Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda bude vyrábět převodovky a motory i o celozávodní dovolené

redakce AUTO.CZ
Diskuze (10)
Převodovky, jejichž produkce je nyní rekordní, se budou během ní v mladoboleslavském závodě vyrábět na dvě směny. Výroba motorů pak bude jednosměnná.

Lidé půjdou do práce dobrovolně, řekl ČTK předseda škodováckých odborů Jaroslav Povšík. Hromadná dovolená je naplánována od 13. do 24. července, v ostatních závodech firmy se vyrábět nebude.

V závodě v Mladé Boleslavi pracuje kolem 20.000 lidí. Firma chce vyrábět netradičně i během dovolené kvůli vysoké poptávce, která je způsobena především šrotovacími prémiemi v některých evropských zemích. Výroba převodovky typu MQ 200, kterou využívá koncern VW, dosahuje nyní rekordních 2900 kusů denně. Během dvousměnného provozu o hromadné dovolené by se mělo vyrobit denně asi 1000 kusů, tedy zhruba třetina proti současnému stavu. Nového typu benzinového motoru o objemu 1,2 litru se během dovolené vyrobí za jednu směnu asi 200 kusů, nynějšího typu s obdobným zdvihovým objemem pak zhruba 50 kusů denně.

"Lidé půjdou do práce dobrovolně, to byla jedna z našich podmínek," řekl Povšík s tím, že poptávka od zaměstnanců je poměrně výrazná. "Chtějí si vydělat a také pomoci firmě," podotkl. Lidem bude za práci o dovolené vyplacena kromě mzdy a odpovídajících příplatků i zvláštní prémie 400 korun za jednu směnu. Zajištěna bude podle Povšíka i jejich bezplatná doprava do podniku. Vyrábět se ve Škodě bude také v pondělí 6. července, kdy je státní svátek.

Odbory s vedením automobilky také stále jednají o možných sobotních směnách, které by měly řešit zejména velkou poptávku po Fabiích. "Hned v úterý budeme s vedením firmy o tomto hovořit. Pokud nebudou trvat na zavedení časových kont, dohodneme se, myslím, rychle. Musela by se ovšem znovu otevřít kolektivní smlouva," dodal Povšík.

Právě na časových kontech vyjednávání o pracovních sobotách dosud krachovalo. Zavedení časových kont znamená, že zaměstnanci berou po dobu až 52 týdnů zhruba 80 procent mzdy. Pokud by pak firma neměla zakázky tak vysoké, což se po vypršení šrotovacích prémií očekává, zůstali by lidé naopak doma za stejnou mzdu, jako by byli v práci.

Časová konta však Povšík považuje za nevýhodná a bylo prý již domluveno, že do konce roku nebudou používána. "Konta jsou také velmi administrativně náročná a navíc by to negativně zvyšovalo podíl nepřímého personálu," řekl již dříve Povšík. Odbory navrhují podobné řešení jako během hromadné dovolené. Tedy aby byly případné soboty vedeny jako dobrovolné přesčasy s příplatkem a prémií minimálně 400 korun.

Mladoboleslavská automobilka původně na začátku roku počítala s tím, že během prvního pololetí bude vyrábět jen čtyři dny v týdnu. Kvůli vysoké poptávce způsobené šrotovacími prémiemi však brzy přešla zpět do klasického pětidenního režimu.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (10)
2. 7. 2009 14:13
Re: Plánovaný silniční kolaps
psssst..... :-!

A ja do CEZu nechci, ziju na Islandu. ;-)
Avatar - Ronault.
30. 6. 2009 02:57
Re: Plánovaný silniční kolaps
Tatíček "dělá" v představenstvu nebo ty bys jednou rád tam dělal až vyrosteš? >:-[]
30. 6. 2009 01:26
Re: Plánovaný silniční kolaps
Predstavenstvo (jestli tim myslis vedeni) si ty platy a odmeny zaslouzi, jenze to verejnost nechce videt. Vydelavaji rozpoctu CR miliardy a to je jen jeden argument z mnoha.
Jinak s tou kolonou zamestnanecky vyhodnych Fabii od Ml.Bolky az po Zadar mas urcite pravdu, to jsi trefil >:D :yes:
Avatar - Ronault.
29. 6. 2009 22:26
Re: Plánovaný silniční kolaps
>:D :yes:
29. 6. 2009 20:34
Re: Plánovaný silniční kolaps
Kdyby si se lépe učil, tak by ses nemusel hrabat v lidech a leštit hvězdu v čezu >:D