reklama


Škoda vyrobila 10 milionů vozů

Škoda vyrobila 10 milionů vozů

 

Škoda Auto vyrobila 10 000 000 vozů od roku 1905, kdy z výrobní linky v Mladé Boleslavi sjel první automobil. Jubilejním vozem, který 13. července sjel z výrobní linky, je Octavia Combi Elegance stříbrné barvy s motorem 2.0 TDI.

Škoda Auto vyrobila 10 000 000 vozů od roku 1905, kdy z výrobní linky v Mladé Boleslavi sjel první automobil. Jubilejním vozem, který 13. července sjel z výrobní linky, je Octavia Combi Elegance stříbrné barvy s motorem 2.0 TDI. Desetimiliontý vůz byl věnován Českým Centrům, příspěvkové organizaci Ministerstva zahraničí ČR, jejímž posláním je prostřednictvím sítě českých center vytvářet dobré jméno a pozitivní obraz ČR v zahraničí. Řediteli Českých Center panu Janu Bondymu předali vůz předseda představenstva Škoda Auto pan Detlef Wittig a člen představenstva zodpovědného za výrobu a logistiku pan Horst Mühl.

Počátky historie výroby automobilů v Mladé Boleslavi se datují k roku 1905, kdy se zakladatelé firmy pánové Laurin a Klement rozhodli ukončit původní výrobu kol a krátce na to i motocyklů. Vůbec prvním vozem z mladoboleslavské produkce byla Voiturette A, malý, lehký a cenově dostupný vůz, kterého se vyrobilo kolem sta kusů. Již v počátcích výroby vozů se Laurinovi a Klementovi podařilo proniknout na trhy celého světa a produkce směřovala i do zemí jako byl Nový Zéland či Japonsko. Technickou vyspělost ranných let dokumentuje i výroba jednoho z prvních osmiválců na světě montovaného do modelu L&K typu FF (1907).

Jednotlivé modely se vyráběly v počtech maximálně několika set, prvním, který prolomil tisícovou hranici celkové produkce byl L&K - Škoda typ 110 vyráběný v letech 1925-1929. Z let následujícíh patří k typickým a oblíbeným modelům Popular (1934-1946), vyráběný rovněž ve sportovní verzi Monte Carlo, či Škoda Superb (1934-1949), který v roce 1935 získal cenu elegance za nejvznešenější vůz. Model Popular znamenal první zásadní technický přelom, do poloviny třicátých let se vyráběly vozy Škoda s žebřinovým rámem, poté s páteřovým. V padesátých letech, od dob Škody 1200 (1952-1961), se přešlo na celokovovou karoserii a od Škody 1000 MB na samonosnou.

Řadě Škoda 1000 MB vyráběné v letech 1964-1969 se dostalo uznání a pozornosti již při samém vývoji, následná ocenění mezinárodních testů a zejména převratný nový hliníkový motor byly příčinou vysoké obliby tohoto modelu, jehož se vyrobilo 443.141 vozů. Výroba nového modelu 1000 MB byla příčinou takřka zdvojnásobení rozlohy továrny v Mladé Boleslavi a načala éru automobilů s motorem vzadu, které se produkovaly až do roku 1990. V letech 1959-1971 byla vyráběna Škoda Octavia a v letech 1959-1964 Škoda Felicia, jmenovití předchůdci svých pozdějších nástupců, kteří byli ve své době mezi zákazníky velmi oblíbení stejně jako jejich následovníci.

Mezi historicky nejprodávanější modely patří Škoda 105-120 (včetně verzí Rapid, Garde, 130) vyráběné v rozmezí let 1976-1990 s celkovou produkcí 2 008 740 vozů a Škoda Favorit (1987-1995), kterého bylo vyrobeno 1 077 136 zákazníků. Nástup Favoritu znamenal návrat k motorům vpředu a poprvé k přední hnané nápravě. Škoda Favorit byl zároveň posledním modelem, vyvinutým před spojením s koncernem Volkswagen (1991). Následoval model Felicia s 1 420 441 vyrobenými vozy (1994 – 2001) a v současnosti vyráběné modely Fabia, Octavia a Superb, jejichž společný mix představuje v současné době více než 3 miliony vyrobených vozů.

