Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Yeti Fresh vs ix35 vs Sportage: Co koupit?

Škoda Yeti Fresh představuje atraktivní nabídku. Jak si stojí ve srovnání s korejskými soupeři.
Zpět na článek
28. 5. 2011 14:29
28. 5. 2011 16:02
30. 5. 2011 11:29
neregistrovaný "sugg"
28. 5. 2011 10:13
28. 5. 2011 10:28
28. 5. 2011 10:34
28. 5. 2011 10:40
28. 5. 2011 11:09
28. 5. 2011 16:59
28. 5. 2011 20:09
28. 5. 2011 21:39
28. 5. 2011 22:03
28. 5. 2011 22:11
28. 5. 2011 22:19
28. 5. 2011 22:22
28. 5. 2011 22:28
28. 5. 2011 22:36
28. 5. 2011 22:37
28. 5. 2011 22:47
29. 5. 2011 19:22
29. 5. 2011 20:09
30. 5. 2011 16:37
29. 5. 2011 21:53
30. 5. 2011 09:23
28. 5. 2011 21:08
28. 5. 2011 22:15
28. 5. 2011 22:18
28. 5. 2011 22:24
28. 5. 2011 22:46
29. 5. 2011 06:43
28. 5. 2011 10:32
28. 5. 2011 10:57
28. 5. 2011 11:01
28. 5. 2011 11:10
28. 5. 2011 10:15
28. 5. 2011 10:31
28. 5. 2011 11:26
28. 5. 2011 11:52
28. 5. 2011 11:46
28. 5. 2011 11:03
28. 5. 2011 14:52
28. 5. 2011 11:20
28. 5. 2011 16:12
28. 5. 2011 12:02
28. 5. 2011 13:48
28. 5. 2011 12:16
28. 5. 2011 12:24
29. 5. 2011 20:40
28. 5. 2011 14:21
neregistrovaný "mira788"
28. 5. 2011 14:25
28. 5. 2011 16:07
28. 5. 2011 17:28
28. 5. 2011 21:25
28. 5. 2011 16:06
28. 5. 2011 21:35
28. 5. 2011 21:36
28. 5. 2011 22:16
28. 5. 2011 22:45
29. 5. 2011 06:48
29. 5. 2011 10:41
neregistrovaný "SR20"
29. 5. 2011 11:21
29. 5. 2011 11:49
29. 5. 2011 13:00
31. 5. 2011 16:41
29. 5. 2011 21:21
31. 5. 2011 09:20
1. 6. 2011 02:51
neregistrovaný "MC1234"
28. 5. 2011 09:50
Zajímavé porovnání
Nenapadlo by mě, že kluci z východu nebudou levnější
Rozbalit vlákno
11
28. 5. 2011 10:33
Re: Zajímavé porovnání
To nejspíše nikoho, ale jak píše "Kobyla", je třeba brát do úvahy velikost auta. Z toho pohledu by se tihle Korejci/Slováci měli porovnávat spíše s Tiguanem a tam už by to s cenou dopadlo jednoznačně.
28. 5. 2011 10:38
Re: Zajímavé porovnání
Yeti je o dost menší, to je pravda. Délkově cca 20 cm, ale zaměřením jsou myslím srovnatelné. Je to hlavně auto do města pro ženy :-) ..se 4x4 dejme tomu ještě tak zajet si na lyže s pocitem 4x4 :-)
28. 5. 2011 11:17
Re: Zajímavé porovnání
To, že je Yeti o dosť menší, je dosť podstatné. Myslím, že veľkú skupinu zákazníkov nemá s uvedenými Kórejcami vôbec spoločnú.

V benzínoch má Yeti dosť veľký výkonový deficit, mali porovnávať radšej 1.4 TSI. Aj ten má ešte voči 1.6 GDI deficit -9 kW. A tam by bol cenový rozdiel väčší v prospech konkurencie. Vo výbave Fresh I stojí 451.900,-Kč. Plus 15.000,- za okenné airbagy a zadné elektrické okná.
Spolu 465.900,-Kč

Kia Sportage................... 454.980,-Kč

Hyundai ix30 409.900,-Kč + 30.000,-Kč za klímu, spolu 439.900,-Kč.

Neviem ako komu, mne pripadá, že Yeti je v rámci benzínov najdrahší.
28. 5. 2011 11:22
Re: Zajímavé porovnání
Při ceně půl milionu záleží na 10 000? Tedy čekal bych cenu o 50 až 100 nižší, proto mě překvapuje srovnatelnost cen
28. 5. 2011 11:32
Re: Zajímavé porovnání
Neporovnávaj ceny, porovnávaj autá. Rozdiely v cenách nie sú nijak markantné, iba sú v opačnom garde, akoby som čakal. Najmenšie a najslabšie auto stojí najviac.
Kórejcov už nemožno brať ako outsiderov z východu, medzi európskymi modelmi sú už rovnocennými súpermi. Alebo máš pocit, že vo všetkých testoch sú kórejské autá zásadne na chvoste ako pre 20 rokmi?
28. 5. 2011 11:39
Re: Zajímavé porovnání
Jistě, že ne. Koupil bych Kiu, ale překvapila mě jejich vysoká cena
28. 5. 2011 11:44
Re: Zajímavé porovnání
Kia je třeba velmi drahá i s Cedníkem, stačí se podívat na ceny Golfu, u Meganu není ani o čem mluvit. Chvilku šli s cenama pod úroveň, teď se pomalu začíná vydělávat na pověsti levných aut.
Avatar - kaa
28. 5. 2011 14:41
Re: Zajímavé porovnání
Když vezmeme v úvahu, že Yeti je třídu menší auto, je rozdíl obrovský.
28. 5. 2011 11:43
Re: Zajímavé porovnání
Zapomínáš na jednu důležitou věc. Jsou lidé (a je jich hodně), kteří na okenní airbagy nebo el. ovládání oken vzadu kašlou. Takže nakonec je i s 1.4TSI pro mnoho potenciálních kupců cena úplně stejná. Pro Koreu hodně odvážný krok.
28. 5. 2011 12:03
Re: Zajímavé porovnání
Kórea má odvahu. Ale má na ňu dôvod. Že niekto nechce nejaký prvok výbavy nie je smerodajné, alebo je snáď prednosť, ak treba priplácať za niečo, čo má iný v cene?
Porovnávať treba porovnateľné. O výbavu vyššie je to inak, zase Yeti má vo výbave niečo navyše.
28. 5. 2011 11:48
Re: Zajímavé porovnání
Také si myslím to co píšeš a předsudky z Korejských aut už doufám zmizely. ;-)
Avatar - Ada je zase tady
28. 5. 2011 09:57
Vec je jasna
Neni o cem rozhodovat. Svezte se o pochopite rozdil mezi zatahem TDI 2.0 a papirove sice podobnymi, ale v praxi mnohem lenivejsimi korejskymi diesely, ktere zacinaji tahnout az pri 2200RPM.
Extravagantni design korejskych kreatur take moc nepotesi :no:
Rozbalit vlákno
10
Avatar - gld
28. 5. 2011 14:29
Re: Vec je jasna
súčasné common rail diesle s jedným turbom proste od voľnobehu ťahať nebudú...na to treba twin turbo a podobné fičúry
28. 5. 2011 16:02
Re: Vec je jasna
kamo, ty nemas ale vobec vkus... Dizajnom sa Yeti nechyta ani na IX35 a nieto este Sportage. Sportage je dizajnom o 2 triedy vyssie.
Avatar - das_autos
28. 5. 2011 20:12
Re: Vec je jasna
Korejcům nejedou žádný motory.Šestnáctiventil se nemůže srovnávat s TSI motorama,protože je to klasickej šestnáctiventil,kterej aby jel se musí točit a TSI tahne lineárně už od nízkých otáček.Naprosto jiný svezení a spíš bych do Yetiho doporučoval 1,4 TSI.
Avatar - Katikakus
28. 5. 2011 21:06
Re: Vec je jasna
Reagujes na prispevek, ktery pojednava o designu. Tve placky jsou sice opekne, ale totalne mimo misu. Navic srovnavat turbo benzin s atmosferou... 8-s
neregistrovaný "sugg"
30. 5. 2011 11:29
Re: Vec je jasna
"Navic srovnavat turbo benzin s atmosferou... "
A proč NE? Jsou to přímý konkurenti ! :-O
Avatar - Ada je zase tady
28. 5. 2011 21:47
Re: Vec je jasna
No to sorry kamo. Pokud se ti libi ty asiatske hruzy, tak asi mas oko z kasparovy kravy. Vzdyt ten korejsky design je zcela priserny :no: :no: :no:
Jedine trochu designove prijatelne auto z tehle lihne je Ceed pred faceliftem (ne kombik!).
Avatar - pumpkin
29. 5. 2011 21:32
Re: Vec je jasna
hm, hlavne že dizajn robili Nemci ;-)
29. 5. 2011 00:13
Re: Vec je jasna
Tentokrát zcela mimo, kreaturní design beru, kontroverzní interier beru, ale Hyundai diesel jak U2 či R patří mezi špičku a to nejen výkonostně, reáné hodnoty jsou dokonce mnohem vyšší než ty udávané výrobcem, zahoď na chvíli svět motorů a ostatní rádoby recenze a zkus si někdy nastudovat odbornou literaturu kde testy těchto motorů prošly širším rozborem, tvůj názor mě doslova nadzvedl ze židle 8-s
Avatar - Ada je zase tady
29. 5. 2011 12:52
Re: Vec je jasna
Ja jsem se temi vozy svezl. A ne jen par km. To je mnohem lepsi srovnani, nez srovnavani nejakych tabulkovych udaju. Papir snese vse. :-!
Avatar - Katikakus
29. 5. 2011 20:05
Re: Vec je jasna
No jo, jenomze o tobe vsichni vedi, ze s nicim jinym nez TDI PD neumis. Takze chyba je mezi volantem a sedackou. >:-[]
28. 5. 2011 10:13
Co dodat
Už tady jeden podobný test byl myslím,že Škoda Y,Nissan Q,Suzuki Sx4 a další.Podle tohoto testu jasně vyznívá vše pro Korejce.Jsou podstatně větší za velice dobrý peníze a s motorem na naftu.I když nejsem příznivcem nafty,ale tady bych neváhal.Přeci je mám určitou averzi k motorům o objemu čtyř malých piv s turbem.Škoda má velký mínus v desingu,ale to je každýho věc.Jednoznačným vítězem je ix35. :-!
Rozbalit vlákno
40
Avatar - miromen
28. 5. 2011 10:28
Re: Co dodat
Tak Yeti neni sice žadny krasavec ale oproti obludne ix35 je to alespoň koukatelne.
28. 5. 2011 10:34
Re: Co dodat
Také si myslím, že 1. Sportage (hlavně pro ženy), 2. Yeti (normál) 3. Hyundai (ošklivý)
Avatar - miromen
28. 5. 2011 10:40
Re: Co dodat
S pořadim souhlasim. Ix35 v realu vypada dost ošklivě. ;-)
28. 5. 2011 11:09
Re: Co dodat
Já ne, ale záleží na vkusu každého soudruha že ;-) tedy moje pořadí: 1.Yeti (neurazí nenadchne) 2. ix35 (žádný zázrak, ale pořád ještě koukatelné) 3. Sportage (humus, rozšklebená přední tlama o velikosti jak když dám 2 normální na sebe, boční ponton alá panzerwagen, vzadu pro změnu opět hromada plechu + obří zadní lampy, které si stejně musí vypomáhat dalším světlem v nárazníku - řešení jak obludná Q7)
28. 5. 2011 16:59
Re: Co dodat
Naprostý souhlas. Design Yetiho je o třídu lepší než u ix35 a o čtyři třídy lepší než u Sportage. Kia s každým dalším modelem padá níž a níž. Nevím, kdo ten design dělá, ale pokud ho co nejdřív nevyhodí, tak to nezachrání ani 15 letá záruka.
28. 5. 2011 17:53
Re: Co dodat
Milý pogo,
ten co vymýšlí/řídí design u KIA se jmenuje Peter Schreyer, je němec a přišel z "koncernu". Tam vymyslel např Audi TT, podílel se na současné řadě Passáta ... Tento člověk je zodpovědný za KIA design cca od ceeda. Zatím všechny jeho autorské výtvory pro KIA něco vyhrály. I ta Sportage má již za sebou několik designových pochval/globálně uznávaných cen. Stále však platí to klasické - na krásu/ošklivost máme každý svá měřítka.
Myslím, že kdyby se KIA řídila tvým doporučením a Schreyera vyhodila, poleze VW před ním po kolenou, aby se vrátil a dělal zase pro ně, neboť podívám-li se zpět na posledních 5 let a co se jemu povedlo s tou značkou udělat .... . Smekám. :yes:
28. 5. 2011 20:09
Re: Co dodat
To že z koncernu odešel je vidět. Poslední dobou se koncernový design o tři třídy zlepšil. To jeho jméno nic nemění na tom, že by ho měla KIA vyhodit. Na Hyundai je vidět, jak se to má dělat po korejsku. Design KIE je pořád větší a větší parodie a prodejích KIE to jde vidět / stejně jako na prodejích Hyundaie /.
28. 5. 2011 20:27
Re: Co dodat
K tvému názoru na design nic nedodám, neboť si opravdu myslím, že je to velmi individuální věc a je to tvůj názor.
Co se P. Schreyera týče, je již dnes brán jako jeden z největších trendmakerů ať si oba napíšeme cokoliv.
Prodeje H/K se tu rozebírali nedávno, tedy nezbývá než zopakovat: obě části H/K rostou meziměsíčně i meziročně ve dvouciferných procentech a v současnosti již produkují bezmála jednu desetinu aut celého světa. Nemyslím, že to je špatný výsledek.
28. 5. 2011 21:39
Re: Co dodat
:yes: Oceňuji tuto odpověď, která se nedala vyprokovat. Odpověď, která má úroveň, odkazuje na fakta a zároveň ponechává názor druhého, ať je jaký je…
28. 5. 2011 22:03
Re: Co dodat
Kia v Evropě nerosta, ale klesá. Hyundai i přes kratší záruku a vyšší ceny roste. Design Kie fungoval jen krátce, dnes je to jen trapná parodie. U Sportage je to evidentní, nadšení vydrželo tak 1/2 roku. Naproti tomu Yeti zraje a zrát bude.
Avatar - Katikakus
28. 5. 2011 22:11
Re: Co dodat
Na Sportage se momentalne ceka 6-8 mesicu, fabrika jede na plno a nestihaji vyrabet. Proto se ix35 bude presouvat do Nosovic - aby se uvolnila vyrobni kapacita pro Sportage. Hod sem cisla, at vidime ten "pokles" :-!
28. 5. 2011 22:19
Re: Co dodat
KIA: - 5,6 %
Hyundai: + 5,6 %
Avatar - Katikakus
28. 5. 2011 22:22
Re: Co dodat
Jiste nebude pro tebe problem uvest zdroj. Takhle to ma nulovou vypovidaci hodnotu.
Z toho cos napsal jsem cekal pokles v desitkach procent, tohle je opravdu minimalni, navic bez vztahu k celemu trhu tezko vyvozovat jakekoli zavery.
28. 5. 2011 22:28
Re: Co dodat
Rozhodně není - 5,6 % dvouciferný růst a zároveň je tento pokles větší než pokles celého trhu. Pokud chceš mluvit o dlouhodobém dvouciferném růstu, tak to zkus s Nissanem. KIA to nesplňuje krátkodobě ani dlouhodobě. >:-[]
28. 5. 2011 22:37
Re: Co dodat
Ten zdroj jsem já.
Avatar - Katikakus
28. 5. 2011 22:47
Re: Co dodat
>:D >:D >:D aha, tak to potom jo. A prasky sis dnes uz vzal? >:-[]
29. 5. 2011 15:46
Re: Co dodat
milý pogo chvili jsem přemýšlel, zdali mám ještě reagovat, ale toto zde bylo již jednou uveřejněno asi před týdnem:
[odkaz]
pokud chceš tak to najdu i pro hyundai, ale tam přeci jenom nějaký progres připouštíš.
Nemám nic proti tomu, že se ti korejská auta nelíbí nebo je dokonce nesnášíš, ale nedělej ze sebe diskuzního vola. To se závislostí otáček, výkonu, kroutícího momentu, převodů, max. rychlosti se ti tu již jiní snažili vysvětlit. Nabídka placeného kurzu stále platí. ;-)
29. 5. 2011 19:22
Re: Co dodat
Tak tady máš ten odkaz:
[odkaz]
Z toho tvého odkazu je jasné jen to, že design KIE zatím funguje v Rusku. Normálně se Rusko do evropských statistik nedává, ale pokud je dle tebe ruský designový pohled pro Evropu důležitý, tak souhlasím, že se KIA strefila do evropského vkusu.
>:-[] >:-[]
Ty otáčky, rychlosti, výkony,..... na mě neházej. O toto téma jsem se ani neotřel. Jinak jsem ještě zkoušel najít jiná auta oceněná za design od firmy z odkazu a z Googlu na mě vypadl jen kompletní výrobní sortiment KIE. :-!
Avatar - Katikakus
29. 5. 2011 20:09
Re: Co dodat
Psal jsem to tady asi pred dvema tydny - Na Sportage prislo nekolik velkych objednavek prave z Ruska, takze prakticky cela produkce jde prave tam - proto ty silene cekacky. Za tim hledej i pricinu mirneho poklesu v Evrope.

