3. xDrive za normálních adhézních podmínek pracuje v poměru 40:60 ve prospěch zadku, čemuž v praxi nasvědčuje i rovnoměrné opotřebení predních vs. zadních pneu.
Sám sis odpověděl, AWD s mezinápr. difem neumí odpojit jednu nápravu, souhlas, proto se jmenuje permanent, xdrive založený na lamelové SPOJCE, od slova spojit, dokáže pohon mezi nápravami spojit i rozpojit, proto to není permanent. Nevýhody připojitelného pohonu, efekty v momentu připojení, se snaží svým vývojem systémy založené na spojce eliminovat, proto současná generace xdrivu nápravu nepřipojuje ze stavu rozpojeno na spojeno(stejně tak haldex, který např. v tom Audi TTS standardně posílá na zadek 60% a na předek 40%, takže je haldex permanent?) a proto jsem ve svém původním příspěvku napsal, že toto jsou pro konfekční auta systémy 4x4, které se v budoucnu uplatní více než klasický permanent.
pan flavio je evidentne pomaten. system xDrive NENI permanent(lam. spojka ala haldex), s tim ze pise cosi o 40:60 je zrejme ze ma asi starou e46 ve verzi x tzn stary system se tremi otevrenymi diferencialy.
Stálý (= permanentní) pohon a lamelová spojka se navzájem nevylučují. xDrive skutečně má toto rozdělení. Mezi veřejností je ale pojem "permanentní" často brán jako synonymum k "mezinápravový diferenciál."
4x4 je velmi důležité. Zejména zde, kde často prší (jo, tohle do toho velmi kalkuluj) a padá sníh. Vůbec nejde o hory. Jde o běžnou jízdu třeba v zimě. Jakmile napadne sníh, zadokolkaři driftují, předokolkaři si zoufají a jen ti na 4x4 jedou takřka jako po suché silnici. Je s tím bezpečná, jistá jízda.
Se zadokolkou BMW přece nemůžeš soutěžit s tímhle Superbem 4x4. Superb by BMW roznesl na sněhu na padrť. Měl by sis to vyzkoušet, spadne ti brada.
Pocity zkušeného jezdce na 4x4 jsou asi takové - jede a říká si - "co se ti kolem tak na tom sněhu loudají..." Kdo to nazažil na vlastní kopyta, neuvěří.
P.S. Pokud bys chtěl toho bavora užívat celoročně, pak samozřejme ve čtyřkolce, o tom není snad diskuze...
no, nerad, ale v podstate suhlasim :-) pravdou len je, ze poseldne zimy su take, ze fakt nie je porblem jzdit ani na 3er RWD a dostanes sa vsade, hlavne v meste... elektronika to uz zariadi... (ak mas samosvor, este lepsei) Ale tak 3 zimy do zadu, ked bola taka tuha si pamatam, ako po meste mali problemy aj 5-kove (cize dost tazke auta).
Jakmile máš motor vpředu a zadní náhon, jsi v zimě velmi omezený. Ideál byly Škodovky - vše vzadu... jako Porsche :-)
Tedy - na zábavu, na parádní jízdu na suchu je ideál zadokolka. Daň technickým jednodušším řešením jsou předokolky - jízda ovšem o ničem, o zábavě ani vidu. 4x4 je ideál bezpečné, jisté jízdy. Permanent má negativum ve větší váze a ve větší spotřebě. Systém připojitelné nápravy je nejpraktičtějším řešením pro největší procento řidičů.
Vlastně máš pravdu, Mariánek bude mít radost, že tvrdíš, že Subaru má bezkonkurenční jízdní vlastnosti. Mají přece nejdokonalejší 4x4. Automobilový silniční zázrak.
no jako GTI sorry, ale kecáš. Pokud nejedeš se 4x4 driftem není žádný fyzikální jev, který by 4x4 dával větší trakci. V tom co popisuješ (kde často prší) je právě praktická nevýhoda těžkého ústrojí, protože jeden Sup 4x4 to nedobrzdí do stejnýho Supa 4x2 před ním. Výhoda poháněné přední nápravy s motorem vpředu je do 200koní výkonu neoddiskutovatelná - v našich podmínkách
Tomuhle nevěříš ani sám. Do 200 koní na předku je vynucená manýra daná technologií výroby kompaktů a subkompaktů. Z hlediska jízdy je nejlepší varianta "porsche", tedy vše vzadu.
