Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Yeti má nové motory, 1.8 TSI a 2.0 TDI (125 kW) končí

Jan Mička
Diskuze (31)
Také Škoda Yeti dostala motory plnící emisní normu Euro 6. Čtyřválce 1.8 TSI/112 a 118 kW a 2.0 TDI/125 kW však už v nabídce nenajdeme.

Tak jako se ve Škodě Rapid již nikdy nesetkáme s motorem 1.2 MPI/55 kW, končí v souvislosti s novou Euro 6 dva dosud nejsilnější agregáty palety modelu Yeti – zážehová osmnáctistovka TSI o výkonech 112 a 118 kW a dvoulitrové TDI se 125 kilowatty, tedy stejným výkonem jako měla minulá Octavia RS TDI.

Důvody jsou jasné – turbomotor, který striktně spolupracoval s pohonem všech kol (118 kW) a za příplatek také s převodovkou DSG (112 kW), nebyl nikdy vzorem střídmosti, a silný turbodiesel by se v automobilu velikosti Škody Yeti bez vstřikování močoviny patrně neobešel. V souvislosti s prvním jmenovaným agregátem se tedy opět naplno ukazuje vliv downsizingu - kde byl výkonově objem 1,8 litru dříve, je nyní o 4 deci menší novinka (1.4 TSI), navíc s průměrnou tabulkovou spotřebou menší o 1,5 l/100 km (srovnání 1.8 TSI/112 kW 4x4 AP a 1.4 TSI/110 kW 4x4 AP).

Škoda Yeti - ceny zážehových motorů Euro 6 na českém trhu
Motor1.2 TSI/81 kW1.2 TSI/81 kW AP1.4 TSI/92 kW1.4 TSI/92 kW AP1.4 TSI/110 4x41.4 TSI/110 kW 4x4 AP
Cena Active [Kč]379.900419.900422.900472.900--
Cena Ambition [Kč]431.900471.900474.900524.900543.900593.900
Cena Fresh Ambition [Kč]419.900461.900466.900516.900--
Cena Style [Kč]--527.900577.900596.900646.900
Cena L&K [Kč]----677.900727.900
Cena Monte Carlo [Kč]----590.900640.900

Škoda Yeti je od svého faceliftu v roce 2013 dostupná v provedeních Yeti a Yeti Outdoor, přičemž oplastovaná verze má tradičně užší paletu motorů. Po zmíněném odchodu osmnáctistovky TSI leží veškerá tíha na bedrech agregátů 1.4 TSI (dříve 90 kW) a 2.0 TDI. Outdoor ale automaticky neznamená také pohon 4x4 – jednotky 1.4 TSI/92 kW a 2.0 TDI/81 kW si vystačí i s předním pohonem. Posílila také základní zážehová dvanáctistovka, která má nyní 81 kW a průměrnou spotřebu nižší o půl litru. Nikoho nepřekvapí, že v nabídce Outdooru chybí výbavové linie Active, Ambition Fresh a Monte Carlo.

Škoda Yeti - ceny vznětových motorů Euro 6 na českém trhu
Motor2.0 TDI/81 kW2.0 TDI/81 kW 4x42.0 TDI/110 kW2.0 TDI/110 kW 4x42.0 TDI/110 kW 4x4 AP
Cena Active [Kč]452.900502.900---
Cena Ambition [Kč]504.900554.900583.900633.900683.900
Cena Fresh Ambition [Kč]496.900546.900---
Cena Style [Kč]557.900607.900636.900686.900736.900
Cena L&K [Kč]640.900690.900717.900767.900817.900
Cena Monte Carlo [Kč]551.900-630.900-730.900

Škoda Yeti Outdoor - ceny motorů Euro 6 na českém trhu
Motor1.4 TSI/92 kW1.4 TSI/92 kW AP1.4 TSI/110 kW 4x41.4 TSI/110 kW 4x4 AP2.0 TDI/81 kW2.0 TDI/81 kW 4x42.0 TDI/110 kW 4x42.0 TDI/110 kW 4x4 AP
Cena Ambition [Kč]494.900544.900563.900613.900524.900574.900653.900703.900
Cena Style [Kč]547.900597.900616.900666.900577.900627.900706.900756.900
Cena L&K [Kč]--697.900747.900660.900710.900787.900837.900

Jan Mička
Diskuze (31)
27. 4. 2015 21:11
Re: yeti jako blesk
A ty máš osobní zkušenost se sexem s chlapem? Že víš že se ti to nelíbí?
Avatar - kopamt
26. 4. 2015 06:00
Re: yeti jako blesk
...uz druhy tyzden...dokonca aj s DSG, ktoru pri 1,8 TSI neponukala...akurat, ze cena je tusim este o "chlp" vyssia jak bola 1,8čka...naviac boli vypustene dva najnizsie stupne vybavy (asi aj tak malo ziadane)...a tak ich ponuka teraz zacina na 21000 € 8-s
Avatar - Jenik3
25. 4. 2015 19:12
Re: Nikdy neříkej nikdy...
Nemyslitelne. Byrokraticka armada je nekonecna, stejne jako voloviny, ktere vymysli.
Avatar - Ja Prvni 123
25. 4. 2015 17:07
Re: Nikdy neříkej nikdy...
>:D Ne-e. Ja jen, ze je to maly auto a chapal bych i takovy motorizace.
Jinak se o mne asi vi, ze si Skodovku stejne nekoupim, takze jou to jen takovy hrabeci reci.
Na druhou stranu tvrdim, ze pro radost velkej vykon nepotrebujes!
Ale pripoustim, ten litr je druhej extrem.
Ale maly auto tohodle typu ma byt hlavne spolehlive. A to je u dnesnich Skkodovek zakladni problem.
A ten litr ma docela sanci.

Každopádně 1.2 HTP, teda pardon, MPI nchci do jetiny, ale do rapida - je to reakce na první větu článku.
;-)
25. 4. 2015 16:12
Re: Hlavně aby se prodával
Nesmysly, Yeti šel vloni 10% nahoru, trh také 10% nahoru, takže si drží svůj tržní podíl.
[odkaz]