Hrnú sa len preto, aby bola napísaná tlačová správa, vyfotená snímka pri prvom vyrobenom kuse s riaditeľom a koncern si odfajkol jeden z cieľov.
Tam to aj končí. Praktickosť a logiku za tým netreba hľadať.
Este neurobili ani jeden elektricky model a uz by chceli "sportovy".
"Bude více o stylu a zážitcích, nikoliv nezbytně o výkonu" - aha, takze "RS"...
Divny svet toto PR.
Me zajimaji parametry a cena, jinak at si to oznacuji jak chteji, auta si nevybiram podle nazvu.
Pokud to bude za rozumny penize a mit slusny dojezd, proc ne, jako mestsky priblizovadlo.
Rozmyslam, co tym minuskarom vadi.
To je ale naozaj demencia. Je to Skoda, ma to v nazve RS (teda o tej chystanej sa to este nevie), udajne to bude "sportove" - tak kupim prinajhorsom do mesta. To je ale uplne presne zmyslanie mnozstva ludi, z coho automobilka tazi.
bude sledovat vývoj cen elektřiny s přibývajícím počtem skratoaut. Poznamenejte si dnešní datum. Myslím, že už to začalo. A pozor! Nemluví se o tom!
[odkaz]
Je bez komentáře, že ti, kdo nebudou mít na střeše fotovoltaniku budou vzpomínat na "spalováky".......Jo, a i na ty s fotovoltanikou dojde ve formě ekodaní až státu začnou docházet peníze. To je nabíledni.... :-!
Ale ve Španělsku je to úplně noumání, Úďo, z fotovoltaiky se platí daň.
To se dá snadno spočítat, je to jako stočné, neodebral jsi elektřinu z rozvodné sítě, zaplatíš určitý paušál.
Že se tomu elektronaivové diví nebo že dokonce dávají mínusy, no někde ten stát ty daně vybrat musí, ne?
S elektromobily to bude stejné, nevybere se daň z benzínu/nafty, musí se nějak vybrat z elektřiny. A to teprve bude sranda až budeš daňovému úředníkovi prokazovat že jsi elektřinu nenačerpal do vozu načerno.
...podívej se na můj graf ještě jednou. Elektřina za posledních 10 let spíš zlevňovala....ale jak se přibližuje éra elektroaut, tak šup s cenou nahoru....že by náhoda? Asi těžko!
Nedá sa rozumieť logike tvojich argumentov, ktoré rozpráši matematika základnej školy. Skus si spočítať spotrebu elektroaut voči priemyslu. Ak by všetky súkromné osobne auta v ČR boli EV, tak ČR by ešte stále bolo exportérom elektriky.
No a skús zamyslieť či cenu elektriky neovplyvňujú iné faktory. Napríklad tlak zelených na výstavbu dotovaných neefektívnych elektrárni. A predčasne odstavovanie napríklad už splateného jadra. Čo vytvára nechuť investovať do veľkých zdrojov, lebo nik nevie ako sa politik do zajtra vyspí a nezačne im hádzať polená pod nohy skôr ako sa elektráreň zaplatí. Veľa zelenej energie tiež problém pre udržanie stability siete čo sa zas niekde prejaví. No v neposlednom rade spotreba narastá značne rýchlejšie ako pribúda elektroaut. Ale stabilne zdroje elektriky nepribúdajú.
Uvedomujes si, ze za aktualnych okolnosti bez nejakych elektroaut, ktore su v pocte ako prd vo vetre by elektrina zdrazovala uplne rovnako? Niemand vyssie ti to zhrnul v skratke a problem je samozrejme komplexnejsi - to ti nacrtol traveldrive. Napriek tomu hovorim, ze podstatne je, ze uz mas "svoj nazor", hoci problematike vobec nerozumies, ale inak to byt nemoze lebo prave tebe to takto dava zmysel. Takto vznikaju rozne hoaxy a konspiracne teorie, kedy typicky Franta z garaze odhalil celosvetove sprisahanie hoci je uplny laik - a to aj v pridruznych a suvisiacich oblastiach danej problematiky.
Neřekl bych, že růst cen elektřiny souvisí s nástupem elektroaut. Jejich nástup je v EU i u nás velmi pomalý a podíl na celkové dopravě tak malý, že není důvod aby právě tato zanedbatelná položka měla na cenu vliv. Ten mít bude, ale až skutečně zaujmou nějaký zaznamenatelný podíl v celkové spotřebě, řekněme 15-20% a to bude trvat ještě dlouho. Růst bych spíše přičítal dokonale zvojtěné energetické koncepci většiny zemí EU včetně ČR, kdy se cpaly dotace do nesmyslných projektů (solár, větrníky) a zanedbala se infrastruktura, která skutečně utáhne potřeby (Temelín už měl být dostavěný, Dukovany obnovené, dtto Německo). Nyní se ukazuje, že miliardy dotací vyletěly komínem a budou potřeba další na výstavbu právě těchto fundamentálních zdrojů a do rozvodných sítí. Takže jediná cesta je oholit o tyto potřebné investice zákazníka.