My tu popisujeme výhodnost čtyřkolek. Není jediná vlastnost dvoukolek , která by čněla nad čtyřkolkami. Jen snad u permanentu o cca litr vyšší spotřeba. Jinak jen převažují výhody.
To co se ti líbí na Porsche není motor vzadu a hnaná zadní náprava, ale nízko položené těžiště díky boxeru, a rozložení hmotnosti +-50/50. Kdybys měl všechno vzadu, auto by plavalo a nedrželo směr a při brždění by přední brzdy neměly dostatečný účinek.
Současně auto s tímhle rozložením bude podobně neutrální jako 4x4, protože v zatáčce se žádný výkon na vozovku nepřenáší, až při opuštění. Takže odtud plyne to, že 4x4 nejede 90 v zatáčce kde ostatní jedou 60.
No a 200koní na předku je limit, protože se při akceleraci ta náprava odlehčí a dochází k prokluzu, což je něco k čemu s 4x4 nedojde.
50:50 ma aj S2000, alebo MX-5 a spusta zadnokoliek, 1er couope je hodne dobre vyvazene, dokonca aj 135i.
Mazda 3 MPS je o nicom - zle nastavena, premotorizovana, ale MEGANE (najlepsie R26 225 celkom zvlada a v podstate CUPRA 240 tiez)... Je ale pravda, ze u kompaktu je to nad 200k a FWD uz vacsinou tazke.
Kludne sa najdu zakruty, kde dobra FWD so sperou trhne aj 4x4... Ale FWD ma skorej svoje limity, to sa zas popriet neda
nojo máš recht, +-50/50 je to u Boxtra a Caymana, nezjišťoval jsem jak je to u 911, ale stejně to u ní musí něčím dohnat, ať křídlem nebo přesouváním věcí dopředu, nebo tím místem pro balastní zátěž
To, že čtyřkolkaři na sněhu jezdí takřka jako za sucha, si vzal kde? 4x4 je dobré mít, pokud se potřebuješ někam vyškrábat nebo chceš razatněji akcelerovat, ale ta neschopnost výraznější akcelerace, je na zledovatělé cestě, to poslední co tě trápí. To, že jde se čtyřkolkou, pomocí plynu lavírovat v zatáčce na hraně neutrality, je sice pravda, ale zajimalo by mě, kolik řidičů čtyřkolek je schopno svůj vůz v krizové situaci na silnici takto řídit.
Za deště z pohledu aquaplanigu je AWD lepší než FWD, ale ještě lepší je RWD.
Vzal jsem to ze svejch kopyt. Vím přesně jak reaguje zadokolka, jaká nuda je s předokolkou, a jak báječná neutralita je se čtyřkolkou. Vím jak bezpečně s 4x4 jedeš a jak fantasticky jedeš tím lépe, čím horší je vozovka (vzhledem k ostatním, dvojkoklářům).
Tedy, tam kde dvojka jede 60 jedeš na 4x4 opravdu 90. S přehledem. Žádnej závod, jen bezpečná, jistá jízda.
GTI, trosku sa v tom placas... Ako ze superb 4x4 je hovadina, ale to co hovoris Ty, to tiez, aj ked nie tak velka... Zabudas este aj na smerovu zbiehavost naprav a podobne zalezitosti... Pocmocu nastavenia podvozku a geometrie sa da dosiahnut aby cokolvek bolo pretacave, alebo nedotacave... a nepisane pravidlo medzi vyrobcami je nastavit nedotacavo vsetko, lebo inak by sa ludia rozbijali este castejsie
To se líbí, jak tu samozvaní "odborníci" shazují čtyřkolky, aniž by o nich měli základní znalosti o zkušenostech nemluvě. Pro nás, kteří neparkujeme na Václaváku a denně se sápeme ke svým chalupám v horách jsou tyto debaty úsměvné. Tady ani nikdo nic jiného nemá než čtyřkolku a je celkem jedno o jaké auto se jedná. Mě se čtyřkolka už osvědčila už i na D1. To ale vy, letní manekýni nemůžete znát. A mimochdem , jaký je váhový rozdíl mezi 4x4 a 4x2 když já jedu sám a ty s tlustou manželkou?
