Škoda Yeti se začne prodávat už v roce 2008 a nikoli v roce 2009, jak se původně předpokládalo. Nově se také počítá s tím, že Škoda letos celosvětově prodá 630 tisíc vozů, což je oproti původnímu odhadu o 10 tisíc kusů více.
Jo jo, to by bylo moc pěkné MPV! Je to asi škoda (s malým "š"), že ho Škoda (s velkým "Š") nevyrábí. Nemyslím ani konkrétně tento vůz, ale vůz této kategorie!
Docela by mě zajímalo, kde má Škoda schovaný MPV. Škoda vyrábí pouze karoserie, zbytek musí nakoupit u VW. Takže jakou platformu VW pro Škoda MPV nabídne?
Môžeš ich za MPV považovať. Čítal som niekde článok, kde Roomstera radili k autám Opel Meriva, Ford Fusion, Nissan NOTE. Roomster samozrejme vyšiel z porovnania ako jasný víťaz...
Celkem s velkou pravděpodobností bych si tipnul, že trio VW Sharan/Seat Alhambra/Ford Galaxy nahradí v nové generaci VW/Seat a právě Škodovka. Nadšený bych z toho nebyl, nemám rád jedno auto u různých značek, ale je pravda, že klasické velké MPV ve Škodě zásadně chybí. Přeci jen 1203ka už je trochu stará :-)
...vše bude, ale ne tak brzo jako Yetti.
Akorát je to prostě technologicky to samé s malými designovými rozdíly jako např. Fabie new a Roomster nebo nástupce Superba, který vychází z Octavie II. Je to něco mezi OII a Superbem. Nynější je něco mezi Pašíkem a A6. Kdyby vycházel z nbudoucí A6 bylo by to fakt TOP, ale protože to není ani Passat a OII, tak je to technologicky "trošku zpět" na rok 2007.
Zajímalo by mě, co dostane Yeti za naftu. Určitě ne 2.0 TDI 125 kW jako Seat Freetrack, a nejspíš ani ne 103 kW. Když bude Schade hodná, tak jí VW milostivě povolí 1.4 TDI!
K čemu ta honba na prvenstvím? Za každoucenu? Proč? Chápu, ekonomika podniku, prestiž, peníze... Ale nemyslíte si, že takovéhle honění za prvenstvím v důsledku povede ke zlevnění automobilů, k dalšímu nárůstu jejich užívání a k dalšímu globálnímu oteplování? To není legrace. Ano, i když přestaneme ihned jezdit auty a elektřinu budeme vyrábět jen "čistými" technologiemi, teplota atmosféry stejně poroste dál, ale o kolik? To je právě ono! Poroste třeba o 1-2°C a i to bude mít veliké následky na život na Zemi. Pokus se ale automobilky budou donekonečna předhánět ve výrobě a akčních cenách, tak ta teplota poroste ne o 2 ale třeba o 6°C a to už nám bude téct do bot. Nebo tedy nám třeba ne, ale našim dětem, nebo dětem naších dětí. A nebo ještě těm dalším...to nás nezajímá? Ale mělo by!
Jen předesílám, auta mám rád. To jen pro ty, co se chystají psát stupidní agresivní odpovědi.
Ja Ti rozumim, uz by s tim meli neco delat. Uz davno to chtelo prisnejsi normy vyfukovych plynu apod., aby uz takovyhle technologicky zastaraly firmy jako Skoda zkrachovaly a neotravovaly nam tady vzduch. Vyvoj zadny a jen pak okopiruji neco co druzi nakladne vyvinou. Presun na Ciny je asi jasnym naznakem co vlasne umi
Jen aby se pár lidí mohlo naparovat, že zase mají o x procent vyšší zisk, než loni. My to nepoznáme, ale životní prostředí brzy ano. Inu, poděkujme všem, kdo tvrdí, že si máme užívat právě teď. Na jednu stranu to motivuje k pokroku, ale chybí tomu ta stránka odpovědnosti, o které nikdo už nemluví.
