Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Vision E na vlastní kůži: Bude stát jako naftová Octavia!

Den před oficiálním zahájením šanghajského autosalonu se Škoda rozhodla seznámit vybrané novináře z celého světa se svou žhavou novinkou - konceptem plně elektrického SUV Vision E.
Zpět na článek
19. 4. 2017 08:08
19. 4. 2017 08:16
19. 4. 2017 08:20
19. 4. 2017 08:53
19. 4. 2017 09:31
19. 4. 2017 09:44
19. 4. 2017 09:51
19. 4. 2017 09:57
19. 4. 2017 09:07
19. 4. 2017 14:50
19. 4. 2017 09:54
19. 4. 2017 10:01
19. 4. 2017 10:17
19. 4. 2017 10:29
19. 4. 2017 10:35
19. 4. 2017 10:41
19. 4. 2017 10:44
19. 4. 2017 11:41
19. 4. 2017 13:00
19. 4. 2017 13:27
19. 4. 2017 14:19
19. 4. 2017 14:33
19. 4. 2017 14:54
19. 4. 2017 18:33
19. 4. 2017 23:50
19. 4. 2017 11:43
19. 4. 2017 12:07
19. 4. 2017 12:15
19. 4. 2017 18:31
Avatar - Hittman
19. 4. 2017 08:08
To
raději tu octavka v naftě
Rozbalit vlákno
1
20. 4. 2017 09:34
Re: RADĚJI tu DÍZL-OCHCÁVKU už NE ;)))))
jj
SOUDRUZI, ta ŠÁDE s VÁMI ale VYMETLA [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] co >:D a 2020 navíc končí s výrobou aut kerý už stejnak nikdo potřebovat nebude >:D
1) Na trhu PŘETLAK [odkaz]
2) a u mladejch rači VIRTUÁLNÍ REALITA Gůgl/Epl [odkaz] >:D
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Avatar - Uživatel_5340709
19. 4. 2017 08:14
Pod tou plachtou,
viz. [odkaz] , když ještě funguje trochu fantazie to vypadá líp, než potom ve skutečnosti. ;-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - vabis
19. 4. 2017 09:59
Re: Pod tou plachtou,
Super, odvaznemu stesti preje. Svezi vitr je potreba :yes: Doufam ze mi nadseni vydrzi i pote, az to budu moci jednoho dne projet >:D Pristrojovka je ale bohuzel tradicne jak nalatana za pochodu. ;-\
Avatar - Uživatel_5340709
19. 4. 2017 10:40
Re: Pod tou plachtou,
A určitě je třeba zapracovat na té "elektromobilní" přední masce.
Avatar - vabis
19. 4. 2017 14:01
Re: Pod tou plachtou,
Maska je trosku jak hlineny model jj, ale mala uprava by uz nemela byt takovy problem. Design a celkove proporce mi prijdou fajn. Uvidime jak se popasuji s hnacim ustrojim, precejen to bude neco noveho.
Avatar - kosmonaut
19. 4. 2017 08:16
??? !!!
"... nevyvolává zdaleka tolik rozruchu jako třeba ekologicky zaměřené Toyoty Prius nebo Mirai. Škodovka se dál drží střídmého, ale o to promyšlenějšího základu, kde má každá hrana a plocha jasně danou funkci s smysl."

Chápu to tedy správně, že Prius a Mirai nejsou tak promyšlené, protože některé jejich hrany a plochy nemají vůbec žádnou funkci a jsou nesmyslem?
Rozbalit vlákno
7
19. 4. 2017 08:20
Re: ??? !!!
Je to spíš o tom, Prius a Mirai jsou reálná auta a tento článek je PR žvanění o nějakém imaginárním autě o kterém nikdo skoro nic neví. I ty parametry, které jsou uváděny jsou jen zbožným přáním.
19. 4. 2017 08:53
Re: ??? !!!
Mokré sny škodovky tam, kde jiní už 10 let vyrábějí .. komici !
Avatar - Barry Lyndon
19. 4. 2017 13:46
Re: ??? !!!
tak 85kWh za cenu smrdutého dieselového dvoulitru dodnes nikdo nevyrábí (nesplňuje to ani Tesla 3), natož pak 10 let... Ne že bych tomu cenovému příslibu nějak moc věřil...
Avatar - sargis
19. 4. 2017 09:31
Re: ??? !!!
Mylis sa....hybrid bez ceskeho krystalu nemoze byt hybrid :-! Prius to za 4 generacie nevychytal, Kodcoupé to ma hned.
Avatar - _Karel_
19. 4. 2017 09:44
Re: ??? !!!
Já to chápu tak, že tenhle koncept vypadá oproti uvedeným Toyotám zaplať pánbůh normálně, kromě zaslepené masky se nesnaží do světa za každou cenu křičet "já nejsem konvenční auto". V Mirai bych se styděl jezdit, i kdyby jezdila zadarmo. Prius je na tom přece jen líp, najdou se tací, kterým se líbí, ale pro spoustu lidí vč. mě je design těžko skousnutelný a samoúčelný.
Technika Toyoty je ale samozřejmě daleko důvěryhodnější (než koncernová), o tom žádná.
19. 4. 2017 09:51
Re: ??? !!!
A jak jsi přišel na to, že design Priuse a Miraie je samoúčelný?
Avatar - Anonym
19. 4. 2017 08:17
Bude stát jako naftová Octavia!
Pokud Vlček mluví o naftové Octavii za 1 500 000,-Kč, tak mu potom věřím >:D
Rozbalit vlákno
23
Avatar - 3_diamanty
19. 4. 2017 08:36
Re: Bude stát jako naftová Octavia!
mozno mali na mysli dizlovu RS-ku ;-) ... pri cenach octavky nikdy nevies
Avatar - Emel
19. 4. 2017 08:57
Re: Bude stát jako naftová Octavia!
Tak dieslové RS stojí furt něco málo přes 700, to by dnešní optikou byla dobrá cena za elektromobil takových parametrů...
19. 4. 2017 09:09
Re: Bude stát jako naftová Octavia!
To by byla opravdu dobrá cena. Ale realita je zatím taková, že krátký e-Golf teď jako novinka stojí 1 milión a reálný dojezd je tak 200,- km. To je hodně daleko od nové Škodovky s reálným dojezdem větším než 500 km za 700 000,-.
Avatar - _Karel_
19. 4. 2017 09:48
Re: Bude stát jako naftová Octavia!
:yes:
Avatar - Emel
19. 4. 2017 13:07
Re: Bude stát jako naftová Octavia!
...a nezdá se, že by se to za tři roky mělo tak zásadně změnit. Na druhou stranu, Tesla bude schopná vyrábět auto za mega v US, kde jsou přece jen trošku vyšší náklady. A třeba mysleli naftovou Octavii za mega. Who knows. Odborné lékařské pindy.