Je to jen lehce jinak - Kdo zná, chce zadokolku na léto - bavoráček, pokud možno se stahovací střechou..., předokolku nemůže chtít nikdo, ta je o ničem, jen šeď jízdy, myslím jako v zatáčkách a pokud teď hledáme rozdíly, no a každej, kdo ví, ti potvrdí, že ideál na to, po čem a kde jezdíme je čtyřkolka. Fajnšmekr, kterej umí jezdit (to podtrhuji) ocení permanent. My všichni ostatní ceníme připojitelnou, ať je to ve škodovce, v BMW, Mercedesu či Volvu. proto píšu, že to vůbec nejlepší, co může člověk udělat (ať to vezme z kterékoliv strany) je koupit Octavii scout.
mě teda přijde, že většina lidí jede z A do B v 98% času co jsou na silnici. Je to jako když v létě vozím v autě brusle, a v zimě plavky. Jistě můžu jet kolem zimáku nebo plavečáku, ale pokud to vozím celý rok, jenom táhnu nějaký balast.
V Superbech není volba mezi zadokolkou a 4x4 takže problém se zredukoval na praktické využití připojitelné zadní napravy u předokolky.
Výhoda je za kritické situace možnost připojení zadní napravy, která ale nemusí poskytnout spásu. Tuhle výhodu dokážu z výrazné většiny kompenzovat u tohoto typu aut JENOM volbou pneumatik.
Nevýhoda je vyšší hmotnost = delší brzná dráha, vyšší spotřeba a u nás citlivý mělký kufr a tunel v autě s přípravou na 4x4. Nevýhody moc kompenzovat nejdou.
Ale no tak GTI, to jak se auto chová v zatáčce je především o nasatevní podvozku, rozložení hmotnosti, těžišti.... a pak teprve o hnaných kolech. Ta jízdní šeď se spíše hodí k AWD.
Šeď předokolek se vztahuje v porovnání k zadokolkařům. Tím rozložením hmotnosti myslíš asi nízké těžiště subaru aut? Jo, jistě, že tohle hraje roli. Nikoliv ovšem pro běžného řidiče, kterej chce jen bezpečně pružně a poměrně rtychle jet všude. Všude... o to jde.
Tedy 4x4 je v běžných řekněme podzimních a zimních podmínkách zásadně rychlejší než ostatní. Zásadně, Flavio. To snad víš.
Asi potřetí se tě ptám, zda jsi jel permanent či připojitelnou nápravu, zda jsi to jel ve zhoršených podmínkách, a jaký dojem to na tebe dělalo. Písně platónů, amatérů silnic tu pět můžeš, ale jedná se než o křečovitej kankán neználka, kankunene. Šestatřicetiletej ostravskej chachar jehož autem snů je impreza... >:D Mokrý hadry se fasujou... >:-[]:yes:
cx 7 A PASSAT 2,5 TDI, A Passat 2,8. Na sněhu pouze CX 7, ale nevšiml jsem si, že magnetické síly ke sněhu. Hrát si s CX 7 na závodníka si netroufám. Výhody čtyřkoly jsou nesporné, otázka je kdo to využije. Já si netroufám vodit ve větších rychlostech auto na limitu tak, že kde bych to se čtyřkolou zvládl,ale s dvoukolou ne. Normální dvoulitr nemá s trakcí problémy na dvojku ani mokru, pokud člověk není osel dřěvěná noha a nesešlápne plný plyn ve vracečce. Na sněhu se dá pohrát se spojkou a plynem a člověk se dostane hodně daleko. Prostě čtyřkola má své výhody, ale i nevýhody, ale zázrak to není. Myslet si jako ty, že můžeš jet se čtyřkolou o 50% rychleji je absolutní nesmysl.
Žádný nesmysl to není, člověk to pozná většinou v horách, když na něho zezadu doráží 4x4... Můžeš si hrát se spojkou sebelépe, 4x4 jede a nemusí si hrát s ničím... O limitech nepiš, o ty nejde, jde jen o bezpečnou jízdu za zhoršených podmínek. V nich je čtyřkolka k nezaplacení. Čtyřkolka je ale k nezaplacení i na dvoře, když vyjíždíš z garáže a je tam 15 cm sněhu... obdobné to je na parkovištích.
Při hromadné havárce na D1 letos jsem si jen prošlápl cestu po poli kudma by se dalo a pak tradáááá....sjezd přes příkopu a půl kiláku po zasněženém rozmoklém poli - toto jelo - a tenkráte jsem se zařekl, že už nikdy (pokud na to budu mít) nechci nic jiné než 4x4 (quattro nyní...)bylo to i v tv. Všichni stáli a já si jel zpět po poli....A6Avant
...to je teraz hit. Každému čo jeho jest. Osobne si myslím že v našich podmienkach je to skôr o psychologii a s tým spojený pocit väčšej bezpčnosti na ceste, ale rozumovo na to žiaden dôvod nevidím.
