Škoda Yeti: Technická data, nová fotogalerie, kompletní ceník (+ plakáty)

Škoda Yeti: Technická data, nová fotogalerie, kompletní ceník (+ plakáty)

 
 

Škoda Auto svého dlouho očekávaného zástupce kategorie kompaktních SUV představila již na březnovém autosalonu v Ženevě, ale až nyní zveřejňuje bližší technická data a úplný ceník.

V březnu na autosalonu v Ženevě byla představena paleta pohonných jednotek Yetiho a přehled kombinací s pohonem předních nebo všech čtyř kol. Na právě probíhajícím autosalonu v Brně má kompaktní SUV svou českou premiéru. Zde automobilka zveřejnila cenu základního provedení s motorem 1,2 TSI a pohonem předních kol, která začíná na částce 359.800,- Kč. Teď už ale víme více.

Dnes večer byly u příležitosti mezinárodní novinářské prezentace, která se odehrává ve Slovinsku, zveřejněny podrobnější technické údaje k modelu Yeti. Zájemci se mohou těšit na pětidveřové SUV, jehož karoserie je dlouhá 4223 mm, široká 1793 mm a vysoká 1691 mm. Rozvor náprav je dlouhý 2578 mm. Novinka se může pochlubit světlou výškou 180 mm.

Interiér

Interiér nabídne prostor pěti cestujícím. Řidič má k dispozici výškově i podélně stavitelný volant. Vyšší pozice sedadel má přispět k dobrému výhledu z vozu. Cestující na zadních sedadlech sedí o 20 mm výše než cestující vpředu. Tím vzniká tzv. „kino efekt“, podobně jako v kině vidí pasažéři na zadních sedadlech přes hlavy řidiče a spolujezdce.

Variabilitu a komfort cestování na zadních sedadlech má zvyšovat koncept VarioFlex, převzatý z modelu Roomster. Tři oddělená sedadla lze jednotlivě sklopit nebo vyjmout, vnější sedadla lze posouvat v podélném směru a – při vymontovaném středním sedadle – je lze posunout i o 80 mm ve směru příčném. Tím se Yeti změní z pětisedadlového vozu na čtyřmístný a dvojice zadních cestujících má k dispozici více prostoru.

Yeti za svou zadní vzhůru výklopnou stěnou nabízí i praktický zavazadlový prostor. Ten má v základním uspořádání objem 416 litrů. V dvoumístné konfiguraci nabízí až 1760 litrů. To je téměř tolik, kolik pojme stejně dlouhý, ale poněkud jinak koncipovaný Roomster (v jeho případě je to přesně 1780 l).

Zážehové motory a ceny
Paleta motorů modelu Yeti nabízí pět čtyřválcových pohonných jednotek ve výkonnostním spektru od 77 kW do 125 kW (od 105 k do 170 k). Skládá se ze dvou benzinových a tří naftových agregátů, z nichž všechny splňují požadavky normy EU 5.

Pro příznivce benzinových motorů je k dispozici jednotka 1,2 TSI s výkonem 77 kW (105 k). Tento motor je k dispozici s šestistupňovou manuální převodovkou (k dispozici od října 2009) nebo dvouspojkovou sedmistupňovou DSG (od roku 2010), ale vždy jen v kombinaci s pohonem předních kol. Motor 1,8 TSI o výkonu 118 kW (160 k) spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem všech kol.

Škoda Yeti - přehled zážehových motorizací
Motor1,2 TSI1,2 TSI1,8 TSI
Převodovka6M7DSG6M
Uspořádání pohonu4x24x24X4
Zdvihový objem [cm3]119711971798
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]77/500077/5000118/4500-6200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]175/1500-3500175/1500-3500250/1500-4500
Max. rychlost [km/h]--200
Zrychlení 0-100 km/h [s]--8,4
Komb. spotřeba [l/100 km]--8,0
Cena Yeti [Kč]359.800,---
Cena Active [Kč]399.800,-449.800,-539.800,-
Cena Ambition [Kč]459.800,-509.800,-599.800,-
Cena Experience [Kč]489.800,-539.800,-629.800,-

Výbavy

Škoda Yeti bude v ČR v nabídce ve čtyřech výbavových stupních: Yeti, Active, Ambition a nejvyšším Experience.

