Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda už láká na sériový Vision X! Tady je první upoutávka na malé SUV

Nové malé SUV z dílny mladoboleslavské značky se podle očekávaní představí na březnovém ženevském autosalonu.
Zpět na článek
16. 1. 2019 09:30
16. 1. 2019 09:42
16. 1. 2019 09:44
16. 1. 2019 17:07
16. 1. 2019 10:43
16. 1. 2019 11:02
16. 1. 2019 22:51
16. 1. 2019 10:48
16. 1. 2019 11:34
16. 1. 2019 15:29
16. 1. 2019 16:36
16. 1. 2019 18:17
16. 1. 2019 16:48
16. 1. 2019 12:25
16. 1. 2019 15:44
16. 1. 2019 15:58
16. 1. 2019 16:00
16. 1. 2019 16:06
16. 1. 2019 16:10
16. 1. 2019 16:19
16. 1. 2019 16:24
16. 1. 2019 16:28
16. 1. 2019 16:30
16. 1. 2019 16:37
16. 1. 2019 16:58
16. 1. 2019 17:29
16. 1. 2019 15:54
17. 1. 2019 23:32
16. 1. 2019 16:36
16. 1. 2019 17:00
17. 1. 2019 23:18
16. 1. 2019 17:14
17. 1. 2019 23:29
16. 1. 2019 09:30
Podoba.:-)
To se bude líbit Barikovi.:-)

[odkaz]
Rozbalit vlákno
6
Avatar - fOE
16. 1. 2019 09:42
Re: Podoba.:-)
Bud to, nebo fandum citroenu cactus. :-)
EDIT: nezapominejme ani na Hyundai Kona...
Avatar - JirkaV8
16. 1. 2019 09:44
Re: Podoba.:-)
Mi se take bude libit, v tom neni problem :-) Akorat se vzdycky vsechno jmenuje Vision X a ja se v tom uz zacinam ztracet. Kdyby rekli ted je to Kamiq, ted je to budouci Fabia Combi Scout tak bych byl vice v obraze, co se basnik snazi rict.
Avatar - _Karel_
16. 1. 2019 17:07
Re: Podoba.:-)
Tak k tomu se hrdě hlásím, mě se nízký světla nových citrónů [odkaz] hodně líbí.
Avatar - JGucci
16. 1. 2019 10:43
Re: Podoba.:-)
Mě to připomíná DS 7:)
16. 1. 2019 11:02
Re: Podoba.:-)
Okopírovanej Citroen.. třeba C4 Picasso nebo spíš Hyundai Kona..
16. 1. 2019 22:51
Re: Podoba.:-)
banda jedna zlodejska, mladoboleslavsko korejska.. fujtajbl :no:
Avatar - kaa
16. 1. 2019 10:48
Motory.
Je to městské SUV, takže nafta je pasé. Když nechci tříválec(pro mě sprosté slovo), tak už zbývá jenom 1,5 TSi. Jenomže ta většinou jede jen na dva válce. A teď babo raď.
.....asi konkurence.
Rozbalit vlákno
6
16. 1. 2019 11:34
Re: Motory.
110 kw je zase do města zbytečný overkill, který bude dost možná propojený s nějakou vyšší výbavou a cenovkou, která už může být na dostřel větším konkurentům. Tohle asi bude typické městské auto pro manželky na mateřské pro rodiny ze středních poměrů a tam já osobně se tříválcem nemám problém. Což asi pravda nutně vyznívá trochu egoisticky >:D
16. 1. 2019 12:05
Re: Motory.
A ked chces automat tak ani ta 1.5TSi nieje nic moc(suche spojky, podtacanie).
Avatar - 3_diamanty
16. 1. 2019 15:29
Re: Motory.
tu je prave ten problem u konecrnu ze ak chces 4 valec ci u v pole arone alebo T-crosse tak musis defakt osiahat po vrcholnych modeloch za ceny o triedy vacsich aut.... skoda ze koncern neponuka nejaky sikovny 1,2 - 1,3litrovy tsi 4 valcovy motor ... proste mohli spravit nejaky novy stvorvalec ( objemu 1,2 - 1,3 litra ) a nie litrovy trojvalec... a presne ako psies.. ta 1,5tsi ma zase to nestastne vypinanie valcov ktoremu by som sa u sukromenho auta ( firmam to to uz asi nevadi ) vyhol velkym ublukom .... takze babo fakt rad...