Jestli ty bydlíš tam, co se u vás pěstujou ty melouny, pak tě chápu. Já jsem pro 4x4 i kdyby mě měla jen 1x za rok vytáhnout z nějaký prekérie a automat, abych si mohl dělat při řízení dobře, nebo hrát s rádiem. Větranou kůži, abych netahal vlka v kalhotech, klima protože se potim a sound přes 500W, protože to je jediný místo, kde si vohulim Nickelbak atd. Nic ovšem neni zásadní pro přežití. Každýmu, co jeho jest.
So všetkým až na tie melouny a klimu súhlasím. Ale buď som taký dobrý vodič, alebo naopak taký zlý, že rozdiel nepoznám. Žiaden rozdiel medzi FWD, RWD a AWD (trvalo aj pripojiteľne) som nezaznamenal. Naopak práve ten najdivokejši pretáčavý šmyk som zažil s quatrom.
Preto to u mňa nehra žiadnu rolu. Ale keď to do sedanu niekto nutne potrebuje...nech sa páči.
Poznat se to dá, ale já taky nejezdim stylem, že bych to s "běžnym" sedanem využíval. Na druhou stranu jsem rád, když se u nás probudim a nemusim čekat na to, až nějakej blbec posype silnici. To trvá i 3 dny.
A a a vo vo ttttom to je... :-) Jde jak správně píšeš o to, že vždy dojedeš... Co já zažil dvojkolkářů pod koppcem, čekajících na posypovej vůz hodiny a hodiny... 4x4 to vyhoup´jako nic... Kolikrát člověk nemůže vyjet ani na parkovišti před delvitou mírnej ledovej kopeček... a pak... bílá silnice, neposypáno, vrže to pod kolama, a člověk jede v pohodě.
Však pak je taky na každym, aby zhodnotil svoje priority/možnosti a podle toho se zachoval. Plky o tom, jak je to, či ono na howno, nebo zbytečný jsou na nic. :yes:
Tak jsme se to zase pěkně všechno dozvěděli. Všechny ty permanenty od Audi, od Subaru, všechny přípojky, to je na nic, ostrej silniční jezdec vyjede všechno, buďto se pod kopcem hodně rozjede >:D (bože bože) nebo si v kopci pohrává se spojkou >:D prostě, mistři silnic nepotřebujou čtyřkolky. My ostatní, my nýmandi silnic sebou vlastně vláčíme nepotřebný železo a zbytečně utrácíme za zbytečnosti. Tohle musíme napsat jako petici všem kapitánům automobilovýho průmyslu. Tohle oceněj, takhle jim totiž voči už dlouho nikdo neotevřel.
P.S. Osobně si ale myslím, že vůbec nejlepší je mít setrvák na zadní. Šňůra se ti nemotá do předních koleček, a když u toho i dobře troubíš, vytrajdáš s tím i kdejakej kopec na... pískovišti. Tak dnes - BRAVO PÍSEK :yes:
extrem je vzdy na nic... ze je 4x4 na nic, tak to je velka haluz. Fakt mozno stare riesenia haldexu (a vtedy som to tvrdil aj ja). Ale zas 4x4 ze by bola jedina zachrana, tak to je blbost podobna... Nech si kto kupi, to co sa mu paci, vsetko ma svoje vyuzitie
Tak na E60 částečně zapomeň, zjednodušeně řečeno nová pětka bude mírně zdrcnutá sedma. Ale má lepší předek, světla nejsou tak jednoduchá, je tam střih a ostrá hrana v rohu, vypadají líp než ty na sedmě, a ledvinky nejsou tak obludně velké, i když čumák je taky docela kolmý, aspoň ve srovnání s E60 velmi. Jestli sedma vypadá mírně dlouze, ta kapota je malinko dlouhá k té štíhlé siluetě, tak na pětce to proporčně sedí dokonale. Fakt nádherné auto, akorát jsem neviděl zadní lampy, měli na tom takové ty kulaté nesmysly pro maskování, ale celkově moc dobrý, už se těším. :-);-)
kedy menis svoju 530i a za kolko ju pustis? >:D (ale nie, 5er este asi nie je pre mna, zatial max stredna trieda, vacsie auta uz mi pridu zbytocne moc velke).