Jinak samozřejmě jak píše někdo níž, Leaf za ty peníze seženeš... jen zatím nemá takové parametry. Třeba bude Made in China.
19. 4. 2017 14:21
Re: Bude stát jako naftová Octavia!
zrejme myslel cenu dieselovej Octavie v case, ked uz bude k dispozicii aj seriovy elektromobil. Ved staci, ak v Bruseli opat zprisnia emisie a diesel, aby ich plnil bude musiet ist cenou hore.
19. 4. 2017 09:13
Re: Bude stát jako naftová Octavia!
V základu jako ropák RS v plný palbě, 14" plecháče, bez topení a klimošky ;-)
Avatar - sargis
19. 4. 2017 09:32
Re: Bude stát jako naftová Octavia!
CO ty vies, mozno tolko bude stat Octa IV TDI RS.
Avatar - Hammunasakra
19. 4. 2017 09:40
Re: Bude stát jako naftová Octavia!
Co ty vieš třeba [odkaz] už v naftě nebude vůbec >:D
Avatar - _Karel_
19. 4. 2017 09:50
Re: Bude stát jako naftová Octavia!
Škoda, že automobilky nezaměstnávají místo svých designérů tyhle, co malují odhady pro časopisy. Většinou ty odhady vypadají výrazně líp, než finální produkty. ;-\
Avatar - Emel
19. 4. 2017 10:06
Re: Bude stát jako naftová Octavia!
No počkej, ale tohle je víceméně zkopírovaný Kabaňův Vision C, akorát na to jsou nalepené kliky a upraveno pár detailů... a výsledkem v sériové podobě je Superb.

[odkaz]
Avatar - _Karel_
19. 4. 2017 10:17
Re: Bude stát jako naftová Octavia!
Ony ty detaily můžou auto hodně povznést nebo potopit. Takže i když bude základní silueta stejná, výsledek se často (v mých očích) výrazně liší. Ta malůvka žluté O IV 2020 je velmi podobná tomu Visionu C, a přesto - nevypadá daleko líp?
Avatar - Emel
19. 4. 2017 11:03
Re: Bude stát jako naftová Octavia!
Zaprvé - není to malůvka Octavie. To auto je široké a nízké. Nevím jak přesně, ale podle mě ještě nižší a širší než Superb. Octavia tak vypadat nemůže a nebude.

V těch detailech... možná, kliky jsou drobnost, ta grafika světel je trošku lepší (u Vision se mi moc nelíbila), hodně dělá taky ta jedovatá zelená - nápadná, ale ne moc pěkná.

Co je hlavní - když si vedle toho dám fotku nějakého hezkého Superbu, namátkou třeba [odkaz] - tak z mého pohledu to celé dopadlo hodně dobře.
Avatar - _Karel_
19. 4. 2017 11:18
Re: Bude stát jako naftová Octavia!
Nevím, nakolik vážně tu malůvku Autozeitung myslí, mě by se to líbilo.Možná vaří z vody, možná ne. Nedokážu posoudit. Jen jsem si povzdechl, že "špiónské" obrázky v německých časopisech se mi téměř vždy líbí víc, než realita. Superb nevyjímaje.
Avatar - Emel
19. 4. 2017 13:14
Re: Bude stát jako naftová Octavia!
Udělat malůvku na základě konceptu někoho jiného je jedna věc, udělat pak podle toho reálné auto tak, aby fungovalo ze všech úhlů, je věc druhá. Jakou malůvku Superbu myslíš?

Autozeitung to myslí tak vážně, že dá ke článku dvakrát stejný obrázek, jen stranově otočený. Sice si dali práci s tím, že SPZ je na obou správně, už znak Škoda je ale obráceně a volant na pravé straně. Stručně řečeno - sbírají kliky jako všude jinde a moc se tím netrápí, obrázek je jen ilustrační.
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
19. 4. 2017 12:08
Re: Bude stát jako naftová Octavia!
Nechápu proč máš 3 :no:

Já s tebou souhlasim :-)

[odkaz]
Avatar - _Karel_
19. 4. 2017 09:48
Re: Bude stát jako naftová Octavia!
On toho Vlček kecá mnohem víc. V podstatě říká, že doba dozrála do takové podoby, že je reálný dojezd 500km, rychlé dobíjení a to vše za cenu naftové oktávky. Hmm, Tesla tedy bude mít se Škodou velký problém. Pořád říkám, že by toho člověka neměli nechat mluvit na veřejnosti.
Avatar - Hammunasakra
19. 4. 2017 10:07
Re: Bude stát jako naftová Octavia!
Vzhledem k tomu jak a furt a všude kecá = jestli by ho neměli umlčet vůbec >:-[]