ja to do buducna vidim uz na buduci hybridny yaris pripadne na nejaky iny novy maly hybrid ( zeby nove clio? ) .... ako nahrada za este klasicky 4 valec od vw to myslim pre mna nebude zla volba ( teda za predpokladu ze budu mat tieto hybridy aj naalej 4 valec ) .. proste tu vidim cestu .. a nie v okosenych malolitrakoch s kdejkymi ku.vitkami ... tak uvidime .. ved o x rokov uz iste tych hybridov bude podstatne viac a nakoniec ved mozno sa este tu a tam vrati aj upsizing motorov ( speje to k tomu takze netreba sa unahlit dnes s tymi trojvalcami ) ..... osobne dnes by som si od vw uz za 12-13 tisic eur nic nevybral to je pravda ... takze ako pises chce to potom uz odklon ku konkurencii ... samozrejme ale taky 2.0tsi arteon je uz ine kafe tam by to slo ze jo... ale bavime sa teraz len o beznych malych vozoch pre masy kde prave bezny zakaznik motoricky najviac trpi ;-\
Avatar - donPedro
16. 1. 2019 16:36
Re: Motory.
Zdarec, zde cenníková realita z českých webovek Seatu a VW:

Arona 1.0TSI Style 403 900,- a 1.5TSI Evo FR za 469 900,- + XYZ dalších kombinací mezi tím (a 1.6TDI taky, ta mi ale u tohoto typu vozu, obzvláště za ty ceny, nedává žádný smysl) - doba už je holt taková, tříválcová, buďto 70kW nebo 85kW nebo + jeden 1/2 litr navíc a 110kW, ergo tebou vysněný 4válec nemá už místo k životu, taková je realita. Co maj pak říkat takoví Ford fans - ti mají 3válcovou i 1,5ku ;-)

to u T-Cross je to jedodušší - 2 výbavy, jeden 1.0TSI 85kW, maunál nebo automat, od 457 900,- do 540 900,-

Doufám jen že Škoda půjde cestou Arony, nikov T-Crossu. Tož tak. :-)
16. 1. 2019 18:17
Re: Motory.
V každém případě bude dominovat 3hrnek a podle mě ten silnější, 85kW na to auto stačit bude s přehledem. Je to smutný, kam EU dohnala výrobce,ale taková je doba.

Upoutávka vypadá slibně, že by to mohlo být auto k světu. Nicméně zas to destane nějaký přiblblý jméno K...Q = že by Komiq? ;-)
Avatar - .StenLi.
16. 1. 2019 16:48
Re: Motory.
Keby tam dali hybrid, mali by moju pozornost. Dovtedy brat do mesta tie ich TSI a skackave DSG a mrhat energiou a palivom na kazdom semafore je nezmysel.. VW proste uplne zaspal postupnu elektrifikaciu a zbavovanie sa dieslov a stratil na tom miliardy eur, a este stale straca a este dva roky budeme pocuvat o I.D. a inych elektrickych zazrakoch ktore maju porazat konkurenciu ale VW stale nema dodavatela baterii pre nejake zaujimave cisla EV.
16. 1. 2019 12:25
dotaz
No, jak vidím, tak budeme muset v rodině řešit výměnu octavie I asi co nejdřív. Když jsem dnes četl na idnesu, jak budou auta zdražovat, tak není asi moc co řešit.

V současné době tedy řeším toto a kdyby tady byl někdo, kdo s tím má zkušenosti budu moc rád za jejich podělení.

Já mám 2012 roomstera 1,2 TSI 63 kw, táta by chtěl vyměnit svojí octavii 2001 1,6 75 kw a teď řešíme dvě věci.

Buď by si vzal mého roomstera a já si koupil rapida 1,0 TSI. Nebo se pokusím ještě koupit trumf octavii 1,4 TSI 110 kw, protože někde ještě u prodejců jsou skladovky kolem 400 000. A to je problém. Pro mě je octavie zbytečně velká, jezdím sám, nebo jezdíme dva s manželkou. Nicméně u octavie se mi líbí ten motor 1,4 110 kw jsem měl půjčenou a jelo to opravdu pěkně, navíc je bez filtru. Jenže na mě to auto je velký. Nicméně ten motor se mi moc líbí.

A nebo toho rapida, protože je menší a do Prahy je lépe manévrovatelný. Jenže to si technologicky vůči roomsteru moc nepomůžu. Jenže mám trochu obavy o ten tříhrnek. Já se sice byl projet v obou výkonových verzích 70 kw a 81 kw. Za ten den jsem si na to ucelený obrázek neudělal. Na to, že je to 3 válec, tak to žere stejně jako můj čtyřválec a že bych tam cítil nějakou lepší dynamiku to mi teda nepřišlo, jediné co bylo jinak, že turbo nastupovalo ve vyšších otáčkách, než u 1,2 TSi. Moc dálnice nejezdím, spíš okresky a město, takže mi do Prahy šestikvalt přijde na prd.