Zdrcnuta sedma? No toho by som sa bal, ze aj BMW podlahne prilisnej unifikacii, ale snad ju bude len pripominat. Inak 7er sa mi celkom paci, len predok moc nie a prave to by, ako pises, mohlo byt zaujimave u novej 5ky. A navyse lepsie vyvazene proporcie... hm, tesim sa tiez :-)
No, pravda, už má tři roky, a chtěl jsem nový přímovstřik po fl, tak podle mně vypadá ideální motor, ale vzhledem k tomu, že plánuju ještě něco dalšího do garáže, vyloženě pro zábavu, tak bude muset ještě nějakou dobu vydržet. Co se rozměrů týká, mě trojka dnes už připadá jako malé auto, je to otázka zvyku, pětka je akorát, ale sedma mi už přijde zbytečně velká, i když je to taky možná jen otázka věku a za pár let budu mluvit jinak.
A o novou pětku se neboj, opravdu to působí jako mírně zdrcnutá sedma, ale jak jsem psal, vzala si z ní jen to nejlepší, ten výrazný prolis přes kliky a štíhlejší siluetu, zejména zadek už nepůsobí zboku tak macatě jako u E60. ;-)
No ja mam na na zabavu MX-5 NB 1.8 este s 2 kamosmi (uplne to staci, vzdy sa dohodneme). Hold to auto je skoro za darmo, takze sa to da :-) Ty budes mat ale nieco asi trosku inej ligy.
3er je maly, ale podla toho, co tym myslies. Rozmerom ani nie skor vnutornym prestorom (menej miesta v zadu je snad len v IS v rmaci triedy)
To je super, to dýlování auta s kámošema. Denně to auto nepotřebuješ, tak co, a MX-5 je fajn, u mě jen smůla, že když si do ní sednu, buď nevidím na silnici přes horní rám čelního skla nebo, když se sesunu, nemám kam dát nohy, abych mohl řídit. :-) Co se mně týká, nejde o ligu, tu mazdu bych si klidně pořídil, kolik takových zábavných zadokolek je, že, jen to nejde kvůli rozměrům, měl jsem dřív speedster turbo pro tento účel, a bylo to super auto, teď bych to viděl na nějakou mírně jetou Z3, ideálně pak boxster nebo cayman, ale při tom, jak bych to auto byl schopen využít, by to byl přílišný luxus. ;-)
Designově jsem to moc nevnímal, ale ta výška, pokud je to ještě širší než Golf, bude pro ježdění asi dobrá. Tedy asi těžiště a tak? Aby mě tu zase někdo nedal po koulích....
kto aspon trochu rozumie autam, tak Ti po koulich neda, osobne nemam rad VW moc, ale uz GTI je vazne hodne podarene auto. Scirocco nizsie a sirsie -> urcite to neuskodi. Navyse adaptivne tlmice ACC.
Sice sa nazory na auto trochu lisia, ale auto to nebude zle.
co s atkya design - pacilo by sa mi, kby boli odvaznejsi v zmysle konceptu, ale na fotakach sa mi to fakt paci. Live ma to teraz zas trochu sklamalo - no uvidime proste :-)
Jistěže by to mohlo vevnitř vypadat jako TT, pak by to ale stálo jako TT, což znamená o 350tis. více se stejnou motorizací. Prostě na Scíro je třeba nazírat měřítky auta za 550tis. resp. 650 s dvoulitrem, a za ty peníze je to i co do stylu bez konkurence.
