Diskuse

Škoda chystá městské SUV. Tohle jsou jeho první skici. Nahradí Fabii Combi?

1.2.2018

Portfolio SUV mladoboleslavské značky rozšíří nejmenší model. Podle dostupných informací půjde o nepřímého nástupce Fabie Combi a Rapidu liftback.

 

  • 130 Reagovat !

    foto ericn

    ericn 01.02.  08:15

    SUV kombík nahradit nemůže

    SUV = auto velké zvenčí a malé zevnitř, kufr u téhle kategorie miniaturní, sotva bude mít 350l, kdežto Fabia combi má 500l, proto si ji lidi kupují. Navíc tohle miniSUV bude o 50-100tis Kč jinde, jako je to u konkurence = výrobce na tom chce ještě víc trhnout, protihodnota navíc žádná :no:
    • 33 Reagovat !

      foto Ada-je-zase-tady

      Ada je zase tady 01.02.  09:04

      « Čeština

      Hrubka už v nadpisu, odporná malůvka s hmyzím ksichtem a hypertrofovanými koly... Jak ACZ dokáže lidem zkazit ráno... 8-s :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
      • 00 Reagovat !

        foto gil54

        gil54 01.02.  10:57

        « Re: Čeština

        Jaká hrubka ?
        • 00 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 01.02.  11:42

          « Re: Re: Čeština

          Asi myslel skici (nie som Čech, ale podľa mňa tam malo byť skice).
          • 30 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 01.02.  12:06

            « Re: Re: Re: Čeština

            Skici je správně. Mně to teda intuitivně nesedí... c se v těhle situacích obvykle chová jako obojetná, třeba tácy apod. normálně podle vzoru hrady... tj. skica bez skicy jako žena bez ženy by se mi líbilo víc... ale správně je zřejmě měkké i. Existuje i podvzor gejša, podle kterého se skloňuje třeba Káča, vikuňa nebo znak Renaultu >:D
            • 00 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 01.02.  12:29

              « Re: Re: Re: Re: Čeština

              znak Renaultu >:-[]
              • 00 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 01.02.  22:11

                « Re: Re: Re: Re: Re: Čeština

                No... někteří (redaktoři) si myslí, že to je kosodélník... :-O
            • 00 Reagovat !

              foto gil54

              gil54 01.02.  12:38

              « Re: Re: Re: Re: Čeština

              ....skici je správně. [odkaz]
            • 00 Reagovat !

              foto Floyd

              Floyd 01.02.  19:01

              « Re: Re: Re: Re: Čeština

              >:D >:D >:D :yes:
    • 22 Reagovat !

      foto Googlit

      Googlit 01.02.  09:08

      « Re: SUV kombík nahradit nemůže

      Nové modely se dělají podle předpokládaného vývoje trhu, ne podle toho v čem lidi jezdili před dvaceti lety do Chorvatska.

      Fabia je malinké auto. Nákupní taška pro ženské dalo by se říct. K čemu potřebuje ženská na nákupy 500l kufr?

      Za mě má tohle auto :yes: Navíc to jméno - Škoda KAJAQ :yes: :yes: :yes:
      • 20 Reagovat !

        foto vabis

        vabis 01.02.  09:28

        « KAJAQ kombík nahradit nemůže

        Pro KajaQ je oznaceni SUV je nadsazene. Vidim spise prostor pro vzdusnejsi kombi ve stylu P2008 max Captur.

        • 10 Reagovat !

          foto Googlit

          Googlit 01.02.  10:20

          « Re: KAJAQ kombík nahradit nemůže

          >:D
        • 10 Reagovat !

          foto pep

          pep 01.02.  15:25

          « Re: KAJAQ kombík nahradit nemůže

          Škoda chystá městské SUV..... Pěkná a zbytečná pitomost. Škoda takové auto už má. Je to Roomster. Všude kolem sebe vidím, že je to nejpoužívanější auto ženami a rodiči vůbec pro městský provoz i rozvoz dětí. A ono by postačilo provést něco na designu a rozšířit nabídku motorů směrem dolů, t.j. obsah pod 1l. (kvůli povin. ručení) a také snížení spotřeby (dostat je mezi nejúspornější auta). A poptávka by byla zaručena.....
      • 10 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 01.02.  09:32

        « Re: Re: SUV kombík nahradit nemůže

        Tahle čísla se běžně neuvádí, mám je za 2015: v roce 2015 bylo vyrobeno celkem 195.379 Fabií, 72.614 kombíků je pak 37%. To je nezanedbatelné číslo... možná tedy ovlivněné i tím, že za kombíka byl příplatek jen 10t (nevím jestli to pořád platí).
      • 00 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 01.02.  09:41

        « Re: Re: SUV kombík nahradit nemůže

        EDIT: tak jsem se trošku posnažil, čísla za 2016, 2015:

        FABIA 117.397, 107.997
        FABIA Combi 75 479, 72.614
        ==========================
        FABIA celkem 192.876, 180.611

        RAPID 31.715, 30.270
        RAPID Spaceback 52.975, 49.207
        ==========================
        RAPID celkem 84.690, 79.477

        Resumé - Spaceback je jasně prodávanější, kombík méně prodávaný, ale ne okrajový.
        PS: jsem si vědom že nesedí ta čísla s tím co jsem psal v minulém příspěvku. Tohle je z výroční zprávy [odkaz] , to předtím z článku na auto.cz [odkaz] .
        • 00 Reagovat !

          foto jiras-

          jiras_ 01.02.  09:47

          « Re: Re: Re: SUV kombík nahradit nemůže

          Vzdyt je to vsechno 37-40 % podil liftbacku a combi z celkovych prodeju.
          • 10 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 01.02.  09:51

            « Re: Re: Re: Re: SUV kombík nahradit nemůže

            Však jo... on tu psal lavius, že "Ten rapid liftback bol práve lepšou volbou ako spaceback, aj ho vidieť častejšie na cestách." ... tak jen dokumentuju, že Spaceback je prodávanější varianta (a nechtělo se mi psát to zvlášť jako reakci).
            • 00 Reagovat !

              foto lavius

              lavius 01.02.  10:09

              « Re: Re: Re: Re: Re: SUV kombík nahradit nemůže

              U nás v Absurdistane je viac liftbackov, bodka >:D
              Ale vážne, aj tak, tie čísla F-combi a R-liftback nie sú zanedbatelné.
              Zarezať to takto... ;-\
              • 00 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 01.02.  10:18

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: SUV kombík nahradit nemůže

                Může jich být víc na cestách, přece jen je lift na trhu dýl. Jestli se i líp prodává jako nový nevím, to pro konkrétní zemi najít neumím.
        • 10 Reagovat !

          foto Xonik

          Xonik 01.02.  10:28

          « Re: Re: Re: SUV kombík nahradit nemůže

          Tak ono jde především o celkovou situaci - postavení fabie jako takové v rámci portfolia už roky klesá, z toho největší procentuální úbytek padá právě na kombi. Škodovka chce pořád expandovat a potřebuje tedy efektivně využívat kapacity výroby, takže poměrně logicky seškrtá ty nejméně prodejné modely, a tím spíš když má hned 4 karosářské verze v rámci jedné třídy tak jej prostě optimalizuje na polovinu, což při troše snahy (resp. tvorbě nových generací) nebude znamenat úbytek zákazníků, zato to zcela jistě uvolní kapacity pro výnosnější SUV.
        • 10 Reagovat !

          foto nalimer

          nalimer 01.02.  10:45

          « Re: Re: Re: SUV kombík nahradit nemůže

          K predaju Rapidu: veľa Rapidov prihlásených na SVK ide na reexport. Vyše 50%.
          Auto je len prihlásené, stojí na sklade a po 6 mesiacoch ide preč...
          Veľmi to skresluje štatistiky.
      • 21 Reagovat !

        foto Ellesmerys

        Ellesmerys 01.02.  11:15

        « Re: Re: SUV kombík nahradit nemůže

        Odvezu s tim sekačku, složený nábytek, chlast na silvestr pro 10 lidí, ve 4 lidech jsme se vešli komplet na 10 dnů ježdění po Slovensku a Maďarsku. Fabii kombi vidim i hodně u řemeslníků, který potřebujou tahat vercajk, ale jinak velký auto nepotřebujou. To že smysl nevidíš ty, neznamená, že ho nevidí někdo jinej.
        • 35 Reagovat !

