Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Yeti dostane motor 1,4 TSI (90 kW) a 2,0 TDI (103 kW) s DSG

Ondřej Láník
Diskuze (25)
V Ženevě Škoda potvrdila nové přírůstky v modelové řadě Yeti.

Ve druhém roce svého životního cyklu rozšiřuje Škoda modelovou řadu Yeti o nové prvky výbavy, nové motory a kombinace s převodovkami.

Od poloviny roku bude k dispozici přeplňovaný benzinový motor 1,4 TSI (90 kW, 200 Nm) ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. Motorizace 1,4 TSI vyplní mezeru mezi základní 1,2 TSI (77 kW) a 1,8 TSI (118 kW). První zážehovou motorizací s pohonem všech kol zůstane 1,8 TSI (118 kW).

V červenci 2010 v nabídce objeví motor 2,0 TDI se vstřikováním common-rail o výkonu 103 kW v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Dosud byl tento turbodiesel v nabídce jen s manuální šestistupňovou převodovkou.

Novinkou v příplatkové výbavě Yetiho je vyhřívané čelní sklo. Mimo vyhřívání celé plochy skla je využito i bodové vyhřívání na spodní hraně okna tam, kde jsou stěrače připraveny k činnosti. Tím je zabráněno nežádoucímu spuštění přimrznutých stěračů a zaručena čistě otřená plocha skla.

Vedle toho dostal Yeti od nového modelového roku příplatková sportovní přední sedadla s výrazným bočním vedením. Střední část sedáků i opěradel může být volitelně ve stříbrné nebo červené barvě.

Volitelně lze do Yetiho objednat přípravu pro přehrávač DVD. Na zadní straně opěradel předních sedadel jsou umístěny úchyty pro upevnění obrazovek a přehrávače.

Yeti může být nově dodán s novým lakem Tangerine s oranžovým odstínem.

Ondřej Láník
Diskuze (25)
7. 3. 2010 15:30
Re: A co kvalitní
člověče, ještě aby to nesvedla :-! píšu snad někde že to nejde? píšu o tom, že nemá-li to dobře řadit je pro to dobrá kombinace motoru s průběhem krouťáku jako má turbomotor, né jako má atmosférický motor. V tý kombinaci pak má smysl přidávat stupně, motor má pořád obdobný výkon a obdobný krouťák a DSG se blíží CVT která si postupně vytočí motor do jeho optima a pak mění převodový poměr.
To že ses chytil na dvě hřídele nic nemění na tom, že ta operace je "drahá".

...a co máš s climatronikem nechápu? Že má ovládání jako z lesa? Mě přijde že jsem se ptal jak jsou rozdělené zóny? to se nesmí? Ale je to podle mě dost podstatné.
Avatar - white label
6. 3. 2010 20:50
Re: A co kvalitní
Ovšem to je jen teorie, v praxi nemá DSG s podřazením o dva stupně vůbec žádný problém a je to dílem okamžiku, což jsem už několika lidem (na sedadle spolujezdce) dokázal i prakticky...
Kdyby DSG neumělo opravdu rychle podřadit o dva stupně, nemohlo by být tak úspěšně použito v autech jako Golf GTI(už šestý rok), nebo Golf R(dříve R32) a Scirocco R...

P.S. Velmi rád a "zasvěceně" kritizuješ produkty VW, ale chybí ti k tomu praktické zkušenosti s konkrétní technikou VW, viz také např. ten včerejší Climatronic... ;-) :-)
6. 3. 2010 20:10
Re: A co kvalitní
oni turbo potřebují, tím mají motor s limitovaným rozsahem otáček, ale poměrně nejen lineárním, ale i dostupným točivým momentem - a to je přesně motor který pasuje k DSG - to je celké kouzlo. Kdyby DSGčko mělo provést kickdown z 1800ot. na 5000ot. tak by muselo jít o dva kvalty a to mu zrovna moc nejde protože jsou na stejné hřídeli....
6. 3. 2010 09:19
A co kvalitní
atmosférický benzínový motor místo komplikovanýdo turba s kompresorem?I když stále je móda maloobjemových motorů s turbem,tak stále má klasický motor co nabídnout.Ovšem u koncernu VW nemají žádný kvalitní motor do objemu 2,0l atm.Je celkem jedno jestli tip nebo dsg,obě jsou celkem fajn,ale kvalitní motor v benzínu k Yetimu a ostatním VW prostě není. ;-\
5. 3. 2010 14:55
Re: PRÍNOS I BEZ 4WD
co by Yeti hledal v terénu? Podud to má vidět terén, tak spíš než světlá výška tě dříve zastaví absence redukce a uzávěrek, silniční pneumatiky a tvrdý podvozek