Myslim to skoro vážně = ten chlap na svou funkci totálně nemá :-!
19. 4. 2017 11:56
Re: Bude stát jako naftová Octavia!
Tesla bude mit dobudoucna problem co se aut tyce s vice automobilkama, jenze Tesla neni jen automobilka, maj v nabidce i dalsi produkty po kterych je poptavka, pro Teslu take hraje velkou ulohu sit Superchargeru, je to vpodstate sit cerpacich stanic, a od letoska je pro nove majitele zpoplatnena
19. 4. 2017 12:39
Re: Bude stát jako naftová Octavia!
A klidně může mít pravdu (že bude možné takové auto postavit a vydělat na něm, pokud se prodá v rozumných počtech). Cena bude spíš otázkou politiky. Automobilky spíš dojí současnou situaci a ceny jsou nastavené podle trhů se zvýhodněními. Pokud si dobře vzpomínám, v Norsku byl e-Golf nejlevnější ze všech Golfů. Byl levnější než to největší holátko se slabším 1,2 TSI a pětikvaltem (přitom to holátko nebude, výbavu by měl mít snad na úrovni Highline/ GTE). To je značná deformace trhu. Dokud budou chtít automobilky dojit Norsko a spol., ceny budou vysoké.
Avatar - _Karel_
19. 4. 2017 13:26
Re: Bude stát jako naftová Octavia!
Já třeba uvěřím, že to koncern dokáže díky sdílení vyrobit vcelku levně. Ale nevěřím, že to budou tak levně prodávat. Když si vezmu, že i nejlevnější mrcha s 1,0TSI začíná přes 400t, musely by je k tomu dohnat jedině veliké pokuty za emise.
19. 4. 2017 15:08
Re: Bude stát jako naftová Octavia!
Záleží, co si představuješ pod "tak levně." Jakou tomu dají výbavu a jaké to bude mít parametry. Kdyby to jelo jako základní TSI a s výbavou se nepředali, i 700 by znamenalo řekněme +250 prakticky za pohon. A cena bude hodně záležet na tom, jak se bude vyvíjet trh s elektromobily. Musí mít důvod slézt s cenou dolu.
19. 4. 2017 11:53
Re: Bude stát jako naftová Octavia!
Octavia je stejny segment jako Golf, nebo Leaf, a Leaf dnes startuje cenikove na 730 tisicich a eGolf na 960 tisicich (koupit se nove ale daji za 550 a 800 tisic, dealeri na to davaj slusne slevy protoze jim to jen stoji na palce a za cenikovou cenu o to nema nikdo zajem), jeste letos ma Leaf dostat nastupce s vetsi baterii a stejnou cenovou politikou. Do roku 2020 zaprve opet zlevni baterie, a zadruhe se jiste opet posune jejich parametrova stranka k lepsimu, ostatne poslednich 6 let byli posuny v parametrech k lepsimu 3x, tedy co 2 roky a priblizne 5% zlepseni Wh/kg. Dnes by se 60kWh baterie mela pohybovat na vyrobnich cenach okolo 10 tisic $, tazke ikdyby cena vyroby klesla jen minimalne (je predpoklad ze klesne vyrazne, neb si koncern stavi pro baterky hned dve fabriky), maji sanci se s takovou baterii dostat vyrobne na sumu, ktera jim umozni na BEV teto kategorie pri cenach okolo 800 tisic korun vydelavat stejne jako vydelavaji na te naftove Oktavce.
19. 4. 2017 08:17
Pokud dá stát dotací 500 000,- tak to bude pravda.
Víc se snad k tomuto PR článku ani nedá napsat.
Rozbalit vlákno
1
19. 4. 2017 09:11
Re: Pokud dá stát dotací 500 000,- tak to bude pravda.
Jen být dost bohatý abys na tu dotaci dosáhnul >:D
Avatar - Hammunasakra
19. 4. 2017 09:03
Třetí den třetí článek
Sakra na kolik dní se zavázali psát o škodovce co eště nejezdí ani jako prototyp :-| >:-[]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
19. 4. 2017 09:54
Re: Třetí den třetí článek
a to este budme radi ze skoda nema tolko modelov ako bmw alebo mercedes... aj ked jej portfolio uz tiez pomalicky narasta... co znamena stale vacsi pridel takychto skoda-clankov na tomto webe... mozno by bolo fajn urobit nejaky "domaci kutik" kdesi na skrytej liste zboku .. kde by sa pisalo len o skode ... ale to by asi nepreslo ... >:D
Avatar - Ozzman
19. 4. 2017 14:16
Re: Třetí den třetí článek
Ale je to elektro - tak by jsi to měl vítat.... nebo jsi zaujatý?
Avatar - Hammunasakra
20. 4. 2017 07:53
Re: Třetí den třetí článek
Nevim jestli si zaujatý = nebo ti jako obvykle utekla podstata ;-)

Tři dny = tři články = o autě který eště neni a možná v týhle specifikaci ani nebude :-)
Avatar - Brumbal
19. 4. 2017 09:07
6 200 ks AAA
Nemelo byt v nadpisu "cena bude stejna jak naftovy Kodiaq" ? :-) Nechce se me verit ze ceny elektromobilu za 8let budou tak nizke.
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Hammunasakra
19. 4. 2017 09:25
Re: 6 200 ks AAA
Inflace sice bude obecně ceny zvyšovat ale ceny elektromobilů se budou růstem výroby snižovat :-!

Kde teda na kolika kč nebo € se to protne v případě škodovky fakt těžko říct :-)
19. 4. 2017 09:34
Re: 6 200 ks AAA
Nebo se brutálně zvedne cena naftové Octávky. I to je možné. Na elektroauta budou dotace, za naftu pokuty.
Avatar - Hammunasakra
19. 4. 2017 09:37
Re: 6 200 ks AAA
Za naftu budou pokuty = zákazy vjezdů do velkoměst sou vlastně pokuta. I bez dotací cena elektroaut pujde dolu = čeká jí masový rozšíření výroby = nižší náklady na výrobu

No a i když je to nepředstavitelný = naftová Oktávka bude během nějakýho desetiletí historie = už aby to bylo ;-)
19. 4. 2017 09:41
Re: 6 200 ks AAA
A ty věříš těmto PR kecům, že za 3 roky bude mít Škodovka auto s reálným dojezdem větším než 500 km za cenu naftové Octávky?
Avatar - Hammunasakra
19. 4. 2017 10:02
Re: 6 200 ks AAA
Ne to fakt nevěřim :-)