          foto Googlit

          Googlit 01.02.  11:57

          « Re: Re: Re: SUV kombík nahradit nemůže

          "Ve 4 lidech jsme se vešli komplet na 10 dnů ježdění po Slovensku a Maďarsku"

          Už neee, prosím. Vyprskl jsem oběd na monitor. >:D
          • 01 Reagovat !

            foto Blue-Sun

            Blue Sun 01.02.  12:28

            « Re: Re: Re: Re: SUV kombík nahradit nemůže

            A proč jako? Clio kombi, čtyři lidi, 4x sedmdesátka krosna, čtvery brusle a směle na Berlín... Když zaměním krosny za tašky, brusle za stolek a židličky, pak nevidím problém ve sbalení se na deset dní.
            • 01 Reagovat !

              foto Ada-je-zase-tady

              Ada je zase tady 01.02.  15:55

              « Re: Re: Re: Re: Re: SUV kombík nahradit nemůže

              Blijo kombi >:D >:D >:D >:D >:D >:D
              • 01 Reagovat !

                foto Blue-Sun

                Blue Sun 01.02.  18:04

                « Re: Re: Re: Re: Re: SUV kombík nahradit nemůže

                Zdechni, hloupé zvíře.
      • 31 Reagovat !

        foto Arese

        Arese 01.02.  15:11

        « Re: Re: SUV kombík nahradit nemůže

        Sorry, ale tentokrát seš úplně mimo - ženské si samozřejmě většinou kupují Fabii krátkou - to v případech, že ji mají jako druhé auto do rodiny. Pak tu ale máme tisíce mladých rodin s malými dětmi, jejichž přepravní nároky musí uspokojit relativně auto segmentu B, protože na céčko nemají, natož pak na dvě auta. A nebo ani větší auto nechtějí. A právě pro ty je Fabia Combi naprosto geniální řešení, a to i z hlediska příznivé spotřeby. A na všechny tyto své zákazníky Škodovka zrušením další generace Fabie Combi udělá dlouhý nos a zařízne skvělou tradici malých kombíků sahající až k Formanovi. A to je katastrofální chyba, zvláště když většina konkurentů už zmizela z trhu (maličké Clio Grandtour za plnohodnotného konkurenta Fabie Combi nepovažuju). 8-s 8-s 8-s
        P.S. Největší radost z tohoto kroku bude mít Dacie, protože prodeje jejího už tak úspěšného Loganu MCV dále výrazně posílí! Tomu říkám nahrávka na smeč pro konkurenci!
        • 31 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 01.02.  18:04

          « Re: Re: Re: SUV kombík nahradit nemůže

          Clio je prostorově Fabii podobné a třeba kufr je rozměrově dokonce lepší u Clia.
        • 03 Reagovat !

          foto Xonik

          Xonik 01.02.  20:44

          « Re: Re: Re: SUV kombík nahradit nemůže

          Bohužel tohle už dávno neplatí. O tom že by auto segmentu B vyhovělo prostorově rodině nelze uvažovat, je to prostě naprostá nouze. Kdo má peníze na novou fabii combi tak si radši koupí jetou octavii která rodinné působení už vcelku zastane. Teze o spotřebě je pak úplně směšná, fabia má spotřebu stejnou než o dvě třídy větší kombíky, navíc s malým autem nikdo žádné závrátné nájezdy nedělá, takže to je druhořadá záležitost.
          Takže škodovka uvažuje zcela racionálně - méně úspěšný model obětuje ve prospěch úspěšnějšího. Že by dělala dlouhý nos na zákazníky se řici nedá - pro tu relativně malou skupinu lidí co hledají malé auto s větším kufrem tu pořád bude nová upravená generace rapidu SB. Odkazovat se na historii nemá smysl - automobilka je komerční společnost a cíl je zisk a né tradice (nemluvě o tom že s formanem to nemá nic společnéno, to byl kompakt a né malé auto).
          To že většina konkurentů opustila tento segment není náhoda ale právě důsledek propadu prodejů a nezájmu ze strany zákazníků, tam naopak škodovka dělá nutný řez až jako jedna z posledních. Že by se tím otevírali dveře dacii se zrovna říci nedá, ta cílová skupina zákazníků je velmi odlišná, každopádně i když připustíme že části zákazníků se to týkat bude, tak v čem je problém - škodovce místo nich přibude ještě více zákazníků co si koupí dražší model a vydělají více, a o tom to je prostě je.
          • 11 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 01.02.  21:42

            « Re: Re: Re: Re: SUV kombík nahradit nemůže

            Nicméně... Fabia Combi má oproti Formanovi o 110l větší kufr, je o 4cm delší a vyšší, o 11cm širší, má o 2cm delší rozvor.

            [odkaz]

            Tomu odpovídala i silniční realita... rodiny určitě nepřesedaly ve velkém z Formanů na Octavie, spíš na ty Fabie Combi.

            Propad prodejů... no takhle, namátkou v roce 2010 bylo ze 193t Fabií 68t kombíků, 2013 47t ze 158t a 2016 to bylo ze 192t Fabií 75t kombíků - takže ten propad tam úplně vidět není.
            • 01 Reagovat !

              foto Xonik

              Xonik 01.02.  22:36

              « Re: Re: Re: Re: Re: SUV kombík nahradit nemůže

              Pochopitelně, za těch cca čtvrt století co je dělí se třídní poměry poněkud změnily ;-)

              Ta realita pak byla poněkud jiná, rodiny z formanů a felicí skutečne přesedali spíše na octavie, fabie combi první generace prostě byla menší po všech stránkách.

              Propad je pak velký, namátkou tedy vezmeme produkci z vrcholných let první generace, kdyz z celkových 556tis aut co škodovka vyrobyla připadlo na fabie 242tis (tedy cca 44%) a z toho na combi 107tis (v rámci řady tedy opět 44% a celkově 19%) Dneska jsme tedy na číslech že fabia dělá jen cca 18% produkce a combi jen 6%, takže jasný propad jak v reálných tak absolutních číslech, chce to mít ten globální nadhled.
              • 11 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 02.02.  00:11

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: SUV kombík nahradit nemůže

                No jak myslíš. Předkrizová čísla už Fabia nikdy nedosáhla, to je pravda. Ale podíl na celkových prodejích, to těžko srovnávat s dobou, kdy Škoda vyráběla tři modely a Superb si teprve hledal své místo na slunci.

                Podíl kombíku kolem 40% se zase tolik nemění, prodeje Fabie jsou nejvyšší od roku 2009 (minimálně v Evropě)... já v tom tu nadbytečnost kombíku nevidím. Navíc je potřeba vidět to, že Fabia Combi se neprodává v Číně, takže podíl na trzích, kde jsou obě verze, je zase o kousek lepší.
                • 00 Reagovat !

                  foto Arese

                  Arese 02.02.  00:23

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SUV kombík nahradit nemůže

                  Ještě ze ses měl zastal, náčelníku.... :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Xonik

                  Xonik 02.02.  16:50

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SUV kombík nahradit nemůže

                  No ale o to právě jde - pozice celé modelové řady v rámci portfolia poklesla, a když se musí ořezávat tak se jde logicky od spoda a od modelů které jdou nahradit - citigo se vyrábí jinde, superb nenahradíš, takže zbývá...