No matika ti zjavne nikdy nešla toľko ako demagógia. Spotreba stúpa aj keď ešte EV nikde nevidieť. Proste priemysel berie viac, ľudi pribudlo. Pribúda domov, ktoré kuria elektrikou a ubúda stabilných zdrojov elektriky na úkor nestabilných a drahých zelených. EV budu odberom len taky prd do vetra. Max par percent produkcie elektriky. Kto kúri v dome elektrikou aj keď tepelným čerpadlom, tak kúpou EV na dochádzania 20 km do prace nezvýši spotrebu elektriky ani o štvrtinu. A domácnosti v EU spotrebujú len asi 27% elektriky.
elektro stale moc nemusim a nevidim tu nejaku blizku masovu cestu ani vhodny smer ... ale hybrid mi uz v dnesnej dobe zacina davat zmysel ... obzvlast nejaky zmysluplny ako auris yaris niro a pod... aj ked na druhej strane zrejme plati ze cim viac elektroaut tym bude aj viac hybridov a opacne ... kedze to ide tak nejak ruka v ruke ... a ja uz do buducna vazne uvazujem o hybride.. sice je to este hodne hodne predcasne .. ale predpokldam ze za par rokov uz bude konecne z coho vyberat a potom to moze byt vcelku uz realne riesenie nielen pre mna ale aj pre mnohych ktorym elektro stale moc nevonia kvoli inym roznym nevyhodam voci hybridom :-) ... napriklad niro by kludne mohlo u nejedneho zakaznika casom aj nahradit bezny ceed ... len to chce prijatelnejsiu cenu .. ktora je stale podla mna kusok umelo zdeformovana prave kvoli tomu ze hybridov je stale este malo ... ale snad casom sa to zlepsi ... za mna teda urcite rozvoj elektroaut pomoze aj hybridom ( je to vzajomne prepojene ) ... ale sam osobne by som jednoznacne radsej hybrid ...
Souhlas! Hybrid je ideální řešení pro lidi, kterým jedno auto v rodině stačí. Také nevidím problém vlastnit skratoauto na místní popojíždění a pak spalovák na delší cesty. Samozřejmě to výrobcům el. energie nestačí. O žádnou ochranu životní prostředí tu nejde. Jde jim jen o profit. Oni se potřebují napakovat a pořádně. Proto ten tlak na jinak zbytečné nabíjecí stanice i mimo města.
je to tak.. sucasne elektrovozy s ochranou ZP maju spolocneho hodne malo ... teda vlastne nic... je to taky kompromis no... proste nezasieras si to rovno pred domom ale o dum dal ( a ako sa vravi.. co oko nevidi to srdce neboli ) ;-) .. ale podstata je ta ze zasieras aj nadalej ;-) .. je to tak
chce to najst iny sposob ziskavania elektriny .. ale to je zase dookola to iste co uz vieme ... ja elektrovozy proste nevidim na masove rozsirenie ako nahradu sa spalovaky .. to je nerealne ... ale u hybridov by to snad uz mohlo byt realnejsie :yes:
U grafů je kouzelné když se hraje s časovou osou, každý si může "vykreslit" situaci jak chce. Takto už to tak pěkně nevypadá, pořád jsme někde na polovině maxima:
¨
[odkaz]
Jestli reaguješ na mě, tak jsi vedle. Elektroauta pokládám za nesmysl, slepou větev.. Pouze vysvětluji jak lze krásně kouzlit s grafy (s osami x i y)..
To je tak, ked nerozumies problematike, vyjadrujes sa k veciam o ktorych nemas ani zdanie a ked ti niekto tie vykonstruovane teorie zacne vyvracat, zacnes sa schovavat za prazdne frazy.
to auto není ani hezké ani OK, ale ošklivé
Třeba Octavia 1-2. generace je docela hezké auto ale ta zubatá kola a "zamračený" předek, to musel navrhovat nějakdo hodně mimo.
No řekl bych, že už měla škodivka načase,le zrovna začít sportovní verzí a ještě takový klasický škodovácký styl? To je asi vtip ne? Stějně konkurenci nemají šanci dohnat takové auta na vodík to už je jiný level.