Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Yeti: Technická data, nová fotogalerie, kompletní ceník (+ plakáty)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (165)
Škoda Auto svého dlouho očekávaného zástupce kategorie kompaktních SUV představila již na březnovém autosalonu v Ženevě, ale až nyní zveřejňuje bližší technická data a úplný ceník.

V březnu na autosalonu v Ženevě byla představena paleta pohonných jednotek Yetiho a přehled kombinací s pohonem předních nebo všech čtyř kol. Na právě probíhajícím autosalonu v Brně má kompaktní SUV svou českou premiéru. Zde automobilka zveřejnila cenu základního provedení s motorem 1,2 TSI a pohonem předních kol, která začíná na částce 359.800,- Kč. Teď už ale víme více.

Dnes večer byly u příležitosti mezinárodní novinářské prezentace, která se odehrává ve Slovinsku, zveřejněny podrobnější technické údaje k modelu Yeti. Zájemci se mohou těšit na pětidveřové SUV, jehož karoserie je dlouhá 4223 mm, široká 1793 mm a vysoká 1691 mm. Rozvor náprav je dlouhý 2578 mm. Novinka se může pochlubit světlou výškou 180 mm.

Interiér

Interiér nabídne prostor pěti cestujícím. Řidič má k dispozici výškově i podélně stavitelný volant. Vyšší pozice sedadel má přispět k dobrému výhledu z vozu. Cestující na zadních sedadlech sedí o 20 mm výše než cestující vpředu. Tím vzniká tzv. „kino efekt“, podobně jako v kině vidí pasažéři na zadních sedadlech přes hlavy řidiče a spolujezdce.

Variabilitu a komfort cestování na zadních sedadlech má zvyšovat koncept VarioFlex, převzatý z modelu Roomster. Tři oddělená sedadla lze jednotlivě sklopit nebo vyjmout, vnější sedadla lze posouvat v podélném směru a – při vymontovaném středním sedadle – je lze posunout i o 80 mm ve směru příčném.

Tím se Yeti změní z pětisedadlového vozu na čtyřmístný a dvojice zadních cestujících má k dispozici více prostoru.

Yeti za svou zadní vzhůru výklopnou stěnou nabízí i praktický zavazadlový prostor. Ten má v základním uspořádání objem 416 litrů. V dvoumístné konfiguraci nabízí až 1760 litrů. To je téměř tolik, kolik pojme stejně dlouhý, ale poněkud jinak koncipovaný Roomster (v jeho případě je to přesně 1780 l).

Zážehové motory a ceny

Paleta motorů modelu Yeti nabízí pět čtyřválcových pohonných jednotek ve výkonnostním spektru od 77 kW do 125 kW (od 105 k do 170 k). Skládá se ze dvou benzinových a tří naftových agregátů, z nichž všechny splňují požadavky normy EU 5.

Pro příznivce benzinových motorů je k dispozici jednotka 1,2 TSI s výkonem 77 kW (105 k). Tento motor je k dispozici s šestistupňovou manuální převodovkou (k dispozici od října 2009) nebo dvouspojkovou sedmistupňovou DSG (od roku 2010), ale vždy jen v kombinaci s pohonem předních kol. Motor 1,8 TSI o výkonu 118 kW (160 k) spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem všech kol.

Škoda Yeti - přehled zážehových motorizací
Motor 1,2 TSI 1,2 TSI 1,8 TSI
Převodovka 6M 7DSG 6M
Uspořádání pohonu 4x2 4x2 4X4
Zdvihový objem [cm3] 1197 1197 1798
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 77/5000 77/5000 118/4500-6200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 175/1500-3500 175/1500-3500 250/1500-4500
Max. rychlost [km/h] - - 200
Zrychlení 0-100 km/h [s] - - 8,4
Komb. spotřeba [l/100 km] - - 8,0
Cena Yeti [Kč] 359.800,- - -
Cena Active [Kč] 399.800,- 449.800,- 539.800,-
Cena Ambition [Kč] 459.800,- 509.800,- 599.800,-
Cena Experience [Kč] 489.800,- 539.800,- 629.800,-

Výbavy

Škoda Yeti bude v ČR v nabídce ve čtyřech výbavových stupních: Yeti, Active, Ambition a nejvyšším Experience.

