Jokoušku, já třeba škodomil nejsem, ale firma ŠKODA ať už napřímo, nebo prostřednictvím svých subdodavatelů ovlivňuje příjem (= peníze, chápeš?) cca 50 tisíc lidí v této zemi. Úspěch této firmy je tety pozitivum (= dobrá věc) i pro majitele jízdních kol, nebo vozů z Nošovic.
Ano nemusela by být ale zase tvářit jak skvěle se máme je taky blbost, připomíná mi to drží hubu a krok, buďme rádi že aspoň něco máme a přitom pár set km na západ se mají jako prasata v zite :-) cest všem dělníkům v automotive v ČR. Ale furt lepší než sedět 8 hodin na pokladně v Kauflandu za 80kc >:D to jsme to dopracovali >:D
Kdo se má těch pár set km na západ jako prase v žitě? Možná tak někteří šéfové a rentiéři. Jinak ostatní mají stejné starosti jako my. jak ušetřit na dovolenou, auto potomkovi na školu atd.
nie som škodomil,a šáde som mal iba jednu ( 110R ),ale ide o prácu a následný prospech v ekonomike a zamestnanosti
no a nakoniec,tie autá nie sú až tak zlé ako ich tu očierňuješ.
Sice teď Škodovka nabízí relativně dostupné modely, ale to se může lehce změnit. tak například se v zákulisí mluví o tom, že Citigo nebude mít nástupce. Nejmenší a nejlevnější bude Fabie, u které ale po vzoru Pola dá předpokládat nárůst rozměrů a ceny. To už pak Škodovce bude chybět levný model, protože Polo se prodává od 293 tisíc, což už není málo. Obávám se, že Fabie nebude o moc levnější...
Komponenty z Feldy bych videl jako vyhru, na te se jeste tolik nesetrilo, jen tenkrat nebyly moznosti a zkusenosti.. naproti tomu u druhe fabie moznosti a zkusenosti byly a vyuzily se k tomu, kde co by slo vynechat nebo vyrobit co nejlevneji... Lacinejsi auto, nez dvojkovou fabii, uz snad udelat ani nemuzou
Vzhledem k tomu s jakou kvalitou feldu postavej, tak se budou všechny Felicie zahanbením na vrakovištích obracet! To jméno si zaslouží nějaký lepší auto, stejně jako kdyby reinkarnovali jméno Favorit nebo popular. Ať to pojmenujou stopětka, to bude sedět perfektně a to i na objem motoru...
Podle mne můžou. Podstatné je použít již vyvinutou a tedy zaplacenou techniku (jako to dělá DACIA třeba). I vývoj lehce ošizené Fabie II něco stál a proto se musela jeho cena zahrnou do kupní ceny vozu. Pokud by se ale použila platforma již dříve prodávaného (a tedy již z hlediska vývoje zcela zaplaceného vozu), klidně oné Fabie II, mohla by být koncová cena o desítky tisíc nižší. A nemusí jít ani o nějaký šunt, stačí neřešit měkké palubní desky, skryté plastové cuplíky nahradit neskrytými šroubky, osekat možnost konfigurace výbav (nechat jen 3 varianty např.) atd. Konec konců je možné se inspirovat u nejlepších a nejlepším (v oblasti levných vozů!) je třeba ona zmíněná DACIA.
A na fabii II nebyla jiz vyvinuta technika? Co vim, tak platforma a mnoho motorizaci bylo prevzato z jednickove Fabie. Mekcene plasty uz FII nema, stejne tak tam dost osekali odhlucneni, setrili dokonce na krytu motoru.. Jinak ty cupliky jsou levnejsi, nez sroubky :-) Zkratka na dvojove fabii v zakladni vybave nevidim mista, kde by slo jeste vic usetrit. >:D
Nemáš pravdu, ve Fabii II měkčené plasty jsou. S tou technikou máš částečně pravdu, na druhou stranu žádná benzínová motorizace nebyla převzata beze změn a v průběhu výroby se výrazně modernizovaly jak motory, tak podvozek.
Problemem je, ze dnes by Fabia 1 asi nebyla vyrobne levna, protose neustale vyviji. Ne proto aby bylo auto lepsi, ale aby se dalo levneji vyrobit >:-[]