- áno, ako je naznačené, Yeti bude vychádzať od jeho sestry Seat Ateca. Akurát, že predná časť bude viac medvedíkovská - t.j. hmlovky budú vytiahnuté hore.
- v roku 2018, ak VW dovolí, príde na trh aj SUV verzia na báze Citigo (podobné VW Taigun). Všeobecne ale rok 2018 bude nudný. Oneskorený FL pre Rapid oddialil jeho novú verziu až na rok 2019 a ani FL Fábie nepríde v tomto roku. Iba ak by Škoda prekvapila nejakým pekným športovým prototypom...
Že nepřijde FL Fabie, mě vůbec netrápí, tam vidím prostor pro změny prakticky jen v interiéru. Rapid je taky natolik jednoduše, čistě a konzistentně navržený, že jakékoli větší změny mohou nadělat velké škody. Menší modernizace by neuškodila Octavii, ale dosavadní informace jsou docela děsivé.
Presne tak, tento nový dizajnový jazyk posledných Škodoviek má jasné, ostré, jednoduché línie, tak si moc neviem predstaviť, ako to faceliftovať, aby to nebolo násilné. Tie snahy o vizualizáciu informácií o delených svetlách Octavie vyzerajú dosť zle, asi ako facelift minulej generácie M-B E, ktorý sa snažil aplikovať prvky novej dizajnovej filozofie na auto s úplne odlišným dizajnom a pôsobilo to násilne (ostatne ani facelift O II nebol zrovna príkladom vydareného nenásilného FL). Toho sa práve obávam pri FL Octavie, aby sa nenarobilo viac škody, než úžitku. Ak zmena, tak skôr v interiéri, tam by sa nejaký ten hodnotnejší plast hodil.
Kabaň určitě umí a pokusí se facelift provést maximálně nenásilně, ale stejně mi to přijde jako zbytečné riskování.No a pak je tu zkušenost s Yetim, kde prostě evidentně zvítězil příkaz "sblížit se zbytkem řady" nad estetickým cítěním...
Predpokladám, že Citigo dostane LED denné svetlá a novú masku, ktorú nastolil Kodiaq (v jemnejšej rovine).
Rapid získa opciu ako Seat na Full LED, divokejšiu masku a zmení zadné svetlá.
Octavia rozdelí ľudí na dva tábory. :-)
Octavia FL bude na trhu hned po novem roce, do 4 tydnu budou prodejni programy a zacne se objednavat! Takze zadny 22.tyden, ale leden/unor uz bude FL na silnici...
To aby som pomaly zacal hladat kupcu,na mojho ani nie rocneho yetaka,aby som udrzal tempo s dobou,i ked mam take ifo ze sa na tom bude setrit az tak ze dvojkolka podvozkovo niekde okolo rapida.
Tak to sa dá očakávať, keď kupuješ auto na konci životnosti modelu.
Ale zase to nie je také akútne, ak sa Yeti II predstaví hneď v Ženeve, aj tak sa reálne začne predávať tak v lete, čiže ešte rok budeš stále mať aktuálny model. A predstavu, čo Yeti II prinesie, získaš pomerne presne z de facto identickej Atecy (ktorá vyzerá viac ako Škoda, než ako Seat).
A co ti na tom vadí? Dělá to tak hromada automobilek a kola se jim kvůli tomu točit nepřestala. Namátkou třeba Toyota, Mercedes, Lexus, Jeep, Chevrolet, Cadillac.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Věc názoru, podle mě to u hranatých tvarů pasuje perfektně, stačí se podívat třeba na Jeep GC a dát mu kulaté podběhy, tak hned bude vypadat jak zženštilý městský frikulín.
prave tie hranate blatniky su na tych kdejakych SUV najkrajsim karosarskym detailom.... ci uz ide o GCH alebo o novy kodiaq... tak prave hranate blatniky davaju tymto vozom velku charizmu a neskutocne caro ....
Podle mě jde o celek, pokud celkový styl hraje na hrany, tak se hranaté blatníky hodí daleko lépe, zvláště k SUV. Ale i u běžného sedanu, když se celkově dobře sladí celkový styl, tak hranaté blatníky pasují lépe než kulaté, příklad třeba Xantia nebo její předchůdci, kulaté blatníky by zcela zničily jejich styl. Pokud je auto zakulacené ve stylu ocumlaný bonbon a nepoužívá hrany pak se hranatý blatník samozřejmě nehodí.
ano suhlasim.... hrany zase tiez nesadnu kazdemu... je ine mat hrany na renegade a ine asi by boli na 500X ;-) ... ano... lebo kazdemu sadne nieco ine.... ale u hranatych SUV su hranate blatniky ozaj velkou dizajnovou paradou a zvyraznia perfektne crty a istu vizualnu drsnost a chlapackost celeho auta :yes:
Ano, prapůvod je u pravověrných off-roadů, jejichž jakýmisi levobočky v současné produkci jsou SUV, tedy hlavně ta SUV, co se snaží stylově navazovat a evokovat off-roadový styl.
napr ani americka honda pilot nema uplne polkruhy ale uz kusok akoby take ovalne natiahnute blatniky [odkaz] .... a tiez to uz lepsie vyzera ... nieco podobne akoby elipsovite vlastne preferuje aj X5 alebo tie kdejake terennejsie mercedesy a ze je to tiez krajsie ako klasicky polkruh ;-) ... ted fakt aspon na tych SUV mi tie hrany a rozne natiahnute tvary blatnikov moc sedia...
Bolo by to fajn, aj keď pri tak dlhom horizonte je hodnovernosť otázna. Pred Ženevou sa nemecké médiá zhodovali, že tam bude predstavený facelift Golfa. A nič. Po Ženeve bolo, že teda v Paríži, ale ani o tom už ani slovo, aktuálne sa píše o októbri. Takže predpovede na rok dopredu sú poľahlivé ako veštenie z ruky. ;-)
Jo, to mě připomíná MPS story od Mazdy. Nová MPS bude představena v New Yorku......nic....bude ve Frankfurtu.....nic.....bude v Pařiži ....a nic......a nakonec žádná MPS nebude. Ještě že se objevila M140i, která to zachránila....... ;-)