Kdyby tady byl někdo, kdo dlouhodobě jezdil s 1,2 TSI a přesedl do 1,0 TSI. Tak budu moc rád za zkušenosti.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - 3_diamanty
16. 1. 2019 15:44
Re: dotaz
ja mam 1,2 tsi 66kw v malom predoslom pole a mne tam max kroutak nastupuje uz od 1400ot co je uzivatelsky ozaj prijemne ( defako skoro ako dizel ) ... takze suhlas.. toto je prijemne pre bezne jazdenie ze nastupuje tu ten max. kroutak skoro ... lebo mas male turba kde mas nastup maximalenho kroutaku j od 1800ot a je to uz rozdiel ... tam uz musis hladit aspon 2000ot aby si to nakopol... a tusim uz to nove 1.0tsi ma ten nastup max kroutaku posunuty uz kusok vyssie pravda tak ako pises...

s 1.0tsi nejazdim ale inak neviem v com je lepsi ten motor od vacsieho predchodcu ... jedine ze papierovo splna najnovsiu normu ale v praxi podla mna kultivovanejsi ani zivsi ako predosla 1,2 tsi asi nebude....

a co tak siahnut po konkurencii... preco riesit za kazdu cenu prerastenu octavku ked je pre dvoch ludi velka alebo preco riesit koncern celkovo ( ak nema vhodne motorizacie ) .... a neist povedzme do nejakej toyoty alebo opla mazdy a pod....

ved v 4 valcoch sa da aj nadalej kupit oproti octavke cenovo urcite nie drahsi ale zaroven sikovnejsi a kompaknejsi 4,25m dlhy fiat 500X ( a to hned v doch 4 valcoch.. ako 1,6 atmo aj ako 1,3 turbo ) a k tomu dostanes este krasnu retro kasnu ako bonus :-)
Avatar - twistedTSD
16. 1. 2019 15:58
Re: dotaz
500X k čemu? Velká, těžká krabice. Teď do něj začali dávat litrové turbo a žere to jak tank.
Avatar - 3_diamanty
16. 1. 2019 16:00
Re: dotaz
no do mesta pre dvoch ludi iste lepsie ako octavka .. tazke moc nie je ... ani velke.. to aj ceed je vacsi ;-) .. takze to neprehanajme zase... navyse voci octavke je to "prcek" ;-)
Avatar - twistedTSD
16. 1. 2019 16:06
Re: dotaz
Je těžké a užrané.
Avatar - 3_diamanty
16. 1. 2019 16:10
Re: dotaz
no pockajme si na test 1,3 turba 500X ... snad to ale nebude tak tazke a uzrane ako nejaka octavia s 1,4 tsi ;-)

zase ak s autom nerobis 30 000 rocne tak k comu riesit vahu a decilitre ... to skor lepsie riesit potom rozmery vozu nech nejazdi clovek tych par km rocne s nejakou prerastenou vzducholodou ( obzvlast po meste kde je uz aj tak vsade plno ) ... tiez som za 12 litrov mohol mat "ojazdenu" octavku.. a mozno aj RS-ku.. .. ale k comu v meste a po okoli pre dvoch a na 8000km rocne ze jo... mam to podobne takze dotycneho pana chapem... to radsej potom nieco mensie ...
Avatar - twistedTSD
16. 1. 2019 16:19
Re: dotaz
Octavia 1.4 TSI je méně těžká a užraná než 500X v základu. ;-)
Avatar - 3_diamanty
16. 1. 2019 16:24
Re: dotaz
a co z toho ked s nou v meste nezaparkujes tam kde s kompaknejsim "uzranym tazkym" 500x .... no ja si pockam na ten testik 1,3 turba 500X ... a potom to porovnam s octavkou 1,4tsi a uvidime.. dam vediet neboj ako to vypalilo potom s tou vahou aj spotrebou ;-)