Presne tak, je to otazka odpovednosti. Ekonimicky rust nezastavis, to je jasny, ale musi mit pevne stanoveny ramec co si lze dovolit a za jakych podminek. Co je unosne a co uz je prilis. Je to docela ozehave tema, ale musi se resit.
Honba za prvenstvím může za to, že žiješ... jinak by nás v dávnověku sezobli vrabci... Koneckonců, honba za prvenstvím, to je základní motor vás, hlávkovejch salátů - tedy být první, být předvojem (revolučním?) lidstva a určovat, kdy si můžem dělat táboráky.
Jo, empétrojku na neekologické baterky v uchu, velejemné adidasky z kůže za úplňku koštětem umlácenýho tuleně, hybridní tříkolky, coby farizejský zelený postoj... a v sobotu navečer biobuřta na klacku, coby znak sounáležitosti s komunou.
Pamatuješ na akci Brontosaurus? Čištění potoků od vajglů a rezavejch kol? Tak tehdy to bylo pravé, nefalšované, protože nepolitické... Dnes je akcent na zelenej ráj než výtah do politického nebe. Vata, děngy, škvára, love, chechtáky... vedro nevedro.
Nie je prvenstvo ako prvenstvo. Najprv NAJkrajšie, NAJspoľahlivejšie, NAJúspornejšie, NAJlacnejšie a celkovo NAJlepšie, teda úplne NAJúžasejšie by mali škodovky byť. To sú super prvenstvá. Až potom NAJviac... :-)
Milý GTI,
mrzí mě, že na normální příspěvek odpovídáš tak trochu uboze. Ač si myslím, že jsi inteligentní člověk, takové články bohužel podporují ostatní méně inteligentní jedince v jejich konání, které není vždy úplně ok...
Budu-li mluvit za sebe, tak nejsem žádný hlávkový salát. Ani politický aktivista. Momentálně studuji na zahraniční univerzitě problematiku, která je úzce spjata s lidskou produkcí a jejím dopadem na prostředí. Necítím se tudíž jako úplný ňouma. Tvůj pohled na lidi, kteří myslí nejen na sebe a na svůj blahobyt, je poněkud zarážející...škoda.
Co se týče Brontosaurů a podobných skupin. Co já vím, tak se po čase rozdělili a právě číst z nich šla do politiky, takže to jsi trochu vedle... Čištění potoků a krajiny je nadmíru chválihodná činnost lokálního významu. Díky za ní! Opravdu. Ale pak jsou tady globální problémy, které nás netrápí teď tolik, jak nás budou trápit později. I když taková Katrina a spol jsou "živým" důkazem probíhajících změn v atmosféře. Na řešení těchto problémů už ale bohužel nestačí natáhnout mokré prostěradlo nad komín uhelný elektrárny, bohužel. Na to tu politiku potřebujeme. Nejprve nastoupili vědci, shrnuli dosavadní vědění (přečti si poslední zprávu od IPCC Working Group 3, tuším) a teď musí nastoupit ta zpropadená politika. Nejsem fanda politiky, nejsem v žádné straně, ale na národní a mezinárodní úrovni je pro dosažení zlepšení nezbytná. Mnoho lidí nezačne jen tak od sebe jezdit na kole do práce...nějaká síla je musí dotlačit.
No tak to bylo jen tak na objasnění, jak se věci mají ;-)
Jo a nemám adidasky, MP3 přehrávač a ani tříkolku. I když jako malý jsem jí měl. Byla hybridní - buď na vlastní nožní pohon a nebo mě tlačila máma >:-[];-)
No, je to zázrak... do čtyř let pravděpodobně Škoda předběhne ve výrobě FIAT, a pokud jej nepředstihne, bude mu šlapat na paty... Nevím od kdy se zajímáš o auta, ovšem tohle mi někdo říci v roce 1988, směju se ještě za rok... A podívej, ono se to vážně diskutuje.
Svěření Škody pod křídla evropské jedničky, totiž VW, byl jeden z mistrných tahů porevoluční vlády... Dokázat se takřka z ničeho začlenit jak v subkompaktech tak v kompaktech mezi nejlepší výrobce světa... to je úspěch úspěchů.