Součástí standardní výbavy všech modelů jsou např. čelní airbagy řidiče a spolujezdce, dva boční airbagy, systém ESP včetně ABS, hydraulický brzdový asistent a elektronická uzávěrka diferenciálu. Standardní výbava dále obsahuje 16" ocelová kola, přední halogenové světlomety s čirou optikou, el. ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání a střešní nosič. Při jízdě mimo zpevněné vozovky, lze u modelu Yeti v provedení 4x4 změnit nastavení elektronických systémů použitím tzv. Off Road funkce - souboru asistenčních systémů pro jízdu ve ztížených podmínkách.

Sériová výbava verze Active, obsahuje kromě výše uvedeného i funkci Off Road, klimatizaci s automatickou regulací – Climatic, tónovaná skla a el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.

Výbavový stupeň Ambition nabídne oproti verzi Active např.: 16" hliníková kola MOON, kolení airbag řidiče, hlavové airbagy, integrované přední mlhové světlomety, dálkové ovládání k centrálnímu zamykání, tempomat, palubní počítač Maxi-DOT, autorádio Blues s možností přehrávání CD a MP3.

Nejvyšší výbava Experience nabídne mj. 17" hliníková kola DOLOMIT, přední mlhové světlomety s Corner funkcí, dvouzónovou klimatizaci s elektronickou regulací včetně pachového filtru s automatickou cirkulací – Climatronic, čtyřramenný multifunkční kožený volant, vyhřívaná přední sedadla, autorádio Swing včetně osmi reproduktorů a signalizaci vzdálenosti při parkování vzadu.

Vznětové motory a ceny

Zájemci o vznětové agregáty mohou volit ze tří výkonových variant motoru 2,0 TDI CR DPF. Provedení s výkonem 81 kW (110 k) je k dispozici s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol nebo šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem všech čtyř kol. Verze s výkonem 103 kW (140 k) a 125 kW (170 k) jsou obě vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem všech kol.

Škoda Yeti - přehled vznětových motorizací
Motor2,0 TDI CR DPF2,0 TDI CR DPF2,0 TDI CR DPF2,0 TDI CR DPF
Převodovka5M6M6M6M
Uspořádání pohonu4x24x44x44x4
Zdvihový objem [cm3]1968196819681968
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]81/420081/4200103/4200125/4200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]250/1500-2500250/1500-2500320/1750-2500320/1750-2500
Max. rychlost [km/h]--190-
Zrychlení 0-100 km/h [s]--9,9-
Komb. spotřeba [l/100 km]--6,1-
Cena Yeti [Kč]-459.800,---
Cena Active [Kč]449.800,-499.800,---
Cena Ambition [Kč]509.800,-559.800,-619.800,-679.800,-
Cena Experience [Kč]539.800,-589.800,-649.800,-709.800,-

Podvozek
Podvozek modelu Yeti využívá techniku, která je použita také v modelech Octavia a Octavia Scout. Přední náprava je typu McPherson, kombinuje tedy tlumiče s pružinami, které společně s příčnými rameny vedou kola.

Víceprvková zadní náprava byla v porovnání s modelem Octavia upravena a má o 30 mm širší rozchod. To má ve spojení s torzním stabilizátorem o průměru 23 mm na přední nápravě snižovat naklánění karoserie v zatáčkách. U obou verzí, tedy u Yetiho s pohonem předních kol i u vozu s pohonem všech kol – je tato konfigurace identická.

Ke snížení přenosu kmitů je zadní náprava zavěšena na pomocném rámu, který je s karoserií spojen prostřednictvím čtyř pružných ložisek, která mají tlumit přenos vibrací a hluku. Nádrž modelu Yeti pojme 60 litrů paliva.

Pohon všech čtyř kol využívá spojku Haldex čtvrté generace a vychází z techniky modelů Octavia Combi 4x4 a Superb 4x4. Elektrohydraulicky řízená lamelová spojka Haldex je uložena u zadní nápravy ve společné skříni s rozvodovkou a diferenciálem. Za dobrých trakčních podmínek, jako např. na suché silnici, se 96 % točivého momentu motoru přenáší na přední kola. V závislosti na konkrétní situaci může elektronicky řízená spojka Haldex přenést až 90 % výkonu na zadní nápravu. Elektronická uzávěrka diferenciálu zase zabrání prokluzování jednoho z kol s nižší trakcí na přední nebo zadní nápravě.