500X je dnes mensi ako akykolvek hatch v nizsej strednej triede.. takze predpokladam ze zase nemoze vazit jak escallade ;-) .. navyse ak zvaziz ze aj take polo gti je tazsie ako mazda 6 tak preco sa tu vobec bavime o vahe ... chce to za mna hlavne nieco komaptkensjei proste .. a sam by som octavku nevyuzil aj keby stala 10 litrov nova ... ja by som prave bral taketo nieco ako vitara alebo 500X .. aj ked vitara uz 4 valec ma len ako 1,4ku turbo a tam ta cena je uz uplne inde ako pri povodnej 1,6tke ;-\
Avatar - twistedTSD
16. 1. 2019 16:28
Re: dotaz
Tak nekoupíš Octavii, ale Rapid SB nebo Scalu, Ceed, 308...proč bys hned šel do tanku? >:-[]
Avatar - 3_diamanty
16. 1. 2019 16:30
Re: dotaz
jo scala je pekna.. len tie motory :-( ach jo .. to by som miesto neho asi siel radsej ku corolle 4 valec 1,2T ked uz nie rovno hybrid ... lenze pre mna opat drahe a zbytocne aj velke auto... zatial.... ;-)
Avatar - twistedTSD
16. 1. 2019 16:37
Re: dotaz
Prosímtě...běž si to TSI konečně projet. >:-[] Corolla proč ne. S 1.2 asi nebude trhač asfaltu, ale jinak...

K Vitaře - ta aspoň ukazuje, že malé SUV nemusí vážit 1.5 tuny.
Avatar - 3_diamanty
16. 1. 2019 16:58
Re: dotaz
ved netvrdim ze vibrujuci 3 valec pojde nejak zle.. ale obecne by som nadalej ostal pri 4 valci ak to trh ponuka.. a kedze 4 valcove tsi uz nejake schopne v malom koncernovem voze zda sa nemame tak preco neist ku konkurencii ... fiat, mazda, toyota a pod ;-)
Avatar - twistedTSD
16. 1. 2019 17:29
Re: dotaz
1.5 TSI není zas tak neschopné. :-)
Avatar - twistedTSD
16. 1. 2019 15:54
Re: dotaz
Nejezdil jsem 1.2, ale Rapidem v silnějším 1.0 TSI jezdím příležitostně už přes rok. Za mě určitě spokojenost a vybral bych jej znovu. Testovací jízda na mě taky až tak nezapůsobila, ale jak si na jeho charakteristiku zvykneš a nedusíš ho, tak máš svižný turbomotor, který okolo 2 tisíc ot./min. zabere a táhne až k omezovači. Přitom spotřeba výborná: 5,5-6 litrů bez snažení.

Co jsem tak slyšel, 1.2 81kW měl lineárnější průběh a od volnoběhu táhl lépe, ale 1.0 dovede být v běžných otáčkách živější. Spotřeba stejná nebo lehce nižší u litru.

Vzhledem k aktuálně montovanému OPF bych bral určitě 81 kW, i když ti přijde šestikvalt zbytečný.

OIII Trumf, jestli ještě nějakou najdeš, určitě není špatná volba. Hlavně 1.4 TSI se povedl.
17. 1. 2019 23:32
Re: dotaz
Moc děkuju za názor. máme evidentně stejné dojmy.

No, ten šestikvalt, to mi vyloženě trochu štve, protože jezdím hodně po Praze a to se uřadím. Jednou jsem měl na dva dny OIII 2,0 TDI a to byl horor, pořád jsem řadil.

Já právě mám roomstery dva. Jednoho s 1,2 TSI a druhého v 1,2 HTP v provedení praktik viz moje auto. Tam to HTP stačí, ale musí se to točit. Vím, že je to úplně odlišná konstrukce, ale prostě jak píšeš, musí se trochu točit. To mi právě moc nesedí k té nízké spotřebě, šestikvaltu a praze....POdle mě to pod 7 v Praze nedostanu.
16. 1. 2019 16:36
Re: dotaz
Nakroutil jsem rok a 20 tis s 1.2 a pak to same 1.0. Oboje v 81kW fabii 3 combi manual.
Celkovy dojem z jizdy, dynamika, spotreba podobne.
1.2 lepsi zvuk, prijemnejsi do mesta, mensi turbodira, je snazsi se razantne rozjet bez paleni gum
1.0 horsi zvuk, delsi prevody (vjezdy do krizovatky dost casto na jednicku protoze dlouha dvojka), okresky a dalnice lepsi (ten vyssi moment jde poznat), nalozena pod plnym plynem tak o pul litru vyssi spotreba nez 1.2
Spolehlivost a servisni naklady netusim. Ale s obema motory spokojenost.