Ale všechny automobilky dou timhle směrem = zlevnění výroby elektroaut obecně to přinese

Plus to přinese něco i česku = máme 5tý největší zásoby lithia na světě [odkaz]
Avatar - praděda7
19. 4. 2017 11:08
Re: 6 200 ks AAA
A zatím nikde žádná objektivní data o tom, kolik že skutečně osobní auta přispívají k tvorbě smogu. Nedávná lokální měření smogu poblíž tunelu Blanka zjistila, že se auta na tvorbě smogu v tom místě podílí pouze 12%. Člověk by měl s té hystérie která se žene světem dojem, že to bude přinejmenším 99%... >:-[]
Avatar - Hammunasakra
19. 4. 2017 12:51
Re: 6 200 ks AAA
A co u Blanky dělalo těch zbylejch 88%?
Avatar - praděda7
19. 4. 2017 13:10
Re: 6 200 ks AAA
Průmysl, domácnosti, teplárny a zvýřený prach z vozovky a chodníků. ;-\
Avatar - Ozzman
19. 4. 2017 14:18
Re: 6 200 ks AAA
Tahle čísla se ale nehodí do krámu >:D
Avatar - Hammunasakra
20. 4. 2017 07:57
Re: 6 200 ks AAA
[odkaz] nojo čísla se nehoděj = radši bajky a pohádky a starej nafťáček na jízdu centrem měst >:-[]
19. 4. 2017 14:27
Re: 6 200 ks AAA
tady se podivej na emise u tunelu blanka
[odkaz]

vyse emisi PM a NOx kopiruje intenzitu dopravy a proti době, kdy je doprava nizka, jsou ve spicce emise az 5 nasobny.
s výjimkou kdy foukal vitr
19. 4. 2017 14:37
Re: 6 200 ks AAA
Ale to je měřený přímo na silnici. A výsledkem je fakt, že když jezdí víc aut, tak jsou emise větší.
19. 4. 2017 14:44
Re: 6 200 ks AAA
autem jezdis po silnici, takze dejchas to co je v tom grafu. když teda nefouka vitr.
tobe nevadi ze dejchas jedy a rakovinotvorny castice??
Avatar - Emel
19. 4. 2017 14:50
Re: 6 200 ks AAA
Dejcháš to, co se zvenku dostane přes ventilaci auta dovnitř... to není úplně totéž. Bylo by zajímavý měřit koncentraci v autě, které tam projíždí.
19. 4. 2017 14:56
Re: 6 200 ks AAA
to by urcite zajimavy bylo.
ale pochybuju, ze standardni filtr v aute zabrani tomu, ze se dovnitř nedostanou jedy NOx a rakovinotvorny PM.
vůbec bych se nedivil, ze primo v aute to bude ještě horsi.
nedavno sem jel za nejakou felicii, predjet se ji několik kilometru nedalo, palilo me v nose, oci.. malem sem se udusil. a naftak to nebyl ...
19. 4. 2017 14:57
Re: 6 200 ks AAA
Podle mě to nevadí skoro nikomu.
Avatar - praděda7
19. 4. 2017 15:25
Re: 6 200 ks AAA
Dobrá úroveň shody průběhu měřených hodnot PM10 s ostatními měřicími místy a s měřicími stanicemi AIM ČHMÚ a naopak nižší vazba hodnot NO2 nasvědčují tomu, že se zde vliv dopravy může významněji kombinovat s městským pozadím případně lokálními zdroji.

No a to je přesně to o čem jsem psal.
19. 4. 2017 15:38
Re: 6 200 ks AAA
ja na 3. grafu vidim slabej provoz = nizky znecisteni
vysokej provoz = vysoky znecisteni
zavislost znecisteni na doprave je evidentni
mereni probihalo srpen-zari, tedy emise napr. z lokálních topenist minimalni
Avatar - praděda7
19. 4. 2017 15:57
Re: 6 200 ks AAA
Lokální zdroje....kapiš?
19. 4. 2017 16:14
Re: 6 200 ks AAA
a který lokalni zdroje mas na mysli?
nejakou uhelnou elektrarnu nebo vysokou pec??
a na potvoru jedou zrovna když je nejvetsi intenzita dopravy ...
Avatar - praděda7
19. 4. 2017 19:48
Re: 6 200 ks AAA
To se musíš ptát jich, ne mě....
19. 4. 2017 09:54
No ne. Ne.
Ne.

Ale jako do muzea dobry.