Pro jízdu mimo zpevněné vozovky lze u modelu Yeti 4×4 změnit nastavení elektronických systémů. Prostřednictvím tlačítka s nápisem „Off-Road“ na přístrojové desce, které aktivuje režim Off-road zastřešující soubor asistenčních systémů pro jízdu mimo zpevněné cesty. Plynový pedál má upravenou charakteristiku, aby byly rozjezdy na nesoudržném povrchu plynulejší, rozjezdový asistent pomáhá s rozjezdem vozu ve složitých situacích. Asistent pro jízdu z kopce prostřednictvím citlivého brzdění udržuje při sjíždění svahů konstantní rychlost, zatímco se řidič může zcela soustředit na volbu optimální stopy v terénu.

Autosalon Ženeva: Škoda Yeti - První dojmy + nové fotografie

Anketa

Optimální motorizací Škody Yeti je...
Spolupracujeme s TipCars.com
Mercedes-Benz NAFA: Koncept malého auta z osmdesátých let, s komfortem třídy S Mercedes-Benz NAFA: Koncept malého auta z osmdesátých let, s komfortem třídy S

Německá automobilka Mercedes-Benz představila v roce 1981…

Čtvrtletní zisk majitele Googlu výrazně překonal očekávání Čtvrtletní zisk majitele Googlu výrazně překonal očekávání

Americká společnost Alphabet, která je majitelem Googlu,…

Zápisník Michala Tomeše: Východní vítr je krutý Zápisník Michala Tomeše: Východní vítr je krutý

Po začátku vyšetřování šéfa čínské společnosti CEFC Jie…

ANO tlačí na dohodu s ČSSD, spory trvají ANO tlačí na dohodu s ČSSD, spory trvají

Už tento týden chce ANO dojednat koaliční smlouvu. Andrej…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Škoda Yeti: Technická data, nová…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

 



Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování! Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování!

Náš čtenář načapal na silnici u Mladé Boleslavi téměř…

Škoda Yeti II: Takhle asi bude vypadat Škoda Yeti II: Takhle asi bude vypadat

Podle nejnovějších informací má nový yeti přijít o…

 



 
Praskající podlaha BMW řady 3 E46: Fáma, nebo realita?

Praskající podlaha BMW řady 3 E46: Fáma, nebo realita?

Dnes 08:00

BMW řady 3 E46 vyrobených do roku 2000 se týkal problém s vytrháváním šroubů zadní nápravnice. Jak se ale zdá, tato závada může přetrvávat i u novějších aut.




Blesk.cz

Po bouřkách nastupuje ochlazení. V úterý sprchne a přijdou mlhy

Po bouřkách nastupuje ochlazení. V úterý sprchne a…

Na třicítky, které panovaly o víkendu, můžeme na pár dalších dnů zřejmě zapomenout. Po pondělním přechodu…

„Britové zfalšovali důkazy o chemickém útoku na Dúmu,“ tvrdí syrský ministr

„Britové zfalšovali důkazy o chemickém útoku na…

Náměstek syrského ministra zahraničí Faisal Mekdad tvrdí, že Velká Británie zinscenovala chemický útok na Dúmu.…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Tenistky hlídá bodyguard. Od Kvitové má hodinky, vděčný mu byl i Federer

Tenistky hlídá bodyguard. Od Kvitové má hodinky,…

V tenisové skupině působí jeho urostlá postava až nepatřičně. Býčí šíje a tričko napnuté k prasknutí prozrazují,…

 

Reflex.cz

Masakr v Torontu: Řidič dodávky zabil deset lidí. Byl to

Masakr v Torontu: Řidič dodávky zabil deset lidí.…

Při pondělních nájezdech dodávky do chodců v Torontu zemřelo nejméně deset lidí a dalších 15 bylo zraněno.…

Tři roky za vraždu manželky. Zuřivost při krmení dobytka se stala polehčující okolností

Tři roky za vraždu manželky. Zuřivost při krmení…

„Byl to podivný a smutný román života, jehož kapitoly rozpřádaly se v obci Hleďsebích na usedlosti rolníka…