A co víc... OCTAVIA dnes vlastně nemá konkurenci. Můžeš si sice koupit Megan sedan, či Jettu či Focusedan, případně Lineu (snad se nepletu) od Fiatu... ovšem, zahledíš-li se do povedených tvarů Octavie, zkušíš-li ji, není co řešit. Ano, Octavia je kráskou a královnou svého subsegmentu. Zrovna tak diskutovaná FABIA II - jediné auto třídy, které se nezaleklo budoucnosti a tu budoucnost nám ukázalo již dnes. Za tři roky bude Evropá plná Fabií, tak se snaž, abys nebyl mezi posledními.
Ovšem dokonalou trefou do stylu doby bude krosík Yeti... S mladistvým vzhledem, s obrovskou přitažlivostí pro mladou generaci řidičů. A brzy vyjede nový SUPERB... a bude opět úspěšný... ano, vůz, na který si nikdo například netroufne u Fiatu, vyrábí naše, ano, naše automobilka - ŠKODA. Škoda, že to nevíš... škoda pro tebe. BRAVO ŠKODA :yes:
Ta Linea je snad bravo s kufrem ;-)
Nechci nic rikat, ale pred par desitkami let se smali amici japonskym autum. To same plati o korejcich. Kvalita a technologie jde kupredu. Koukneme-li na Cinany, tak kvalita nic moc, ale ta cena :-) Za par let hlavni konkurent Skody, pac technologie bude u Cinanu lepsi okopirovana, cena bude lepsi a Ty materialy do 10let taky dozenou. Takze bych pomalu zacal delat nejaky Skodovacky muzea
Jen aby Škoda Fiat nepředběhla taky v nekvalitě??? >:D ...Když už mluvíš o té budoucnosti, zajímal by mně tvůj názor na motory u škodovek. Je totiž zajímaVWé, že ta dokonalá futuristická Škoda jezdí převážně na motorech, které VolksWagen odhodil kvůli jejich technické zastaralosti, a to ani u VW nemůžeme mluvit o nějaký výkřicích nových technologií. Jediná pořádná věc od VW, ke které opravdu vzhlížím, je 1,4 kompresoturbo, která je pro ně ale tak cenná, že se jim nevyplatí tyto motory do nějakých "východňárských" Škodovek montovat. Oni si totiž řeknou, že blbí Češi ty stěhovácký Škodovky budou kupovat i s těma prehistorickejma motorama, takže proč jim dávat moderní 1,4 s twinchargerem???
No tak sorry, možná jsem to s tou kritikou trochu přehnal, jen jsem chtěl na něčem demonstrovat to, že co u VW odvrhnou jako nedostačující nebo zastaralé nechají montovat do Škodovek, protože je více zajímá kvalita a úroveň jejich vozů. Prostě Němci Škodovku zanedbávají, v tom to je. :no:
Čo máš proti HTP? Jediné, čo sa tomu motoru dá vyčítať je "trojvalcový" zvuk. Inak nie je zlý, naopak. Jeho problém je, že mu maložili viac ako by mu slušalo, Fabia nie je žiadne pierko.
Ale nieee....opäť chválospev bez trochu realistickejšieho pohľadu? Ten Ti fakt niekedy chýba, vážený pane.
Prečo myslíš, že predaj Škodovky Volkswagenu bol majstrovským ťahom? Teda bol, ale majstrovským ťahom Volkswagenu. Za dobrú cenu dostal slušný podnik, vyrábajúci autá, ktoré k tým "západným" nemali až tak ďaleko, najmä po konštrukčnej stránke. Favorit-jednoduchý a robustný a najmä na úrovni bol hlavným magnetom nemeckej automobilky. Škodovka presne zapadla do jeho expanzných plánov. Pre ňu samu to bola záchrana takpovediac v poslednej chvíli. A prísľub zachovania značky. Nič viac a nič menej.
Octavia-máš pravdu, nemá konkurenciu. Ak bazíruješ na veľkosti kufra a prístupu do neho. V tom je výnimočná. Všetkým ostatným ale zapadne medzi seberovných, teda celú nižšiu strednú triedu. Za krásku triedy by som ju rozhodne nepasoval (aj keď vyzerá neporovnateľne lepšie ako Fabia II), jej tvrdé geometrické línie nesadnú každému oku. Jemnejšie ťahy by je určite prospeli.