    • 31 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 01.02.  09:48

      « Re: SUV kombík nahradit nemůže

      To samé Rapid LB. Velký kufr, slušný podélný prostor a dospělý design za 400 ceníkových s adekvátním motorem a výbavou. Co nabídne "KAronaq" kromě rádoby stylu za 400 v holobytu? O nahrazování nemůže být řeč.
    • 00 Reagovat !

      foto Koumes

      Koumes 01.02.  10:37

      « Re: SUV kombík nahradit nemůže

      Rapid liftback pravděpodobně končí protože parazituje na octavii. Fabia combi z důvodu výrobních kapacit. A je to presne tak, SUV je trochu přifouklé auto na kterém vydělat o 50 tisíc víc. Bohužel
      • 00 Reagovat !

        foto Arese

        Arese 01.02.  15:15

        « Re: Re: SUV kombík nahradit nemůže

        Jaké "parazituje"? Vždyť Rapid liftback byl od začátku koncipován jako náhrada dřívější Octavie II Tour, jako tzv. Octavia pro chudé! :-O
        • 00 Reagovat !

          foto Xonik

          Xonik 01.02.  20:46

          « Re: Re: Re: SUV kombík nahradit nemůže

          No náhrada ve smyslu marketingovém, modelově nikoliv.
      • 01 Reagovat !

        foto Xonik

        Xonik 01.02.  20:50

        « Re: Re: SUV kombík nahradit nemůže

        Rapid liftback končí stejně jako fabia combi kvůli malým prodejům a protože najsou kapacity tak nedává smysl výrabět 4 karosářské verze v rámci jedné modelové třídy.
  • 30 Reagovat !

    foto lavius

    lavius 01.02.  08:17

    To je ťah

    To je ťah hodný génia, nahradiť Fabiu kombi a Rapid prťavým SUV bez kufra.
    >:D
    Sa musia konkurenčné značky od smiechu za brucho chytať.
    Nechlastajte v tej škodofke, hovadiny potom vymýšlate
    >:D
    • 02 Reagovat !

      foto martin-dr

      martin_dr 01.02.  08:54

      « Re: To je ťah

      konkurencne znacky? Ukaz mi konkurentov fabie kombi. V rychlosti ma napada len clio. Ostatnym uz zasibalo dostatocne a vsetci uz maju male SUV do mesta. Cize skodovka len dotahuje tento stupidny SUV trend.
      • 11 Reagovat !

        foto Dixik2

        Dixik2 01.02.  09:00

        « Re: Re: To je ťah

        A to také s novou generací skončí.
      • 21 Reagovat !

        foto lavius

        lavius 01.02.  09:07

        « Re: Re: To je ťah

        ano, Clio, ešte určite Logan kombi.
        Ale si zober, tých fabií kombi behajú po cestách mraky. mini suv bez kufra ich proste nenahradí. Záujemci sa budú musieť poobzerať inde, alebo ísť o triedu vyššie.
        Ten rapid liftback bol práve lepšou volbou ako spaceback, aj ho vidieť častejšie na cestách.
        • 00 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 01.02.  09:36

          « Re: Re: Re: To je ťah

          No právě... jít o třídu výše. A tedy utratit více peněz, že?
          • 00 Reagovat !

            foto lavius

            lavius 01.02.  09:46

            « Re: Re: Re: Re: To je ťah

            ano, takto to mysleli. národ bohatne, netreba jednu fabiu pre celú rodinu. Oktafka a k tomu tento paskvil do mesta. :no: , tak si to predstavujú.
            Ostatne, je mi vlastne jedno, čo urobí škodovka. Aj tak kupujem len sedany nižšej strednej.
            Len ma prekvapilo, že nahradiť tak uspešny model fabia kombi touto hrúzou.
            • 10 Reagovat !

              foto Blue-Sun

              Blue Sun 01.02.  11:39

              « Re: Re: Re: Re: Re: To je ťah

              Hádám, že si od toho slibují vyšší prodeje, než od Fabie kombi. A na západ od našich hranic to tak asi i bude.
            • 00 Reagovat !

              foto Arese

              Arese 01.02.  15:18

              « Re: Re: Re: Re: Re: To je ťah

              Hmm, koupi sedanů nižší střední třídy ti lze jen pochválit, tříprostorová kompaktní elegance je na našich silnicích bohužel čím dál vzácnější... :-O
        • 11 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 01.02.  10:10

          « Re: Re: Re: To je ťah

          Mraky Fabii combi tu síce behá, ale prevažne I a II. generácie. :-)
          Z tejto triedy sa v podstate stiahli alebo čoskoro stiahnu všetci výrobcovia, inak Captur je žiarivým príkladom. :-)
          • 00 Reagovat !

            foto offf

            offf 01.02.  11:09

            « Re: Re: Re: Re: To je ťah

            Jedinný opravdovým konkurentem je Clio Grandtour, asi před týdnem jsem to zjišťoval. Na druhou stranu rozdíl ceny mezi Cliem a Fabií je dost velký a to se nebavím o výbavě.
            • 00 Reagovat !

              foto wakantanka

              wakantanka 01.02.  15:42

              « Re: Re: Re: Re: Re: To je ťah

              Grandtour ale konci tiez a jeho miesto v ponuke ma zaujat resp.zaujal Captur. A div sa svete ludia si radi zan priplatia. Je to na hlavu, ale je to tak.
    • 10 Reagovat !

      foto Xonik

      Xonik 01.02.  20:51

      « Re: To je ťah

      Ale ona se nenahrazuje fabie combi suv bez kufru. Fabii combi nahradí modelově nová generace spacebacku. ;-)
  • 40 Reagovat !

    foto shawt

    shawt 01.02.  08:28

    vsichni posr. z SUV

    no z SUV, tohle je crossover, ale pro me SUV jedine s 4x4 a jen za predpokladu, ze jezdim obcas do lehkeho terenu nebo na hory, jinak je to o nicem a jen midni trend!
  • 14 Reagovat !

    foto DEVIL

    DEVIL 01.02.  08:30

    CELOSVĚTOVÁ SVĚTLA :D

    ...když přišel Jeep Cherokee viz. s uzkým provedením světel a pod ním dalším světlem, většina to nepřijala, i když mnohým to přišlo zajímavé a i mě se to stále líbí. [odkaz]

    Pak s tím přišel i citroen C1, C3, C4 Cactus a taky to vypadalo celkem zajímavě. No a nově, "největší rival" >:D >:D škodovky, alias "král" českých vymlácených silnic s tímto přišel na Koně [odkaz] nutno říct, že to taky není nepovedené a chystá totéž i na nové SantaFe [odkaz] no a teď s tím tedy dorazí i naše DAS AUTO ŠKODA >:D >:D Nicméně čekal bych od škodovky trošku něco víc a to i přes nudnost, pardon konzervativnost jejich aut. Kor v této limetkové barvě je to auto svým způsobem dost podobné právě stejně limetkové Koně >:D
    • 22 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 01.02.  09:52

      « Re: CELOSVĚTOVÁ SVĚTLA :D

      Nelíbí se mi to na žádném ze jmenovaných aut. Takže nejsem zrovna nadšen.
    • 10 Reagovat !

      foto XTad

      XTad 01.02.  13:09

      « Re: CELOSVĚTOVÁ SVĚTLA :D

      Skodovka mela rozdelena svetla uz na yetim a vision x akorat vychazi z toho, co nastartoval kodiaq.
  • 21 Reagovat !

    foto Dixik2

    Dixik2 01.02.  08:53

    Škoda B-SUV a Spaceback

    Škoda B-SUV premiéra letos v prosinci.

    Škoda Spaceback premiéra letos v září.
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 01.02.  09:20

      « Re: Škoda B-SUV a Spaceback

      Ty bys to mohl vědět... konec Fabie Combi je potvrzená informace, nebo je to pořád jen spekulace?
      • 00 Reagovat !

        foto Dixik2

        Dixik2 01.02.  09:38

        « Re: Re: Škoda B-SUV a Spaceback

        Já někde četl rozhovor se šéfem škodovky a ten tvrdil,že bude i u 4 generace.
        • 01 Reagovat !

          foto nalimer

          nalimer 01.02.  10:42

          « Re: Re: Re: Škoda B-SUV a Spaceback

          Dixik2 - minimálne by som odporoval s dvoma vecami, čo píšeš
          Kombi od Fábie naozaj končí a je pravdepodobné, už po jarnom FL (napriek tomu, že na špionážnych snímkach bolo kombi).
          Druhá vec je termín Škody Rapidu (Spacebacku). Nebude skôr, ako o rok (pretože by sa bil s premiérou tejto krásy v článku).
          Škoda si musí odstupňovať nové modely. Najbližšie ju bude čakať Octavia 4, ktorú riešil ešte Kabáň. Tá príde koncom 2019.
          • 00 Reagovat !

