Škoda vyrobila 10 milionů vozů

Škoda vyrobila 10 milionů vozů

 

Škoda Auto vyrobila 10 000 000 vozů od roku 1905, kdy z výrobní linky v Mladé Boleslavi sjel první automobil. Jubilejním vozem, který 13. července sjel z výrobní linky, je Octavia Combi Elegance stříbrné barvy s motorem 2.0 TDI.

Škoda Auto vyrobila 10 000 000 vozů od roku 1905, kdy z výrobní linky v Mladé Boleslavi sjel první automobil. Jubilejním vozem, který 13. července sjel z výrobní linky, je Octavia Combi Elegance stříbrné barvy s motorem 2.0 TDI. Desetimiliontý vůz byl věnován Českým Centrům, příspěvkové organizaci Ministerstva zahraničí ČR, jejímž posláním je prostřednictvím sítě českých center vytvářet dobré jméno a pozitivní obraz ČR v zahraničí. Řediteli Českých Center panu Janu Bondymu předali vůz předseda představenstva Škoda Auto pan Detlef Wittig a člen představenstva zodpovědného za výrobu a logistiku pan Horst Mühl.

Počátky historie výroby automobilů v Mladé Boleslavi se datují k roku 1905, kdy se zakladatelé firmy pánové Laurin a Klement rozhodli ukončit původní výrobu kol a krátce na to i motocyklů. Vůbec prvním vozem z mladoboleslavské produkce byla Voiturette A, malý, lehký a cenově dostupný vůz, kterého se vyrobilo kolem sta kusů. Již v počátcích výroby vozů se Laurinovi a Klementovi podařilo proniknout na trhy celého světa a produkce směřovala i do zemí jako byl Nový Zéland či Japonsko. Technickou vyspělost ranných let dokumentuje i výroba jednoho z prvních osmiválců na světě montovaného do modelu L&K typu FF (1907).

Jednotlivé modely se vyráběly v počtech maximálně několika set, prvním, který prolomil tisícovou hranici celkové produkce byl L&K - Škoda typ 110 vyráběný v letech 1925-1929. Z let následujícíh patří k typickým a oblíbeným modelům Popular (1934-1946), vyráběný rovněž ve sportovní verzi Monte Carlo, či Škoda Superb (1934-1949), který v roce 1935 získal cenu elegance za nejvznešenější vůz. Model Popular znamenal první zásadní technický přelom, do poloviny třicátých let se vyráběly vozy Škoda s žebřinovým rámem, poté s páteřovým. V padesátých letech, od dob Škody 1200 (1952-1961), se přešlo na celokovovou karoserii a od Škody 1000 MB na samonosnou.

Řadě Škoda 1000 MB vyráběné v letech 1964-1969 se dostalo uznání a pozornosti již při samém vývoji, následná ocenění mezinárodních testů a zejména převratný nový hliníkový motor byly příčinou vysoké obliby tohoto modelu, jehož se vyrobilo 443.141 vozů. Výroba nového modelu 1000 MB byla příčinou takřka zdvojnásobení rozlohy továrny v Mladé Boleslavi a načala éru automobilů s motorem vzadu, které se produkovaly až do roku 1990. V letech 1959-1971 byla vyráběna Škoda Octavia a v letech 1959-1964 Škoda Felicia, jmenovití předchůdci svých pozdějších nástupců, kteří byli ve své době mezi zákazníky velmi oblíbení stejně jako jejich následovníci.

Mezi historicky nejprodávanější modely patří Škoda 105-120 (včetně verzí Rapid, Garde, 130) vyráběné v rozmezí let 1976-1990 s celkovou produkcí 2 008 740 vozů a Škoda Favorit (1987-1995), kterého bylo vyrobeno 1 077 136 zákazníků. Nástup Favoritu znamenal návrat k motorům vpředu a poprvé k přední hnané nápravě. Škoda Favorit byl zároveň posledním modelem, vyvinutým před spojením s koncernem Volkswagen (1991). Následoval model Felicia s 1 420 441 vyrobenými vozy (1994 – 2001) a v současnosti vyráběné modely Fabia, Octavia a Superb, jejichž společný mix představuje v současné době více než 3 miliony vyrobených vozů.