Součástí standardní výbavy všech modelů jsou např. čelní airbagy řidiče a spolujezdce, dva boční airbagy, systém ESP včetně ABS, hydraulický brzdový asistent a elektronická uzávěrka diferenciálu. Standardní výbava dále obsahuje 16" ocelová kola, přední halogenové světlomety s čirou optikou, el. ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání a střešní nosič. Při jízdě mimo zpevněné vozovky, lze u modelu Yeti v provedení 4x4 změnit nastavení elektronických systémů použitím tzv. Off Road funkce - souboru asistenčních systémů pro jízdu ve ztížených podmínkách.

Sériová výbava verze Active, obsahuje kromě výše uvedeného i funkci Off Road, klimatizaci s automatickou regulací – Climatic, tónovaná skla a el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.

Výbavový stupeň Ambition nabídne oproti verzi Active např.: 16" hliníková kola MOON, kolení airbag řidiče, hlavové airbagy, integrované přední mlhové světlomety, dálkové ovládání k centrálnímu zamykání, tempomat, palubní počítač Maxi-DOT, autorádio Blues s možností přehrávání CD a MP3.

Nejvyšší výbava Experience nabídne mj. 17" hliníková kola DOLOMIT, přední mlhové světlomety s Corner funkcí, dvouzónovou klimatizaci s elektronickou regulací včetně pachového filtru s automatickou cirkulací – Climatronic, čtyřramenný multifunkční kožený volant, vyhřívaná přední sedadla, autorádio Swing včetně osmi reproduktorů a signalizaci vzdálenosti při parkování vzadu.

Vznětové motory a ceny

Zájemci o vznětové agregáty mohou volit ze tří výkonových variant motoru 2,0 TDI CR DPF. Provedení s výkonem 81 kW (110 k) je k dispozici s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol nebo šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem všech čtyř kol. Verze s výkonem 103 kW (140 k) a 125 kW (170 k) jsou obě vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem všech kol.

Škoda Yeti - přehled vznětových motorizací
Motor 2,0 TDI CR DPF 2,0 TDI CR DPF 2,0 TDI CR DPF 2,0 TDI CR DPF
Převodovka 5M 6M 6M 6M
Uspořádání pohonu 4x2 4x4 4x4 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1968 1968 1968 1968
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 81/4200 81/4200 103/4200 125/4200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 250/1500-2500 250/1500-2500 320/1750-2500 320/1750-2500
Max. rychlost [km/h] - - 190 -
Zrychlení 0-100 km/h [s] - - 9,9 -
Komb. spotřeba [l/100 km] - - 6,1 -
Cena Yeti [Kč] - 459.800,- - -
Cena Active [Kč] 449.800,- 499.800,- - -
Cena Ambition [Kč] 509.800,- 559.800,- 619.800,- 679.800,-
Cena Experience [Kč] 539.800,- 589.800,- 649.800,- 709.800,-

Podvozek

Podvozek modelu Yeti využívá techniku, která je použita také v modelech Octavia a Octavia Scout. Přední náprava je typu McPherson, kombinuje tedy tlumiče s pružinami, které společně s příčnými rameny vedou kola.

Víceprvková zadní náprava byla v porovnání s modelem Octavia upravena a má o 30 mm širší rozchod. To má ve spojení s torzním stabilizátorem o průměru 23 mm na přední nápravě snižovat naklánění karoserie v zatáčkách. U obou verzí, tedy u Yetiho s pohonem předních kol i u vozu s pohonem všech kol – je tato konfigurace identická.