            foto Arese

            Arese 01.02.  15:20

            « Re: Re: Re: Re: Škoda B-SUV a Spaceback

            A nebude náhodou nový Rapid i ve verzi kombi? To by pak dávalo smysl! :-)
          • 00 Reagovat !

            foto twistedTSD

            twistedTSD 01.02.  17:10

            « Re: Re: Re: Re: Škoda B-SUV a Spaceback

            Kombi bylo viděno opět, před týdnem nebo dvěma. Tudíž konec při FL nebude.
            • 00 Reagovat !

              foto nalimer

              nalimer 01.02.  18:37

              « Re: Re: Re: Re: Re: Škoda B-SUV a Spaceback

              ak to tak bude, tak určite bude posledná šanca ho kúpiť :-)
  • 60 Reagovat !

    foto swifter

    swifter 01.02.  09:13

    Základ bude za 399 990

    s plecháčema a černýma zrcátkama, diody a volant za pouhých 5500kč..
  • 20 Reagovat !

    foto Josef-1

    Josef 1 01.02.  09:31

    Cena těchto SUV se blíží Golfu

    Tak cenu známe, bude podobná Seatu Arona, kde se výbava Style (pokud nechcete základ) s motorem 85 kW za 399 000 blíží Golfu.
    • 40 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 01.02.  11:50

      « Re: Cena těchto SUV se blíží Golfu

      Presne. Je zjavné, že to bude súrodenec Arony, takže približnú predstavu o rozmeroch (vrátane kufra), technike a motorizáciách si vieme spraviť už teraz.
  • 32 Reagovat !

    foto fostek

    fostek 01.02.  09:32

    Další hrozný rok!!!

    Začne to už v Ženevě a od té doby bude to auto všude. prostě všude. Už se budeš bát otevřít net.
    Tak, jako jsme byli donekonečna bičováni Kodiaqem q potom Karoqem (což není špatné auto), teď to bude Fabiaq (je jedno, jak se bude jmenovat).
    Dokud nám z toho nepraskne palice.
    A furt a ffurt a furt.
    A nakonec, nečekaně "Auto roku v ČR 2018".
    • 10 Reagovat !

      foto Dixik2

      Dixik2 01.02.  09:39

      « Re: Další hrozný rok!!!

      Letos bude:

      Kodiaq RS,L&K

      Karoq Scout,Sportline

      Facelift Fabie,Superbu,B-SUV a Škoda Spacebak
      • 00 Reagovat !

        foto fostek

        fostek 01.02.  10:15

        « Re: Re: Další hrozný rok!!!

        Spaceback bude místo rampoucha? Jenom HB? je to tak? Díky.
        • 10 Reagovat !

          foto Dixik2

          Dixik2 01.02.  10:17

          « Re: Re: Re: Další hrozný rok!!!

          Ano.Bude jenom SB.Liftback skončí.
          • 00 Reagovat !

            foto Rox

            Rox 01.02.  11:13

            « Re: Re: Re: Re: Další hrozný rok!!!

            Nevíš od kdy se začne prodávat, vyrábět?
            • 00 Reagovat !

              foto Dixik2

              Dixik2 01.02.  11:43

              « Re: Re: Re: Re: Re: Další hrozný rok!!!

              Podle kalendáře v AutoTipu je premiéra v září,ale jestli to tak bude se ještě uvidí.
  • 10 Reagovat !

    foto Hittman

    Hittman 01.02.  10:05

    Samozřejmě

    nahradí a bude to sourozenec seat Arona
  • 21 Reagovat !

    foto SamanAR

    SamanAR 01.02.  10:21

    kombik

    otazkou je, jestli Fabia kombi tak trosku neparazituje i na Spacebacku, a jestli se vyplati mit v nabidce hned 3-4 kombiky (kdys pocitame i Spaceback) a pak relativne k nim obstojna SUV Kodiaq a Karoq ktere ten kufr maji dostatecnej, naopak malej crossover jim v nabidce schazi
    • 40 Reagovat !

      foto Hittman

      Hittman 01.02.  10:24

      « Re: kombik

      Možná měli zrušit spaceback a nechat liftback..líbí se mi více ;-)
      • 10 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 01.02.  10:29

        « Re: Re: kombik

        Mně taky a taky mi dává víc smysl... ale Spaceback se prodává globálně líp.
        • 32 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 01.02.  11:40

          « Re: Re: Re: kombik

          Spaceback je klasický hatch, což mají lidi asi radši, než liftback. Navíc i líp vypadá.
          • 30 Reagovat !

            foto iudex

            iudex 01.02.  12:31

            « Re: Re: Re: Re: kombik

            Podľa mňa nie naviac, ale hlavne. Poznám dvoch majiteľov R SB, ktorí povedali, že by sa im síce páčil ten väčší kufor liftu, ale že sa im nepáči ten dôchodcovský výzor, hatch vyzerá mladistvejšie a lepšie.
            • 01 Reagovat !

              foto XTad

              XTad 01.02.  13:08

              « Re: Re: Re: Re: Re: kombik

              To maji zajimavy podled na vec. Naopak hatchbacky obecne jsou duchodcovska varianta, zatimco v sedanech/liftech jezdi mladi a progresivni manazeri ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto iudex

                iudex 01.02.  13:17

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: kombik

                Tak ani neviem o tom, že som mladý progresívny manažér. >:D
                • 01 Reagovat !

                  foto Blue-Sun

                  Blue Sun 01.02.  14:13

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kombik

                  A co z toho na tebe nesedí? >:D
                  • 10 Reagovat !

                    foto iudex

                    iudex 01.02.  14:15

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kombik

                    Tak nie som ani menežér, ani moc progresívny, aspoňže mladým sa cítim. >:D
              • 11 Reagovat !

                foto Xonik

                Xonik 01.02.  20:53

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: kombik

                Jj v rapidu liftback jezdí mraky managerů >:D >:D >:D
              • 10 Reagovat !

                foto white-label

                white label 02.02.  01:05

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: kombik

                Oni se bavili konkrétně o Rapidu, a tam bych s nimi zcela souhlasil, zrovna Rapid liftback! je ideový nástupce Octavie Tour, a ta byla taky spíš pro důchodce, než pro mladé progresivní manažery.
            • 11 Reagovat !

              foto twistedTSD

              twistedTSD 01.02.  15:44

              « Re: Re: Re: Re: Re: kombik

              No a já to mám přesně naopak. SB musí být v MC, aby trochu vypadal, jinak je to nevyvážená nuda. Lift vypadá dospěleji. Proto jsme ho taky vybrali, i když kufr skoro nevyužijeme.
      • 12 Reagovat !

        foto SamanAR

        SamanAR 01.02.  13:05

        « Re: Re: kombik

        liftback stejne jako u vetsiny takto malych sedanu a liftu proste moc vizuelne nefunguje a na prodejich je to znat
        • 21 Reagovat !

          foto XTad

          XTad 01.02.  14:52

          « Re: Re: Re: kombik

          Naopak. Na rapidu je znat, ze byl puvodne navrhovan jako lift. Spaceback ma divne urizly a nakopnuty zadek, navic vynika mala sirka auta. [odkaz] [odkaz]
          Naopak lift vypada elegantne, dustojne a proporcne v poradku [odkaz]
          • 00 Reagovat !

            foto Arese

            Arese 01.02.  15:24

            « Re: Re: Re: Re: kombik

            Obě verze mají něco do sebe (při pohledu z boku). U Spacebacku se mi moc líbí to třetí trojúhleníkové okénko v C sloupku. Hlavním designovým problémem jsou ovšem ta malá kolečka a nedostatečná šířka. S tím ovšem žádný facelift nehne, doufejme, že nový Spaceback už tyto dva základní problémy díky použití nové platformy MQB 0 vyřeší... :-O
          • 22 Reagovat !

            foto twistedTSD

            twistedTSD 01.02.  15:47

            « Re: Re: Re: Re: kombik

            Přesně! Z SB jde hrozně cítit, že ho zplácali dodatečně. Naopak lift se velmi povedl.
            • 21 Reagovat !