Temelin na zahradce, elektro smog a tezke kovy nevolit.
Rozbalit vlákno
0
19. 4. 2017 10:01
Silniční daň
A kdy zavedou silniční daň pro elektromobily? SFDI by měl být financován ze spotřebních daní PHM (ok, teorie, ty prachy si převádějí jinam), což u elektromobilů moc nehrozí, ale bez silnic se tak nějak moc neobejdou. Modelově když vezmu auto se potřebou 7 litrů na 100 km, cenu benzinu 30 Kč a daně cca 55 %, tak je to 115 Kč dotace na 100 ujetých kilometrů u elektromobilu. I přes takové zvýhodnění se to ani nevyrovná benzinu a to chtějí ještě dotace na nákup. Úplně mi nepřijde férové, abychom z daní financovali něčí pocit výjimečnosti, protože zatím to nic jiného není. Při těch pár kusech to není poznat, ale pokud to fakt chtějí rozšiřovat silou, tak pěkně vlhké sny stranou a mluvme narovinu. Sorry jako...
Rozbalit vlákno
7
19. 4. 2017 10:23
Re: Silniční daň
Až těch elektroaut bude víc, tak přijde spotřební daň na eletriku. To je snad každému jasné. Nejdříve se zruší dotace a pak přijde spotřební daň.
19. 4. 2017 12:02
Re: Silniční daň
spotrebni dan na elektrinu je i dnes, a jeji zvysovani je po malych kruckach nesmysl, i zvyseni o 1000% by sotva nekdo poradne poznal ;-) spise se mluvi prave o zavedeni silnicni dane tak jak je zavedena treba v Nemecku ;-) navic nez na Ceskych silnicich bude nejaky zajimavy podil elektromobilu, tak to jeste zabere minimalne 20-25 let, tech 10 tisic BEV do roku 2020 co vy melo zhruba va CR silnicich bejt je tak smesne cislo, ze je zbytecne na nej reagovat, legislativne to zacne bejt zajimave od poctu okolo pul milionu BEV, tedy necelich 5% registrovanych aut v CR
Avatar - praděda7
19. 4. 2017 11:20
Re: Silniční daň
Jo kamaráde, až se politikům spolu s ekofašisty podaří nahnat motoristy do elektrokonzerv, tak Andrejko, nebo jeho nástupce, šáhne do kouzelného klobouku a nová superdaň za elektroodpad bude na světě.... >:-[] a elektromotoristovi se protočí panenky jak čamrdě... ;-\
19. 4. 2017 12:03
Re: Silniční daň
"dan" za likvidaci baterie je zahrnuta v cene kadeho hybridu, plug-in hybridu a BEV ktere se v EU proda jiz od roku 2012 ;-) kuprikladu u eGolfu je to temer 30 tisic korun ;-)
Avatar - praděda7
19. 4. 2017 12:57
Re: Silniční daň
Současné daně jsou jen slabý odvar toho co ještě přijde....to pak budete vyskakovat vy pomatenci s vymytými mozky..... >:D
19. 4. 2017 12:05
Re: Silniční daň
Vzhledem k tomu, že už dnes máš speciální sazbu pro elektromobily(D27d, C27d), tak už platíš, pokud ji chceš, v distribuci elektřiny. Tak to bude i do budoucna. Možná ještě "vylepšené " teš se :-)
Avatar - praděda7
19. 4. 2017 13:00
Re: Silniční daň
Vylepšené? To si piš! A jak.... >:-[]
19. 4. 2017 10:17
vlček na hrad
prepáčte, ale pán vlček je politický tlachal. Reálny dojazd cez 500 km (tak určitééééé), za cenu naftovej oktáfky (tak určitééééé), s hustou sieťou rýchlonabíjačiek (tak určitééééé) a třešnička - nezávisí to jenom od nás, vedeme intenzivní jednání. Politik jak vyšitý.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - nalimer
19. 4. 2017 10:29
Prax
Len iný pohľad - kde si budú ľudia nabíjať autá? Už dnes nemajú kde autá v mestách a na sídlidkach kde parkovať. Vytrčím z 12 poschodia predlžovačku a potiahnem ju cez ulicu? Ak je cieľ do 10 -15 rokov mať každé 5 auto ako elektrické, môžu si to reálne dovoliť len rodinné domy s parkovacím boxom. Samozrejme, všetko je roešiteľné... Ake sa predraží infraštruktúra, ktorá je v správe krajov a miest. A kto to zaplatí?! Nehovoriac o detaile, že sa zvýši dopyt po elektrine všeobecne a cena pôjde hore (reálne ani nie, ale pre elektrárne to bude super argument).
Riešenie je i indukčné napájanie aspoň v mestách na hlavných úsekoch. Ale aj to je investícia a takto braná elektrina by bola "darom" mesta a nemali by peniaze späť.
Radšej neriešim iné veci ako "ekologickosť" výroby baterií či ich životnosť.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - 3_diamanty
19. 4. 2017 10:41
Re: Prax
ja to vidim tak ze najblizsich 10 rokov sa stejne pojde hlavne cez hybridy... elektroauta samo ze budu ale stale nie v takej masovej miere ako sa vsade prezentuje... realita je totiz ina vacsinou ako predstavy... a o co s vsadime ze do r 2025 kazde piate predane auto od skody elektricke nebude ... mozno kazde 10-12te aj to som optimista ... takze to mas tak .. treba brat tieto elektro predpovede kusok s ( casovou ) rezervou
Avatar - Hammunasakra
19. 4. 2017 10:44
Re: Prax
Do měst a okolí je stejně elektro nebo aspoň hybrid lepší

Všichni mluvěj o dálkovejch trasách = ale ty stejně jezdí totální většina jen výjímečně. Dobře pořešený to je u BMW = jezdíš s i3 a když jednou za 100 let fakt potřebuješ dálkovou trasu, vezmeš si něco se spalovacim motorem

U nás vláda připravuje schválení 1000 dobíjecích stanic = to s problematikou hodně hne

Už aby došlo na [odkaz] [odkaz] a nový dálnice se stavěly [odkaz]
Avatar - praděda7
19. 4. 2017 11:41
Re: Prax
Výhoda kamionů je v tom, že naloží zboží a dovezou ho z místa na místo bez překládání. Pohon na stlačený plyn je v tomto okamžiku z ekonomického a ekologického hlediska jako ta nejlepší alternativa. Pantograf nad dálnicí.......... >:D To si zase nějací úředníci a politici namazali kapsu.... >:-[]
Avatar - Hammunasakra
19. 4. 2017 13:00
Re: Prax
O zrušení kaminů nikdy nebyla řeč [odkaz]
Avatar - Ozzman
19. 4. 2017 14:19
Re: Prax
A kde si vezmeš to spalovací auto? Z půjčovny? >:D Nebo jak? Nebo musíš mít ta auta dvě? >:D To je pořád dost náročné na rozpočet, nemyslíš?
19. 4. 2017 14:33
Re: Prax
většina rodin ma aspoň 2 auta.
jedno vetsi, jedno mensi, často jedno na benzin druhy na naftu.
za par let bude standard jedno auto hybrid a druhy benzin.
pak jedno auto ciste elektricky a druhy hybrid.
a konecne obe elektricky.
Avatar - Ozzman
19. 4. 2017 14:54
Re: Prax
Dobře... ale většina rodin, co má dvě auta, tak nemá i3 za mega a k tomu třeba X5 >:D