Vstup koncernu Volkswagen představuje jeden z nejvýznamnějších mezníků historie automobilky Škoda. Z původně vyráběného jednoho modelu s roční produkcí 170 tisíc vozů a exportem do 30 zemí převážně střední a východní Evropy, došlo k více než ztrojnásobení produkce a zákazníkům se v současnosti nabízí čtyři modelové řady. Jen od spojení Škody s Volkswagenem sjelo z montážních linek automobilky více než pět milionů vozů s okřídleným šípem ve znaku. K již existujícím výrobním kapacitám v tuzemsku (Mladá Boleslav, Kvasiny, Vrchlabí) a zahraničním v Bosně a Hercegovině, Ukrajině, Indii, a Kazachstánu se připravuje produkce v Rusku a Číně, což podtrhuje dlouhodobou strategii mezinárodní expanze Škody. V letošním roce se očekává prolomení hranice půl milionu vyrobených a prodaných vozů.

Není tajemstvím, že v nejbližších měsících můžeme čekat další varianty nového Roomsteru, intenzivně se připravuje nástupce současné Fabie a zcela nový Superb, který se ale na trhu neobjeví dříve než v roce 2008. Potrvzeno bylo také první SUV značky Škoda, které bude vycházet ze studie Yeti.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Nejcennější fotbalista Evropy je Neymar, má hodnotu 6,7 miliardy korun Nejcennější fotbalista Evropy je Neymar, má hodnotu 6,7 miliardy korun

Nejcennějším fotbalistou v Evropě je Brazilec Neymar.…

Mobilní bankovnictví pomáhá v Keni odstraňovat chudobu, tvrdí studie Mobilní bankovnictví pomáhá v Keni odstraňovat chudobu, tvrdí studie

Bezhotovostní platby mobilním telefonem mohou významně…

Knihkupec Schulz končí v EU. Může se stát německým kancléřem? Knihkupec Schulz končí v EU. Může se stát německým kancléřem?

Martin Schulz byl několik pět let vůdčí postavou…

ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos

Akcie společnosti ČEZ v posledním roce pozvolna rostou.…

 
Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 






 
Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Včera

Výrobci občas uvedou na trh modely, které boří zavedené konvence v jejich nabídce a klientela je ne úplně pochopí...




Blesk.cz

Nadržení čtyřicátníci si to rozdali v restauraci: Když je chytli, odmítli odejít

Nadržení čtyřicátníci si to rozdali v restauraci:…

Pořádné překvapení čekalo na zaměstnance fast foodu v anglickém Manchesteru. V neděli na večer v restauraci…

Gottova manželka to krutě schytala: Slova o pindě a náplavě mají nečekané pozadí!

Gottova manželka to krutě schytala: Slova o pindě a…

Svár mezi zpěváky Karlem Gottem (77) a Milanem Drobným (72) se znovu otevřel. Na Drobného veřejném blogu se…

 

iSport.cz

Satoranský má osobní rekord v NBA! Nastřílel 10 bodů a přidal 10 doskoků

Satoranský má osobní rekord v NBA! Nastřílel 10 bodů…

Český basketbalista Tomáš Satoranský dosáhl poprvé v NBA na takzvaný double double. V dnešním odpoledním utkání…

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce, bylo by to nefér

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce,…

Ve Spartě vyrůstal a získal s ní i titul, teď už rok obléká dres jejího největšího rivala. Záložník Slavie Josef…

 

Reflex.cz

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video odhaluje bizarní podobu ruských „Avengers“

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video…

Zrodila je studená válka. I když pocházejí z různých koutů Sovětského svazu, mají jedno společné – ovládají…

 
 
reklama