Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda vyvíjí malý crossover, přijde na konci roku 2017

Aleš Dragoun
Diskuze (45)
Segment malých crossoverů se utěšeně rozrůstá a pozadu nechce zůstat ani Mladá Boleslav. Takové auto s okřídleným šípem ve znaku se skutečně chystá.

Možná jsou subkompaktní kříženci trochu zvláštním segmentem, ale jejich vzrůstající obliba svědčí o tom, že se ještě nějakou dobu udrží v kurzu. Ano, máme na mysli malé crossovery s délkou kolem 4,1 a 4,2 m, nejnovější třídu, ve které už působí Nissan, Suzuki, General Motors, Ford, FCA, Kia i PSA. Volkswagen včetně Škody a Seatu zůstává stranou. Zatím, ale všechno se do necelých třech let změní. Kromě dobře známého sedmimístného SUV většího než Yeti totiž vzniká i právě takový vůz.

Podvozek převezme zatím nepojmenovaný model z Volkswagenu Taigun, který však bude ještě mnohem kratší. To znamená, že se v jeho případě platforma zase naopak prodlouží. Zprávu přinesl francouzský server auto-moto.com. Počítejme výhradně s pohonem přední nápravy, čtyřkolka by byla zbytečným luxusem, i když ji někteří soupeři nabízejí, dá se s ní koupit i aktuální Yeti a obě alternativy dostane velký, minimálně 4,65 m dlouhý Snowman.

Také pohonné jednotky jsou jasné, půjde výhradně o úsporné turbodmychadlem přeplňované tříválce z koncernové líhně německého majitele. To znamená 1.0 TSI a 1.4 TDI, druhý již známe dobře třeba z nové Fabie. Základní atmosférický litrový agregát je i s vyššími 55 kW dle našich odhadů příliš slabý, vůz určitě nebude vážit pod jednu tunu jako jeho starší sestra pro běžné silnice. Snowman, ať už se tak bude jmenovat, či nikoliv, se může těšit zase na platformu MQB, čtyřválec 2.0 TDI se 177 kW a hranaté tvary.

Jeho o dost menší kolega, popisovaný kříženec segmentu B se ukáže světu později, v závěru roku 2017, to by mohlo znamenat možný výstavní debut už na IAA ve Frankfurtu. Není také složité si spočítat, že jeho vývoj už probíhá. I on samozřejmě reprezentuje aktuální tvarový jazyk, se kterým jde Škoda hodně proti proudu. Série vozů se zvýšenou světlostí se tak rozroste na tři modely. Domácí automobilka prostě moderní trendy sleduje a současná móda jí s pověřením Wolfsburgu rozhodně není cizí...

Aleš Dragoun
Diskuze (45)
Avatar - Emel
6. 1. 2015 08:58
Re: Malá SUV
Yeti začíná na 370, malý cross by musel začínat pod 300. Je fakt že aktuální ceny Yetiho jsou dost zajímavé a moc místa dole nenechávají... za 370 je 1.2TSI 77kW, za 500 je dvoulitrová nafta ve čtyřkolce.
6. 1. 2015 00:38
Re: Lowcost
To je zajímavé Ádo, že Renault Captur je mezi malými crossovery všeobecně považován za nejkrásnější model a že se toto auto prodává jak teplé housky. Prostě Evropa je plná "vymašťenců", zatímco ty jediný tomu rozumíš! >:D >:D >:D
P.S. Je ovšem pravda, že kdyby Renault do Capturu nabízel pořádné motorizace (1.2 TCe s man. převodovkou a silnější verzi 1.5 dCi), mohly by jeho prodeje být ještě podstatně vyšší... 8-s
Avatar - Jaros71
5. 1. 2015 23:43
Malá SUV
ŠKODA ho přeci už dávno má..YETI není nic velkého..hlavně ten směšný zavazadelník.
Ještě menší SUV moc nemá smysl , možná fakt do města pro nějaké mladé nebo pro ženské.
Pokud nový Yeti bude atakovat 4,5 m..tak OK. ;-)
PAK NOVÝ PRCEK MÁ SMYSL.
5. 1. 2015 23:19
Re: Kolko si pyta auto.cz
To jsi na špatném serveru, nadauta se testují na nadauto.cz. :-)
Avatar - pumpkin
5. 1. 2015 22:54
Re: Kolko si pyta auto.cz
Škoda Auto to blokuje za to že sa Hyundai CZ do nej navážal v kampaniach. >:D To som si vymyslel, ale nečudoval by som sa ak by to bola pravda :-)