Vstup koncernu Volkswagen představuje jeden z nejvýznamnějších mezníků historie automobilky Škoda. Z původně vyráběného jednoho modelu s roční produkcí 170 tisíc vozů a exportem do 30 zemí převážně střední a východní Evropy, došlo k více než ztrojnásobení produkce a zákazníkům se v současnosti nabízí čtyři modelové řady. Jen od spojení Škody s Volkswagenem sjelo z montážních linek automobilky více než pět milionů vozů s okřídleným šípem ve znaku. K již existujícím výrobním kapacitám v tuzemsku (Mladá Boleslav, Kvasiny, Vrchlabí) a zahraničním v Bosně a Hercegovině, Ukrajině, Indii, a Kazachstánu se připravuje produkce v Rusku a Číně, což podtrhuje dlouhodobou strategii mezinárodní expanze Škody. V letošním roce se očekává prolomení hranice půl milionu vyrobených a prodaných vozů.

Není tajemstvím, že v nejbližších měsících můžeme čekat další varianty nového Roomsteru, intenzivně se připravuje nástupce současné Fabie a zcela nový Superb, který se ale na trhu neobjeví dříve než v roce 2008. Potrvzeno bylo také první SUV značky Škoda, které bude vycházet ze studie Yeti.

Spolupracujeme s TipCars.com
Europarlament schválil sadu doporučení pro boj proti daňovým rájům Europarlament schválil sadu doporučení pro boj proti daňovým rájům

 Evropská unie pokročí v boji s daňovými úniky a praním…

Česká platební brána se odvrací od bitcoinu, upřednostní jiné kryptoměny Česká platební brána se odvrací od bitcoinu, upřednostní jiné kryptoměny

Nejrozšířenější kryptoměna se zatím na mikrotransakce…

Babiš chce do Libye kvůli migraci poslat české vojáky Babiš chce do Libye kvůli migraci poslat české vojáky

Premiér Andrej Babiš (ANO) chce, aby Česká republika…

Bakalova výpověď: Za Karbon Invest jsem dal přes šest miliard Bakalova výpověď: Za Karbon Invest jsem dal přes šest miliard

Cena za koupi společnosti Karbon Invest (KI), která…

 
Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto

Štítky Škoda Výroba Statistiky

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

 





 
Ford Probe III: Věděli jste, že Sierra měla svůj předobraz? V tomto konceptu?

Ford Probe III: Věděli jste, že Sierra měla svůj předobraz? V tomto konceptu?

Dnes 18:52

Na výrazné zvýšení cen ropy v 70. letech odpověděli výrobci automobilů snahou o snížení spotřeby paliva. K tomu bylo zapotřebí mimo jiné výrazně zlepšit aerodynamickou účinnost aut.




Blesk.cz

Český soudní unikát: V případu Petra Kramného vystoupilo už 15 znalců!

Český soudní unikát: V případu Petra Kramného…

Případ Petra Kramného je skutečným unikátem! V trestní věci vraždy v Egyptě totiž vystoupilo již 15 znalců –…

Vánoční koncert Haničky Písničky: Margita líbal „falešnou“ Zagorku!

Vánoční koncert Haničky Písničky: Margita líbal…

Roztančila opět Lucernu a vedle záplavy květin na Hanu Zagorovou (71) čekalo překvapení. V zákulisí pod červenou…

 

iSport.cz

RENTGEN SPECIÁL: Důkazy, proč Krmenčík už přerostl českou ligu

RENTGEN SPECIÁL: Důkazy, proč Krmenčík už přerostl…

Šestnáct podzimních kol HET ligy je minulostí a fotbaloví redaktoři deníku Sport, kteří se podílejí na…

Ředitel Slovanu: Trpišovský a Slavia? Jednání proběhnou tento týden

Ředitel Slovanu: Trpišovský a Slavia? Jednání…

Dopadnout to může jenom dvěma způsoby. Buď Jindřich Trpišovský odmítne Slavii a prodlouží ve Slovanu Liberec…

 

Reflex.cz

V hotelu Victoria Falls v Zimbabwe, kde se měnily dějiny Afriky, myslí i na cestovatele Emila Holuba

V hotelu Victoria Falls v Zimbabwe, kde se měnily…

Přestože se slavný český cestovatel, kartograf a etnograf Emil Holub (1847 – 1902) pohyboval při své první…

Ruský dezinformační web Sputnik vyhlásil anketu o nejkrásnější českou poslankyni

Ruský dezinformační web Sputnik vyhlásil anketu o…

Ruská státní propaganda a její dezinformační weby pravidelně šíří nejrůznější falešné zprávy a komentáře, nad…