              foto -Karel-

              _Karel_ 01.02.  16:00

              « Re: Re: Re: Re: Re: kombik

              A já mám teda opačný názor. Rapida bych v liftu určitě neskousl, SB celkem dobrý.
              • 10 Reagovat !

                foto white-label

                white label 02.02.  01:12

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: kombik

                Souhlas, v LB je to lowcost na první pohled, Octavia Tour na malých kolech. :no:
                SB je únosný a třeba v MC je SB (proti LB) "lidová stylovka". ;-)
          • 10 Reagovat !

            foto praptak

            praptak 01.02.  22:32

            « Re: Re: Re: Re: kombik

            Tak šířka auta snad více vynikne na liftbacku.
    • 12 Reagovat !

      foto Xonik

      Xonik 01.02.  20:54

      « Re: kombik

      Přesně tak, základní úvaha je v tom seškrtat současné 4 karosářské varianty v jedné modelové třídě na 2, které z velké míry bez problému obsáhnou současnou klientelu ale přitom uvolní kapacity ve výrobě.
      • 00 Reagovat !

        foto Arese

        Arese 02.02.  00:25

        « Re: Re: kombik

        Fabia/Fabia kombi určitě není stejná třída, jako Rapid - viz hodnoty rozvoru... :-O
        • 00 Reagovat !

          foto Xonik

          Xonik 02.02.  16:55

          « Re: Re: Re: kombik

          To zcela bezpečně je, stejná platforma, stejná technika. To že to karosářsky nakombinovali tak že to marketingově vypadá jako odlišné třídy nijak nezakrývá fakt že mezi segmentem B malých vozů a C kompaktů nic není, takže když na podvozek fabie cosi naroubuju tak to sice může být ve výsledku větší auto, ale pořád je to stejný segment, což koneckonců nepřímo potvrzuje škodovka tím že ty 2 karosářské verze ořeže a z těch zbývajících 2 pokryje celý segment.
          • 00 Reagovat !

            foto Arese

            Arese 02.02.  19:24

            « Re: Re: Re: Re: kombik

            Seš úplně vedle, Rapid stojí na platformě Roomsteru, tj. vzadu je podlaha prodloužená a rozšířená pro zadní nápravu z Octavie I (+ její velké nádrže), jediný rozdíl od Roomsteru je širší přední náprava a jiný, trochu delší plech podlahy za zadní nápravou. Platforma Fabie III je úplně jiná!
            • 00 Reagovat !

              foto Xonik

              Xonik 03.02.  22:14

              « Re: Re: Re: Re: Re: kombik

              Vedle jak jedle jsi akorát tak ty. ;-) Neexistuje nic jako platforma roomsteru. Roomster stál na normální platformě PQ24 a akorát měl zadní část uzpůsobenou pro implementaci tužší příčky původem z jedničkové octavie. Platforma rapidu a fabiie III je pak PQ25, přičemž opět v případě rapidu je použitá zadní náprava tužší. :yes:
              • 00 Reagovat !

                foto Arese

                Arese 04.02.  01:26

                « Re: Re: Re: Re: Re: kombik

                Ne, nikoliv, Roomster nestojí na "normální platformě Pq24", protože používá jen její přední část. Střední podlaha je zcela specifická, díky čemuž může mít rozvor o cca 15 cm delší než Fabia II a použít zadní nápravu z Octavie I. :-! A tenco celek právě převzal Rapid, ovšem (jak už jsem tady uváděl, dostal širší přední nápravu z minulé generace Ibizy a Pola (Fabie III přišla o něco později). Takže tak. ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Xonik

                  Xonik 05.02.  23:26

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: kombik

                  Nikoliv, roomster samozřejmě stojí na platformě PQ24, to že DO NÍ má implementované moduly z jiných platforem je věc zcela jiná. ;-) Rozvor se dá upravovat i v rámci platformy, takhle měl superb kdysi nataženou PL45, to není problém.
                  Rapid pak stojí na novější PQ25 (kterou skutečně měly o generaci posunuté Polo a Ibiza) a má pouze tužší zadní příčku (příčku má PQ25 normálně, to že je tužší kvůli nosnosti neznamená že je z octavie ;-) ).
                  Takže takto to je :yes:
                  • 00 Reagovat !

                    foto Arese

                    Arese 06.02.  12:52

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kombik

                    Roomster asi skutečně má přední část platformy PQ25, ale zbytek tvoří specifická škodováky vyvinutá podlaha pocházející z Roomsteru. To konec konců potvrzuje i stejný rozvor a stejná zadní náprava s nádrží.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Xonik

                      Xonik 11.02.  12:52

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kombik

                      Z PQ25 má roomster skutečně akorát předek, to je obdoba jako u fabie II která začínala na PQ24 a postupem času dostala některé moduly z novější PQ25 a přední náprava byla asi nejviditelnější prvek, nic to ale nemění na tom že roomster stojí na PQ24 platformě a tu má skutečně dále upravenou.
                      Rapid pak stojí na platrofmě PQ25 od začátku.
  • 42 Reagovat !

    foto LuCZiano

    LuCZiano 01.02.  10:30

    Názvy

    No, takže do uceleného portfólia škody chybí už jen auta:

    Komiq - auto pro náctileté
    Patoq - malá dodávka pro rozvážku
    Pytlíq - větší dodávka pro rozvážku
    a konečně, stylovka v Japonském designu - KamiQadze
    • 00 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 01.02.  15:25

      « Re: Názvy

      Kecáš nesmysly, jistě víš, že názvy s písmenem Q bude Škoda používat jen pro své crossovery a SUV! ;-)
  • 20 Reagovat !

    foto M1chal

    M1chal 01.02.  10:55

    kopie

    Dyť je to kopie nedávno zveřejněného Hjůndaje >:D
    [odkaz]
  • 10 Reagovat !

    foto Nonsens

    Nonsens 01.02.  11:01

    ľudia musia vytriezvieť

    malé kombi sú na vymretie a do pár rokov zmiznú ako vany. Trh hovorí jasne, diskusia autá nekupuje. Z pohľadu škody správny krok, ľudia sú momentálne z krosov a suv paf, tak čo má automobilka robiť na sklad? Aj tu guglit naúpísal, že fabia kombi je blbosť, lebo je to nákupák pre babenky a netreba im 500 kufor. Ja s tým nesúhlasím, lebo fabia kombi nie je nákupák pre babenky, ale alternatíva rodinného auta pre menej majetných, alebo firemného pre obchoďákov, ale čo narobím. Ja suv nekupujem, ale ostaní áno a automobilka nie je charita.
    • 00 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 01.02.  12:01

      « Re: ľudia musia vytriezvieť

      Ja rozumiem ekonomickému pohľadu na vec, SUV sú trendy, stoja viac, na kuse má automobilka väčšiu maržu, ako pri béčkovom kombi. Ale aj tak nie som presvedčený, že Aronaq dokáže nahradiť Fabiu kombi. A teraz nemyslím praktickosťou, tam je to úplne jednoznačné, že 500l kombi nenahradím malým SUV, ktorého kufor bude jednak o cca. 100 litrov menší (viď Arona), ale hlavne tie litre budú na stojato, teda fakticky ešte ťažšie využiteľný. Myslel som počtom predaných kusov. Ako písal Emel, Fabií kombi sa predáva ročne cca. 75000 ks, pri malom SUV môže Škoda dúfať horko-ťažko polovicu (ak vychádzam z predajov Arony, ktorá ešte nemá rok za sebou, ale z doterajších mesiacov by to vychádzalo na cca. 30000 ročne). A bude zisk na jednom kuse SUV viac ako dvojnásobný, ako na jednom kuse Fabie kombi? Ak áno, potom to ekonomický zmysel má.
      • 10 Reagovat !

        foto Nonsens

        Nonsens 01.02.  15:08

        « Re: Re: ľudia musia vytriezvieť

        čísla má len automobilka, dôležité sú aj trendy a odhad vývoja na dôležitých trhoch. Chybu podľa mňa neurobili, tie tvoje čísla kombi fabky asi klesajú a suv trh rastie, ak sa predá fabque viac ako aron a na jednej zarobia viac ako na kombi budú minimálne na tom istom. Do b kombi málokto vrážal výbavu, do krosu alebo suv ľudia pustia aj babkin dôchodok na 18 disky.
      • 11 Reagovat !

        foto Xonik

        Xonik 01.02.  20:58

        « Re: Re: ľudia musia vytriezvieť

        Ta úvaha je zajímavá ale mylná - suv nenahrazuje fabii combi. Dnešní zákaznící fabie combi se z velkém části přesunou do nového spacebacku, a nové suv pak osloví zcela novou klientelu. Takže o ekonomickém smyslu netřeba pochybovat.
  • 30 Reagovat !

    foto Ellesmerys

    Ellesmerys 01.02.  11:21

    Fabie kombi je nenahraditelná

    Odvezu s tim sekačku, složený nábytek, chlast na silvestr pro 10 lidí, ve 4 lidech jsme se vešli komplet na 10 dnů ježdění po Slovensku a Maďarsku. Fabii kombi vidim i hodně u řemeslníků, který potřebujou tahat vercajk, ale jinak velký auto nepotřebujou.