Neumis hledat.
30. 5. 2011 10:03
Re: Co dodat
Tak až budeš příště přispívat do diskuze, vyjadřuj se přesně a napiš místo evropa, EU.Nevím v které třídě ZŠ jsi, ale je to opravdu, ale opravdu významný rozdíl. A hlavně věz, že co je normální pro tebe, je patrně normální jenom pro tebe.
Jelikož nejsi ani schopen uznat svou chybku, tak mi za víc slov nestojíš. :no:
30. 5. 2011 16:37
Re: Co dodat
Až budeš zase poučovat, tak se pořádně podívej na co reaguješ. Ten odkaz není na prodej v EU, ale na prodej v EU+EFTA. Možná jsi si i všiml, že se bavíme o evropských prodejích aut a ne o zeměpisu. To by měl umět rozlišit i žák základní školy. A pokud se chceš bavit o prodejích aut v Evropě, tak budeš muset vycházet za statistik ACEA nebo JATO. Ani jedna tato agentura Rusko nebo Ukrajinu do Evropy nepočítá. Pokud mě chceš tedy vracet do ZŠ, budeš muset stejně radit i všem ostatním, které tyto statistiky používají - to je všem, kteří píší o autech. >:-[]
Teď už jen budu čekat na tvou pokornou omluvu. :-!
29. 5. 2011 21:53
Re: Co dodat
asi si sa práve prebral z kómy, tak ťa uvediem trochu do reálu. To, čo sa teraz predáva, nie je golfV, ale už VI,aj keď vyzerá, že len zmenili svetlá a predný plast v maske. A passat ? nie to nie je ten minulý, to už je nový a má o niečo menej vylepšení, ako kedysi favorit. Ale môže byť jedno vysvetlenie, s ktorým si možno nepočítal. Schreyer bol u VW tak dobrý, že sa teraz boja čokoľvek meniť.
30. 5. 2011 09:23
Re: Co dodat
Favorit s Passatem nesrovnávej, jo, Jampe, ten měl 541 vlaječek-zlepšení, na toho Passat nemá! >:-[] >:-[] >:-[] Dobře si panmatuji, že měl vlaječku i ve výfuku! :yes:
Avatar - Katikakus
28. 5. 2011 21:08
Re: Co dodat
Jelikoz KIA sbira jednu cenu za design za druhou, byla by opravdu chyba z jeji strany sbavovat se Schreyera. Z hodne cerstvych mi neda nezminit iF design award pro Sportage a iF design award Best of the Best pro Optimu.
28. 5. 2011 22:15
Re: Co dodat
Jen malá otázečka - dostávají ocenění iF design award i jiná auta než KIE ?
Avatar - Katikakus
28. 5. 2011 22:18
Re: Co dodat
To myslis vazne??? iF design award je velice prestizni cena - kdo se o design trosku zajima, tak vi.
[odkaz]
28. 5. 2011 22:24
Re: Co dodat
Tak se nahoď link na oceněná auta za posledních 10 let - třeba se dostanu do obrazu.
Avatar - Katikakus
28. 5. 2011 22:46
Re: Co dodat
Mas ho v tom prispevku, na ktery reagujes.
Namatkou - 2009 - MB SLS Gullwing
29. 5. 2011 06:43
Re: Co dodat
Francouzská bageta? Neznám, to jsem nejedl...musí to být odporný... ;-)