interier som este nevidel, to neriesim :-) na fotkach ten top top vyzera dobre, ten bezny asi bude dost nudny, ale co uz, to je VW :-)
Myslim, ze su aj posobivejsie interiery aj v ramci HH, ale to nie je tak dolezite
Nejlepší na ježdění je zadokolka, ale motor vpředu a náhon na zadek znamená, že se sněhem končí zábava (nemyslím blbnutí na parkovišti) a nastupuje ostražitost. Čyřkolka je za normálních podmínek neohrabanější (nedotáčivost při nájezdu do zatáčky), ale ve chvíli kdy se zadokolkou zábava končí se čtyřkolkou začíná, jiná koncepce pohonu, při které se dá bezpečně blbnout i na silnici, ve smyslu lehkých řízených smyků ze zatáčky do zatáčky, není. Předokolka je univerzál bez slabin zadokolky v zimě ale také bez její zábavnosti na suchu. Osobně jsem za to, pokud to jde, mít zadokolku i čtyřkolku. ;-)
ja by som bral zase tri auta. Jedno FWD so samosvorom, jednu RWD (samosvor tiez, pochopitelne) a jednu AWD... dobry plan, nie? :-)
S FWD sa tiez da uzit zabava, ale skor musi byt taka so zle rozlozenou hmotnostou. Kamarat amatersky ralyye jazdec mi predvadzal lahke smyky v bezpecnej zakrute an CTR 7G, ci Focus ST >:-[]:-! Mne sa to s CTR 7G podarilo tiez, ale len malokde by som si to dovolil a o tom to je
Dobrý plán, to jo. :-);-) Mě zase známej taky rally jezdec vezl na sněhu v Allroadu, za normálního provozu, všichni jeli padesát a on osmdesát až stodvacet stále v lehkém smyku, vypadalo to jak nějaká finská rally na plejstejšnu, ale když jsem viděl jak to má v ruce, ani jsem se moc nepotil. To jen kdyby tu někdo tvrdil, že čtyřkolka je dobrá akorát dvakrát za rok na lyže. ;-)
to ked som bol v lotyssku v rige (inak jazdia tam celkovo strasne, ale strasne auta, proste extra trieda, tolko luxusu sa nevidi ani vo viedni) som zazil nieco podobne... :-) v zime tam ale snezi furt, ja som za tyzden okolo silvestra videl, ze nesnezi asi 30 minut dokopy... no a smykom tam jazdil kazdy a 4x4 tam celkom ide (podobne ako vo Svajciarsku, tam je spusta subaru inak). Dostal ma len chlapik, ked to na vjazd na parkovisko hodil cez rucku smykom na 8miestnom mikrovane :-)
ALLROAD - ja som vzdy navjiac uznaval staly pohon, hlavne SUBARU symetrical AWD a AUDI QUATTRO... pripadne MITSU a AYC. Zapacil sa mi celkom aj SH-AWD, ako citit, ze je 70% tocaku na lavom zadnom kole... Zrejme ale aj HALDEX zacina dosahovat vyskoych kvalit, hoci nim ludia (vratane mna) pohrdali
Neni lepší čtyřkolka s možností změny přenosu záběru ze předu dozadu a naopak? Teda nejsem si jistej, jestli jsem to napsal cool, ale snad mi rozumíš >:D
Co to pořád s GTI máte s tou zadokolkou v zimě ? Pokud si dobře vzpomínám, tak stačilo do kufru Žigulíka hodit pár pytlů pšenice a i v zimě bylo parády habaděj >:D
Stala se mi před pár lety pěkná příhoda, jednou ráno v Hamburgu, lehce, velmi lehce posněžilo, na cestě tak dva cm, křižovatka, tři pruhy, do kopce. Na světlech jsme zastavili vedle sebe tři bavoráky, pětka tak z roku 95, trojka E46 a já s E60. Blikla zelená a všichni jsme tam stáli jak joja, kola se točila, docela komický pohled na tři nemohoucí bavoráky, v podstatě jedno jakého roku výroby. Bohužel nikde kolem zrovna nebyly žádné volné pytle s pšenicí :-);-)
presne taketo pohlady so videl pred 2 zimami, ked bolo aj v BA dost snehu... Ale boli to dve E60 a jedna E46 :-) mierny kopec a nikto sa nemohol pohunt :-)
4x4 ked som si porovnal 2.0TDI CR obyc a 4x4(1.8 mna nazaujimaju) tak je to ubohe. spotreba väscia. maxiamlka mensia a zrychlenie trva dlhsie... mozno je to dobre iba v zime ale na leto to vôbec nechyba. ;-)
Sakra chlapi, vy snad musíte bydlet/pracovat na Pradědu a musí vám tam pořád sněžit, že tak zoufale potřebujete 4x4! :-) A nebo jste tak mizerní řidiči, že nedokážete odjet ani od Delvity?
