Škoda v Paříži
Pařížský stánek Škody měl být svým bílým pojetím výjimečný, ale ekologické aktivity automobilek i bílá barva se dnes nosí, a tak hned vedle bílé flotily Škody byla podobně bílá flotila Volkswagenu, SEATu, Lexusu a Toyoty.
Tahákem stánku byl koncept Škoda Octavia Green E Line. Funkční prototyp elektromobilu se sadou Li-Ion článků dostal mj. solární články vkusně integrované do střechy, diodová světla denní svícení v podobě čtyřlístku a dojezd na jedno nabití až 140 km. V příštím roce by měla vzniknout flotila pro ověřovací testy v běžném provozu.
Mnohem blíže každodenní realitě jsou verze Greenline. Přechod na nové motory TDI se vstřikováním common-rail využila automobilka k zavedení označení druhá generace Greenline, byť se například Fabie Combi liší stylisticky od dřívějších provedení jen minimálně. Podstatná je však technika. Pohon Fabií Greenline a Roomsterů Greenline obstarává tříválec 1,2 TDI (55 kW), Superb Greenline, Yeti Greenline a Octavia Greenline mají pod kapotou čtyřválec 1,6 TDI (77 kW). Greenline nově dostaly systém start-stop a inteligentní alternátor, který spalovacímu motoru odlehčuje práci při akceleraci a naopak intenzivněji dobíjí při brzdění motorem.
Novinkou je Octavia Green tec, což je kompromisní varianta Greenline, do které je možné objednávat prvky výbavy, které jsou Greenlinu zapovězeny. Jedná se například o tažné zařízení, nebo větší kola.
Během novinářských dnů Škoda zveřejnila informaci o nové generaci Octavie Tour. Levnější alternativa k Octavii v Paříži vystavována nebyla.