Že něco neznáš není ostuda, ale že to rovnou apriori odmítáš je známka minimálně špatného dne ;-)
28. 5. 2011 10:32
Re: Co dodat
Nissan a Suzuki nejsou korejci, navíc Nissan má diesely od Renaultu a Suzuki od Fiatu ;-)
28. 5. 2011 10:57
Re: Co dodat
A já to někde tvrdím?Přečti si to ještě jedou.Hezký den u slabikáře :-)
28. 5. 2011 11:01
Re: Co dodat
Špatně jsou pochopil Tvou formulaci, ale číst opravdu umím, neboj
28. 5. 2011 11:10
Re: Co dodat
Jo a nemohl by si sem dát na onen článek odkaz? Nedaří se mi ho nějak najít
28. 5. 2011 11:42
Re: Trochu jsem zabádal a tady je
[odkaz]
28. 5. 2011 11:53
Re: Trochu jsem zabádal a tady je
Díkes pročtu ho :-)
28. 5. 2011 12:02
Re: Trochu jsem zabádal a tady je
:-O Vždyť tam je jen Kia Soul, je to zběžné porovnání vnějších rozměrů, jinak představení Škodovky...nic konkrétního?
28. 5. 2011 12:15
Re: Trochu jsem zabádal a tady je
Sakra chlape hledej pokud chceš informace. [odkaz] >:D
28. 5. 2011 12:23
Re: Trochu jsem zabádal a tady je
Pochopil jsem to, jakože mluvíš o konkrétním srovnávacím testu všech těch aut ;-)
28. 5. 2011 19:52
Re: Co dodat,kde je Duster?
Za nějakých 420 tis. je s motorem 1,5dci,4x4 atd.Komu nevadí starší desibg,tak proč né a hlavně vyjede i na lesní cestu.
28. 5. 2011 10:15
Srovnání
To první srovnání 1,2 motůrku s konkurenčními motory je opravdu k smíchu.. :-)
Rozbalit vlákno
7
28. 5. 2011 10:31
Re: Srovnání
Kdyby ses podíval, tak jízdní výkony jsou hodně podobné ;-)
28. 5. 2011 11:19
Re: Srovnání
Tak jazdné výkony snáď iba preto, že je Yeti o pol triedy až triedu menší.
28. 5. 2011 11:26
Re: Srovnání
To je jak kdyby jsi tvrdil, že Bravo je o třídu menší než Golf - prakticky totožné rozdíly ve vnějších rozměrech
28. 5. 2011 11:34
Re: Srovnání
odkedy iba vonkajšie rozmery určujú triedu? Sadni si do tých áut a zistíš sám.
Všimni si, že nekritizujem auto, iba cenovku.
28. 5. 2011 11:52
Re: Srovnání
Seděl jsem v nich ;-) Je pravda, že Yeti je vpředu cca o 10 cm užší, což je fakt hodně, podélný prostor vzadu je u Yetiho menší to tutéž hodnotu. Ve všech jsem si ale s klidem sedl sám za sebe a při běžném obsazení, tedy 4 lidé max mají všichni podobný prostor. To, co píšu vztahuji k určení těchto aut z mého pohledu (tedy jak jsem tu již psal několikrát auto do města pro ženy, případně na lyže)
Avatar - Katikakus
28. 5. 2011 21:10
Re: Srovnání
Yeti je konkurent maximalne pro SX4, tady to srovani je aktualni pouze podobnosti cen, jinak velikostne to Yeti projel na plne care.
28. 5. 2011 11:46
Re: Srovnání
Na druhou stranu 1.4TSI/90kW tam i při velmi malém rozdílu 23 tisíc asi neuvedli záměrně, aby se tajtrlíci mohli rozčilovat.
Avatar - strýček BOB
28. 5. 2011 10:29
Žádná láce...
Korejské designové perverzity nejsou vůbec laciné, ale je pravdou, že v ceně máte záruku až do důchodu a pravidelnou kasírku na garančních prohlídkách každý rok, což tu cenu ještě dosti citelně zvýší. Ovšem mizerný řidič, kupec korejský vozíků, něco podobného do ceny nekalkuluje.
Rozbalit vlákno
7
28. 5. 2011 10:46
Re: Žádná láce...
To je na jednu stranu pravda, na stranu druhou máš v papírech po ukončené dvouleté záruce kilometry, kdy se má co měnit. Jinak řečeno spolehlivost jakéhokoli stroje je postavena na pravidelné údržbě. Když je záruka delší, tak udržovat musíš.
Avatar - kaa
28. 5. 2011 14:48
Re: Žádná láce...
Ty jsi ale plácal :no:
Avatar - escorpion
28. 5. 2011 11:13
Re: Žádná láce...
Bobe, nikdy si neodpustíš kopnúť do Kórejcov, že ? Dlhšia záruka je na škodu ? Pre nás zákazníkov je 5 či 7 ročná záruka lepšia ako 2, či ? Servisné prehliadky nie sú až takou záťažou, či chceš servisovať 2 ročné auto niekde "na kolene" ?

S mojim približovadlom plánujem chodiť do autorizovaného servisu aj po skončení záruky.

Pravdou je, že Kórejci už cenou nekonkurujú ako v minulosti. Sú etablovaní na európskom trhu a tomu odpovedá aj cenová politika. Napr. ako passat v USA.

S vyššou cenou kie, hyundaiu nesúhlasím, pretože image značky je ešte stále na minime a bude ešte veľmi dlho trvať, kým sa potenciálny zákazník rozhodujúci sa medzi passatom a i40, rozhodne pre hyundai. Dnes má jasnú voľbu.

Keby som kupoval SUV, tak z tejto trojice by som vybral yetiho. Dal som mu aj hlas. Celkovo vyzerá najkomplexnejšie a hlavne vďaka preskleniu je z auta oproti konkurencii vidieť všetkými smermi.
28. 5. 2011 11:20
Re: Žádná láce...
Kórejské autá sú až tak drahé, že Yeti musí ísť do porovnania s menším a slabším motorom, aby ako-tak cenovo obstál. >:-[]
Avatar - strýček BOB
28. 5. 2011 11:39
Re: Žádná láce...
Kam se potom ten korejský výkon ztrácí? Maximální rychlost, zrychlení - u obou motorů podobné.
28. 5. 2011 13:32
Re: Žádná láce...
Was ist das "podobné"?
Avatar - Katikakus
28. 5. 2011 21:11
Re: Žádná láce...
V o tridu mensim aute, kterym Yeti beze sporu je.
28. 5. 2011 10:42
KRABICA vs DIZAJN
no uznajte sami...
yeti nevyzera az tak fresh :-)
[odkaz]
Rozbalit vlákno
11
28. 5. 2011 10:44
Re: KRABICA vs DIZAJN
Yeti není extra povedený, to je pravda, ale pro mě je pořád ho mnoho hezčí, než ix35
28. 5. 2011 11:28
Re: KRABICA vs DIZAJN
Rozhodne treba nechať, že Yeti je veľmi pekné auto. Ani trochu (zvonka) nectí hodnoty VW, je to svojský, zaujímavý voz s jasným štýlom a výrazným rukopisom.
Jeho chybou v tomto porovnaní je, že je voči oponentom ten menší. A dosť znateľne. Ale dizajnom exteriéru má navrch voči obom.

V interiéri sa karta obracia, Yeti nezaprie gény VW a to je mu na škodu. Kvalita, ergonómia snáď OK, ale tie tvary....bez iskry a bez nápadu.
28. 5. 2011 16:09
Re: KRABICA vs DIZAJN
Dizajnom ma navrch v com preboha? ved proti tymto dvom vyzera ako chudobny brat... Podobne to vidi aj verejnost ked IX35 alebo Sportage stretnem za den aj 10, ale yetiho tak raz za mesiac.
28. 5. 2011 20:41
Re: KRABICA vs DIZAJN
Tak lepšie otvor oči a netrep do vetra. Nečítaš poriadne a pýtaš sa to, čo som už popísal.
Avatar - pumpkin
29. 5. 2011 21:45
Re: KRABICA vs DIZAJN
To bývaš niekde pri Žiline asi. Snežných mužov behá po mestách o dosť viac ako pseudokórejcov.
Avatar - escorpion
28. 5. 2011 11:28
Re: KRABICA vs DIZAJN
Yeti je menší to je fakt. Kia vyzerá ako tank, samé plechy, žiadne sklo a vo vnútri to nie je žiadna výhra. Sedel som v nej na autosalóne a bola tam nakonfigurovaná maximálna výbava aj s príplatkami za vyše 30 tisíc eur a pripadal som si ako v aute s polovičnou hodnotou. Tvrdota nielen na palubke (až tak mi nevadí), ale aj výplne dverí a cit na detaily mi chýbal.

Najviac mi však na kórejských autách vadí tvrdý podvozok a žiadna spätná väzba od kolies. S i30 to nejako dojazdím ...

Zaznamenali pokrok, ale s pribudajúcimi modelmi (ix20, i40) sa podvozok akosi nelepší. Je to stále to isté, tvrdota a na naše cesty takmer nepoužiteľné. Vytrasie z Vás aj dušu (či je to i10,20,30,40,ix20,ix35). To by malo byť prioritou Kórejcov. Konečne naladiť podvozok. Nájsť kompromis medzi nemeckou a francúzskou produkciou.

