Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto chystá terénní vůz, který bude větší než Yeti

redakce AUTO.CZ
Diskuze (29)
Na trhu by se mělo SUV střední třídy objevit nejdříve za pět let. Před tím dojde k postupné generační obměně všech modelových řad.

Škoda Auto připravuje nový terénní vůz, který bude větší než současný model Yeti. Mladoboleslavská automobilka však s jeho vývojem teprve začíná, na trhu by se měl objevit nejdříve za pět let. Českému vydání magazínu Forbes to řekl šéf firmy Winfried Vahland.

"Nejdřív musíme obměnit všechno to, co teď máme. To je priorita číslo jedna. Čili větší SUV asi nepřijde na řadu úplně hned, ale zároveň není ani úplně v nedohlednu,“ řekl magazínu Vahland. Auto by podle něj mělo konkurovat vozům, jako je například Kia Sorento, která je o půl metru delší než Škoda Yeti a v základní verzi stojí téměř 600.000 korun.

Největší česká automobilka už dříve oznámila, že do roku 2018 hodlá prodávat až 1,5 milionu vozů ročně. Za prvních devět měsíců letošního roku přitom prodala 741.800 aut. Představila také dva nové vozy. V indickém závodě v Pune spustila 9. října sériovou výrobu nové kompaktní limuzíny Rapid. V listopadu pak začala prodávat malý vůz Citigo, jenž se vyrábí v bratislavském závodě.

Mladoboleslavská firma tak nyní produkuje už sedm modelových řad. Kromě dvou letošních novinek jsou to octavie, fabie, roomstery, limuzíny a kombi Superb a terénní vozy Yeti.

Škodě nyní rostou prodeje v tradičních růstových regionech, v Indii, Číně a Rusku. V Rusku dosáhla značka v říjnu s 7000 prodanými auty a nárůstem 88,3 procenta nejlepšího měsíčního výsledku ve své historii. Na indickém trhu, který celkově klesal, Škoda zvýšila dodávky zákazníkům o 36,7 procenta na 2300 vozů. V Číně dodala automobilka v říjnu o 14 procent meziročně více aut, zákazníci pořídili 20.900 vozů.

Právě na čínském trhu, který je momentálně pro firmu nejdůležitější, by Škoda mohla s větším SUV uspět. Velká terénní auta se mezi čínskými řidiči těší velké oblibě. Firma dokonce už letos v dubnu oznámila, že kvůli čínskému trhu prodlouží současný model Škoda Yeti. Auto získá na délce 60 mm. Produkce v závodě Škody v Šanghaji začne za dva roky.

Škoda bude také od roku 2013 v Číně vyrábět nový kompaktní sedan. Vůz o velikosti mezi modely Fabia a Octavia by měla být pátým škodováckým modelem na tamním trhu.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (29)
22. 1. 2012 16:54
Re: několikaletý vývoj vs. zpoždění
To je právě omyl - Škoda nemá právo na nové platformy. Takže žádný vývoj nového... Jen úprava stávajicího.
22. 1. 2012 16:52
Re: několikaletý vývoj vs. zpoždění
Pozor, tohle platí, pokud začínáš od nuly. Jestliže máš hotový základ, tj. komplet podvozková plošina, je samostatné designové studio (které Škoda má) schopné dodat design během půl roku. Během dalšího půlroku se dá vyrobit ověřovací série prototypů. Zkoušky jako takové potom zahrnují především odstranění problémů při výrobě (aby to nedopadlo jako s první várkou výlisků Octavie I). Odpadávají (ne zcela, samozřejmě) zkoušky technologických celků jako pohon, zavěšení, řízení atd. Ty byly provedeny s náběhem podvozkové plošiny.
Takže kompletní přípravu výroby lze udělat během dvou let. Škodovka vždy měla vývojové středisko na špičkové úrovni, takže by vše zvládli. Ale hlavní bude to ALE... Politika VW koncernu velí, že Škoda nebude používat nic nového. Maximálně může upravovat dle potřeby již stávající základy.
Avatar - Astene
16. 12. 2011 19:56
Re: Úplné nedohledno
Catia je konstrukční SW a o té genialitě by se dalo pohádat:-) Se sdílením dílů má společného akorát to, že v něm jde takový díl načíst a někam v autě ustavit. Když si ho nejdřív ale přes jiné systémy seženeš...
Avatar - Astene
16. 12. 2011 19:50
Re: Důležitá informace pro fandy koncernu VW....
Proč by ten výrok nešel zpochybnit? Jaký trend KIA v technice nebo designu nastolila? Například VW koncern nastolil v technice trend maloobjemových turbomotorů a dvouspojek a Mercedes v designu nastolil díky CLS trend čtyřdveřových kupé. A KIA? Maximálně trend co nejnižší ceny auta. Uznávám, že KIA dost vyrostla a šlape na paty zavedeným značkám, ale KIA jako udavač trendů?
1. 12. 2011 13:21
Re: Facelift Yeti
To neviem, ale ako mozny facelit by mohlo byt [odkaz] . Samozrejme, ze nejde ale o ziadne autenticke fotky. V kazdom pripade by sa mi to velmi, velmi pacilo. ;-)