Ke snížení přenosu kmitů je zadní náprava zavěšena na pomocném rámu, který je s karoserií spojen prostřednictvím čtyř pružných ložisek, která mají tlumit přenos vibrací a hluku. Nádrž modelu Yeti pojme 60 litrů paliva.

Pohon všech čtyř kol využívá spojku Haldex čtvrté generace a vychází z techniky modelů Octavia Combi 4x4 a Superb 4x4. Elektrohydraulicky řízená lamelová spojka Haldex je uložena u zadní nápravy ve společné skříni s rozvodovkou a diferenciálem. Za dobrých trakčních podmínek, jako např. na suché silnici, se 96 % točivého momentu motoru přenáší na přední kola. V závislosti na konkrétní situaci může elektronicky řízená spojka Haldex přenést až 90 % výkonu na zadní nápravu. Elektronická uzávěrka diferenciálu zase zabrání prokluzování jednoho z kol s nižší trakcí na přední nebo zadní nápravě.

Pro jízdu mimo zpevněné vozovky lze u modelu Yeti 4×4 změnit nastavení elektronických systémů. Prostřednictvím tlačítka s nápisem „Off-Road“ na přístrojové desce, které aktivuje režim Off-road zastřešující soubor asistenčních systémů pro jízdu mimo zpevněné cesty. Plynový pedál má upravenou charakteristiku, aby byly rozjezdy na nesoudržném povrchu plynulejší, rozjezdový asistent pomáhá s rozjezdem vozu ve složitých situacích. Asistent pro jízdu z kopce prostřednictvím citlivého brzdění udržuje při sjíždění svahů konstantní rychlost, zatímco se řidič může zcela soustředit na volbu optimální stopy v terénu.

Autosalon Ženeva: Škoda Yeti - První dojmy + nové fotografie
Ondřej Pavlůsek
Diskuze (165)
9. 7. 2013 16:01
Yeti
Ať tak, nebo tak, Yeti je prostě parádní každým coulem. Ještě si chvilku počkat, až se takový kousek dostane do bazarů a jízda může začít.
8. 7. 2013 20:59
Motor?
Tak koukám že podobné hodnocení je i zde:[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2009 14:10
Re: Milý Brabčák(u)!
To sice SOUHLASím - ale myslím že snad "až moc" - prostě TENTO model mne (vůbec) NEoslovuje (co se týče PROSTORu - pro 2, výjímečně 3 osoby, což je asi naše MAXimum v jakém a to opravdu jen OBČAS jedeme - zcela zbytečné, to raději nějaký MENŠí a přitom LEPŠí vůz ;-)
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2009 14:07
Re: Milý Brabčák(u)!
Na "korunky" se musí ohlížet KAŽDÝ (to mi VĚŘTE - navíc z "vyšší" výšky se hůůůůře padá a navíc to VÍCE bolí ;-)
Však já NEJdříve "navrhla" Subaru Forester (to je z MÉHO pohledu takové "optimum" - není o moc dražší než vozy konstrukčně trochu "níže" (Yeti) a trochu zvládá i to co vozy cenově o něco "výše" (X3, GLK ...)
PS: A "momentálně" právě nyní se mi "líbí" bmw X6 (ale jinak "obecně" - tato kategorie vozů mne NEláká/NEpřitahuje - z praxe vím, že i když v autech najezdíte(-me) relativně HODNĚ, tak TENTO typ vozu použitejte(využijete) .. opravdu jen párkrát do roka..
Pěkný den ;-)
Avatar - Hammunasakra
10. 6. 2009 13:55
Re: Milý Brabčák(u)!
On říká, že KOMFORTu si užil "až/až", když letos jedno přeparkovával Brumlu :-)
PS: A on své (oblíbené) autíčko má (a RRRRR-Klasse to opravdu NEní - na to má podobný názor jako já - autoBUS NEpotřebujeme ;-)
Pěkný den :-)