Kórejci doteraz bodovali cenou a zárukou a kupujúci boli ochotní odpustiť niektoré lapsusy. Dnes už cenou nekonkurujú, tak by mohli pridať v kvalite, technike, ak chcú presvedčiť záujemcu o kúpu auta. Či zasa to zamaskujú do záruky ? Iste, tá je bezkonkurenčná, musí sa uznať.
28. 5. 2011 19:15
Re: KRABICA vs DIZAJN
V případě tvrdého podvozku u Kie/Hyundai bude asi zakopaný pes spíše v některém z miliónu výmolů na našich cestách. Nejspíš se tu prodávají specifikace určené pro západní Evropu, protože kvůli pár stovkám prodaných kusů se jim nevyplatí dělat speciální "středoevropské" naladění. Možná by stálo za to, nabízet u nás jako option třeba podvozek určený do Ruska.
28. 5. 2011 11:48
Re: KRABICA vs DIZAJN
Vidím tam jedno auto a dva oteklé vorvaně.
28. 5. 2011 12:39
Re: KRABICA vs DIZAJN
Jirko, asi se ti rozbil prohlížeč, jinak nevím. Já tam dva Roomstery nevidím...
28. 5. 2011 14:21
Re: KRABICA vs DIZAJN
Oteklé, ne useknuté. Ale reakce vtipná, to se musí uznat :yes:
28. 5. 2011 16:04
Re: KRABICA vs DIZAJN
lol ale o tom SUV je... kazdy chce skor vacsie SUV ako mensie..
Avatar - zdravy rozum
28. 5. 2011 10:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pario
28. 5. 2011 10:48
Vnútorný priestor
Na sklápaní sedadiel by mala Škoda popracovať.Je to na súčasnú dobu slabota [odkaz]
Rozbalit vlákno
7
28. 5. 2011 10:53
Re: Vnútorný priestor
Yeti má řešení zadních sedadel jako Roomster, tedy sedadla lze dále odklopit, nebo vyjmout úplně. Navíc lze vytvořit 4 místný interiér s velkorysým prostorem pro cestující ;-)
Avatar - strýček BOB
28. 5. 2011 11:02
Re: Vnútorný priestor
Střílíš do vlastních korejských řad, hochu. Zapracovat musí především korejci, po sklopení zadních sedadel nemáš k dispozici rovnou plochu. Zatímco Škoda nabízí systém Varioflex - sedadla jsou polohovatelná, sklopná a jednotlivě vyjímatelná, tak korejec nabízí pouze sklápění opěradel...
Avatar - pario
28. 5. 2011 11:15
Re: Vnútorný priestor
Neviem,čo myslíš do vlastních korejských řad??? Ale ja som poukazoval na jednoduché sklopenie operadiel a vytvoriť rovinu,bez nutnosti skladania napr.opierok hláv.
28. 5. 2011 11:36
Re: Vnútorný priestor
Zase si všimni hĺbku kufra Yetiho. Každý tábor to proste spravil inak. Jeden je lepší v to, druhý v inom.
Avatar - ryman
28. 5. 2011 11:43
Re: Vnútorný priestor
a je tam plnohodnotná rezerva nebo jen lepící sada? toť otázka..
28. 5. 2011 13:40
Re: Vnútorný priestor
Tiež jeden aspekt. Prečo o tom nie je nič v článku?
Celkovo vzaté, tie autá porovnať medzi sebou chce asi viac snahy a práce, ako obetovali autori tohto zrovnania. Celkovo je článok o ničom, čo si v ňom prečítaš, si si ľahko mohol nájsť na nete sám za celkom krátky čas. A možno by si zistil aj viac. Zmontovať dokopy pár fotiek a pridať pár porovnaní výbavy a opísať technické údaje to tabuliek, tomu hovorím bezduché vypĺňanie priestoru, nie hodnotný článok.
Už som sa tu vyjadril, že úroveň servera ide podľa môjho náhľadu dole, a asi nie som sám, čo si to všíma. Pozri, koľko ľudí sem už prakticky nechodí, a pritom tu bývali denne. Prečo asi?
Nebyť sem-tam zaujímavej diskusie, tiež tu nie som. Dobrých článkov začína byť ako šafranu.
Avatar - pario
28. 5. 2011 12:12
Re: Vnútorný priestor
Máš pravdu,ale mne osobne nepasuje sklápanie sedákov z podlahy k predným sedadlám. Tak isto to má aj Superb.
28. 5. 2011 11:03
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
26
28. 5. 2011 11:14
Re: nie je o com !
Slabé motory? A co 1,8 TSI? A když srovnáváš s Dusterem, tak to asi fakt nemá cenu dál rozvádět >:D
Avatar - guze
28. 5. 2011 11:48
Re: nie je o com !
Spiš se podívej na svojí objektivitu, je jasně vidět že nesnášíš škodovku........a s těmi investicemi si docela zandal (dal si o sobe vedet, ze nejsi v poradku), ja osobne si myslim, že yeti je trefa do černého a škodovce se rozhodně ty investice vrátí..........vozidlo pod uroven Dusteru - to si jel bud v kadibudce nebo si dement.... ;-)
Avatar - kaa
28. 5. 2011 14:52
Re: nie je o com !
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
28. 5. 2011 11:20
Re: nie je o com !
Na to, že ses v něm svezl (a kdoví jestli), si toho stihl zažít docela dost.
28. 5. 2011 11:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 5. 2011 11:36
Re: nie je o com !
Kdy mi je převedeš? >:D Podle mě je totiž nejhezčí Sportage/nejošklivější ix35, překvapila mě cena korejců - prakticky totožná s Yetim, tedy dost vysoká. Kia pro mě ale nabízí nejzajímavější kombinaci, škoda jen toho hyperplastového interiéru typického pro Kiu a nedostupnost dynamičtějšího motoru (Yeti s 1,8 TSI zvládne mnohem větší divadlo, než Sportage s 2,0 CVVT), což ale není nejdůležitější (jak jsem psal výše u auta pro ženy do města, případně na lyže)
Avatar - Katikakus
28. 5. 2011 21:21
Re: nie je o com !
Yeti je o tridu mensi, takze cena je sice srovantelna, ale srovnavaji se auta jinych trid. Yetiho srovnavej s SX4, na vic nema.
28. 5. 2011 11:37
Re: nie je o com !
Ja sa stavím, že si kus vola. Objektivita ani netušíš čo je a spôsob, ktorým to prezentuješ, odzrkadľuje úroveň hodnú puberťáka.
28. 5. 2011 11:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 5. 2011 11:50
Re: nie je o com !
Pánové, nemohli byste mluvit česky? Eventuálně anglicky, italsky nebo německy? Nejde vám rozumět.
Avatar - guze
28. 5. 2011 11:53
Re: nie je o com !
>:D >:D >:D >:D
28. 5. 2011 11:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 5. 2011 16:12
Re: nie je o com !
Yeti jazdi dobre, vnutorny priestor ok, dizajn o nicom, cize taky priemer. Ale ze bojler je blbecek, tak to je tutovka >:D
28. 5. 2011 19:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 5. 2011 12:17
Re: nie je o com !
Té angličtině asi taky moc ne. Zkus si nastudovat rozdíl mezi then a than.
Avatar - Krispos
29. 5. 2011 15:42
Re: nie je o com !
ten knoct out je taky pecka :-)
Avatar - Katikakus
28. 5. 2011 21:23
Re: nie je o com !
No, pokud nerozumis slovenstine, tak jsi bud velice mlady a nebo velice hloupy. :no: 8-s
28. 5. 2011 20:43
Re: nie je o com !
Puberťácke? Výkričníky, vzťahovačnosť a viera v jedinú vlastnú pravdu.
28. 5. 2011 20:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 5. 2011 11:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - guze
28. 5. 2011 11:58
Re: nie je o com !
O jakém testu mluvíš??
28. 5. 2011 12:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - guze
28. 5. 2011 12:06
Re: nie je o com !
Rozumim, ale TEST je neco jineho, nebo ne???Kdyby to byl TEST techto tri aut, tak mame viteze TESTU!!
Avatar - Ada je zase tady
29. 5. 2011 12:54
Re: nie je o com !
Tak nevím... Dá se to léčit? >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Dylan McKay
28. 5. 2011 12:02
Yeti
Sice bych si z té trojice vybírat nechtěl, ale od kamaráda/mechanika jsem slyšel na Yetiho samou chválu. Měli jsme Santa Fe, což o to, jezdila, ale nelíbilo se mi zpracování a věčné téma plasty. Určitě kvalita korejců stoupá, ale když vidím Yetiho třeba v červené, tak se mi líbí.
Rozbalit vlákno
1
28. 5. 2011 13:48
Re: Yeti
Pokiaľ nepreferuješ priestor (Yeti je podľa môjho názoru vo vnútri žalostne úzky) a nepôjdeš s tým do terénu (už viackrát bola kritizovaná nižšia tuhosť karosérie v krútení), tak prečo nie? Do mesta je určite šikovnejší ako oponenti. Ale pokiaľ by som potreboval SUV, určite by som ich vyskúšal viac, kým by som sa rozhodol.
28. 5. 2011 12:14
Porovnání motorů
Tak jsem si dal tu práci a porovnal parametry motorizací ve srovnávaných autech:
Yeti 1.2 TSI 77 kW: 0-100 11.8 s, vmax = 175 km/h
Sportage 1.6 GDI 99 kW : 0-100 11.1, vmax = 178 km/h

Je fakt že Sportage je větší auto (větší čelní plocha), na druhou stranu bych se vsadil, že Yeti má horší součinitel aerodynamického odporu (viz boční profil) --> tipoval bych srovnatelné jízdní odpory.
Shrnuto podtrženo - v korejský kW se nerovná evropskému kW
Rozbalit vlákno
41
28. 5. 2011 12:18
Re: Porovnání motorů
Tak tak...neporovnatelné motory, ale srovnatelné podávané výkony :-) Ono když se porovná točák, tak porovnání hned vypadá jinak :-)
28. 5. 2011 13:45
Re: Porovnání motorů
Jasne, vplyv má priebeh momentu, ale aj sprevodovanie, hmotnosť auta, čelná plocha, aerodynamika, mechanické odpory, pneumatiky, a ďalšie a ďalšie aspekt. Ktovie, čo by s Yetim spravil motor 1.6 GDI z Kie... To by bolo najreálnejšie porovnanie, nie?
28. 5. 2011 15:41
Re: Porovnání motorů
Zdravím, nějak nerozumím tomu porovnávání maximální rychlosti vůči výkonu. Není tam mezi motorem a koly ještě převodovka? Není to spíš její úkol. Klucí, zpět do školy!!!
Design je věcí každého, ale nějaký důvod asi ty ceny co pobrala Sportage mít budou.
Jinak myslím, že redakce srovnává nesrovnatelné, oba korejci patří rozhodně do větších S(C)UV než "jetík". Yeti je uvnitř opravdu malé auto, asi jako Fábie. Ostatně podvozková platforma je ze stejné rodiny. Velikostí sem patří spíše xjedničkový bavorák, tiguan, atx od mitsu, nebo jak se to jmenuje atp.
Je to stejné jako když ve statistikách srovnávají Oktávii s Pasátem a Superb s A6. Chápu, že Škoda je domácí, ale .... .
pěkný víkend
28. 5. 2011 19:36
Re: Porovnání motorů
>:D jako že převodovka v Kii má nižší výkon než převodovka v Yeti >:D
Není od věci porovnávat výkon podle maximální rychlosti, protože zpřevodování je zpravidla uděláno tak, že maximální rychlost je dosahována při maximálním výkonu.
28. 5. 2011 20:17
Re: Porovnání motorů
Myslím, že převodovka žádný výkon nemá a myslím, že nebudu sám kdo to ví.

O tvé technické úrovni odpovídá i druhá část příspěvkuMáš v tom zmatek, pokud přistoupíš na placený doučování, jsem ti k dispozici neboť takovým jako jsi ty, nelne než doporučit - studuj a uč se, pak se vrať a pokračuj v diskuzi. >:D
29. 5. 2011 08:05
Re: Porovnání motorů
No sláva, pochopil si mojí ironii že převodovka nemůže dodávat žádný výkon. Zkusím ti vysvětlit druhou část mého příspěvku kterou si prostě jenom nepochopil. Zpřevodování je zpravidla uděláno tak, aby auto jelo co nejvíc. Tato úloha má optimum. Určitě znáš výkonovou křivku motorů. Tak si představ, že tam kde je ta čára nejvejš tak v té oblasti je dosahováno vmax. Proto říkám znovu maximální rychlost říká hodně o maximálním výkonu.

Možná jsi ten nejkrásnější, ale mezi nejchytřejší asi nepatříš :-)
28. 5. 2011 20:19
Re: Porovnání motorů
A ta lepší hodnota akcelerace 1,6GDI s větším autem,je co?Vždy se tady uvádí,že větší točivý moment =lepší akcelerace,1,2tsi má podle údajů větší krouťák a přitom hůře Yetti akceleruje?Jiné Škodovácké a H+K-ácké newtonmetry?
Není to opravdu spíše dané zpřevodováním a velikostmi aut. :-!
Jen malá nápověda.1,6 GDI bude mít lehčí převody,takže sice maximálka je podobná (s 1,2tsi),ale i přes nižší točivý moment bude lepší dynamika.
Avatar - Katikakus
28. 5. 2011 21:27
Re: Porovnání motorů
Tak ted jsi to totalne zabil, kazdy te bude mit uz za prostacka, kteremu to moc nemysli. Prevodovka a delka jednotlivych stupnu urcuje mimo jine i Vmax a zrychleni. Navic tady srovanavas tridne nesouroda auta - Yeti je konkurent pro SX4, ne pro Sportage a ix35.
28. 5. 2011 21:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Katikakus
28. 5. 2011 22:03
Re: Porovnání motorů
No prave...
29. 5. 2011 08:18
Re: Porovnání motorů
Porovnávám hlavně stav - maximální rychlost. To že je Yeti menší auto zmiňuji výše, ale jeho krabicoidní design podle mě bohatě nahradí větší čelní plochu korejských konkurentů. O zpřevodování viz moje reakce na nejkrásnějšího diskutéra. Z pohledu zrychlení 0-100 už nevím co má dominantní vliv, u vmax je to ale o maximálním výkonu. A prosťáčky si nech pro ty, který diskutují s argumenty jako "image auta".
29. 5. 2011 09:01
Re: Porovnání motorů
Maximální výkon a maximální rychlost (udávané) spolu nemusí vůbec souviset.Už v mládí jsme dávali u fechtlů 13,nebo 14-ti zubé pastorky a bylo znát,zda lépe táhne,či jede rychleji a to u stejně výkonných motorů.
A to nemluvím o strojích kde potřebuješ sílu a ne rychlost,tak je prostě zpřevoduješ do pomala a pak podle maximálky nemůžeš poznat výkon.Vždy je to o souhrnu vlastností rozměry,váha,výkon,akcelerace,maximální rychlost,vše dohromady ne odděleně.
Nechápu jak můžou být někteří fandové motorismu bez nejmenších primitivních zkušeností.
A co tedy ty krouťáky,jak je porovnáváš?
29. 5. 2011 12:49
Re: Porovnání motorů
...Maximální výkon a maximální rychlost (udávané) spolu nemusí vůbec souviset... to myslíš jako vtip ? Nic proti tvým zkušenostem na fechtlu, ale nějak alespoň intuitivně musíš cítit, že výkon a maximálka spolu souvisí.
citace: Výkon vychází z otáček a točivého momentu. Zjednodušeně ovlivňuje maximální rychlost – dodá potřebnou „práci“ která překoná jízdní odpory - protlačí motorku stoupáním, vzduchem atd. Výkon v určitých otáčkách je pevný a neovlivňují ho převody.
zdroj: [odkaz]
29. 5. 2011 15:20
Re: Porovnání motorů
Ano na výkon nemá převodovka vliv (vyjma ztrát),ale na rychlost ano.
Víš jaký mají výkon třeba traktory a nejezdí 200km/h?A podle tebe by měli.
Buď máš rychlost,nebo sílu k lepší akceleraci,to je role převodů.
Všimni si rychlejší akcelerace ix35 i Sportage proti Yeti.Nač by ti byla rychlost 200km/h v těchto autech,důležitější je spíše síla,ať už k akceleraci,či spíše k tažení.
Přečti si celý ten tvůj odkaz a chvilku přemýšlej.Ale u tebe je to asi marné.
30. 5. 2011 20:40
Re: Porovnání motorů
Já jsem to nejenom četl, ale já to i v praxi používám. Proč mám vždycky pocit, že když někdo nemá v problému jasno, tak nasadí hrubou urážku a myslí si jak vyhrál...