    Pokud kombík už opravdu nebude a má ho "nahradit" todle tak si Škodovka sama uřízne vlastní větev, kde jí rostou slušný zisky. Řemeslníci naplno přejdou k Daciím a řada normálních lidí, co by rádi kombík za 300-350k si raději koupí holt ojetinu. Ten kdo jim tam vymýšlí takovéhle obchodní strategie by potřeboval kopnout řádně do p*dele.
    • 00 Reagovat !

      foto Nonsens

      Nonsens 01.02.  11:41

      « Re: Fabie kombi je nenahraditelná

      presne si popísal reálnu cieľovku, bohužiaľ sa kvôli suv trendu zmenšuje, preto je to z hľadiska stratégie pre automobilku správne rozhodnutie, ale chápem, že mnohí ľudia budú sklamaní.
    • 10 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 01.02.  15:29

      « Re: Fabie kombi je nenahraditelná

      Naprostý souhlas, vystihl jsi to naprosto přesně. Pro Čechy bude konce Fabie Combi doslova pohromou, ale český trh je pro Škodovku příliš malý na to, aby ho nějak zvlášť řešila... :-O :'-( :-( :no:
  • 23 Reagovat !

    foto webpaja

    webpaja 01.02.  11:41

    Vědmy...

    ...překvapuje mě, kolik jich tu je. jak přesně vědí o prostorovém uspořádání, o tom, o kolik bude menší než fabia combi a přitom dražší.

    Já jsem třeba kupoval SUV ve vyšší kategorii a vyšlo mě v zásadě nákupově stejně jako adekvátní kombík, je kratší a přitom prostorově odpovídající. navíc s ním zajedu kam potřebuji bez kompromisů. Nechápu ty nářky.
    • 30 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 01.02.  12:07

      « Re: Vědmy...

      Ja sa asi pridám k tým vedmám, keď si tipnem, že sa budeme priestorovo/rozmerovo pohybovať +/- na úrovni Arony. Myslím, že na to netreba moc veštecké schopnosti, rovnaká platforma, rovnaká technika, rozdiely v jednotkách centimetrov a jednotkách litrov.
      A malé kombi je iná liga, ako kombi vyššej strednej. Pri nejakom E kombi už samozrejme rozmery hrajú rolu, na päťmetrové káry nie sú dimenzované garáže ani parkovacie miesta a tam človek rozmerovo "ušetrí" kúpou SUV. Ale pri segmente B takýto problém nevyvstáva, tam proste viac=lepšie. Ale ako som písal, chápem ekonomický pohľad na vec a ak si Škoda spočítala, že na malom SUV aj pri menších predajoch zarobí viac, ako na Fabii kombi, tak logicky uprednostní auto, ktoré jej zarobí viac. Len z hľadiska zákazníka (typicky otca rodiny, ktorý nemá na Octaviu) to nie je adekvátna náhrada a už vôbec nie progres.
      • 02 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 01.02.  12:13

        « Re: Re: Vědmy...

        Když já tady čtu jak někdo jednou "vezl chlast pro 10 lidí", pak jel někde ve 4 atd... Už samotná cesta ve 4 v kombíku nižší třídy je pocuc a vzít pití pro 10 lidí zvládne asi i Boxster ;-)
        Peugeot už tuto kategorii opustil, tudíž by se dalo očekávat jak se napakuje Škoda a Renault a ony tyto dvě automobilky mezitím už vyrábí nebo připravují malé SUV.
        Nejde mi o poměr fabia/fabia combi, ale o Captur/Clio kombík. To ukáže pravdu :-)
        • 11 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 01.02.  12:20

          « Re: Re: Re: Vědmy...

          Občas z tvých komentářů září, jak jsi realitě života většiny lidí daleko a žiješ si ve své elitní bublině. Chlast pro deset lidí zvládne spíš tak Boxer, než Boxster.
          Pracovně jezdíme v kombi nižší střední poměrně často a kupodivu, nikdo z nás netrpí, na nikom to nemá žádné následky... Ale je fakt, nemůžeme se rozvalovat jak pašové.
          • 00 Reagovat !

            foto webpaja

            webpaja 01.02.  12:34

            « Re: Re: Re: Re: Vědmy...

            Ano, to je o tom přizpůsobování, co píšeš níže. Žádná bublina, všichni máme podobné potřeby a tyhle invektivy mi přijdou zbytečné.
            Nižší střední není nižší třída (Fabia nebo Clio combi), ale např Mégane Grand Tour. A v tom se určitě posadíš lépe než v Cliu, ne? ;-)
            • 01 Reagovat !

              foto Blue-Sun

              Blue Sun 01.02.  12:51

              « Re: Re: Re: Re: Re: Vědmy...

              S nižší střední jsi začal ty, nikoli já. Ty jsi zpochybnil vůbec cestování takovým autem, jako by cokoli menšího už vůbec nebylo možné. Tak zase zbrzdi.
              • 00 Reagovat !

                foto webpaja

                webpaja 01.02.  13:53

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vědmy...

                Vůbec jsem ho nezpochybnil, nemám nějakou touhu se dohadovat. Sám uznáš, že radši 4 dospělí v mégane než v Cliu a ostatní je jen v "musíš" nebo "můžeš".
          • 00 Reagovat !

            foto Arese

            Arese 01.02.  15:31

            « Re: Re: Re: Re: Vědmy...

            Pozor, Fabia Combi je segment B, nikoliv C, tedy žádná "nižší střední"!
            • 00 Reagovat !

              foto Blue-Sun

              Blue Sun 01.02.  18:06

              « Re: Re: Re: Re: Re: Vědmy...

              Ty taky neumíš číst? O nižší střední prvně napsal Pája... cituji: "Už samotná cesta ve 4 v kombíku nižší třídy"...
              • 00 Reagovat !

                foto Arese

                Arese 01.02.  18:52

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vědmy...

                Jé, tak to sorry za špatné vlákno, samozřejmě jsem chtěl reagovat na webpaju! :-)
              • 00 Reagovat !

                foto webpaja

                webpaja 02.02.  04:13

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vědmy...

                Myslel jsem tím malé vozy, jde o náhradu Fabie combi, to možná mate.
            • 00 Reagovat !

              foto webpaja

              webpaja 02.02.  04:14

              « Re: Re: Re: Re: Re: Vědmy...

              Najdi mi tam slovo "střední" ;-)
        • 40 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 01.02.  12:41

          « Re: Re: Re: Vědmy...

          Ten Captur dobre poznám, máme ho v rodine a to nie je rodinné auto ani náhodou. Kdežto Fabia kombi pri troche skromnosti rodinným autom byť môže (a v praxi aj skutočne býva, do kombíka s 500 litrovým kufrom už toho zbalíš dosť).
          • 00 Reagovat !

            foto webpaja

            webpaja 01.02.  14:50

            « Re: Re: Re: Re: Vědmy...

            OK, už mlčím...jen se domnívám, že pokud by to byl tak zlatý důl a taková poptávka, automobilky by se nosnice nezbavovaly ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 01.02.  17:06

              « Re: Re: Re: Re: Re: Vědmy...