Ten rapid by na konci zivotniho cyklu mohl mit levnou extra vybavu.
Ta oktavka bude mit vyrazne lepsi sedacky nez rapid. A asi nizsi pokles ceny az pujde z domu. Mohla by lepe parkovat, protoze se kola vic natoci s vice mistem v podbehach. A je bezpecnejsi.
Avatar - 3_diamanty
16. 1. 2019 17:00
Re: dotaz
jo 1,2 tsi ide docela pekne.. v malom aute az az.. tu ani viac prre bezne potreby netreba .... zatial spokojnost hoc nemam stale moc toho najazdene ( dnes prekrocenych 15 800km )
Avatar - _Karel_
16. 1. 2019 17:14
Re: dotaz
S motory zkušenost nemám, ale pokud by za podobné peníze mohla být místo Rapida 1,0TSI Oktávka s 1,4TSI, tak bys podle mě byl hloupej, kdybys bral Rapida. Nic proti Rapidovi, ale Oktávka je lepší dospělejší auto a 1,4TSI se nejspíš po dlouhé době povedl. Nevěřím, že těch pár cm, o kterých je Oct. větší,budou zásadní pro pohyb ve městě.
17. 1. 2019 23:29
Re: dotaz
Moc děkuju! :-)

No, jenže ta octavie je právě trochu problém. Já dostávám ve škodovce, když dávám auto do servisu jako náhradní vždycky octavii III a prostě to problém je. Mám problém v garáži. Je moc dlouhá a nevejdu se do místa. Před barákem jsem naposledy musel vynechat tři místa, kam bych se s menším autem vešel. Ono to není pár cm. Tohle jsem si opravdu dal záležet a zkošel si to. Rapid je menší o dost. Když stojí v garáži a jsem spz narvaný na zeď, tak s roomsterem mi zadek končí 5 cm za čárou vymezéného místa. U rapida je to ta samé a u octavie stojím zadními koly dokonce za čárou. Ta octavie je opravdu velká.

A pro mě nevyužitelná. Ale líbí se mi na ní ten motor ta 1,4 TSI ta mě láká, protože právě tam není dpf a je to dobrý motor. A jak koukám, tak s 1,0 TSI mají tak nějak výše stejné dojmy jako já.

Tak nevím prostě.....Uvažoval jsem o golfu.

my máme v rodině celkem 7 škodovek a jezdíme všichni do stejného servisu ke stejnému dealerovi léta, takže máme poměrně velké výhody a velké slevy na servis i prodej. Já bych toho rapida v 1,0 TSI dostal ve Style v 81 kw za 305 tis s DPH, vadí mi tam DPF a ten tříhrnek, hlavně bych rád viděl, jak se bude jezdit při regeneraci DPF, když mám tu náhradní OIII 1,6 TDI, tak když se zapne DPF regenerace, to mi teda pěkně štve, to je fakt na prd ta jízda. .
Octavii 1,4 TSI nemají, tu už vyprodali a 1,5 TSI v ambition za 470 tis s DPH.

Původně jsem si chtěl počkat a došetřit na karoqa, ale to je už moc peněz, to za auto nedám.
Avatar - donPedro
16. 1. 2019 12:26
III. z koncernové rodiny
Tož ano, Škoda o5 až po Seatu Arona a VW T-Cross - to už je takový koncernový folklór. T-Cross se mi svou krabicoidností nelíbí, Arona (obzvláště v provedení FR) je automobil naopak docela pohledný. Uvidíme nakolik se bude lišit studie oproti sériovce (už třeba víme, že vnější zpětný budou jiný), je zde však potenciál býti z těchto koncernových trojčat nejhezčí. O technice, snad nemá smysl se nějak valně zmiňovat, snad jen, že kdo jezdí jen "kolem komína" bude asi brát 1.0TSI, kdo bude chtít navštívit i komíny vzdálenější pak 1.5TSI. Při zběžném nahlednutí do ceníků Seatu a VW a pověstném škodováckém cenovém jemnocitu, bude Škoda Kosmiq(?) asi někde mezi, možná blíže k Aroně, která 1.5TSI nabízí v FR verzi, za příplatek oproti 1.0TSI řekněmež akceptovatelný, T-Cross má (asi zatím) jen 1.0TSI. Tož tak ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
16. 1. 2019 20:06
Nechápu.. psal jsem tady odpoledne... nelíbilo ses
Zněla má poznámka, že první rok to stejně bude jen s tříválcem a dsg... ale to nevadí, budete si moct připlatit za větší display... a v kufru bude značková čepice = simply clever... příliš neuctivě?

Nebo příliš prognosticky...?

;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
16. 1. 2019 22:22
Proč mi nejde ani editovat ani reagovat?
To je jedno.
Už jsem to našel.. ne, nepsal jsem to tady... doslova stejnej článek byl na "Garáži"... co už teď.
Rozbalit vlákno
0