P.S. jak píšeš důležitější je síla... Víš jak je definován výkon, nevyskytuje se tam náhodou síla >:D
30. 5. 2011 21:20
Re: Porovnání motorů
A tak mi napiš proč mají korejci rychlejší akceleraci než Yeti přes jeho větší kroutící moment.Lžou nám tedy v koncernu o motorech TSI a mají menší newtonmetr než korejci?
Věc je naprosto jasná je to v převodech.
Z mého pohledu mají převody u tohoto typu auta volené lépe.
A co ty traktory,myslíš že mají 20kw,ne mají běžně 100kw a nejezdí 200km/h.Dle Tvé teorie by přesto měli.
Kdybych chtěl nasadit na Tebe hrubou urážku tak bych to vyjádřil jinak,prosím opravdu si přečti Tvůj odkaz do konce.Možná konečně pochopíš. ;-)
O tom že to své pravidlo v praxi i používáš to je fakt dobrý vtip. >:D
31. 5. 2011 13:38
Re: Porovnání motorů
A odkud plyne že auto s větším kroutícím momentem musí mít nutně lepší zrychleni? (někde nahoře píšeš ... říká se, že ...). Prostě napiš důvod. Mám ale obavu že ani nevíš proč. A s tím traktorem - můžeš srovnávat vždy jen auta se srovnatelnými jízdními odpory. Traktor bude mít asi překvapivě větší jízdní odpory než Yeti.
31. 5. 2011 20:16
Re: Porovnání motorů
Parafráze:A odkud plyne že auto s větším výkonem musí jet rychleji?
O něco níže odkazuješ na různé motorizace Fábie a když se na ně podíváš,tak také s rostoucím kroutícím momentem rychleji akcelerují.
Takže proč by to nemělo platit jinde :-!
Tak kolikrát má traktor větší odpory než třeba běžné auto nižší třídy?Tak povídej a přesně,ať se pořádně zasmějeme.
PS:Těch příkladů kolem dost a dost,znáš třeba obyčejnou ruční vrtačku,můžeš ji zapínat stále na maximální výkon,ale je u nich naprosto běžné,že má dvě rychlosti,jednu pomalejší,zato silnější,druhá rychlejší,ale slabší,stále při stejném výkonu.Nikdy ti nepoběží na první stupen stejně rychle,jako na druhý.
;-) Primitivní že.
31. 5. 2011 20:38
Re: Porovnání motorů
Auto s vyšším výkonem jede rychleji protože výkon = síla * rychlost. Zpřevodování nemá na výkon vliv, to už jsme se myslim dohodli.
Odpory traktoru nevím, ale třeba aerodynamický odpor náklaďáku není takový problém dopočítat. Odporová síla = čelní plocha vozu * souč. aerodynam. odporu * 0.5 * rychlost^2 * hustota vzduchu.
Např. pro octavii je aerodynamická odporová síla při 200 km/hod 0.29*2*0.5*(200/3.6)^2 * 1.2 = 1 kN, pro nákladní auto to bude cca 0.8*4*0.5*(200/3.6)^2 * 1.2 = 5 kN. Pokud bych uvažoval jen aerodynamický odpor, octavia potřebuje k tomu, aby jela 200 km/hod výkon 1 * (200/3.6) = 60 kW, zatímco náklaďák 5*(200/3.6) = 288 kW. Nezapočítal jsem valivý odpor který samozřejmě udělá také podstatnou část, ale ve vysokých rychlostech zdaleka ne tak velikou jako aerodynamický odpor.
A proto znovu. Auta která mají srovnatelné jízdní odpory a srovnatelnou vmax by měly mít stejný výkon motoru.
1. 6. 2011 21:21
Re: Porovnání motorů
A co ten traktor?Docela by mě zajímalo jak dokážeš zvýšit otáčky (motor má své max nemůžeš ho přetočit),když jsou převody nastavené více do pomala.
Tím se nemůžou točit kola rychleji než by jsi chtěl a tím ani nedosáhneš větší rychlosti.
Je tady ještě jedna věc.Udávaná max rychlost a pak skutečná (ne volný pád ;-) ) a ty se mohou dosti lišit a být u každého auta trochu jiné.
1. 6. 2011 21:39
Re: Porovnání motorů
Vzorec pro výpočet aerodynamického odporu je v automobilovém průmyslu standardně využíván. Vlastnosti auta jsou v něm definovány součinitelem aerodynamického odporu a čelní plochou. Tyto dvě konstanty jsou samozřejmě vlastní pro každé auto. Valivé odpory jsem neuvažoval, jak jsem uvedl. Snažil jsem se naznačit to, že pro to aby mohlo jet auto nějakou rychlostí musí motor generovat určitý výkon, seberafinovanější převodovka nepomůže.

Tak to že diskuze zabrousila k traktorům když se bavíme o Yeti a sportage, za to já nemůžu. Možná že u Zetoru přišel ke slovu dřív omezovač (nebo už se nedal vydržet ten kravál) než motor došel na svůj limit. U osobních a nákladních aut ale limit přijde dřív než omezovač, nenajdeš osobní auto které nemůže jet víc jenom proto že zasáhl omezovač otáček motoru (jízda po rovině na nejvyšší převodový stupeň). Nemyslím tím elektronické omezení na 250 km/h
2. 6. 2011 19:53
Re: Porovnání motorů
Nikde nepíši,že auto (nebo cokoliv jiného může jet rychleji než na co má výkon.Tvrdím,že může jet pomaleji,ale také na tuto maximální rychlost nebude mít tolik vliv dlouhé stoupání,náklad,přívěs.Má totiž dostatečnou výkonovou rezervu.
Onen traktor samotný pojede 25km/h s vozem naloženým na stejnou hmotnost,jakou váží sám,jedeš zase 25km/h.Prostě samotný nevyužívá max výkonu,jen max otáček.To je přesně to co jsi psal k té vrtačce a že na limit s výkonem se dostaneš až zařízení zatížíš.
V případě ix35 a Sportage můžeš maximálkou valit stopání třeba i plně naložen a Yeti to samé stoupání a stejnou váhu už prostě nezvládne.Nic složitého.
31. 5. 2011 20:44
Re: Porovnání motorů
to s tou vrtačkou je opravdu primitivní, protože pořád nechápeš že na limit s výkonem (u čehokoliv) se dostaneš až zařízení zatížíš.
Avatar - Katikakus
29. 5. 2011 20:15
Re: Porovnání motorů
No, ale to prave zalezi na tom, jak je sprevodovana prevodovka. Vykon s Vmax nesouvisi - nebo si myslis, ze T815 leta po dalnici tristovkou?
30. 5. 2011 20:37
Re: Porovnání motorů
Tak naposledy: výkon souvisí s vmax hodně. Výkon = síla * rychlost
Pod tou silou si představ součet všech odporových sil, které na auto působí. Jak jsem se výše snažil naznačit, Yeti a Korejsi budou mít tuhle sílu F podobnou. No a pak už nám zbývá jen výkon a rychlost. (Nevim proč jsem taháš Tatru, ta bude mít jízdní odpory - teda tu sílu F asi někde jinde - valivej odpor deseti kol a aerodynamika krabice). Stejně mam pocit že zase nasadíte teorii fechtlu a Tatry a okořeníte to nějakou hláškou o primitivismu.
Avatar - Katikakus
31. 5. 2011 08:57
Re: Porovnání motorů
Ybalgine, prevody - magicke slovo jsou prevody. To same auto se stejnym motorem muze mit rozdilne zrychleni i Vmax diky pouziti prevodovek s rozdilnym zprevodovanim. Obavam se ale, ze v tvem pripade je to marne.
Tatru jsem uvedl jako priklad - Vmax s vykonem motoru opravdu souvisi pouze velmi neprimo - zalezi na prevodovce.
31. 5. 2011 13:45
Re: Porovnání motorů
...pouze velmi neprimo ... tak to se da velmi snadno vyvratit tim ze se podivas na auta se srovnatelnymi jizdnimi odpory a podivas se na maximalku a vykon motoru. A svete div se, auto s vetsim vykonem ma vyssi maximalku.
na priklad Fabia

44 HTP kW ... 155 km/h
63 TSI kW ... 177 km/h
77 TSI kW ... 191 km/h

hergot to jsou ale záhady, co? >:D
Avatar - Katikakus
1. 6. 2011 10:56
Re: Porovnání motorů
Je to marny... 8-s
1. 6. 2011 19:46
Re: Porovnání motorů
zpřevoduj Fabii 1.2 HTP tak, aby jela 250 km/hod a dostaneš Nobelovu cenu >:D
Avatar - Katikakus
2. 6. 2011 06:57
Re: Porovnání motorů
Porad nechapes? V tvem pripade to vypada, ze nikdy ani nepochopis.Takovou snusku nesmyslu jako ty tu davno nikdo nevyprodukoval - dej si Ibalgin.
29. 5. 2011 11:29
Re: Porovnání motorů
ty v tom mas taky peknej gulas. yeti ma daleko bliz ke sportagi nez k sx4. byt je kratsi nez koerjci. pisu to niz, ale na delku je v interieru prostornejsi nez kia, ta je pro zmenu sirsi. max objem kufru valcuje yeti korejce. tak kda je ten rozdil tridy?