Většinou má jedno větší a jedno malé za pár korun >:D
Avatar - Barry Lyndon
19. 4. 2017 18:33
Re: Prax
Tak jsou rodiny třeba v Pasadeně, pak jsou rodiny třeba v Bruntálu a nakonec rodiny třeba v Mogadišu. Každá taková rodina bude mít složení vozového parku trochu jiné... :-)
19. 4. 2017 23:50
Re: Prax
mě to právě zas tak drahý nepřijde. dneska si v pohodě půjčíš auto velikosti oktávky za nějakých cca 7-10 tis na týden. Je nové, pojištěné, atd....
takže klidně doma mít jedno - dvě menší auta na ježdění kolem komína, pokud by byl dojezd kolem 400-500km tak dáš i výlet. A jednou dvakrát za rok si půjčíš větší auto na dovču.
19. 4. 2017 11:43
Re: Prax
Nevíš jaké budou zákony. Nejdříve přijde nařízení, že stát může nakupovat jen elektroauta. Pak se to příkáže firmám. A lidem se třeba auta zakážou úplně. V rámci boje za lepší životní prostředí je možné všechno.
19. 4. 2017 12:07
Re: Prax
kde si lidi tankovali auta v treba 50-60 letech? seriova BEV se zacali prodavat pred cca 7 lety, a nez se dostanou v CR na nejakou zajimavou uroven podilu, tak tu davno bude sit nabijecek jak rychlych na hlavnich tazich, tak pomalich normalne ve mestech, uplne stejne jako to postupne rostlo a dal roste treba v Norsku ;-) momentalne j v CR asi 7 aut na verejnou nabijecku, tankovacich stojanu na fosilni paliva je v CR cca 34 tisic, takze na kazdy pripada priblizne 160 aut (a to jen osobnich a lehkych uzitkovych), a mas pocit ze nemas kde natankovat?
19. 4. 2017 12:15
Re: Prax
Auta z měst budou cíleně vyhnána, už dnes se tak děje pomocí parkovacích zón. Ve městech bude sloužit městská doprava a kolo. A kdo bude chtít auto, sakra si připlatí. Pokud se dnes v Ostravě platí za 2 auto v domácnosti 6000,-Kč/rok, za 5 let to bude tak 20 tisíc. To už si každý rozmyslí.
a to se nebavíme o Praze, tam to bude násobně dražší.
19. 4. 2017 12:56
ja kupuju 10Wh li-ion aku za 80kc
tedy 100kWh na zarucenejch 500km dojezdu 800tis
v milionovych sériích to nebude presahovat 500tis
za 5 let bude situace uplne jina, dejme tomu, ze se takovy aku poridi za 300tis
pak auto na urovni nižší stredni za 800tis není nerealny.
a nezapomen, pujde o 300koni a zrychleni do 5sec.
jaky vykony ma nejvykonnejsi chrochtava oktavka??
Rozbalit vlákno
21
19. 4. 2017 13:01
Re: ja kupuju 10Wh li-ion aku za 80kc
A to ti řekl kdo, že bude 300k a zrychlení 5s? Nějaký PR pohádkář?
Avatar - praděda7
19. 4. 2017 13:17
Re: ja kupuju 10Wh li-ion aku za 80kc
No ono takové elektrokonzervy budou, ale jen pro policii a vyvolené...... ;-)
19. 4. 2017 13:21
Re: ja kupuju 10Wh li-ion aku za 80kc
podivej se na parametry stavajicich a pripravovanych elektromobilu s dojezdem 500km
většina ma o tridu lepsi parametry nez tech 300k/5sec.
a i e-vision ma 300k
nejspis za par let zadna naftova octavia nebude, takze cena porovnat nepujde
Avatar - praděda7
19. 4. 2017 13:27
Re: ja kupuju 10Wh li-ion aku za 80kc
Zapomeň, že takové vozy budou pro normální smrtelníky.... >:-[]
19. 4. 2017 13:36
Re: ja kupuju 10Wh li-ion aku za 80kc
obycejnej superb kterym jezdi ovar ma 280k
dosáhnout vysokej vykon u elektromobilu (aspoň kratkodobe) je podstatne snazsi nez u spalovacího motoru
Avatar - praděda7
19. 4. 2017 13:43
Re: ja kupuju 10Wh li-ion aku za 80kc
To jo. Ale chátra pod hradem bude jezdit na toustovačích.... ;-)
19. 4. 2017 13:45
Re: ja kupuju 10Wh li-ion aku za 80kc
Koncernová novinka e-Golf má výkon 134k a zrychlení 9,6s. Za cenu 1 milión. A za 3 roky tady máme auto za cenu naftové Octávky s výkonem 300k a zrychlením 5s. Věřit se dá skoro všemu. Jen je dobré mít paměť a svou víru někdy porovnat s budoucí realitou. Tak si pár let počkáme.
Avatar - Emel
19. 4. 2017 13:51
Re: ja kupuju 10Wh li-ion aku za 80kc
Kde píšou těch 300k a 5s? Osobně bych věřil, že s cenou "naftové Octavie" bude auto s dojezdem 500km, ale horšími parametry.
19. 4. 2017 13:58
Re: ja kupuju 10Wh li-ion aku za 80kc
Na to jsem právě ptal Toptena. Mě se na to neptej.
19. 4. 2017 14:06
Re: ja kupuju 10Wh li-ion aku za 80kc
e-vision ma dojezd 500km, přes 300k a tomu odpovida zrychleni 5sec
