Škoda vyvíjí malý crossover, přijde na konci roku 2017
Možná jsou subkompaktní kříženci trochu zvláštním segmentem, ale jejich vzrůstající obliba svědčí o tom, že se ještě nějakou dobu udrží v kurzu. Ano, máme na mysli malé crossovery s délkou kolem 4,1 a 4,2 m, nejnovější třídu, ve které už působí Nissan, Suzuki, General Motors, Ford, FCA, Kia i PSA. Volkswagen včetně Škody a Seatu zůstává stranou. Zatím, ale všechno se do necelých třech let změní. Kromě dobře známého sedmimístného SUV většího než Yeti totiž vzniká i právě takový vůz.
Podvozek převezme zatím nepojmenovaný model z Volkswagenu Taigun, který však bude ještě mnohem kratší. To znamená, že se v jeho případě platforma zase naopak prodlouží. Zprávu přinesl francouzský server auto-moto.com. Počítejme výhradně s pohonem přední nápravy, čtyřkolka by byla zbytečným luxusem, i když ji někteří soupeři nabízejí, dá se s ní koupit i aktuální Yeti a obě alternativy dostane velký, minimálně 4,65 m dlouhý Snowman.
Také pohonné jednotky jsou jasné, půjde výhradně o úsporné turbodmychadlem přeplňované tříválce z koncernové líhně německého majitele. To znamená 1.0 TSI a 1.4 TDI, druhý již známe dobře třeba z nové Fabie. Základní atmosférický litrový agregát je i s vyššími 55 kW dle našich odhadů příliš slabý, vůz určitě nebude vážit pod jednu tunu jako jeho starší sestra pro běžné silnice. Snowman, ať už se tak bude jmenovat, či nikoliv, se může těšit zase na platformu MQB, čtyřválec 2.0 TDI se 177 kW a hranaté tvary.
Jeho o dost menší kolega, popisovaný kříženec segmentu B se ukáže světu později, v závěru roku 2017, to by mohlo znamenat možný výstavní debut už na IAA ve Frankfurtu. Není také složité si spočítat, že jeho vývoj už probíhá. I on samozřejmě reprezentuje aktuální tvarový jazyk, se kterým jde Škoda hodně proti proudu. Série vozů se zvýšenou světlostí se tak rozroste na tři modely. Domácí automobilka prostě moderní trendy sleduje a současná móda jí s pověřením Wolfsburgu rozhodně není cizí...