jinak as neljblizsi konkurent yetiho je qashqai, to je zrejmy.
29. 5. 2011 11:40
Re: Porovnání motorů
Vnitřní prostor má Yeti mnohem menší než Nissan. Pro mě je Yeti moc úzký a je bez kufru. Je to alternativa ke kompaktům a je ho třeba tak brát. Ale to ví každý, kdo si to auto reálně kupuje.
Avatar - Katikakus
29. 5. 2011 20:13
Re: Porovnání motorů
Gulas mas ty - Yeti je konkurent pro SX4, rozhodne ne pro Qashquai, SPortage ani ix35 - to jsou auta o tridu vys.
Avatar - Mikesus
29. 5. 2011 22:28
Re: Porovnání motorů
"Yeti je uvnitř opravdu malé auto, asi jako Fábie. Ostatně podvozková platforma je ze stejné rodiny"

ROFL. Velikosti jako Fabia a stejná podvozková platforma? Vždyť je to postavené na Octavii. Pokud tedy Octavia je stejně prostorná jako fabia, pak to tedy máš pravdu.
Jinak obecně Škodovky nejsou pro 5 lidí, jsou prostě úzké. Ale pro 4 je místa víc, než v jeho konkurentech.
Avatar - Katikakus
29. 5. 2011 22:47
Re: Porovnání motorů
Ta posledni veta je opravdu perla. Takze podle tebe sice Yeti je jenom 4mistny, ale pro ctyri lidi je v nem vic mista nez v autech, do kterych se, narozdil od Yetiho, tech pet lidi vejde. Uzasna logika! :no:
Avatar - Mikesus
29. 5. 2011 23:11
Re: Porovnání motorů
Je vidět, že si to nepochopil. Nechtěl jsem to psát jako pro deb*ly, ale asi budu muset.
Yeti je užší, stejně jako všechny Škodovky než konkurence. Na tom se shodneme doufám.
Tedy bych je bral spíše jako 4místné s nouzovým místem. Konkurence může/nemusí mít plnohodnotné páte místo, ale většina má.
Nicméně podélně má Yeti navrh, stejně jako ostatní škodovky ( až na fabii ). Pominu ty jeho "posuvné" sedačky, které se spíš posunou pro zvětšení kufru, než pro zvětšení místa pro cestující.
Tedy podélně je v Yetim více místa než v ix35 nebo Sportage.
Kolik to je, to netuším, neměřil jsem to metrem. Jen jsem si nastavil sedačku vpředu a sedl si "za sebe". Nebyl to subjektivní pocit, v Yetim jsem se koleny sedačky před sebou nedotýkal, v ix35 a Sportage ano. U hiundaye to ještě šlo, ale v Kii mě to vadila mnohem více.
Avatar - Katikakus
30. 5. 2011 07:20
Re: Porovnání motorů
Priste zkus nepsat jako deb*l a mozna to bude srozumitelne.
Avatar - Ada je zase tady
28. 5. 2011 22:06
Re: Porovnání motorů
To je davno znama vec.

Pokud VW napise 100kW, tak 99% vsech motoru ma ve skutecnosti vice.

Pokud KIA napise 100kW, potom tak 10% motoru se na ten vykon dostane, kdyz je teplota mezi 18 a 19 stupni, je po desti a ten, kdo ten vykon meri, primhouri obe oci... :no:
29. 5. 2011 09:05
Re: Porovnání motorů
A jak se díváš na krouťáky těchto srovnávaných aut. :-!
29. 5. 2011 15:21
Re: Porovnání motorů
Korejský newtonmetr je silnější než VW-škoda?Asi to tak většinou tedy je.
28. 5. 2011 12:16
Hospoda
Proč nenazvat oddíl Diskuse Hospoda? >:D
Rozbalit vlákno
0
28. 5. 2011 12:24
Čo kúpiť?
No to záleží od vkusu a preferencií každého človeka individuálne, pretože každý má subjektívne vlastné priority a požiadavky na auto...

U mňa by bola voľba jednoznačná a veľmi jednoduchá = SPORTAGE! :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Katikakus
28. 5. 2011 21:28
Re: Čo kúpiť?
Pro polovinu ctenaru, vcetne me taky :yes:
29. 5. 2011 11:31
Re: Čo kúpiť?
ta volba bude asi trochu slozitejsi, nebot registrace v cechach rikaj neco zasadne jinyho. ;-)
29. 5. 2011 20:40
Re: Čo kúpiť?
To je mi šoufl čo hovoria registrácie. Ja som písal, ak si si chytráku nevšimol, o subjektívnych preferenciách a individuálnych voľbých každého človeka a písal som zvlášť o mojej voľbe, ktorá by zložitá v tomto prípade nebola ani troška. Ľahká jak malina! ;-)
Avatar - FISHkaa
31. 5. 2011 16:31
Re: Čo kúpiť?
když se podíváš na aktuální statistiky od ledna 2011:

Ix35 = 615ks ; Sportage = 509ks (stejná továrna)
-----------------------
Celkem 1124 ks vs 1414 ks JáTyho

Zase takový rozdíl to není co? Navíc v létě se přesouvá výroba iX35 do Nošovic, tak aby Sportage a iX35 vyráběli odděleně (nyní sdílejí výrobní linku) a automobilka pokryla neutuchající zájem o tyto auta a tím zkrátila dodací doba... ;-)
28. 5. 2011 13:31
keby mal yeti logo hyundai/kia
tak ako pise dietmar...jednoznacne by bol pre urcitych diskuterov najodpornejsim autom na nasich cestach...
ale je to skoda a vychvalme ju :-!
nehovoriac o tom, ze yeti je z tejto trojice najuzsim, najkratsim a v neposlednom rade najdrahsim (a to je domaca znacka) autom, ktore po sklopeni sedadiel nema rovnu plochu kufra (ahaaa, tie sedadla sa daju vybrat) no to je vyhoda ako hrom! ked budes mat napratany kufor a cestou spät nebudes moct nalozit spolujazdcov...
a k tomu mame dalsi vyhodny bonus yetiho___2 rocna zaruka! nj__je to viac ako 5 ci 7 :-)
argumenty nektorych jedincov su uplne mimo...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "mira788"
28. 5. 2011 14:21
rozhodování
přesně mezi Yeti Sportage a IX35 jsem se loni v léte rozhodoval a na konec to dopadlo trochu jinak... zvýšený podvozek až tolik nepotřebuji v rodině máme i santa fé 2x IX20 1x takže zaujatý na korejce nejsem nakonec to vyhrál Seat Altea XL 4x4 po 8 měsících 20000 km naprostá spokojenost.... tvrdé plasty nevadí, jízdní vlastnosti super, výbava splňuje požadavky, prostoru dostatek, kufr akorát.....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - gld
28. 5. 2011 14:25
Ssangyong
Z týchto tu? Ak v benzíne tak yeti tsi, ak v nafte tak hyundai..

ale môj tajný tip na kategóriu malých suv je ssangoyng korando..v oranžovej metle krásne auto zvonku aj zvnútra.
Rozbalit vlákno
3
28. 5. 2011 16:07
Re: Ssangyong
ssangoyng ??? to je vtip? to uz by som skor bral Daciu Duster...
Avatar - gld
28. 5. 2011 17:28
Re: Ssangyong
Videl si to auto? Čítal si jeho testy?

Skôr mám pocit že si zočil komplikovaný názov s "S" na začiatku a vybehol ti mentálny obrázok starého kyrona alebo actyonu :no:

A duster je v pohode, len mieri trošku inde ako porovnávané trio alebo ten koho netreba menovať.
28. 5. 2011 21:25
Re: Ssangyong
:yes: ;-) Hlavne dobré nervy.
Avatar - www.skodaoctavia.cz
28. 5. 2011 14:37
asi bych volil design
Ač škodovák, raději bych asi volil a risknul Kiu. Vypadá mnohem honosněji. :yes:
Rozbalit vlákno
2
28. 5. 2011 21:27
Re: asi bych volil design
Honosnejšie vypadá, snáď aj honosnejšia je, veď je to auto minimálne o pol triedy vyššie. Ale treba uznať, že ani Yeti nevyzerá zle, hoci štúdie sľubovali viac.
28. 5. 2011 23:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 5. 2011 16:06
Dizajn...
Aj ked je Yeti najkrajsi model skody, dizajnovo sa na IX35 alebo Sportage nechyta. Yeti, nieje skaredy, je to taky lepsi priemer, ale IX35 vyzera o dost lepsie a Sportage este o triedu lepsie ako IX35 ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ada je zase tady
29. 5. 2011 12:59
Re: Dizajn versus design
Dizajn ma mozna KIA lepsi, naopak v designu Yeti ty korejske krapky prevysuje o nekolik trid. :-!
29. 5. 2011 16:27
Re: Dizajn versus design
No vidíš a zrovna v těch tvých odkazech níže je design u obou korejců hodnocen lépe,zato Yeti je třídu horší. :-!
28. 5. 2011 17:26
Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
Až mi vyrazilo dech jak srovnání 3 přiblblých ceníků dokáže zvednout emoce a diskuzi. A nejzajímavější na tom je jak české ceny dokážou přilákat kolegy ze slovenska. Nevim kluci jestli jste všichni placený ze žiliny, ale trochu to tak působí. Především díky těm přiblble přehnaným komentářům typu auta rozdílných tříd, yeti je malý atd. Vzhledem k tomu, že yetim jezdím a nedostatek místa rozhodně nepociťuji, jsem si dohledal naměřené míry - shrnutí níže.

Ovšem to zásadní ye :-) , že když si sednete do yetiho a svezete se, tak veškerá podobná cenová srovnání jako v tomto článku jsou zbytečná. Konkurence vás už nezajímá (to je ostatně i můj případ, a to nejsem žádnej škdovkofil). Jeho koncept je totiž k nezaplacení, z auta prostě nebudete chtít vystoupit. Především kůli skvěle stabilnímu podvozku a silným motorům (zejména benzíny jedou parádně, podle parametrů na papíře se to nedá odhadnout). Člověk získá jízdně skvělý auto se kterým se bezvadně prokličkuje prahou, snadno zaparkuje a přitom na víkend vyjede s věškorou bagáží, koly v autě atd. A na německejch dálncích to můžete valit v klidu 180-200. A tuhle univerzálnost právě korejci nemaj. Z mýho pohledu tady jasná volba. :yes:

---------
Je yeti malý? Věci se maj trochu jinak - yeti je především krátký, a too ca 20 cm kratší. (což je zřejmé). což se projevuje pár litry ve velikosti kufru při normálním nastavení sedadel. podélně je výrazně víc místa v předu v yetim, na šířku v korejcích. vzadu je to podobné, rozdíly v mírách jsou ale menší než vpředu. čily pro 4 lidi je spíš prostornější a komfortnějsí yeti, 3 vzadu se líp usadí do korejců (asi, neseděl jsem v nich, v yetim v pěti v pohodě). Velikostí kufru při dvoumístné konfiguraci vyhrává yeti na celé čáře - o zhruba 400l !!! Je tedy vidět jak skvěle má vyřešen interiér a jakou výhodu poskytuje varioflex.

Takže kde je ten rozdíl třídy?
Rozbalit vlákno
34
Avatar - gld
28. 5. 2011 17:30
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
Ty si si čo šľahol? Musela byť riadna pecka..