              Zlatá baňa to nebude, logicky čím menšie auto, tým väčší tlak na cenu, takže priestor na zisk pri segmente B je menší, ako pri SUV. No a keď si škoda musí vybrať, koho vyhodí z kola (lebo nestíha vyrábať), tak logicky voľba padá na model s nižšou ziskovosťou.
        • 00 Reagovat !

          foto JDM

          JDM 01.02.  18:10

          « Re: Re: Re: Vědmy...

          Asi moc nepijes takže si nedokážeš představit chlast pro deset lidí >:D u někoho by to nemusela převést ani dodávka >:D
      • 00 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 01.02.  12:24

        « Re: Vědmy...

        :yes: Jediným "světlem na konci tunelu" je Spaceback.
        • 10 Reagovat !

          foto Arese

          Arese 01.02.  15:33

          « Re: Re: Vědmy...

          Nový Spaceback by Škoda měla vyrábět i ve verzi kombi a bylo by po problému - pro to, pro které je Octavia Combi příliš velká a drahá, by to bylo skvělé řešení! :-!
          • 00 Reagovat !

            foto Xonik

            Xonik 02.02.  16:56

            « Re: Re: Re: Vědmy...

            Sám spaceback bude ono kombi :-)
            • 00 Reagovat !

              foto Arese

              Arese 04.02.  01:29

              « Re: Re: Re: Re: Vědmy...

              To těžko, počítám spíš opět s hatchbackem s trochu delším zadkem a trojúhelníkovým oknem v C sloupku... :-O
              • 00 Reagovat !

                foto Xonik

                Xonik 05.02.  23:31

                « Re: Re: Re: Re: Re: Vědmy...

                Což je právě ono kombi. Tvar okénka na to nemá vliv.
                • 00 Reagovat !

                  foto Arese

                  Arese 06.02.  12:50

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vědmy...

                  Nikoliv, je sakra rozdíl, jestli máš u 5dv. karoserie délku zadního převisu na úrovni sedanu/liftbacku, nebo jen nadprůměrně dlouhý zadek hatchbacku... :-O
                  • 00 Reagovat !

                    foto Xonik

                    Xonik 11.02.  12:55

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vědmy...

                    Nikoliv, to že kombi mají často délku a převis karoserie stejnou se sedanem nebo liftbackem je důsledek optimalizace a maximalizace sdílení komponent, nikoliv faktu že by to tak muselo být aby to bylo kombi.
    • 11 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 01.02.  12:17

      « Vědmy...

      SUV je "prostorově odpovídající" pro ty, kdo vozí sebe a vzduch. Jenže žádné SUV se nevyrovná ložnou délkou kombi stejné třídy a čím menší, tím více je to poznat. Třeba u Capturu a Clia ten rozdíl udělá skoro 25 cm a to je přesně to, kdy už do Capturu bez rozebírání nedám bajk. Do Clia dám. A tak je to i s jinými věcmi.
      • 10 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 01.02.  12:20

        « Re: Vědmy...

        Ve 4 lidech s lyžemi na střeše na 4dny Alpy, kdykoliv cokoliv (co potřebuju) převezu, takže lichá.
        • 00 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 01.02.  12:23

          « Re: Re: Vědmy...

          A teď si odpověz sám - přizpůsobil ses ty autu, nebo auto tobě? To první dělat nehodlám a divím se, kolik lidí k takovému kompromisu sklouzává. Odpověď "To nějak vymyslím" jsem slyšel v poslední době k tomuhle tématu až příliš mnohokrát.
          • 00 Reagovat !

            foto webpaja

            webpaja 01.02.  12:32

            « Re: Re: Re: Vědmy...

            Vůbec jsem se nepřizpůsoboval, to jsem musel v případě kombíku. Chvíli jsem uvažoval jen nad zvýšeným, ale nefungovalo to.
      • 00 Reagovat !

        foto Arese

        Arese 01.02.  15:33

        « Re: Vědmy...

        Přesně tak, tesat do kamene! ;-) :yes:
  • 01 Reagovat !

    foto pumpkin

    pumpkin 01.02.  11:51

    Rana pre národ kombíkov

    Malé kombi v B-segmente sú už dlho na vymretie. Pokiaľ viem, pokus skoncovať s Fabiou Combi bol už pri minulej generácii, lenže Roomster nebol ideálna náhrada.

    V každom prípade, Škoda si môže dovoliť zrušiť Fabiu Combi, pretože im zákazníci už neutečú ku konkurencii, lebo jednoducho žiadna nebude. Arona má 400-litrový kufor, Ibiza ST je mŕtva, podobne je tomu tak aj pri Peugeote 2008 a už nebohom 207 SW. Teraz je na odstrel Clio Grandtour a potom už môže byť Škoda pokojná, hoci rozumiem, že Česi tento typ karosérie mali radi. Nuž ale smola.
    • 20 Reagovat !

      foto Nonsens

      Nonsens 01.02.  12:02

      « Re: Rana pre národ kombíkov

      a hurá do loganu
      • 21 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 01.02.  12:18

        « Re: Re: Rana pre národ kombíkov

        Logan je u nás sociálně nepřípustný, to bys už mohl vědět.
        • 10 Reagovat !

          foto jam2015

          jam2015 01.02.  16:56

          « Re: Re: Re: Rana pre národ kombíkov

          Ešteže nie je trestný ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto gargamel1

        gargamel1 02.02.  20:57

        « Re: Re: Rana pre národ kombíkov

        Alebo Lada Kalina Univerzal ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaX

      JirkaX 01.02.  12:41

      « Re: Rana pre národ kombíkov

      Ono kombíky v současném provedení mají už výhodu leda v lepší aerodynamice. Ten smysl původního kombi, téměř kolmé zadní dveře, už skoro žádné auto nesplňuje. Ta výhoda dát tam něco většího díky skloněným zadním dveřím už dávno neplatí.
      • 00 Reagovat !

        foto RS

        RS 01.02.  15:01

        « Re: Re: Rana pre národ kombíkov

        Ale pořád tu jde o ten objem kufru a především přístup do něj. Kombi umí docela dobře nahradit liftback, ale podívej se na nabídku liftbacků. Je tam vlastně jen Rapid LB, který končí a dejme tomu nově i30 FB. Toť vše.
    • 10 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 01.02.  15:37

      « Re: Rana pre národ kombíkov

      Po zrušení Fabie Combi na českém trhu určitě posílí nejen Logan MCV,ale i Tipo Kombi se základním motorem 1.4, které lze i se slušnou výbavou pořídit do 350 000 Kč (vč. šestistupňové převodovky). Bez turba ta 1.4 sice moc nejede (zejména s větším nákladem), ale nabídka prostoru je výborná a spotřeba taky ujde. :-! Pro mladé rodiny s dětmi to bude jasná volba! :-!
      • 10 Reagovat !

        foto offf

        offf 01.02.  17:42

        « Re: Re: Rana pre národ kombíkov

        Problém je že Clio Grandtour se dá pořídit kolem 250 000Kč což je o sto méně. Uznávám že Tipo bude větší, lepší a celkově dospělejší, ale sto tisíc je v téhle cenové kategorii opravdu hodně peněz.
        Teď jsem podobnou věc řešil v rodině (druhé auto). Ojetinu kolem dvěstě tisíc nebo nové Clio Grandtour. Vyhrálo Clio.
        • 00 Reagovat !

          foto Mirec-K

          Mirec.K 01.02.  18:09

          « Re: Re: Re: Rana pre národ kombíkov

          Lenže keď zrušia Fabiu (aby mohlo posilniť to Tipo), Clio GT tu už nebude :-)
  • 21 Reagovat !

    foto Tonito

    Tonito 01.02.  12:10

    Hyundai Kona

    Jsem netušil, že se bude Hyundai Kona montovat v MB ... >:D >:-[]

    P.S. Matrjošky á la Škoda budou komplet!
  • 30 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 01.02.  12:47

    Co vede

    designéry neustále předvádět veřejnosti tydlety malůvky, navíc s 25" kolama? To je jako kdyby módní návrháři malovali šaty na modelkách s dvojnásobnou hlavou.
    Jak bude auto vypadat jsme se nedozvěděli.
    • 00 Reagovat !

      foto pumpkin

      pumpkin 01.02.  12:51

      « Re: Co vede

      Dopraj im trochu radosti, potom ti už aj tak ukážu len Aronu s inou maskou.
    • 00 Reagovat !

      foto gil54

      gil54 01.02.  12:54

      « Re: Co vede

      >:D No, ty šaty...Dvojnásobné hlavičky jim sice nemalují, ale co délka nohou ?[odkaz] [odkaz] [odkaz] :-) Takže ty kola a malinký okýnka je takový designérský folklór jako ty nohy. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 01.02.  13:22

        « Re: Re: Co vede

        >:D Asi bych měl častěji koukat na módní návrhy.
  • 00 Reagovat !

    foto pep

    pep 01.02.  15:23

    Městské SUV.