A, prosím, vysvetli mi, ČÍM sa Fabia II, dokonca ako jediné auto triedy, nezľakla budúcnosti? Ako nám ukázala budúcnosť? Sorry, mne ukazuje skôr minulosť. Stará, mierne vylepšená technika a nová karoséria (tiež asi nie na 100%, aj niektoré vnútorné plechy ostali pôvodné). To isté ako v prípade prechodu z typu 1000 MB na 100/110 a potom prechod zo stoviek na 105/120/130. Stará známa pesnička. Tak kde mám vidieť tú budúcnosť?
S tým Yetíkom súhlasím. Dokonalý. Teda štúdie, ktoré sme videli. Desím sa toho, že sériový voz bude taký ako vpodstate očakávam: šedý a nudný, so zmenenými líniami aj proporciami, slabý odvar štúdií. Dúfam, že ma Škoda prekvapí niečím lepším.
SuperB nenadchne. Nemá veľmi čím. Iba ak nezvyklým kukučom. Piate dvere podľa vzoru Octavie majú zrejme pomôcť predaju, aby sa aj "superbéčko" pohybovalo v slušných číslach. Držme palce. Mimochodom, to porovnanie s Fiatom nie je namieste. Škoda predpoklad na úspech veľkého auta má, Fiat veľmi nie. Tieto dve značky majú od svojich historických počiatkov veľmi rozdielny image. Fiat nikdy neprerazil s veľkým a luxusným autom, preslávil sa modelmi z opačného konca ponuky, a tie naozaj vie. Škoda je vpodstate opačný prípad.
V súvislosti s tou tendenčnosťou ma napadla jedna veta z Čiernych barónov: "Taková je dialektika, tak se na to musíme dívat! To je jedině správný marxistický pohled!" >:D
Ono to lze i otočit: Jediný správný pohled a názor je důsledná kritika všeho,co Škoda udělá,byť je to jen studie "studie",přitom každý má možnost zcela svobodně ji nekoupit.Opravdu jsem nepostřehl,že by se všichni stále naváželi podobně do něčeho jiného,třeba autům od Chrysleru, Volva, Forda, Mitsubishi atd., neb by se musela uvést celá světová produkce.Mně se např. extrémně líbí Vel Satis a když jsem ženě navrhl,že to koupíme,tak se na mne dívala dost divně a dost dlouho...co se jí nelíbilo?Fakt jsem se raději neptal.Asi ta barva?Krásné šmrncovní fáro a ona,že tohle jen přes její mrtvolu.Vrahem být nechci,couvl jsem...líbí se jí Audi,ale to zase přes moji mrtvolu.
skodovka u me skoncila je to vw se znakem skoda :no: proste je to jako polsky maluch vyrabeny v licenci fiatu. Myslim ze kdyby skodovka byla samostatne fungujici automobilka to by byly auta a ten vyber, takhle akorat muzou ve skodovce doufat ze jim nemci neco dovoli. Ale na druhou stranu kde by byly bez vw
I kdyby to v tehdejší době zázračn졚kodovka zvládla a postavila se na vlastní nohy, tak by dřív nebo později dopadla jako většina britských automobilek. V lepším případě stejně prodejem do nějakého koncernu, v horším případě krachem.
Know-how jednoznačne Volkswagen do Škody priniesol, o tom niet najmenších pochýb, že práve takú injekciu česká automobilka potrebovala. Plus financie, to je samozrejmé. Iba tá nemecká pečiatka je do českej tváre vtlačená prisilno.
je ppravda ze kvalita je plus ale ty nemecky ceny :-( a ty chudobky v zakladu to je bida, kdyz sem se rozhodoval jake koupit auto chtel sem octavii nebo neco jineho vetsiho a kdyz sem srovnal vybavu scenica a prostor cenu s octavii volba byla jasna a i prez to co se rika o poruchovosti renaultu musimrict ze zadna porucha me nepotkala, jen pravidelny servis.