Živo si predstavujem yetíka s oturbenou 1.2-kou ako si to šinie po nemeckej diaľnici stabilných 180-200 >:D
28. 5. 2011 18:15
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
tak i ta 1,2 má Vmax 175 což na nejslabší motor v nabídce neni špatný. ale pro tu rychlost je zádsadní zejména stabilita, která je v porovnání s konkurencí v této rychlosti nevídaná.
28. 5. 2011 19:12
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
Tá 1,2 TSI je tak pre nákupy manželiek do mesta ....

V robote máme Fábiu s týmto motorom a je to v pohode - momo diaľnice, ale Yeti je predsa len iná kategória rozmermi a hmotnosťami. Naše TSI-čka idú zatiaľ v pohode, ale v českých monoristických časopisoch ich za spoľahlivosť veľmi nechvália ...

No ťahať so SUV-ečkom 175 je trochu od veci ;-)

Síce sa SÚV-ečka "civilizujú", ale pre mňa je to i tak kategória, ktorá nemá logiku a nechcel by som žiadne - tá stabilita sa NIKDY nevyrovná "normálnemu" porovnateľnému autu.
29. 5. 2011 10:56
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
na ty extrarychly dalncicni presuny je samozrjme treba silnejsi motor alespon tu 1.4, aby clovek mel nejakou rezervu. Jinak ale ta 1.2 dostacuje uplne v pohode na bezný jezdeni do 160 (vse samozrejme dle tacho). I to mám vyzkouseny.

ad stabilita - Yeti je prave jizdne plnohodnotna alternativa ke golfu i octavii. stabilitou ve vysokych rychlostech se naprosto vyrovna octavii (dle meho nazoru je dokonce lepsi). Bude to asi sirsi zadni napravou. ale kazdopadne v tomhle je podle meho uzasnej. Dela to z nej naprosto univerzalni auto, ktery poskytuje vic jak bezny hatche i nez kompaktni SUVecka. A navic se odlisuje od te masy plechovek nasilnici. coz mi taky vyhovuje. Myslim ze jediny podbny auto na trhu je qashqai.
28. 5. 2011 17:58
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
Kolegy ze Slovenska sem vždy přiláká srovnání každé Škody kontra Hyundai nebo Kia a jelikož tuto dvojici berou za svoje domácí značky, tak se za ně tady "perou". Holt jaký hokej, takové auta >:-[]
28. 5. 2011 18:08
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
to iste plati aj pre cechov a skodovku. A nie vsetci slovaci su nakloneni kii ci hyunadiu. U nas sa vyraba aj porsche a touareg >:D
28. 5. 2011 18:20
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
To jistě, proto je mi ještě více divný, že tady "fandíte" jen dvojici Kia, Hyundai ;-)
28. 5. 2011 20:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 5. 2011 20:47
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
Nefandíme, sme objektívni. Neprovokujeme, uvažujeme (okrem pár výnimiek). ;-)
28. 5. 2011 21:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 5. 2011 21:22
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
Kde? :-O
28. 5. 2011 21:26
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
obecne ma Dietmar o tebe pravdu, si premudrely jak dedove slipy, ale tiez pozeram na co teraz reaguje.. ;-\
28. 5. 2011 21:35
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
No, tak to si ma ocenil teda >:D , ale nedivím sa, s tebou tiež častejšie nenájdem spoločnú reč. ;-) Vieš, všeobecne nemám rád prílišné extrémy, a občas aj pozmením, alebo celkom zmením názor - s odstupom času človek vidí veci inak, alebo môže nadobudnúť novú skúsenosť, ktorú predtým nemal.
Kto hádže na jedno auto hnoj, a druhé vychváli, nemôže mať už z princípu pravdu. A štýl, ktorým píše, tiež niečo napovedá. A nakoniec - som na Auto.cz už dosť starý pes, a s niektorými ľuďmi si občas píšeme veci a spôsobom, ktoré nezasvätený proste prekuknúť nemôže.
28. 5. 2011 21:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 5. 2011 21:56
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
...a potom že nie si vzťahovačný... :-!
28. 5. 2011 21:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 5. 2011 10:37
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
Ja neobviňujem, ja konštatujem. A presne to som napísal aj predtým a presne na to si reagoval zamietavo. Ak si už nepamätáš, čo si písal, tak si to vyššie nalistuj.
28. 5. 2011 23:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 5. 2011 10:59
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
no ix35 se sportagem jezdi od vas pokud vim. u nas se delaj i30 a souly (myslim).
Avatar - FISHkaa
31. 5. 2011 16:35
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
od léta se do Nošovic stěhuje iX35, tak aby nesdílelal výrobní kapacity se Sportage a celkový objem vyrobených SUV se navýšil. poptávka po Sportage a ix35 je tak vysoká, že se jim to holt vyplatí ;-)
28. 5. 2011 20:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - gld
28. 5. 2011 21:18
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
v 92. sa felícia volala favorit
28. 5. 2011 21:23
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
S niekým je to proste ťažké. ;-)
28. 5. 2011 21:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 5. 2011 21:57
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
Tak si sa teda rozhodol, či si kupoval Favorita alebo Feliciu? Trošičku trápny omyl, nie?
28. 5. 2011 22:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 5. 2011 10:41
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
Tak to si na tom naozaj zle, dedo. Hosipa je zlá choroba.
Avatar - gld
28. 5. 2011 22:15
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
favorit dá 160, to mám odskúšané >:D :yes:
29. 5. 2011 11:13
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
zamenujes pricinu a dusledek. zvolil jsem yetiho protoze jsem pro to mel dobre duvody. anebyt tech jednostrannych reakci smerem k nemu ve zdejsi dsikusi. tak si ty duvody necham pro sebe. ale vy fakt pusobite jak agenti ze zilini.

kuga je taky velmi zajimava, ale pro me zbytecne vysoka a cenove jinde. to je spis o volbe tiguan vs. kuga. na yetim je prave skvela ta kompaktnost pri uzasne vnitrni prostornosti. napr vzadu je daleko pohodlnejsi nez klasicky hatchback.

o tech rychlostech se zminuju i vyse, to auto se pri vysokych rychlostech chova jako neljepsi hatche - golf apod. na rozdil od ostatnich SUV. a soucasny hacthe ty rychlosti zvaldaj naprosto v pohode. ty velky premiovky jsou uz jen o statusu. samozrejme ze jezdi jeste lip, ale to uz vlastne nepotrebujes. teda aspon ja ne. i kdybych mel superdelo tak ani v DE nebudu jezdit vic nez 200. ono to uz nic neprinese a rozdil v rychlostech mezi mnou a ostatnima by byl prilis velky.
29. 5. 2011 11:35
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
Pokud jsi hledal alternativu k hatchbacku, tak je to ideální volba :yes: Já jsem hledal rodinné auto a prošel jsem i Yetiho, Korejce,..... a zjistil, že SUV jako rodinné auto moc nefungují. Snad jen velká SUV - tam je ale ta velikost pro mě osobně velký problém.
Avatar - Ada je zase tady
29. 5. 2011 13:00
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
Dá se to léčit? >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - jazva
28. 5. 2011 22:24
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
Dám ti jednu radu. Najlepšie bude, keď pošleš do redakcie žiadosť, aby blokovali IP adresy zo Slovenska. A radšej im napíš všetky krajiny ktoré ti vadia, aby to blokli všetko na jeden raz. >:D
29. 5. 2011 11:18
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
ty mas nejakou jazvu na dusi ne ? ja nemam nic proti kolegum z asie ( ;-) ). Jen mi prijde, ze absurdne hajite korejce a to na zaklade ceniku. byt toto barbieserver tak to pochopim, ale takhle?
Avatar - jazva
29. 5. 2011 18:14
Re: Invaze ze Slovenska (naštěstí jen diskutérská )
na túto úroveň fakt nemám bunky... >:D
28. 5. 2011 20:17
Yeti vs ix35 vs Sportage
Já to vidím asi takhle. Yeti má kvalitnější interiér, ale co jsem v něm seděl, užší interiér je znát a navíc se mi dovnitř a ven nelezlo zrovna ideálně. Navíc, jelikož jsem tělesně postižený, musel by to asi být Yeti 1.2 TSI s DSG a 450t za auto, které má co se týká výbavy 4x airbag a motor 1.2 TSI mi přijde docela dost. To bych raději volil ix 20 s automatem, která je o 8 cm v interiéru širší, (i když v testu není). Motor 125 hp, Yeti 105 hp, přičemž výbava obou vozů neporovnatelná, to bych oželel i ty o trochu horší jízdní vlastnosti ix 20, kdo by s MPV "vymetal" apexy, že? Navíc vždy raději atmosféru, než malý oturbený motor. Toť můj názor.
Rozbalit vlákno
0
28. 5. 2011 20:24
Yeti vs. Korejci
Co se týká designu, mám to takhle: 1. Yeti, (i když ta kulatá přídavná světla pod hlavními světlomety auto hyzdí), 2. ix 35, 3. Kia, jejíž "roztlemený ksicht" opravdu není mým šálkem kávy.
Rozbalit vlákno
0
28. 5. 2011 21:35
Yeti nee
Škoda Yeti opravdu už ne... vždyť je to "kostkovanější" nudný Roomster v odlišném podání... ;-)
Rozbalit vlákno
1
28. 5. 2011 21:36
Re: Yeti nee
Tak to už príliš zovšeobecňuješ.
28. 5. 2011 21:47
Na Yetim je i tak najlepšie meno ....
Tak jasné, zrozumiteľné a známe meno sa len tak ľahko nenájde a Škoda jednoducho prevalcovala v tejto marketingovo dôležitej "disciplíne" všetkých konkurentov ...