    Škoda chystá městské SUV..... Pěkná a zbytečná pitomost. Škoda takové auto už má. Je to Roomster. Všude kolem sebe vidím, že je to nejpoužívanější auto ženami a rodiči vůbec pro městský provoz i rozvoz dětí. A ono by postačilo provést něco na designu a rozšířit nabídku motorů směrem dolů, t.j. obsah pod 1l. (kvůli povin. ručení) a také snížení spotřeby (dostat je mezi nejúspornější auta). A poptávka by byla zaručena..... 8-s 8-s 8-s
    • 22 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 01.02.  15:38

      « Re: Městské SUV.

      Nejdřív by ale u Roomsteru museli udělat něco s tím designem, je opravdu otřesný, suverénně nejošklivější Škodovka od spojení Škody s VW! ;-\ :'-( 8-s :no:
      • 00 Reagovat !

        foto wakantanka

        wakantanka 01.02.  16:34

        « Re: Re: Městské SUV.

        No ono keby ten Roomster boli postavili na rovnakom podvozku ako Yetiho hned by vyzeral a jazdil o triedu lepsie. :-) Lenze to by aj potom o tolko viacej stal.
        • 10 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 01.02.  18:19

          « Re: Re: Re: Městské SUV.

          Myslím, že problém Roomsteru nespočíval v použitém podvozku.
          • 10 Reagovat !

            foto Arese

            Arese 01.02.  18:55

            « Re: Re: Re: Re: Městské SUV.

            Přesně, díky široké zadní nápravě z Octavie I Roomster jezdí výrazně líp, než Fabia II, nedostatek jízdní stability a jistoty mu určitě vyčítat nelze... :-O
      • 00 Reagovat !

        foto pep

        pep 02.02.  09:58

        « Re: Re: Městské SUV.

        Když někdo čumí je na krásu a cvše ostatní je mu šumafuk, prosím. Ale je spousta těch, co hledí jen na praktičnost a ona design krása je jim šumafuk....
    • 00 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 02.02.  04:16

      « Re: Městské SUV.

      Roomster už se snad nevyrábí a nikdy nebyl SUV, ale MPV. Všechny tříhrnky mají obsah pod 1l, nejsou jen v Kaďáku a Supu, nad čím diskutuješ ty poptávko?
      • 00 Reagovat !

        foto pep

        pep 02.02.  09:55

        « Re: Městské SUV.

        no -podle
        [odkaz] asi ne. Ale hlavně je to nákladech (pov. ručení a spotřeba). To hraje v případě svobodných matek či jako druhé auto v rodině hlavní roli.
        Ataky bych se přimlouval za rozv. řetěz místo řemenu.
        prostě je třeba téměř bezúdržbový stroj, a těch je dnes pohříchu málo.
  • 00 Reagovat !

    foto KubikCv

    KubikCv 01.02.  16:19

    Redakce si nevšimnula malého detailu

    Tyto skici jsou sice fajn,ale stačí si zvětšit obrázek infotainmentu...žeby úmysl Škodovky?
    • 00 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 01.02.  16:34

      « Re: Redakce si nevšimnula malého detailu

      Co tam vidíš? Ten obrázek auta?
      • 00 Reagovat !

        foto KubikCv

        KubikCv 01.02.  21:42

        « Re: Re: Redakce si nevšimnula malého detailu

        ano Karle...trochu reálnější než pouhá skica :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 01.02.  21:43

          « Re: Re: Re: Redakce si nevšimnula malého detailu

          No ale ten interiér je taky jen skica... :-)
          • 00 Reagovat !

            foto gil54

            gil54 01.02.  21:48

            « Re: Re: Re: Re: Redakce si nevšimnula malého detailu

            Přesně. Důležitost toho obrázku v obrázku je asi stejná, jako kdyby tam namalovali kašpárka.
            Pak by bylo na diskuzích rozebíráno, že příští fabka bude mít na zrcátkách rolničky. :-)
          • 00 Reagovat !

            foto KubikCv

            KubikCv 02.02.  15:04

            « Re: Re: Re: Re: Redakce si nevšimnula malého detailu

            Proto taky píšu úmysl škodovky :yes:
    • 10 Reagovat !

      foto Floyd

      Floyd 01.02.  19:24

      « Re: Redakce si nevšimnula malého detailu

      Šikovnej kluk >:D :yes:
  • 30 Reagovat !

    foto Johnie81

    Johnie81 01.02.  16:43

    Žádná náhrada Fabie Combi

    Je to trochu únavné uvádět velěci na pravou míru, ale v tomhle případě je to hračka, viz citace pro Hospodářky:

    HN: Spekuluje se, že Fabii Combi by mohl nahradit příchod dalšího malého SUV. Některé automobilky nahrazují malá rodinná auta právě vozy tohoto druhu.
    Podívejme se na příklad České republiky. V minulém roce jsme tu prodali více než 25 tisíc Fabií. Z toho více než polovina byla kombi. To je moje odpověď. Osobně si myslím, že má své opodstatnění. Vámi zmíněný trend SUV se skutečně na trhu projevuje a platí to zejména v privátním sektoru. Fabia Combi je velmi oblíbené auto ve fleetovém segmentu. Tam ho to malé SUV nenahradí. V současné době proto vnímáme Fabii Combi jako velmi důležitý model.

    Zdroj: [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto Xonik

      Xonik 02.02.  17:00

      « Re: Žádná náhrada Fabie Combi

      No takže defacto potvrdil že končí, kdyby pokračovala dál tak to samozřejmě bez okolků řekne, tohle je jen diplomatická klička.
  • 00 Reagovat !

    foto jam2015

    jam2015 01.02.  16:51

    Aké prvé skice?

    To SUV už je navrhnuté do poslednej skrutky. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto jam2015

    jam2015 01.02.  16:53

    Nahradzujú súčasné modely SUV-kami ...

    a bác. Hneď ide cena o 2-3-tisíc € hore!
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaX

      JirkaX 01.02.  17:16

      « Re: Nahradzujú súčasné modely SUV-kami ...

      To přidej.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i výlet zpět do socialismu

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Rozina z Mise nový domov po natáčení: Rodinu zasáhla další rána!

Rozina z Mise nový domov po natáčení: Rodinu zasáhla…

Ve středečním díle moderátorka Tereza Pergnerová (44) výrazně pomohla mladé a šťastné rodině ze Slovácka. Otec…

 

iSport.cz

Kluby Premier League se dohodly: videorozhodčí od příští sezony

Kluby Premier League se dohodly: videorozhodčí od…

V anglické fotbalové lize by měl od příští sezony začít fungovat videorozhodčí (VAR). Kluby Premier League se na…

Liberecký objev rostl pro Spartu, pak posílal životopisy: Byl jsem zoufalý

Liberecký objev rostl pro Spartu, pak posílal…

Dvě chycené penalty, pět čistých kont z šesti ligových zápasů. Brankář Filip Nguyen si aktuálně prožívá svůj…

 

Reflex.cz

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve Švýcarsku studoval

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve…

Premiér Andrej Babiš (ANO) dnes ve stručném vyjádření novinářům řekl, že jeho syn Andrej nikdy nebyl českým…

Babiš mladší: Můj otec lže, překročil červenou čáru. Nejsem vůbec pod dozorem

Babiš mladší: Můj otec lže, překročil červenou čáru.…

„Teď čtu v novinách, že můj otec řekl, že musím být pod ‚neustálým dozorem‘ vzhledem k mé pseudonemoci, které se…