auto na urovni octavie ma mit dojezd taky 500km.
a jestliže nejsilnejsi oct bude brzo mit 245k, tak novy elektromobil na urovni oct, který bude stilet podobnou techniku jako e-vision bude mit logicky 300k.
ale mozna pro tebe udelaj specielni social edition s 66 konmi
Avatar - Emel
19. 4. 2017 14:45
Re: ja kupuju 10Wh li-ion aku za 80kc
Hele teď jsem se totálně ztratil. Ty jsi odvodil výkon Vision E od toho, jaký výkon má dnes Octavia RS? Mně ta tvoje logika asi uniká.
19. 4. 2017 14:49
Re: ja kupuju 10Wh li-ion aku za 80kc
vykon e-vision je znamej - 225kW
[odkaz]
Avatar - Emel
19. 4. 2017 14:55
Re: ja kupuju 10Wh li-ion aku za 80kc
No jo, to je pravda, jenže tady je větička, že Vision E je předobrazem budoucího produkčního auta. Vlček pak mluví o autu s dojezdem 500+ a cenou naftové Octavie, ale už bez toho, že by nutně musel platit i ten výkon. Já osobně čekám, že výkon produkčního auta bude nižší, nebo že budou nějaké varianty (jako to nakonec má i Tesla S, jen o ligu jinde).
19. 4. 2017 14:59
Re: ja kupuju 10Wh li-ion aku za 80kc
Ani ten reálnej dojezd 500+ bych nebral vážně.
19. 4. 2017 15:01
Re: ja kupuju 10Wh li-ion aku za 80kc
je jasny, ze standardni verze elektricky oktavie 300 koni mit nebude, ale max 150.
a nevidim proble, aby vrchol nebyl tech 300koni.
staci třeba jen predkolok a150koni a 4kolka 300koni.
realne by to o tolik drazsi byt nemelo...
Avatar - praděda7
19. 4. 2017 13:53
Re: ja kupuju 10Wh li-ion aku za 80kc
Přesně! Věřit se dá i tomu že "bude líp". A ono doopravdy je. Ale zase jen někomu... ;-)
19. 4. 2017 13:54
Re: ja kupuju 10Wh li-ion aku za 80kc
novinka stara přes 2 roky?
tady nejses v rusku, kde se stejnej model vyrabi pul stoleti
19. 4. 2017 14:02
Re: ja kupuju 10Wh li-ion aku za 80kc
Na stránkách VW je uveden nový e-Golf a v testech se taky píše o novém e-Golfu, Pokud ten e-Golf není nový, tak to napiš marketingu VW.
19. 4. 2017 14:08
Re: ja kupuju 10Wh li-ion aku za 80kc
nemuzes skocit na vse co se napise
a "novy" neznamena "novinka" jak pises
novinka pro me není fejslift 3 roky starého modelu postavenym na stejny technice.
když snad i ty vidíš, jak technika elektromobilu za tech par roku pokrocila
19. 4. 2017 14:22
Re: ja kupuju 10Wh li-ion aku za 80kc
Baterky, elektromotor a spousta věcí jsou nové. Alespoň dle VW a novinářů. :-)
19. 4. 2017 14:30
Re: ja kupuju 10Wh li-ion aku za 80kc
golf není auto, který bylo staveny jako elektromobil, ale jako klasicky auto a elektrovyzbroj do nej byla naroubovana.
"novy" golf je jen evoluce toho starého, podobne jako "nova" O3 s o par konmi vyssim vykonem u benzinove RS
19. 4. 2017 14:33
kombinovaný výkon činí 320 kW a krátkodobě dokonce o 50 kW v
Ha, to zní jako by tam těch 320kW mohlo být trvale. Báchorky ... :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barry Lyndon
19. 4. 2017 14:52
Re: kombinovaný výkon činí 320 kW a krátkodobě dokonce o 50
tak ono trvale je takový výkon samozřejmě nevyužitelný... Na maximálku, která má být 180 km/h, musí stačit nějakých 50-60 kW. A že by někdo permanentně zrychloval a brzdil se u rodinného povozu do běžného provozu jaksi nepředpokládá (není to určeno na okruh, kde zatím elektromobily končí zpravidla rychlým přehřátím a "spadnutím do nouzového režimu")
20. 4. 2017 10:55
Re: kombinovaný výkon činí 320 kW a krátkodobě dokonce o 50
Pokud to nemá převodovku, špičkový výkon bude dostupný jen v určité rychlosti, respektive intervalu. Ve 180 bude dostupný výkon pravděpodobně výrazně nižší než ve 100 km/h.
19. 4. 2017 17:46
Fantázia
Zatiaľ je to len fantázia a zbožné priania. Do produkčného auta je to ešte sakra ďaleko a s optimizmom to netreba preháňať. Ten rok 2020 bude aktuálny tak pre plug-in hybrid, elektrina možno 2025. V tom prípade by som ten dojazd 500 km aj veril, a možno aj cenu na úrovni okolo 800 tis., resp. jej ekvivalent o tých 8 rokov. Výkon by som oveľa vyšší ako má napr. Leaf nečakal, ak bude, tak ako opcia za mastný príplatok, základ bude určite skromnejší.
Rozbalit vlákno
0
19. 4. 2017 18:27
1 000 nabijecich stanic
Kolik auto realne obslouzi 1 000 nabijecich stanic ?