Ale zdá sa, že to bolo na dlhší čas posledné originálne meno, lebo taký Popular, Go či Felicia už sú taký obyčajný šedivý priemer .....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - zdravy rozum
28. 5. 2011 21:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
28. 5. 2011 22:16
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
29. 5. 2011 13:01
Re: SHRNOVACKA
To je pravda, ze se nedaji srovnavat. Korejske krapky jsou vetsi, skodovka lepsi. :yes:
Avatar - Ada je zase tady
28. 5. 2011 22:22
Nezaujate srovnani
Zkuste se podivat sem

[odkaz]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ada je zase tady
28. 5. 2011 22:23
Re: Nezaujate srovnani
A ted ty korejske zazraky
[odkaz]
Avatar - Ada je zase tady
28. 5. 2011 22:26
Re: Nezaujate srovnani
A ted ten treti
[odkaz]
28. 5. 2011 22:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Sosa
28. 5. 2011 22:45
ani jedno
no z tychto troch by som sa nezaujmal ani o jedno 8-s
korejci dnes uz stoja v podstate tolko co europske znacky, a image nikde, robia sice pokroky to uznavam ale cena by podla mna mala byt aspon o 25 percent nizsie, odmietam platit za koreu to iste co za europu, zvlast ked si pomyslim ake danove a ine vyhody maju korejske zavody v cechach a u nas. nech si nikdo nemysli ze nam korejci tie auta davaju gratis. oni to maju dobre spocitane >:D a myslim ze celkovo za europou co sa aut tyka stale o chlp zaostavaju. pre rypalov hned dodavam ze v sportage som isiel, v ix35 nie.
yeti, ma mily dizajn, i ked to je vec vkusu, no je malicky, najma zadne sedadla mi siahaju tak nad polku chrbta snad (mam 185cm), a nad nimi vysunuta opierka az neviem kam. technicky si myslim ze Yeti je ok.
zhrnute, v pripade ze by som sa zaujimal o tuto triedu (co by zrejme nenastalo kedze mi SUV nic nehovori), pozreral by som radsej na Tiguan, Kugu, alebo toho predlzeneho Qashqaia :yes:
Rozbalit vlákno
1
28. 5. 2011 23:27
Re: ani jedno
Ten brekot nad tím, že Korejci dnes stojí v podstatě to co konkurence je úsměvný. Ta o 25% nižší cena se dala ospravedlnit tak u Hyundai Pony, nebo u první generace Getzu, kdy interiéry byly hnusné a nezřídka v nich smrděly plasty, co se týkalo spolehlivosti, byly na úrovni Francouzů, Italů.. Časy se ale díky bohu výrazně změnily a dnes se Korejci nemají za co stydět, dohánějí Japonce, jediné co by se někomu nemuselo moc líbit je extravagantní design jak exteriéru, tak interiéru. Už prostě nemají důvod se cenově podbízet a je jen otázkou preferencí jestli koupit "oholenou" BMW 3, nebo koupit "nabušenou" i 40. Kdybych disponoval podobnými financemi a design předních partií i 40 nebyl takový rozháraný, měl bych těžké rozhodování. Co se týká image, tak tu Korejci skutečně zatím nemají, ale počkejte pár let, když přišli do Evropy Japonci, byli na tom podobně a kde jsou dnes.
29. 5. 2011 06:48
Kola
Na co je u Yetiho s motorem 1,2 a 77kW kola 225/50 R17. Není to trochu přehnané. Osobně bych to nechtěl obůvat na zimu a popravdě ani na léto.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "SR20"
29. 5. 2011 10:41
Re: Kola
Presne na to, na co su na mojej 1,2 HTP kola 195/55 R15 (a to som uz videl HTP aj na 16").
Nafigu.
Ale aspon to lepsie vyzera ;-) .
29. 5. 2011 11:21
Re: Kola
hlavne na jezdeni. sedni si, projet se. pochpis.
29. 5. 2011 11:49
Re: Kola
Jestli myslíš to, že guma s profilem 50 bude na ,,teréním" autě to vhodné, tak jak myslíš. Ale guma s šířkou 225 mě přijde pro takové auto zcela zbytečné. Na mondeu máme 205 a myslím, že to max vyhovuje.
29. 5. 2011 11:31
Nesmyslné srovnání, co takhle zohlednit TCO?
Pak totiž dojdeme k závěru, že Schade může být klidně i o 100 tisíc levnější než ty korejské obludy, které se tak z tohoto pohledu pohybují na úrovni nákladů potřebných na provoz o několik desítek tisíc dražšího a nutno říci i výrazně lepšího Tiguana.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Guttalax
29. 5. 2011 13:00
Jen názor
Z těchto tří aut vypadá jako SUV jen Yeti.Oba korejci jsou jen namachrované kozy na okravčackých kolech ,mraky plechu a maličkých okénečkách,které si troufám přiřadit k nebezpečnému prvku na silnici. Není z nich dobře vidět.Kufr má vysoko nakládací hranu,ze stropu visí nějaká hrůza-prý bezp. pás pro prostředního,ale jen názor. Kdo chce ,at si tu hrůzu koupí,pokud se jí dočká. Továrna jede na plné pecky a do Čech dodají ubohých 100 kusů měsíčně. Je vidět ,že Kia má zájem někde jinde a né na tady. I na Slovensku se jich prodá víc a to je poloviční národ.Jsou to jen hezky zabalené plechy.nic víc. Pro pobavení doporučuji pročítat diskuze majitelů. Někdy až úsměvné problémy.S tou zárukou. 7 let je hezké ,ale vše má své ale. :no: :no: :no: Tuto hrůzu bych si nekoupil ,protože je to nic neříkající auto.Včera byla auto reví a Duster jezdil po šílené Ukrajině. Tam by si tá namachrovaná Sportáž ani neprdla.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - FISHkaa
31. 5. 2011 16:41
Re: Jen názor
pro pobavení si přečti i pocity majitelů JáTy...
Když tak hezky porovnáváš: Seděl si v těch autech alespoň po dobu testovací jízdy? Pochybuji, plácáš tady kraviny :-!
Avatar - Guttalax
1. 6. 2011 09:32
Re: Jen názor
Poslyš ty kravino. Už delší dobu při nákupech procházím parkoviště a než lítat po marketu to se raději dám do řeči s nějakým majitelem něčeho nového.Takže mám sice někdy menší ,ale taky i větší možnost si auto prohlídnout a někdy i projet-což třeba nabídne majitel.Většina je jich velmi vstřícných a rádi se o poznatky podělí.Vynechávám jen ženy- s něma nemá cenu se o čemkoli bavit a pak mutanti ,kteří stojí přes dvě parkovací místa.Kam patříš ty si urči sám. >:-[]
Avatar - FISHkaa
1. 6. 2011 17:17
Re: Jen názor
ano, uznávám. V KIA Sportage sem jenom seděl. JáTyho a Hyu sem projížděl a porovnával. Naprosto nechápu jak můžeš plochu zasklení srovnávat s úrovní bezpečnosti... Hanit prostřední tříbodový pás mi přijde taky vtipné (zvlášť když se odkazuješ na bezpečnost). Ale prutová anténa ala Felicie ti přijde normální >:D Jako bývalý majitel škodovky se znám se spoustou "šťastlivců" co naneštěstí vlastní JáTyho - občas by měli mít dva, aby když jeden stojí v servisu, mohli dál jezdit co?

Odpovědí na dodávky do ČR: v roce 2011 je počet prodaných ks (Sportage+ix35 vs. JáTy) takřka identický. Pro velký zájem se výroba Sportage a ix35 v létě rozdělí (nyní Žilina, poté Žilina a Nošovice), tak aby se jim dařilo více pokrýt poptávku ;-) BTW: zkus si zjistit jaká je dodací doba JáTyho (ne skladovky) a budeš překvapenej ;-)

A poslední: Záruka 5/7 let - jj, je to hnus, dávat takhle zdarma prodlouženou záruku co? Navíc, když u Škodovky si musíš připlácet... To jsou dneska lidi, fuj >:D
Avatar - jvkgrifone
29. 5. 2011 13:10
Pro mě jedině Škoda.
Uznávám, kam se auta H/K za poslední roky posunula. Třeba takovej Ceed se mi po FL vyloženě zamlouvá po všech stránkách. Ale v tomhle srovnání je to Škoda, co bych si vybral. Design je individuální, ale Yeti se mi líbí dnes, bude se mi líbit zítra a za deset let se mu nebudu smát, protože se mi bude pořád líbit. To o korejských výtvorech říct nemůžu, jsou možná víc trendy, ale to byly chlupatý holky v 70s taky...

Co do techniky, nemám důvod nevěřit ani jednomu. U Škody je to osobními zkušenostmi a u H/K je to zárukou, i když bůh ví, na co se vůbec vztahuje...

Interiéry vypadaj na fotkách obstojně všechny (teda Kia se mi vůbec nelíbí, ale to je zase můj názor), jenže stačí se posadit dovnitř. Ten pocit akurátnosti, který mám ve Škodě, ten v Korei ještě nepoznali. Ale někde se šetřit musí a spoustě lidí je to jedno.

Co do praktičnosti, Škoda je menší, ale to se projeví výhradně jen v kufru. A chcete vézt něco většího? Systém sedaček z roomstra je geniální. Pro mě osobně asi největší tahák tohodle auta:)

Suma sumárum, H/K je pro lidi co chtěj bejt trendy a "nemaj moc peněz". Škoda je pro konzervativnější jedince. Myslím, že průnik množin zájemců o tahle auta je opravdu minimální, vynechám-li ženy:) Ale to asi nedělám dobře, protože těch bude vysoké procento.
Rozbalit vlákno
1
29. 5. 2011 19:14
Re: Už to nie je otázkou peňazí ....
I keď Škoda je všeobecne o niečo drahšia (i keď už na to nie je u nás racioánlny dôvod) - tak je jasné, že pri veľkm úspechu Sportage a iX35 oproti Yetimu na Slovensku nerozhoduje až tak cena, lebo to by musel vyhrať Duster ....

Kamarát kúpil Škodu Octaviu Tour (ešte tú strarú), lebo mu nevychádzalo na Kiu Ceed SW ... takže predstava, že kto nemá na Octaviu - tak si kúpi Ceed už dávno neplatí ...

Osobná dobrá skúsenosť je síce fajn, ale po dvoch rokoch je to už bezpredmetný argument pri poruche ...

Vzhľadom na rastúci podiel elektroniky je isté, že šanca na poruchu sa zvyšuje i keď spoľahlivosť komponentov je lepšia.

To čo dnes obsahuje malé Picanto, o tom Octavia pred 10 rokmi ani nechyrovala ....

I keď treba dodať, že tento problém "rieši" Škoda minimalizáciu základnej výbavy :-(
29. 5. 2011 20:25
Yeti nie je az tak lacnejsi...
Uvidime kolko bude stat Ix 35 asportage po 3 rokoch na trhu,teda za taku dobu ako je dlho yeti na trhu. Tym len chcem povedat,ze kazda novinka je drahsia, koli novej techbnologii dizajnu atd.. Ved Kia a Hyundai vzdy idu potom cenamy prudko dole.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pumpkin
29. 5. 2011 21:21
Volím Yeti
Sportage aj ix35 pôsobia po dizajnovej stránke o dosť mladšie či už je reč o interiéri alebo exteriéri, no mňa dosť napríjemne sklamal výhľad z auta. Za volantam som sa cítil ako v tanku a tento dojem bohužiaľ nezmizol ani po nastavení sedadla. Kapota je vysoká a čelné sklo pomerne nízke.
Takže hlavne z toho dôvodu by som volil tak trochu šedú myšku Yeti.
Rozbalit vlákno
1
29. 5. 2011 22:02
Re: Volím Yeti
No, tak vzhľadom na to, že zatiaľ nemáš na auto zvláštne praktické požiadavky, môžeš sa riadiť iba pocitmi. ;-) :yes:
31. 5. 2011 09:20
coooooooooooooo?
nad hentymi dvoma crepmi by som sa ani nezamyslel .... jednoznacne Skodovka!!!!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Katikakus
31. 5. 2011 10:54
Re: coooooooooooooo?
No, ty se hlavne nemas cim zamyslet, vid? :-!
Avatar - FISHkaa
31. 5. 2011 16:42
Re: coooooooooooooo?
nech ho, je zamilovaný do své 120LS >:D
neregistrovaný "MC1234"
1. 6. 2011 02:51
REKLAMA SPLNILA SVOJE
Clanok s nadpisom :
Škoda Yeti Fresh vs ix35 vs Sportage: Co koupit?
a podnadpisom:
Škoda Yeti Fresh: Čerstvá nabídka za 428.900,- Kč

asi uz ani nema viac dovodov na komentovanie. Pan redaktor si svoju odmenu zasluzil...
Rozbalit vlákno
0