Když chci jíst kvalitní Rib eye a ne točenej salám, taky je to zoufalost, i když točeňák by mi stačil k nasycení? Proč sis pořídil nahrávání na hard, když by ti na ty blbosti v TV stačilo to starý ušmudlaný VHS? Proč máš SUV, když 99,9999% pravděpodobnost je, že to nepotřebuješ? Blá blá blá...
no tohle srovnání dost kulhá, protože nadřazuješ 4x4 nad ostatní, ale tak to není. Je to mnohem víc o praktičnosti a ceně - když potřebuješ nakrájet cibuli, vezmeš si V-kráječ nebo ostrej nůž? A 10 cibulí?
Nic nekulhá, protože ve valný míře se veškerý možnosti, nebo vymoženosti aut hodnotí podle danných potřeb a finančních možností kritiků. Že si někdo dneska může koupit i věci, který nepotřebuje je pro někoho nepředstavitelná věc. Cibule krájím zásadně nožem, protože kráječ je strašně pomalej. ;-)
no a 4x4 aka Haldex žádná vymoženost není, a v důsledku stejně jako s kráječem rozhoduje skill. Tzn. V-kráječ je taky proti pazourku z ocele vymoženost, ale zrovna tak ho nepoužiješ dokud čas potřebný na sestavení, rozebrání, umytí není výhodný.
Takže jasně, ať si kdo koupí co chce, jenom hlupák se ale neseznámí s tím co to je, a jestli to vůbec využije.
Však taky přiznávám, že pro mě jako amatéra je mi princip 4x4 u auta celkem "fuk", jestli mi rozumíš. Mě jde především o to vyhrabání. Pokud sednu třeba do STi, tak už to možná poznám.
To jsou špatné příklady. Z tvého srovnání vyplývá, že pohon 4x4 je další generací FWD a RWD, ale tak tomu není. Uvedu jiný příklad. Ty si oblékneš nepropro bundu, když víš, že nebude pršet ani foukat? Vezmeš si termo prádlo v parném létě? Nebo si s sebou bereš boty pro VHT, když se jdeš projít po lese?
Ja musim souhlasit, pokud ziju ve meste a jednou za dva mesice jedu se podivat za rodinou na sever cca. 400 km, tak je mi jedno jaky pohon mam, jelikoz vsechny dalnice jsou plny, a krome toho vice jak 130 nejezdim. Takze, pokud nebudu banker ktery ma vlastni ranc nekde v tramtarii, kde neni ani asfaltka tak 4x4 opravdu nepotrebuju ikdyby bylo zadarmo.
tak si to 4x4 nekupuj, ani zadarmo. A ked zastanes na vysocine RWD do kopca na fajnovom snehu, tak som zvedavy, ci si spomenies na svoje slova... 8-s Ale OK, ak jazdis len s FWD, je to trochu o niecom inom
Jasně. 4x4 je pro bankéře co má vlastní ranč v tramtárii. A cos myslel tím, že více jak 130 nejezdíš? Že jako 4x4 je nad 130? Gratuluju. Až ti daj občanku, zkus to tu znovu, realističtěji.
P.S. To cos napsal je dnes vůbec největší blábol, kterej se tu objevil.
Koloně nerozumím, máš nějaké zkreslené představy. Navíc se to vůbec nedotýká tématu, tedy čtyřkolek. youtube nevím ani co to pořádně je, takže nemohu sloužit, a to o dokazování... uvažuješ? Ty budeš mistr, šestko >:D
Zakladni rozdil mezi ctyrkolkou a dvoukolkou je ten, ze kdyz nekde zapadnes se ctyrkolkou, tak uz neni, kdo by te vytahnul. ;-)
Ale ted vazne - tohle si dovoluji napsat, protoze mam uz ctvrtou ctyrkolku a celkem pres 1,6 milionu km za volantem. Se ctyrkolkou jsem zapadnul dvakrat a vim, proc s takovym autem jezdim.
K Superbu 4x4 - pokud jste nekdy jezdili opravdu za kazdeho pocasi a cilem te jizdy bylo dostat se vzdy spolehlive z bodu A do B, potom doporucuji spis Octavii Scout 2.0 TDI. Superb by se musel nejprve prizvednout alespon o 3 cm a trochu zpevnit aby se mu tak nekroutila plechovka. Novy Haldex je pro bezne ridice lepsi, nez Torsen, o viskozni spojce ani nemluve.
Vidim tom jednu zasadni chybu: proc verze 2.0 tdi 4x4 nema jako moznost automat?! tu 1.8 benzin to chapu ze manual tam bude akorat ale tim ze tam nedali automat aspon jako moznost tak se pripravej o dost pocetnou skupinu potencionalnich kupcu