Nabijeni 1 auta trva 2 hodiny (dost otpimisticke) = max. 12 aut denne (a to by majitele museli chodit prepinat kabely pripadne s auty prejizdet i v noci), takze spise realne 8 aut denne. Jedno auto bude muset byt dobijeno jednou za 3 dny (opet optimisticky), takze 1 nabijeci stanice obslouzi 24 aut na full time provozu, 1 000 nabijecich stanic pak 24 tis. aut / MAX..

Pro 1 mil. elektroaut (20% vozoveho parku CR) = 40 tis. nabijecich stanic.

Nabijeni doma - kolik lidi si realne muze technicky poridit vlastni nabijeci stanici ? A jak technicky zajistit preneseni potrebne energie do akumulatoru v prijatelnem case (mysleno 5 min. jako nyni nafta / benzin) ?

A to je stale jen o autech s dojezdem 200 km na jedno nabiti. Realnou situaci s potrebnym dojezdem 1000+ km, coz dnes umoznuji bezna auta, to neresi vubec.

Pokud se toto technicky nevyresi, tak budou elektroauta jen predrazene hracky pro uzky segment bohatych.

Co s tim?
Rozbalit vlákno
9
19. 4. 2017 18:36
Re: 1 000 nabijecich stanic
zkus si odpovědět na tyhle 3 otázky a mozna to neuvidíš tak cerne:
kolik dobijecich stanic bude v 2025?
jak dlouho bude trvat dobiti na 80% v 2025?
jakej bude dojezd na jedno nabiti v 2025?
19. 4. 2017 19:31
Re: 1 000 nabijecich stanic
Ale ja se na to ptam, ja to nevim, ja jen vim, ze po 150 letech vyvoje elektroauta stale ani naznakem nedostihla auta na benzin / naftu a to vcetne takovych "malickosti", jako je distribuce energie pro jejich pohon nebo cena.

Takze prosim ty tri odpovedi.
19. 4. 2017 22:51
Re: 1 000 nabijecich stanic
150 rokov vývoja elektroáut? Tebe sa sníva, alebo halucinuješ? Alebo čo nevieš si vymyslíš?
Avatar - Barry Lyndon
19. 4. 2017 18:45
Re: 1 000 nabijecich stanic
Tak naprostá většina lidí bude nabíjet doma na noční proud z běžné 32A zásuvky. Nabíjecí stanice budou spíše nouzovka.
S lidmi z paneláků se myslím moc nepočítá, že by se elektromobility v blízkých desetiletích účastnili. S lidmi z činžáků v lepších čtvrtích bude trochu problém - ti zřejmě budou odkázáni na ty veřejné pouliční stanice. Pokud jde o novostavby bytových domů, tak by zřejmě nebylo od věci, aby bylo do garáží povinně (i když toto se mi jako pravičákovi poněkud příčí) zaváděno dostatečně dimenzované el. vedení. Teď by to bylo zbytečné, ale za 10-20 let jako když to najdou...
19. 4. 2017 19:38
Re: 1 000 nabijecich stanic
No tak to je hodne zjednoduseny pohled na svet.

Snad jen poznamku - ten nocni proud myslis z uhelek nebo atomek ? Nepredpokladam, ze si myslis, ze si kazdy majitel auta poridi domu jeste dalsi akumulator min. 100 kWh ktery pres den nabije solarama a pak v noci prevede energii do auta. A heslo "vetrnik do kazde rodiny" snad nemusim komentovat.

Jeste malickost - ta tvoje zasuvka 32 A jak dlouho bude nabijet min. 100 kWh aku ?
Avatar - Barry Lyndon
19. 4. 2017 19:58
Re: 1 000 nabijecich stanic
nejsem elektrikář, ale úplně jednodušeně (neuvažuju ztráty a pod.) 400*32=12,8 kW, 100/12,8 = cca 8 h. V nejbližších desetiletích to samozřejmě bude z uhelek a jaderek, takže z energetického hlediska vlastně "zadarmo", protože ten výkon se v noci zatím stejně moc využít nedá... A nemyslím, že je nutné každý den dobíjet 100 kWh, protože kdo ujede 500 km denně?
20. 4. 2017 10:28
Re: 1 000 nabijecich stanic
Potřebuješ také odpovídající palubní nabíječku. Samotná zásuvka není takový problém. Jakmile máš nabíječku a jistič, dá se v garáži udělat odpovídající přípojka pro auto, která zvládne více než 32 A.
20. 4. 2017 10:00
Re: 1 000 nabijecich stanic
Ty běžně za den projedeš 100 kWh? Pokud jen dojíždíš do práce, po cestě nakoupíš atp., tak budeš dobíjet spíš 20-30 kWh, klidně i méně. A na to by ti měla stačit obyčejná domácí zásuvka. Rychlonabíječka není zase tak drahá, ale baterii zrovna život neprodlouží.
19. 4. 2017 23:01
Re: 1 000 nabijecich stanic
K novým bytom pribúdajú aj parkovacie miesta, ktoré si majiteľ k bytu kúpi. Na súkromnom parkovacom mieste môže byť aj súkromná prípojka,napr. na kľúč alebo na PIN. Prípojky sa dajú vybudovať aj na existujúcich parkoviskách, a nie je to až tak nákladné. Všetko závisí na tom, ako budú autá na elektrinu pribúdať.
Avatar - holden2
19. 4. 2017 18:31
mne zajima
jestli uz maji nejakeho designera misto toho slovenskyho kok*ota. na tyhle hnoje se fakt neda koukat
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barry Lyndon
19. 4. 2017 18:46
Re: mne zajima
Ne, pořád čekají na tebe...
20. 4. 2017 09:03
Vaše předpovědi nevyjdou.
Vsázíte na výrazný pokles ceny baterií z dnešního více než 1 000 000 pod 300 000 .

Na auto.cz by se hodil článek, který by zdokumentoval dosavadní zlevňování baterií, aby se čtenáři ve svých komentech měli o co opřit a neplácali nesmysly.

Co když přijde rok 2020 a ceny baterií budou stále vysoké ?????
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Hammunasakra
20. 4. 2017 09:46
Re: Vaše předpovědi nevyjdou.
Tak se nic nestane = myslim ten rok 2020 :-)

Ale když se výroba elektroaut ztisíci- nebo i víc znásobí = levnější prostě bude ;-)
20. 4. 2017 09:51
Re: Vaše předpovědi nevyjdou.
Takže i Ty vsázíš na to, že ceny baterek poklesnou na zlomek dnešní ceny.
Avatar - Hammunasakra
20. 4. 2017 11:08
Re: Vaše předpovědi nevyjdou.
Nesázim = řikám všeobecně známej fakt: Výraznym nárůstem výroby přichází pokles cen

Třeba tahle Nokie [odkaz] stála 100 000 kč = nebo tak nějak >:-[]

Tahle je ve všem lepší [odkaz] a seženeš ji od 1500 kč :-)

Cena baterií do Priusu klesla během let na 1/4 [odkaz]